Alleen als hij er bij was... beiden hebben ook weleens geknokt in zijn bijzijn overigens. Er staan ook 10 man sterk buiten beeld om in te grijpen in zo'n geval.Kimmie schreef:cesar millan werkt toch vooral veel met (sociale) pitbulls?? althans Daddy en Junior zijn toch pitbulls die bij en tussen heel veel honden gezet worden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe zit het nu met pitbulls?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: hoe zit het nu met pitbulls?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Okee, vermoorden niet allemaal en natuurlijk zijn er ook pitbulls die geen greintje hondagressie hebben. Een raseigenschap hoeft niet bij elke hond van een ras naar voren te komen of aanwezig te zijn, maar de kans is wel heel groot. Maar jij bent dan een voorbeeld van een eigenaar waarbij de honden allemaal heel erg sociaal lijken, maar dus ook de kans niet krijgen om ander gedrag te laten zien. Als jouw honden bij een andere eigenaar zaten, dan zou het heel anders (fout) kunnen gaan.irwi schreef:1 van de raseigenschappen van een pitbull is dat ze goed kunnen vechten. Wil niet zeggen dat ze iedere hond willen vermoorden, de ene bloedlijn is daar relaxter in dan de andere. Ik heb een teef van 9 jaar die staat een andere hond van verre op te wachten zo van kom in mijn buurt dan gaan we knokken, 99 van de 100 honden begrijpen dat en bleven ver weg bij haar. Nu ze iets ouder is wou de herder van de buren dat toch wel even uitproberen. De loslopende herder stormde op haar af en ik kon geenkant uit met mijn hond. Gelukkig hou ik de kop erbij en trek haar uit haar spelletje en de herder dacht hmm was niet zo verstandig na op een afstand wat patsen was ie weg. Dan heb ik nog een reutje Gunnar van bijna 3 jaar die loopt niets uit te dagen, gaat zijn eigen weg en is welbekend op de renbaan, heb hem niet 1 x zien uitvallen is alleen bezig met zijn ding. Andere honden willen wel eens proberen hem te imponeren aangezien hij 15 16 kg is en niet imponeert tot nu toe alles kunnen voorkomen van loslopende honden. Dan heb ik er nog 2 reuen van een jaar en bijna een jaar, tot nu toe de vredelievendheid zelve, maar denk nou niet dat een andere hond ze moet gaan aanvallen en dat ze op de rug gaan liggen en denk bijt me maar dood, nee dan kunnen ze in hun favoriete spelletje komen en dan is het mis. Ik probeer dat altijd te voorkomen door op tijden dat niet iedereen met zijn hond eruit gaat mijn honden te doen, naar renbanen 1 x per week gaan zodat ze hun portie vrijheid ervaren. Ook zijn mijn honden voor mensen en kinderen goudlief. Ze zijn stabiel in hun hele doen en laten. Is ook een bloedlijn die ik uitgezocht heb en een fokker die het zo wil houden. Is dit eruit te krijgen nee is het een raseigenschap ja maar het is maar net hoe je ermee omgaat en hoe je het wilt interpreteren. De meesten zijn eenlingen en hebben geen enkel belang bij andere honden, vinden ze niet interessant, in huis kan het elkaar tolereren maar gooi ze niet allemaal op een kluitje en loop erbij weg.
Ik vind het een (h)eerlijk ras en zou geen ander ras willen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
zo dan, hoezo vooroordelenLightsun schreef: Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Dat geleuter over ' de individuele hond' altijd![]()
Waarom denk je dat er rassen zijn?
Rassen met specifieke eigenschappen?
Windhonden scheuren achter een konijn aan als ze dat zien omdat ze speciaal daarvoor gefokt zijn. En een Pitbull zal veel eerder een andere hond verscheuren dan een Golden retriever. En dan zullen er best Goldens zijn met moordneigingen en pitbulls die de liefde zelf zijn, maar het is toch handiger en realistischer om uit te gaan van de grootste gemene deler.
Zeg het ze Nanna, zeg het ze
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
De baasjes in de buurt met een 'vechthond' zijn eigenlijk allemaal heel aardig en verantwoordelijk.
Degene die ik tegenkom in ieder geval.
Weten heel goed wat ze aan de lijn hebben.
Degene die ik tegenkom in ieder geval.
