Juist vanwege die scherpte, die zeker in de lijn van de vader schijnt te zitten, zou ik ook contact opnemen met de eigenaren van de vader. Die zijn juist heel ervaren met die kant, terwijl de fokker daar toch minder ervaring mee lijkt te hebbenHammetime schreef:Benthe bijt ook vrij hard en dat is ook echt niet meer leuk.Inge schreef:Alle pups bijten ja, maar laten we vooral niet doen alsof er geen verschil in zit.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk.. of denk je dat t nodig is, in het laatste geval zal ik je vertellen dat alle pup`s bijten en dat ze het bij na allemaal zonder geweld weer afleren.. even heel hoog AUW roepen, kan soms wonderen doen.. alternatief aanbieden ook, t neemt werk, maar een quick fix ... hmmm t komt vroeg of laat terug als een boemerang
Biène beet me al tot bloedens toe toen ze 9 weken was. Dat was niet leuk, dat was gericht en hard.
Sommige lijnen met scherpte erin zijn echt anders.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!
-
- Zeer actief
bijten is nooit leuk, maar t is wel de manier waarop pup`s de wereld ontdekken, nekvel pakken en schudden is ook niet leuk.. volgens mij doen roofdieren dat zo ongeveer alleen met een prooi die ze dood willen hebben ( dood schudden), leuke boodschap om te geven aan je pup..
- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
De fokker heeft nu de derde generatie Hollandse herderteef als huishond, dus met de ervaring zit het wel snor denk ik. Maar ik heb van Leeuwen al even opgezocht op Facebook.Fotogravinnetje schreef:Juist vanwege die scherpte, die zeker in de lijn van de vader schijnt te zitten, zou ik ook contact opnemen met de eigenaren van de vader. Die zijn juist heel ervaren met die kant, terwijl de fokker daar toch minder ervaring mee lijkt te hebbenHammetime schreef:Benthe bijt ook vrij hard en dat is ook echt niet meer leuk.Inge schreef:Alle pups bijten ja, maar laten we vooral niet doen alsof er geen verschil in zit.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk.. of denk je dat t nodig is, in het laatste geval zal ik je vertellen dat alle pup`s bijten en dat ze het bij na allemaal zonder geweld weer afleren.. even heel hoog AUW roepen, kan soms wonderen doen.. alternatief aanbieden ook, t neemt werk, maar een quick fix ... hmmm t komt vroeg of laat terug als een boemerang
Biène beet me al tot bloedens toe toen ze 9 weken was. Dat was niet leuk, dat was gericht en hard.
Sommige lijnen met scherpte erin zijn echt anders.
- Hammetime
- Zeer actief
O dus nu heb ik haar al in de nek gepakt en geschud? Het verhaal wordt elke keer sterker. Straks ga je nog beweren dat ik de pup heb geschopt omdat ze in huis poepte.S@ndr@ schreef:bijten is nooit leuk, maar t is wel de manier waarop pup`s de wereld ontdekken, nekvel pakken en schudden is ook niet leuk.. volgens mij doen roofdieren dat zo ongeveer alleen met een prooi die ze dood willen hebben ( dood schudden), leuke boodschap om te geven aan je pup..
Nu graag weer on topic en als dat niet mogelijk is dan mag dit onderwerp wel dicht. Ik ben er wel klaar mee.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Laten we er niet extra dingen bij verzinnen, dat doet het gesprek geen goed.S@ndr@ schreef:bijten is nooit leuk, maar t is wel de manier waarop pup`s de wereld ontdekken, nekvel pakken en schudden is ook niet leuk.. volgens mij doen roofdieren dat zo ongeveer alleen met een prooi die ze dood willen hebben ( dood schudden), leuke boodschap om te geven aan je pup..
Hammetime, ik zou contact zoeken met de eigenaar van de vader en/of lekker naar een fijne vereniging gaan waar ze veel ervaring hebben met xHH, is die eerder in het topic aangeraden is te doen voor jou?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Je kunt ook met beide contact hebben toch?Hammetime schreef:Ja maar ik heb nog contact met de fokker, die hier vlakbij woont en een zusje van Benthe eveneens als huishond heeft. Die geeft me ook tips.Inge schreef:Heb je Facebook?
Dan zou ik je adviseren contact op te nemen met de eigenaren van de vaderhond
https://www.facebook.com/dick.vanleeuwen.3
https://www.facebook.com/selena.vanleeuwen
Ik denk dat zij je prima kunnen begeleiden in de opvoeding van Benthe. Zij kennen de lijnen die erachter liggen door en door.
Met de juiste basis komt het echt wel goed.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Hammetime
- Zeer actief
Als jij een baby hebt die je tot bloedens toe bijt heb je een kind van satan in huis. Beetje een vreemde vergelijking.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk..
-
- Zeer actief
je grijpt nek nekvellen, staat dus over haar heen gebogen, ( tenzij je een heel klein mannetje bent) schreeuwt naar een baby hond, maar jij wordt nu onheus bejegent, ik snap hetHammetime schreef:O dus nu heb ik haar al in de nek gepakt en geschud? Het verhaal wordt elke keer sterker. Straks ga je nog beweren dat ik de pup heb geschopt omdat ze in huis poepte.S@ndr@ schreef:bijten is nooit leuk, maar t is wel de manier waarop pup`s de wereld ontdekken, nekvel pakken en schudden is ook niet leuk.. volgens mij doen roofdieren dat zo ongeveer alleen met een prooi die ze dood willen hebben ( dood schudden), leuke boodschap om te geven aan je pup..
Nu graag weer on topic en als dat niet mogelijk is dan mag dit onderwerp wel dicht. Ik ben er wel klaar mee.

