Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rashondenpeil daalt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Rashondenpeil daalt

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alfilillo schreef:Dat je een aardig bedrag moet neertellen voor een hond uit het buitenland zit hem denk ik vooral in de reiskosten.
Ik heb twee honden van verschillende stichtingen ín Spanje. Alfil kostte 150€ en die had een chip, was ontwormd, geent, heeft vaccinateboekje en was gecastreerd. Dat is echt heel goedkoop want de castratie is al gauw 200€. Deze stichting krijgt echter korting bij een bepaalde da. Lily was 80€ en die was gechipt, geent en ontwormd + boekje.
Ik denk dat als je zelf een hond uit het buitenland haalt, je een stuk duurder uit bent dan via een stichting.
En zomaar een hond van straat plukken en invoeren in nederland, ik denk niet dat dat zomaar gaat.
Dat laatste gaat wel hoor, dat heb ik met Amy ook gedaan. Zolang je zorgt dat entingen, paspoort en chip in orde zijn natuurlijk. Maar dat pakt dan inderdaad wel een stuk duurder uit; inclusief de castratie was Amy een stuk duurder dan mijn rashond Mila ;-)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Alfilillo schreef:Dat je een aardig bedrag moet neertellen voor een hond uit het buitenland zit hem denk ik vooral in de reiskosten.
Ik heb twee honden van verschillende stichtingen ín Spanje. Alfil kostte 150€ en die had een chip, was ontwormd, geent, heeft vaccinateboekje en was gecastreerd. Dat is echt heel goedkoop want de castratie is al gauw 200€. Deze stichting krijgt echter korting bij een bepaalde da. Lily was 80€ en die was gechipt, geent en ontwormd + boekje.
Ik denk dat als je zelf een hond uit het buitenland haalt, je een stuk duurder uit bent dan via een stichting.
En zomaar een hond van straat plukken en invoeren in nederland, ik denk niet dat dat zomaar gaat.
Want? Rabies is verplicht en verder niks... castratie is al een grote nee hier dus een stichting is sowieso al geen optie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

DeDiana schreef:
Dat laatste gaat wel hoor, dat heb ik met Amy ook gedaan. Zolang je zorgt dat entingen, paspoort en chip in orde zijn natuurlijk. Maar dat pakt dan inderdaad wel een stuk duurder uit; inclusief de castratie was Amy een stuk duurder dan mijn rashond Mila ;-)
Excuses, ik had niet goed gelezen. Niemand heeft geopperd om een hond van straat te plukken en direct mee te nemen de grens over. Het ging om een hond van straat halen , in het land zelf alles medisch en qua papieren in orde maken en dan meenemen, en dat dat dan goedkoper zou zijn dan een hond van een stichting kopen. Ik ben bang dat het een stuk duurder is. Alleen je eigen reís en verblijf al. Ik kan me wel voorstellen dat je het liéver zo doet, maar dat is wat anders en zeker niet goedkoper.

Verder moet iedereen doen waar hij zich goed bij voelt, maar hier in Spanje wonend, tussen de overvolle asiels, kan ik het niet tegenover mezelf verantwoorden om een raspup te kopen van een fokker. Ik vind mixjes heel leuk, dus de keus is makkelijk.

Als ik Nederland zou wonen, zou ik denk ik een herplaatser zoeken voor max 100 euro. Hoeft absoluut geen rashond te zijn. Gewoon een leuke hond die een baasje nodig heeft.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

malinois schreef:
Want? Rabies is verplicht en verder niks... castratie is al een grote nee hier dus een stichting is sowieso al geen optie.
Ehh, nou, chip en paspoort zijn ook verplicht en die vind je er zelden bij als je een hond van straat plukt ;-) De meeste mensen willen ook eerst bloedtesten laten doen, de hond heeft een gezondheidsverklaring nodig als je gaat vliegen en moet behandeld zijn tegen vlooien, teken, wormen, etc. - zeker bij honden die gezworven hebben. En die hebben vaak ook nog wel wat meer medische kwaaltjes die eerst behandeld moeten worden, zoals een oorontsteking. Ook bij een niet-gecastreerde hond zijn de medische kosten dus wel wat meer dan alleen een rabiësenting. Voor een niet-gecastreerde hond betaal je meestal een aangepast, lager adoptietarief omdat de castratie er dan inderdaad niet bijzit qua kosten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

DeDiana schreef:
malinois schreef:
Ehh, nou, chip en paspoort zijn ook verplicht en die vind je er zelden bij als je een hond van straat plukt ;-) De meeste mensen willen ook eerst bloedtesten laten doen, de hond heeft een gezondheidsverklaring nodig als je gaat vliegen en moet behandeld zijn tegen vlooien, teken, wormen, etc. - zeker bij honden die gezworven hebben. En die hebben vaak ook nog wel wat meer medische kwaaltjes die eerst behandeld moeten worden, zoals een oorontsteking. Ook bij een niet-gecastreerde hond zijn de medische kosten dus wel wat meer dan alleen een rabiësenting. Voor een niet-gecastreerde hond betaal je meestal een aangepast, lager adoptietarief omdat de castratie er dan inderdaad niet bijzit qua kosten.
Als ik zelf een hond van straat pluk hoef ik in principe geen testen etc. Die wil ik alleen als ik een hond koop. Dus dan is t idd paspoort, chip en rabies. Maar goed een paspoort a hier 10 euro en chip hier a 25 euro zullen daar vast niet meer kosten. (Misschien dat ik overigens daar ook wel laat ontwormen omdat t daar goedkoper is en zelfs nog wel die mz ziektes laat testen ook omdat t daar goedkoper is)
Of ik nu 4 weken op vakantie ga of 4 weken op vakantie ga en een hond mee terug neem zijn dus niet echt extra kosten imo. In ieder geval niet t verblijf van mij etc.

Ps. Alles hypothetisch hoor want ik wil om die mz ziektes daar geen hond vandaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”