Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lais melkkliertumoren.
Moderator: moderatorteam
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Re: Operaties Lais; gezwellen melkklieren. Uitslagen patholo
Als het een optie zou zijn, zou ik ook kiezen om zsm te opereren, evt inclusief de baarmoeder eruit.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb vandaag nog even heel goed gekeken naar de huid in het liesgebied maar ik zie nu heel goed dat een operatie nu absoluut geen optie is, er is zoveel huid weg dat het echt heel strak staat, daar kun je echt niet nog iets tussenuit halen en dan nog denken dat je het dichtkrijgt. En er moet dus wel echt huid weg in dat gebied want ook daar zitten gezwellen. Ik denk dat naar voren schuiven dus uitermate onrealistisch is want dit zal niet over twee weken ineens zoveel meer ruimte hebben dat het wel kan. Kut.
Dus dan die schijndracht maar afwachten en de galastop bespreken.
.
Dus dan die schijndracht maar afwachten en de galastop bespreken.
In principe is de voorkeur om een hysterectomie te doen in de anoestrus, dus (ruim) twee maanden na de loopsheid, omdat dan alles 'in rust' is. Minder doorbloed en minder kans op infectie van de stomp. Dus als je het doet is niet alleen de operatie zwaarder (en mijn voorkeur heeft het ook al niet ivm mogelijk verspreiden van de tumorcellen de buik in, maar met goed voelen zou dat voorkomen moeten kunnen worden) met ook weer eigen kans op complicaties, maar die complicaties worden ook weer vergroot door het niet op het voorkeursmoment te doen. Plus ook de narcoseduur die verlengd wordt. Maar het is inderdaad een optie, één van de kwaden waartussen te kiezen valtblacky schreef:is er een rede waarom de baarmoeder niet ook verwijderd wordt? Omdat je steeds spreekt over een mogelijke bmo.
Is die operatie te zwaar?

Ik had echt niet verwacht dat ze zó vroeg loops zou worden, maar helaas. Gelukkig lukt het wel om het tussendoor van me af te zetten, maar ik vind het een rotkeuze.S@ndr@ schreef:potjandorie die tijdlijn is niet wat je zou willen en die uitslag ook niet, hopelijk komt het toch allemaal goed,ik hoop dat je het van je af kunt zetten zo nu en dan want dit moet aan je vreten
Ja, daar worden ze zich steeds iets meer bewust van.ranetje schreef:Dat mogen ze gewoon zeggen hoor.
Dan doen de dokters nog maar eens extra hun best om het uit te leggen zodat ze het wel snappen.
Zijn lijf, Zijn belang.![]()
- Zamunda
- Zeer actief
Net de DA gesproken. Ze heeft me wel behoorlijk gerustgesteld dat wachten tot na de schijndracht goed kan omdat je met de geringe groottes van de tumoren die Lais nu heeft vrijwel nooit uitzaaiingen ziet. Helemaal gerust ben ik niet maar het lijkt echt wel de minst kwade van de opties die er zijn. En dan na/eind schijndracht behandelen met Galastop (of een alternatief, ze gaat nog even kijken wat er nu op de markt is omdat ze zoiets al jaren niet meer voorgeschreven heeft) omdat opereren met actieve melkklieren zeker niet gewenst is en nog langer wachten ook niet.
Dus nu maar loslaten. De huid kan zo meer dan lang genoeg herstellen en weer oprekken, geen extra risico op BMO of door baarmoeder tijdens schijndracht te verwijderen en ondertussen minieme kans op uitzaaiingen.
En dan te bedenken dat ik ze zelf niet gevoeld had
. Daar baal ik wel echt van, dat ik hier niet mee bezig ben geweest/op gecontroleerd heb. Ik dacht er op deze leeftijd eigenlijk nog helemaal niet aan, stom blijkbaar. De DA dus wel want die bevoelde de melkklieren toen ik voor Lais haar nek/ataxie kwam. Wat een geluk bij een ongeluk. Dat pleit wat mij betreft eigenlijk wel voor een jaarlijks bezoekje.
Volgende week 'mag' ik weer naar de DA. De bloeduitslagen van de kat hebben helaas niets opgeleverd, nu dan terug voor een bloeddrukmeting. Mag ik meteen ook Willem meenemen, zucht. Die zat de laatste tijd wat moeilijk te doen over z'n harde kluifjes. 's Ochtends liet hij hem liggen, 's avonds at hij hem op. Typisch Willem dachten we, dan is er 's ochtends blijkbaar iets anders/gebeurd waardoor de context niet meer klopt. Gaat wel weer over. Maar het begon me op te vallen dat hij 's avonds ook wel heel lang over zijn kluifje deed (normaal eet hij er één in de tijd dat Lais er twee eet maar nu duurde het echt eeuwen). Dus ik eens goed gekeken naar dat kluiven van hem en het lijkt of hij geen kracht kan of durft te zetten met zijn bek, zag er heel atypisch uit in elk geval. Ook als hij gaapt is het afwijkend, hij lijkt zijn gapen af te breken. Ik heb alles afgevoeld en goed in zijn bek gekeken maar zag en voelde geen opvallende afwijkingen. Alleen lijkt hij zijn bek niet ver open te willen doen maar ik heb daar ook geen kracht bij gebruikt.
Misschien heeft hij wel niks en zie ik spoken maar ik denk het niet. Dus maandag weer met twee dieren naar de DA
.
Dus nu maar loslaten. De huid kan zo meer dan lang genoeg herstellen en weer oprekken, geen extra risico op BMO of door baarmoeder tijdens schijndracht te verwijderen en ondertussen minieme kans op uitzaaiingen.
En dan te bedenken dat ik ze zelf niet gevoeld had

