Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Donnie is er, terug naar gastgezin p4
Dat is ook zeker zo, maar ik vind het zo rot voor jou!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Niet vervelend bedoeld, maar je krijgt een hond die bijt niet ineens weer helemaal 'braaf' terug.
Het lijkt me dan ook veel slimmer als ze met jou en met de GT aan de slag gaan. Realiseer je dus ook dat de kans groot is dat hij waarschijnlijk nooit 100% sociaal wordt met honden, dat betekend dus ontwijken. Dat moet je zelf dus wel willen en kunnen.
Balen in ieder geval! Hoop dat alles goed komt
Het lijkt me dan ook veel slimmer als ze met jou en met de GT aan de slag gaan. Realiseer je dus ook dat de kans groot is dat hij waarschijnlijk nooit 100% sociaal wordt met honden, dat betekend dus ontwijken. Dat moet je zelf dus wel willen en kunnen.
-
charley
Of Donnie ooit bij mij terug komt is niet zeker, ik heb aangegeven dat als Donnie plaatsbaar is (wel eerst een gesprek over zijn gedrag) ik hem eventueel opnieuw wil adopteren.Brindlecardi schreef:Niet vervelend bedoeld, maar je krijgt een hond die bijt niet ineens weer helemaal 'braaf' terug.
-
Stabij Odie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Mee eens, zeker omdat agressie naar andere honden gerelateerd kan zijn aan de handler. Daarmee bedoel ik niet dat jij het veroorzaakt (in tegendeel), maar als je weet dat de hond op andere honden reageert (het is je verteld en dan ben je natuurlijk op je hoede), geef je wellicht onbedoeld een stress-signaal naar de hond. Het kan dus ook zijn dat Donnie dit gedrag straks bij een ervaren handler nauwelijks laat zien......Brindlecardi schreef:Niet vervelend bedoeld, maar je krijgt een hond die bijt niet ineens weer helemaal 'braaf' terug.
Het lijkt mij dan slimmer om met de combinatie baas-hond aan de gang te gaan.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Eerlijk gezegd snap ik het beleid van de stichting niet. Als ik lees wat Donnie in korte tijd allemaal meegemaakt heeft:
Donnie is licht positief getest op giardia en heeft de afgelopen twee weken een hoop meegemaakt zoals twee verhuizingen, castratie, onderzoeken en veel stress.
vind ik het niet zo vreemd dat hij zo reageert. Volgens mij is het gewoon een gestresst onzeker hondje en castreren zal ook zeker z'n invloed hebben gehad. Nu moet hij wéér verhuizen en weer opnieuw wennen. Geef die arme ziel lekker ruim de tijd om te aarden bij z'n nieuwe baasje en werk samen met het baasje aan het uitvalsgedrag. Ik vind het zielig dat gezeul met dat beestje. Sterkte in elk geval, niet leuk dit.
Donnie is licht positief getest op giardia en heeft de afgelopen twee weken een hoop meegemaakt zoals twee verhuizingen, castratie, onderzoeken en veel stress.
vind ik het niet zo vreemd dat hij zo reageert. Volgens mij is het gewoon een gestresst onzeker hondje en castreren zal ook zeker z'n invloed hebben gehad. Nu moet hij wéér verhuizen en weer opnieuw wennen. Geef die arme ziel lekker ruim de tijd om te aarden bij z'n nieuwe baasje en werk samen met het baasje aan het uitvalsgedrag. Ik vind het zielig dat gezeul met dat beestje. Sterkte in elk geval, niet leuk dit.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ondertussen zit er een allerschattigst buitenlandertje bij Hakunamatata in de opvang. 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier sluit ik me helemaal bij aan!alm@ schreef:Eerlijk gezegd snap ik het beleid van de stichting niet. Als ik lees wat Donnie in korte tijd allemaal meegemaakt heeft:
Ik snap dan ook totaal niet waarom jullie niet zelf met een GT aan de slag konden, vind dit echt een hele rare actie van de stichting en heel sneu voor Donny en voor jou.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
63673J
Dat zit ik nou ook de hele tijd te denken!kooi schreef:Ondertussen zit er een allerschattigst buitenlandertje bij Hakunamatata in de opvang.
