Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pip geopereerd; Update pg 8 Pip doet het fantastisch!
Moderator: moderatorteam
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Re: Pip geopereerd; Update pg 5. Weer thuis!
En toen was hij weer thuis! Pip weigerde daar te eten, en was not amused. Er liggen daar natuurlijk meerdere honden in de opname, met de daarbij behorende geluiden. Hierdoor was Pip nog onrustiger. Hij liet duidelijk merken dat hij daar niet op zijn gemak was. Dwang voeren lukte daar ook niet. Zuslief is vanmiddag daar heen gegaan met een tas vol allerlei lekkers, en daar begon hij zowaar te eten. Een paar kleine hapjes, en hij viel bij zuslief als een blok in slaap. Dit gaf de DA genoeg redenen om hem naar huis te laten gaan.
Eenmaal thuis gekomen heeft hij nog een klein beetje gegeten en is daarna als een blok in slaap gevallen.
De andere honden waren door het dolle heen toen hij weer thuis was en wijken niet van zijn zijde.
Voor nu is het belangrijk dat hij zijn AB binnenkrijgt en dat hij om de 2 uur iets iets te eten krijgt. T blijft de komende dagen nog spannend, maar we houden goede hoop! Pip is een topper en hij kan dit!
Eenmaal thuis gekomen heeft hij nog een klein beetje gegeten en is daarna als een blok in slaap gevallen.
De andere honden waren door het dolle heen toen hij weer thuis was en wijken niet van zijn zijde.
Voor nu is het belangrijk dat hij zijn AB binnenkrijgt en dat hij om de 2 uur iets iets te eten krijgt. T blijft de komende dagen nog spannend, maar we houden goede hoop! Pip is een topper en hij kan dit!

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Klinkt allemaal alweer een beetje positief.
duimen draaien nog even door voor Pip.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Fijn dat Pip weer bij z'n vriendjes is.
Succes met de AB. Hopelijk gaat het nu iedere dag een beetje beter.
Succes met de AB. Hopelijk gaat het nu iedere dag een beetje beter.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fijn dat hij weer thuis is.
Nu hopelijk voor een verder vlotte genezing.

Nu hopelijk voor een verder vlotte genezing.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Wat fijn dat hij weer thuis is. Dit klinkt al een stuk beter! Gaat vast goed komen zo. Succes!

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat fijn zeg dat Pip weer thuis is. Nu hopen dat het eten blijft lukken en de AB ook. Thuis gedijt Pip het best.

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat fijn dat hij weer lekker thuis is.
Nu lekker rustig aan opknappen.
Nu lekker rustig aan opknappen.
- Melissa
- Zeer actief
Hij heeft vanavond al een paar stukjes gekookte kipfilet gegeten, emiprid ging er zonder probleem in, pijnstiller ook, maar de AB is een ander verhaal. Zo nog maar weer een poging wagen, hij ligt nu te slapen en dat laten we maar even zo.

