Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond zonder klik

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Hond zonder klik

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Stapper schreef:Grappig, ik lees al de reacties en kan bijndommigrnallleen maar denken; "zo kritisch als ze zijn met hun honden heb ik alleen maar bij het kiezen van mijn partner gehad".
renee-uk schreef:het is gewoon niet uit te leggen: je klikt of je klikt niet is denk ik nog de eenvoudigste verklaring :mrgreen:
Precies.
Dat had ik overigens ook bij mijn partner. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Stapper schreef:Grappig, ik lees al de reacties en kan bijndommigrnallleen maar denken; "zo kritisch als ze zijn met hun honden heb ik alleen maar bij het kiezen van mijn partner gehad".
Als er een klik is gaat bij mij juist alle kritiek de deur uit ;)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

mijke schreef:
Als er een klik is gaat bij mij juist alle kritiek de deur uit ;)
Haha, exact. Nou heb ik ook de ideale vrouw getrouwd, maar zo niet dan toch, he ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heavy schreef:Ik snap eigenlijk niet hoe je geen klik zou kunnen hebben met je eigen hond . Die hond woont bij je je kent elkaar je weet wat hij leuk vind wat hij lekker vind . Ik neem aan dat je er liefde van krijgt en dat de hond blij is je te zien .

Dat zou toch genoeg moeten zijn voor een klik? Dat een hond moeilijk kan zijn in de omgang met andere honden ( zoals Jip ) of moeilijk alleen kan blijven ( zoals Jip ) dat zijn dingen waar je aan kan werken . Geen reden om geen klik meer te hebben met mijn hond voor mij in ieder geval .

Al mijn honden die ik uit het asiel heb gehaald of bij een fokker daar had ik een klik mee anders had ik ze niet mee naar huis genomen . En die klik verdwijnt niet als iets niet helemaal lekker loopt .

De enige reden waarom ik geen klik zou kunnen hebben met een hond is als het uiterlijk me niet aanstaat . Maar is het een hele leuke hond en zoekt hij me elke keer op dan ben ik ook om hoor :wink:
Dat vind ik dan weer gek geen klik op uiterlijk. Ging toch over honden die je al hebt . Gaat toch allemaal over een karakter en gedrag wat niet bij het jouwe past net als sommige mensen niet bij je passen ongeacht hoe ze er uit zien of jij niet bij hun.
Ga er maar vanuit dat ik niet voor ieder mens en hond het godsgeschenk ben en dat zal niet ieder mens en hond ook niet voor mij zijn.
Sommige honden motten elkaar ook niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Interessant om te lezen, vooral dat sommigen zeggen dat een klik echt mist, terwijl ik dat gevoel totaal nooit heb bij hun posts.

Ik weet niet wat de definitie van een klik is, maar ik denk dat ik die met Millie heb. Ik vond het ook echt niet cool toen de fokker liet weten dat zij eigenlijk het andere teefje voor mij in gedachten had :engel: Gelukkig veranderde dat, het hondje had mij veel minder gepast. Ik denk dat de klik met Millie deels ook ligt aan het feit dat zij zó op mij gefocust is. Ze luistert vanaf het begin naar me en reageert op alles wat ik doe. Als ik zin krijg om even gek te doen is zij er al mee begonnen. Ze is de ideale hond voor mij, maar het is ook meer dan dat.

Lou was als pup zo lastig dat ik denk dat die klik er minder was. Ook al was en ben ik totaal gek op hem. Hij kan soms even weg zijn en mij negeren en dat vind ik echt niet prettig.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Een klik met een hond heeft niets te maken met lief of lastig zijn. Balu is 'lastig', hij had in het begin veel begeleiding nodig, nu weet hij wat ik van hem verwacht, maar moet hem in de gaten blijven houden. Hij heeft nogal zijn eigen mening over dingen die ik niet altijd handig vindt. Toch heb ik meer klik, dieper contact met hem.
Luna is veel makkelijker, wil altijd dingetjes doen, hangt het brave hondje uit, is nogal verbouwereerd als Balu stout doet, kijkt me dan aan met grote ogen om te zeggen dat dat helemaal niet mag wat Balu doet. Toch heb ik met haar minder diep contact, ze is heel lief en ik zou haar absoluut niet willen missen, maar het is anders.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Leonie.
Zeer actief

