Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alle honden een muilkorf om!
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Alle honden een muilkorf om!
Nu begon dit topic natuurlijk al met een niet echt serieus te nemen dwaasheid van rtvnoord. Maar dat het vervolgens weeeeeer verzand in een "jamaar keffertjes zijn ook irritant"-verhaal. Sjongejonge, ik dacht dat we al die argumenten inmiddels toch wel afdoende van tafel hadden geveegd? 
-
Jonas26
- Zeer actief
Nee dusmijke schreef:Nu begon dit topic natuurlijk al met een niet echt serieus te nemen dwaasheid van rtvnoord. Maar dat het vervolgens weeeeeer verzand in een "jamaar keffertjes zijn ook irritant"-verhaal. Sjongejonge, ik dacht dat we al die argumenten inmiddels toch wel afdoende van tafel hadden geveegd?

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik heb iemand ooit risico horen omschrijven als
De kans dat iets gebeurt x de impact die het heeft àls het gebeurt.
In dat licht bezien:
Irritante kutkeffers:
De kans dat het gebeurt: redelijk aanwezig. De impact die het heeft als het gebeurt: zeer laag. Wat ergermis misschien, maar dat is het dan ook.
Risico: Redelijk veel x nagenoeg niets = niet veel
Loslopende ongehoorzame maar verder sociale honden:
Kans dat het gebeurt: redelijk aanwezig.
Impact: op ergernis na niet veel.
Risico: redelijk aanwezig x laag = niet veel.
Loslopende patsende reu van middelmaat of groot ras
Kans dat dat een keer gebeurt:
Redelijk aanwezig
Impact al wat groter in verband met fysiek omver lopen, snauw, grauw en plukhaar.
Risico al wat groter dus, want
Kans redelijk aanwezig x iets hogere impact = groter risico.
Dan de aangelijnde hondagressieve hond van een klein ras en verantwoordelijke baas
Kans dat er iets gebeurt aanwezig maar niet héél hoog. Impact: Kans op wonden indien hondcontact, kans op werkelijk heel grote schade duidelijk lager. Zeker wel wat impact dus, maar niet extreem
Risico: aanwezig maar niet héél groot x impact wel maar niet extreem: wel wat risico, maar te overzien.
Zelfde maar dan met powerbreed/spa:
Kans dat er iets gebeurt aanwezig maar niet héél hoog.
Impact àls het gebeurt: redelijk groot
Risico dus al duidelijk hoger dan bij het vorige verhaal.
Dan de hondagressieve hond klein model van een niet verantwoordelijke baas:
Kans dat er wat gebeurt gaat nu fiks omhoog.
Impact als er wat gebeurt is er zeker, kans op wonden etc. Kans op werkelijk heel grote schade niet zo extreem hoog.
Risico: redelijk hoge kans x wel impact/niet extreem is toch al wel een aardig risico.
Dan de spa/powerbreed hondagressief met onverantwoorde baas:
Kans dat er wat gebeurt groot.
Impact als er wat gebeurt zeer groot.
Risico: groot x zeer groot= zeer serieus risico.
Er zijn uiteraard tig andere varianten te verzinnen, van kleine patsende reuen tot pups tot loopse teven etc.
En de kans dat er iets gebeurt is ook weer afhankelijk van hoe verantwoordelijk een baas is. Sommigen zullen de kans haast of volledig tot 0 kunnen reduceren, en daarmee het risico ook. Want kans 0 x impact hoog is nog steeds 0.
Maar ik denk dat met
"kans dat iets gebeurt maal de impact als het gebeurt"
best wat dingen helderer kunnen worden.
Voorgaande geeft aardig een oplopend schaal weer in wat me niet zo veel boeit en wat ik ontwijk.
Ik hoor soms ook gelijke monniken gelijke kappen, en dergelijke kreten. (zoals bv alle honden gemuilkorfd of alle honden aangelijnd , want dat is "eerlijk")
Prima spreekwoord, maar kijk dan eerst of de basis (de monniken) ìnderdáád gelíjk zíjn.
Zolang er géén gelijke basis is, is het mijns inziens heel vreemd om alles als "gelijk" te behandelen.