Weten heel goed wat ze aan de lijn hebben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tuurlijk joh van een duitse herder kun je met opvoeden zo een Cavelier maken. Laat je er nog een leuk poedelmodelletje in knippen en je zet mensen helemaal op het verkeerde been.Lightsun schreef:hehe ik had een heel antwoord uitgetypt maar ik realiseer me net dat deze discussie toch nergens naar toe gaat.
Natuurlijk hebben rassen eigenschappen en hebben sommige honden meer aanleg om aggresief te worden. Maar in mijn ogen gaat het om de opvoeding niet om het ras. Maar goed. Dat is mijn mening en veel mensen delen die niet.
Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:zo dan, hoezo vooroordelenLightsun schreef: Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
Nou!!
Hetgeen ik hier veelvuldig zie lopen. Vaak met meerdere tegelijk kom ik liever tegen dan een "nette" Marie-Louise of Jean-Pierre die zo goed over opvoeding e.d. weet te "vertellen"
Nee, dan zie ik liever de hier zo veelvuldig besproken zogenaamde "aso" lui
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies. Zelfs Cesar kan zijn pitbulls niet het vechten afleren. Niet dat ik dat verwacht hoor en niet dat ik vind dat hij dat moet kunnen voor hij recht van spreken heeft. Ik heb ook stukjes gezien waarbij de hele roedel van Cesar op een agressieve hond duikt. Dan komen er inderdaad ineens mensen in beeld die de hele bende uit elkaar gaan trekken.malinois schreef:Alleen als hij er bij was... beiden hebben ook weleens geknokt in zijn bijzijn overigens. Er staan ook 10 man sterk buiten beeld om in te grijpen in zo'n geval.Kimmie schreef:cesar millan werkt toch vooral veel met (sociale) pitbulls?? althans Daddy en Junior zijn toch pitbulls die bij en tussen heel veel honden gezet worden
Dat vind ik soms ook een beetje verneukeratief. Ik zou dat liever wat meer duidelijk gemaakt krijgen in zijn programma. Weet dat de honden zichzelf zijn en weet dat elke hond kan vechten. Zeker ook een pitbull. Maar weet ook dat je als je er echt goed mee aan de slag gaat je een heleboel kan voorkomen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
je vergist je tussen het gedrag naar mensen en het gedrag naar andere honden.Devel schreef:Goed lezen hé... De Meesterenee-uk schreef:vandaar de stroomband om het eten van de grond af te lerenDevel schreef:En dan te bedenken dat dit soort hondjes helemaal niet stoer zijn... De meeste zijn al behoorlijk onder indruk van een brul.![]()
het zijn verschrikkelijk lieve en zachte honden naar hun eigenaren en andere mensen. naar andere honden is dat compleet anders. en dat is ook logisch, daar zijn ze precies zo op gefokt.
ik snap dat "goedpraten" nooit zo. een jachthond jaagt, een vechthond vecht en in beide gevallen kun je met training, voorzorgsmaatregelen en aandacht zorgen dat het risico zo klein mogelijk is

- M@scha
- Zeer actief
dat komt denk ik omdat die mening simpelweg niet klopt. ik kan van mening zijn dat gras brandweerrood van kleur is en dan zal ook ik weinig medestanders vinden in mijn meningLightsun schreef:hehe ik had een heel antwoord uitgetypt maar ik realiseer me net dat deze discussie toch nergens naar toe gaat.
Natuurlijk hebben rassen eigenschappen en hebben sommige honden meer aanleg om aggresief te worden. Maar in mijn ogen gaat het om de opvoeding niet om het ras. Maar goed. Dat is mijn mening en veel mensen delen die niet.
Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.

-
laeken
- Zeer actief
Ik niet. Ik kom veeeeel liever Marie-Louise met haar tekkel tegen dan Lachenta met haar pitbull. Met de tekkel van Marie-Louise snuffelt Bas en dan maak ik een praatje met Marie-Louise. Bij Lachenta met haar pitbull moet ik Bas aanlijnen, laten volgen, dan gaat die pitbull zich groot maken en dan moet ik hopen dat Lachenta hem kan houden. Sorry, dat heeft niet direct mijn voorkeur vwbt tegemoetkomend volk tijdens hondje wandelen.smoekie schreef: Nou!!![]()
Hetgeen ik hier veelvuldig zie lopen. Vaak met meerdere tegelijk kom ik liever tegen dan een "nette" Marie-Louise of Jean-Pierre die zo goed over opvoeding e.d. weet te "vertellen"Lopen er hier 2 rond met zo'n "ding" en gaat een keer gebeuren dat de hond haar omver trekt en een sprintje neemt. Nu ben ik niet in de veronderstelling dat de hond daadwerkelijk wat zal doen, want naar mijn idee is het verder een goedzak eerste klas (maar goed, je weet maar nooit), maar oh,oh, zo totaal geen overwicht over de hond
![]()
Nee, dan zie ik liever de hier zo veelvuldig besproken zogenaamde "aso" lui
En hoe erg het ook is, Bas en ook al mijn vorige honden mochten niet snuffelen met pitbulls. Zeker niet loslopen met pitbulls.