Ik denk wel dat je moeilijker een klik krijgt met een pup die echt moeilijk is. Hangt er vanaf op welke manier natuurlijk, maar toch.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Leonie. schreef:Ik denk wel dat je moeilijker een klik krijgt met een pup die echt moeilijk is. Hangt er vanaf op welke manier natuurlijk, maar toch.
Dat denk ik niet eigenlijk, want een klik is - voor mij iig - iets dat zich vrij snel openbaart. Het is er of het is er niet. Voor blijkt of die pup makkelijk of moeilijk is weet je allang of die klik er wel of niet is. Overigens zou dat voor mij wel een belangrijke reden zijn om nooit een pup bij een fokker te halen. Ik wil mijn hond zelf uitkiezen, want die klik moet er zijn. Een hond toebedeeld krijgen zou voor mij absoluut niet werken.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Leonie. schreef:Ik denk wel dat je moeilijker een klik krijgt met een pup die echt moeilijk is. Hangt er vanaf op welke manier natuurlijk, maar toch.
Winni was vele malen makkelijker dan dat Tay was als pup. Maar toch heb ik die klik wel met Tay en niet met Winni. Die klik was er al voordat hij lastig bleek en die klik was er bij Winni in het nest al niet. ;)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijke schreef:
Dat denk ik niet eigenlijk, want een klik is - voor mij iig - iets dat zich vrij snel openbaart. Het is er of het is er niet. Voor blijkt of die pup makkelijk of moeilijk is weet je allang of die klik er wel of niet is. Overigens zou dat voor mij wel een belangrijke reden zijn om nooit een pup bij een fokker te halen. Ik wil mijn hond zelf uitkiezen, want die klik moet er zijn. Een hond toebedeeld krijgen zou voor mij absoluut niet werken.
er zijn ook heus wel fokkers waar je zelf mag kiezen hoor ;)
en verder ben ik het helemaal met je eens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik kreeg advies met kiezen, maar mocht het zelf weten idd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijke schreef:
Ik heb al mijn pups zelf uitgezocht hoor ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb Noa zelf uitgezocht (teef met het rode neusje), maar bij de twee teefjes met een zwarte neus zou ik wel mogen kiezen, maar was de ander opeens de dag ervoor opgehaald. Tussen hen had ik het vorige bezoek geen voorkeur, maar Ninthe heb ik dus niet bewust gekozen.

Hun neuskleur is overigens wel de reden dat ze rode danwel zwarte tuigjes hebben. Hoewel ze naderhand allebei een wisselneus bleken te hebben.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb nog nooit een hond zelf gekozen :wink: of het waren de laatste uit het nest, bouviers of andere mensen wilden showen en Freek had een onderbeet, zwarte rus, Baco was de laatste, Kaukaas, de rest zijn herplaatsers maar heb met allemaal wel een klik gehad of heb ik, ze hebben allemaal hun dingetjes leuk en soms niet :cheer: :cheer:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Met Tycha was die klik er direct vanaf het moment dat ze bij me was. De band is daarna alleen maar meer en sterker geworden. Geen seconde heeft zij mij op welke wijze dan ook geïrriteerd, en ze was echt niet alleen maar makkelijk. Ik denk ook nog steeds dat wat ik met haar had, nooit meer met een andere hond krijg. Wij waren twee handen op 1 buik, ik begreep haar en zij begreep mij. Shendor had ik die klik niet mer, en hij kon mij dan ook regelmatig behoorlijk irriteren. Voor hem was ik hemel en aarde, en natuurlijk hield ik ook wel van hem, maar heel anders dan bij Tycha.
Triss begint nu steeds meer mijn hond te worden, maar ik heb in het begin best wel eens met mijn handen in het haar gezeten, omdat ik niet wist hoe ik met haar om moest gaan, en zij niet met mij. Zo langzaam aan beginnen we elkaar te begrijpen, en wordt de band sterker. Een direct klik was er niet vanaf het begin, maar begint wel steeds meer te komen, van beide kanten :wink:
Alle drie de honden heb ik zelf gekozen als pup.
Afbeelding
Groetjes Marja
Leonie.
Zeer actief

Ik denk dat ik gewoon op de volgende ronde zou wachten, als ik niet de pup mocht die ik graag zou willen. Maar gelukkig kreeg ik in beide gevallen mijn zin ;)

Lou was een soort ADHD haai als pup, vind ik moeilijker om een klik mee te hebben. Tegelijkertijd was ik helemaal verliefd op hem. Maar klik...

