Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dilemma, wat vinden jullie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Dilemma, wat vinden jullie

Ongelezen bericht door blondie »

Suuz! schreef:
duitse herder schreef:
blondie schreef: Daar kan ik nog steeds niet over uit dat dat dan gewoon kan. Tuurlijk hebben mensen die het minder hebben recht op huisdieren. Maar in sommige gevallen vind ik het best krom dat sommige mensen dieren blijven aanschaffen terwijl er voor belangrijke dingen zoals schuldaflossing en kinderalimentatie geen geld is..
Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.
En ik bepaal Nog altijd zelf waar ik ons geld aan uit geef en doe dat met liefde aan de honden.
Mag jij een eind weg denken over dat ik er maar 1 zou moeten nemen.
Tuurlijk Suuz! Dat ben ik met je eens. Genoeg mensen die het behoorlijk stom van mij vonden om zoveel huisdieren te nemen, maar ik hoef niet zo nodig dure vakanties te maken en daar geld voor opzij te leggen want ik geniet inderdaad van de dieren en houd rekening ermee dat er onverwachts geld nodig is.
Maar in mijn voorbeeld waren er eerder andere kosten die betaald moesten worden dan dat er huisdieren waren. In die gevallen kan ik me er aan storen dat ze aangeschaft worden. Geld gaat naar de dieren, maar niet naar eigen kinderen? Of naar schulden die in dit geval mensen zelf veroorzaakt hebben? Als zo iemand al leeft van bijstand/ww en liefdadigheid dan krommen mijn tenen eerlijk gezegd. Heb je geld dan uiteraard dat je zelf bepaald waar je dat aan uitgeeft. Maar als ik zie dat er een leuk hondje wordt gevraagd voor weinig of liefst niets omdat mensen niets te makken hebben (die heb ik ook voorbij zien komen van kennissen), dan word ik een beetje narrig. Ze hebben kinderen om voor te zorgen, weinig tot geen geld omdat ze of niet willen werken of wat mankeren en dan wel huisdieren gaan aanschaffen. Dat gaat mij in die gevallen te ver. Die laatsten hebben trouwens al een hond. Maar blijkbaar is die niet leuk genoeg meer of zo?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

het ging me meer om wat duitse herder schreef ;-) jou stuk snapte ik wel
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
blondie schreef: Daar kan ik nog steeds niet over uit dat dat dan gewoon kan. Tuurlijk hebben mensen die het minder hebben recht op huisdieren. Maar in sommige gevallen vind ik het best krom dat sommige mensen dieren blijven aanschaffen terwijl er voor belangrijke dingen zoals schuldaflossing en kinderalimentatie geen geld is..
Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.
Op t hoogtepunt heb ik 7 honden.gehad. En ja af en toe een blessure in de loop der jaren herken.je zelf al wel of da nodig is.of niet en.wat jezelf kan.doen. 1 vergiftiging dat koste zwaar geld €1800 in totaal wat we ook niet.zomaar hadden. Maar is netjes in overleg.betaald. Verder niks noemenswaardig. En dan hadden we ook nog dobers wat niet t gezondste ras is en trainden we zeer intensief met alle.honden (dus in verhouding grotere kans op da kosten).
Jij vind 1 hond genoeg... Ik niet ik vind t voor de hond niet goed genoeg dus zal altijd proberen meerdere honden te hebben. Dan maar minder luxe voor mezelf.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inge O schreef:
duitse herder schreef: Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.
en wat gaat jou dat aan :19: :denken: ?
Jongens word er wel goed gelezen? Als Suuz 4 honden wil, Mayo 7 en jij ook een roedel is dat toch prima? Jullie geld ook. Alleen heb ik het over mensen die geen geld hebben en dan alsnog een dierentuin aanschaffen. Ik ken een voorbeeld van dichtbij, meerdere honden, nog meer katten en nog reptielen etc. Schulden en geen geld hebben. Ook al ontbreekt het bij deze dieren nergens aan, DA word bezocht indien nodig. Voor mezelf denk ik dan wel van neem dan niet zoveel dieren, juist omdat het onwijs op kan lopen als er meerdere dieren tegelijk wat gaan markeren.
Maar nogmaals, ieder zijn keuze.
Perry en Noah

