Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Charlie achterlaten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Egoïsme van de mens

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Daar heb ik hem uiteindelijk maar weer naar teruggestuurd :mrgreen:

Ik was al de derde die hem terug aan de borst heeft gelegd.
En vast niet de laatste :LOL:
Ik zou zó graag eens met de vorige ex kletsen :mann:
Je moet wel heel erg verliefd en in de war zijn geweest achteraf gezien of niet.? :LOL:

Ik ken hem al zowat m'n hele leven, vroeger was het echt een leuk knulletje. Vrolijk, ad rem, sportief.
Al die jaren later is het een walgelijk onverzorgd mankind dat er recht op heeft dat alles vanzelf aan komt waaien en om alles dat niet volgens plan gaat loopt te janken.
En ook al afgetakeld, dat doet een zuur hoofd met je. Zo dat lucht op.
Spelende vrouw, wat hebben we daarvan geleerd... :mrgreen:
Dat "wat als" gevoel is in ieder geval als sneeuw voor de zon verdwenen :LOL:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

dagmar88 schreef:Volgens mij zijn dat de mensen die na hun veertigste opeens zichzelf moeten ontdekken met sabaticals in thailand, een tweede leg, kroegentochten of tantracursus :mann:

.... Thailand, tantra en tweede leggen mag je houden maar laat mij lekker na mijn 40e in de kroeg zitten :mrgreen:
En neen, ik hoop mezelf daar niet te vinden, ik vind het wel nog steeds lollig :engel:
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef: Is het ook, ik kon het er ook niet meer op. Het was geen gelijkwaardige relatie.
Het grappige is dat ik daarna mijn huidige vriend vond die dat soort vriendinnetjes had gehad. Het duurde ook best een tijd voordat we echt samen durfden te wonen :mrgreen:

Nou bah. Niks mis met mijn libido, maar met zo'n incestueuze relatie leer je het wel af.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Daar heb ik hem uiteindelijk maar weer naar teruggestuurd :mrgreen:

Ik was al de derde die hem terug aan de borst heeft gelegd.
En vast niet de laatste :LOL:
Ik zou zó graag eens met de vorige ex kletsen :mann:
Je moet wel heel erg verliefd en in de war zijn geweest achteraf gezien of niet.? :LOL:

Ik ken hem al zowat m'n hele leven, vroeger was het echt een leuk knulletje. Vrolijk, ad rem, sportief.
Al die jaren later is het een walgelijk onverzorgd mankind dat er recht op heeft dat alles vanzelf aan komt waaien en om alles dat niet volgens plan gaat loopt te janken.
En ook al afgetakeld, dat doet een zuur hoofd met je. Zo dat lucht op.
Spelende vrouw, wat hebben we daarvan geleerd... :mrgreen:
Dat "wat als" gevoel is in ieder geval als sneeuw voor de zon verdwenen :LOL:
Snap zo'n moeder ook niet , is toch ziek zo'n relatie met je 38 jarige zoon.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Is het ook, ik kon het er ook niet meer op. Het was geen gelijkwaardige relatie.
Het grappige is dat ik daarna mijn huidige vriend vond die dat soort vriendinnetjes had gehad. Het duurde ook best een tijd voordat we echt samen durfden te wonen :mrgreen:

Nou bah. Niks mis met mijn libido, maar met zo'n incestueuze relatie leer je het wel af.
Op het toppunt hoor je in ene hard Heintje uit de speakers denderen Mamaaaaa je bent de liefste van de hele wereldddd. :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:De zus van mijn schoonzus heeft bij haar moeder gewoond tot moeder van ouderdom doodging.
Alles deden ze samen. Boodschappen, bezoek, vakantie.
Sorry hoor, maar ik vind dat ziek. Begrijp die moeder ook niet; je gunt je dochter toch het geluk dus ze had haar gewoon net huis uit moeten zetten. Maar nee, mamma vond het wel lekker zo.
En dan zijn het op een gegeven moment net 2 bejaarde die een stelletje zijn geworden. :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:De zus van mijn schoonzus heeft bij haar moeder gewoond tot moeder van ouderdom doodging.
Sorry hoor, maar ik vind dat ziek. Begrijp die moeder ook niet; je gunt je dochter toch het geluk dus ze had haar gewoon net huis uit moeten zetten. Maar nee, mamma vond het wel lekker zo.
En dan zijn het op een gegeven moment net 2 bejaarde die een stelletje zijn geworden. :schrik:
Mijn schoonmoeder heeft er wel eens wat van gezegd :engel: Nou, het bejaarde zure stel keek of ze het in Keulen hoorden donderen. Kijk, dat je dochter moeite heeft de stap te zetten om op zichzelf te gaan kan ik inkomen. Maar die geef je dan toch gewoon een flinke zet? In haar eigen belang?
Joh, die denken geen seconde aan het belang van hun kind.
Moest altijd hier aan denken, mother van pink floyd.

