Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokkenpiloot; TTA / MRSP / euthanasie
Moderator: moderatorteam
- ceciel
- Zeer actief
Re: Brokkenpiloot
Zo leuk, een vriend van Styx kwam vandaag een 'fruit'mandje brengen.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- ceciel
- Zeer actief
Dag 11 na de operatie. Zijn verband is er inmiddels af en de wond ziet er rustig uit. Wat verdikking (vocht) rondom zijn knie.
Wat wel vervelend is dat hij misselijk is en moet braken van de metacam denk ik.
Vanochtend wel gegeten mét zijn metacam maar vanaf vanmiddag hoeft hij al geen eten meer. Nu spuugt hij gal. Ook zijn ontlasting is dun.
Morgen vroeg maar even bellen met de DA.
Wat wel vervelend is dat hij misselijk is en moet braken van de metacam denk ik.
Vanochtend wel gegeten mét zijn metacam maar vanaf vanmiddag hoeft hij al geen eten meer. Nu spuugt hij gal. Ook zijn ontlasting is dun.
Morgen vroeg maar even bellen met de DA.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik had dit topic helemaal gemist.
Zo heftig bij die grote jongens dit soort ingrepen. Veel beterschap en een dikke knuffel voor Styx.
Zo heftig bij die grote jongens dit soort ingrepen. Veel beterschap en een dikke knuffel voor Styx.

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Een andere pijnstiller zal misschien wel helpen tegen het overgeven.
Zazoe krijgt previcox en milo kreeg dat ook. En anders zullen er vast anderen zijn.
Fijn dat het er netjes uit ziet.
Zazoe krijgt previcox en milo kreeg dat ook. En anders zullen er vast anderen zijn.
Fijn dat het er netjes uit ziet.
- ceciel
- Zeer actief
Dag 12.
Ik heb vannacht met Styx buiten op het gras gezeten. Hij was zo misselijk en hij lag op een gegeven ogenblik gal te spugen, stond er niet eens meer voor op. Dan voel je je wel klote hoor want behalve naast hem zitten en een beetje gerust stellen kun je helemaal niks.
Rond een uur of half drie leek het allemaal wat bedaard dus samen weer in de woonkamer gaan liggen en nog even wat geslapen.
Vanochtend contact met DA en gestaakt met de metacam en een afspraak gemaakt.
Eten wilde hij nog niet, drinken heeft hij wel aldoor gedaan.
Bij de DA is er vocht afgenomen uit de zwelling, zag er helderrood uit dus ik was nog blij dat het geen hele puszooi bleek te zijn.
Uit onderzoek bleek er toch een bacterie in te zitten. Clavubactin mee en de metacam gestaakt.
Later telefonisch overlegd met verwijscentrum Dordrecht en het wondvocht wordt opgestuurd om op kweek te zetten. Dit om evt gerichter met AB te kunnen behandelen indien nodig.
Morgen langs de orthopeed voor een extra controle op het implantaat.
Inmiddels heeft hij gekookte kip met rijst gegeten, niet meer gebraakt of gepoept, en ligt hij rustig op zijn kleed.
Het lijkt erop dat we een iets rustigere nacht gaan beleven
Ik heb vannacht met Styx buiten op het gras gezeten. Hij was zo misselijk en hij lag op een gegeven ogenblik gal te spugen, stond er niet eens meer voor op. Dan voel je je wel klote hoor want behalve naast hem zitten en een beetje gerust stellen kun je helemaal niks.
Rond een uur of half drie leek het allemaal wat bedaard dus samen weer in de woonkamer gaan liggen en nog even wat geslapen.
Vanochtend contact met DA en gestaakt met de metacam en een afspraak gemaakt.
Eten wilde hij nog niet, drinken heeft hij wel aldoor gedaan.
Bij de DA is er vocht afgenomen uit de zwelling, zag er helderrood uit dus ik was nog blij dat het geen hele puszooi bleek te zijn.
Uit onderzoek bleek er toch een bacterie in te zitten. Clavubactin mee en de metacam gestaakt.
Later telefonisch overlegd met verwijscentrum Dordrecht en het wondvocht wordt opgestuurd om op kweek te zetten. Dit om evt gerichter met AB te kunnen behandelen indien nodig.
Morgen langs de orthopeed voor een extra controle op het implantaat.
Inmiddels heeft hij gekookte kip met rijst gegeten, niet meer gebraakt of gepoept, en ligt hij rustig op zijn kleed.
Het lijkt erop dat we een iets rustigere nacht gaan beleven

- Lucia
- Zeer actief
Ah jeetje wat sneu en wat een zorgen erbij. Hopelijk valt het allemaal mee en knapt hij goed op.
- bram en thijs
- Zeer actief
Die jongen is natuurlijk ook doodop, de arme ziel. Wat een vervelende nabrander, ik denk niet dat je dit nog had verwacht