Millie is objectief gezien niet zo makkelijk misschien, maar we sluiten heel goed op elkaar aan, ze past bij mij.
bouvierpoedel
Zeer actief

billy schreef:Ik heb nog nooit een hond zelf gekozen :wink: of het waren de laatste uit het nest, bouviers of andere mensen wilden showen en Freek had een onderbeet, zwarte rus, Baco was de laatste, Kaukaas, de rest zijn herplaatsers maar heb met allemaal wel een klik gehad of heb ik, ze hebben allemaal hun dingetjes leuk en soms niet :cheer: :cheer:
Was toch ook een keus. Laten zitten of nemen. :19:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Nee dat heb ik nog niet mee gemaakt, een eigen hond waar ik geen klik mee heb/had
Mijn vriend heeft (ondanks dat hij hem zelf uitgekozen heeft) niet echt een klik met Tyson
Wel meteen met de meisjes
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Elmo was de enige pup die over was, maar als ik hem niet toebedeeld had gekregen, had ik hem wel gekozen. Ik dacht dat we voor pup paars kwamen kijken, maar werd verliefd op pup blauw in één oogopslag. Ik was heel blij toen hij de eerder afgezegde pup bleek.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vraag me nog wel eens af hoe het zou zijn gegaan als ik teef geel had gehad.
Paars (Ayleen) en geel leken behoorlijk op elkaar en toen ik tussen die twee moest kiezen koos ik voor paars, want die zocht contact met me en geel nauwelijks.
Is dat dan een klik of niet? Geen idee...

Al vraag ik me af of ik geel minder leuk had gevonden, want je stopt natuurlijk wel veel tijd in een pup waardoor je ook een band creëert.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Bij Keetje gingen we eigenlijk voor een ander teefje (harlekijn).Ik had aan de fokker een rustig teefje gevraagd. En dat was het rustigste. Maar we vonden allemaal stiekem het zwarte teefje leuker bij de kennismaking. Toen de fokker zei dat zij dacht dat we beter het zwarte teefje konden kiezen omdat ze het idee had dat die beter paste , durfden de kinderen pass toe te geven dat ze die leuker vonden. Ik vond haar ook leuk dus toen was het beklonken.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tineke schreef:
Nanna schreef:Doen veel mensen makkelijk hun hond weg? Ja. Maar beter afstaan aan een meer passend huis dan zelf houden en er geen plezier aan beleven. Dat is ook niet eerlijk naar de hond.
Beter nadenken waar je aan begint vind ik een betere optie.
En een hoop honden die herplaatst worden is niet met het idee dat het dier een beter leven moet krijgen maar de eigenaar er gewoon vanaf wil.
En natuurlijk is herplaatsen bij een ongewenste hond altijd beter maar hoe je het ook wendt en keert een herplaatsing is een enorm ingrijpende gebeurtenis in een hond zijn of haar leven, ook als ze er wel op vooruit gaan.
Tash zat niet meer op haar plaats toen wij haar kregen maar ondanks dat ze op weg ging naar een beter leven zal ik haar gehuil toen wij haar ophaalde nooit vergeten.
Dat ging echt door merg en been heen , want ze werd hoe dan ook uit een voor haar vertrouwde omgeving en situatie gehaald.
En ondanks dat ze ging van veel thuis zitten zonder baas wel samen met haar zoon naar bijna niet meer alleen zitten en meerdere honden om zich heen heeft ze acuut verlatingsangst gekregen na haar plaatsing bij ons.
Dat is weer goed gekomen maar dat geeft toch wel aan dat herplaatsen best ingrijpend is.
Daar mag best wel beter over worden nagedacht voor je aan een hond begint.
Ja, zo ervaar ik het ook. Er zijn vast honden die zo opportunistisch zijn dat ze zonder noemenswaardige problemen van de ene baas naar de andere gaan. Maar er zijn er ook die herplaatsen slecht trekken, zeker als ze van huis naar huis gaan. Zoals mijn vroegere Golden die met negen maanden al drie bazen 'versleten' had.

