DeDiana schreef:Alfilillo schreef:Dat je een aardig bedrag moet neertellen voor een hond uit het buitenland zit hem denk ik vooral in de reiskosten.
Ik heb twee honden van verschillende stichtingen ín Spanje. Alfil kostte 150€ en die had een chip, was ontwormd, geent, heeft vaccinateboekje en was gecastreerd. Dat is echt heel goedkoop want de castratie is al gauw 200€. Deze stichting krijgt echter korting bij een bepaalde da. Lily was 80€ en die was gechipt, geent en ontwormd + boekje.
Ik denk dat als je zelf een hond uit het buitenland haalt, je een stuk duurder uit bent dan via een stichting.
En zomaar een hond van straat plukken en invoeren in nederland, ik denk niet dat dat zomaar gaat.
Dat laatste gaat wel hoor, dat heb ik met Amy ook gedaan. Zolang je zorgt dat entingen, paspoort en chip in orde zijn natuurlijk. Maar dat pakt dan inderdaad wel een stuk duurder uit; inclusief de castratie was Amy een stuk duurder dan mijn rashond Mila

Excuses, ik had niet goed gelezen. Niemand heeft geopperd om een hond van straat te plukken en direct mee te nemen de grens over. Het ging om een hond van straat halen , in het land zelf alles medisch en qua papieren in orde maken en dan meenemen, en dat dat dan goedkoper zou zijn dan een hond van een stichting kopen. Ik ben bang dat het een stuk duurder is. Alleen je eigen reís en verblijf al. Ik kan me wel voorstellen dat je het liéver zo doet, maar dat is wat anders en zeker niet goedkoper.
Verder moet iedereen doen waar hij zich goed bij voelt, maar hier in Spanje wonend, tussen de overvolle asiels, kan ik het niet tegenover mezelf verantwoorden om een raspup te kopen van een fokker. Ik vind mixjes heel leuk, dus de keus is makkelijk.
Als ik Nederland zou wonen, zou ik denk ik een herplaatser zoeken voor max 100 euro. Hoeft absoluut geen rashond te zijn. Gewoon een leuke hond die een baasje nodig heeft.