Als je met staffs gaat kruisen kun je er haast donder opzeggen dat het karakter van de staff gaat mee spelen en je moet weten wat je in huis haalt. Met een beetje hondenkennis zou je dat moeten weten.mechelaarguus schreef:Neeltje je zegt dat dit niets met kruisingen te maken heeft maar propageren we juist dat niet. Of het nu om de huppel gaat van de jack of het karakter van de staff.
De andere helft van de kruising die aanviel was de zgn lieve golden retriever . De huppel die de jack heeft ach die hebben er zoveel zeggen ze.
Ik denk dus nog steeds dat je geen karakters moet mixen en fokfouten niet door moet laten gaan. En uit alle kwaden de minst kwade kiezen en de door mensen moet laten bekijken die echt fokken om het ras te verbeteren ook al noem je (sommigen) die dan broodfokkers omdat ze meer dan 1 nest ooit in hun leven hebben. Die link probeer ik een beetje te trekken.
Als je geen fokfouten door wilt laten gaan, kan er wel helemaal met honden gestopt worden, want ik denk niet dat er ook maar één hond, met of zonder stamboom, geen fokfouten heeft. Je kunt alleen uitgaan van de reu en teef die je wilt gebruiken en hun voorgeschiedenis. Ik zeg niet of TS wel of niet moet gaan fokken, ik ken haar hond niet en de reu niet. Dat is haar beslissing.