Ik heb altijd herplaatsers gehad (en nu nog steeds) en zal er ook altijd voor kiezen. En omdat het al herplaatsers zijn, zal ik alles op alles zetten om ze bij me te houden. En dat was niet altijd makkelijk. Zo heeft Silka me wel wat grijze haren bezorgd met haar jachtpassie en heeft Sammie enorme verlatingsangst. Maar dat zijn dingen waar ik mee heb leren leven. Daarbij hebben ze allebei zoveel mooie en bijzondere karaktereigenschappen dat dit in het niet valt bij wat misschien minder gewenst gedrag is.

Ik hecht me trouwens heel snel aan een hond. Daarom is opvangen iets wat niet zo goed bij me past. Of ik moet zeker weten dat er echt een wereldbaas wacht op de hond in kwestie.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

DeDiana schreef:Inderdaad. Een hond kan alleen maar zijn wie hij is, ik wil helemaal niets aan hem veranderen. De enige verwachting of zo je wilt harde eis die ik heb, is dat ze in harmonie kunnen leven met mij, elkaar en met de katten. Het heeft voor mij ook niets te maken met elkaar niet goed begrijpen, maar met eigenschappen waar jij als persoon wel eens moeite mee hebt of die je lastig vindt, ook al begrijp je ze prima (bijvoorbeeld de jachtpassie van Amy: daar valt niets aan te begrijpen, maar het is wel een eigenschap waar ik altijd rekening mee moet houden en die ik ook wel eens lastig vind). Dat staat voor mij volledig los van het hebben van een klik; al mijn honden hebben namelijk wel eigenschappen waar ik wel eens moeite mee heb of die ik in bepaalde situaties lastig vind. Maar al hun eigenschappen maken ze tot wie ze zijn, dus dat neem ik er met alle liefde bij. Het gaat mij dus zeker niet om voldoening halen uit het veranderen van de hond, want daar streef ik helemaal niet naar.
Hm, die behoefte heb ik zelf dan weer wel, alhoewel dat misschien anders is als wat jij bedoelt. Ik zou Willem namelijk dolgraag veranderen, in een hond die zich op zijn gemak voelt bij alle dagelijkse dingen in en om huis, ipv in de basis altijd op scherp te staan en zoveel dingen nog steeds zo eng vinden. Maar goed, dat heeft misschien wel te maken met die tweede zin, namelijk de verwachting/wens dat ze in harmonie kunnen leven, want zolang Willem zo anstig reageert vind ik het voor hem niet harmonieus en dat maakt dat ik hem zou willen veranderen.
Het staat trouwens ook voor mij wel los van een klik, de klik heb ik met Willem namelijk zeker. Ik hoop wel dat we elkaar steeds beter zullen gaan begrijpen en dat hij ons en zijn thuis nog steeds meer zal durven vertrouwen.

Zoals Renée trouwens ook zei is voor mij de klik wel echt iets anders dan die speciale hond, Lais is echt mijn once-in-a-lifetime-hond.
bouvierpoedel
Zeer actief

