Ik wens jullie veel gelukt toe. En zen!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mistertje. Veertien jaar geworden! (+ fotospam) p.18
Moderator: moderatorteam
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
- Aantal honden: 1
Re: Spannend: onze nieuwe aanwinst?! Mister T has arrived.
Wat super dat er via het HF toch weer een oplossing is gekomen.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Spannend: onze nieuwe aanwinst?! De oplossing en foto...
Ach, arm ding.Zamunda schreef: Maar het gaat dus wel al de goede kant op. Gisteravond heeft hij echt nauwelijks gelegen: dat wij rustig zaten was niet genoeg voor hem om rustig te worden. Nu zorgt dat laatste wél al voor (relatieve) rust bij hem, of toch sneller en langer. Jongejonge, wat is ie toch van het padje af. Maar hij was dan ook al erg gestressed in de periode voor hij hier kwam, dus dat zal echt flink zijn tijd nodig hebben. En die zal hij krijgen.
Iemand nog een oplossing voor mijn koude voeten? Mijn sokken zijn de hele dag door zeiknat omdat Mr T de inhoud van de waterbak door het hele huis wenst te verspreiden.
Hier is de oplossing een voor een kwart gevulde grote plastic bak met een mat er onder.
Pjotr is drink debiel of zo, die doet z'n bek op goed geluk open en dicht in de hoop dat er vanzelf wat in springt
Helaas voor het laminaat te laat, RIP
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Spannend: onze nieuwe aanwinst?! De oplossing en foto...
Arme manZamunda schreef:Jongejonge, wat is ie toch van het padje af. Maar hij was dan ook al erg gestressed in de periode voor hij hier kwam, dus dat zal echt flink zijn tijd nodig hebben. En die zal hij krijgen.
Ik ben zo blij dat hij bij jullie terecht kan. Als er één plek is waar hij tot rust komt is het wel bij jullie.
Misschien de eerste tijd wat rescuedruppels geven?
Je bent een toppertje
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Misschien even kijken voor iets van Adaptil? Dat was leuker geweest als het al een paar dagen had gehangen, maar kwaad kan het denk ik niet. Misschien helpt het hem bij een stukje rust. En idd, even kijken naar Bach rescue druppels door het water? Moet je wel één bak met normaal water hebben staan en één bak met Bach druppels zodat ze kunnen kiezen. Misschien helpen die dingen ook voor Piep om het meer oké te gaan vinden.

- Miranda
- Erelid
In huis was hij over het algemeen gewoon rustig. Behalve als hij onzeker of blij was, dan ging hij joelen, dan is hij nog vocaler dan Skadi.Inge O schreef:ik neem aan dat hij over een paar weken de hond wordt die hij voor de verhuis was, ook qua wel of niet stressig, wel of niet pieperig enz. - daar weet miranda waarschijnlijk wel meer over?
Maar buiten de situatie waar hij vandaan komt - daar zou ik inderdaad niet teveel op schuiven - hij is natuurlijk álle bodem onder zijn bestaan kwijt. Hij kende mij wel, maar niet heel erg goed. Toen ik hem kwam halen waren mijn zusje en neefje kapot van emotie (en ook nog opgefokt doordat ze met grote haast aan het verhuizen waren). Dus toen was hij al van slag. Toen nam ik hem mee. Toen ging de bus dood op de snelweg, en hebben we een poos achter de vangrail gestaan tot de ANWB het had opgelost. Daar raakte zelfs IK gestressed door