- ceciel
- Zeer actief
Dag 13. Vannacht was rustig totdat hij om 5 uur een plakkaat rijst via zijn comfy cone op mijn hoofd parkeerde
De orthopeed was vandaag positief.
Gaf aan niet aan een ontsteking te denken maar aan een seroom. Niet ongebruikelijk en vooralsnog niet nodig om verdere actie te ondernemen als in vocht afnemen of een drain te plaatsen.
Omdat het gister is aangeprikt en we al gestart zijn met de AB maken we de kuur af.
Het lab onderzoek is gaande en ergens halverwege volgende week komt daar de uitslag nog van binnen.
Hij gaf wel aan dat wat ze gevonden hebben, die medische term moet ik jullie schuldig blijven, altijd wordt aangetroffen. (Leukocyten?)
Hij maakte zich in ieder geval geen zorgen, Styx belast zijn poot ook goed (genoeg).
Pas als het seroom veel groter wordt moeten we weer aan de bel trekken maar we hebben de wondcontrole die voor komende maandag gepland stond niet gecanceld.
Voor de zekerheid omeprazol meegenomen voor het misselijke kind en ik ben weer kipfiletblokjes voor hem aan het koken in bouillon.
De rijst laat ik even achterwege want dat plakt zo in m'n haar

De orthopeed was vandaag positief.
Gaf aan niet aan een ontsteking te denken maar aan een seroom. Niet ongebruikelijk en vooralsnog niet nodig om verdere actie te ondernemen als in vocht afnemen of een drain te plaatsen.
Omdat het gister is aangeprikt en we al gestart zijn met de AB maken we de kuur af.
Het lab onderzoek is gaande en ergens halverwege volgende week komt daar de uitslag nog van binnen.
Hij gaf wel aan dat wat ze gevonden hebben, die medische term moet ik jullie schuldig blijven, altijd wordt aangetroffen. (Leukocyten?)
Hij maakte zich in ieder geval geen zorgen, Styx belast zijn poot ook goed (genoeg).
Pas als het seroom veel groter wordt moeten we weer aan de bel trekken maar we hebben de wondcontrole die voor komende maandag gepland stond niet gecanceld.
Voor de zekerheid omeprazol meegenomen voor het misselijke kind en ik ben weer kipfiletblokjes voor hem aan het koken in bouillon.
De rijst laat ik even achterwege want dat plakt zo in m'n haar

- bram en thijs
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Heel veel beterschap Styx
Hopelijk is alles goed nu.
Hopelijk is alles goed nu.
- bram en thijs
- Zeer actief
-
- Zeer actief
hopelijk komt het allemaal goed, ook met zijn spijsvertering,
beterschap voor je brokkenpiloot

- ceciel
- Zeer actief
De rust is hier weer wedergekeerd.
Vanaf vandaag gaan we van 10 keer 5 à 10 minuten naar 6 keer een kwartier per keer wandelen.
Vanaf vandaag gaan we van 10 keer 5 à 10 minuten naar 6 keer een kwartier per keer wandelen.
- bram en thijs
- Zeer actief
En de baby loopt dan mee?ceciel schreef:De rust is hier weer wedergekeerd.

- ceciel
- Zeer actief
Dag 16. Op controle geweest bij de orthopeed.
De uitslag van de kweek was binnen, hij heeft geen ontsteking.
De grootte van het seroom leek afgenomen.
We waren begonnen, volgens revalidatieschema de wandelingen op te gaan bouwen maar advies is terug naar 5 minuten per keer tot en met de geplande rontgenfoto op 24 februari. Reden hiervoor ligt niet aan het implantaat maar aan de genezing van het seroom.
Styx mag weer gewoon op de bank en verder veel rust, voorkomt het schuren van de lagen die 'los' zitten.
Na het nemen van de foto mogen we ook gaan starten met hydrotherapie als alles in orde is.
Morgen maar eens informeren of ze ook berekend zijn op honden van het formaat van Styx of dat we een olympisch zwembad moeten gaan afhuren
We waren begonnen, volgens revalidatieschema de wandelingen op te gaan bouwen maar advies is terug naar 5 minuten per keer tot en met de geplande rontgenfoto op 24 februari. Reden hiervoor ligt niet aan het implantaat maar aan de genezing van het seroom.
Styx mag weer gewoon op de bank en verder veel rust, voorkomt het schuren van de lagen die 'los' zitten.
Na het nemen van de foto mogen we ook gaan starten met hydrotherapie als alles in orde is.
Morgen maar eens informeren of ze ook berekend zijn op honden van het formaat van Styx of dat we een olympisch zwembad moeten gaan afhuren

- ceciel
- Zeer actief
bram en thijs schreef:En de baby loopt dan mee?ceciel schreef:De rust is hier weer wedergekeerd.
Baby mag soms een rondje mee, maar dan wel als we samen zijn.
- bram en thijs
- Zeer actief
En dan heb je er straks twee van dat formaatceciel schreef:het formaat van Styx of dat we een olympisch zwembad moeten gaan afhuren

- ceciel
- Zeer actief
Ja heerlijk hèbram en thijs schreef:En dan heb je er straks twee van dat formaatceciel schreef:het formaat van Styx of dat we een olympisch zwembad moeten gaan afhuren

- Lucia
- Zeer actief
Ow jeetje tot 24 febr 5 minuutjes per x is nog best wel lang.
Is hij een beetje rustig te houden met pupsel erbij?
- Zamunda
- Zeer actief
Ik las over de misselijkheid en wilde omeprazol aanraden maar die geef je gelukkig al, krijg je die capsules er wel in
? Jammer dat hij weer terug moet naar 5 minuten maar Styx is wel zo'n lobbes die dat wel trekt denk ik? Ik heb het met Willem ook vier maanden moeten doen (was vijf keer per dag vijf minuten) en dat was qua energie geen enkel probleem.

