Maar wist hij dat deze pup diarree had? Of had er 'een' pup diarree?redcloud schreef:De fokker heeft mij een pup meegegeven die diaree met bloed poepte en heeft mij dit niet van te voren verteld. Toen ik thuis kwam heb ik direct contact opgenomen en gevraagd of ik niet direct naar de dierenarts moest en zijn antwoord was letterlijk: komt door de ontworming en stress, geef hem carnicure dan komt alles goed.
Daar ben ik boos om, als hij de diaree van de pup had laten testen (kost zo'n 15 euro) wist hij gelijk wat het probleem was. Ik ging ervan uit dat hij dit had gedaan en daarom heb ik nog 6 dagen gewacht met naar de DA gaan.
Dat ik me niet verdiept heb in hoe een gezonde pup eruit ziet komt omdat ik deze fokker compleet vertrouwde, mijn vorige hond kwam bij hem vandaan en is in 13 jaar nooit ziek geweest. Pup koste ook nog eens 1250 euro, beide ouders hebben prijzen gewonnen op shows, zagen er gezond uit etc. Maar dat zegt dus ook allemaal niks.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
.
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: nieuw hier, doodzieke pup

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
redcloud
- Vaste gebruiker
malinois schreef:Maar wist hij dat deze pup diarree had? Of had er 'een' pup diarree?redcloud schreef:De fokker heeft mij een pup meegegeven die diaree met bloed poepte en heeft mij dit niet van te voren verteld. Toen ik thuis kwam heb ik direct contact opgenomen en gevraagd of ik niet direct naar de dierenarts moest en zijn antwoord was letterlijk: komt door de ontworming en stress, geef hem carnicure dan komt alles goed.
Daar ben ik boos om, als hij de diaree van de pup had laten testen (kost zo'n 15 euro) wist hij gelijk wat het probleem was. Ik ging ervan uit dat hij dit had gedaan en daarom heb ik nog 6 dagen gewacht met naar de DA gaan.
Dat ik me niet verdiept heb in hoe een gezonde pup eruit ziet komt omdat ik deze fokker compleet vertrouwde, mijn vorige hond kwam bij hem vandaan en is in 13 jaar nooit ziek geweest. Pup koste ook nog eens 1250 euro, beide ouders hebben prijzen gewonnen op shows, zagen er gezond uit etc. Maar dat zegt dus ook allemaal niks.
Laatst gewijzigd door redcloud op 08 jan 2016 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een pup die aan de diarree is, om wat voor reden dan ook, wordt door een verantwoordelijke fokker niet meegegeven. Zo simpel is het. Kun je nog zoveel vertrouwen gehad hebben in die fokker, op dat moment zou je dat vertrouwen in de ijskast hebben moeten zetten. Een goede fokker geeft geen zieke pup mee.
En dan ook nog diarree door ontworming? Heeft de pup dan niet netjes met 2, 4 en 6 weken ontworming gehad? En als hij dat wel gehad heeft, waarom heeft hij een week later dan nog diarree van die ontworming? Dat klopt gewoon niet
En dan ook nog diarree door ontworming? Heeft de pup dan niet netjes met 2, 4 en 6 weken ontworming gehad? En als hij dat wel gehad heeft, waarom heeft hij een week later dan nog diarree van die ontworming? Dat klopt gewoon niet
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
tja als je een zieke pup thuisbrengt kun je natuurlijk ook gewoon met dat pupke naar de da gaan ipv de fokker te bellen en klakkeloos aan te nemen wat die zegt.
of die fokker moet ook dierenarts zijn natuurlijk, dan is het anders.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Daar kan ik me achteraf gezien ook heel dom van mij geweest. Maarja iedereen maakt fouten.renee-uk schreef:tja als je een zieke pup thuisbrengt kun je natuurlijk ook gewoon met dat pupke naar de da gaan ipv de fokker te bellen en klakkeloos aan te nemen wat die zegt.
- renee-uk
- Zeer actief
ja natuurlijk maakt iedereen fouten, maar dan kun je dus niet de hele schuld bij de fokker leggen, je hebt daar zelf ook een aandeel in gehad en ik vind het best raar dat de fokker hier nu zo'n beetje publiekelijk afgebrand wordt.redcloud schreef:Daar kan ik me achteraf gezien ook heel dom van mij geweest. Maarja iedereen maakt fouten.renee-uk schreef:tja als je een zieke pup thuisbrengt kun je natuurlijk ook gewoon met dat pupke naar de da gaan ipv de fokker te bellen en klakkeloos aan te nemen wat die zegt.
en de fokker heeft je, volgens je eerste bericht, ook gemeld dat het coccidiose was.