De kans dat iets gebeurt x de impact die het heeft àls het gebeurt.
In dat licht bezien:
Irritante kutkeffers:
De kans dat het gebeurt: redelijk aanwezig. De impact die het heeft als het gebeurt: zeer laag. Wat ergermis misschien, maar dat is het dan ook.
Risico: Redelijk veel x nagenoeg niets = niet veel
Loslopende ongehoorzame maar verder sociale honden:
Kans dat het gebeurt: redelijk aanwezig.
Impact: op ergernis na niet veel.
Risico: redelijk aanwezig x laag = niet veel.
Loslopende patsende reu van middelmaat of groot ras
Kans dat dat een keer gebeurt:
Redelijk aanwezig
Impact al wat groter in verband met fysiek omver lopen, snauw, grauw en plukhaar.
Risico al wat groter dus, want
Kans redelijk aanwezig x iets hogere impact = groter risico.
Dan de aangelijnde hondagressieve hond van een klein ras en verantwoordelijke baas
Kans dat er iets gebeurt aanwezig maar niet héél hoog. Impact: Kans op wonden indien hondcontact, kans op werkelijk heel grote schade duidelijk lager. Zeker wel wat impact dus, maar niet extreem
Risico: aanwezig maar niet héél groot x impact wel maar niet extreem: wel wat risico, maar te overzien.
Zelfde maar dan met powerbreed/spa:
Kans dat er iets gebeurt aanwezig maar niet héél hoog.
Impact àls het gebeurt: redelijk groot
Risico dus al duidelijk hoger dan bij het vorige verhaal.
Dan de hondagressieve hond klein model van een niet verantwoordelijke baas:
Kans dat er wat gebeurt gaat nu fiks omhoog.
Impact als er wat gebeurt is er zeker, kans op wonden etc. Kans op werkelijk heel grote schade niet zo extreem hoog.
Risico: redelijk hoge kans x wel impact/niet extreem is toch al wel een aardig risico.
Dan de spa/powerbreed hondagressief met onverantwoorde baas:
Kans dat er wat gebeurt groot.
Impact als er wat gebeurt zeer groot.
Risico: groot x zeer groot= zeer serieus risico.
Er zijn uiteraard tig andere varianten te verzinnen, van kleine patsende reuen tot pups tot loopse teven etc.
En de kans dat er iets gebeurt is ook weer afhankelijk van hoe verantwoordelijk een baas is. Sommigen zullen de kans haast of volledig tot 0 kunnen reduceren, en daarmee het risico ook. Want kans 0 x impact hoog is nog steeds 0.
Maar ik denk dat met
"kans dat iets gebeurt maal de impact als het gebeurt"
best wat dingen helderer kunnen worden.
Voorgaande geeft aardig een oplopend schaal weer in wat me niet zo veel boeit en wat ik ontwijk.
Ik hoor soms ook gelijke monniken gelijke kappen, en dergelijke kreten. (zoals bv alle honden gemuilkorfd of alle honden aangelijnd , want dat is "eerlijk")
Prima spreekwoord, maar kijk dan eerst of de basis (de monniken) ìnderdáád gelíjk zíjn.
Zolang er géén gelijke basis is, is het mijns inziens heel vreemd om alles als "gelijk" te behandelen.
