Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Picture of the week - Animo?

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Re: Picture of the week - Animo?

Ongelezen bericht door sjm »

renee-uk schreef:
&nicole schreef:
renee-uk schreef:week 7:
Mooie blik gevangen, ik vind het jammer van de achtergrond. Die paaltjes geven iets van diepte, maar ze leiden ook af van haar blik. Het had mooier geweest als de achtergrond óf met alleen takken was, of alleen de paaltjes.
tja, die paaltjes staan er nou eenmaal, kan moeilijk de hele tuin veranderen omdat de foto dan mooier wordt.
kweenie hoor, maar ik kan niet zoveel met dit soort feedback en het ontneemt me ook de lust om foto's te plaatsen, dus ik hou het verder maar voor gezien in dit topic.
Wat jammer, daar is dit topic toch voor? Feedback geven? Ik vind het geen rare feedback of op een verkeerde manier gegeven.

Ik vind overigens de paaltjes niet zozeer storend. Ik vind het wel een "rustige" achtergrond. Ik had alleen liever iets meer ruimte gezien aan de onderkant. Dus iets meer borst van Vixen erbij.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

renee-uk schreef:tja, die paaltjes staan er nou eenmaal, kan moeilijk de hele tuin veranderen omdat de foto dan mooier wordt.
kweenie hoor, maar ik kan niet zoveel met dit soort feedback en het ontneemt me ook de lust om foto's te plaatsen, dus ik hou het verder maar voor gezien in dit topic.
Doe niet zo op je tenen getrapt. Het is maar een mening :19:
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

&nicole schreef:Zeker waar, ik pik er even een paar foto's uit
Terre schreef:Hierbij mijn week 7, Joy van Ytje.
Leuke foto! Fijne kleuren! Ik denk dat je lastig zat met de instellingen (donker weer?) Ik zie wat bewegingsonscherpte. Verder zou deze foto vanaf een iets lager standpunt en met de gehele staart erop beter uitkomen :)
Bedankt voor je feedback, het was inderdaad best donker weer en zeer mistig ;)
Dat het staartje er niet helemaal op staat was inderdaad jammer, volgende keer beter op letten.
Heavy schreef:Ik zie een parkiet zonder staart en een konijn zonder oren .
Dat stoort mij altijd .
Snap ik, zal er voortaan beter op letten :ok:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mijn week 8. Running on water :engel:
AfbeeldingIMG_9649.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeelding
Groetjes Marja
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Week 7 loopt vanavond pas af, toch? ;)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik doe deze , voor week 7 zo weinig tijd gehad, balen, volgende week hopelijk beter
Afbeelding
Terre
Zeer actief
Contacteer:

Zo, ik ben even alle foto's nagelopen en heb naar eigen inzicht wat dingen genoteerd.
Dit is enkel mijn mening en ik hoop dat het gewaardeerd wordt.
Heb enkel de foto's meegenomen van mensen die meerdere weken wat hebben geplaatst.

Shiloh86
Week 1. Mooie heldere foto, geen opmerkingen.
Week 2. Goede scherptediepte.
Week 3. Juist scherpgesteld, maar mocht een grotere scherptediepte hebben (neus tot oren).
Week 4. Goede scherpte en fijne kleuren.
Week 5. Mooi, goed scherp, enkel wat centraal.
Week 6. Leuke foto!

_Leonie
Week 1. Goed sfeerbeeld
Week 2. Wat donker beeld, maar het past wel.
Week 3. Goed sfeerbeeld, wel duidelijk een telefoonfoto.
Week 4. Goed scherpgesteld op het oog.
Week 5. Scherpte lijkt vooraan te liggen in plaats van op het oog? Verder erg mooi, lekker diepe kleuren.

&Nicole
Week 1. Mooie scherpte, waarschijnlijk wat weinig licht gehad bij het maken van de foto? Lijkt wat ruis in te zitten.
Week 2. Mooi beeld.
Week 3. Nette foto, geen opmerkingen.
Week 4. Goed scherp en fijn licht. Rechts mag iets meer ruimte zijn in de foto.
Week 5. Geen opmerkingen, super leuke foto.
Week 6. Mooie scherptediepte.
Week 7. Goede foto, mooi scherp.