Volgende week 'mag' ik weer naar de DA. De bloeduitslagen van de kat hebben helaas niets opgeleverd, nu dan terug voor een bloeddrukmeting. Mag ik meteen ook Willem meenemen, zucht. Die zat de laatste tijd wat moeilijk te doen over z'n harde kluifjes. 's Ochtends liet hij hem liggen, 's avonds at hij hem op. Typisch Willem dachten we, dan is er 's ochtends blijkbaar iets anders/gebeurd waardoor de context niet meer klopt. Gaat wel weer over. Maar het begon me op te vallen dat hij 's avonds ook wel heel lang over zijn kluifje deed (normaal eet hij er één in de tijd dat Lais er twee eet maar nu duurde het echt eeuwen). Dus ik eens goed gekeken naar dat kluiven van hem en het lijkt of hij geen kracht kan of durft te zetten met zijn bek, zag er heel atypisch uit in elk geval. Ook als hij gaapt is het afwijkend, hij lijkt zijn gapen af te breken. Ik heb alles afgevoeld en goed in zijn bek gekeken maar zag en voelde geen opvallende afwijkingen. Alleen lijkt hij zijn bek niet ver open te willen doen maar ik heb daar ook geen kracht bij gebruikt.
Misschien heeft hij wel niks en zie ik spoken maar ik denk het niet. Dus maandag weer met twee dieren naar de DA

- Hylos
- Zeer actief
Jemig, het zit jullie niet mee he..... understatement.
Gedverderrie, ik heb met je te doen.
Sterkte hoor

Gedverderrie, ik heb met je te doen.
Sterkte hoor

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Nee he niet Willem nu ook nog.
Hopelijk niets aan de hand.
Kan je vast zijn gebit bekijken of daar iets mee loos is?
Splinter tussen de kiezen o.i.d.
Sterkte met de kat.
Van katten weet ik helemaal niets.
Jammer dat het zo moeilijk duidelijk te krijgen is wat er aan de hand is.