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

duitse herder schreef:
Inge O schreef:
duitse herder schreef: Hier sluit ik mij bij aan. Zolang een dier niks gaat mankeren, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar iedereen weet dat dieren onwijs veel geld kunnen gaan kosten. Dan denk ik, hou het bij 1 hond/kat en schaf niet een hele dierentuin aan. Meerdere honden of katten, dat kost gewoon een hoop geld.
en wat gaat jou dat aan :19: :denken: ?
Jongens word er wel goed gelezen? Als Suuz 4 honden wil, Mayo 7 en jij ook een roedel is dat toch prima? Jullie geld ook. Alleen heb ik het over mensen die geen geld hebben en dan alsnog een dierentuin aanschaffen. Ik ken een voorbeeld van dichtbij, meerdere honden, nog meer katten en nog reptielen etc. Schulden en geen geld hebben. Ook al ontbreekt het bij deze dieren nergens aan, DA word bezocht indien nodig. Voor mezelf denk ik dan wel van neem dan niet zoveel dieren, juist omdat het onwijs op kan lopen als er meerdere dieren tegelijk wat gaan markeren.
Maar nogmaals, ieder zijn keuze.
Zo'n situatie ken ik ook , zwaar in de schulden , de ene na de andere bedelactie voor voer ed voor de dieren maar doodleuk hondje nummer vier nemen, omdat we zo'n goed hart hebben en dat beestje een warm huis gunnen :roll:
Persoonlijk zou ik daar geen hondje meer bij geplaatst hebben wetende van de financiele ellende.
Dat vind ik dus gewoon oerstom en zulke gevallen zijn er wel meer .
Van mij mag iedereen zoveel honden nemen als dat hij wil maar het is ook best weleens goed om je jezelf je beperkingen , ook op financieel gebied te realiseren.
Daar lijkt me niets mis mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Suuz! schreef:
duitse herder schreef:
En ik bepaal Nog altijd zelf waar ik ons geld aan uit geef en doe dat met liefde aan de honden.
Mag jij een eind weg denken over dat ik er maar 1 zou moeten nemen.

Ik ben het natuurlijk met je eens. Maar geld dat je uitgeeft moet je eerst wel hebben.
En jij noemt een bedrag van 1700 euro wat mensen die echt geen cent te makken hebben gewoon niet kunnen opbrengen. Nou hebben ook veel mensen geluk met dieren en komen niet eens aan zulke bedragen. Maar er zijn ook echt mensen die geen 150 kunnen missen en die mogelijk best wel een keer bij familie aan kunnen kloppen ''of dan nog geld ik bepaal waar ik het aan uitgeef als je schulden hebt gok ik dat familie liever ziet dat dat afbetaald wordt nog geld twijfel ik dus aan'' maar dat terzijde. Geld wat er niet is kun je ook niet uitgeven zo simpel is het.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vind wel dat er iets reserve moet zijn,maar hoeveel? Ja, dat is dan weer lastig. Wij zijn vanaf maart tot nu al ruim 2500 euro kwijt aan dierenarts kosten. Ze kunnen nog aardig wat gaan mankeren, maar hier moeten ze geen gewoonte van gaan maken. Nou zijn het "gelukkig" allemaal kosten geweest door vrijwillige onderzoeken, invloeden van buitenaf (Bereklauw, splinter) of pech, en niet dat ze ongezond zijn, maar toch. Er was eigenlijk niks waarbij ik het niet nodig vond dat de dierenarts ernaar keek.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik denk dat je daarvoor naar de hond moet gaan kijken een kleine hond daarvan zijn operaties een heel stuk goedkoper.
Bijv een labrador teef krijgt baarmoederontsteking en moet behandeld worden en uiteraard volgt er castratie je weet dat dat honderden euro's gaat kosten dat is niet iets waarvan je kunt zeggen laat maar zitten of laat maar even wachten en vind ik daar moet je in je eigen begroting wel rekening mee houden. Net als een opname als de hond plotseling ziek word bijvoorbeeld longontsteking we weten allemaal dat dat hoog op kan lopen bij kleinere hondjes zijn die kosten ook veel lager al loopt dat ook in honderden euro's maar als dat een enkel keertje voorkomt zou je dus een regeling kunnen treffen. Maar als je hond een levenmlang op een dieet moet of bijvoorbeeld op pijnstillers bijv tegen artrose als ze wat ouder worden die exra wat zal het zijn 20 euro in de maand moet er wel zijn en niemand kan elke maand 20 euro bij familie lenen. zul je de rest van de tijd wel meer moeten kunnen missen.