Nee even serieus, kijk even naar wat je wilt voor haar, en welke boodschappen je afgeeft, echt, denk er eens over na.. ik bedoel het echt niet zo kwaad..

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 aug 2019 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik grijp mijn honden regelmatig in hun nekvel. Prima handvaten.
En als ze voor mijn voeten lopen, krijgen ze mijn voet in hun hol. Pups ook.
Ze zijn niet van suiker toch. Mij bijten is meteen een no go. Laat dat maar meteen even een les zijn. Bijten kan en mag prima. Maar niet in mij.
Ik ben een heel leuk baasje, maar ze mogen gerust weten en dat al van direct dat ze niet met alles wegkunnen. Het waarom ze niet in mij mogen bijten gaat ze trouwens niet aan, het mag gewoon niet. Dat ga ik niet wekenlang gaan uitleggen. Ze hebben het maar te doen met een daarom.
Ze zijn niet van suiker toch. Mij bijten is meteen een no go. Laat dat maar meteen even een les zijn. Bijten kan en mag prima. Maar niet in mij.
Ik ben een heel leuk baasje, maar ze mogen gerust weten en dat al van direct dat ze niet met alles wegkunnen. Het waarom ze niet in mij mogen bijten gaat ze trouwens niet aan, het mag gewoon niet. Dat ga ik niet wekenlang gaan uitleggen. Ze hebben het maar te doen met een daarom.
- Hammetime
- Zeer actief
Dat klopt, ik kwam hier voor wat tips en zit ondertussen in het beklaagdenbankje. Wat voor type hond gedraagt zich zo? Gevaarlijke! Tijd om te vertrekken dus.Zamunda schreef:Laten we er niet extra dingen bij verzinnen, dat doet het gesprek geen goed.S@ndr@ schreef:bijten is nooit leuk, maar t is wel de manier waarop pup`s de wereld ontdekken, nekvel pakken en schudden is ook niet leuk.. volgens mij doen roofdieren dat zo ongeveer alleen met een prooi die ze dood willen hebben ( dood schudden), leuke boodschap om te geven aan je pup..
Ja, ik zal de fokker nog eens vragen die volgens mij bij een HH vereniging zit.Zamunda schreef:Hammetime, ik zou contact zoeken met de eigenaar van de vader en/of lekker naar een fijne vereniging gaan waar ze veel ervaring hebben met xHH, is die eerder in het topic aangeraden is te doen voor jou?
Nogmaals aan de moderators: ik kom toch terug op mijn besluit om te blijven. De toonzetting van dit forum bevalt me allerminst dus gaarne mijn account verwijderen. Zo niet is dat ook geen probleem.
-
- Zeer actief
dat moet je helemaal voor jezelf weten. en ja ze moeten het er mee doen. dat zeg je goed.. ik doe het niet...... wat dus niet wil zeggen dat ik mijn hele leven in mijn flikker gebeten wordt... wil je ook niet met een grote sterke hond.. maar ik ga ze dus niet fysiek aanpakken tenzij t echt niet anders kan, last resort zullen we maar zeggenmaart schreef:ik grijp mijn honden regelmatig in hun nekvel. Prima handvaten.
- Hammetime
- Zeer actief
Amen!maart schreef:ik grijp mijn honden regelmatig in hun nekvel. Prima handvaten.
-
- Zeer actief
echtHammetime schreef:Als jij een baby hebt die je tot bloedens toe bijt heb je een kind van satan in huis. Beetje een vreemde vergelijking.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk..