En dan word je bij twee vreemden achter gelaten die wel vriendelijk lijken, maar die een soort Chinees spreken (met af en toe een begrijpelijk woord) in een vreemd huis dat je totaal niet kent. Met een hondendame die je telkens in je oren toetert en uitstraalt dat je WEG moet.
Een hond zou om minder van slag raken.
And few will ever climb
-
Manu
Aahh wat fijn
Tango zat almaar in mijn hoofd te spoken, wat fijn dat hij nu bij jou en Piep kan wonen!
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Inderdaad een hoop TLC doet wonderen en zo te lezen zijn jullie daar heel goed in!
Hopelijk gaat hij de situatie steeds beter begrijpen en went Piep ook steeds meer aan die enge heddur
En alles via een vast en voor hem simpel patroon doen komende tijd, dan krijgt hij herkenning in de dingen en ik moet zeggen dat dat hier bij de herplaatsers goed hielp. Als hij nog gestresst is elke keer hetzelfde rondje lopen en op vaste tijdstippen eten etc totdat je merkt dat hij rustiger wordt dan kan je weer nieuwe dingen toevoegen als hij daar aan toe is.
Voor Evert (net zo'n stresskip zo te lezen) had ik bij onze verhuizing Telizen tabletjes. Smakelijke koekjes eigenlijk, maar het werkte goed om de scherpe kantjes er af te halen voor hem.
Hopelijk gaat hij de situatie steeds beter begrijpen en went Piep ook steeds meer aan die enge heddur
Voor Evert (net zo'n stresskip zo te lezen) had ik bij onze verhuizing Telizen tabletjes. Smakelijke koekjes eigenlijk, maar het werkte goed om de scherpe kantjes er af te halen voor hem.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo te lezen zal het wel even doorzetten worden.
Maar het komt vast allemaal goed
En voor die natte sokken ................. laarzen?

Maar het komt vast allemaal goed
En voor die natte sokken ................. laarzen?
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Arme vent. Hoop dat hij gauw een beetje rust gaat vinden. Heel veel succes de komende tijd met Tango.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Jeeeeeeehh dat was dus écht niet goed voor onze gemoedsrust haha.
Ocherm logisch ook dat mister T ff van slag is maar door jullie zal hij snel genoeg doorhebben in wat voor fantastisch huis hij terecht is gekomen.
Piep die zal ook wel bijdraaien als ze merkt dat de knappe donkere vreemdeling niet meer weggaat.
Wat een opluchting zal dat zijn voor je zus Miranda dat ie zo goed terecht is gekomen.
Ben heel erg blij voor alle partijen en ik hoop dat jullie nog een aantal jaren flink plezier van deze knapperd mogen hebben.

