Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Ήυs »

Het is wel een beetje actie-reactie hoor :mrgreen: Ik snap de heftige reacties best op haar OP.. Maar er wordt wel meteen weer op gedoken en er worden ook wel weer beste dingen gezegd over TS zonder dat TS zelf nog iets had geschreven verder. Die echt niet nodig waren wellicht.. Ik snap ook wel weer dat TS daar dan ook weer vol tegenin gaat.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Tara schreef:Het bevestigt voor mij wel weer dat er maar bitter weinig mensen zijn die het negatieve imago van de klapkaakeigenaar zullen kunnen ontkrachten.
Jammer deze uitspraak, er zij honderden ontspoorde klapkaken ,chihuahua,s ,herders,labrador etc. Waar de baasjes nog gekker zijn als de honden.Als dit een Chi betreffende had je die uitspraak ook niet gedaan.Waarom niet één op één kijken naar baas en hond?. Niet elke mini is een kuitenbijter en niet iedere klapkaak eigenaar geen sociaal mens.Je zal het niet zo bedoelen maar voor mensen hier op het forum doet zo,n stigmatiserende uitspraak best pijn. Er lopen heel veel goede klapkaak eigenaren rond net zoals er veel mini eigenaren rondlopen.
Dit alles wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben in dit topic,maar vindt uitspraak net als topic t.s. beetje provocerend.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik heb met oplopende verbazing dit topic zitten lezen,........9 weken?

Ik hoop dat je echt weet wat je aan het doen bent en als dat echt zo is dan horen we over een jaartje of 3 wel alle glorie verhalen,......
of we horen over 3 jaar niets. :8):
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Machie schreef:Voedsel is van mij, tot ik het aan de hond gegeven heb. Dan is het voor de hond. Ik bemoei me nooit met hun eten en mocht ik kluiven willen innemen dan ruil ik ze. Ik kan ze wel afpakken als het moet maar vind dat niet fijn voor de hond.
Nou dit dus! Eens gegeven blijft gegeven, tot er echt noodzaak is om het terug te pakken dan!
Hiermee zorg je alleen maar dat ze als een debiel haar eten gaat bewaken of het in 2 sec naar binnen gaat schrokken.

Honden allemaal een vaste rustige plek geven om te eten wil ook wel helpen trouwens!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fafo schreef:Het is wel een beetje actie-reactie hoor :mrgreen: Ik snap de heftige reacties best op haar OP.. Maar er wordt wel meteen weer op gedoken en er worden ook wel weer beste dingen gezegd over TS zonder dat TS zelf nog iets had geschreven verder. Die echt niet nodig waren wellicht.. Ik snap ook wel weer dat TS daar dan ook weer vol tegenin gaat.
Maar dat was ook haar bedoeling van dit topic. Met opzet zo geschreven, om dit soort reacties uit te lokken. Ze loopt hier lang genoeg rond, om te weten dat ze die reacties gaat krijgen. Als je je toch niets meer aantrekt van de reacties van de andere leden, of überhaupt om advies verlegen zit, dan schrijf je toch gewoonweg niet?

Ik vind dit gewoon erg laag bij de gronds en had dit niet van haar verwacht.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Inge O schreef:ik vond altijd al dat ts een erge fixatie had op het feit dat ze wilde bewijzen dat haar staffords zich als een niet-stafford konden gedragen en dit is volgens mij ook weer de reden voor dit pupje : ze moet en zal bewijzen dat het door háár aanpak lukt om er een gezelligerd van te maken.

niks 'respecteren om wie ze is' maar 'bewijzen dat ik ze kan kneden tot wat ik wil dat ze is'.
Helemaal mee eens :ok: Ik heb zelf thuis het levende bewijs dat je een hond niet anders kan maken dan de aard van het beessie. En toen ik dat accepteerde oversteeg hij ineens al mijn aangepaste verwachtingen, terwijl hij aan mijn oude verwachtingen nooit zal kunnen voldoen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Mojuan schreef: Tselfde werd aangevlogen door Anders, schrok zich de klere, en reageerde zeer fel terug. Logisch.
Beide dames wilden niet stoppen.
Tsja, en ik vind het raar dat een pup van een paar weken oud geen correctie van een volwassen hond accepteert maar meteen serieus terugknokt.
Hoe moet dat in de toekomst?