Hopelijk niets aan de hand.
Kan je vast zijn gebit bekijken of daar iets mee loos is?
Splinter tussen de kiezen o.i.d.
Sterkte met de kat.
Van katten weet ik helemaal niets.
Jammer dat het zo moeilijk duidelijk te krijgen is wat er aan de hand is.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Sterkte het zal dus een zware tijd worden. Hopen dat de tumoren rustig blijven tijdens haar loopsheid. Nu heeft idd de huid mooi de tijd om weer wat op te rekken zodat de genezing straks ook beter gaat.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Tjongejongejongejongejongejonge... wat een toestanden allemaal bij jou zeg
Gelukkig is er nu wel duidelijk over het moment van opereren bij Lais, dat geeft ook rust lijkt mij. Al die afwegingen wel/niet/wanneer, daar blijf
je dan over malen, nu is het duidelijk. Nog steeds niet leuk, maar wel een vast plan nu.
Dan Willem weer en de kat dus ook nog weer
je schoonvader er nog bij, en zo blijf je meer zorgen hebben dan goed voor je is.
Sterkte de hele bende!

Gelukkig is er nu wel duidelijk over het moment van opereren bij Lais, dat geeft ook rust lijkt mij. Al die afwegingen wel/niet/wanneer, daar blijf
je dan over malen, nu is het duidelijk. Nog steeds niet leuk, maar wel een vast plan nu.
Dan Willem weer en de kat dus ook nog weer

Sterkte de hele bende!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Heel veel sterkte met de dierenbende Zamunda.
- HillieS
- Zeer actief
Pfff 't schiet niet op zo. 
Sterkte met alles!

Sterkte met alles!