Fotogravinnetje
Week 1. De foto lijkt scheef, verder goed.
Week 2. Fototechnisch lijkt hij me prima, maar de foto doet mij persoonlijk weinig.
Week 3. Leuke foto, met name de reflectie van de eenden.
Week 4. Wat ruis in de foto, maar verder erg leuke foto.
Week 5. De reiger mag wat meer naar rechts worden geplaatst, verder goed.
Week 6. Vind ik wat de donker, maar verder is het een leuke foto.
Week 7. Top foto! Erg mooi!

AdjaniTyson
Week 1. Leuke actiefoto.
Week 2. Goede scherpte, compositie en fijne kleuren.
Week 3. Goede compositie en prachtige sfeer. Erg mooi!
Week 4. Geen opmerkingen, erg mooi.

Eefsel
Week 1. De scherpte lijkt op het oor te liggen, verder prima foto.
Week 2. Geen opmerkingen, mooie foto.
Week 3. Mooie scherpte, wel ruis (donker weer waarschijnlijk?)
Week 4. Nette foto.
Week 5. Erg mooi!
Week 6. Mooi, geen opmerkingen.
Week 7. Helaas veel ruis en de scherpte zit op de neus ipv op het oog.

Heavy
Week 1. Foto doet mij weinig, maar verder prima.
Week 2. Prima foto en mooie scherpte.
Week 3. Jammer van de draden voor de hond langs, maar dat is soms niet anders. Fototechnisch goede foto.
Week 4. De eigen feedback klopt. Een lager standpunt is vaak mooier en door de hond iets meer naar de zon te draaien voorkom je de harde schaduw aan zijn rechterzijde.
Week 5. Mooie ruime foto.

Tycha
Week 1. Zeer fijn beeld, mooie sfeer!
Week 2. Mooie scherptediepte.
Week 3. Leuke compositie.
Week 4. Geen opmerkingen, enkel wat jaloers haha :wink:
Week 5. Fijne foto, geen opmerkingen.
Week 6. Zoals ik al zei, mooi onderwerp en goede foto.
Week 7. Mooie foto maar het lijkt iets te blauw?
Week 8. Erg mooi!

Longfields
Week 1. Erg mooie foto, prachtige sfeer.
Week 2. Goede scherpte en leuke foto.
Week 3. Vind het gras wat de donker, dat had ik graag nog gezien, maar verder mooi open beeld.

Gaia...
Week 2. De scherpte lijkt goed, onderwerp zou iets meer naar links mogen.
Week 3. Goede compositie en scherptediepte.
Week 4. Onderwerp is centraal, mocht naar rechts en de bloem mocht scherper (meer scherptediepte, dus de hele bloem scherp).

Nicaaa!
Week 1. Lijkt onscherp, maar mooie sfeer.
Week 2. Mooie plaat!
Week 3. Goed scherp, maar ik vind persoonlijk de bewerking minder mooi.
Week 4. Geen opmerkingen, top foto!
Week 5. Het hoofd lijkt onscherp? Verder goede foto.

Kaiou
Week 1. Mooie foto, lijkt wel wat ruis in te zitten, maar het stoort niet.
Week 2. Mooi scherp, prima foto.
Week 3. Mooie dieptewerking, prettige foto om naar te kijken.
Week 4. Leuke foto en juist scherpgesteld.
Week 5. Wat donker, scherpte lijkt goed.
Week 6. Mooie foto!
Week 7. Super!

S@ndr@
Week 3. Je zei het zelf al, kwalitatief minder, maar toch een leuke foto geworden.
Week 4. Wat weinig ruimte om de hond heen, maar verder prima foto.
Week 5. Erg leuke foto, vooral de uitdrukking van Van Gils :D
Week 6. Mooie foto, inderdaad jammer van het oorpuntje.
Week 7. Foto lijkt onscherp? Verder mooie foto.

