Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

#|~{<}%]*^ baas maar super lieve herder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: #|~{

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tekkel schreef:
malinois schreef:
Heavy schreef:Nou zou ik met deze temperatuur niet gaan fietsen maar ik zou wel flippen als iemand mijn hond water gaat geven net na het fietsen :roll:

Hier wordt voor het fietsen zeker een uur niet gegeten of gedronken en na het fietsen een paar slokjes en dan weer een uur niks :wink:
Ja ik ook.. hier na t trainen wordt t al in etappes gegeven... absoluut geen bak water ineens.
Die is nl in een paar slokken leeg incl bakken lucht.
Het zal jou ( en mij ) niet overkomen want jij laat je hond in de hitte niet onbeheerd aan de overkant op je fiets passen :wink:

Ik vind het een goede actie van Dinos :E:
Aan de overkant aan een boom en in schaduw op een x aantal meters met zicht op vanaf het terras in de avond zal wel allemaal meevallen.
De meeste herders beginnen al te hijgen en zich op te winden als ze denken dat ze wat mogen gaan doen met het baasje.
Beetje net als Dinos die zo gefocust en opgewonden word bij het idee een hondje te redden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: #|~{<}%]*^ baas maar super lieve herder

Ongelezen bericht door malinois »

tekkel schreef:
malinois schreef:
Heavy schreef:Nou zou ik met deze temperatuur niet gaan fietsen maar ik zou wel flippen als iemand mijn hond water gaat geven net na het fietsen :roll:

Hier wordt voor het fietsen zeker een uur niet gegeten of gedronken en na het fietsen een paar slokjes en dan weer een uur niks :wink:
Ja ik ook.. hier na t trainen wordt t al in etappes gegeven... absoluut geen bak water ineens.
Die is nl in een paar slokken leeg incl bakken lucht.
Het zal jou ( en mij ) niet overkomen want jij laat je hond in de hitte niet onbeheerd aan de overkant op je fiets passen :wink:

Ik vind het een goede actie van Dinos :E:
Dat zou maar zo kunnen als ik er zicht op zou hebben want op t terras komen ze niet. En al zeker niet met een loslopende reu daar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:Het hondje heeft in elk geval lekker kunnen drinken.
Komt er te veel lucht mee, laat het wel een boertje.
Of valt dood neer door een torsie tja zogenaamd een goede actie van iemand met bemoeizucht.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wauw zeg, wat een topic :hmmm:

Mijn honden hoeven geen water van vreemden te hebben, daar ze altijd water hebben, dat is al een eerste iets. Geen 'van mij zou je dit en dat en weet ik veel wat' krijgen, gezien het niet voorkomt bij me.
Zelf gaan zuipen op een terras en mijn hond achterlaten; doe ik al helemaal niet.

Ik heb nooit ganse emmers water in mijn auto staan, dus zich een maagkanteling drinken, zie ik niet meteen gebeuren ook niet :lol1:
Ik stop mijn honden na zware inspanning overigens nooit in de auto om ze daar dan maar achter te laten, mijn honden zijn netjes afgekoeld na training :ok:
Idem met fietsen, nooit ga ik zomaar van fietsen naar rust gaan :denken: Dat is altijd gepaard met uitstappen.

En verder, als ik een hond in de zon zonder water zie staan/zitten/liggen/.... ga ik die water gaan geven.
Wil je dat als eigenaar niet, dan dien je maar even verantwoord als ik om te gaan met je honden.

Je dieren zonder drinken zetten vind ik een absolute no go, al helemaal niet in de zon en op warme dagen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar jij weet niet of die niet net daarvoor al water gehad heeft... heel simpel. Ik laat mn hondem altijd indien mogelijk drinken uit sloten, plassen en beekjes simpelweg omdat ze zich dan gelijk helemaal kunnen koelen en ze rustiger drinken. Voor hetzelfde geldt heeft die man dat dus ook gewoon gedaan. Ik snap werkelijk die bemoeizucht niet tegenwoordig en t lijkt ook steeds erger te worden.

Een kanteling drinken kan ook uit een bak hoor... als je maar genoeg lucht binnen hapt. (Bij medisch staat er nu net ook een topic over)
Waar die volle zon ineens vandaan komt is me ook een raadsel want dat staat er niet.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 jul 2014 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

malinois schreef:
korthaar schreef:Het hondje heeft in elk geval lekker kunnen drinken.
Komt er te veel lucht mee, laat het wel een boertje.
Of valt dood neer door een torsie tja zogenaamd een goede actie van iemand met bemoeizucht.

Naja het is goed bedoeld van Dino's.