- Tineke
- Zeer actief
Jemig over Murphy's law gesproken 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Zamunda
- Zeer actief
Bedankt allemaal. Het voelt soms echt onwerkelijk hoeveel serieus en soms iets minder serieus medisch gedoe er steeds weer is. Ik probeer maar niet teveel stil te staan bij die hele aaneenschakeling en me maar te focussen op de gevallen die nu spelen. Het zijn er nu dus wel drie maar Lais kan ik even 'parkeren', soort van.
Bij de kat was de kreatinine licht afwijkend maar alle andere bloedwaarden niet (SDMA, elektrolyten, nier-, lever-, schildklier- en ontstekingswaarden), ook in de urine geen afwijkingen afgezien van een iets verlaagd soortelijk gewicht. Nu dus nog controle van de bloeddruk maandag maar als daar niets uitkomt moeten we het misschien nog maar even aanzien? Er zijn dan in elk geval geen verdere aanknopingspunten behalve de pu/pd en af en toe slechter eten. Misschien dat de pu/pd dan toch gedragsmatig is? Ze is wel in heel korte tijd twee maatjes verloren en is nu alleen over en daar heeft ze wel wat moeite mee.
Willem heb ik nu een paar keer zien geeuwen (ipv alleen gehoord) en hij breekt de geeuw dus echt af zoals ik al dacht, hij kan of wil zijn bek niet zo ver open doen als normaal en geeft een zacht piepachtig geluid daarbij. Normaal geeuwt hij altijd heel uitgebreid en is dat altijd weer leuk om te zien (ook omdat die ontspanning zo lang geduurd heeft).
Ik heb gisteren zijn bek al uitgebreid geïnspecteerd en zal nog eens kijken, maar een splinter lijkt me onwaarschijnlijk tenzij die in het slijmvlies in de buurt van het kaakgewricht zit. Ik denk namelijk dat het iets in de buurt van het kaakgewricht moet zijn (gewricht zelf, oogkas, kauwspieren, gehoorgang, klieren).
Aan de telefoon had de DA het al meteen over misschien inspectie onder narcose... pff lekker dan. Ze gaat wel eerst gewoon kijken (en voelen neem ik aan) maandag en ik moet dan ook zijn bek openen voor haar maar ik geloof dat ze de kans aanzienlijk achtte dat ze dan niet genoeg kan zien, dan moeten we dus terug voor die narcose. Ik hoop toch dat het zonder kan en gewoon een kleine/simpele ontsteking is ofzo. Dit weekend maar even loslaten.
.
Bij de kat was de kreatinine licht afwijkend maar alle andere bloedwaarden niet (SDMA, elektrolyten, nier-, lever-, schildklier- en ontstekingswaarden), ook in de urine geen afwijkingen afgezien van een iets verlaagd soortelijk gewicht. Nu dus nog controle van de bloeddruk maandag maar als daar niets uitkomt moeten we het misschien nog maar even aanzien? Er zijn dan in elk geval geen verdere aanknopingspunten behalve de pu/pd en af en toe slechter eten. Misschien dat de pu/pd dan toch gedragsmatig is? Ze is wel in heel korte tijd twee maatjes verloren en is nu alleen over en daar heeft ze wel wat moeite mee.
Willem heb ik nu een paar keer zien geeuwen (ipv alleen gehoord) en hij breekt de geeuw dus echt af zoals ik al dacht, hij kan of wil zijn bek niet zo ver open doen als normaal en geeft een zacht piepachtig geluid daarbij. Normaal geeuwt hij altijd heel uitgebreid en is dat altijd weer leuk om te zien (ook omdat die ontspanning zo lang geduurd heeft).
Ik heb gisteren zijn bek al uitgebreid geïnspecteerd en zal nog eens kijken, maar een splinter lijkt me onwaarschijnlijk tenzij die in het slijmvlies in de buurt van het kaakgewricht zit. Ik denk namelijk dat het iets in de buurt van het kaakgewricht moet zijn (gewricht zelf, oogkas, kauwspieren, gehoorgang, klieren).
Aan de telefoon had de DA het al meteen over misschien inspectie onder narcose... pff lekker dan. Ze gaat wel eerst gewoon kijken (en voelen neem ik aan) maandag en ik moet dan ook zijn bek openen voor haar maar ik geloof dat ze de kans aanzienlijk achtte dat ze dan niet genoeg kan zien, dan moeten we dus terug voor die narcose. Ik hoop toch dat het zonder kan en gewoon een kleine/simpele ontsteking is ofzo. Dit weekend maar even loslaten.
Inderdaad. Het is nog steeds niet leuk en er blijft altijd wel iets twijfel zitten over de juiste keuze (en uiteraard zorgen) maar het echte malen kan ik nu wel loslaten. De keuze is in principe gemaakt en afgezien van wekelijks even alles navoelen is het voor nu goed.Caro. schreef:Gelukkig is er nu wel duidelijk over het moment van opereren bij Lais, dat geeft ook rust lijkt mij. Al die afwegingen wel/niet/wanneer, daar blijf je dan over malen, nu is het duidelijk. Nog steeds niet leuk, maar wel een vast plan nu.
NouTineke schreef:Jemig over Murphy's law gesproken

- ranetje
- Zeer actief
Wat je hier beschrijft doet me heel erg denken aan een infectie bij Ita toen ze ongeveer 4 jaar was.Zamunda schreef:Willem heb ik nu een paar keer zien geeuwen (ipv alleen gehoord) en hij breekt de geeuw dus echt af zoals ik al dacht, hij kan of wil zijn bek niet zo ver open doen als normaal en geeft een zacht piepachtig geluid daarbij. Normaal geeuwt hij altijd heel uitgebreid en is dat altijd weer leuk om te zien (ook omdat die ontspanning zo lang geduurd heeft).
Dat onderzoek moest echt wel onder narcose, want zonder leverde een gekrijs op zelfs zonder dat de bek geopend werd.

