Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:Met andere honden spelen is geen voorwaarde hoor, dat deed Oor ook nauwelijks. Mar ik loop wel elke dag in dat park omdat het nu eenmaal het enige groen dichtbij is dus er moet iig sociaal met andere honden omgegaan (of genegeerd :P) kunnen worden. Waarbij ik trouwens liever een hond heb die haar mannetje staat in geval van opdringerige of onstuimige honden, dan eentje die zich maar gelijk op de rug laat vallen. Grenzen aangeven en assertief zijn vind ik wel fijn.
:wink: Met een reu heb je meer kans op geklier/gepats. Andere reuen die even hun puntje komen maken.
Hoeft natuurlijk niet, maar als je een reu op het oog hebt wel even vragen hoe andere reuen op hem reageren.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

mijke schreef:Huh wát staat er? :idea:
Dat je een hond zonder ledematen wil :mrgreen: :lees: :

mijke schreef:Qua uiterlijk: goed gebouwd, middenmaat tot grote middenmaatje, geen extremiteiten, lange snuit en liefst een korte vacht, of iig een vacht waar je vrij letterlijk niks aan hoeft te doen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

dagmar88 schreef:
mijke schreef:Met andere honden spelen is geen voorwaarde hoor, dat deed Oor ook nauwelijks. Mar ik loop wel elke dag in dat park omdat het nu eenmaal het enige groen dichtbij is dus er moet iig sociaal met andere honden omgegaan (of genegeerd :P) kunnen worden. Waarbij ik trouwens liever een hond heb die haar mannetje staat in geval van opdringerige of onstuimige honden, dan eentje die zich maar gelijk op de rug laat vallen. Grenzen aangeven en assertief zijn vind ik wel fijn.
:wink: Met een reu heb je meer kans op geklier/gepats. Andere reuen die even hun puntje komen maken.
Hoeft natuurlijk niet, maar als je een reu op het oog hebt wel even vragen hoe andere reuen op hem reageren.
Van alle 3 de honden die wij gehad hebben was Oor ern stuk patseriger dan de reuen :P Die heb ik dat denk ik letterlijk 0x zien doen. Nee van mij hoeft het niet maar ik vind dat niet echt een onoverkomelijke eigenschap. Zolang het niet echt serieus vechten wordt vind ik dat wel te handelen denk ik.
Laatst gewijzigd door mijke op 11 feb 2020 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

Zamunda schreef:
mijke schreef:Huh wát staat er? :idea:
Dat je een hond zonder ledematen wil :mrgreen: :lees: :

mijke schreef:Qua uiterlijk: goed gebouwd, middenmaat tot grote middenmaatje, geen extremiteiten, lange snuit en liefst een korte vacht, of iig een vacht waar je vrij letterlijk niks aan hoeft te doen.
Jaaaaajaa.... :denken: :LOL:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Oh.... ja, dat is de onnavolgbare autoverfoutering
dagmar88
Zeer actief

mijke schreef:
dagmar88 schreef:
Van alle 3 de honden die wij gehad hebben was Oor ern stuk patseriger dan de reuen :P Die heb ik dat denk ik letterlijk 0x zien doen. Nee van mij hoeft het niet maar ik vind dat niet echt een onoverkomelijke eigenschap. Zolang het niet echt serieus vechten wordt vind ik dat wel te handelen denk ik.
Heb het dus niet over de hond zelf, maar de reactie op de hond. Teven worden minder opgezocht om vervelend tegen te doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef: Het jaagt, het verhaart, het loopt weg en laat zich niks aan jou gelegen liggen.
:mrgreen:

Ja lekker, zie het al helemaal voor me. Neemt die kuthond de kuierlaten wanneer je met een baby in de draagzak loopt.
Afgekloven broodkorst die op de grond valt in die harenzooi. Niet op de grond kunnen spelen. Geen speelgoed kunnen laten liggen.
Kun je voor de jongste een swifferpakje maken voor als het gaat kruipen. En later worden ze uitgelachen op school met altijd husky haar op hun kleren. Doe maar niet.
Die hond zit echt niet voor niets altijd buiten. En altijd buiten zitten én onderdeel zijn van het gezinsleven is onmogelijk.
Of pleuren ze die kinderen op de schijtplaats van die hond?