- Tineke
- Zeer actief
Wat jammer dat het zo gelopen is 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. En zou het ook niet zo zijn dat Donnie er meer bij gebaat was geweest om samen met TS Charley aan de slag te gaan (met behulp van een gedragstherapeut)? Charley is immers gek op Donnie en is daardoor enorm gemotiveerd om er samen met Donnie wat van te maken. Want Charley, al heb je nog niet zo veel hondenervaring, samen met iemand die wat meer verstand heeft van uitvalgedrag wat betreft honden, had je er wellicht wel uitgekomen.alm@ schreef:Eerlijk gezegd snap ik het beleid van de stichting niet. Als ik lees wat Donnie in korte tijd allemaal meegemaakt heeft:
Nou ja, misschien allemaal mosterd na de maaltijd, maar ik vind het gewoon ook erg jammer voor je (en voor Donnie).
-
charley
Voorlopig neem ik even geen hondje meer.jvanringen schreef:Dat zit ik nou ook de hele tijd te denken!kooi schreef:Ondertussen zit er een allerschattigst buitenlandertje bij Hakunamatata in de opvang.
Dit was het besluit van de gedragstherapeut, Donnie was/ is beter af bij iemand die ervaring heeft met dit gedrag. Ik heb hier 0 ervaring mee en aangezien hij de hond van mijn buurvrouw ook al geprobeerd heeft te bijten (was eerste incident bij mij) leek mij het beter (heb ik ingestemd) om Donnie naar dit opvangadres te brengen, leek mij de beste oplossing op dat moment.Lunatic schreef:Ik snap dan ook totaal niet waarom jullie niet zelf met een GT aan de slag konden, vind dit echt een hele rare actie van de stichting en heel sneu voor Donny en voor jou.
Dat gaat nu ook gebeuren, Donnie blijft voor langere tijd bij dit gastgezin en hier gaat dus ook fulltime aan zijn gedrag werken.alm@ schreef:Geef die arme ziel lekker ruim de tijd om te aarden bij z'n nieuwe baasje
Ik vind het in elk geval super dat de stichting het zo oplost en mij en Donnie niet aan ons lot hebben overgelaten, dan was het zeker nog fouter afgelopen.
Verder wil ik nu even rust hebben om dit te verwerken en zal ik voorlopig ook even weinig op het forum zijn.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Wat een teleurstelling voor jou! Ik kan me voorstellen dat je dit moet verwerken.
Met Donnie komt het vast goed, zo te lezen is hij in goede handen bij de stichting.
Er komt gegarandeerd een leuk hondje op je pad. Of een gerehabiliteerde Donnie
of een andere leukerd. Het heeft geen haast. 
Met Donnie komt het vast goed, zo te lezen is hij in goede handen bij de stichting.
Er komt gegarandeerd een leuk hondje op je pad. Of een gerehabiliteerde Donnie
-
Jetski
- Zeer actief
Wat jammer dat het zo gelopen is..
-
Manuma
- Zeer actief
Ik vind het zo rot voor je 
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Manuma schreef:Ik vind het zo rot voor je
Ik ook, heel verdrietig allemaal
Charley, sterkte en een knuffel

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier nog 1.jvanringen schreef:Dat zit ik nou ook de hele tijd te denken!kooi schreef:Ondertussen zit er een allerschattigst buitenlandertje bij Hakunamatata in de opvang.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind het wel erg snel om het hondje alweer te verplaatsen. Zo krijgt hij nooit rust. Ik denk dat het uitvallen na al die stress helemaal zo raar nog niet was en dat je het er onder begeleiding zelf ook best uit had gekregen. Tenzij het echt aanvallen om te doden was.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat ontzettend vervelend dat het zo gelopen is! Ik hoop dat het goed komt met Donnie 
-
Jonas26
- Zeer actief
Met je eens hoor en het is nou ook niet zo dat het een zwaargewicht is wat amper te houden is. Ik vind het vooral triest voor het hondje.Marie-Josée schreef:Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind het wel erg snel om het hondje alweer te verplaatsen. Zo krijgt hij nooit rust. Ik denk dat het uitvallen na al die stress helemaal zo raar nog niet was en dat je het er onder begeleiding zelf ook best uit had gekregen. Tenzij het echt aanvallen om te doden was.