Mother do you think they'll drop the bomb?
Mother do you think they'll like this song?
Mother do you think they'll try to break my balls?
Mother should I build the wall?
Mother should I run for president?
Mother should I trust the government?
Mother will they put me in the firing line?
Mother am I really dying?

Hush now baby, baby, dont you cry.
Mother's gonna make all your nightmares come true.
Mother's gonna put all her fears into you.
Mother's gonna keep you right here under her wing.
She wont let you fly, but she might let you sing.
Mama will keep baby cozy and warm.
Ooooh baby ooooh baby oooooh baby,
Of course mama'll help to build the wall.

Mother do you think she's good enough -- to me?
Mother do you think she's dangerous -- to me?
Mother will she tear your little boy apart?
Mother will she break my heart?

Hush now baby, baby dont you cry.
Mama's gonna check out all your girlfriends for you.
Mama wont let anyone dirty get through.
Mama's gonna wait up until you get in.
Mama will always find out where you've been.
Mama's gonna keep baby healthy and clean.
Ooooh baby oooh baby oooh baby,
You'll always be baby to me.

Was ook een reuze gezellig mens, die moeder :schrik:
Van die smerige steken dat haar jong afgepakt werd en niemand goed genoeg voor hem is. De vorige vriendinnen werden volledig door het slijk gehaald. Tot omschrijvingen van haar vagina na de bevalling aan toe :80:
De arme vrouw had het in haar hoofd gehaald zich even snel om te kleden in bijzijn van schoonmama.
Zal met mij vast niet anders zijn, al heb ik wijselijk alles bedekt gehouden :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

:80:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Mijn schoonmoeder heeft er wel eens wat van gezegd :engel: Nou, het bejaarde zure stel keek of ze het in Keulen hoorden donderen. Kijk, dat je dochter moeite heeft de stap te zetten om op zichzelf te gaan kan ik inkomen. Maar die geef je dan toch gewoon een flinke zet? In haar eigen belang?
Joh, die denken geen seconde aan het belang van hun kind.
Moest altijd hier aan denken, mother van pink floyd.

Mother do you think they'll drop the bomb?
Mother do you think they'll like this song?
Mother do you think they'll try to break my balls?
Mother should I build the wall?
Mother should I run for president?
Mother should I trust the government?
Mother will they put me in the firing line?
Mother am I really dying?

Hush now baby, baby, dont you cry.
Mother's gonna make all your nightmares come true.
Mother's gonna put all her fears into you.
Mother's gonna keep you right here under her wing.
She wont let you fly, but she might let you sing.
Mama will keep baby cozy and warm.
Ooooh baby ooooh baby oooooh baby,
Of course mama'll help to build the wall.

Mother do you think she's good enough -- to me?
Mother do you think she's dangerous -- to me?
Mother will she tear your little boy apart?
Mother will she break my heart?

Hush now baby, baby dont you cry.
Mama's gonna check out all your girlfriends for you.
Mama wont let anyone dirty get through.
Mama's gonna wait up until you get in.
Mama will always find out where you've been.
Mama's gonna keep baby healthy and clean.
Ooooh baby oooh baby oooh baby,
You'll always be baby to me.