als ie je bewust een zieke pup had verkocht had ie dat vast ook niet gedaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Ik heb in het eerste topic geschreven dat ik niet geloofde dat de fokker mij opzettelijk heeft geprobeerd te naaien.renee-uk schreef:ja natuurlijk maakt iedereen fouten, maar dan kun je dus niet de hele schuld bij de fokker leggen, je hebt daar zelf ook een aandeel in gehad en ik vind het best raar dat de fokker hier nu zo'n beetje publiekelijk afgebrand wordt.redcloud schreef:Daar kan ik me achteraf gezien ook heel dom van mij geweest. Maarja iedereen maakt fouten.renee-uk schreef:tja als je een zieke pup thuisbrengt kun je natuurlijk ook gewoon met dat pupke naar de da gaan ipv de fokker te bellen en klakkeloos aan te nemen wat die zegt.
en de fokker heeft je, volgens je eerste bericht, ook gemeld dat het coccidiose was.
Ook heb ik geschreven dat de kennel er zeer goed uit zag, de honden er goed verzorgd uit zagen en de man voor zover ik kon zien veel liefde voor zijn honden heeft.
Enige waarom ik boos was is omdat mij niet van te voren verteld was dat de hond bloederige diaree had.
Anyway ik heb goed contact gehad met de fokker en hij heeft zijn excuses aangeboden en zei dat hij mij de hond nooit had meegegeven als hij wist dat ie zo ziek was.
Ook zijn we eruit gekomen over een vergoeding, dus ik ben niet boos meer.
Laatst gewijzigd door redcloud op 08 jan 2016 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
nou prima geregeld dus.redcloud schreef:Ik heb in het eerste topic geschreven dat ik niet geloofde dat de fokker mij opzettelijk heeft geprobeerd te naaien.renee-uk schreef:ja natuurlijk maakt iedereen fouten, maar dan kun je dus niet de hele schuld bij de fokker leggen, je hebt daar zelf ook een aandeel in gehad en ik vind het best raar dat de fokker hier nu zo'n beetje publiekelijk afgebrand wordt.redcloud schreef:Daar kan ik me achteraf gezien ook heel dom van mij geweest. Maarja iedereen maakt fouten.renee-uk schreef:tja als je een zieke pup thuisbrengt kun je natuurlijk ook gewoon met dat pupke naar de da gaan ipv de fokker te bellen en klakkeloos aan te nemen wat die zegt.
Ook heb ik geschreven dat de kennel er zeer goed uit zag, de honden er goed verzorgd uit zagen en de man voor zover ik kon zien veel liefde voor zijn honden heeft.
Enige waarom ik boos was is omdat mij niet van te voren verteld was dat de hond bloederige diaree had.
Anyway ik heb contact gehad met de fokker en hij heeft zijn excuses aangeboden en zei dat hij mij de hond nooit had meegegeven als hij wist dat ie zo ziek was.
Ook zijn we eruit gekomen over een vergoeding, dus ik ben niet boos meer.
nou je pupke nog beter worden en alles is honky dory!
ik ga voor hem duimen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Goedzo!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Bedankt iedereen, pup word hoogswaarschijnlijk beter en de fokker heeft mij een hele mooie vergoeding aangeboden. Wat een top dag 
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
GeweldigKells schreef:Super!redcloud schreef:Bedankt iedereen, pup word hoogswaarschijnlijk beter en de fokker heeft mij een hele mooie vergoeding aangeboden. Wat een top dag
Nu gaan genieten van je pup (hoe heet hij eigenlijk?) geef hem extra TLC
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Hij heet Lucho (spreekt het uit als Loetjso)
Ik heb de negatieve comments over de fokker verwijderd
het was gewoon pech met deze pup, en de fokker heeft mij een meer dan royale vergoeding aangeboden.
Ik heb de negatieve comments over de fokker verwijderd
het was gewoon pech met deze pup, en de fokker heeft mij een meer dan royale vergoeding aangeboden.
Laatst gewijzigd door redcloud op 08 jan 2016 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Z'n buik lijkt me ook al wat minder opgezwollen
Laatst gewijzigd door redcloud op 15 jan 2016 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lemuria
Fijn! Nou nog een beetje aansterken en dan lekker puppy-dingen gaan doen 
- mosquito1980
- Zeer actief
Volgende topic: "bijtende pup"Lemuria schreef:Fijn! Nou nog een beetje aansterken en dan lekker puppy-dingen gaan doen
Hij is leuk, komt zeker goed.