-
charley
Donnie heeft een Staffort naar de keel gegrepen en een Golden Retriever boven op de rug gebeten (hond heeft schaafplekken bleek) terwijl hij aan de lijn zat. Dit bijten doet hij uit het niets en zie je ook niet aankomen want in beide gevallen waren de honden gewoon bij elkaar aan te snuffelen, als de andere hond zich omdraait of wegloopt bijt Donnie in een keer (beide gevallen hier zo gegaan).Jonas26 schreef:Met je eens hoor en het is nou ook niet zo dat het een zwaargewicht is wat amper te houden is. Ik vind het vooral triest voor het hondje.Marie-Josée schreef:Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind het wel erg snel om het hondje alweer te verplaatsen. Zo krijgt hij nooit rust. Ik denk dat het uitvallen na al die stress helemaal zo raar nog niet was en dat je het er onder begeleiding zelf ook best uit had gekregen. Tenzij het echt aanvallen om te doden was.
Verder zeg ik dit voor de derde en laatste keer: De gedragstherapeut heeft besloten om Donnie binnen 48 uur hier weg te halen omdat ik 0 ervaring heb met zulke incidenten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik denk dat er wel degelijk signalen geweest zijn maar die heb je waarschijnlijk niet herkent. Een hond die uitvalt aan de lijn zou ik sowieso al nooit bij een vreemde hond laten snuffelen zeker nietvals ie er maar een paar dagen is pas. Ik vind t ook geen reeele oplossing omdat ik denk dat t bij een eigenaar moet gebeuren. Mijn hond is bij mij prima te hanteren maar zou bij jou (niets ten nadele maar wat ik hier lees) een ramp zijn op straat. Dat moet dus een.combi worden. Maar als je t niet wil of kan dan snap ik t wel hoor maar dan zou ik hem ook niet terugnemen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mee eens, maar dat schrijft Charley ook een stukkie terug dat hij een "onervaren" honden baasje is. (als ik het goed begrepen heb)malinois schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik denk dat er wel degelijk signalen geweest zijn maar die heb je waarschijnlijk niet herkent. Een hond die uitvalt aan de lijn zou ik sowieso al nooit bij een vreemde hond laten snuffelen zeker nietvals ie er maar een paar dagen is pas. Ik vind t ook geen reeele oplossing omdat ik denk dat t bij een eigenaar moet gebeuren. Mijn hond is bij mij prima te hanteren maar zou bij jou (niets ten nadele maar wat ik hier lees) een ramp zijn op straat. Dat moet dus een.combi worden. Maar als je t niet wil of kan dan snap ik t wel hoor maar dan zou ik hem ook niet terugnemen...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Het is vaak de combi baas en hond, wie of wat loopt er mee, denk dat Donnie naar een iets anders baas moet die even wat meer lediging geeft en het ziet aankomen... wat niet weg neemt dat er best hele leuke ongecompliceerde honden zijn die het geweldig zullen doen bij jou.... niet iedere hond gaat dingen op zo`n manier oplossen als hij zich niet zo geweldig voelt 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar zo leert ze hem dus nooit lezen. Daarom vind ik dus dat een gt haar thuis zou moeten begeleiden als ze dit hondje wil hebben.mosquito1980 schreef:Mee eens, maar dat schrijft Charley ook een stukkie terug dat hij een "onervaren" honden baasje is. (als ik het goed begrepen heb)malinois schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik denk dat er wel degelijk signalen geweest zijn maar die heb je waarschijnlijk niet herkent. Een hond die uitvalt aan de lijn zou ik sowieso al nooit bij een vreemde hond laten snuffelen zeker nietvals ie er maar een paar dagen is pas. Ik vind t ook geen reeele oplossing omdat ik denk dat t bij een eigenaar moet gebeuren. Mijn hond is bij mij prima te hanteren maar zou bij jou (niets ten nadele maar wat ik hier lees) een ramp zijn op straat. Dat moet dus een.combi worden. Maar als je t niet wil of kan dan snap ik t wel hoor maar dan zou ik hem ook niet terugnemen...