Was ook een reuze gezellig mens, die moeder :schrik:
Van die smerige steken dat haar jong afgepakt werd en niemand goed genoeg voor hem is. De vorige vriendinnen werden volledig door het slijk gehaald. Tot omschrijvingen van haar vagina na de bevalling aan toe :80:
De arme vrouw had het in haar hoofd gehaald zich even snel om te kleden in bijzijn van schoonmama.
Zal met mij vast niet anders zijn, al heb ik wijselijk alles bedekt gehouden :mrgreen:
ja schatje als je weet hoe mama's kutje eruit zag na de bevalling van jou dan moet je mij eeuwig dankbaar zijn dat mama nog zoveel van je houd.zal mama even je boterhammetje in stukjes snijden liefje. :engel:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Ik kan ook niet begrijpen waarom je zo lang bij je ouders zou willen wonen. En voor we dat krijgen, ik had het prima bij mijn ouders hoor ;-)
Heel eerlijk, had ik geweten hoe godsgruwelijk moeilijk het is om in mijn regio (en die neem ik best ruim) iets te vinden om te huren waar honden toegelaten zijn dan had ik wat harder nagedacht over die tweede en die derde :mrgreen:
Maargoed, herplaatsen wil ik niet en gelukkig ben ik altijd al sociaal gehandicapt geweest.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: ja schatje als je weet hoe mama's kutje eruit zag na de bevalling van jou dan moet je mij eeuwig dankbaar zijn dat mama nog zoveel van je houd.zal mama even je boterhammetje in stukjes snijden liefje. :engel:

Lieveheer, nee, niets over haar eigen sleuf.
Ex heeft jaren terug "per ongeluk" een vrouw bezwangerd na een enkel potje sporten en is er bij ingetrokken :lol1:
Die vrouw was volgens schoonmoeder de bron van alle kwaad en dus moest haar vers bevallen vagijn tot in detail besproken worden met de halve wereld, ik inclusief.
:Q: Je kunt natuurlijk ook niet vol tot aan haar cervix turen en je even met het kersverse kleinkind bemoeien of een kop thee gaan zetten.
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Is iemand die laat op zichzelf gaat wonen nu ineens niet zelfstandig?

Ik heb regelmatig uitgezocht hoe duur alles zou worden, alle onkosten (gas, licht, water, huur, internet, tv, boodschappen, verzekeringen etc) maar juist omdat ik die kosten ken wist ik dat ik dat financieel niet zou redden naast mijn studie. Ik ga niet voor niets anti-kraak, is niet ideaal maar een stuk goedkoper. Bovendien kan ik waarschijnlijk nog jáaaaaren wachten voor een goedkope huurwoning, zo makkelijk krijg je die niet.

Ik moet thuis echt wel wat doen hoor. Dus ook mijn eigen was, kamer, ik moet regelmatig koken, schoonmaken etc. Ik draag alleen sommige financiële lasten niet (zoals eten, drinken etc).
Het is niet dat ik hier een prinsesje zit te zijn en alles mij toegeschoven wordt.
blacky schreef:honden genieten meer van een aanwezig baasje met korte wandelingen en af en toe een lange dan van een afwezig baasje maar dan wel lange wandelingen elke dag.

nu zijn niet alle honden gelijk maar mijn Laika is er zo een die als ze denkt dat de wandeling wel lang genoeg geduurd heeft stil blijft staan en demonstratief achterom kijkt.
Spicky daarin tegen wandelt tot hij er bij neer valt. Maar ook hij heeft genoeg aan veel korte en 1 á 2 keer in de week een lange wandeling.

Ook hij is liever bij de baas.
Ik betwijfel het bij Charlie.

Ze houdt heel erg van aanwezigheid van mensen inderdaad. Maar ze geeft óók om de aandacht buiten het huis. Als ik zie hoe zij opleeft wanneer we naar het strand gaan en bijvoorbeeld gisteren toen we haar vriend (mijn uitlaathond van 1 jr) gingen ophalen, hoe zij dan reageert. Ik kan me dan niet voorstellen dat zij genoeg heeft aan een wandeling van 10 minuten.

Hier, achter het huis (waar ze dus door mijn stiefvader wordt uitgelaten), loopt ze niet zo vlot. Ze vindt het niet boeiend. Onderweg naar haar vriendje loopt ze ver vooruit. Ze is enthousiast en wil er zo snel mogelijk naartoe. Vervolgens maken we een ronde van 2 uur en ook dan loopt ze heerlijk vooruit, zwemt nog wat, ze is super vrolijk.
Diezelfde hond zie je gewoon niet terug in een wandeling achter het huis van maximaal 10 minuten. En ik zit er heel erg mee dat ze straks veel meer (misschien te veel) van zulke dagen krijgt.