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Is Pip de nacht goed doorgekomen?
Er bestaat toch langwerkende antibiotica die de da middels een injectie kan geven? Dat zou wel wat handiger zijn...
Er bestaat toch langwerkende antibiotica die de da middels een injectie kan geven? Dat zou wel wat handiger zijn...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Albipen (penicilline) werkt zo even uit m'n hoofd 48 uur en is inderdaad per injectie. Is ook wat er bv vaak na de bevalling eenmalig gespoten wordt door DAsen.Nel schreef:Is Pip de nacht goed doorgekomen?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Fijn dat Pip weer thuis is!
Nou snel opknappen ventje
Nou snel opknappen ventje
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Melissa
- Zeer actief
De nacht verliep niet geheel zoals we hadden gehoopt. Pip verloor rond half 1 ineens veel wondvocht, ook kon hij zijn urine niet meer ophouden. Vermoedelijke oorzaak is het infuus wat hij heeft gehad bij de DA en hij dronk ook gewoon, dus enorm veel vocht binnen gekregen.
T enige probleem nu is dat hij door heeft hoe wij de medicatie toe dienen. Hij doet normaal gesproken een moord voor vis, hierin deden we nu de AB, en dit ging er met smaak in. Tot vanmorgen.... Hij rook aan de vis en vertikte het om het te eten. Toen was er nog maar 1 oplossing en dat was onder dwang de tabletten erin. Dit is gelukt, maar toch weer wat wondvocht uit de wond door dat hij zich enorm drukt heeft gemaakt.
Daarnet allerlei andere dingen gehaald en nu maar hopen dat hij dat wel wil eten.
Mocht iemand nog een tip hebben wat eten betreft hoor ik het graag
Nogmaals bedankt voor alle berichtjes!!
T enige probleem nu is dat hij door heeft hoe wij de medicatie toe dienen. Hij doet normaal gesproken een moord voor vis, hierin deden we nu de AB, en dit ging er met smaak in. Tot vanmorgen.... Hij rook aan de vis en vertikte het om het te eten. Toen was er nog maar 1 oplossing en dat was onder dwang de tabletten erin. Dit is gelukt, maar toch weer wat wondvocht uit de wond door dat hij zich enorm drukt heeft gemaakt.
Daarnet allerlei andere dingen gehaald en nu maar hopen dat hij dat wel wil eten.