Je moet weten wat hij laat zien en wanneer pas dan kun je tijdig reageren. Als vb. Als de mijne zn oren op een bepaalde manier houdt weet ik dat ik in moet grijpen. En dat ingrijpen kan volstaan met een 'uhhhh' Dan ben ik nl op tijd. Doe ik dat 3 sec later ben ik te laat. Dat moet je leren herkennen... de gt kan de scherpe randjes eraf halen maar je zult t echt zelf moeten doen uiteindelijk. Ook als hij daar geweest is is t niet gelijk een totaal andere ongecompliceerde hond. Hij heeft met situaties leren omgaan maar in bep situaties heel makkelijk terugvallen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
63673J
Niemand hier behalve Charley en de stichting heeft het hondje ook maar één seconde in levende lijve gezien, maar desondanks lijkt het wel of Charley een schuldcomplex aangepraat moet worden omdat ze het besluit van de stichting accepteert.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien moet jij eens leren lezenjvanringen schreef:Niemand hier behalve Charley en de stichting heeft het hondje ook maar één seconde in levende lijve gezien, maar desondanks lijkt het wel of Charley een schuldcomplex aangepraat moet worden omdat ze het besluit van de stichting accepteert.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Charley heeft het advies van de GT opgevolgd met haar instemming.
Ik vind het knap dat ze over zóveel zelfkennis beschikt en gewoon eerlijk aangeeft niet de kennis te hebben om dit zelf met de GT op proberen te lossen.
Een rotsituatie voor Charley en voor Donny.
Voor nu de beste oplossing die er is, lijkt mij.
Ik vind het knap dat ze over zóveel zelfkennis beschikt en gewoon eerlijk aangeeft niet de kennis te hebben om dit zelf met de GT op proberen te lossen.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
mee eens, een gt is er niet 24/7 die is er hooguit 1 uur per week. Charley heeft nu nog vertrouwen in Donny maar als er meer mis gaat is ook dat vertrouwen weg en moet Donny als nog weg. Nu kan een ervaren hondenbaas hem echt beoordelen samen met een gt. Blijkt Donny echt een maatje te groot voor Charley dan zal dat neem ik aan ook eerlijk gezegd worden.labje schreef:Charley heeft het advies van de GT opgevolgd met haar instemming.
Charley ondervindt nu niet de stress van een hond waarvan ze weet dat ze die buiten niet aankan, waardoor die stress weer overgaat op de hond.
Ik vind dit dus voor zowel de hond als voor Charley de beste oplossing.
-
Neeltje
Ik vind het rot voor je, maar je hebt de juiste beslissing genomen. Een gedragstherapeut is leuk, maar die loopt niet iedere wandeling met je mee. Misschien dat je je de komende tijd wat kunt gaan verdiepen in hondengedrag?
-
charley
Dat gevoel kreeg ik ook, alsof ik het verkeerd heb gedaan terwijl ik alleen maar aan Donnie dacht en dat hij geholpen wordt.jvanringen schreef:maar desondanks lijkt het wel of Charley een schuldcomplex aangepraat moet worden omdat ze het besluit van de stichting accepteert.
Dat wil ik ook gaan doen.Neeltje schreef:Misschien dat je je de komende tijd wat kunt gaan verdiepen in hondengedrag?
Klopt ik heb maar 1 hond gehad en dat was zieke Boy, verder heb ik geen honden ervaring. Ik ben trouwens een zijmosquito1980 schreef:maar dat schrijft Charley ook een stukkie terug dat hij een "onervaren" honden baasje is. (als ik het goed begrepen heb)
Dank je wel. Ik heb puur ingestemd met dit besluit in het belang van Donnie en niet omdat ik het niet wil proberen of omdat het veel tijd kost.Neeltje schreef:Ik vind het rot voor je, maar je hebt de juiste beslissing genomen.