Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Ongelezen bericht door Gollum »

Hylos schreef:
Gollum schreef:pfff waar laat je jezelf met dit weer? :ugh:
Kom maar bij mij op het werk. Daar is het tussen de 4 en 7 graden. Ben blij dat ik zo weer richting het werk kan :cheer:

Dit weekend zitten we bij mn ouders, die zijn zelf op vakantie. Kan xavi lekker met de tuinslang spelen en in de schaduw liggen. En anders binnen op de koude tegels die we hier ook niet hebben :mrgreen:
Oh wat heerlijk!
Ik vond het gister ook zo lekker in de supermarkt. Maar om daar nou de hele dag te verblijven.. :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Rahne schreef:Ik zit al de hele dag naast de ventilator in een donker huis (gordijnen achterkant dicht en lamellen aan de voorkant)... 't is niet te geloven maar dit is de temperatuur hier nu (in huis dus) :hmmm:

Afbeelding

Buiten is het 36 graden. De honden lijken er overigens weinig last van te hebben gelukkig, die liggen te maffen op het bed... alsof het niet warm genoeg is! :80:
Misschien dat ik vanavond maar mijn popup tentje in de tuin gooi en daar slaap, die hitte hier in huis is echt verschrikkelijk.

Met airco alles aan?

Ik had dat gister dus ook die temperatuur maar had alles open een geen vetilatie maar wel alles open, ik vind dat eigenlijk altijd het lekkerst alles open.
Maar dat maakt dus geen fuck uit. Het warmt nu ondanks alles dicht toch op dus ik ga twee ramen aan de voorkant gewoon open zetten.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 02 jul 2015 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik plukte gisteravond een dizzy kat van de slaapkamer... die oen was gaan liggen in de heetste kamer van het huis (33 graden) en was echt een beetje in war. Hij reageerde niet op mijn stem en ik kon hem helemaal languit oppakken.
Snel wat water rond zijn bekje gedaan en voor de ventilator gelegd. Na een paar minuten keek hij weer wat helderder.
Stomme kat :ugh: wie gaat er nu liggen in de heetste kamer??
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou het is op dit momemt al 28 graden bij ons in de koelste ruimte en ik denk dat we de 33 zeker gaan halen vandaag :(: Ik heb toch een beetje vrees ook nu.
Gister was het om deze tijd binnen 24 nog wat en de max 32 nog wat dat was niet te doen voor mij.
De katten leken er geen last van te hebben eentje zoekt het raam op komt toch een beetje wind door heen en de ander die lag languit op tafel waar precies de warmste zonnestraal op kwam en later op de leuning van de bank toen de zon gedraaid was, Ik denk wel dat ze het echt opzoeken de warmte dat ze het lekker vinden, maar dat er wel een grens is wat ze kunnen verdragen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Het is hier nu 25 graden binnen en ik twijfel of ik de tuindeur open laat staan voor Ted, wel met gordijnen dicht. Er staat geen zon op die kant van het huis tot later vanmiddag, maar ik ben bang dat het toch te erg opwarmt. Buiten heeft ze een badje en een geimproviseerde koelmat (natte handdoek). Ik ga zo maar eens kijken of er ergens in de stad nog koelelementen te krijgen zijn, leg ik die onder een dun kussen voor haar.
Voor zaterdag twijfel ik nog, ze gaat normaal met de uitlaatster mee naar huis, die heeft ook 2 zwarte monsters dus weet wel wat ze er mee aan moet, maar als ze zegt dat het te warm is bij haar thuis neem ik Ted mee naar m'n werk. Airco, inloopkoeling en ijsmachine zijn echt nice met dit weer.
Rennen en fietsen moet maar even een paar dagen wachten, als het vanavond lekker gaat regenen gaan we wel buiten spelen.
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Het is nu 10.02 en in huis is het al 32 graden, alles zit dicht op de achterdeur na want daar is de zon ( op dit moment dan ) nog niet helemaal. Overal zonnewering en nog zo heet. Ik kan er zelf heel slecht tegen en heb het dan ook stikbenauwd. Sorry voor die mensen die het wel lekker vinden maar voor mij is dit weer te veel van het goede om het nog lekker te vinden.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden zijn vast raar maar hier hebben ze niet zoveel last van de warmte.
Met wandelen hijgen ze natuurlijk wel maar niet extreem en er wordt gewoon flink doorgelopen (ze lopen los) ook al lopen we dus op de open vlakte zonder water.
Net een klein uurtje gelopen en nieuwsgierige ik wilde eens zien wat dat met de lichaamstemperatuur zou doen en dat is niet veel eigenlijk, iets verhoogd maar nog steeds normale waarden (38.1-38.4).
Eenmaal thuis (binnen 28 graden) stopt het hijgen vrijwel gelijk nadat ze wat hebben gedronken en as we speak ligt er 1 op bed, 1 op een vetbed en 2 zijn aan het spelen.
Max (sint bernard) kon altijd erg slecht tegen de warmte, echt sneu om te zien was dat.
Hier met deze honden niet veel last dus maar ik hoop voor de mensen en dieren die er minder goed tegen kunnen dat het snel af gaat koelen.
Laatst gewijzigd door samantha! op 02 jul 2015 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Hier is het nog te doen. In huis nu 23 graden, maar afgelopen dagen startte we altijd met 20 graden binnen dus het warmt wel op. Ik heb vanochtend beneden alles al schoon gemaakt en de nieuwe stoep lag nog vol inveegzand. Dat weggeveegd wn de hele stoep even schoongespoten om die sluier gruis er af te krijgen. En dan is op het terras in de schaduw met natte vloer goed vertoeven.
Zo nog even in de supermarkt verder terug koelen.
Freek heeft sinds 2 dagen een Koelvest en dat werkt super voor hem. Op de echt warme momenten dat vest aan en hij trekt het allemaal een stuk beter.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Maltezers schreef:Het is nu 10.02 en in huis is het al 32 graden, alles zit dicht op de achterdeur na want daar is de zon ( op dit moment dan ) nog niet helemaal. Overal zonnewering en nog zo heet. Ik kan er zelf heel slecht tegen en heb het dan ook stikbenauwd. Sorry voor die mensen die het wel lekker vinden maar voor mij is dit weer te veel van het goede om het nog lekker te vinden.
Ik vind het ook niks en Pol ook niet. Ik ga 's ochtends om 7 uur lopen, zoveel mogelijk op gras en in schaduw, en ben om 8 uur weer thuis. Daarna gaan we alleen nog maar voor een korte plasstop bij ons om de hoek, op het gras in de schaduw van een grote boom. Thuis ligt Pol op de mat voor de open tuindeur alles te bekijken en koelt af en toe even af op de natte klinkers. Ik lees en doe verder eigenlijk niks. Zo komen wij de dag door, in afwachting van koelere tijden.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