En dat voor een echt keiharde hond wat pijn betreft...…….
We dachten even aan kaakspiermyositis
Uiteindelijk bleek er bij haar een grasaar o.i.d. aan de zijkant van de kop te zitten.
Dat had een infectie veroorzaakt.
Werd pas zichtbaar na het onderzoek, want de volgende ochtend pas had ze een enorm dikke kop en was 1 oog daardoor helemaal gesloten.
Met een echo werd het "vreemde voorwerp" gevonden en toen dat er uit was is ze langzaam maar zeker hersteld.
Let even op zijn temperatuur.
Kan zijn dat hij koorts krijgt.
Bij Ita was de temperatuur toen de infectie voor ons zichtbaar werd 40,5
- Zamunda
- Zeer actief
Hè bah. Zoiets hou ik inderdaad wel rekening mee, maar heel erg liever niet (doe maar iets heel simpels, te verhelpen met een pilletje ofzo). Ik was gisteren al van plan hem te temperaturen maar was dat plan alweer vergeten, fijn dat je het noemt.
Maar bij Ita kwam uit het onderzoek met narcose nog niet eens wat begrijp ik? Pas de ochtend daarna die dikke kop, toen de echo en meteen (onder narcose) verwijderd?
Maar bij Ita kwam uit het onderzoek met narcose nog niet eens wat begrijp ik? Pas de ochtend daarna die dikke kop, toen de echo en meteen (onder narcose) verwijderd?
- Zamunda
- Zeer actief
Willem kan zijn bek trouwens nog redelijk ver open krijgen. Hij houdt het opensperren wel tegen maar als ik er een klein beetje druk op hou doet hij na een tijdje zelf zijn bek wat verder open en dan kan ik het daar wel open houden. Ik heb hem niet geplaagd met dan nog verder proberen te sperren (dat mag ik dan maandag bij de DA wel doen zei ze), ik ga er namelijk al vanuit dat dat veel pijn doet en zie genoeg aanleiding om de DA daar verder naar te laten kijken, hoef ik hem niet ook nog onnodig te pijnigen. Ik in elk geval goed in de bek kijken dus dat vind ik afdoende. Maar die bek kan dus (nog) echt open. Eten gaat ook goed alhoewel hij vandaag ook moeite had met een stevig doch niet hard kluifje.
- HillieS
- Zeer actief
Maak anders, als het lukt, ook een filmpje van die afgebroken gaap. Als extra beeldmateriaal voor de dierenarts.
En succes uiteraard!
En succes uiteraard!

- ranetje
- Zeer actief
Nee bij het eerste onderzoek onder narcose kwam niets zichtbaars (geen zichtbare ontsteking of iets met de kaak).Zamunda schreef:Hè bah. Zoiets hou ik inderdaad wel rekening mee, maar heel erg liever niet (doe maar iets heel simpels, te verhelpen met een pilletje ofzo). Ik was gisteren al van plan hem te temperaturen maar was dat plan alweer vergeten, fijn dat je het noemt.
Er is toen wel wat weefsel weggenomen om te controleren of er van kaakmyositis sprake kon zijn.
Toen ze de volgende dag die enorm dikke kop kreeg, wat een groot abces bleek te zijn, is er eerst een scan gemaakt (weer narcose) en daaruit bleek dat er "iets" zat.
Met een echo is toen een dag later de exacte plaats bepaald en is dat "iets" er meteen uit gehaald (nog een keer narcose

Het abces was aangeprikt toen ze zo'n hoge koorts kreeg, dus de zooi was er toen wel grotendeels uit.
De koorts zakte toen ook snel
Maar de oorzaak (grasaar/splinter) was er nog niet uit.
Is nogal gedoe geweest.
Echo en operatie was in feite voldoende geweest.
Die scan heeft niets toegevoegd, maar dat weet je pas achteraf.
Ik hoop dat het bij jullie iets eenvoudigs is

- Zamunda
- Zeer actief
Ja had ik toen al geprobeerd maar uiteraard was hij steeds al gestopt voordat ik mijn mobiel op camera hadHillieS schreef:Maak anders, als het lukt, ook een filmpje van die afgebroken gaap. Als extra beeldmateriaal voor de dierenarts.
En succes uiteraard!