Pirke kreeg vanmiddag een correctie van Topsi. En hij reageerde zoals ik vind dat een pup van die leeftijd (hij is ouder dan Tselfde) behoort te reageren. En dat is niet zonder op te houden terug te knokken :19:
Afbeelding
Daar ben ik het wel mee eens, hier heeft nog nooit een volwassen hond met (eigen) pup geknokt, niks wat er op lijkt... en al helemaal niet teruggeknokt als ze gecorrigeerd werden door een oudere hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee iets terug doen zou ook niet intelligent zijn, een volwassen hond kan een pup doden in zo'n situatie. Dat is geen hogere wiskunde, maar een gevaar voor de roedel. Wat dat betreft is Anders wel apart, ik weet niet of Socrates de pup nog een kans zou hebben gegeven.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mojuan schreef: En niemand die me vraagt hoe het na dit gevecht verder is verlopen. Opvallend.
Vind je?
Ik vind het niet gezond dat een pup letterlijk terug knokt bij een volwassen hond.. gewoon niet... en ik heb alles behalve doetjes (gehad).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat ben jij een vervelend mens zeg! je lokt bewust reacties uit, om vervolgens even lekker sneren uit te delen :kotz: en daarbij ook nog eens iedereen over 1 kam te scheren. vind je dat lekker ofzo? nou gefeliciteerd. ik denk dat je veel krediet hebt verloren, en terecht.

ik ben geen teer zieltje. ik ben ook geen meeloper of iemand die snel blért.
ik ben wel iemand met ervaring met dit kaliber hond die reageert op iets dat (waar je dan maar vanuit gaat) zo gebeurd is. het maakt niet uit wat de oorzaak is van het gevecht. het feit dat een pup op 9 weken zo knokt is niet normaal. en jíj hebt haar in deze situatie gebracht.
het blijkt dus dat anders niet normaal kan reageren, dit heb je moeten weten maar ik vind het zeer gevaarlijk om bij een hond die dus niet normaal kan reageren een pup van dit kaliber te zetten. niet voor de pup maar voor je poedeltje. dat is over een paar weken al geen partij meer.
daarbij is HET "grondrecht" van alle honden hun eten wat ze hebben gekregen verdedigen. jij zegt dat je het eten niet af wilde pakken. dat weet de pup toch niet? jij komt haar storen en zij reageert heel natuurlijk door het eten te verdedigen, en daar wordt ze voor gestraft op een niet mis te verstane manier. daar snapt ze niets van maar ze krijgt wel een zware correctie. dit is een lekkere basis voor vertrouwen zeg :ok: , ga vooral zo door. als jij denkt dat dit soort honden met harde hand moet worden opgevoed wens ik je een prettige wedstrijd met ál je kennis. ik vind het vooral sneu.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 17 jun 2014 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik hoop dat het goed gaat komen zeker voor het poedeltje!

Ik heb dit topic met een hoop gemixte gevoelens gelezen....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:wat ben jij een vervelend mens zeg! je lokt bewust reacties uit, om vervolgens even lekker sneren uit te delen :kotz: en daarbij ook nog eens iedereen over 1 kam te scheren. vind je dat lekker ofzo? nou gefeliciteerd. ik denk dat je veel krediet hebt verloren, en terecht.

ik ben geen teer zieltje. ik ben ook geen meeloper of iemand die snel blért.
ik ben wel iemand met ervaring met dit kaliber hond die reageert op iets dat (waar je dan maar vanuit gaat) zo gebeurd is. het maakt niet uit wat de oorzaak is van het gevecht. het feit dat een pup op 9 weken zo knokt is niet normaal. en jíj hebt haar in deze situatie gebracht.
het blijkt dus dat anders niet normaal kan reageren, dit heb je moeten weten maar ik vind het zeer gevaarlijk om bij een hond die dus niet normaal kan reageren een pup van dit kaliber te zetten. niet voor de pup maar voor je poedeltje. dat is over een paar weken al geen partij meer.
daarbij is HET "grondrecht" van alle honden hun eten wat ze hebben gekregen verdedigen. jij zegt dat je het eten niet af wilde pakken. dat weet de pup toch niet? jij komt haar storen en zij reageert heel natuurlijk door het eten te verdedigen, en daar wordt ze voor gestraft op een niet mis te verstane manier. daar snapt ze niets van maar ze krijgt wel een zware correctie. dit is een lekkere basis voor vertrouwen zeg :ok: , ga vooral zo door. als jij denkt dat dit soort honden met harde hand moet worden opgevoed wens ik je een prettige wedstrijd met ál je kennis. ik vind het vooral sneu.
Van A tot Z mee eens. Behalve dan dat ik geen ervaring heb met honden van dit kaliber. Maar ik heb gelukkig ook nog nooit gehoord of meegemaakt dat een pup van 9 weken al uit een gevecht gehaald moest worden door zijn baasje. Waar dat dan ook door veroorzaakt werd.