Laatst gewijzigd door Habibi op 29 nov 2016 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

- mijke
- Zeer actief
helemaal mee eens Habibi 
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Inderdaad want ook dat vind ik van de andere kant gezeur , je weet nu eenmaal dat je andere honden tegenkomt en dat niet iedereen zo braaf is zijn of haar hond vast te houden waar het hoort.malinois schreef:En toch zul je pups tegenkomen en ja die luisteren 9 x en de 10e keer niet. Dat moeten ze nog leren dus je ontkomt er niet aan om daar rekening mee te houden.Jonas26 schreef:Jij mist iets in het geheel. Het gaat om fatsoensnormen, jij wilt geen last van mijn honden hebben en ik niet van de jouwe. Dus krijsend aanstormend klein geweld houd je maar lekker aan de riem als je niet wil opvoeden.Brindlecardi schreef: Oh ja want een hond die krijst is natuurlijk even vervelend als een hond die andere honden doodbijt
Daar leer je ook maar mee leven.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
En dan moet je dus zoeken naar oplossingen en manieren om daar iets aan te veranderen.Tara schreef:Mwoh, ik denk dat mensen het vooral gewoon allemaal heel erg zat zijn.Jonas26 schreef:Als je struktureel dit soort dingen plaatst dan gaat het niet om oprechte bezorgdheid, nee dan zit je acher je computer met gloeiende koontjes van plezier de boel op te ruien. Daar heb ik moeite meeBrindlecardi schreef:
daar loopt volgende week weer een nieuwe hoor. Want het was toch echt de schuld van Tyson. En deze nieuwe doet dat niet, zolang we maar goed opfoeden en soosjaliseeren.![]()
Buiten dat: die berichten zijn er nou eenmaal heel erg veel, zo lang de harde kern van fouterikken niks doet om de reputatie van Killah op te krikken moet diezelfde harde kern denk ik maar eens stoppen met mauwen dat zij en Killah zo onder vuur liggen, als ze niet geslagen willen worden hadden ze die stok niet moeten laten liggen. Want de goeden niet te na gesproken is dat namelijk wel exact wat er keer op keer op keer weer gebeurt.
Die harde kern ga je toch niet bereiken dus moet je inzetten op de naïeveling die wellicht wel aanspreekbaar is.
Maar dan als je dan aankomt met kleine penissen en dames die geen zin in een beurt hadden waarom er maar besloten werd een vechthond aan te schaffen dan is de discussie bij voorbaat al verloren.
Sterker nog je jaagt er juist mensen mee weg.
Ik denk dat als een serieus iemand zich hier aanmeld met de bedoeling info of advies te krijgen over dit type hond al helemaal niets meer zegt maar gewoonweg weer vertrekt.
Het gaat mij niet om dat er geen discussie mag zijn over spa's of dat er geen maatregelen mogen komen om incidenten te voorkomen daar ben ik zeker voor.
Maar als je denkt dat je dat op deze wijze denkt te bereiken dan denk ik dat je er faliekant naast zit.
Het gejammer dat je loslopende honden tegenkomt daar heb ik ok maling aan , leer er maar mee leven.
Dat gaat overigens voor meer zaken op wat mij betreft, als je bewust voor een hond hebt gekozen die niet met katten kan wil ik je ook niet horen over dat je die tegenkomt. Leer er maar mee leven of kies wat anders want je wist van te voren dat je dat ging overkomen.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Duidelijk verhaal, Habibi
Ik erger me ook rot aan kleine keffertjes die op mijn aangelijnde honden afstormen, maar er gebeurt helemaal niets met ze en met mijn honden ook niet. Buiten ergernis, die ik beteugel want ik heb er alleen zelf last van, geen schade. Mensen opvoeden ben ik ook maar mee opgehouden, dat hielp ook niet
Ik zorg er ook voor dat mijn honden niet zomaar op aangelijnde honden afstormen, ook niet in losloopgebied. Maar zelfs al zou het gebeuren bij een gemiddelde hond, dan gebeurt er nog niet veel. SPA's vermijd ik zoveel mogelijk. Hier gelukkig niet zo moeilijk; er loopt zeggen en schrijven 1 Amerikaanse bull (denk ik) en die is aangelijnd en onder controle. Verder zijn er twee agressieve witte herders en een chagrijnige kooiker (allemaal aan de lijn en met eigenaren die afstand nemen) en daarnaast allemaal sociale honden. In het buitengebied kom ik zelden iemand tegen, dus da's ook lekker rustig. Lang leve de polder; ik besef me door dit soort topics wel hoe heerlijk dit is en hoe erg we boffen!