- ceciel
- Zeer actief
Ze liggen niet de hele dag bij elkaar. Styx is voorzichtig met kleine honden dus als vanzelf rustig met puppemans, die kleine heeft nog een beetje moeite met reguleren van zijn impulsen dus die kan wel heel enthousiast doen.Lucia schreef:Ow jeetje tot 24 febr 5 minuutjes per x is nog best wel lang.
Buiten merk ik dat Styx het wel lastig vind die saaie korte rondjes. Hij probeert echt te communiceren dat we het bruggetje over moeten (richting natuurgebied).
- ceciel
- Zeer actief
Tot mijn verbazing gaan de capsules super makkelijk naar binnen. Gelukkig werken ze ook dus ik heb de afgelopen twee nachten weer boven geslapen en daar knapt een mens wel van op moet ik zeggen.Zamunda schreef:Ik las over de misselijkheid en wilde omeprazol aanraden maar die geef je gelukkig al, krijg je die capsules er wel in? Jammer dat hij weer terug moet naar 5 minuten maar Styx is wel zo'n lobbes die dat wel trekt denk ik? Ik heb het met Willem ook vier maanden moeten doen (was vijf keer per dag vijf minuten) en dat was qua energie geen enkel probleem.
Ik hoop dat jou ook snel de nodige uurtjes slaap gegund zijn

- bram en thijs
- Zeer actief
- ceciel
- Zeer actief
We zitten nu op zo'n week of vier na de operatie. Ik zie momenteel geen duidelijke vooruitgang maar ook niet dat het slechter gaat. Behalve dat ik zijn bespiering met de dag zie afnemen.
Hij loopt stram als hij net opstaat, tipt met achterpoot in huis als hij stil staat maar na opstarten en buiten belast hij zijn poot wel. Staat er vol op in de meest onmogelijke posities om te piesen, een spelbuiging of versnelling te maken naar hondenvrienden (mag niet
) of lekker in de riem te hangen bij lekkere geurtjes of het zien van een kat (super fijn met een slettebak van een siamees die dan de hele wandeling mee wilt lopen
)
Verder is hij vrolijk, eet goed, blij naar de pup.
Het seroom is in ieder geval niet toegenomen, lastig te zeggen of het kleiner wordt.
Wat ik akelig vind is dat zijn knie soms knakgeluidjes maakt
We zullen moeten afwachten tot de 24e tot er foto's gemaakt worden want er lijkt nu iig geen aanleiding om eerder een extra controle afspraak te maken.
Hij loopt stram als hij net opstaat, tipt met achterpoot in huis als hij stil staat maar na opstarten en buiten belast hij zijn poot wel. Staat er vol op in de meest onmogelijke posities om te piesen, een spelbuiging of versnelling te maken naar hondenvrienden (mag niet

Verder is hij vrolijk, eet goed, blij naar de pup.
Het seroom is in ieder geval niet toegenomen, lastig te zeggen of het kleiner wordt.
Wat ik akelig vind is dat zijn knie soms knakgeluidjes maakt

We zullen moeten afwachten tot de 24e tot er foto's gemaakt worden want er lijkt nu iig geen aanleiding om eerder een extra controle afspraak te maken.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
en anders (niet naast de deur) naar Belgie rijden, het zwembad van het Waterhof is zeker weten groot genoegceciel schreef:Dag 16. Op controle geweest bij de orthopeed.

- ceciel
- Zeer actief
Volgens de mevrouw van de hydro en fysiotherapie in de buurt past hij prima in de aquatrainer. Ik hoop zo dat we de 24e een ok van de orthopeed krijgen om te gaan starten met de hydro -en fysio, dan kunnen we zijn heerlijke kadetten weer gaan gaan opbouwen.
- bram en thijs
- Zeer actief
Dat spierverlies gaat zo schrikbarend snel. Fijn dat ze het verder goed makenceciel schreef:Volgens de mevrouw van de hydro en fysiotherapie in de buurt past hij prima in de aquatrainer. Ik hoop zo dat we de 24e een ok van de orthopeed krijgen om te gaan starten met de hydro -en fysio, dan kunnen we zijn heerlijke kadetten weer gaan gaan opbouwen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Aantal honden: 2
Was de meniscus nog helemaal intact?ceciel schreef:
Wat ik akelig vind is dat zijn knie soms knakgeluidjes maakt![]()
.