Ai Ranetje, dat is nog een hele toestand geweest! Fijn dat het gevonden is toen maar ik hoop inderdaad dat dat hier niet nodig gaat zijn

Hij was zo bang bij de DA en ik mocht hem natuurlijk niet zelf vasthouden maar ze hebben hem in de wachtkamer onderzocht zodat hij mij kon blijven zien. Hij bleef mij ook steeds opzoeken met zijn blik voor steun dus ik moest achter de DA gaan zitten zodat hij zijn kop richting de DA hield, anders kreeg ze zijn kop niet recht

Bloeddruk van de kat was goed. Enige wat we nu nog gaan doen is 12u geen drinken, dan urine opvangen en onderzoeken of de nieren nog wel kunnen concentreren. Zoja, dan gaan we verder afwachten en monitoren want de kans is dan dat het een beginnende aandoening is die je nu zonder gigantische molen niet gaat vinden.
Lais gaat goed. Ze mag weer alles en de wond ziet er keurig uit, op een enkel plekje na is het helemaal geheeld. Weet niet of ik het al geschreven had maar ze was zo ongelofelijk braaf met het verwijderen van de hechtingen: ze bleef keurig stil liggen en ik had alleen assistentie van man nodig om Lais haar achterpoot omhoog te houden omdat ik er anders niet bij kon. Geweldige hond is ze.
Ze is nu een ruime week loops, met Ravi gaat het nog goed gelukkig maar als het vanaf dat ze dekrijp wordt niet meer gaat mag hij naar Nomo. Ontzettend fijn dat het kan en mag want daar zit hij helemaal goed. Ik laat hem alsnog liever niet gaan maar zoals het vorige keer was tijdens de loopsheid wil ik hem niet nog een keer aandoen.
Met mijn schoonvader gaat het langzaam steeds iets beter dus dat is erg fijn. AB-kuur is verlengd, verder loopt hij wat rondjes door de huiskamer en fietst hij af en toe vijf tot tien minuten op de hometrainer. Ik hoop dat het door mag zetten zo.
En verder genieten we van het heerlijke weer en ons prachtige paradijsje, het is absoluut geen straf om hier geïsoleerd te zitten met onze dieren.
- Lucia
- Zeer actief
Knapperds allemaal, wees er maar trots op.
Zo'n bange willem bij de dierenarts en niet zelf vasthouden, heel knap.
Hopelijk zakt het met de ab, nog een medische molen is wel heel veel.
Hopelijk wordt het beeld van de kat duidelijk zo, wat kan het dan zoeken zijn heh.
Er moet een x een eind komen aan ellende, maar dat het maar snel mag komen dat eind.
Hopelijk wordt het beeld van de kat duidelijk zo, wat kan het dan zoeken zijn heh.
Er moet een x een eind komen aan ellende, maar dat het maar snel mag komen dat eind.

- ranetje
- Zeer actief
Ach gossieZamunda schreef:Hij was zo bang bij de DA

Dat zou met Ita een drama zijn geworden vrees ik.
Blij om te lezen dat het met schoonvader de goede kant op lijkt te gaan

Ja dat paradijsje van jullie is op zich natuurlijk wel een geweldig plekje (als ik naar de foto's en filmpjes kijk).
Nou de hondjes en kat weer ok dan is het helemaal goed