Ik heb altijd veel met haar gedaan, ben heel actief met haar geweest. Vroeger jogde we bijna elke dag (afstanden 8-20 km), we fietsten wekelijks en we fietsen nog regelmatig. We maken al jáaaren veel lange wandelingen. We gaan veel op reis (ze heeft bijna heel Nederland gezien), we gaan veel op bezoek bij andere hondjes (vriendjes/vriendinnetjes van haar en mij). Dit hebben we jaren zo gedaan en verder heeft nooit iemand hier in huis zoveel met haar gedaan. De rest was gewoon van de korte wandelingen en sporadisch (eens in de zoveel jaar) namen ze haar een keer mee naar het strand/bos met de auto.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik haar per se mee wil naar mijn eigen huis. Ik weet dus ook niet eens of het mag (ivm anti-kraak). De tijd heb ik, ik zit gemiddeld 4 uur per dag op school, regelmatig ook minder. Ze zit thuis ook regelmatig zulke tijden alleen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Maar even los van je betoog waarom ze het bij je ouders slechter zou hebben, wat betekend de hond verder voor je ouders en dan met name je moeder?
Jo-Ellen
Actief

Apple schreef:Maar even los van je betoog waarom ze het bij je ouders slechter zou hebben, wat betekend de hond verder voor je ouders en dan met name je moeder?
Ik denk de steun. Alleen dat denk ik.

We hebben overigens ook nog twee katten, die écht van haar zijn.
Afbeelding
Jo-Ellen
Actief

Ik heb naast school wel mijn huiswerk plus ik weet niet hoe ver ik er vandaan kom te wonen. Twee uur extra reistijd terwijl ik ook huiswerk moet maken is dan ineens best veel. Plus ik moet dan verplicht na school lopen. Als ik een keer 's avonds/s' ochtends (voor school) wil kan dat niet. Oftewel, het komt niet altijd uit waardoor het verstandiger is niet te gaan. Plus ik reis met veel spullen, het weegt niet niks. Dat maakt het er ook niet fijner op. Of ik moet het eerst thuis afzetten, oftewel nog meer reistijd.

Het komt gewoon niet altijd lekker uit.

Ik hoef haar inderdaad niet per se mee, ik zie gewoon het liefste dat zij niets te kort komt. 40 minuten op een dag wandelen vind ik voor haar errrrrggg weinig.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

bouvierpoedel schreef: ja schatje als je weet hoe mama's kutje eruit zag na de bevalling van jou dan moet je mij eeuwig dankbaar zijn dat mama nog zoveel van je houd.zal mama even je boterhammetje in stukjes snijden liefje. :engel:
Wat ben jij toch een weerzinwekkend ventje :kotz:
Cleva schreef:
bouvierpoedel schreef: mama's kutje
Ik word hier zo verschrikkelijk moe van.

Hou toch een keer je stompzinnige smoel.
:ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief

Cleva schreef:
bouvierpoedel schreef: mama's kutje
Ik word hier zo verschrikkelijk moe van.

Hou toch een keer je stompzinnige smoel.
Dan moet je een dutje gaan doen. :W:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou het blijkt wel vroeg de deur uitgaan is geen garantie op volwassen gedrag :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tineke schreef:Nou het blijkt wel vroeg de deur uitgaan is geen garantie op volwassen gedrag :engel:

:mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tineke schreef:Nou het blijkt wel vroeg de deur uitgaan is geen garantie op volwassen gedrag :engel:
:F:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

:ok:
Brindlecardi
Zeer actief

Jo-Ellen schreef:
Apple schreef:Maar even los van je betoog waarom ze het bij je ouders slechter zou hebben, wat betekend de hond verder voor je ouders en dan met name je moeder?
Ik denk de steun. Alleen dat denk ik.

We hebben overigens ook nog twee katten, die écht van haar zijn.
Waarom gun je dat je ouders dan niet?
Ik zou lekker zelf op zoek gaan naar een eigen hond als je dat leuk vindt, en als je tijd hebt de hond van je ouders meenemen naar wandelingen.
Jo-Ellen
Actief

Ik gun ze de steun, maar ik gun mijn hond ook een goed leven en geen huishond-leven van max 40 min per dag leven.