Die kortharige husky x mechelaar hier jaren terug leek me wel ontzettend leuk. Meer herder om te zien met een blauw oog. Ben de naam even kwijt. Cena?
Ja Cena, dat was een onwijs leuke hond ja
Cena was een mechel x bordercollie merle sable. :wink: Vandaar dat blauwe oog.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Cena was een mechel x bordercollie merle sable. :wink: Vandaar dat blauwe oog.
Oooh :oohja:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Cena was een mechel x bordercollie merle sable. :wink: Vandaar dat blauwe oog.
Oooh :oohja:
Klopt inderdaad. Ze was de hond van mijn zusje.
Een heel lief beest inderdaad, maar kreeg steeds meer last van allerlei neurotische trekjes, steeds meer angsten voor geluiden vooral. Uiteindelijk op 10 jarige leeftijd ingeslapen vanwege deze angsten met steeds meer ongemakken erbij. Diagnose dementie.
mijke
Zeer actief

dagmar88 schreef: Heb het dus niet over de hond zelf, maar de reactie op de hond. Teven worden minder opgezocht om vervelend tegen te doen.
Oh zo, hmm ik heb dan weer de ervaring dat onze reuen eigenlijk door niemand ooit werden lastig gevallen, terwijl Oor, die blijkbaar heel sexy rook, altijd links en rechts opdringerige reuen van zich af moest slaan. Either way, ik vind allebei geen doorslaggevende reden om een van de sexes uit te sluiten, voor mij zijn dat niet de dingen die ik echt belangrijk vind om op te selecteren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuri was vaak mikpunt, die houdt ik nu overal bij weg en lekker uit de wind , want ze pikte het uiteindelijk niet meer. Boots heeft nooit trubles, en van Gils vroegah maar zelden.. af en toe een erfhond die aan kwam vliegen, en zijn punt wou maken.Zillion tot nu toe gewoon helemaal goed en hopelijk blijft dat zo. Ik denk dat je goed zit als je zegt dat het helemaal van de hond en zijn karakter afhankelijk is en niet zozeer het geslacht
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Op de pagina van Portugese asielhonden zoeken een warm mandje. Daar zit Flora. Ik vind haar leuk. Ik zou haar zo echt zelf in huis nemen maar momenteel is het bij ons niet handig. Maar man wat een leuke hond!Afbeelding
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Deze is ook leuk , wel erg jong nog.

Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Célie schreef:Deze dan, is al in Nederland in Darp Drenthe.

KLIK
De labrador was een paar reacties geleden al een gepasseerd station ;)
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Was al geadopteerd, maar weer terug ter adoptie
Hele aparte kruising :roll:
http://www.ace-charity.org/nl/honden/honden/13790
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 13 feb 2020 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Doyaquba
Zeer actief

Cleva schreef:
Jezus koeristes, wat een vreselijk slecht geschreven strafwerkengels verhaaltje. Doe nou gewoon niet als je het niet kuhuhunt.
Sorry heb de nederlandse versie met update nu gelinkt :blont:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Célie schreef:
crutz schreef:
Célie schreef:Deze dan, is al in Nederland in Darp Drenthe.

KLIK
De labrador was een paar reacties geleden al een gepasseerd station ;)
Dit is een kruising labrador, vind dit behalve dan dat hij ook toevallig zwart is geen typische labrador hoor.
Aandoenlijk is ie.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Doyaquba schreef:Was al geadopteerd, maar weer terug ter adoptie
Afbeelding
Met verschillende oren :I:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bij My Martin staan er ook echt wel honden tussen waarbij ook ik denk :I:
dagmar88
Zeer actief

Emmalinde schreef:Deze is wel vreselijk leuk.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -hoofddorp
:I: Een jakhals
Doyaquba
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Met verschillende oren :I:
Toch best knap die podenco-oren, dat ze zo groot zijn én staan, hoef je ze niet te couperen :tongue:
dagmar88
Zeer actief

Afbeelding
Deze boxerpointer dan. Weet niet of ik nu moet lachen of huilen.
ACE is trouwens niks.

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... osterwolde
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 13 feb 2020 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Doyaquba
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Afbeelding
Deze boxerpointer dan. Weet niet of ik nu moet lachen of huilen.
ACE is trouwens niks.
Oké ik ben niet thuis in die adoptiesites, ik zag haar in een facebookgroep voorbijkomen.
Ik zou huilen, als het met een pointer nog zo'n onderbeet heeft wil ik niet weten hoeveel tanden ik kan zien van de ouder... Ook bij een volle boxer hoor je de tanden niet te kunnen zien hoor :neenee:
Al zijn er fokkers die het mooi schijnen te vinden, zo groot mogelijk maken, die onderbeet...