Wij hebben ooit Cleo laten spelen met een los rennend jong pitbull teefje in Amsterdam. Diertje was van iemand die aan het basketballen was. Rood teefje met groene ogen. Mooi, slank en op het eerste oog zeer vriendelijk. Kwam echt 100 meter aan rennen om met Cleo te spelen. Ging best leuk totdat Cleo het gebijt en geduw zat werd. Ik zag echt direct dat er een omslag in die pit kwam. We gaan spelen dame!
En ik ben me zeer bewust van hoe leuk die honden wel niet zijn. Als ik op een plek woonde waar alle honden aangelijnd moesten en waren en ik had een fikse lap grond dan had ik er zelf misschien wel een gehad. Ik vind ze echt super. Maar om mee op straat te lopen waar honden lopen en om mee naar het water en het bos te nemen en dan de hele dag scherp te zijn op bezoekende honden? Nee, doe me een lol zeg!
- M@scha
- Zeer actief
liefjes.. er zit veel tussen lachenta en marie-louise he.. je kunt ook mascha met lola tegenkomen...

-
laeken
- Zeer actief
Ik reageerde op Smoekie die met die voorbeelden kwamM@scha schreef:liefjes.. er zit veel tussen lachenta en marie-louise he.. je kunt ook mascha met lola tegenkomen...
- Lightsun
- Actief
Nee ik heb er geen vooroordelen over. Dat is gewoon wat ik zie. Echt niet alle baasjes van pitbulls zijn slechte mensen, of laat ik zeggen de foute mensen, niet perse slecht. Er zijn hele goeie bazen die precies weten wat ze aan het doen zijn. Helaas de meeste pitbulls die ik tegen kom hebben niet de juiste baas er voor. Dus iemand die het meer om uitstraling gaat ipv de hond.renee-uk schreef: zo dan, hoezo vooroordelen
Ik ben ook niet opzoek naar medestanders. Ik deel mijn mening alleen want ik vind de discussie altijd wel leuk. En het leuke aan een mening is dat het precies dat is, een mening. Geen feit.M@scha schreef: dat komt denk ik omdat die mening simpelweg niet klopt. ik kan van mening zijn dat gras brandweerrood van kleur is en dan zal ook ik weinig medestanders vinden in mijn mening
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ontwijk juist altijd de bazen met pitbulls die denken dat je met opvoeding kan voorkomen dat ze een andere hond grijpen. Doodeng vind ik het. Er loopt hier een prachtig teefje in de buurt, 1 of 2 jaar is ze geloof ik en er loopt een heel rank meisje met die hond. Geen aso, gewoon een leuk meisje en ik vertrouw het voor geen meter.
Vooroordelen? Jazeker. Maar je kunt beter een vooroordeel hebben dan een dooie hond.
Vooroordelen? Jazeker. Maar je kunt beter een vooroordeel hebben dan een dooie hond.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zit een kern van waarheid in toch. Als je ziet wat er op MP staat en in dierensielen zitten en waar de jongens uit de hood mee lopen dan is het grootste gedeelte niet goed opgevoed lijkt mij.renee-uk schreef:zo dan, hoezo vooroordelenLightsun schreef: Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat er snel een beleid gaat komen waarin die honden niet meer herplaatst worden en een spuitje gaan krijgen. Daar ben ik tenminste wel bang voor. Ik zou zelf persoonlijk als asiel geen staffords ed aannemen. Heel spijtig maar dat past niet in mijn straatje als ik honden wil redden en helpen. De dieren moeten alleen gezet worden. Kunnen niet op de speelweide en zijn dus vaak aangewezen op een lange zit in het asiel die ook nog eens erg eenzaam is. En als een asiel al weides beschikbaar stelt voor dit type hond dan gaat dat weer gewoon ten kosten van de andere honden.