Ik erger me ook rot aan kleine keffertjes die op mijn aangelijnde honden afstormen, maar er gebeurt helemaal niets met ze en met mijn honden ook niet. Buiten ergernis, die ik beteugel want ik heb er alleen zelf last van, geen schade. Mensen opvoeden ben ik ook maar mee opgehouden, dat hielp ook niet
Ik zorg er ook voor dat mijn honden niet zomaar op aangelijnde honden afstormen, ook niet in losloopgebied. Maar zelfs al zou het gebeuren bij een gemiddelde hond, dan gebeurt er nog niet veel. SPA's vermijd ik zoveel mogelijk. Hier gelukkig niet zo moeilijk; er loopt zeggen en schrijven 1 Amerikaanse bull (denk ik) en die is aangelijnd en onder controle. Verder zijn er twee agressieve witte herders en een chagrijnige kooiker (allemaal aan de lijn en met eigenaren die afstand nemen) en daarnaast allemaal sociale honden. In het buitengebied kom ik zelden iemand tegen, dus da's ook lekker rustig. Lang leve de polder; ik besef me door dit soort topics wel hoe heerlijk dit is en hoe erg we boffen!
- Tineke
- Zeer actief
Ja maar tussen iets wat irritant is of gevaarlijk zit voor mij in ieder geval wel een wereld van verschil.Jonas26 schreef:Nee dusmijke schreef:Nu begon dit topic natuurlijk al met een niet echt serieus te nemen dwaasheid van rtvnoord. Maar dat het vervolgens weeeeeer verzand in een "jamaar keffertjes zijn ook irritant"-verhaal. Sjongejonge, ik dacht dat we al die argumenten inmiddels toch wel afdoende van tafel hadden geveegd?Iedereen heeft er maar voor te zorgen dat zijn of haar hond zich gedraagt en als dat niet kan lijn je maar aan of muilkorf je
Ik heb in het verleden ook weleens een irritant hondje achter me aan gehad maar dan was ik nooit bang dat mijn honden daar slachtoffer van zouden worden.
Ook wat ongevraagd buurtende honden betreft heb ik dezelfde instelling als met loslopende katten ,paarden die je tegenkomt of hardlopers en fietsers.
De wereld gaat zich niet naar je voegen dus leer er maar mee leven.
Ik voor mijzelf houd het gewoon liever bij mezelf en zorg dat onze honden zich ook dan weten te gedragen , al kost dat soms wat overredingskracht
Een ongeluk kan ons allen echt wel overkomen , maar dat is wat anders dan willens en wetens je hond in een situatie brengen waarvan je weet dat het mis kan gaan om dan vervolgens te gaan wijzen naar de andere partij.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Maar dat irritante gedrag kan wel een gevaar worden als de andere kant gaat reageren..... de mijne gelukkig niet, maar ik zie het wel gebeuren, actie reactie, 
- Tineke
- Zeer actief
Jawel maar dat is toch iets wat je weet en waar je op kunt anticiperen en indien nodig kun je dan een muilkorf omdoen.S@ndr@ schreef:Maar dat irritante gedrag kan wel een gevaar worden als de andere kant gaat reageren..... de mijne gelukkig niet, maar ik zie het wel gebeuren, actie reactie,
Zou ik een hond hebben die echt schade maakt zou ik daar zelf geen enkel probleem mee hebben.
Sterker nog ,Orson heeft in zijn jonge jaren wel met muilkorf gelopen op sommige momenten.
Pas later toen ik beter wist waar de knopjes zaten en wist dat ik hem uit confrontaties kon houden en dat hij geen sloper was kreeg hij meer vrijheid zonder muilkorf.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Dat is natuurlijk zo. Het blijft een lastige discussie; wie is verantwoordelijk. Als ik mijn enthousiaste stuiterende hondje (die ik niet heb, geheel fictioneelS@ndr@ schreef:Maar dat irritante gedrag kan wel een gevaar worden als de andere kant gaat reageren..... de mijne gelukkig niet, maar ik zie het wel gebeuren, actie reactie,
Dan kom je toch uit op niet alleen aanlijnen, maar ook muilkorven. Ongelukken zijn anders toch heel snel gebeurd.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, dat kan. Maar waarom lees je dan iedere keer over verhalen van loslopende spa's die op andere (aangelijnde!) honden afstormen om ze vervolgens tot veters te reduceren? Of van geknapte lijnen of uit de tuin ontsnapte schuimbekkende spa's?S@ndr@ schreef:Maar dat irritante gedrag kan wel een gevaar worden als de andere kant gaat reageren..... de mijne gelukkig niet, maar ik zie het wel gebeuren, actie reactie,
Oeps, ongelukje?