-
redcloud
- Vaste gebruiker
LOL, hij is inderdaad leuk maar ook een boef, bijna al mijn vingers en tenen zitten onder de bloederige wondjes...auw.mosquito1980 schreef:Volgende topic: "bijtende pup"Lemuria schreef:Fijn! Nou nog een beetje aansterken en dan lekker puppy-dingen gaan doen![]()
Hoe gezonder hij word, hoe ondeugender. Ik ga hem nu heel streng (maar liefdevol) aanpakken anders word ie straks onhandelbaar.
Ik dacht dat de vorige hond als pup fel was, maar deze is nog veel erger. Hij's met 9 weken ook al zeer waaks
Hij mag nog niet op veldjes waar veel hondepoep ligt komen, dus gaan we veel naar afgelegen bossen. Dat vind ie prachtig.
Hij ziet er ook met de dag beter uit nu ie parasiet vrij is.
Weet niet zo goed wat ik hem nou moet voeren. Hier zegt iedereen carnibest oid.
Dierenarts zegt puppybrokken van specific en wachten met vers/rauw vlees tot hij ouder is ivm bacterien.
-
Bellaatje
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wat fijn dat hij zo opknapt!
Ik hoop dat hij lekker ondeugend blijft (want gezond)
Over het voer kan ik je geen onderbouwd advies geven.
Maar wat fijn dat hij het goed is doorgekomen. Veel plezier met de puppentijd!
Ik hoop dat hij lekker ondeugend blijft (want gezond)
Over het voer kan ik je geen onderbouwd advies geven.
Maar wat fijn dat hij het goed is doorgekomen. Veel plezier met de puppentijd!
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik zou het advies van de DA volgen.
Mijn honden krijgen brokken, de 10 maanden oude puppy en de oudere adult. Zo weet ik zeker dat ze alles binnenkrijgen wat ze hebben moeten. Daarnaast gaat er nog wel een gekookte kippenmaagjes of lever doorheen, met de pup begon ik pas na 6 maanden.
Mijn honden krijgen brokken, de 10 maanden oude puppy en de oudere adult. Zo weet ik zeker dat ze alles binnenkrijgen wat ze hebben moeten. Daarnaast gaat er nog wel een gekookte kippenmaagjes of lever doorheen, met de pup begon ik pas na 6 maanden.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Is je dierenarts normaal wel voorstander van vlees bij pups?redcloud schreef:
Dierenarts zegt puppybrokken van specific en wachten met vers/rauw vlees tot hij ouder is ivm bacterien.
Er zijn veel dierenartsen die tegen vers voeren zijn, dan zullen ze er bij een zieke hond zeker geen voorstander van zijn.
Wij geven de pups juist een beetje pens bij darmklachten
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Na antibiotica is het juist heel goed om vuile pens te voeren om de darmflora weer op peil te krijgen. Ik zou dus juist om de bacteriën nu rauw gaan voeren 
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Dierenarts is niet tegen rauw vlees maar dan wel alleen bij honden vanaf 1 jr.
Ik denk dat ik maar even wacht met rauw voeren als het nu toch de goeie kant op gaat.
Vind de brokken van de DA wel achterlijk duur (18 euro voor 2,5 kg) en als ik naar de ingredienten kijk denk ik dat ik zelf veel beter voer kan maken, voor minder geld.
Mijn plan:
spiervlees en levertjes koken
wat gemalen kippen of eenden nekjes voor de botten (gemalen botten poeder kan ik nergens vinden)
beetje vis
beetje zilvervlies rijst
paar plakjes banaan
biergist, colostrum en probiotics
Dit alles verdelen in 3 of 4 porties per dag
Ik denk dat ik maar even wacht met rauw voeren als het nu toch de goeie kant op gaat.
Vind de brokken van de DA wel achterlijk duur (18 euro voor 2,5 kg) en als ik naar de ingredienten kijk denk ik dat ik zelf veel beter voer kan maken, voor minder geld.
Mijn plan:
wat gemalen kippen of eenden nekjes voor de botten (gemalen botten poeder kan ik nergens vinden)
beetje vis
beetje zilvervlies rijst
paar plakjes banaan
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Ik zou niet zelf lopen prutsen met voer voor je pup, de kans is groot dat 't niet goed in balans is en je pup tekorten krijgt. Als je toch liever van de brokken af wilt kun je misschien complete KVV garen, mag dat (met sommige soorten)?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn pups krijgen direct kvv zowel bij de fokker als bij mij... en die krijgen echt ook alles binnen wat ze nodig hebbenmosquito1980 schreef:Ik zou het advies van de DA volgen.
Voer waar je je zelf goed bij voelt en waar de hond t goed op doet

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou ik dus niet doen. Geef een compleet voer aan kvv als je vers wil voeren. Dus of enkelvoudige varianten afwisselen of een compleet merkredcloud schreef:Dierenarts is niet tegen rauw vlees maar dan wel alleen bij honden vanaf 1 jr.
