Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kaya toch nog onder narcose - update blz. 6
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Kaya toch nog onder narcose
Dat is goed nieuws!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De dierenarts belde net en we hebben afgesproken dat maandagochtend gekeken wordt of hij op het oog (en voelen)
kan bekijken of de zwelling minder is geworden of niet en op basis daarvan beslissen we of we het andere biopt opsturen.
Mocht er twijfel zijn, dan wordt het opgestuurd. Zowel hij als wij vinden het belangrijk om te weten of het nu wel of geen
tumor is, zeker omdat het opknappen van Kaya ook niet echt wonderbaarlijk veel is nu na het trekken van de kiezen en
de antibioticakuur.
Ik heb net toch aan haar kaak gevoeld en daar zit inderdaad een enorme bult
Ik ging er vanuit dat het niet zo eenvoudig
te voelen was en meer op de röntgen te zien was, maar het is heel duidelijk voelbaar en een behoorlijk verschil met
de andere kant.
Sowieso is er dus nog geen sprake van dat de bult weg is door de AB.
kan bekijken of de zwelling minder is geworden of niet en op basis daarvan beslissen we of we het andere biopt opsturen.
Mocht er twijfel zijn, dan wordt het opgestuurd. Zowel hij als wij vinden het belangrijk om te weten of het nu wel of geen
tumor is, zeker omdat het opknappen van Kaya ook niet echt wonderbaarlijk veel is nu na het trekken van de kiezen en
de antibioticakuur.
Ik heb net toch aan haar kaak gevoeld en daar zit inderdaad een enorme bult
te voelen was en meer op de röntgen te zien was, maar het is heel duidelijk voelbaar en een behoorlijk verschil met
de andere kant.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mens wat kut, al die stress. Ik ga duimen dat het vocht of een vetbult is en in elk geval niks ernstigs. Dat ze vreet is een goed teken!Caro. schreef:De dierenarts belde net en we hebben afgesproken dat maandagochtend gekeken wordt of hij op het oog (en voelen)
de antibioticakuur.
Ik heb net toch aan haar kaak gevoeld en daar zit inderdaad een enorme bultIk ging er vanuit dat het niet zo eenvoudig
de andere kant.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanmorgen naar de dierenarts geweest voor controle en het ziet er uitstekend uit allemaal
De zwelling/bult was beduidend afgenomen en de lymfeklieren voelden prima aan en alhoewel het niet helemaal zeker is, gaan we er allemaal nu vanuit dat het een ontsteking was ofwel van de wortelpunt of van de 2 grasaren.
Sinds afgelopen vrijdag is ze ook weer goed gaat eten, gewoon d'r normale nierdieet (en stiekem er een beetje vlees doorheen
).
Verder is ze gewoon Kaya weer en wil ook weer spelen
Over 3 weken controle zowel van de bult als van het bloed, omdat dit vorige keer ook niet helemaal goed was vwb nieren en lever.
De dierenarts ziet het echter positief in op dit moment en de biopt wordt nog even bewaard en niet opgestuurd. Het is 3 maanden
houdbaar, dus mocht ze nu toch weer achteruit gaan, dan is het zo opgestuurd.
Voor de behandeling voor dit moment maakt het niet uit, want de enige behandeling bij een kaaktumor is een halve kaak weghalen
of bestraling en beide behandelingen gaan we niet doen. Het is dus geen kwestie van het helemaal zeker moeten weten om de juiste
behandeling te geven.
Dus we kijken het aan en hebben goede hoop dat Kaya weer door het oog van de naald glipt en aan leven nr. zoveel begonnen is *pfiewwwww*.
IJzervreter wordt ze inmiddels ook wel genoemd
De zwelling/bult was beduidend afgenomen en de lymfeklieren voelden prima aan en alhoewel het niet helemaal zeker is, gaan we er allemaal nu vanuit dat het een ontsteking was ofwel van de wortelpunt of van de 2 grasaren.
Sinds afgelopen vrijdag is ze ook weer goed gaat eten, gewoon d'r normale nierdieet (en stiekem er een beetje vlees doorheen
Verder is ze gewoon Kaya weer en wil ook weer spelen
Over 3 weken controle zowel van de bult als van het bloed, omdat dit vorige keer ook niet helemaal goed was vwb nieren en lever.
De dierenarts ziet het echter positief in op dit moment en de biopt wordt nog even bewaard en niet opgestuurd. Het is 3 maanden
houdbaar, dus mocht ze nu toch weer achteruit gaan, dan is het zo opgestuurd.