Shibby
Week 1. Foto is aardig blauw en Shib is aardig centraal geplaatst wat jammer is.
Week 2. Foto is scheef, verder mooie sfeer.
Week 3. Mooi, maar het standpunt is wel hoog. Bij deze foto werkt het echter wel :wink:
Mijn feedback klopt dus met eigen feedback :ok:

Jeannettebo
Week 3. Mooie actiefoto!
Week 4. Mooie foto. Kan niet goed zien of het hoofd wel goed scherp is of niet.
Week 5. Erg mooi! Lekker scherp.
&nicole
Zeer actief

Zo jij durft :engel:
Bedankt! Ik ga het feedback geven vanaf dit moment proberen bij te houden :wink: Als mensen het niet waarderen, of als ik het op een verkeerde manier doe, gelieve het gewoon aan te geven, dan sla ik jou voortaan over of dan zal ik het op een andere manier proberen te formuleren. Zou het jammer vinden als mensen zich aan me irriteren, of als ik mensen ervan weerhoud om hier deel te nemen ;)
tycha schreef:Mijn week 8. Running on water :engel:
Erg mooie opname, zelfs het opspattende water klopt in de compositie :ok:
S@ndr@ schreef:Ik doe deze , voor week 7 zo weinig tijd gehad, balen, volgende week hopelijk beter
Ik twijfel bij deze foto ook een beetje aan de scherpte, verder vind ik hem erg mooi! Goede belichting en diepte + een passende achtergrond :ok: Ik vind iets niet helemaal lekker in de compositie, maar kan er niet helemaal bij wat het is. Misschien had iets meer ruimte aan de onderkant nog mooier geweest.
Terre
Zeer actief
Contacteer:

&nicole schreef:Zo jij durft :engel:
Vind je? Dit was toch waar het topic voor bedoeld was immers en ik geef enkel wat tips.
En het blijft toch altijd eigen smaak hoor, als ik zeg ik zou het zo doen, kan een ander dat juist niet mooi vinden.
En juist dat is het leuke van fotografie.
Maar mochten mensen het inderdaad niet waarderen, dan houd ik er mee op en plaats ik enkel nog foto's :wink:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ik ben heel blij met je feedback, hoor! Moest alleen even wachten tot ik achter de computer zat, zodat ik wat makkelijker de quote kon aanpassen ;)
Terre schreef: Fotogravinnetje
Week 1. De foto lijkt scheef, verder goed.
Deze foto is inderdaad ietsjes scheef. Meestal pas ik dat nog wel aan. Bij deze foto ofwel vergeten ofwel onvoldoende aangepast
Terre schreef: Week 2. Fototechnisch lijkt hij me prima, maar de foto doet mij persoonlijk weinig.
Het was ook meer een foto uit die week uitkiezen. Tenslotte begonnen we eigenlijk pas in week 3 ;) Maar inderdaad, deze foto is fototechnisch best aardig, maar verder niet bijzonder
Terre schreef: Week 3. Leuke foto, met name de reflectie van de eenden.
Dank je wel! Was zelf ook positief verrast over het effect
Terre schreef: Week 4. Wat ruis in de foto, maar verder erg leuke foto.
Die ruis was ik inderdaad al eerder op gewezen. Toen heb ik nog wat nieuwe pogingen gedaan. Uiteindelijk heb ik deze foto ingestuurd voor een wedstrijd:
Afbeelding
Terre schreef: Week 5. De reiger mag wat meer naar rechts worden geplaatst, verder goed.
Kwestie van smaak. Ik zie reigers eigenlijk altijd op foto's met ruimte om te vissen en dat wilde ik dit keer maar eens niet doen. Maar wat verder naar rechts had inderdaad ook goed gekund. Bijvoorbeeld zo
Afbeelding
Terre schreef: Week 6. Vind ik wat de donker, maar verder is het een leuke foto.
Hij is inderdaad wat te donker uitgevallen, maar verder oplichten leverde weer te veel ruis op naar mijn zin. En het was vrij somber weer, dus daarom gekozen om hem toch maar iets donkerder te laten.
Terre schreef: Week 7. Top foto! Erg mooi!
Dank je wel. Ik vind hem zelf ook zo goed geslaagd dat ik hem binnenkort op groot formaat ga laten afdrukken en in de woonkamer ga ophangen :D
Terre
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Ik ben heel blij met je feedback, hoor! Moest alleen even wachten tot ik achter de computer zat, zodat ik wat makkelijker de quote kon aanpassen ;)
Terre schreef: Week 4. Wat ruis in de foto, maar verder erg leuke foto.
Die ruis was ik inderdaad al eerder op gewezen. Toen heb ik nog wat nieuwe pogingen gedaan. Uiteindelijk heb ik deze foto ingestuurd voor een wedstrijd:
Afbeelding
Terre schreef: Week 5. De reiger mag wat meer naar rechts worden geplaatst, verder goed.
Kwestie van smaak. Ik zie reigers eigenlijk altijd op foto's met ruimte om te vissen en dat wilde ik dit keer maar eens niet doen. Maar wat verder naar rechts had inderdaad ook goed gekund. Bijvoorbeeld zo
Afbeelding
Fijn dat het toch gewaardeerd wordt! :ok:
En de tweede foto van Elco is erg leuk geworden!
Bij de foto van de reiger vind ik het persoonlijk zo mooier.
Maar het is inderdaad een kwestie van smaak en dat is bij fotografie altijd zo ;)
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ik waardeer feedback ook!