Werkt voor mij net als bij vriendschappen/relaties met andere dieren/mensen . Ze zijn allemaal verschillend en hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid van moeilijk tor vreselijk makkelijk met hun eigen onhebbelijkheden.
Daar kun je mee door 1 deur of niet en daar heb je een klik mee of niet. Ga je ook niet mee aan blijven modderen want dan doe je elkaar te kort. Die hond , mens ,paard , poes, papegaai , ...... mag ook wat van mij verwachten dan alleen maar ach het is een lief ding maar heb er niets mee maar je begint eraan dus moet je het afmaken.
Klinkt ook als pure armoe en een beetje triest.
Zou ik ook niet willen dat mensen zo met mij omgingen in relaties/vriendschappen.Het is een tekort in iets en daar kun je beide niets aan doen dus moet je het elkaar ook gunnen om verder te gaan.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:Werkt voor mij net als bij vriendschappen/relaties met andere dieren/mensen . Ze zijn allemaal verschillend en hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid van moeilijk tor vreselijk makkelijk met hun eigen onhebbelijkheden.
Daar kun je mee door 1 deur of niet en daar heb je een klik mee of niet. Ga je ook niet mee aan blijven modderen want dan doe je elkaar te kort. Die hond , mens ,paard , poes, papegaai , ...... mag ook wat van mij verwachten dan alleen maar ach het is een lief ding maar heb er niets mee maar je begint eraan dus moet je het afmaken.
Zou ik ook niet willen dat mensen zo met mij omgingen in relaties/vriendschappen.Het is een tekort in iets en daar kun je beide niets aan doen dus moet je het elkaar ook gunnen om verder te gaan.
Tja ik vind het dan weer pure armoe om een hond aan te schaffen en hem vervolgens om zijn raseigenschappen weer weg te doen. Die had je namelijk van te voren kunnen weten.
Ik ben niet tegen herplaatsen op zich , is voor de hond tenslotte altijd beter maar de reden waarom zegt voor mij toch wel iets over mensen in de regel.
Je hebt daarin imo valide reden tot herplaatsen en je hebt de doorgangshuizen waar het schering en inslag is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:
DeDiana schreef:Inderdaad. Een hond kan alleen maar zijn wie hij is, ik wil helemaal niets aan hem veranderen. De enige verwachting of zo je wilt harde eis die ik heb, is dat ze in harmonie kunnen leven met mij, elkaar en met de katten. Het heeft voor mij ook niets te maken met elkaar niet goed begrijpen, maar met eigenschappen waar jij als persoon wel eens moeite mee hebt of die je lastig vindt, ook al begrijp je ze prima (bijvoorbeeld de jachtpassie van Amy: daar valt niets aan te begrijpen, maar het is wel een eigenschap waar ik altijd rekening mee moet houden en die ik ook wel eens lastig vind). Dat staat voor mij volledig los van het hebben van een klik; al mijn honden hebben namelijk wel eigenschappen waar ik wel eens moeite mee heb of die ik in bepaalde situaties lastig vind. Maar al hun eigenschappen maken ze tot wie ze zijn, dus dat neem ik er met alle liefde bij. Het gaat mij dus zeker niet om voldoening halen uit het veranderen van de hond, want daar streef ik helemaal niet naar.
Hm, die behoefte heb ik zelf dan weer wel, alhoewel dat misschien anders is als wat jij bedoelt. Ik zou Willem namelijk dolgraag veranderen, in een hond die zich op zijn gemak voelt bij alle dagelijkse dingen in en om huis, ipv in de basis altijd op scherp te staan en zoveel dingen nog steeds zo eng vinden. Maar goed, dat heeft misschien wel te maken met die tweede zin, namelijk de verwachting/wens dat ze in harmonie kunnen leven, want zolang Willem zo anstig reageert vind ik het voor hem niet harmonieus en dat maakt dat ik hem zou willen veranderen.
Het staat trouwens ook voor mij wel los van een klik, de klik heb ik met Willem namelijk zeker. Ik hoop wel dat we elkaar steeds beter zullen gaan begrijpen en dat hij ons en zijn thuis nog steeds meer zal durven vertrouwen.