Voor de behandeling voor dit moment maakt het niet uit, want de enige behandeling bij een kaaktumor is een halve kaak weghalen
of bestraling en beide behandelingen gaan we niet doen. Het is dus geen kwestie van het helemaal zeker moeten weten om de juiste
behandeling te geven.
Dus we kijken het aan en hebben goede hoop dat Kaya weer door het oog van de naald glipt en aan leven nr. zoveel begonnen is *pfiewwwww*.
IJzervreter wordt ze inmiddels ook wel genoemd
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan.
Qua nierdieet. Tannetje Koning zei destijds bij Lara (accuut nierfalen door vergiftiging) dat als er vlees wilden blijven voeren gevogelte het minst belastend was voor de nieren. Lara is toen op een dieet van kip/eend/fazant gegaan.
Qua nierdieet. Tannetje Koning zei destijds bij Lara (accuut nierfalen door vergiftiging) dat als er vlees wilden blijven voeren gevogelte het minst belastend was voor de nieren. Lara is toen op een dieet van kip/eend/fazant gegaan.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Fijn dat het de goede kant opgaat 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ha goed nieuws, hartstikke fijn 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daisy@
- Zeer actief
Fijn zulk goed nieuws!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat fijn, zulk mooi nieuws
Kan je lekker nog een tijdje genieten van je meisje
Kan je lekker nog een tijdje genieten van je meisje
- Hanneke2
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag weer voor controle geweest van de bult en het bloedbeeld: bult is weg
en de leverwaarden
zijn gedaald naar normale waarden, wel heel hoog in het normale, maar normaal. Dus zeer waarschijnlijk waren
die eiwitten verhoogd door de ontsteking in haar bek.
Nierwaarde is niet goed, maar ook niet dramatisch: ureum 15 en kreatinine 156.
Zo ver goed nieuws, maar Kaya krijg steeds meer last van haar rechter achterpoot in die mate dat ze soms bijna op
haar knie loopt, zo ver buigt ze er doorheen. Er zit ook geen kracht in haar poot en soms valt ze om of zakt ze er compleet
doorheen. Ze heeft HD, maar dat is eenzijdig en aan de linkerkant.
Dus de dierenarts heeft gevoeld, gevoeld en nog eens gevoeld, want er zit een harde verdikking boven haar knie. Hij heeft
getwijfeld of het spieren zijn, maar hij dacht toch van niet en er zijn röntgenfoto's gemaakt.
Helaas door de warmte hijgde Kaya heel erg en was de foto bewogen en is het nog 2 keer herhaald, maar alle drie zijn ze bewogen.
Er is iets op de foto te zien, niet heel duidelijk om de diagnose botkanker te stellen, maar ook niet om te zeggen dat het niets is en
daarom worden de foto's vrijdag door de orthopeed bekeken.
Aan de hand van haar beoordeling zal verder gekeken worden wat te doen, wellicht nieuwe foto's of misschien komt ze tot de
conclusie dat het niks is, geen flauw idee.
Dus maar weer afwachten en ondertussen weer reuze trots op m'n meisje dat ze alles weer braaf toegelaten heeft
zijn gedaald naar normale waarden, wel heel hoog in het normale, maar normaal. Dus zeer waarschijnlijk waren
die eiwitten verhoogd door de ontsteking in haar bek.
Nierwaarde is niet goed, maar ook niet dramatisch: ureum 15 en kreatinine 156.
Zo ver goed nieuws, maar Kaya krijg steeds meer last van haar rechter achterpoot in die mate dat ze soms bijna op
haar knie loopt, zo ver buigt ze er doorheen. Er zit ook geen kracht in haar poot en soms valt ze om of zakt ze er compleet
doorheen. Ze heeft HD, maar dat is eenzijdig en aan de linkerkant.
Dus de dierenarts heeft gevoeld, gevoeld en nog eens gevoeld, want er zit een harde verdikking boven haar knie. Hij heeft
getwijfeld of het spieren zijn, maar hij dacht toch van niet en er zijn röntgenfoto's gemaakt.
Helaas door de warmte hijgde Kaya heel erg en was de foto bewogen en is het nog 2 keer herhaald, maar alle drie zijn ze bewogen.
Er is iets op de foto te zien, niet heel duidelijk om de diagnose botkanker te stellen, maar ook niet om te zeggen dat het niets is en
daarom worden de foto's vrijdag door de orthopeed bekeken.