- Melissa
- Zeer actief
Kan het hier e.v.t. met de DA over hebben. Maar hij krijgt nu Synolux en Metrobactin.crutz schreef:Albipen (penicilline) werkt zo even uit m'n hoofd 48 uur en is inderdaad per injectie. Is ook wat er bv vaak na de bevalling eenmalig gespoten wordt door DAsen.Nel schreef:Is Pip de nacht goed doorgekomen?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik gebruik hier met het toedienen van medicijnen altijd wat smeerkaas uit een tube, of Monchou.
Beetje geven zonder pil, dan pil volgesmeerd met monchou of smeerkaas geben en daarna weer wat geven zonder pil. Hier werkt dat goed.
Beetje geven zonder pil, dan pil volgesmeerd met monchou of smeerkaas geben en daarna weer wat geven zonder pil. Hier werkt dat goed.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Wat ik bij mijn moeilijke pilleneters deed:Melissa schreef:De nacht verliep niet geheel zoals we hadden gehoopt. Pip verloor rond half 1 ineens veel wondvocht, ook kon hij zijn urine niet meer ophouden. Vermoedelijke oorzaak is het infuus wat hij heeft gehad bij de DA en hij dronk ook gewoon, dus enorm veel vocht binnen gekregen.
Twee stukjes van iets wat ze heel lekker vinden in mijn handen, het eerste met medicijn erin geven, en meteen het tweede voor de neus houden.
Dan was het hap-slik-weg, want dat andere stukje moest uiteraard ook zo snel mogelijk op!
- Lunatic
- Erelid
Zo doe ik het ook, pil in een stukje smeerworst en dan meteen een groter stuk smeerworst er achteraan, werkt goedpetra1 schreef:Wat ik bij mijn moeilijke pilleneters deed:Melissa schreef:De nacht verliep niet geheel zoals we hadden gehoopt. Pip verloor rond half 1 ineens veel wondvocht, ook kon hij zijn urine niet meer ophouden. Vermoedelijke oorzaak is het infuus wat hij heeft gehad bij de DA en hij dronk ook gewoon, dus enorm veel vocht binnen gekregen.
Twee stukjes van iets wat ze heel lekker vinden in mijn handen, het eerste met medicijn erin geven, en meteen het tweede voor de neus houden.
Dan was het hap-slik-weg, want dat andere stukje moest uiteraard ook zo snel mogelijk op!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Lieske1977
Wat lastig dat het geven van de AB zoveel strijd geeft. Hier werkt pindakaas als een tierelier, helemaal als ik het breng als 'beloning' (dus eerst eenvoudig commando laten uitvoeren en dan belonen met de pil verpakt in een klodder pindakaas).
- Melissa
- Zeer actief
Dat deden we al, de eerste dag had hij een duidelijke voorkeur voor de gedroogde long. Dit was perfect, want met een klein mesje een sneetje in de long en de tabletten erin. Hap, slik, weg. Maar na een keer of 2 komt hij er per toeval achter dat er een pil in zit en wil dan ook geen long meer. Dit zelfde was met vis. Gisteren heeft hij alle tabletten met de stukjes vis binnen gekregen, maar vanmorgen kauwde hij op een stukje vis en vond de tabletten erin. Gevolg, geen vis meer willen eten. Daarnet heeft hij de emiprid (tablet) door wat vlees van lotgering wel gewoon op gegeten.
We "gebruiken" nu 1 van de andere honden. Pip ligt op de bank, 1 van de andere honden ernaast. En dan eet hij wel wat, zelfs met de tabletten erin. Hij eet het dan op omdat hij het de andere niet gunt. Diesel, Cenzo en Tjika werken hier graag aan mee, want ook zij weten dat ze wat lekkers krijgen.
We "gebruiken" nu 1 van de andere honden. Pip ligt op de bank, 1 van de andere honden ernaast. En dan eet hij wel wat, zelfs met de tabletten erin. Hij eet het dan op omdat hij het de andere niet gunt. Diesel, Cenzo en Tjika werken hier graag aan mee, want ook zij weten dat ze wat lekkers krijgen.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik doe het ook zoals hierboven beschreven, maar als Lola loopt te miepen dan verkruimel ik een pil eerst tussen twee lepels voor ik m door wat pindakaas of leverpastei meng. Misschien helpt dat nog?
- ranetje
- Zeer actief
Fijn dat het zo wel luktMelissa schreef:Dat deden we al, de eerste dag had hij een duidelijke voorkeur voor de gedroogde long. Dit was perfect, want met een klein mesje een sneetje in de long en de tabletten erin. Hap, slik, weg. Maar na een keer of 2 komt hij er per toeval achter dat er een pil in zit en wil dan ook geen long meer. Dit zelfde was met vis. Gisteren heeft hij alle tabletten met de stukjes vis binnen gekregen, maar vanmorgen kauwde hij op een stukje vis en vond de tabletten erin. Gevolg, geen vis meer willen eten. Daarnet heeft hij de emiprid (tablet) door wat vlees van lotgering wel gewoon op gegeten.
- Melissa
- Zeer actief
Wat een kanjer is het toch. Hij heeft daarnet een paar flinke happen gegeten van de AD. Hij vindt het absoluut niet lekker, maar met wat aanmoediging eet hij dit wel. Tja wat moet, dat moet. Vanavond ook bijna geen wondvocht meer, en hij heeft net gepoept!
Je zou t bijna vergeten, maar wat ben ik trots op Tjika. Normaal gesproken altijd lomp en onbenullig, maar ze doet het zo goed en voorzichtig.

Je zou t bijna vergeten, maar wat ben ik trots op Tjika. Normaal gesproken altijd lomp en onbenullig, maar ze doet het zo goed en voorzichtig.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Je moet wel vindingrijk worden, maar fijn dat het zo ook lukt en hij in ieder geval ook weer wat eet. Ik doe bij mijn honden de bek open en gooi een pil in en dan slikken ze het wel door, meestal.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Fijn dat hij weer thuis is, nu maar beter worden en aansterken. Succes met het toedienen van de medicijnen, ik verkruimel tabletten altijd tussen twee lepels en vermeng ze steeds door iets anders.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ach wat een lieve foto.... Fijn dat hij eet en poept.
En nu heel snel verder herstellen!
Wat nog een optie zou kunnen zijn met tabletten, is ze te verpulveren en in wat melk ofzo oplossen. En dat dan met zo'n injectiespuitje tussen de kiezen door snel de keel in spuiten. Dat is hoe wij het doen bij onze moeilijke poes die echt niks met pillen eet.
En nu heel snel verder herstellen!
Wat nog een optie zou kunnen zijn met tabletten, is ze te verpulveren en in wat melk ofzo oplossen. En dat dan met zo'n injectiespuitje tussen de kiezen door snel de keel in spuiten. Dat is hoe wij het doen bij onze moeilijke poes die echt niks met pillen eet.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat fijn dat hij thuis is
maar nog wel flinke zorgen lees ik.
Vwb het pilletje: ik geef ook altijd één stukje met het pilletje erin en hou zichtbaar het tweede stukje vast, zodat het eerste
snel doorgeslikt wordt om het tweede stukje te bemachtigen.
Ik duim hard verder dat hij helemaal gaat opknappen