- Zamunda
- Zeer actief
Ik zit er inderdaad echt totaal niet op te wachten (niemand natuurlijk, maar als je eens in het jaar zoiets hebt is het vervelend, maar hier mag het nu echt weleens klaar zijn met steeds weer nieuwe gevallen/aandoeningen).Lucia schreef:Knapperds allemaal, wees er maar trots op.
Hij kroop op de terugweg half bij me op schoot, de drommel. Dat was autorijden met een kleine handicap zo.ranetje schreef:Ach gossieZamunda schreef:Hij was zo bang bij de DA![]()
Die kon niet door een ander vastgehouden worden? Uit angst? Als het Lais was geweest had het ook echt niet zo gekund, dan hadden ze mij toch de bek open laten doen. Daar kom je als vreemde gewoon niet bij zonder gevaar voor je lijf, althans: als je echt goed in de hondentaal bent kan je echt wel veilig in de buurt komen maar aan haar zitten of een bekinspectie wordt hem niet.Dat zou met Ita een drama zijn geworden vrees ik.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
jeetje wat een ellende
Heel veel sterkte gewenst en hopelijk valt het met Willem mee! Ik ga duimen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Crescent
- Zeer actief
Duimen draaien hier. 

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- ranetje
- Zeer actief
Wel schattig, maar ook verdrietig.Zamunda schreef:Hij kroop op de terugweg half bij me op schoot, de drommel. Dat was autorijden met een kleine handicap zo.ranetje schreef:Ach gossieZamunda schreef:Hij was zo bang bij de DA![]()
Nou, dat is vooral Claire.Zamunda schreef:Die kon niet door een ander vastgehouden worden? Uit angst? Als het Lais was geweest had het ook echt niet zo gekund, dan hadden ze mij toch de bek open laten doen. Daar kom je als vreemde gewoon niet bij zonder gevaar voor je lijf, althans: als je echt goed in de hondentaal bent kan je echt wel veilig in de buurt komen maar aan haar zitten of een bekinspectie wordt hem niet.Dat zou met Ita een drama zijn geworden vrees ik.
Die verdraagt geen fysieke dwang.
Bij Ita speelt de pijn van haar rugoperatie en dat abces op haar kop mee.
Ze verstart waarschijnlijk ("freeze") maar dan kan je ook niks meer, want ze reageer dan niet meer.
Omdat ik er niet bij ben is dat een vertrouwensbreuk tussen haar en mij vrees ik.
- Ingrid48
- Zeer actief
Hoe gaat het in huize Zamunda? Hopelijk weer wat rust in huis?

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
Ah dat is sneu.ranetje schreef:Bij Ita speelt de pijn van haar rugoperatie en dat abces op haar kop mee.
Ze verstart waarschijnlijk ("freeze") maar dan kan je ook niks meer, want ze reageer dan niet meer.
Omdat ik er niet bij ben is dat een vertrouwensbreuk tussen haar en mij vrees ik.
Ingrid48 schreef:Hoe gaat het in huize Zamunda? Hopelijk weer wat rust in huis?
Hm. Lais is goed hersteld en is nu ook klaar met de loopsheid. Ravi trok de loopsheid heel goed deze keer, tot dag 18... niet meer verwacht maar helaas toch weer flink van het padje (Lais was ook pas toen duidelijk dekrijp). Wel minder erg dan vorige keer maar toch gewoon echt niet leuk. Hij wíl luisteren en doet het ook maar is dan een geslagen hond die over zijn hele lijf zit te trillen van ingehouden geilheid en spanning. Ik dacht dat het wel snel over zou zijn maar het houdt helaas toch te lang aan, ik had hem toch uit logeren moeten doen. Zelfs nu (dag 25) kunnen ze niet gewoon bij elkaar en niet samen uitgelaten worden aan flexen: zodra hij een gaatje ziet (pun intended) probeert hij er bovenop te klimmen en Lais laat hem toch echt weten dat ze het niet wil maar als we niet tussenbeide komen blijft hij gewoon volharden. Ik blijf het bizar vinden dat dat elke keer zo aanhoudt bij hem. Maar les geleerd en volgende keer toch uit logeren zodra die spanning oploopt (als dat dan ook kan natuurlijk).
Met schoonvader gaat het gelukkig een heel stuk beter. Hij fietst op de hometrainer en moet nu van de arts ook kleine stukjes gaan wandelen. Die longen blijven zorgelijk en heel kwetsbaar maar zolang hij geen corona oploopt is er geen reden dat hij niet nog lang mee zou kunnen.
En dan Willem... de AB was aangeslagen maar helaas kwam de pijn al snel weer terug. Dus morgen weer naar de DA en dan moet hij onder narcose en is het god zegene de greep want de vraag is of ze het wel gaan vinden... echt kut.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
De ellende is dus nog niet voorbij
Shit dat Willem nog steeds zo'n pijn heeft. Bij zo'n hond geeft dat alleen maar extra zorgen. Heel veel sterkte, hoop dat hij het allemaal een beetje trekt