Verder zou ik in de knoop komen bij de herplaatsing. Je weet dat je een hond meegeeft die bv dol is op het aanvallen en doodbijten van kleine hondjes. Hoe kan je die meegeven? Je kent de mensen nooit die de honden meenemen. Je weet domweg niet of jij door die hond mee te geven een andere hond laat doodbijten. Ik zou zelf enorm moeite hebben met het herplaatsen van een hond waarvan ik dus zelf weet wat dat dier doet als het een keer even de kans krijgt. Je herplaatst een maltezer naar lieve mensen, plaatst vervolgens een pitbull die zwaar hondagressief is en de volgende dag heeft die de maltezer van de buren onder de hekken door getrokken die je een week eerder had geplaatst.
Ik vind dat lastig. Idem voor honden die kinderen hebben gebeten en aangevallen. Maar dat is nog wel te testen. Een hond die een kind bijt valt meestal niet uit naar kinderen en zoekt ze meestal niet op. Het naar honden toe gaan om dan alsnog te vechten is wel iets wat in de meeste honden zit die dat gedrag tonen. Als ze los komen rennen ze op honden af en takelen die dan vervolgens toe. Mag je als asiel en hondenliefhebber een dergelijke hond wel herplaatsen? Want een andere hond kan de dupe worden van jouw keuze en jouw plaatsing.
Verder zou ik in de knoop komen bij de herplaatsing. Je weet dat je een hond meegeeft die bv dol is op het aanvallen en doodbijten van kleine hondjes. Hoe kan je die meegeven? Je kent de mensen nooit die de honden meenemen. Je weet domweg niet of jij door die hond mee te geven een andere hond laat doodbijten. Ik zou zelf enorm moeite hebben met het herplaatsen van een hond waarvan ik dus zelf weet wat dat dier doet als het een keer even de kans krijgt. Je herplaatst een maltezer naar lieve mensen, plaatst vervolgens een pitbull die zwaar hondagressief is en de volgende dag heeft die de maltezer van de buren onder de hekken door getrokken die je een week eerder had geplaatst.
Ik vind dat lastig. Idem voor honden die kinderen hebben gebeten en aangevallen. Maar dat is nog wel te testen. Een hond die een kind bijt valt meestal niet uit naar kinderen en zoekt ze meestal niet op. Het naar honden toe gaan om dan alsnog te vechten is wel iets wat in de meeste honden zit die dat gedrag tonen. Als ze los komen rennen ze op honden af en takelen die dan vervolgens toe. Mag je als asiel en hondenliefhebber een dergelijke hond wel herplaatsen? Want een andere hond kan de dupe worden van jouw keuze en jouw plaatsing.
-
Kimmie
ik had het bij cesar meer over daddy en junior die hij toch altijd naar mensen meeneemt om hun honden te "lezen"...
niet over zijn roedels ( waarbij ik me heel goed kan voorstellen dat daar af en toe de vlam goed in de pan gaat).
maar goed ,ik heb niets tegen welk hondenras dan ook,ook niet tegen pitbulls,vind het nog mooie honden ook
,en om eerlijk te zijn...in de 32 jaar dat ik nu honden heb is er nog nooit 1 lastig gevallen door een pitbull,wél zijn mijn honden aangevallen door allerhande kleine hondsagressieve hondjes waarbij de "marie-claire's en lodewijk's" het nog geweldig vonden ook...genoegzaam aan het glimlachen hoe stoer hun kleine hondje wel niet was bij zo'n argentijnse dog,"stoer is ie he" ,zeiden ze dan tegen mij....
zo is mijn argentijnse dog reu zijn kop nog eens finaal kapot gebeten door een labrador,die man stond er heel hard bij te lachen,op mijn dringende verzoek zijn hond toch bij die van mij weg te halen,omdat áls gringootje ( die de goedheid zelfus was) het zat was dat de labrador dan geen partij meer was,toen was het antwoordt van meneer dat als mijn hond wat terug zou doen dat hij dan wel zou mijn hond zou "dood trappen"...
tja....
dus ik ben nu niet echt onder de indruk van de opvoedkunde van ons welgestelde volk ....ze doen niet onder voor de tokkies met pikverlengers...enige is dan dat ze met hondjes lopen die minder schade toebrengen bij en naar mensen/honden.
niet over zijn roedels ( waarbij ik me heel goed kan voorstellen dat daar af en toe de vlam goed in de pan gaat).