Die laatste foto heeft zeker veel ruis, t was qua weersomstandigheden niet geweldig maar die dag was de enige mogelijkheid voor foto's maken.

Ik ga straks via laptop feedback geven en m'n volgende week posten!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Terre
Zeer actief
Contacteer:

Fijn :ok:
En ik had het inderdaad gelezen dat het niet anders kon, dus dan maak je er het beste van.
Vind de foto zelf wel erg leuk geworden.
S@ndr@
Zeer actief

&nicole schreef:Zo jij durft :engel:
Bedankt! Ik ga het feedback geven vanaf dit moment proberen bij te houden :wink: Als mensen het niet waarderen, of als ik het op een verkeerde manier doe, gelieve het gewoon aan te geven, dan sla ik jou voortaan over of dan zal ik het op een andere manier proberen te formuleren. Zou het jammer vinden als mensen zich aan me irriteren, of als ik mensen ervan weerhoud om hier deel te nemen ;)
tycha schreef:Mijn week 8. Running on water :engel:
Erg mooie opname, zelfs het opspattende water klopt in de compositie :ok:
S@ndr@ schreef:Ik doe deze , voor week 7 zo weinig tijd gehad, balen, volgende week hopelijk beter
Ik twijfel bij deze foto ook een beetje aan de scherpte, verder vind ik hem erg mooi! Goede belichting en diepte + een passende achtergrond :ok: Ik vind iets niet helemaal lekker in de compositie, maar kan er niet helemaal bij wat het is. Misschien had iets meer ruimte aan de onderkant nog mooier geweest.
Je hebt gelijk hoor het is de uitsnede :wink: en de scherpte, ben bang dat jullie ook daarin gelijk hebben, maar ik vond het in dit geval wel functioneel - de scherpte van de plaat licht net te hoog, wat in mijn ogen de beweging naar beneden suggereert, t moet natuurlijk wel gesnapt worden anders zit ik ernaast met mijn idee :wink: zal volgende week eens kijken of we echt een plaat kunnen maken voor dit topic, dank je wel voor de inzichten
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk juist die feedback. Zal er ook eens voor gaan zitten. Als iemand het liever niet wil geef het aan.

Het blijft toch een kwestie van smaak, apparatuur en wat je mooi vindt. Ik bewerk foto's qua kleur, doe aan bijsnijden. Sommigen vinden dat niet puur meer, zoals mijn vader.
Je moet toch bij je eigen stijl blijven en de tips onthouden die je nuttig vindt. :ok: Het is net hondenopvoeding. :tongue:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het ook juist fijn om feedback te horen.
En ik zal ook wat meer tijd maken om feedback te geven als ik denk dat ik iets zinvols te zeggen heb ;-)
Terre
Zeer actief
Contacteer:

_Leonie schreef:Leuk juist die feedback. Zal er ook eens voor gaan zitten. Als iemand het liever niet wil geef het aan.