Persoonlijk zou ik het vragen als ik zou weten wie de eigenaar was. Zo niet zou ik er waarschijnlijk ook niet over na denken dat hij te veel water binnen zou kunnen krijgen. Nu na dit topic wel.

Maar ik vind niet dat er zo gehamerd hoeft te worden. Ja er had weet ik veel wat kunnen gebeuren maar dat weten we nu wel :wink:
Dino's heeft gedaan wat hij dacht dat het beste was.

De intentie was goed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar wat was ee nu precies aan de hand? Hond wordt netjes bij de fiets neergelegd en baas zit een paar meter verder op een terras.
Dan wordt die baas hier helemaal verrot gescholden hoe vreselijk hij wel niet met zn hond omgaat omdat t niet voldoet aan t ideaalbeeld van ene dinos.

In mijn ideaalbeeld hoor je je klapkaak of welk ander ras ook aangelijnd op t terras te hebben liggen als ie al zo nodig mee moet. Groot gelijk dat die man t risico niet zou nemen.

Wat is er nu zo vreselijk? Ik zie t niet nl.
Afbeelding
maart
Zeer actief

malinois schreef:Maar jij weet niet of die niet net daarvoor al water gehad heeft... heel simpel. Ik laat mn hondem altijd indien mogelijk drinken uit sloten, plassen en beekjes simpelweg omdat ze zich dan gelijk helemaal kunnen koelen en ze rustiger drinken. Voor hetzelfde geldt heeft die man dat dus ook gewoon gedaan. Ik snap werkelijk die bemoeizucht niet tegenwoordig en t lijkt ook steeds erger te worden.

Een kanteling drinken kan ook uit een bak hoor... als je maar genoeg lucht binnen hapt. (Bij medisch staat er nu net ook een topic over)
Waar die volle zon ineens vandaan komt is me ook een raadsel want dat staat er niet.
als die net van zijn fiets stapt, lijkt het mij wel duidelijk dat die geen water gehad.
Tenminste hier staan de cafés niet te midden van plassen water alvast.
En indien er wel water zou geweest zijn, zie je dat wel aan de drinkpot die er bij zou staan :19:

Zaterdag was het bij ons in alle geval nog ontzettend zonnig en vreselijk warm, ook in de schaduw.

Ik heb eens een hond gehad die 'in fases' drinken kreeg. Nou, als die eens een pot water kreeg, zoop ze zich inderdaad een ongeluk want de pot werd direct weer weggenomen dus dan had ze weer niets voor onbepaalde tijd.
Ik kan me voorstellen bij dieren die gelimiteerd drinken krijgen, ze zich inderdaad een maagkantelingen drinken en zuigen.

Hier zijn ze van pup af aan gewoon om water constant te hebben, als ze te warm hebben na training, drinken ze trouwens niet. Ze koelen eerst af en gaan dan pas drinken.

Als ik wegga met mijn honden , dan ga ik inderdaad naar plaatsen trouwens waar mijn honden welkom zijn. Op een terras liggen ze dus gewoon bij mij onder tafel.
Geen denken aan dat ik mijn honden meters verderop aan een boom ga binden en achterlaten. Dan laat ik ze liever thuis als ik ergens heen ga waar ik ze toch ga moeten achterlaten.

Ik vind het trouwens vreselijk om gelijk welk dier zonder water te zetten :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier hebben ze ten alle tijde water tot hun beschikking maar niet onbeperkt na een zware inspanning. Maar dat heb ik al tig keer uitgelegd.

Ik weet niet hoor hoe t daar is maar hier heb je heel veel terrasjes midden in t bos met dus veel water in de buurt. Dus voor je gaat zitten fiets je ff langs een beek en klaar....

Hier zul je dus ook nooit een bak water naast mn hond zien staan buiten want dat krijgen ze als ik denk dat t kan. Of er moet 'natuurwater' zijn dan gaan we daar ff wat laten drinken.

Kijk en bij jou drinken ze dus niet meteen na t trainen/fietsen hier drinken ze liters weg (maar nog gevaarlijker nogmaals de grote happen lucht die erbij genomen worden als ze t in een bak krijgen!) als je ze de kans geeft dus jij kent dat probleem niet ik wel en ik heb mn honden liever wat langer dan vandaag dus gefasseerd drinken. En dat maakt mij niks slechter dan jou lijkt me want beiden willen we t beste voor onze honden.

Terras doe ik mn honden geen plezier mee nu ben ik ook niet echt een terrastype maar ik neem ze dus niet mee op een terras. Ik leg ze wel in t zicht dan in de buurt mocht t voorkomen. En al helemaal met een loslopende hond op t terras. Met de bus blijven ze in de bus wat ze gewend zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:
Heavy schreef: Wie gaat er uit zijn stekker?
:LOL: Jij deze keer niet.
lunaquinty schreef: nee, dat was niet de reden dat de baas toen pas water gaf. dat kwam omdat iemand van de tafel naast ons had gehoord hoe kwaad we waren, en de man toevallig kende. toen zij naar hem toe ging, ging hij ineens water halen voor zijn hond. het half uur daarvoor heeft hij niet 1x omgedraaid om zelfs maar naar zijn hond te kijken.