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 aug 2019 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
laat ik het nu helemaal met je eens zijn. maar ik zal ze niet bij hun kippennek pakken maar wel een zeer boze nee en pak dan iets waar ze wel in mogen bijten. laten ze nu NEE als eerste leren in dit huis. er wordt gewoon niet in mij gebeten, niet als pup en niet als volwassen hond.maart schreef:ik grijp mijn honden regelmatig in hun nekvel. Prima handvaten.
-
- Zeer actief
Hammetime, je woont vlakbij mij als ik het zo zie. Het enige wat ik je kan aanraden is om eens in Hoogkerk te gaan kijken bij de club die je is aangeraden hier in het topic. En laat de herderclubs hier in de buurt aub links liggen.
Verder wel verstand van bijtende pups, maar niet van Hollandse Herders uit werklijnen. Die halve herder van mij is daar niet echt mee te vergelijken
Mocht je willen gaan speuren oid dan kan ik je nog wel wat goede adressen aanraden.
Verder wel verstand van bijtende pups, maar niet van Hollandse Herders uit werklijnen. Die halve herder van mij is daar niet echt mee te vergelijken

Mocht je willen gaan speuren oid dan kan ik je nog wel wat goede adressen aanraden.
-
- Zeer actief
Iemand had al de boeken van Sam Turner aangeraden: Een leven lang fysiek en mentaal in balans. Dat geeft een verfrissende blik op de ontwikkelingen bij een pup én er wordt ook uitgelegd hoe je de bijtrem kan aanleren. Verder weet ik ook niets van herders, maar zijn er volgens mij al wel goede tips gegeven waarvan je zelf ook aangeeft dat je daar wel wat mee kan. Pik die tips eruit en doe daar je voordeel mee. Succes! 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik hoef geen pups in t nekvel te schudden, zal altijd wel dotjes van pups gehad hebben 
Duidelijk ben ik wel, nee is nee.
Maar goed schijnbaar negeert ts liever alle opmerkingen en adviezen van mensen die dit allemaal al wat jaren meegemaakt hebben en komt alles vanzelf goed "want de fokker heeft ook een huishond".
Ik kom haar over een paar maanden wel tegen op 1 van de herplaatsgroepen op fb. Te koop onhandelbare hollandse herder.

Maar goed schijnbaar negeert ts liever alle opmerkingen en adviezen van mensen die dit allemaal al wat jaren meegemaakt hebben en komt alles vanzelf goed "want de fokker heeft ook een huishond".
Ik kom haar over een paar maanden wel tegen op 1 van de herplaatsgroepen op fb. Te koop onhandelbare hollandse herder.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh hemeltje, ik heb er dan 3S@ndr@ schreef:echtHammetime schreef:Als jij een baby hebt die je tot bloedens toe bijt heb je een kind van satan in huis. Beetje een vreemde vergelijking.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
jij leeft graag gevaarlijk 

-
- Zeer actief
niemand praat er over pups aan het nekvel schudden.malinois schreef:Ik hoef geen pups in t nekvel te schudden, zal altijd wel dotjes van pups gehad hebben
Ja, personen die anderen ervan beschuldigen het te doen ja.