Ocherm logisch ook dat mister T ff van slag is maar door jullie zal hij snel genoeg doorhebben in wat voor fantastisch huis hij terecht is gekomen.
Piep die zal ook wel bijdraaien als ze merkt dat de knappe donkere vreemdeling niet meer weggaat.
Wat een opluchting zal dat zijn voor je zus Miranda dat ie zo goed terecht is gekomen.
Ben heel erg blij voor alle partijen en ik hoop dat jullie nog een aantal jaren flink plezier van deze knapperd mogen hebben.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat goed! Ik had het thuis ook voorzichtig geprobeerd maar vriend zei al nee toen ik alleen maar op vragende toon schatje zei :p
Veel geluk met mr. T!!
Veel geluk met mr. T!!
-
beatje
Ik denk dat ik ook iets bij zou geven om het scherpe randje er af te halen.Niet alleen voor julie prettiger maar voornamelijk voor de hond ook.Zeker als Piep al niet 100% fan van hem is.
Ik heb hier altijd een dikke dweil onder de waterbak liggen en anders word het toch rubber laarzen aan in huis
.
Sucses met Mister T.
Ik heb hier altijd een dikke dweil onder de waterbak liggen en anders word het toch rubber laarzen aan in huis
Sucses met Mister T.
- Evertje
- Zeer actief
Trouwens sinds Freek hier woont ligt er een grote droogloopmat onder de waterbak. Dat beest kan niet normaal drinken, echt niet. Nu is hij het meeste water kwijt voordat hij de mat af is. We hebben een houten vloer, dus veel wter er op is drama. De mat past qua kleur wel bij de vloer, scheelt weer wat.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hij kent me te goedInge O schreef:Gollum schreef:Wat goed! Ik had het thuis ook voorzichtig geprobeerd maar vriend zei al nee toen ik alleen maar op vragende toon schatje zei :p
Veel geluk met mr. T!!![]()
dan ben je rap klaar.
Hetzelfde gebeurde me bij Herman en Annie, ik denk dat het aan de intonatie ligt ofzo
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gaaaaaaaap
. Bedankt voor de leuke én steunende berichtjes
. Ik ben even te gaar om er allemaal op in te gaan, maar ik lees en waardeer ze dus wel
.
Mister T vindt steeds sneller zijn rust, dus dat is erg fijn om te zien. Écht rust zie ik hem overigens nog niet hebben (hij ligt er toch vaak nog bij te piepen), maar dat zal ook best snel komen. Alhoewel dat er bij een DH vast anders (alerter, lagere drempel tot actie) uit zal zien dan bij mijn luie piep
. Ik ben blij dat ik het afgelopen jaar zoveel leerzame posts heb kunnen lezen van echte herdermensen: die info komt nu mooi van pas
.
Gisteravond en vanmorgen een lekker losloopwandeling gemaakt met het stel. Ze lopen dan alsof ze al jaren zo samen lopen
. Ik was eerst een beetje terughoudend om hem al zo snel los te laten lopen, stel je voor hij schrikt/raakt in paniek en gaat ervandoor
. Maar na een subtiel zetje van Miranda (
) toch maar de sprong gewaagd. Toen werd wel duidelijk dat mócht ie er toch vandoor gaan, zelfs ík hem altijd nog makkelijk kan vangen
.
Hij loopt er ondanks zijn slechte coördinatie nog onverwachts rap overheen, maar zijn galop is niet snel. Ik ben natuurlijk piep gewend en die demonstreerde even fijntjes het verschil: zij ging er even keihard vandoor, mr T in een stofwolk achterlatend
. Hij wilde wel mee, maar zelfs onsportieve ik kon zijn tempo (rennend) nog wel bijhouden. Dus liep het stel lekker los door het bos te struinen.
Buiten valt er dus nauwelijks een onvertogen woord tussen de twee, binnen tettert mevrouw hem nog wel eens in de oren, of scheldt even vanaf haar ivoren toren (de bank)
.
Mister T vindt steeds sneller zijn rust, dus dat is erg fijn om te zien. Écht rust zie ik hem overigens nog niet hebben (hij ligt er toch vaak nog bij te piepen), maar dat zal ook best snel komen. Alhoewel dat er bij een DH vast anders (alerter, lagere drempel tot actie) uit zal zien dan bij mijn luie piep
Gisteravond en vanmorgen een lekker losloopwandeling gemaakt met het stel. Ze lopen dan alsof ze al jaren zo samen lopen
Hij loopt er ondanks zijn slechte coördinatie nog onverwachts rap overheen, maar zijn galop is niet snel. Ik ben natuurlijk piep gewend en die demonstreerde even fijntjes het verschil: zij ging er even keihard vandoor, mr T in een stofwolk achterlatend
Buiten valt er dus nauwelijks een onvertogen woord tussen de twee, binnen tettert mevrouw hem nog wel eens in de oren, of scheldt even vanaf haar ivoren toren (de bank)
- Miranda
- Erelid
Ja, maar dat piepen gaat écht over hoor. Dat doet hij nu omdat hij echt van slag is.Zamunda schreef:Mister T vindt steeds sneller zijn rust, dus dat is erg fijn om te zien. Écht rust zie ik hem overigens nog niet hebben (hij ligt er toch vaak nog bij te piepen), maar dat zal ook best snel komen. Alhoewel dat er bij een DH vast anders (alerter, lagere drempel tot actie) uit zal zien dan bij mijn luie piep. Ik ben blij dat ik het afgelopen jaar zoveel leerzame posts heb kunnen lezen van echte herdermensen: die info komt nu mooi van pas
.
Gisteravond en vanmorgen een lekker losloopwandeling gemaakt met het stel. Ze lopen dan alsof ze al jaren zo samen lopen. Ik was eerst een beetje terughoudend om hem al zo snel los te laten lopen, stel je voor hij schrikt/raakt in paniek en gaat ervandoor
. Maar na een subtiel zetje van Miranda (
) toch maar de sprong gewaagd.
Maar fijn
Hij is echt goed te paaien met lekkers, en het was zondag al duidelijk dat hij jou lief vindt. Hij draaide niet voor niks zo dat je zijn buik kon kriebelen
Ik denk dus dat hij zich heel snel op jou gaat richten.
Ja, binnen is anders. Maar volgens mij gaat het helemaal goed komen tussen die twee. En hij kan er maar beter achter zijn wie er in dat gearrangeerde huwelijk de broek aanheeftBuiten valt er dus nauwelijks een onvertogen woord tussen de twee, binnen tettert mevrouw hem nog wel eens in de oren, of scheldt even vanaf haar ivoren toren (de bank).
And few will ever climb
- Evertje
- Zeer actief
Kijk dat gaat al voorzichtig de goede kant op! Hopelijk kunnen jullie alle 4 vannacht wat rust pakken en lezen we morgen graag weer een update!
-
Brigitte
- Zeer actief
Wat onwijs leuk zeg, veel plezier met de nieuwe aanwinst 
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een ouwe bok en een groen blaadje.Miranda schreef:Maar volgens mij gaat het helemaal goed komen tussen die twee. En hij kan er maar beter achter zijn wie er in dat gearrangeerde huwelijk de broek aanheeft
Natúúrlijk heeft Piep de broek aan!
Ik hoop dat hij het zich snel genoeglijk aan laat leunen!
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
gefeliciteerd met mr T
wat je zou kunnen proberen is zylkene, dat is ook goed voor honden met stress
wat je zou kunnen proberen is zylkene, dat is ook goed voor honden met stress