Blijkbaar vinden een hoop mensen hier dit geen probleem (zo lijkt het?) maar ik vind niet dat je een hond hebt enkel voor het gezelschap en het uitlaten er maar bij laat zitten (want dat is een last).
Ze is nog zo fit en actief en heeft veel plezier in dingen ondernemen en haar lange wandelingen. Ik wil haar niet straks zien wegkwijnen en zien veranderen in een dik oud, vadsig hondje dat niet meer vooruit te branden is. Ze is dan al 10 maar is nog heel fit en heeft een goede conditie.

Als ik mijn rooster zo bekijk van aankomende periode zou ik slechts één keer per week de hond uit kunnen laten. Verder heb ik enkel uren echt middel op de dag, dan is het niet echt een optie om ervoor of erna nog even naar de hond heen en weer te reizen voor een degelijke wandeling. Ik vind slechts één keer per week een goede wandeling van 2-3 uur en verder hele dagen op haar mand liggen nogal weinig.

Mijn stiefvader vindt overigens dat ze momenteel ook nogal moeilijk poept. Maar goed, wat wil je met een 10-minuten wandeling. Bij een mens komen de darmen ook wat stil te liggen wanneer je niet voldoende beweegt. Bij mij heeft ze niet zo'n moeite met poepen, maar ze gaat wel altijd pas zo halverwege onze wandeling.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Moeilijk poepen hoeft helemaal niet aan het minder wandelen liggen, want dat zouden er heel wat honden op de wereld zijn die daar problemen mee zouden hebben. Dat kan heel goed aan iets anders liggen.
Ik zou zeggen, ga eerst op jezelf wonen zodat je weet of de hond überhaupt mee zou kunnen, maar ook of de hond dan wel in je schema past en je wel voldoende tijd hebt om er mee te gaan wandelen. Je zult toch iets richting je ouders moeten bewijzen. Maar goed, dan is het nog de keuze aan hun. Kun je de hond ook financieel behappen? Hoe groot is de kans dat je met antikraak tig keer moet verhuizen?
Jo-Ellen
Actief

Mede vanwege het anti-kraak, en dus het verhuizen, vind ik het dus ook niet ideaal. Plus ik moet toestemming vragen en dan ga ik volgend jaar ook nog op stage.
Ik geef ook aan dat ik enkel een optie ben, momenteel, in ieder geval voor een half jaar. Ik neem ook geen (nieuwe/andere) hond zolang ik nog studeer.
Er zijn voor de hond overigens meer opties buiten mij.

Ze kunnen niet buiten de hond. En dat snap ik wel, ik kom zelf ook wel een paar keer terug omdat ik haar niet definitief kan missen. Ik gun ze de hond, maar nogmaals, ik gun haar ook nog steeds haar wandelingen en uitjes en ondernemingen. Die krijgt ze alleen van mij.

Financieel zou ik het aankunnen, aangezien ik goedkoop ga wonen plus ze is verzekerd.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Er komt een moment dat je je los maakt van je ouders, en je allebei je eigen weg gaat.
Het is dan niet meer jouw zaak hoe er omgegaan wordt met de dagelijkse dingen, waaronder de omgang met dieren.
Zolang een hond zijn eten, medicatie, aandacht en wandelingen krijgt, is er weinig aan de hand.
Dat jij het anders zou doen is natuurlijk prima. Maar je kan niet een hond claimen omdat jij wel een uur wandelt ipv 40 minuten.
Zoals je zegt, je ouders hechten waarde aan de hond. Neem ze dat dan niet af, en begin zelf lekker opnieuw wanneer het kan en neem de hond af en toe te logeren of mee op wandeling. En misschien dat je het met je stiefvader kunt hebben over het wandelen. Gewoon op een leuke manier. Niet door ze af te schilderen als slechte eigenaren, want dat proef ik wel een beetje, en dat is denk ik ook de ondertoon waardoor sommigen wat anders op je reageren.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Neem het eens op met een filmpje. Hoe vrolijk ze loopt. Dan zien ze het ook echt.

Plus ik dacht ook aan wat stepper dacht. Als jij vind dat ze haar tekort doen. En jij het makkelijk zou kunnen betalen om haar te houden. Dan zou jij dus ook makkelijk een uitlaatdienst 1 of 2 of misschien 3x per week laten komen. Al doe je het 1x per week en jij gaat in de weekenden als je kan. Dan krijgt ze toch nog lange wandelingen.

