Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe import regels per 29-12-14
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Nieuwe import regels per 29-12-14
dachten ze nu echt dat die hun busjes netjes aan de kant zetten en wachten tot 15 weken en dan pas de grens gaan passeren. Nee die hebben geen chip die worden zogenaamd in NL geboren. Het enkele busje wat aangehouden wordt valt in het niets met wat er nog steeds bij bossen de grens overkomt en niet gecontroleerd wordt. Wat zit er in die hoofden zeg die dit bedacht hebben... zaagsel?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja.malinois schreef:dachten ze nu echt dat die hun busjes netjes aan de kant zetten en wachten tot 15 weken en dan pas de grens gaan passeren. Nee die hebben geen chip die worden zogenaamd in NL geboren. Het enkele busje wat aangehouden wordt valt in het niets met wat er nog steeds bij bossen de grens overkomt en niet gecontroleerd wordt. Wat zit er in die hoofden zeg die dit bedacht hebben... zaagsel?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Aantal honden: 2
veel dierenartsen zien in deze regelgeving ook niets. Ja dat het alleen maar positief zal uitvallen voor broodfokkers, die gaan gewoon door hoe ze nu bezig zijn.
Dat ze daar maar eens harder tegenop gaan treden en de goede fokkers met rust laten
Dat ze daar maar eens harder tegenop gaan treden en de goede fokkers met rust laten
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Die oostblok pups Komen straks met 5 weken al naar Nederland zodat de eerste enting ook in Nederland gegeven wordt.
Nee daar wordt het echt beter van.
Nee daar wordt het echt beter van.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hmmmm ik zie op fb al voorbij komen "wil je je pup naar Dld, stuur me een pb" nou das vast niet legaal en met 15 weken pas
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik zie vooral foto´s van pups van 9 weken die her en der uit het buitenland komen op facebook. Ik waarschuw de mensen netjes per pb om de leeftijd maar te wissen en te gaan bedenken hoe ze die dieren verder willen laten vaccineren.
Het is natuurlijk zo dat iedere Nederlander gewoon geacht wordt de wet te kennen. En dit staat nu in de wet. De eerste DA die gaat melden heb ik ook al gesproken.
Het is natuurlijk zo dat iedere Nederlander gewoon geacht wordt de wet te kennen. En dit staat nu in de wet. De eerste DA die gaat melden heb ik ook al gesproken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ben wel benieuwd wat iemand dan gaat doen? Als ik risico wil nemen rijd ik zelf de grens wel over, toch?crutz schreef:Hmmmm ik zie op fb al voorbij komen "wil je je pup naar Dld, stuur me een pb" nou das vast niet legaal en met 15 weken pas

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
sja dat soort praktijken worden zo inderdaad ook wel flink in de hand gewerkt heMaeve schreef:Ik ben wel benieuwd wat iemand dan gaat doen? Als ik risico wil nemen rijd ik zelf de grens wel over, toch?crutz schreef:Hmmmm ik zie op fb al voorbij komen "wil je je pup naar Dld, stuur me een pb" nou das vast niet legaal en met 15 weken pas

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou ook gewoon de pup op tijd ophalen en even terug rijden voor de enting als het om BE of DL gaat. Moeilijk gedoe ook.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dit moment zoals de regels zijn zou ik de fokker die de pup mee geeft en dus bewust bloot stelt aan risico's geen correcte fokker vinden. Hoe erg ik ook niet achter de verandering sta en het toejuich als ze weer op "normale" leeftijd mogen vertrekken, tot dat wettelijk zo is vertrekt er hier niks voor de 15 weken naar een van die landenValerie schreef:Ik zou ook gewoon de pup op tijd ophalen en even terug rijden voor de enting als het om BE of DL gaat. Moeilijk gedoe ook.
-
- Zeer actief
Dat zal nog wat worden, als we de volgende Korthaar pas vanaf 15 weken kunnen leren dat vogeltjes zoeken leuk is.
-
- Zeer actief
Dat zal nog wat worden, als we de volgende Korthaar pas vanaf 15 weken kunnen leren dat vogeltjes zoeken leuk is.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
neem toch aan dat de fokker daar wel al mee aan de slag gaat?korthaar schreef:Dat zal nog wat worden, als we de volgende Korthaar pas vanaf 15 weken kunnen leren dat vogeltjes zoeken leuk is.
net als dat ze hier in het nest al achter vodjes aan jagen en mee gaan naar de KNPV club
heb nu niet voor niks vorig jaar voor 4 pups pennen en kettingkjes in orde gemaakt om ze mee te kunnen nemen

-
- Zeer actief
Da's zeker lastig, want bij de broodfokker vind je praktisch geen Duitse Staandes.Tara schreef:Boomloze Kortharen zijn in Nederland ook wel te krijg, dus die hoef je niet per se uit het buitenland te halen.
Een broodfokexemplaar uit België halen wordt wel lastiger inderdaad, maar dat was ook precies de bedoeling.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zullen nog wel meer achterlijke onzinnige wetten en regeltjes komen met dat hele EU gebeuren.
Zit net te denken dat je woond in een straat als fokker en je buren willen een pup van je . Laat nu net die grens tussen jullie huizen lopen .
Of het dichtbijzijnde uitlaat gedoe ligt net 5 meter lopen over de grens.
Hoe vaak gebeurt het dat een pup besmet is rabies.?
Zit net te denken dat je woond in een straat als fokker en je buren willen een pup van je . Laat nu net die grens tussen jullie huizen lopen .
Of het dichtbijzijnde uitlaat gedoe ligt net 5 meter lopen over de grens.
Hoe vaak gebeurt het dat een pup besmet is rabies.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
http://www.petitions24.com/rabies_eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Een petitie op Facebook.
Baad het niet dan schaadt het niet om te tekenen, denk ik.
Een petitie op Facebook.
Baad het niet dan schaadt het niet om te tekenen, denk ik.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Zeer actief
Hoop dat ze die broodfokkers keihard aanpakken
KNPV is tegenwoordig ook steeds meer export / handel dan ECHTE liefhebbers die het nog als hobby zien
Leden die soms 8 of 10 fokteven hebben uitstaan
en maar cashen hoppa zwart in het handje AANPAKKEN die
die broodfokkers..........Tegenwoordig stikt het van de nesten zie marktplaats/ facebook