Aan de hand van haar beoordeling zal verder gekeken worden wat te doen, wellicht nieuwe foto's of misschien komt ze tot de
conclusie dat het niks is, geen flauw idee.
Dus maar weer afwachten en ondertussen weer reuze trots op m'n meisje dat ze alles weer braaf toegelaten heeft
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
Re: Kaya toch nog onder narcose - update blz. 6
he gets wat een zorgen toch weer, nog een paar duimen er tegenaan

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Hè bah, heb je het ene gehad, komt het volgende alweer.
Heel veel sterkte, hopelijk valt het mee.
Heel veel sterkte, hopelijk valt het mee.
Groetjes, Marjan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh verdorie, ik schrok al toen ik de titel zag, het ging goed dus er hoefde eigenlijk niks ge-update te worden 
nou ja, meer dan hard duimen voor je ouwe meisje kan ik niet doen en reken maar dat ik ze laat draaien
sterkte met wachten op de uitslag caro, dat is altijd zo slopend
nou ja, meer dan hard duimen voor je ouwe meisje kan ik niet doen en reken maar dat ik ze laat draaien
sterkte met wachten op de uitslag caro, dat is altijd zo slopend

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daisy@
- Zeer actief
Ah, ik hoop dat het meevalt!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat van de bult bij de knie klinkt toch onprettig. Duimen maar dat het meevalt
fijn dat het verder goed gaat met het meiske.

- Tineke
- Zeer actief
Duimen draaien nog even door in de hoop op een goede uitslag voor je meisje 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Neeltje
Goed nieuws en inderdaad weer afwachten. Sterkte.
- Hanneke2
- Zeer actief
He wat akelig, ik hoop dat het allemaal meevalt!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de duimen
Tja, het is het ene 'wisselen' voor het andere, maar ze is oud natuurlijk en overal zitten bulten en toestanden.
De ene dag denk ik dat het niet lang meer duurt en de volgende dag, zoals vandaag, is ze een vrolijke bijna stuiterbal en
zelfs na het enerverende dierenartsbezoekje kwam ze vrolijk aan vanavond met haar speeltje.
Ik denk niet dat het botkanker is, er gaat natuurlijk iets begeven op haar leeftijd, maar toch geloof ik hier niet zo in.
Wel zijn haar poten dramatisch slecht
Ook stel ik mezelf wel de vraag wat voor nut heeft het om die foto's te maken? maar ik merk toch dat ik het wil weten.
Ik wil weten als het moment aanbreekt waarop het echt slecht met haar gaat, waarom dit zo is en dat ik dan zekerheid heb
de enige juiste beslissing te nemen. Ik ga niet zo ver hierin dat ik haar nare of pijnlijke onderzoeken laat ondergaan, geen roesjes
en dat soort gekkigheid meer, maar een röntgen zonder roesje... tja dat doe ik dan toch weer wel.
Maar ik hoop dat binnenkort toch dat medische gedoe afgelopen is en ze zonder 'gepluk' nog even mag genieten.
Tja, het is het ene 'wisselen' voor het andere, maar ze is oud natuurlijk en overal zitten bulten en toestanden.
De ene dag denk ik dat het niet lang meer duurt en de volgende dag, zoals vandaag, is ze een vrolijke bijna stuiterbal en
zelfs na het enerverende dierenartsbezoekje kwam ze vrolijk aan vanavond met haar speeltje.
Ik denk niet dat het botkanker is, er gaat natuurlijk iets begeven op haar leeftijd, maar toch geloof ik hier niet zo in.
Wel zijn haar poten dramatisch slecht
Ook stel ik mezelf wel de vraag wat voor nut heeft het om die foto's te maken? maar ik merk toch dat ik het wil weten.
Ik wil weten als het moment aanbreekt waarop het echt slecht met haar gaat, waarom dit zo is en dat ik dan zekerheid heb
de enige juiste beslissing te nemen. Ik ga niet zo ver hierin dat ik haar nare of pijnlijke onderzoeken laat ondergaan, geen roesjes
en dat soort gekkigheid meer, maar een röntgen zonder roesje... tja dat doe ik dan toch weer wel.
Maar ik hoop dat binnenkort toch dat medische gedoe afgelopen is en ze zonder 'gepluk' nog even mag genieten.
- ranetje
- Zeer actief
Daar duim ik voorMaar ik hoop dat binnenkort toch dat medische gedoe afgelopen is en ze zonder 'gepluk' nog even mag genieten.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Ik duim mee voor je meisje

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
De dierenarts heeft gebeld, maar zoals verwacht is er niet echt iets te zeggen aan de hand van deze foto's.