Zoals Renée trouwens ook zei is voor mij de klik wel echt iets anders dan die speciale hond, Lais is echt mijn once-in-a-lifetime-hond.
Dat is inderdaad iets anders dan wat ik bedoel. Willem mag bij jou zijn wie hij is, het is niet zo dat je geen klik met hem hebt omdat hij angstig is of dat hij daarom weg moet of móet veranderen. Natuurlijk wil je hem helpen zodat hij minder angstig hoeft te zijn, en dat lijkt mij opgaan voor iedereen die een angstige hond heeft, maar je accepteert ook dat het voor een deel bij hem hoort. Angst is natuurlijk niet zozeer een karaktereigenschap, maar een emotie. De ene hond zal wel sneller geneigd zijn tot angstig gedrag dan de andere en daaraan willen werken vind ik zelf niet echt vallen onder de hond willen veranderen, maar hem begeleiden om om te gaan met situaties die hij lastig vindt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Werkt voor mij net als bij vriendschappen/relaties met andere dieren/mensen . Ze zijn allemaal verschillend en hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid van moeilijk tor vreselijk makkelijk met hun eigen onhebbelijkheden.
Tja ik vind het dan weer pure armoe om een hond aan te schaffen en hem vervolgens om zijn raseigenschappen weer weg te doen. Die had je namelijk van te voren kunnen weten.
Ik ben niet tegen herplaatsen op zich , is voor de hond tenslotte altijd beter maar de reden waarom zegt voor mij toch wel iets over mensen in de regel.
Je hebt daarin imo valide reden tot herplaatsen en je hebt de doorgangshuizen waar het schering en inslag is.
Een hond is meer dan alleen zijn raseigenschappen natuurlijk. En je koopt geen hond om hem daarna gewoon weg te doen . Maar er zijn altijd uitzonderingen waar je niets aan kan doen.
Ik heb het natuurlijk niet over diegeen die zo maar een hond kopen en bij de 2e plas in huis get beest de deur uitflikkeren.
Heb een reu gehad die helemaal geen roedeldier bleek te zijn en het liefst met mij alleen was . Vreselijk lieve hond die ik als pup uit canada had gehaald . Moet ik dat beest dan maar aanhouden terwijl hij vreselijk ongelukkig is en ik ook omdat gewoon de situatie er niet naar is om het goed te laten gaan tussen alles en iedereen.
Gun ik hem toch wat leukers en ja dat is dan beslissen in iets wat je niet leuk vind maar uiteindelijk wel eerlijk naar die hond en jezelf.
Ga ook geen paar duizend euro uitgeven om hem de deur uit te flikkeren.
bouvierpoedel
Zeer actief

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:

Dat is inderdaad iets anders dan wat ik bedoel. Willem mag bij jou zijn wie hij is, het is niet zo dat je geen klik met hem hebt omdat hij angstig is of dat hij daarom weg moet of móet veranderen. Natuurlijk wil je hem helpen zodat hij minder angstig hoeft te zijn, en dat lijkt mij opgaan voor iedereen die een angstige hond heeft, maar je accepteert ook dat het voor een deel bij hem hoort. Angst is natuurlijk niet zozeer een karaktereigenschap, maar een emotie. De ene hond zal wel sneller geneigd zijn tot angstig gedrag dan de andere en daaraan willen werken vind ik zelf niet echt vallen onder de hond willen veranderen, maar hem begeleiden om om te gaan met situaties die hij lastig vindt.
Angst kan ook een onderdeel van een karakter zijn en helaas heb je dan niet alleen met die hond rekening te houden maar ook met alle factoren waar die angst in stand blijft . Als het zo uitkomt dat hij ergens anders beter op zijn plaats zou zitten dan heb je toch het beste voor met hem om met minder stress en angst door het leven te kunnen gaan.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Zamunda schreef: Hm, die behoefte heb ik zelf dan weer wel, alhoewel dat misschien anders is als wat jij bedoelt. Ik zou Willem namelijk dolgraag veranderen, in een hond die zich op zijn gemak voelt bij alle dagelijkse dingen in en om huis, ipv in de basis altijd op scherp te staan en zoveel dingen nog steeds zo eng vinden. Maar goed, dat heeft misschien wel te maken met die tweede zin, namelijk de verwachting/wens dat ze in harmonie kunnen leven, want zolang Willem zo anstig reageert vind ik het voor hem niet harmonieus en dat maakt dat ik hem zou willen veranderen.

Toch denk ik dat er bij Willem nog veel winst is te behalen met natuurlijke middelen. Misschien eens Aminocalm proberen? Hij is bang zeg je, en dat wordt niet (veel) beter (meer). Niet zoals het nu gaat. Met een goed gekozen fytotherapeutisch middel, of met speciaal samengestelde bloesemremedies of zo, kan dat echt nog een stuk verbeteren. Hoeft niet, maar de kans is er in elk geval.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik heb altijd van alle honden die ik gehad heb heel veel gehouden, maar de enige echte "klik" was met Ameno. Dat besefte ik pas toen ik haar had. En nu nog, we hebben 2 jack hussels en het zijn super lieve hondjes en ik zou ze ook echt niet kwijt willen, maar een band zoals ik die met Ameno had, nee, dat was anders. Sterker nog ik ga er zelfs vanuit dat ik dat niet meer ga hebben, met geen enkele hond.

of dat dan DE klik was, geen idee wat het was waarom juist die band zo speciaal was.
:pop:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”