[quote="samantha!"]
Net een klein uurtje gelopen en nieuwsgierige ik wilde eens zien wat dat met de lichaamstemperatuur zou doen en dat is niet veel eigenlijk, iets verhoogd maar nog steeds normale waarden (38.1-38.4).
quote]

Was eigenlijk ook wel benieuwd of er verschil zou zijn bij jou tussen de licht gekleurde en de zwarte honden.
Ze zeggen dat witte vachten wat beter bestand zijn dan de zwarte (net als bij kleding) maar of dat klopt ?????
Ik heb er mijn twijfels bij.
Laatst gewijzigd door cornelia op 02 jul 2015 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

toots schreef:
Rahne schreef:Ik zit al de hele dag naast de ventilator in een donker huis (gordijnen achterkant dicht en lamellen aan de voorkant)... 't is niet te geloven maar dit is de temperatuur hier nu (in huis dus) :hmmm:

Afbeelding

Buiten is het 36 graden. De honden lijken er overigens weinig last van te hebben gelukkig, die liggen te maffen op het bed... alsof het niet warm genoeg is! :80:
Misschien dat ik vanavond maar mijn popup tentje in de tuin gooi en daar slaap, die hitte hier in huis is echt verschrikkelijk.

Met airco alles aan?

Ik had dat gister dus ook die temperatuur maar had alles open een geen vetilatie maar wel alles open, ik vind dat eigenlijk altijd het lekkerst alles open.
Maar dat maakt dus geen fuck uit. Het warmt nu ondanks alles dicht toch op dus ik ga twee ramen aan de voorkant gewoon open zetten.
Ik heb altijd ramen tegenover elkaar open, en de tuindeur is ook open. Het is misschien wel beter, alles potdicht, maar daar word ik knettergek van, het gaat ook zo bedompt ruiken.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb ook de schuifpui open. Alles dicht zou hier geen zier schelen aangezien we een aanbouw hebben die voornamelijk uit glas bestaat. En met de deuren dicht wordt het toch ook echt gewoon warm, dan heb ik het liever warm zonder bedompte lucht.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

