Tuurlijk Suuz! Dat ben ik met je eens. Genoeg mensen die het behoorlijk stom van mij vonden om zoveel huisdieren te nemen, maar ik hoef niet zo nodig dure vakanties te maken en daar geld voor opzij te leggen want ik geniet inderdaad van de dieren en houd rekening ermee dat er onverwachts geld nodig is.Suuz! schreef:En ik bepaal Nog altijd zelf waar ik ons geld aan uit geef en doe dat met liefde aan de honden.duitse herder schreef:Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.blondie schreef: Daar kan ik nog steeds niet over uit dat dat dan gewoon kan. Tuurlijk hebben mensen die het minder hebben recht op huisdieren. Maar in sommige gevallen vind ik het best krom dat sommige mensen dieren blijven aanschaffen terwijl er voor belangrijke dingen zoals schuldaflossing en kinderalimentatie geen geld is..
Mag jij een eind weg denken over dat ik er maar 1 zou moeten nemen.
Maar in mijn voorbeeld waren er eerder andere kosten die betaald moesten worden dan dat er huisdieren waren. In die gevallen kan ik me er aan storen dat ze aangeschaft worden. Geld gaat naar de dieren, maar niet naar eigen kinderen? Of naar schulden die in dit geval mensen zelf veroorzaakt hebben? Als zo iemand al leeft van bijstand/ww en liefdadigheid dan krommen mijn tenen eerlijk gezegd. Heb je geld dan uiteraard dat je zelf bepaald waar je dat aan uitgeeft. Maar als ik zie dat er een leuk hondje wordt gevraagd voor weinig of liefst niets omdat mensen niets te makken hebben (die heb ik ook voorbij zien komen van kennissen), dan word ik een beetje narrig. Ze hebben kinderen om voor te zorgen, weinig tot geen geld omdat ze of niet willen werken of wat mankeren en dan wel huisdieren gaan aanschaffen. Dat gaat mij in die gevallen te ver. Die laatsten hebben trouwens al een hond. Maar blijkbaar is die niet leuk genoeg meer of zo?