maar goed ,ik heb niets tegen welk hondenras dan ook,ook niet tegen pitbulls,vind het nog mooie honden ook
zo is mijn argentijnse dog reu zijn kop nog eens finaal kapot gebeten door een labrador,die man stond er heel hard bij te lachen,op mijn dringende verzoek zijn hond toch bij die van mij weg te halen,omdat áls gringootje ( die de goedheid zelfus was) het zat was dat de labrador dan geen partij meer was,toen was het antwoordt van meneer dat als mijn hond wat terug zou doen dat hij dan wel zou mijn hond zou "dood trappen"...
tja....
dus ik ben nu niet echt onder de indruk van de opvoedkunde van ons welgestelde volk ....ze doen niet onder voor de tokkies met pikverlengers...enige is dan dat ze met hondjes lopen die minder schade toebrengen bij en naar mensen/honden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeg ik ook die heb ik beiden wel zien knokken. Zeker Junior wil zich nog weleens laten verleiden.Kimmie schreef:ik had het bij cesar meer over daddy en junior die hij toch altijd naar mensen meeneemt om hun honden te "lezen"...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doet ie daarom zent hij t ook uit. Had t ook gewoon weg kunnen laten. Laat daarna zien waar t fout ging.Jion schreef:Terwijl hij die al als pup in huis had. Zou toch fijn zijn als juist hij wat meer zou benadrukken dat hondsociaal gedrag niet altijd maakbaar is.malinois schreef:Dat zeg ik ook die heb ik beiden wel zien knokken. Zeker Junior wil zich nog weleens laten verleiden.Kimmie schreef:ik had het bij cesar meer over daddy en junior die hij toch altijd naar mensen meeneemt om hun honden te "lezen"...

-
Kimmie
moet zeggen dat ik geen 'volger' ben van de cesar programma's,maar de paar keer dat ik het zie,zie ik wel dat hij pitbulls meeneemt naar mensen,maar goed heb dan gemist dat daddy én junoir gevochten hebben in de programma's...
nou ja,zolang pitbull eigenaren hun hond aan de riem houden/hebben in hondrijke gebieden,vind ik pittjes niet enger als een hondagressieve rottweilers/boerboels/akita's/herders enz...
en wat mij betreft mag de pitt gewoon blijven bestaan hoor...zoveel last heb ik er niet van dat deze honden er zijn eigenlijk...
nou ja,zolang pitbull eigenaren hun hond aan de riem houden/hebben in hondrijke gebieden,vind ik pittjes niet enger als een hondagressieve rottweilers/boerboels/akita's/herders enz...
en wat mij betreft mag de pitt gewoon blijven bestaan hoor...zoveel last heb ik er niet van dat deze honden er zijn eigenlijk...
- Lightsun
- Actief
Ik denk dat dit een mooie gedachte is waar ik het helemaal mee eens ben.Kimmie schreef: nou ja,zolang pitbull eigenaren hun hond aan de riem houden/hebben in hondrijke gebieden,vind ik pittjes niet enger als een hondagressieve rottweilers/boerboels/akita's/herders enz...
- renee-uk
- Zeer actief
als je dat laatste gezegd had zou ik niet gereageerd hebben, nu wel omdat het onzin is om de hele pitbullbazengemeenschap af te meten aan wat jij ziet.Lightsun schreef:Nee ik heb er geen vooroordelen over. Dat is gewoon wat ik zie. Echt niet alle baasjes van pitbulls zijn slechte mensen, of laat ik zeggen de foute mensen, niet perse slecht. Er zijn hele goeie bazen die precies weten wat ze aan het doen zijn. Helaas de meeste pitbulls die ik tegen kom hebben niet de juiste baas er voor. Dus iemand die het meer om uitstraling gaat ipv de hond.renee-uk schreef: zo dan, hoezo vooroordelen
dit zei je namelijk:
Lightsun schreef: Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 23 jul 2014 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
denk dat er meer pitbulls niet dan wel in het asiel zitten of op mp staan.bouvierpoedel schreef:Zit een kern van waarheid in toch. Als je ziet wat er op MP staat en in dierensielen zitten en waar de jongens uit de hood mee lopen dan is het grootste gedeelte niet goed opgevoed lijkt mij.renee-uk schreef:zo dan, hoezo vooroordelenLightsun schreef: Overigens: ik ben het er zeker mee eens dat de meeste mensen die een pitbull hebben het soort mensen zijn die niet iets aan de opvoeding doen.
denk ook niet dat lightsun alle pitbulleigenaren kent, dus een beetje meer nuance mag echt wel.