cornelia schreef:
samantha! schreef: Net een klein uurtje gelopen en nieuwsgierige ik wilde eens zien wat dat met de lichaamstemperatuur zou doen en dat is niet veel eigenlijk, iets verhoogd maar nog steeds normale waarden (38.1-38.4).
Was eigenlijk ook wel benieuwd of er verschil zou zijn bij jou tussen de licht gekleurde en de zwarte honden.
Ze zeggen dat witte vachten wat beter bestand zijn dan de zwarte (net als bij kleding) maar of dat klopt ?????
Ik heb er mijn twijfels bij.
In mijn ogen klopt het wel dat die zwarte vachten echt heter worden.
Tijdens het lopen in de zon voelen de zwarte (en donkerbruine ook wel wat) vachten echt heter aan dan de gele.
Maar van binnen (gemeten met de thermometer dus) zag ik hier geen verschil en het zag er ook niet naar uit dat de zwartjes het warmer hadden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

toots schreef:

Afbeelding

Met airco alles aan?

Airco heb ik niet helaas. Ik heb wel een raampje in de huiskamer open en de tuindeur, qua temperatuur scheelt dat toch amper maar die 'frisse' lucht is wel fijn. Het is nu overigens 28 graden bij mij in huis, ietsje koeler dan gisteren :cheer:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik vind dit heerlijk! Koel windje in de tuin en de honden liggen lekker in de schaduw. Straks een plons voor de deur en verder doen we niks. Binnen is het 28 graden, maar prima kunnen slapen vannacht. Laat het nog maar even zo blijven!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

De nakers vinden het wel lekker, liggen zelfs te zonnen :80: .
Wel dompel ik ze regelmatig even onder water in het badje, vinden
ze niet leuk, jammer dan :pffff: .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Sita schreef:Ik vind dit heerlijk! Koel windje in de tuin en de honden liggen lekker in de schaduw. Straks een plons voor de deur en verder doen we niks. Binnen is het 28 graden, maar prima kunnen slapen vannacht. Laat het nog maar even zo blijven!
Ik vind het zelf ook wel lekker, maar voor de honden is het niks. Tenminste Finn vindt het wel best geloof ik, maar Biry heeft het toch echt warm. En dan is het zo sneu als we naar buiten moeten overdag, omdat ze niet op mijn terras willen plassen. Wil ik ook liever niet, maar in deze gevallen is dat wel makkelijker. We gaan dus na het werk maar even snel de weg over en dan op het gras even plassen en snuffelen en weer naar binnen (daar is geen schaduw). Vanavond laat maar weer het water opzoeken.

Ik heb er alleen nu 2 aan de diarree... zou dat kunnen komen door het veel drinken van water uit de plassen waar ze zwemmen?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zon is weg!!!!
Welkom wolkjes!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cornelia
Zeer actief

malinois schreef:Zon is weg!!!!
Welkom wolkjes!!
Zon is weg !!!!!??!! Waar zit jij ? Hier alles nog strak blauw.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Zo, er is onweer links onder in Belgie. Maar het lijkt niet hierheen te komen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cornelia schreef:
malinois schreef:Zon is weg!!!!
Welkom wolkjes!!
Zon is weg !!!!!??!! Waar zit jij ? Hier alles nog strak blauw.
West Brabant!

Alhoewel zon erg dr best doet om terug te komen nu
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar denk dat ze t voor nu gaat verliezen van de wolkjes
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier is werkelijk geen wolk te bekennen. Strak blauwe lucht en bloed heet. Het was net in de zon bijna 38 graden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:Maar denk dat ze t voor nu gaat verliezen van de wolkjes

maar koelt het ook af of wordt het viezig?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Het onweerd nu in Zeeland, mazzelaars.
Al die mensen die vandaag uren in de auto hebben gezeten omdat ze dachten dat het aan zee koeler was hebben nu wel waar voor hun geld.
Maar ik hoop niet dat het echt rampen-onweer is.
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Mazzelaars inderdaad daar in Zeeland... Hier in huis is het echt warm, mijn hond ligt alleen maar te slapen. Gelukkig vanochtend de lange wandeling gemaakt en laten zwemmen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
malinois schreef:Maar denk dat ze t voor nu gaat verliezen van de wolkjes

maar koelt het ook af of wordt het viezig?
Nee t is een fris windje (van zee ipv land zoals gisteren). Het wordt nu lekker.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

26 graden nu...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:26 graden nu...

buiten? :O:

lekkerrr!!! :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”