Shit dat Willem nog steeds zo'n pijn heeft. Bij zo'n hond geeft dat alleen maar extra zorgen. Heel veel sterkte, hoop dat hij het allemaal een beetje trekt

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- ranetje
- Zeer actief
Wat fijn dat je schoonvader goed vooruit blijft gaan
Hoe lang heeft hij AB gehad?
Ontsteking moet in een bloedonderzoek te vinden zijn ……..
Een Rofo geeft vermoedelijk in dat geval geen goede indicatie.
Dat zou dan een MRI moeten worden.
Jasses wat een narigheid
En hoe is het met de kat?

Dat wijst toch op een ontsteking?Zamunda schreef:En dan Willem... de AB was aangeslagen maar helaas kwam de pijn al snel weer terug. Dus morgen weer naar de DA en dan moet hij onder narcose en is het god zegene de greep want de vraag is of ze het wel gaan vinden... echt kut.
Jasses wat een narigheid

- Zamunda
- Zeer actief
Helaas. Hij zal het wel weer heel eng vinden maar de ervaring is dat hij er wel redelijk 'snel' van herstelt: die dag nog wat aan het bijkomen van wat hij meegemaakt heeft maar daarna is het ook wel weer over (en gelukkig heeft hij aan ons tijdens dat bijkomen juist steun). Voordeel is dat ze hem nu alleen een prik hoeven geven, de rest gebeurt onder narcose. Ze zullen hem dan wel van me moeten overnemen dus ik zal een tweede riem meenemen zodat ik die naar ze kan gooien en ze hem binnen kunnen hengelen want vorige keer moest ik echt de riem geven omdat hij dus voor ze weg liep). Daarna mag/moet hij met mij weer mee naar buiten en gaan wij bij de auto zitten en kan hij in slaap vallen. Dan zullen ze hem overnemen en mag ik hopelijk wel vanuit de wachtkamer wel meekijken. En dan is het keihard duimen draaien dat ze de oorzaak vinden want dat is dus nog niet zo makkelijk (getuige ook het verhaal van Ranetje).miriam schreef:De ellende is dus nog niet voorbij![]()
Ja, maar waar? En nee, een ontsteking zie je niet altijd terug in het bloed helaas. En het ging al tijdens de kuur weer minder goed. Misschien lag het dan meer aan de paar dagen ontstekingsremmers dat het beter ging dan aan de AB.ranetje schreef:Dat wijst toch op een ontsteking?
Jasses wat een narigheid![]()
Die scan... daar hoop ik dus niet op

Kat. Tja. Ze drinkt en plast nog steeds ontzettend veel dus er zit iets niet goed. Gedragsmatig gaat het wel beter, ze geniet heel erg van het zonnetje en dat we veel buiten zitten. Deze week heeft ze 12u zonder water gezeten (om te kijken of de nieren nog wel kunnen concentreren) maar het opvangen van de urine was niet gelukt. Vanavond/vannacht weer een poging wagen.
- Ingrid48
- Zeer actief
pff wat een narigheid
Inderdaad de volgende keer Ravi maar uit logeren of misschien toch chemisch castreren?
En ik ga hard duimen voor Willempie

En ik ga hard duimen voor Willempie

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org