Mijn plan:
beetje vis
beetje zilvervlies rijst
paar plakjes banaan

-
redcloud
- Vaste gebruiker
In princiepe ben ik voor rauw vlees, daar deed mijn vorige hond het prima op, terwijl hij bij alle brokken grote slappe kak kreeg. Ik heb niet zo'n vertrouwen in brokken.
Alleen omdat de DA me aanraad geen rauw te geven zit ik te twijfelen.
Heb voorlopig nog die dure brokken van de DA die ik hem geef in combinatie met extra gekookt orgaan, spiervlees en probiotics/vitamines.
Als hij dan compleet genezen is verklaart ga ik weer op rauw over denk ik. Heb nog een vriezer vol smuldier-hart en smuldier-compleet van mijn vorige hond maar daarna wil ik naar een wat beter merk overstappen.
Heb een goeie webshop gevonden die heel veel heeft en bij grote afname ook gratis bezorgd.
Alleen omdat de DA me aanraad geen rauw te geven zit ik te twijfelen.
Heb voorlopig nog die dure brokken van de DA die ik hem geef in combinatie met extra gekookt orgaan, spiervlees en probiotics/vitamines.
Als hij dan compleet genezen is verklaart ga ik weer op rauw over denk ik. Heb nog een vriezer vol smuldier-hart en smuldier-compleet van mijn vorige hond maar daarna wil ik naar een wat beter merk overstappen.
Heb een goeie webshop gevonden die heel veel heeft en bij grote afname ook gratis bezorgd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En juist die bacterién heeft hij nodig om een goedwerkende darmflora te krijgen en houden en om een goede drol te produceren .redcloud schreef:LOL, hij is inderdaad leuk maar ook een boef, bijna al mijn vingers en tenen zitten onder de bloederige wondjes...auw.mosquito1980 schreef:Volgende topic: "bijtende pup"Lemuria schreef:Fijn! Nou nog een beetje aansterken en dan lekker puppy-dingen gaan doen![]()
Hoe gezonder hij word, hoe ondeugender. Ik ga hem nu heel streng (maar liefdevol) aanpakken anders word ie straks onhandelbaar.
Ik dacht dat de vorige hond als pup fel was, maar deze is nog veel erger. Hij's met 9 weken ook al zeer waaks![]()
Hij mag nog niet op veldjes waar veel hondepoep ligt komen, dus gaan we veel naar afgelegen bossen. Dat vind ie prachtig.
De DA heeft die brok natuurlijk in zijn schap liggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja of gewoon allebei, van beide werelden iets, 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan ook.S@ndr@ schreef:tja of gewoon allebei, van beide werelden iets,
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Volgens mij heeft TS eerder geschreven dat de DA ook carnibest verkooptbouvierpoedel schreef:En juist die bacterién heeft hij nodig om een goedwerkende darmflora te krijgen en houden en om een goede drol te produceren .redcloud schreef:
LOL, hij is inderdaad leuk maar ook een boef, bijna al mijn vingers en tenen zitten onder de bloederige wondjes...auw.
Ik dacht dat de vorige hond als pup fel was, maar deze is nog veel erger. Hij's met 9 weken ook al zeer waaks![]()
De DA heeft die brok natuurlijk in zijn schap liggen.
Zou met zo'n jong pupje niet gaan rommelen qua aanvullen voeding of volledig zelf samenstellen als je niet heel goed weet wat je doet. En bij de voorbeelden die je geeft wat je wilt doen qua voeding krijg ik niet direct het gevoel dat de kennis voor zelf samenstellen of aan te vullen voldoende is.
-
redcloud
- Vaste gebruiker
DA verkoopt geen carnibest of ander vers voer. Ik ga zowiezo geen voer meer bij de DA kopen want het is echt bezopen duur als je de prijs per kg uitrekent.
Ik denk dat ik dan maar puppy large breed brokken met (rauw of gekookt) vlees ga mixen en nog wat supplementen erbij gooi.
Zit te twijfelen tussen: Caracroc, Purina Dog Chow en Smolke.
Lees over alle merken gemengde reviews. De ingredienten van Smolke lijken met het beste en het schijnt het meest natuurlijke merk van deze 3 te zijn.
Ik denk dat ik dan maar puppy large breed brokken met (rauw of gekookt) vlees ga mixen en nog wat supplementen erbij gooi.
Zit te twijfelen tussen: Caracroc, Purina Dog Chow en Smolke.
Lees over alle merken gemengde reviews. De ingredienten van Smolke lijken met het beste en het schijnt het meest natuurlijke merk van deze 3 te zijn.