-
- Zeer actief
Dat bijten is ook gewoon super irritant.
Cash was er ook zo een, tot 7 maanden heb ik haar amper kunnen knuffelen
Kuiten, handen, mouwen alles.
Vond haar ook echt een serieuze pup, al toen ze 8 weken was zo'n wijsneus blik.
Met 3,5 maand werd ze een keer zo fanatiek in spel (mijn schuld natuurlijk, maar toch) en beet ze vol in mijn gezicht.
Nou, dat was geen mooi moment en echt wel dat ik haar een zet en brul gaf.
Ja, ik voelde me rot daarna en ze durfde 2 weken niet te spelen met me maar was een leermomentje voor ons beiden.
De ene pup is echt de andere niet met bijten.
Cash is ook zo'n fanatieke en als ze te gefocused of fanatiek is kan ze nog steeds wel bijten alleen zie ik het nu aankomen en kan ik het makkelijk voorkomen.
En het knuffelen is ook helemaal goed gekomen
Je kan best wat zeggen van dat bijten en daarna alternatief bieden.
Cash moch van mij wel in de riem bijten en later klaar aangeleerd.
Cash was er ook zo een, tot 7 maanden heb ik haar amper kunnen knuffelen

Kuiten, handen, mouwen alles.
Vond haar ook echt een serieuze pup, al toen ze 8 weken was zo'n wijsneus blik.
Met 3,5 maand werd ze een keer zo fanatiek in spel (mijn schuld natuurlijk, maar toch) en beet ze vol in mijn gezicht.
Nou, dat was geen mooi moment en echt wel dat ik haar een zet en brul gaf.
Ja, ik voelde me rot daarna en ze durfde 2 weken niet te spelen met me maar was een leermomentje voor ons beiden.
De ene pup is echt de andere niet met bijten.
Cash is ook zo'n fanatieke en als ze te gefocused of fanatiek is kan ze nog steeds wel bijten alleen zie ik het nu aankomen en kan ik het makkelijk voorkomen.
En het knuffelen is ook helemaal goed gekomen

Je kan best wat zeggen van dat bijten en daarna alternatief bieden.
Cash moch van mij wel in de riem bijten en later klaar aangeleerd.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Jullie snappen toch ook wel dat TS het hier heeft over mensenbabies? En ik geloof er niks van dat jij daar 3 van hebt malinoismalinois schreef:Oh hemeltje, ik heb er dan 3S@ndr@ schreef:echtHammetime schreef:Als jij een baby hebt die je tot bloedens toe bijt heb je een kind van satan in huis. Beetje een vreemde vergelijking.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk..

-
- Zeer actief
Ik beschuldig niet, maak gewoon een interpretatie, niet netjes misschien maar ik ben gelukkig de enige op het forum die dat doetmaart schreef:niemand praat er over pups aan het nekvel schudden.malinois schreef:Ik hoef geen pups in t nekvel te schudden, zal altijd wel dotjes van pups gehad hebben
Ja, personen die anderen ervan beschuldigen het te doen ja.

verder zeg ik nergens dat je dat gedrag met de mantel der liefde moet bedekken..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dan was ik al opgenomen geweest gok ik... das vele malen erger dan welke horrorpup dan ookLothian schreef:Jullie snappen toch ook wel dat TS het hier heeft over mensenbabies? En ik geloof er niks van dat jij daar 3 van hebt malinoismalinois schreef:Oh hemeltje, ik heb er dan 3S@ndr@ schreef:echtHammetime schreef: Als jij een baby hebt die je tot bloedens toe bijt heb je een kind van satan in huis. Beetje een vreemde vergelijking.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad .. en dat laatste zegt niemand. Ik zal de laatste zijn iig die maar zou laten bijten. Maar schreeuwen en nekvellen heb ik iig nog nooit nodig gehad.S@ndr@ schreef:Ik beschuldig niet, maak gewoon een interpretatie, niet netjes misschien maar ik ben gelukkig de enige op het forum die dat doetmaart schreef:niemand praat er over pups aan het nekvel schudden.malinois schreef:Ik hoef geen pups in t nekvel te schudden, zal altijd wel dotjes van pups gehad hebben
Ja, personen die anderen ervan beschuldigen het te doen ja... ik zie een boze meneer voor me die vooroverbuigt, de pup vast grijpt in het nekvel.. en heel hard nee brult, omdat hij boos is en denkt de de pup, niet luistert. en ja ik zie daar wel een ongecontroleerde beweging bij,.. mijn makke
nederig excuus..
verder zeg ik nergens dat je dat gedrag met de mantel der liefde moet bedekken..