:oeps: Kwaad op die stomme klootzak en z'n hond verdient een betere baas, op basis van een bakje water dat niet a la minuut voor de neus van de hond staat en het niet meenemen op een terras met een loslopende hond.
Tja.
Het begint met een t en eindigt op ok.
Hoe bedoel je?
In de openingspost:
Dinos schreef:zet zijn fiets en herder aan boom tegenover terras vast.
Het zal het warme weer wel zijn dat er zo'n rel van wordt gemaakt :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief

er liep ergens nog een andere hond los op het terras begrijp ik.

Of op een terras ofzo.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:er liep ergens nog een andere hond los op het terras begrijp ik.

Of op een terras ofzo.
Ja die v Dinos lag los op t terras
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat een raar topic, ik vind het juist vriendelijk van Dinos dat hij de hond een bak water heeft gebracht.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ken zelf het extreem drinken zoals malinois omschrijft enkel van honden die "gerantsoeneerd" zijn op water, ofwel door de baas, maar ook bv bij honden die zelf continu de waterbak omgooien en daardoor zonder zitten.

Had hier vd week 1 nacht een hondje v 10 kilo die dus idd niet (meer) onbeperkt water gewend was en sochtends was de bak v 1,5 liter leeg en had zij een waterbuik......bij vullen en daarna was deze extreme dorst wel over.

Ook na de training drinken ze hier niet extreem veel en happerig. Paar slokjes en thats it
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Maart en ranetje:
Dinos schreef:
Tara schreef:Goed zo Dinos! Ik ben trots op je! :ok:
Dinos niet die was natuurlijk jaloers, en moest ook opeens drinken toen ik terug kwam, hij was los maar blijft dan wel netjes wachten maar is het er niet echt mee eens, (baasje bij andere hond straks ruilt hij me in) haha
Ik vind het een goede actie. En toch zou ik het niet willen, máár degene die het niet zouden willen, zouden toch al gezien hebben dat er iemand naar hun hond liep en er meteen iets van gezegd hebben? Niet op een terras gaan zitten omdat er een hond losloopt/ligt snap ik ook. Ik vertrouw dat nooit. :D

Hier krijgt Tay ook geen water in de auto na het trainen, omdat hij de bak omgooit. Eerst uitlopen, dan een beetje water en dat om de paar minuten. Tay is niet zo'n goede drinker, dus ik ga er vaak heen om te kijken of hij toevallig nu wel wat wil. (En dan kan ik het in de gaten houden en anders een smaakje toevoegen aan het water of wat eten geven met veelvocht.)
ranetje
Zeer actief

sbientje schreef:wat een raar topic, ik vind het juist vriendelijk van Dinos dat hij de hond een bak water heeft gebracht.
Ik vind dat ook :ok:

En de tip dat een hond dan beter geen volle bak water weg kan slobberen heeft hij ter harte genomen.

Einde discussie dan toch? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Ken zelf het extreem drinken zoals malinois omschrijft enkel van honden die "gerantsoeneerd" zijn op water, ofwel door de baas, maar ook bv bij honden die zelf continu de waterbak omgooien en daardoor zonder zitten.

Had hier vd week 1 nacht een hondje v 10 kilo die dus idd niet (meer) onbeperkt water gewend was en sochtends was de bak v 1,5 liter leeg en had zij een waterbuik......bij vullen en daarna was deze extreme dorst wel over.

Ook na de training drinken ze hier niet extreem veel en happerig. Paar slokjes en thats it
Hier worden ze niet geransoeneerd thuis of in de auto. Altijd een bak water tot hun beschikking die er in t geval van Xavi vaak na een week nog staat want hij vind buitenwater veel lekkerder.
En toch schrokt ie na inspanning (als hij uit een bak drinkt!! Niet in de sloot) dus dan maar liever voorkomen dan genezen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
sbientje schreef:wat een raar topic, ik vind het juist vriendelijk van Dinos dat hij de hond een bak water heeft gebracht.

En de tip dat een hond dan beter geen volle bak water weg kan slobberen heeft hij ter harte genomen.