Wat mij betreft ben je hèt voorbeeld van gepeupel dat CM wil zijn. Door etensbakken roeren, en pupjes op hun rug leggen. En dan eten uit de hand geven om te laten zien dat jij de leider bent. Ja. Waus :piew:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tiny schreef:
Mojuan schreef: Het voedsel is van mij, en van niemand anders.
Nou niet als je het gegeven hebt hoor, van mij zou je ook een klap op je handen krijgen als je af zou pakken :19:
:engel:

Ik moet gelijk denken aan de voorzitter van mijn voormalige vereniging. Die ging bij een MAG test kijken en daar werd dus eten weggepakt en de hond gromde dus en einde oefening.
Toen mevrouw de keurmeester een frietje stond te eten ging hij naast haar staan en pakte een handje friet uit haar bakje... Toen ze woest zich omdraaide wat hij dacht te gaan doen, zei hij: vervelend is dat hé als een vreemde aan je eten zit... moet je ook niet doen bij honden...
:LOL:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:
Tiny schreef:
Nou niet als je het gegeven hebt hoor, van mij zou je ook een klap op je handen krijgen als je af zou pakken :19:

Ik moet gelijk denken aan de voorzitter van mijn voormalige vereniging. Die ging bij een MAG test kijken en daar werd dus eten weggepakt en de hond gromde dus en einde oefening.
Toen mevrouw de keurmeester een frietje stond te eten ging hij naast haar staan en pakte een handje friet uit haar bakje... Toen ze woest zich omdraaide wat hij dacht te gaan doen, zei hij: vervelend is dat hé als een vreemde aan je eten zit... moet je ook niet doen bij honden...
Haha, geweldig! Wat was de reactie van mevrouw de keurmeester?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: (CM wel, dat weet ik en dat is het systeem dan Mojuan hanteert als ik me goed herinner).
Niet bij pups :wink: en ook niet bij baknijd
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Tiny schreef:

Haha, geweldig! Wat was de reactie van mevrouw de keurmeester?
die liep al mokkend weg ... kon er absoluut niet om lachen... :schrik:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

En wat hebben we hier nu van geleerd Mojuan? :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:Haha, geweldig! Wat was de reactie van mevrouw de keurmeester?
Haar frietje achterlatend :O: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
ik vond altijd al dat ts een erge fixatie had op het feit dat ze wilde bewijzen dat haar staffords zich als een niet-stafford konden gedragen en dit is volgens mij ook weer de reden voor dit pupje : ze moet en zal bewijzen dat het door háár aanpak lukt om er een gezelligerd van te maken.

niks 'respecteren om wie ze is' maar 'bewijzen dat ik ze kan kneden tot wat ik wil dat ze is'.
Yep dat gevoel had ik ook toen ik haar roze wolk verhaal las... vond het een beetje eng om te lezen (eng is niet zo'n goed woord misschien, maar weet ff niet wat daar in te vullen kreeg er niet zo'n fijn gevoel bij)
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

nathalie71 schreef:Ik hoop dat het goed gaat komen zeker voor het poedeltje!

Ik heb dit topic met een hoop gemixte gevoelens gelezen....
Idem
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
:neenee: die nam ze mee... :tongue:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef:
:neenee: die nam ze mee... :tongue:
Oja, dat dan weer wel :ugh:

Bij mij is het woord dat blijft hangen in dit hele topic, sneu. Sneu voor Anders. Sneu voor pup. Gewoon sneu.
Ah nou vooruit, TS vind ik ook een beetje sneu.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:[

Wat mij betreft ben je hèt voorbeeld van gepeupel dat CM wil zijn. Door etensbakken roeren, en pupjes op hun rug leggen. Ja. Waus :piew:
Wil zijn maar niet snapt waar hij het over heeft... :wink: want ik heb toch heel veel van hem gezien en gelezen en dit zou hij dus werkelijk niet doen. Gewoon niet. Een pup voedt hij toch heel anders op als een ontspoorde hond die jaren heeft kunnen groeien en zijn gang heeft kunnen gaan. Met haar kennis had ze dat toch wel op moeten pikken ergens halverwege.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Bij mij is het woord dat blijft hangen in dit hele topic, sneu. Sneu voor Anders. Sneu voor pup. Gewoon sneu.
Ah nou vooruit, TS vind ik ook een beetje sneu.
Ja vind ik ook absoluut
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:Ah nou vooruit, TS vind ik ook een beetje sneu.
Ach ja, laat TS getroost zijn met het feit dat ze niet de enige is :cool2:

Succes verder met de pup en de rest van je roedel Mojuan :flower:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mazzelkont, jouw pup bezit met 9 weken al de oh zo graag geziene eigenschappen waar de meeste eigenaren van pitbullachtigen enkele weken langer over doen. Koppen afscheuren, verminken en altijd stand by om te moorden. Ja met flink treiteren en pesten verloopt het proces nu eenmaal wat sneller. Knap, je hebt goed je best gedaan. De meeste eigenaren van pitbullachtigen zullen je nu flink benijden en dadelijk seksueel heel opgewonden naar bed gaan.

Vandaar een bloemetje voor jou, klasse.

Afbeelding

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Mojuan schreef: En voordat je hierop weer gaat zeggen dat het nu gevaarlijk is omdat Anders niet spoort, dat komt goed. Ik weet wat ik doe. Lekker voorspelbaar he.
Ik zie mijn eigen roedeltje elke dag, ik zie deze momenten, ik grijp in, ik ben erbij, en ik begeleid het.
blijkbaar niet, anders had je het gevecht kunnen voorkomen. ik hoop dat je elke maand wat opzij zet voor de da, want die ga je zeker nog nodig hebben.
ik weet heel zeker dat ik heel wat meer molossers heb gehad dan jij, met de raarste gedragsproblemen, en ik voorzie zeer zeker grote problemen, maar jij niet, want jij weet wat je doet.
inmiddels is het mij geheel duidelijk dat dit grootspraak is, en je totaal niet weet waar je mee bezig bent.
succes!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben overigens zeker van het feit dat dit gedrag niet af te leren is tenzij je de hond afbreekt en opbouwt. Zelfs dan geef ik je geen kans. Ik zou je hondjes maar vast flink wat benchtraining gaan geven want dan wennen ze vast aan hun leven straks als je pitbull toch ineens echt een pitbull blijkt en ze om en om met de poedels de bechendans moet gaan doen.

En dat is naar. Zowel voor jou als je honden. Leuk hè? Terugkomen op een zeer wijs besluit om je roedel gezellig te houden. Dat kan jij de komende 14 jaar wel weer vergeten. Maargoed, er gaan vast wel honden weg met rara verhalen.
Afbeelding
Marion.

lunaquinty schreef:
Mojuan schreef: En voordat je hierop weer gaat zeggen dat het nu gevaarlijk is omdat Anders niet spoort, dat komt goed. Ik weet wat ik doe. Lekker voorspelbaar he.
Ik zie mijn eigen roedeltje elke dag, ik zie deze momenten, ik grijp in, ik ben erbij, en ik begeleid het.
blijkbaar niet, anders had je het gevecht kunnen voorkomen. ik hoop dat je elke maand wat opzij zet voor de da, want die ga je zeker nog nodig hebben.
ik weet heel zeker dat ik heel wat meer molossers heb gehad dan jij, met de raarste gedragsproblemen, en ik voorzie zeer zeker grote problemen, maar jij niet, want jij weet wat je doet.
inmiddels is het mij geheel duidelijk dat dit grootspraak is, en je totaal niet weet waar je mee bezig bent.
succes!
Haar poedel is degene met de gedragsproblemen (zij heet Anders), en tZelfde is het pit-pupje van 9 weken die uit een gevecht gehaald moest worden. Maar die heeft geen gedragsproblemen.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Marion. schreef:
lunaquinty schreef:
succes!
Haar poedel is degene met de gedragsproblemen (zij heet Anders), en tZelfde is het pit-pupje van 9 weken die uit een gevecht gehaald moest worden. Maar die heeft geen gedragsproblemen.
ja, ik had begrepen dat mojuan het zo ziet. ik zie het anders. hier gaat bloed vloeien, dat kan niet anders(of tzelfde?)
als je denkt dat je genoeg ervaring hebt om een halve pitbull op te voeden, zou je dat toch met een poedel zeker moeten kunnen, lijkt me.
als je inderdaad "erbij" bent, "ingrijpt" en begeleid, kun je de voortekenen van een gevecht al lang van tevoren zien. dat is nu dus duidelijk niet gebeurd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”