Het blijft toch een kwestie van smaak, apparatuur en wat je mooi vindt. Ik bewerk foto's qua kleur, doe aan bijsnijden. Sommigen vinden dat niet puur meer, zoals mijn vader.
Je moet toch bij je eigen stijl blijven en de tips onthouden die je nuttig vindt. :ok: Het is net hondenopvoeding. :tongue:
Dat is zeker zo.
Eerder was ik niet van het bewerken, maar sinds kort toch wel iets hier en daar :wink:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Oorspronkelijk: Niet geheel tevreden over m'n foto's van deze week tot nog toe, maar vooruit, ik heb er 1 uitgekozen. Mogelijk dat ik hem nog aanpas als ik de komende dagen een betere maak

Edit: Toch nog wat andere mooie foto's gemaakt. Daarvan kies ik deze uit als PotW. Een macro-foto dit keer

Week 8
Afbeelding

Edit2: Ik laat de oude foto staan, omdat er al feedback op gekomen is. Maar aangezien ik op de valreep een andere macro-foto gemaakt heb waar ik meer tevreden over ben (al is ie niet erg origineel), plaats ik die toch als mijn definitieve week 8
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 28 feb 2016 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik wilde vanaf het begin eigenlijk al meedoen maar het lukte mij niet meer om foto's te plaatsen. Nu lukt dit wel weer en hoop ik dat ik nog mee kan doen.

Week 8
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Leuk topic, ik ga denk ik ook meedoen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Heb toch m'n foto aangepast voor deze week :)
S@ndr@
Zeer actief

Een heel klein beetje winter - via face book hoop dat t de kwalteit net heel veel aan doet
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Leuk dat er feedback gegeven wordt! Ik heb niet mijn beste weken, waardoor mijn doel met dit topic op het moment beetje blijft hangen. Ga proberen ook asap wat meer feedback te geven. Het was eigenlijk de bedoeling wekelijks overzicht lijsten te maken, maar ook daar kom ik niet echt aan toe. Met het aantal deelnemers die hier mee doen, is het misschien ook niet echt nodig.

Ik kom tot de conclusie dat ik vorige week hier vergeten ben de foto te plaatsen. Had hem op het andere forum wel geplaatst al was het wel een oude foto. Dus zet hem hier ook nog maar even neer voor het totaal plaatje.

Week 7
Afbeelding

En van vandaag tijdens rondje Dierentuin. Zo gaaf, die gier zat op nog geen 2 meter afstand!

Week 8
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Week 8

Afbeelding
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Beetje laat voor mijn doen, maar hier is mijn week 8:

AfbeeldingPOTW 8 by Evelien Kruis, on Flickr
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
&nicole
Zeer actief

Fotogravinnetje week 8:
Ik denk dat je foto aansprekender wordt als hij anders gekaderd wordt. Iets van de bovenkant en de rechterkant af, zodat de zwam en het gras iets meer centraal staat. Denk dat hij dan mooier in balans is :)

Antonetta week 8:
Toffe plaat, ik ben gek op roofvogels :) Knap dat je hem tussen al die takken zo goed scherp hebt gekregen :ok:

Sandra week 8:
Deze is echt heel mooi, Gillie in de sneeuw :I: Ik vind vooral de kleuren erg mooi bij elkaar passen, dat wit en het grijs van Gil, en dan het oranje in de lucht bij de gelige ogen van van Gils. Goede compositie, hij loopt de foto in, en mooi diepte door de leuning van de brug. Complimenten :ok:

Shiloh68 week 7:

Niks op aan te merken. Fijne kleuren en fijne compositie.
Week 8:
Heel gaaf! Mooie compositie en fijne achtergrond. Het stoort me wel enigszins dat het bruin aan de linkerkant van zijn kop dichtslibt. Misschien zou je dat met iets bewerking nog iets kunnen oplichten?

DeDiana week 8:

Heel fraai, dat pootje op deze manier geeft diepte aan de foto :ok:

Eefsel week 8:
Mooie kleuren! Het spreekt me aan dat de takken rechts zo buiten het scherptegebied vallen :ok:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

oh eefsel, die vind ik echt heel mooi! Ik had denk ik zelf nog wel een stukje links vanaf gehaald, dan krijg je (denk ik) meer het wegwaaieffect naar rechts zeg maar.. Ik weet niet of het mooier is hoor, ik zeg ook maar wat in me opkomt :D
&nicole
Zeer actief

Week 8
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik hou wel van die beetje vervaalde kleuren nicole!
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Afbeelding
Dood vinkje
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”