Ik vind nog steeds dat je sommige rassen gewoon niet moet kruisen. Of je houdt ervan zoals ze zijn, of niet. Maar die bullenkruisingen met iets langsnuitigs wordt te vaak een soort clown...
Doyaquba
Zeer actief

Cleva schreef:Wat zeg je nou weer voor rare dingen?
Wat heeft die hond er aan dat jij zijn neus kort mooier vind? Dat ding is om mee te ademen.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik een combinatie van korte en lange neuzen vaak apart eruit vind zien. Omdat ze nog wel hangwangen hebben, of een onderbeet, of wat dan ook, wat dan niet meer bij de rest van de hond past. Net zo raar als kruisingen tussen een hele grote en hele kleine hond. Of een hond met korte poten en een windhond. Omdat die hele hond uit verhouding lijkt. Ik vind boxers mooi, ik vind herders mooi, maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om die te combineren...
Ouderdieren van die lelijkerds zullen vast ook niet de schoonheidsprijs hebben gewonnen.

Ik geloof trouwens niet dat mijn honden problemen hebben met ademen hoor, ik ben na 10 km hardlopen met tussensprintjes echt kapot en zij willen nog eens. Als ik allang buiten adem ben, hijgen ze nog niet eens. Kom niet aan met 'zieluge ademhalingsproblemen'... dat mag bij een boel fokkers en rassen, maar niet bij die van mij :S:
Maar zal nog eens herhalen dat die van ons een langere neus hebben dan typisch voor een boxer en normale neusgaten. Dientengevolge winnen ze nooit een show maar daar zal ik niet over klagen, dat is immers niet belangrijk.
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 13 feb 2020 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

Mijn god die beide boxerkruisingen, niet om aan te zien haha! Nee bedankt :P

Ik heb gister een beetje naar hollandse herders zitten gluren. Daar gaat mijn hart toch wel veel sneller van kloppen dan van die schattige buitenlandse hondjes, als ik eerlijk ben. De rasomschrijving komt behoorlijk overeen met wat ik zoek. Er staan een paar hele leuke ter herplaatsing zag ik, al hebben ze allemaal wel een ding waardoor het hier op dit moment toch net niet zou passen. De kans op een (x)HH herplaatser die wel geschikt is zal wel klein zijn natuurlijk, maargoed, wie weet, komt er ooit toch iets voorbij.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijke schreef:Mijn god die beide boxerkruisingen, niet om aan te zien haha! Nee bedankt Afbeelding

Ik heb gister een beetje naar hollandse herders zitten gluren. Daar gaat mijn hart toch wel veel sneller van kloppen dan van die schattige buitenlandse hondjes, als ik eerlijk ben. De rasomschrijving komt behoorlijk overeen met wat ik zoek. Er staan een paar hele leuke ter herplaatsing zag ik, al hebben ze allemaal wel een ding waardoor het hier op dit moment toch net niet zou passen. De kans op een (x)HH herplaatser die wel geschikt is zal wel klein zijn natuurlijk, maargoed, wie weet, komt er ooit toch iets voorbij.
Is een ruwhaar of langhaar dan niets voor je? Die zijn meestal wat makkelijker dan de korthaar volgens mij en minder op werk gefokt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
mijke schreef:Mijn god die beide boxerkruisingen, niet om aan te zien haha! Nee bedankt Afbeelding

Is een ruwhaar of langhaar dan niets voor je? Die zijn meestal wat makkelijker dan de korthaar volgens mij en minder op werk gefokt
Sowieso zou ik eerder kijken naar de stamboom hh dan naar de xhh
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:

Sowieso zou ik eerder kijken naar de stamboom hh dan naar de xhh
Ja dat zou ik in dit geval ook wel aanraden inderdaad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief

Nou, bij een herplaatser kijk ik het liefst gewoon naar karakter, als er een lieve xHH dan is dat toch prima? Bij een pup snap ik dat je je kansen wilt vergroten, maar ik zoek een volwassen hond waarvan karakter all bekend is.

Ruw en langharig vind ik ze een stuk minder leuk trouwens, ik val toch echt op kort en glad.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”