KNPV is tegenwoordig ook steeds meer export / handel dan ECHTE liefhebbers die het nog als hobby zien
Leden die soms 8 of 10 fokteven hebben uitstaan

die broodfokkers..........Tegenwoordig stikt het van de nesten zie marktplaats/ facebook

-
- Zeer actief
Is iemand die een paar centen probeert te verdienen aan een nestje Hollandse X Mechelse Herder dan zoveel slechter bezig, als een fokker van Cavalier King Charles-spaniëls middels de rasvereneging?Rocco schreef:Hoop dat ze die broodfokkers keihard aanpakken
Leden die soms 8 of 10 fokteven hebben uitstaanen maar cashen hoppa zwart in het handje AANPAKKEN die
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
korthaar schreef:Is iemand die een paar centen probeert te verdienen aan een nestje Hollandse X Mechelse Herder dan zoveel slechter bezig, als een fokker van Cavalier King Charles-spaniëls middels de rasvereneging?Rocco schreef:Hoop dat ze die broodfokkers keihard aanpakken
Leden die soms 8 of 10 fokteven hebben uitstaanen maar cashen hoppa zwart in het handje AANPAKKEN die
Via de rv wordt een teef in elkgeval niet zo enorm uitgemolken als in de KNPV.
Weet van een teef die ik gefokt heb dat ze nu bevallen is van haar 6de nest. Die teef wordt volgende maand pas 5 jaar oud

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
- Aantal honden: 0
Ook vanaf duitsland invoeren gaat niet http://www.bmel.de/DE/Tier/HausUndZooti ... sweis.html
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
-
- Zeer actief
Das idd heel triest Carmen heb er ook teven gezien die om het half jaar aan de beurt zijn en met 6 jaar 8 nesten hebben
dit is geen uitzondering ook binnen de KNPV mogen de regels omtrent broodfokkers de extreme gevallen harder
aanpakken, de medische gegevens zijn niet altijd bekend via bloedlijnen DNA systeem zou dan meer uitkomst
bieden op betrouwbaarheid. Natuurlijk zijn er ook een boel goede fokkers maar ook heeeeeeel foute waarbij er gewoon
de andere kant op wordt gekeken door leden momenteel wordt er maar raak gefokt zonder visie in vele gevallen heb ik het idee.
dit is geen uitzondering ook binnen de KNPV mogen de regels omtrent broodfokkers de extreme gevallen harder
aanpakken, de medische gegevens zijn niet altijd bekend via bloedlijnen DNA systeem zou dan meer uitkomst
bieden op betrouwbaarheid. Natuurlijk zijn er ook een boel goede fokkers maar ook heeeeeeel foute waarbij er gewoon
de andere kant op wordt gekeken door leden momenteel wordt er maar raak gefokt zonder visie in vele gevallen heb ik het idee.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En dit staat op een belgische fb site. Kreeg ik van 1 van mn fb vriendjes door gemaild:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Er is verder nergens iets over te vinden en zelfs ALS het waar zou zijn, dan zegt dit bericht alleen maar dat het de invoer betreft naar België. Dus stel België neemt deze uitzondering op, dan wil dat nog niet zeggen dat de andere landen dat ook overnemen. Zolang ik er niks officieels over zie, ga ik er maar van uit dat de 29 december regel nog steeds gewoon geldt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeker maar als er 1 schaap over de dam is.... ik ben benieuwd. Rvb heeft toch ook iets ingediend bij Europa?

-
- Zeer actief
Zolang ik niet meer bewijs zie geloof ik eerlijk gezegd ook niks van dat eerste schaap 

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Er is echt geen nieuwe aanpassing hoor.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kiki's fokker heeft zich ermee bemoeid en contact opgenomen met de parlementariër waar hij eerder ook al contact mee had. Hij wacht nog op antwoord maar voorlopig is alles nog zoals het was.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Blijkbaar heeft de DA geen meldingsplicht bij niet commercieel verkeer uit niet risicolanden maar de eigenaar heeft gewoon nog dezelfde regels bij de zuiderburen :
http://www.favv-afsca.be/dierlijkeprodu ... ten_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.favv-afsca.be/dierlijkeprodu ... ten_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Geen abonnement op de Hondenwereld zie ik?korthaar schreef:Is iemand die een paar centen probeert te verdienen aan een nestje Hollandse X Mechelse Herder dan zoveel slechter bezig, als een fokker van Cavalier King Charles-spaniëls middels de rasvereneging?Rocco schreef:Hoop dat ze die broodfokkers keihard aanpakken

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Is dat dan ergens verplicht of zo? Ik heb al in geen jaren meer een honden/dieren tijdschrift ingezien, nog erger, geen een tijdschrift.MirandaH schreef:Geen abonnement op de Hondenwereld zie ik?