Is dat geen optie?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Bedenk dat jouw mening vanuit een luxepositie komt die je ouders je hebben gegeven door je tot je 27e thuis te laten wonen . Vanuit die luxe kon je zoveel met je hond wandelen dankzij je ouders.
En je hebt alle begrip voor je eigen aankomende situatie waarin een hond niet past en je ook maar moet afwachten of het antikraak wonen je weer niet terug brengt op honk. Maar je hebt geen begrip dat het voor je ouders ook niet op alle fronten mogelijk is .
Perfect bestaat niet , je moeder kan zich ook niet alles veroorloven en doen omdat ze in een rolstoel zit en jij kunt jezelf ook niet alles veroorloven omdat je beperkt bent in je doen en laten. Jij kunt die hond ook niet meer uitlaten dus wat is het verschil met je ouders die dat niet kunnen zoals jij dat graag zou willen.
Vind je net een onredelijke ontevreden puber maar geen volwassene van 27 .
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

bouvierpoedel schreef:Bedenk dat jouw mening vanuit een luxepositie komt die je ouders je hebben gegeven door je tot je 27e thuis te laten wonen . Vanuit die luxe kon je zoveel met je hond wandelen dankzij je ouders.
En je hebt alle begrip voor je eigen aankomende situatie waarin een hond niet past en je ook maar moet afwachten of het antikraak wonen je weer niet terug brengt op honk. Maar je hebt geen begrip dat het voor je ouders ook niet op alle fronten mogelijk is .
Perfect bestaat niet , je moeder kan zich ook niet alles veroorloven en doen omdat ze in een rolstoel zit en jij kunt jezelf ook niet alles veroorloven omdat je beperkt bent in je doen en laten. Jij kunt die hond ook niet meer uitlaten dus wat is het verschil met je ouders die dat niet kunnen zoals jij dat graag zou willen.
Dat vetgedrukte inderdaad. Want dat is ook de reden dat TS nu geld genoeg heeft om de hond te onderhouden. Ik zit ook met verbazing te kijken dat ze de topictitel niet aanpast :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marion. schreef:
bouvierpoedel schreef:Bedenk dat jouw mening vanuit een luxepositie komt die je ouders je hebben gegeven door je tot je 27e thuis te laten wonen . Vanuit die luxe kon je zoveel met je hond wandelen dankzij je ouders.
Dat vetgedrukte inderdaad. Want dat is ook de reden dat TS nu geld genoeg heeft om de hond te onderhouden. Ik zit ook met verbazing te kijken dat ze de topictitel niet aanpast :ugh:
Ben af en toe zo blij dat ik geen kinderen heb. :roll:
dagmar88
Zeer actief

Stepper schreef:
dagmar88 schreef:
Ik niet, was ook al heel (veel) te vroeg weg. Meeste jonge mensen om me heen wel.
Het is zo'n vormende en vooral ontzettend leuke tijd. Die moet je helemaal niet aan de navelstreng door willen brengen.
Uitgaan en vol vertrouwen bij mensen blijven slapen die je via via via kent, doodgaan van liefdesverdriet, scharreltjes meenemen, koken met niets in smerige studentenhuisjes of kraakpanden, niets plannen, gruwelijk op je bek gaan, alles beter weten en aan niemand verantwoording af hoeven leggen :mrgreen:
Meteen van je kinderkamertje met flanellen beddengoed dat je moeder voor je strijkt door naar een burgertrutten van 9 tot 5 leven door lijkt me vreselijk en verre van gezond.
Volgens mij zijn dat de mensen die na hun veertigste opeens zichzelf moeten ontdekken met sabaticals in thailand, een tweede leg, kroegentochten of tantracursus :mann:
Is dat even flink kut voor iedereen die die privileges niet heeft.

Ach, ik vind het een beetje overdreven om te denken dat een bepaalde manier van leven de enige gezonde is. Je druk maken om iemand van wel boven de 23 die nog thuis woont -ongeacht de reden- dát lijkt me pas ongezond.
Van iedereen van mijn leeftijd (25 - 30) die nog thuis woont doet dat toch echt vanwege toch redelijke redenen. En in sommige gevallen vind ik het juist getuigen van verantwoordelijk en volwassen gedrag, dat ze voor deze -wellicht niet optimale- optie hebben gekozen tijdelijk. In plaats van het standaardje wat toch echt niet de enige juiste manier is van de weg naar volwassenheid.
Druk maken? Privileges? Je hele antwoord is... vermakelijk. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”