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tineke schreef: Zo'n situatie ken ik ook , zwaar in de schulden , de ene na de andere bedelactie voor voer ed voor de dieren maar doodleuk hondje nummer vier nemen, omdat we zo'n goed hart hebben en dat beestje een warm huis gunnen :roll:
Persoonlijk zou ik daar geen hondje meer bij geplaatst hebben wetende van de financiele ellende.
Van mij mag iedereen zoveel honden nemen als dat hij wil maar het is ook best weleens goed om je jezelf je beperkingen , ook op financieel gebied te realiseren.
Ook hier verwoord je het goed :E: Als je geen geld hebt, kan je je gewoon niet alles permitteren. Daarbij vind ik persoonlijk net als een vakantie of een auto, een hond geen levensbehoefte.
Perry en Noah

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

duitse herder schreef:
Tineke schreef: Zo'n situatie ken ik ook , zwaar in de schulden , de ene na de andere bedelactie voor voer ed voor de dieren maar doodleuk hondje nummer vier nemen, omdat we zo'n goed hart hebben en dat beestje een warm huis gunnen :roll:
Ook hier verwoord je het goed :E: Als je geen geld hebt, kan je je gewoon niet alles permitteren. Daarbij vind ik persoonlijk net als een vakantie of een auto, een hond geen levensbehoefte.

Dat is zeker waar.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

duitse herder schreef:

Nou zonder hond zou ik wel heel erg jammer vinden hoor ,natuurlijk het is geen levensbehoefte maar het geeft wel veel plezier.
Dus dat snap ik wel ,maar om er dan doodleuk nog een vierde bij te nemen weer niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
toots schreef:Ik denk dat je daarvoor naar de hond moet gaan kijken een kleine hond daarvan zijn operaties een heel stuk goedkoper.
Bijv een labrador teef krijgt baarmoederontsteking en moet behandeld worden en uiteraard volgt er castratie je weet dat dat honderden euro's gaat kosten dat is niet iets waarvan je kunt zeggen laat maar zitten of laat maar even wachten en vind ik daar moet je in je eigen begroting wel rekening mee houden. Net als een opname als de hond plotseling ziek word bijvoorbeeld longontsteking we weten allemaal dat dat hoog op kan lopen bij kleinere hondjes zijn die kosten ook veel lager al loopt dat ook in honderden euro's maar als dat een enkel keertje voorkomt zou je dus een regeling kunnen treffen. Maar als je hond een levenmlang op een dieet moet of bijvoorbeeld op pijnstillers bijv tegen artrose als ze wat ouder worden die exra wat zal het zijn 20 euro in de maand moet er wel zijn en niemand kan elke maand 20 euro bij familie lenen. zul je de rest van de tijd wel meer moeten kunnen missen.
Is dat echt zoveel goedkoper een operatie bij een kleine hond dan bij een grotere?
Het verschil tussen jouw hondje en een ierse wolfshond zal wel een verschil maken maar het verschil tussen klein en middelgroot of middelgroot en groot is weer niet zo veel.

Natuurlijk is een kleine hond wel goedkoper in onderhoud eten is minder mandjes zijn goedkoper riemen ook enz.
Maar als ik dan denk aan die mevrouw laats met haar 2 schnautzers die vergiftigd zijn .

Ze heeft ze uitgelaten ze hebben vergif gegeten en ze is naar haar werk gegaan en vond ze later beide dood thuis verschrikkelijk.
Als ik dan hoor dat een opname bij vergiftiging kan oplopen tot 1700 dan betekent dat dus dat als ze thuis was geweest en ze ermee naar de dierenarts was gegaan ze dat 2 keer had moeten betalen.

En als je 4 mini hondjes hebt die gif eten dan betaal je het 4 keer.
En hoeveel mensen hebben niet een paar katten bij hun 2 honden dan zit je al snel aan 4 of 5 huisdieren die allemaal wat kunnen gaan mankeren.

Ik ben misschien wel een erge doemdenker :hmmm:
Nou ik ben voor Toots meestal ongeveer wel het zelfde kwijt als met katten.
Een week opname met infuus en de hele rampetam inclusief catheter voor een kat kost mij nog geen 500 euro is een hoop geld maar met Dino de hond van schoonmoeder zou zo'n weekje aardig op kunnen lopen richting 2000.
De PL operatie was ook net 500 euro, het zal ook wel mee spelen welke da je hebt hoor.
Mijn oom zijn bouvier teef kreeg dus die baarmoeder ontsteking en sterrilisatie en was 1175 euro kwijt.
Mijn schoonzusje met haar kruising herderxboerenfox voor sterrilisatie ook na baarmoeder ontsteking iets over de 500 maar later nog meer want die had complicaties. Dus ja ik geloof dat het echt scheelt in alles want een grote hond eet ook veel meer. Dus dat is zeker iets om in overweging te nemen. Zeker als je het niet breed hebt ik geloof namelijk echt niet dat iemand in de bijstand zo makkelijk die 1175 euro neer telt terwijl dat wel een veelvoorkomd iets is bij honden.

