Hayley84 schreef:Paisley schreef:Nou wat dat betreft ben ik heel consequent. Ik doe met onaangelijnd hondje lopen in het bos, ik doe ook motocrossen in het bos
Er is al net zo'n hetze tegen de loslopende hond, als tegen de offroad rijder. Steeds meer paden worden afgesloten, vergunningen voor offroad evenementen zijn niet meer te krijgen, crossbanen sluiten bij bosjes wegens allemaal flauwekulredenen.
Er blijft niets anders over dan het in de illegaliteit doen. Mijn boete-teller staat na 5 jaar offroad rijden op 90 euro, prima contributie.
Bij "ons in het dorp" hebben we ook al een crossbaan op bepaalde dagen open voor iedereen. (daar rijden ze ook het NK dus een goede baan)
Ja ja, er is hier van alles te beleven in het Brabantse land
En dan nog gaan ze illegaal in het bos crossen.

Logisch, crossclubs zijn nog nooit zo groot geweest, omdat de spoeling dun wordt. De meeste crossbanen zijn maar twee dagdelen per week open. Op crossbanen wordt er vaak volgens een tijden schema gereden, en de tijden dat jou klasse aan de beurt is is heel beperkt en loeidruk op de baan. Vaak ronduitgevaarlijk, vooral voor mensen zoals ik die op een zware motor rijden maar niet bijzonder snel zijn.
Daarnaast moet je je door een heel papierwerk van licencies en lidmaatschappen worstelen en soms wordt je nog uitgeloot ook. Al met al een kostbare bedoening en niet erg laagdrempelig om in te stappen, omdat je motor ook aan allerlei eissen moet voldoen om de baan op te mogen.
Ikzelf met een enduro ipv crossmotor mag eerst een halve dag aan het sleutelen om mijn motor baan-klaar te maken.
Motocross is een hardstikke leuke hobby maar voor mij lang niet zo leuk als een rondje langs veldwegen rijden en lastige paadjes. En vaak legaal ook nog, want mijn motor is straatlegaal en onverharde wegen zijn er voor iedereen, niet alleen voor mensen die er met hun hondje willen wandelen. Ik mag daar gewoon 80 voor de goede orde.
En ik moet zeggen dat dat in het noorden ook nog mogelijk is zonder veel overlast te veroorzaken. Ik weet dat het in Brabant wel heel druk is met 'wildcrossers'.
En met 'wildcrossers' bedoel ik mensen zonder kenteken, verzekering en wegenbelasting dus niet straatlegaal. Wij worden ten onrechte als wildcrossers aangezien omdat mensen denken "het heeft noppenbanden dus het zal wel niet deugen"
PS we komen overigens ook graag op plekken waar geen wandelaar te zien is
KLIK