Cuddie_ schreef:
Hoe kan ik hem dat verbieden? Hij is sterker dan ik. Tips heel welkom!
Heb vanalles geprobeerd van voedsel meenemen, gekookte kip, gedroogde runderlong etc etc. Nog niks was het hem waard op zo’n moment.

Jij moet hem ook niet met koek achter z'n hol aan lopen. Je bent z'n koelie niet.
Google maar eens op "nee" aanleren als hij dat nog niet goed beheerst. Er zijn verschillende trainers die daar uitgebreid op ingaan.
Je zult echt even véél strakker moeten gaan worden. Regelen om het regelen. Niet alleen buiten, maar overal.
maakt niet eens uit wat hij moet, als er maar regels zijn die consequent aangehouden worden.
Dat uitvallen en geen focus op je houden is ook een symptoom van lak aan je hebben. Is helemaal niet raar met een jonge reu, die krijgen al snel meer ruimte dan ze aankunnen.
Je zult wel een paar stappen terug moeten doen en beginnen in een prikkelarme omgeving.
Als je weet dat hij geen gehoor aan je gaat geven, zeg je ook niets en haal je hem uit de situatie.
Niet luisteren moet helemaal geen optie zijn.
Zoek maar iets waar hij een moord voor doet. Al is het een spuitbus slagroom. Blijft hij wel omkijken of op welke manier dan ook reageren, dan ga je verderop staan en oefen je daar verder. Zo bouw je het langzaam op.
Sterker is het punt niet, het kan niet van fysieke overheersing afhangen.
Zo'n hond houdt niemand, die van mij ook niet als hij echt wil.
Hij weet dat mama dan godsallejezus boos wordt. Hij trekt wel de eerste paar minuten hoor, dat interesseert me niet.
Maar volle kracht zetten haalt ie niet in z'n bolle hoofd.