En ja 4 kleine hondjes kosten meer dan 2. Maar minder dan 4 grote. Ik ga er niet van uit dat iemand die één al niet kan betalen er een tweede bij neemt.

Ik snap dat dus echt niet.

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Cleva schreef:Smuldier is amper duurder dan een hele gewone brok.
Als je daar de prijs van het goedkoopste voer afhaalt is het verschil echt te klein om dat als reden aan te grijpen rotzooi te voeren. Die 3 euro in de week dat dat scheelt zal ze de kop niet kosten. Zeker niet als ze de dierenarts niet kunnen betalen.
Goed voer is niet meteen duur. Maar dat moet je natuurlijk wel even weten.

Verder begin je toch bewust aan een hond? Dan weet je dat het een beetje geld gaat kosten.
Neem een krantenwijk.
De hond die we vroeger hadden, kreeg benefull, en die heeft 19,5 jaar oud mogen worden, toen werd ze ingeslapen omdat lichaam op was, niet het koppie :ugh:
was een kruising boerenfox x Kooiker
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Marco88 schreef:
Als je daar de prijs van het goedkoopste voer afhaalt is het verschil echt te klein om dat als reden aan te grijpen rotzooi te voeren. Die 3 euro in de week dat dat scheelt zal ze de kop niet kosten. Zeker niet als ze de dierenarts niet kunnen betalen.

Verder begin je toch bewust aan een hond? Dan weet je dat het een beetje geld gaat kosten.
Neem een krantenwijk.
De hond die we vroeger hadden, kreeg benefull, en die heeft 19,5 jaar oud mogen worden, toen werd ze ingeslapen omdat lichaam op was, niet het koppie :ugh:

Mijn moeder heeft 2 teckels gehad één is 19 geworden de ander kwam er 2 jaar later ij die is 17 geworden gestorven uit liefdes verdriet die kregen ook gewoon brokken pedegree en ook die blikjes volgens mij..

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:
Marco88 schreef:
Als je daar de prijs van het goedkoopste voer afhaalt is het verschil echt te klein om dat als reden aan te grijpen rotzooi te voeren.
Die 3 euro in de week dat dat scheelt zal ze de kop niet kosten. Zeker niet als ze de dierenarts niet kunnen betalen.

Neem een krantenwijk.

Mijn moeder heeft 2 teckels gehad één is 19 geworden de ander kwam er 2 jaar later ij die is 17 geworden gestorven uit liefdes verdriet die kregen ook gewoon brokken pedegree en ook die blikjes volgens mij..
:ok:

Mijn opa heeft 60 jaar kettinggerookt, zijn hele werkzame leven in de stof doorgebracht en duiven gehad en er nooit een kuch meer om gelaten.
Dat soort verhalen zijn niet relevant. Samenstelling is op 20+ jaar vast niet ongewijzigd gebleven en tafelresten, hart en pens geven naast de brok was niet ongebruikelijk.
Tien jaar geleden had ik geen (j)eukeneuba gevoerd. Nu lijkt me dat helemaal niet verkeerd. Sowieso zijn er de laatste jaren enorm veel meer keuzemogelijkheden.
De honden waarvan ik weet dat ze dat soort graan-, geur- en kleurstofrijk voer krijgen zijn bijna allemaal uit de bek, vacht en kont stinkerds met strontbrij en jeuk is geen uitzondering.
Mijn eerste hond net zo, maar had geen idee dat dat niet zo hoort :19:
Tibbe kan alles vreten, die breit volgens mij op een potje pudding per dag nog een prachtige bruine trui.

Net zoals ik er niet van uit kan gaan dat ik ook de ene sigaret met de andere aan kan steken zonder gevolgen, kun je er ook niet vanuit gaan dat je hond het daar "gewoon" goed op zal doen.
Optidog premium van de lidl is, net als smuldier, voor een hoop honden al prima spul. Voor nog geen €1.70 per kilo.

Met een beetje pech heb je er zo één als Niko. Grotere hond die in eerste instantie alles kon eten en steeds minder begon te verdragen.
Dan tikt het snel aan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”