Ze zien een schaduw bij d'r knie in (onder? tussen?) de spieren en het vermoeden is dat daar een lipoom (vetbult) zit
op een hele rottige plek, ook op basis van de harde plek bij het voelen.
Ze zit al onder d'r vetbulten, zeker 30 of 40 stuks, o.a. ook een rottige bij d'r ribben.
Om dit zeker te weten zijn goede foto's van meerdere kanten nodig en hiervoor zou ze dan een roesje moeten hebben.
Mocht het een lipoom zijn dan zit deze op een plek die moeilijk te opereren is en zou het een vrij ingrijpende operatie worden.
Gezien haar leeftijd en verdere gezondheidsproblemen hebben we gezegd dat we het zo laten. Ze is best nog vrolijk, heeft natuurlijk
ook haar slechte dagen, maar al met al vind ik het wel goed zo.
Stel dat ze nog een jaar zou leven, want niemand gelooft, dan ga ik haar geen laatste jaar aandoen met een flinke operatie.
Ze mag door hobbelen en wordt het nog slechter met die achterpoot dan zien we wel weer verder. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ze zien een schaduw bij d'r knie in (onder? tussen?) de spieren en het vermoeden is dat daar een lipoom (vetbult) zit
op een hele rottige plek, ook op basis van de harde plek bij het voelen.
Ze zit al onder d'r vetbulten, zeker 30 of 40 stuks, o.a. ook een rottige bij d'r ribben.
Om dit zeker te weten zijn goede foto's van meerdere kanten nodig en hiervoor zou ze dan een roesje moeten hebben.
Mocht het een lipoom zijn dan zit deze op een plek die moeilijk te opereren is en zou het een vrij ingrijpende operatie worden.
Gezien haar leeftijd en verdere gezondheidsproblemen hebben we gezegd dat we het zo laten. Ze is best nog vrolijk, heeft natuurlijk
ook haar slechte dagen, maar al met al vind ik het wel goed zo.
Stel dat ze nog een jaar zou leven, want niemand gelooft, dan ga ik haar geen laatste jaar aandoen met een flinke operatie.
Ze mag door hobbelen en wordt het nog slechter met die achterpoot dan zien we wel weer verder. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Je hebt zo helemaal gelijk hoor, laat oma Kaya maar lekker door hobbelen.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Je hebt helemaal gelijk. Hoop dat ze nog lekker een tijdje vrolijk mee kan hobbelen 

- ranetje
- Zeer actief
Volgens mij heb je gelijk 
Geniet maar lekker van haar.
Die rotkies is ze tenminste kwijt, dus het eten zal haar wel weer (een beetje) smaken?
Geniet maar lekker van haar.
Die rotkies is ze tenminste kwijt, dus het eten zal haar wel weer (een beetje) smaken?
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 aug 2014 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja Thom, ze is 12 jaar en 7 maanden, dat is een cadeautje toch dat een hond - en zeker zo'n grote hond - diethom schreef:Je hebt zo helemaal gelijk hoor, laat oma Kaya maar lekker door hobbelen.
leeftijd mag behalen.
Het is mooi geweest met al het gedoe aan haar lijf de laatste tijd. Ze is redelijk vrolijk, kwam vanmiddag nog ineens
aanrennen (
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ze eet redelijk goed. Pas sinds een week is ze weer gaan kauwen, dus ze heeft toch nog wel last van de wondjes gehadranetje schreef:Volgens mij heb je gelijk
Genoet maar lekker van haar.
denk ik of wellicht wat angst.
's Ochtends wil ze maar een beetje eten, maar 's avonds eet ze gewoon goed.
Ze is wel nog kieskeuriger geworden, maar oké dat mag op die leeftijd
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik kan je hierin helemaal volgen, hopelijk is haar nog een mooie tijd geguntCaro. schreef:Ja Thom, ze is 12 jaar en 7 maanden, dat is een cadeautje toch dat een hond - en zeker zo'n grote hond - diethom schreef:Je hebt zo helemaal gelijk hoor, laat oma Kaya maar lekker door hobbelen.
leeftijd mag behalen.
Het is mooi geweest met al het gedoe aan haar lijf de laatste tijd. Ze is redelijk vrolijk, kwam vanmiddag nog ineens
aanrennen () met een speeltje, en we laten het nu op z'n beloop allemaal. Iedere dag is meegenomen.