Dat is dus niet actie --> reactie.
Dat is mijns inziens de schuld van de eigenaar van de spa die a) zijn hond c.q. hondagressie onderschat en b) zijn gevaarlijke hond niet aangelijnd houdt.
Wat ik zie is als er weer zo'n betreurenswaardig (en vermijdbaar!) incident plaatsvindt, dat er hordes spa-eigenaren beginnen te schreeuwen dat de aangevallen hond kefte. Of raar keek. Of dat de eigenaar van het hondje zijn hondje optilde (en ja, dát is uitlokking, hè?
Plus nog eens hordes eigenaren die vervolgens allerhande zoete plaatjes op het internet pleurt van 'hoe leuk mijn Tyson met de kinderen is'.
Al dat soort dingen polariseert de boel tot twee kampen. Het kamp die er schoon genoeg van heeft en het liefst de RAD terugkrijgt en het kamp dat maar loopt te brullen 'dat de golden van de buren óók bijt' of 'die k-keffers zijn ook zo irritant' en 'iedereen moet zijn hond aanlijnen'.
Dat helpt niet echt. Ik vermoed bovendien zomaar dat de eerste groep véél groter is dan de tweede groep dus dat er binnenkort wel eens straffe maatregelen zullen worden getroffen. Die, gezien het onbenul van de politiek, wel eens heel onrechtvaardig kan uitpakken.
En ik vermoed ook zomaar dat juist de verantwoordelijke eigenaren met lede ogen de huidige ontwikkelingen aanzien.
En ja, er lopen hopen irritante hondeneigenaren rond die hun hond niet onder appèl hebben staan. En ook hondeneigenaren die 99% van de tijd de hond wel onder appèl heeft staan. Maar mijn oetsjiekoetsjie-collies luisteren ook wel eens niet. Ik vind dat daar niet de doodstraf op hoeft te staan. Zowel niet voor hen, als voor de hond waar ze (ondanks mijn commando) even bij gaan buurten.

-
Jonas26
- Zeer actief
-
Jonas26
- Zeer actief
Nee daar hoort zeker de doodstraf niet op te staan maar als eigenaar ben je verantwoordelijk voor het gedrag van je hond en als je oetsjiekoetsjie collies niet luisteren hoor je ze aan de riem te houden, hoe makkelijk kan het zijnlieke schreef:
En ja, er lopen hopen irritante hondeneigenaren rond die hun hond niet onder appèl hebben staan. En ook hondeneigenaren die 99% van de tijd de hond wel onder appèl heeft staan. Maar mijn oetsjiekoetsjie-collies luisteren ook wel eens niet. Ik vind dat daar niet de doodstraf op hoeft te staan. Zowel niet voor hen, als voor de hond waar ze (ondanks mijn commando) even bij gaan buurten.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Begrijp me goed hoor, ik wil er net zo goed vanaf, het is ongewenst dat mensen met het angstzweet in hun bilnaad over straat moeten.
Maar ik zie in het gewone dagelijks leven die actie reactie wel, maar dat had ik al gezegd geloof ik
en feitelijk heb ik er met die grote niet zoveel last van maar die kleine heeft al vrij snel geleerd terug te blèren, dus die gaat bij de eerste kick onder mijn arm tot ze weer kalm is.
zeker bij honden die ik niet vertrouw ga ik niet eens die kant op met haar...... ik ga ze niet uitdagen door haar gedrag en ik verwacht ook niet dat ze de andere wang toekeren...O en als ik los lopers zie die ga ik niet eens tegemoet- ik loop en zigzag heel erg irrationeel door het dorp heen, maar ik heb dan nu ook alle tijd
Maar ik zie in het gewone dagelijks leven die actie reactie wel, maar dat had ik al gezegd geloof ik
en feitelijk heb ik er met die grote niet zoveel last van maar die kleine heeft al vrij snel geleerd terug te blèren, dus die gaat bij de eerste kick onder mijn arm tot ze weer kalm is.