- Lightsun
- Actief
Ja wel. Ik ken ze allemaal persoonlijk. uit gebreid zelfs.renee-uk schreef: denk ook niet dat lightsun alle pitbulleigenaren kent, dus een beetje meer nuance mag echt wel.
Duh! Natuurlijk ken ik ze niet allemaal en vandaar ook dat ik heel duidelijk niet zeg ALLE eigenaren. Maar in mijn belevenis is het wel de meeste.
Ongetwijfeld dat er utopische dorpen zijn ergens anders, waar het niet zo is en waar de MEESTE eigenaren heel erg goed zijn. Jammer genoeg heb ik dat nog niet mee gemaakt.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Een tijdje geleden op het losloopveld kwam er man aan met een Amerikaanse stafford, denk ik.
Het beest leek er in ieder geval op.
We maakten even een kort praatje over onze honden. Keken hoe ze op elkaar reageerden en besloten toen gezamenlijk dat het wel kon.
Het ging allemaal prima. De man was duidelijk goed aan het opletten.
Eén opmerking van hem vond ik wel bijzonder.
"Veel mensen willen niet met dit soort hond op het losloopveld. Ik vind dat ook heel logisch. Wanneer ik een ander soort hond had weet ik niet of ik mijn hond wel met dit soort honden liet spelen."
Even later werd de stafford steeds wat wilder. Vita was er niet van gediend en blafde of gromde naar hem als hij op haar afrende.
De man corrigeerde zijn hond, maar die zag het als een spelletje.
Hij lijnde meteen zijn hond en is weggegaan. We hebben elkaar vriendelijk gegroet en dat was het.
Alles ging prima dus. De baas wist prima wat hij bij zich had en handelde zoals het moet.
Maar die opmerking vond ik wel raar. Bleef toch bij me.
We maakten even een kort praatje over onze honden. Keken hoe ze op elkaar reageerden en besloten toen gezamenlijk dat het wel kon.
"Veel mensen willen niet met dit soort hond op het losloopveld. Ik vind dat ook heel logisch. Wanneer ik een ander soort hond had weet ik niet of ik mijn hond wel met dit soort honden liet spelen."
Even later werd de stafford steeds wat wilder. Vita was er niet van gediend en blafde of gromde naar hem als hij op haar afrende.
Hij lijnde meteen zijn hond en is weggegaan. We hebben elkaar vriendelijk gegroet en dat was het.
Alles ging prima dus. De baas wist prima wat hij bij zich had en handelde zoals het moet.
- renee-uk
- Zeer actief
je zou gewoon ook kunnen zeggen dat het wel een beetje té algemeen gesteld was natuurlijk.Lightsun schreef:Ja wel. Ik ken ze allemaal persoonlijk. uit gebreid zelfs.renee-uk schreef: denk ook niet dat lightsun alle pitbulleigenaren kent, dus een beetje meer nuance mag echt wel.
Duh! Natuurlijk ken ik ze niet allemaal en vandaar ook dat ik heel duidelijk niet zeg ALLE eigenaren. Maar in mijn belevenis is het wel de meeste.
Ongetwijfeld dat er utopische dorpen zijn ergens anders, waar het niet zo is en waar de MEESTE eigenaren heel erg goed zijn. Jammer genoeg heb ik dat nog niet mee gemaakt.

- Lightsun
- Actief
Sja...je zou ook kunnen zeggen dat je best wel weet wat ik bedoelde maar dat je gewoon een beetje dwars aan het doen bent?renee-uk schreef: je zou gewoon ook kunnen zeggen dat het wel een beetje té algemeen gesteld was natuurlijk.
- renee-uk
- Zeer actief
waarom is dat raar, ik vind dat die man het alleen maar realistich bekeekKirra schreef:Een tijdje geleden op het losloopveld kwam er man aan met een Amerikaanse stafford, denk ik.
iemand die niet zijn ogen sluit voor de problemen die zijn ras kan veroorzaken.

- dagmar88
- Zeer actief
Kirra schreef: Maar die opmerking vond ik wel raar. Bleef toch bij me.
Waarom? Ik heb een stafford x en mijn jongens mogen slechts bij wijze van uitzondering met staffords en aanverwanten spelen.
En dan moet ik óf de hond en baas goed kennen, of het moet een zeer onderdanig teefje zijn.