Dat is bij Sarah en Peter ook zo gegaan.
Het doet pijn om het te zien aankomen en je gaat helemaal kapot als het gebeurt.
Dat is niet te voorkomen maar we kunnen er wel zijn om je te troosten als je dat nodig hebt.
Moderator: moderatorteam
Wel over nagedacht paar jaar geleden, maar ondertussen daarover wel anders gaan denken.Kells schreef:Hilly, heb je nagedacht over begraven? Twee van mijn honden heb ik begraven op een mooie plek in Wilhelminaoord. http://larixhof.nl/

Hilly45 schreef:
Lekker bij baasje liggen, gestut door 2 benen...

Ja, de tranen blijven gewoon lopen, bij dat besef, dat Sam er dan idd niet meer zal zijn, want ik denk ook dat dat wel eens heel erg de waarheid kan zijn.Kells schreef:Hilly, ik ben het heel erg met Martijn eens. Sam haalt volgens mij de herfst niet meer. Denk ook aan jezelf en aan de kwaliteit van leven van Sam. Kwel jezelf en hem niet te lang. Leuker wordt het helaas niet. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte.Hilly45 schreef:Ja, ik ben ook absoluut bang voor die waarheid/werkelijkheid, dat Sam mogelijk in de herfst niet meer bij me is.
De verzorging is in mijn eentje echt heel intensief. Gelukkig helpt een vriend me af en toe, door bijv. mee te gaan naar dierenarts, of even samen wandelen, afleiding vinden etc. Dat scheelt al wel. Maar de grootste zorg ligt toch in mijn handen. Nu kan ik ook heel veel gelukkig en ik doe het voor Sam uit alle liefde. Maar de zeer korte nachten eisen wel z'n tol. Ik hoop dat ik toch ergens in de tijd iets meer weer kan slapen.

Ik denk ook dat dat echt houden van is: je hond (of wie dan ook) op tijd laten gaan. Niemand wil iemand zien lijden waar hij van houdt.Hilly45 schreef:Ja, de tranen blijven gewoon lopen, bij dat besef, dat Sam er dan idd niet meer zal zijn, want ik denk ook dat dat wel eens heel erg de waarheid kan zijn.Kells schreef:Hilly, ik ben het heel erg met Martijn eens. Sam haalt volgens mij de herfst niet meer. Denk ook aan jezelf en aan de kwaliteit van leven van Sam. Kwel jezelf en hem niet te lang. Leuker wordt het helaas niet. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte.Hilly45 schreef:Ja, ik ben ook absoluut bang voor die waarheid/werkelijkheid, dat Sam mogelijk in de herfst niet meer bij me is.
De verzorging is in mijn eentje echt heel intensief. Gelukkig helpt een vriend me af en toe, door bijv. mee te gaan naar dierenarts, of even samen wandelen, afleiding vinden etc. Dat scheelt al wel. Maar de grootste zorg ligt toch in mijn handen. Nu kan ik ook heel veel gelukkig en ik doe het voor Sam uit alle liefde. Maar de zeer korte nachten eisen wel z'n tol. Ik hoop dat ik toch ergens in de tijd iets meer weer kan slapen.
Ik denk echt heel eerlijk aan de kwaliteit van leven voor Sam. Ik zie nu niet, dat dit er niet meer voor hem is. Ik vraag dat ook aan anderen, die nog zien dat Sam ook plezier heeft en zin. Als Sam dit niet meer laat zien, dan ben ik denk ik echt de eerste, die Sam laat gaan.
Nee, want hij loopt er niet op, het zit als het ware net aan de buitenkant, net boven het loopvlak, waar Sam de poot de grond aanraakt.Nanna schreef:Loopt ie er ook mank van?

We hebben gelukkig een hele rustige nacht gehad. Sam sliep rustig, op een bepaald moment op de rug, vier pootjes in de lucht. Zelf lig ik extreem veel wakker.Caro. schreef:Ik denk ook dat dat echt houden van is: je hond (of wie dan ook) op tijd laten gaan. Niemand wil iemand zien lijden waar hij van houdt.Hilly45 schreef:Ja, de tranen blijven gewoon lopen, bij dat besef, dat Sam er dan idd niet meer zal zijn, want ik denk ook dat dat wel eens heel erg de waarheid kan zijn.Kells schreef:Hilly, ik ben het heel erg met Martijn eens. Sam haalt volgens mij de herfst niet meer. Denk ook aan jezelf en aan de kwaliteit van leven van Sam. Kwel jezelf en hem niet te lang. Leuker wordt het helaas niet. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte.Hilly45 schreef:Ja, ik ben ook absoluut bang voor die waarheid/werkelijkheid, dat Sam mogelijk in de herfst niet meer bij me is.
Ik denk echt heel eerlijk aan de kwaliteit van leven voor Sam. Ik zie nu niet, dat dit er niet meer voor hem is. Ik vraag dat ook aan anderen, die nog zien dat Sam ook plezier heeft en zin. Als Sam dit niet meer laat zien, dan ben ik denk ik echt de eerste, die Sam laat gaan.
Het onnodig rekken 'omdat je niet zonder kan' is meer aan jezelf denken dan aan je hond.
Jij houdt echt van Sam en ik weet zeker dat je de grenzen heel goed bewaakt.
Maar dat het verrot moeilijk is en zeer intensief, dat moge duidelijk zijn![]()
Heel vele sterkte Hillie, vergeet niet te genieten van elkaar

Dank je wel.Catho schreef:Heftige tijd zo, Hilly. Fijn dat je weer iets meer slaap kan pakken.
Je band met Sam is zo hecht, ik geniet altijd erg van je posts over hem. Daar spreekt zoveel liefde en toewijding uit. Zeker weten dat je Sam nooit zou laten lijden. Vreselijk zwaar en oneerlijk blijft het natuurlijk wel.

Lijkt mij ookNanna schreef:Hij geniet er nog van
Dank je wel. Ik ben ook zo blij dat Sam dit alles toe laat. Kwaliteit moet prioriteit zijn.jacq1970 schreef:Jeetje wat heftig zeg!
Wel fijn dat hij alles zo goed toelaat en je compleet vertrouwd, dat hij geniet en je nog een mooie tijd kan hebben waarin kwaliteit voorop staat.
Heel veel sterkte de komende tijd, geniet van de tijd samen en verwen hem maar lekker!

Was er ook echt blij mee.Catho schreef:Lieve foto's van jullie samen! Fijn dat de dierenarts het er ook mooi en rustig uit vond zien.
Hopelijk kan je toch hier en daar je slaap pakken.

Wat lief dat je dat vraagt.Ri@nne schreef:Hoe gaat het nu met Sam en jou?