zeker bij honden die ik niet vertrouw ga ik niet eens die kant op met haar...... ik ga ze niet uitdagen door haar gedrag en ik verwacht ook niet dat ze de andere wang toekeren...O en als ik los lopers zie die ga ik niet eens tegemoet- ik loop en zigzag heel erg irrationeel door het dorp heen, maar ik heb dan nu ook alle tijd
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 nov 2016 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ben ik wel met je eens Tineke, maar een beetje humor op zijn tijd kan geen kwaadTineke schreef:En dan moet je dus zoeken naar oplossingen en manieren om daar iets aan te veranderen.Tara schreef:Mwoh, ik denk dat mensen het vooral gewoon allemaal heel erg zat zijn.Jonas26 schreef:Als je struktureel dit soort dingen plaatst dan gaat het niet om oprechte bezorgdheid, nee dan zit je acher je computer met gloeiende koontjes van plezier de boel op te ruien. Daar heb ik moeite meeBrindlecardi schreef:
daar loopt volgende week weer een nieuwe hoor. Want het was toch echt de schuld van Tyson. En deze nieuwe doet dat niet, zolang we maar goed opfoeden en soosjaliseeren.![]()
Buiten dat: die berichten zijn er nou eenmaal heel erg veel, zo lang de harde kern van fouterikken niks doet om de reputatie van Killah op te krikken moet diezelfde harde kern denk ik maar eens stoppen met mauwen dat zij en Killah zo onder vuur liggen, als ze niet geslagen willen worden hadden ze die stok niet moeten laten liggen. Want de goeden niet te na gesproken is dat namelijk wel exact wat er keer op keer op keer weer gebeurt.
Die harde kern ga je toch niet bereiken dus moet je inzetten op de naïeveling die wellicht wel aanspreekbaar is.
Maar dan als je dan aankomt met kleine penissen en dames die geen zin in een beurt hadden waarom er maar besloten werd een vechthond aan te schaffen dan is de discussie bij voorbaat al verloren.
Sterker nog je jaagt er juist mensen mee weg.
Ik denk dat als een serieus iemand zich hier aanmeld met de bedoeling info of advies te krijgen over dit type hond al helemaal niets meer zegt maar gewoonweg weer vertrekt.
Het gaat mij niet om dat er geen discussie mag zijn over spa's of dat er geen maatregelen mogen komen om incidenten te voorkomen daar ben ik zeker voor.
Maar als je denkt dat je dat op deze wijze denkt te bereiken dan denk ik dat je er faliekant naast zit.
Het gejammer dat je loslopende honden tegenkomt daar heb ik ok maling aan , leer er maar mee leven.
Dat gaat overigens voor meer zaken op wat mij betreft, als je bewust voor een hond hebt gekozen die niet met katten kan wil ik je ook niet horen over dat je die tegenkomt. Leer er maar mee leven of kies wat anders want je wist van te voren dat je dat ging overkomen.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ow, nee, dat is niet handig... Hier lopen ook wel kleine hondjes aan de flex, maar dat zijn de sociale types of overal-schijt-aan-types.DeDiana schreef:Nee, het zijn keffertjes aan een flexlijn waarvan de baasjes niet weten dat er ook een rem op zitAlfilillo schreef:Zijn dat keffertjes en pups die los door de wijk lopen en op je af komen stuiven? Dat vind ik dan wel raar van die eigenaars hoor, dat ze hun hond niet aanlijnen. Ik woon in een wijk die bekend staat om het hoge aso-gehalte, maar binnen de wijk wordt praktisch alles aangelijnd. (Keffen komt trouwens veel meer voor als honden aangelijnd door het dorp lopen, dan los in het bos is mijn ervaring, maar dat terzijde.)
Hier lopen verder ook veel spa´s door het dorp, met de stereotype eigenaar (trainingspak, gymschoenen etc), de Spaanse variant van de tok ze maar. Maar: dat zijn lang niet altijd slechte onverantwoordelijke hondenbazen!! Je kunt die lui echt niet allemaal over één kam scheren. Ook al hebben ze die hond (ook) als statussymbool, dat wil niet zeggen dat ze er 1. niet goed voor zorgen en 2. onverantwoordelijk mee omgaan.