Vwb het pilletje: ik geef ook altijd één stukje met het pilletje erin en hou zichtbaar het tweede stukje vast, zodat het eerste
snel doorgeslikt wordt om het tweede stukje te bemachtigen.
Ik duim hard verder dat hij helemaal gaat opknappen
- ranetje
- Zeer actief
Ik ook.Yara schreef:Je moet wel vindingrijk worden, maar fijn dat het zo ook lukt en hij in ieder geval ook weer wat eet. Ik doe bij mijn honden de bek open en gooi een pil in en dan slikken ze het wel door, meestal.
Alleen die knalroze AB pillen zijn moeilijk.
Er is nog geen een hond van mij geweest die ze wilde slikken.
Daar had ik dan inderdaad ook stukken worst e.d. voor nodig.
En dan klaarmaken zonder dat de hond het ziet.
Fijn dat Pip wat beter lijkt te gaan
Laatst gewijzigd door ranetje op 20 mei 2015 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Melissa
- Zeer actief
Die roze AB pillen zijn inderdaad het grootste probleem.. Inmiddels weer wat nieuws, knakworst! T vergt wat tijd, maar het lukt.
We staan er zelf ook wel bij te lachen, want het is echt een operatie op zich. In een stukje knakworst een incisie, waar een gedeelte van de tablet inpast en dan weer zo dicht drukken dat hij het niet ziet. Dit gaat goed!!
Vannacht ging het al weer stukken beter. En hij heeft daarnet zowaar een half bakje van de AD gegeten.
We staan er zelf ook wel bij te lachen, want het is echt een operatie op zich. In een stukje knakworst een incisie, waar een gedeelte van de tablet inpast en dan weer zo dicht drukken dat hij het niet ziet. Dit gaat goed!!
Vannacht ging het al weer stukken beter. En hij heeft daarnet zowaar een half bakje van de AD gegeten.

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat fijn dat het nu eindelijk vooruit gaat met PIp!! 
- Lunatic
- Erelid
Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, zie het helemaal voor me hoe je elke dag iets nieuws verzint en stiekem pillen staat weg te werken in iets lekkersMelissa schreef:Die roze AB pillen zijn inderdaad het grootste probleem.. Inmiddels weer wat nieuws, knakworst! T vergt wat tijd, maar het lukt.
We staan er zelf ook wel bij te lachen, want het is echt een operatie op zich. In een stukje knakworst een incisie, waar een gedeelte van de tablet inpast en dan weer zo dicht drukken dat hij het niet ziet. Dit gaat goed!!![]()
Fijn dat hij zich wat beter voelt
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zie het ook helemaal voor meLunatic schreef:Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, zie het helemaal voor me hoe je elke dag iets nieuws verzint en stiekem pillen staat weg te werken in iets lekkersMelissa schreef:Die roze AB pillen zijn inderdaad het grootste probleem.. Inmiddels weer wat nieuws, knakworst! T vergt wat tijd, maar het lukt.
We staan er zelf ook wel bij te lachen, want het is echt een operatie op zich. In een stukje knakworst een incisie, waar een gedeelte van de tablet inpast en dan weer zo dicht drukken dat hij het niet ziet. Dit gaat goed!!![]()
Vannacht ging het al weer stukken beter. En hij heeft daarnet zowaar een half bakje van de AD gegeten.![]()
Fijn dat hij zich wat beter voelt
Hier gaan pillen volgens het principe bek open, pil er in en slikken maar