Met dien verstande dat hij het zo weer zou doen ook met dit wetende... zo slim vind ik dat dan weer niet
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:
ranetje schreef:

Met dien verstande dat hij het zo weer zou doen ook met dit wetende... zo slim vind ik dat dan weer niet
Met de informatie die hij heeft gekregen en die hij ter harte zou nemen :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

ranetje schreef:

dit idd.
En de hond heeft overigens geen volle bak water gehad :19:

Ik zou zoals gezegd, ook zeker actie ondernemen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik vind het ook een goeie actie van Dinos.
Zelf zou ik waarschijnlijk naar de baas zijn gelopen met de vraag of hij het goed vindt dat ik zijn hond met deze hitte wat water geef...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik was al zo verbaasd dat er 6 pagina's vol geschreven zijn over Dinos zijn goede daad :scratch:

Wat een gezeur zeg.
Ik heb ook wel met Manu gestaan, net gerend maar hij moest daarna weer naast de fiets mee. Zijn tong hing uit zijn bek omdat hij net een sprint had getrokken. Iemand zette een bak water voor hem neer en heb vriendelijk bedankt en uitgelegd dat hij thuis water krijgt omdat hij nog 10 minuten mee naast de fiets moest. Toen was het overigens niet zo heet als nu.
Je bent toch bij je hond? En als je besluit je hond elders vast te binden houd je toch extra je hond in de gaten?
Als je dat niet doet ben je er op dat moment even niet zo mee bezig. Kan, hoeft ook niet meteen te betekenen dat het een rotbaas is. Dan is het maar fijn dat er mensen als Dinos oplettend zijn en je bij wijze van aan je oor trekken en je aandacht op je hond vestigen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

malinois schreef:
Ik ook niet Dino's heeft die hond een bakje water gebracht verder niks.
Moet hij werkelijk hiervoor aan de schandpaal?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

toots schreef:
malinois schreef:
Volgens een aantal lieden wel Toots. Die krijgen er gewoon niet genoeg van.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Sinds zondag ben ik er nog alerter op.
Ik wist wel dat het kon maar was niet thuis toen Nala een liter water achter elkaar leeg dronk. Ze had overigens geen inspanning daarvoor en erna.
Ze zaten buiten en Nala krijgt altijd wat water van de buurvrouw maar nu dronk ze dat dus in 1 keer leeg....
Gevolg een maag dilatatie. Gelukkig niet gedraaid en met wat flinke boeren en een injectie is ze opgeknapt.
Maar ik ga er nog beter op letten.

Hoeveel slokken zouden ze mogen na een training bijvoorbeeld??
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
malinois schreef:
Die herderbaas wel dan?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Wolfsblut schreef:
toots schreef:
malinois schreef:
Volgens een aantal lieden wel Toots. Die krijgen er gewoon niet genoeg van.
Ik denk dat het vooral ligt aan de titel van het topic en het feit dat hij de baas een klootzak noemt :wink:
En als ik dan bedenk dat ik ook mijn Herder niet op een terras zou zetten waar nog meer honden liggen en ook mijn Herder niet meteen na inspanning een bak water geef wil dus zeggen dat ik ook zomaar als slechte baas zou worden aangezien.

Misschien heeft die baas wel gedacht ik bind hem even aan de boom vast dan ligt hij in de schaduw en wacht even tot die andere honden weg zijn en dan haal ik hem bij me en geef hem wat water :19:

Maar nee het was een klootzak die niet naar zijn hond omkeek :roll:
Dit dus inderdaad
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:Sinds zondag ben ik er nog alerter op.
Ik wist wel dat het kon maar was niet thuis toen Nala een liter water achter elkaar leeg dronk. Ze had overigens geen inspanning daarvoor en erna.
Ze zaten buiten en Nala krijgt altijd wat water van de buurvrouw maar nu dronk ze dat dus in 1 keer leeg....
Gevolg een maag dilatatie. Gelukkig niet gedraaid en met wat flinke boeren en een injectie is ze opgeknapt.
Maar ik ga er nog beter op letten.

Hoeveel slokken zouden ze mogen na een training bijvoorbeeld??
Ik geef ze een bodempje, dan ga ik uitlopen en krijgen ze steeds een beetje erbij.
Terug bij de auto kriigen ze daarna gewoon een bakje water want dan is de eerste run op t water eraf en drinken ze gewoon zonder happen en niet alles tegelijk. Maar daar zit dan wel een behoorlijk tijdje tussen....
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Bedankt Malinois!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
crutz
Zeer actief
Contacteer:

kan het even niet terug vinden, maar dacht gelezen te hebben dat de herder baas met zijn rug naar de hond toe zat
ook niet heel slim, als je je hond dan zo weg legt, ga dan minimaal zo zitten dat je hem wel zelf in de gaten kan houden ;)

daarnaast was het van TS misschien handiger geweest om de herder baas aan te spreken ipv er direct op af te lopen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”