Het zijn meestal niet zozeer heel asociale baasjes hoor, maar meer van die mensen die geen enkel benul hebben.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
eens met wat je allemaal zeg, dat laatste gedeelte slaat je precies de spijker op zijn kop. Ik vind het zeer opmerkelijk dat er hier steeds ''gegild'' word dat iedereen maar dan aan moet passen. Alleen de gedachten gang vind ik al zo bizar, mijn brave hondjes die geen vlieg kwaad doen worden vergeleken met probleem rassen en moeten dan ook maar gemuilkorfd en aangelijnd wordenHabibi schreef: Ik hoor soms ook gelijke monniken gelijke kappen, en dergelijke kreten. (zoals bv alle honden gemuilkorfd of alle honden aangelijnd , want dat is "eerlijk")

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Jonas26 schreef:Nee daar hoort zeker de doodstraf niet op te staan maar als eigenaar ben je verantwoordelijk voor het gedrag van je hond en als je oetsjiekoetsjie collies niet luisteren hoor je ze aan de riem te houden, hoe makkelijk kan het zijnlieke schreef:
Mijn honden lopen in de wijk aangelijnd. Zoals het hoort. En ik heb ze opgevoed dat dat niet mogen buurten bij aangelijnde honden. Maar dan lopen we naar het losloopgebied. Waar ze dus los mogen.
En soms, heel soms hè, komen daar ook aangelijnde honden. En dan weer héél soms, luistert Abby dus niet en stiert dan op zo'n aangelijnde hond af.
Mag niet. Uiteraard.
Maar dat gebeurt wel eens. Gek hè, dat honden geen robotjes zijn die 100% van de tijd luisteren.
En Abby wil gewoon gezellig buurten. Zij doet niks. Ik zou het dan ook bijzonder op prijs stellen als ze, als gevolg van haar incidentele ongehoorzaamheid, niet aan gort wordt gebeten.
En hou me ten goede, ik zit niet met een flinke snauw van een hond die daar niet op zit te wachten. Of wat plukharen (al is Abby sneller als de wind als er ongein dreigt).
Ik zit er wél mee als ze per ongeluk een hond treft die haar naar de barrebiesjes wil bijten.
Gek hè?

-
Jonas26
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden 

- Tineke
- Zeer actief
Nou dan zou ik zeggen kom maar op die humor want die eeuwige dezelfde onliners kennen we nu wel inmiddels.Alfilillo schreef: Ben ik wel met je eens Tineke, maar een beetje humor op zijn tijd kan geen kwaad

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat denkt het gros van de mensen met hond, hoor. Zelfs als je duidelijk de aandacht van je eigen hond vraagt en een paar meter naast het pad gaat staan. En dat idee dat honden contact met elkaar moeten maken, kom je nog meer buiten het forum dan op het forum tegenJonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
- mijke
- Zeer actief
Sja, ik denk dat er geen hond op de wereld is die nooit een keer niet luistert. Of die een commando niet hoort of niet verstaat of met iets anders bezig is of ergens van schrikt en uit schrik iets 'verkeerd' doet. Een hond is geen robot. Zekerheid dat je hond ALTIJD 100% direct luistert heb je nooit. Het leven zit vol risico's die je niet weg kunt gummen en dat is er een van. Alleen bij de gemiddelde hond heeft dat een keer niet luisteren niet zulke grote gevolgen. Dus dan is dat een risico dat je prima kunt nemen. Met een vechthond is dat risico vele malen groter zoals Habibi net heel duidelijk heeft uitgelegd. En daarom mogen die collies prima los, zelfs als ze eens op de honderd keer niet luisteren, en een vechthond niet.Jonas26 schreef:Nee daar hoort zeker de doodstraf niet op te staan maar als eigenaar ben je verantwoordelijk voor het gedrag van je hond en als je oetsjiekoetsjie collies niet luisteren hoor je ze aan de riem te houden, hoe makkelijk kan het zijnlieke schreef:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja klopt, zelfs als heel duidelijk is dat je aan het trainen bent dan nogFotogravinnetje schreef:Dat denkt het gros van de mensen met hond, hoor. Zelfs als je duidelijk de aandacht van je eigen hond vraagt en een paar meter naast het pad gaat staan. En dat idee dat honden contact met elkaar moeten maken, kom je nog meer buiten het forum dan op het forum tegenJonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
- Tineke
- Zeer actief
Nee dat zit je ook niet op te wachten , ik tenminste niet alhoewel mijn meiden het wel trekken maar dat is het punt ook niet.Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
Het punt is dat het gewoonweg wel gebeurt en daar hoeft geen fikse bijtpartij tegenover te staan is mijn mening.