- dagmar88
- Zeer actief
Misschien? Wat win je hier nou mee?S@ndr@ schreef: Ik beschuldig niet, maak gewoon een interpretatie, niet netjes misschien maar ik ben gelukkig de enige op het forum die dat doet.. ik zie een boze meneer voor me die vooroverbuigt, de pup vast grijpt in het nekvel.. en heel hard nee brult, omdat hij boos is en denkt de de pup, niet luistert. en ja ik zie daar wel een ongecontroleerde beweging bij,.. mijn makke
nederig excuus..
Ik ben overigens niet tegen brullen of nekvellen grijpen als ze hier grof over de schreef gaan, dat moge duidelijk zijn. Heb ik ook vaak genoeg gezegd.
Maar dat zou ik nooit doen bij een pup die nog geen flauw benul heeft van wat nou precies de spelregels zijn en waar de grenzen nou precies liggen. Dat beestje is net een maand in zijn nieuwe omgeving, heeft nog weinig kunnen leren en het is dus ontzéttend oneerlijk om daar zo'n lompe correctie aan te geven. Dan ben je gewoon je eigen domme frustratie aan het uitleven.
Als je zo'n kleintje al zó aan denkt te moeten pakken als het even tegenzit, wat voor correcties heb je dan nodig als die hond gaat lopen puberen straks?
Maar dat zou ik nooit doen bij een pup die nog geen flauw benul heeft van wat nou precies de spelregels zijn en waar de grenzen nou precies liggen. Dat beestje is net een maand in zijn nieuwe omgeving, heeft nog weinig kunnen leren en het is dus ontzéttend oneerlijk om daar zo'n lompe correctie aan te geven. Dan ben je gewoon je eigen domme frustratie aan het uitleven.
Als je zo'n kleintje al zó aan denkt te moeten pakken als het even tegenzit, wat voor correcties heb je dan nodig als die hond gaat lopen puberen straks?
-
- Zeer actief
dan bijt die niet in mij
de rest is erg gezellig met de mantel der liefde af te leren. Maar bijten in mij is gewoon direct klaar. hoe de rest aan- of afgeleerd wordt, staat daar volkomen los van.

de rest is erg gezellig met de mantel der liefde af te leren. Maar bijten in mij is gewoon direct klaar. hoe de rest aan- of afgeleerd wordt, staat daar volkomen los van.
- Hammetime
- Zeer actief
De fokker heeft al tientallen jaren Hollandse herders als huishonden en een zusje van de mijne eveneens als huishond. Waarom zou ik zijn adviezen negeren? Omdat jij je anders gepasseerd voelt?malinois schreef:Ik hoef geen pups in t nekvel te schudden, zal altijd wel dotjes van pups gehad hebben
Moet je niet op rekenen.malinois schreef:Ik kom haar over een paar maanden wel tegen op 1 van de herplaatsgroepen op fb. Te koop onhandelbare hollandse herder.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Nee, omdat huishond iets anders is dan huishond x werkhond. Het is niet verstandig om de 50% invloed van de vader te negeren. En dat is pittige werklijn. Heel anders dan generaties huishond. Dus vraag ook input van mensen die juist veel weten van die pittige werklijnHammetime schreef:De fokker heeft al tientallen jaren Hollandse herders als huishonden en een zusje van de mijne eveneens als huishond. Waarom zou ik zijn adviezen negeren? Omdat jij je anders gepasseerd voelt?malinois schreef:Ik hoef geen pups in t nekvel te schudden, zal altijd wel dotjes van pups gehad hebben