Cleva schreef:Wat zeg je nou weer voor rare dingen?
Wat heeft die hond er aan dat jij zijn neus kort mooier vind? Dat ding is om mee te ademen.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik een combinatie van korte en lange neuzen vaak apart eruit vind zien. Omdat ze nog wel hangwangen hebben, of een onderbeet, of wat dan ook, wat dan niet meer bij de rest van de hond past. Net zo raar als kruisingen tussen een hele grote en hele kleine hond. Of een hond met korte poten en een windhond. Omdat die hele hond uit verhouding lijkt. Ik vind boxers mooi, ik vind herders mooi, maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om die te combineren...
Ouderdieren van die lelijkerds zullen vast ook niet de schoonheidsprijs hebben gewonnen.
Ik geloof trouwens niet dat mijn honden problemen hebben met ademen hoor, ik ben na 10 km hardlopen met tussensprintjes echt kapot en zij willen nog eens. Als ik allang buiten adem ben, hijgen ze nog niet eens. Kom niet aan met 'zieluge ademhalingsproblemen'... dat mag bij een boel fokkers en rassen, maar niet bij die van mij
Maar zal nog eens herhalen dat die van ons een langere neus hebben dan typisch voor een boxer en normale neusgaten. Dientengevolge winnen ze nooit een show maar daar zal ik niet over klagen, dat is immers niet belangrijk.