Ik vind dat de verantwoording aan de kant van de bijtende partij groter is omdat het verschil tussen schade en irritatie twee heel verschillende zaken zijn imo.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Refereer je nu aan mij?Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
Want ik dacht dat ik duidelijk was met te zeggen dat ik zulks niet goed vind bij honden die ik niet ken. Alleen bij honden die ik wél ken en van wie ik weet dat zij dat ook leuk vinden.
Maar omdat Abby slechts 99 van de 100 keer luistert, gebeurt het dus soms dat ze het toch bij een hond doet die zij en ik niet kennen.
Dus nee, mijn hond luistert soms niet.
So sue me.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Toch is de kans dat iets goed gaat het grootst als beide partijen gewoon meedoenTineke schreef:Nee dat zit je ook niet op te wachten , ik tenminste niet alhoewel mijn meiden het wel trekken maar dat is het punt ook niet.Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
Het punt is dat het gewoonweg wel gebeurt en daar hoeft geen fikse bijtpartij tegenover te staan is mijn mening.
Ik vind dat de verantwoording aan de kant van de bijtende partij groter is omdat het verschil tussen schade en irritatie twee heel verschillende zaken zijn imo.
- Tineke
- Zeer actief
Of met mensen , ik werd onlangs nogal streng daar een joggende dame aangesproken die ik vaker tegenkom dat ik zo disciplinair naar mijn honden ben als ik haar tegenkom. Ze moeten dan even aan de kant en zitten en krijgen daarna weer vrij.Fotogravinnetje schreef:Dat denkt het gros van de mensen met hond, hoor. Zelfs als je duidelijk de aandacht van je eigen hond vraagt en een paar meter naast het pad gaat staan. En dat idee dat honden contact met elkaar moeten maken, kom je nog meer buiten het forum dan op het forum tegenJonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
Ik ga er overigens geen discussie over aan en loop gewoon door.

- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad maar ik zelf heb geen zin om daar afhankelijk van te zijn ik houd het liever bij mezelf en wat ik kan doen om de situatie in de hand te houden. En dat is dus me met mijn eigen honden bezig houdenS@ndr@ schreef:Toch is de kans dat iets goed gaat het grootst als beide partijen gewoon meedoenTineke schreef:Nee dat zit je ook niet op te wachten , ik tenminste niet alhoewel mijn meiden het wel trekken maar dat is het punt ook niet.Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden

-
Jonas26
- Zeer actief
Nee in het algemeen valt het me op. Ik vind het gewoon niet prettig, van geen een hond. Ik begrijp heus wel dat het gebeurd, dat honden niet perfect zijn en dat een aantal baasjes wel degelijk zijn best doet om niemand tot last te zijn. Zelf word ik een beetje moe van de uitspraken van sommige hondenbezitters zoals dat doet hij nou eenmaal, ach ja ze heeft nooit zo goed geluisterdlieke schreef:Refereer je nu aan mij?Jonas26 schreef:Persoonlijk vind ik het maar gek dat sommige mensen hier denken dat anderen zitten te wachten op hun gezellig buurtende honden
Want ik dacht dat ik duidelijk was met te zeggen dat ik zulks niet goed vind bij honden die ik niet ken. Alleen bij honden die ik wél ken en van wie ik weet dat zij dat ook leuk vinden.
Maar omdat Abby slechts 99 van de 100 keer luistert, gebeurt het dus soms dat ze het toch bij een hond doet die zij en ik niet kennen.
Dus nee, mijn hond luistert soms niet.
So sue me.