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Heel veel geluk met hem
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een goede afloop
heel veel geluk samen

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hee, wat een keuk nieuws! Fijn voor mr. T. En leuk voor jullie. En hopelijk binnenkort voor piep ook
veel succes de eerste tijd, het zal wel even doorbikkelen zijn zo nu en dan.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo, ik ben weer brak
. Mister T doet het goed hoor, maar het kost nu nou eenmaal een hoop energie. Maar ik zie meer en meer vooruitgang, dus over een paar dagen zie ik er wel een mooie basisroutine in zitten.
Af en toe geeft ie een mooie zucht als ie zich (letterlijk en figuurlijk) ergens bij neerlegt
. Vannacht heeft ie ook voor het eerst een mooie zware slaapademhaling laten horen
.
Verder gaat de liefde van de man door de maag, dus daar maken we op en top gebruik van. Ik kan trouwens al niet meer normaal door de kamer lopen met een (lege of gevulde) kong
. Als hij zijn kong op heeft en ik die opruim staat ie me aan te kijken van 'ja vrouwtje, geef dan, lekkerlekkerlekker'. 'Nee mister, die is leeg'. 'kwijl, geef nou'. Dus dan ruil ik de kong voor een koekje, maar dat koekje spuugt ie uit (als ie em al aanneemt): kongkongkong
. Zucht....
Gisteren, een luchtpijpje, smikkel smikkel:

Vanmorgen, een yoghurtkong, slurp:

Af en toe geeft ie een mooie zucht als ie zich (letterlijk en figuurlijk) ergens bij neerlegt
Verder gaat de liefde van de man door de maag, dus daar maken we op en top gebruik van. Ik kan trouwens al niet meer normaal door de kamer lopen met een (lege of gevulde) kong
Gisteren, een luchtpijpje, smikkel smikkel:

Vanmorgen, een yoghurtkong, slurp:

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Re: Mister T has arrived. Lust ie een kong?
Ach gos, kijk hem nou genieten, ondanks zijn grijze snuutje ziet ie er nog behoorlijk fit uit voor zijn leeftijd.
Het is echt een knappe vent
Het is echt een knappe vent
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ah kijk hem nou. Gefeliciteerd met Mister T, lijkt me een heerlijke gozer.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Die is echt met zijn neus in de boter gevallen bij jullie 
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Miranda
- Erelid
Die foto's!
Alleen zijn achterhand is heel zwak. Ik denk zelf aan spondylose. Persoonlijk heb ik het idee dat ook dit wel wat verbeterd, gewoon door opbouw van activiteiten (en dus spieren). Er werd niet zoveel mee gedaan.
Dat is hij ook. Zijn gebit ziet er zelfs verbazingwekkend goed uit voor zijn leeftijd.Ptje schreef:Ach gos, kijk hem nou genieten, ondanks zijn grijze snuutje ziet ie er nog behoorlijk fit uit voor zijn leeftijd.
Alleen zijn achterhand is heel zwak. Ik denk zelf aan spondylose. Persoonlijk heb ik het idee dat ook dit wel wat verbeterd, gewoon door opbouw van activiteiten (en dus spieren). Er werd niet zoveel mee gedaan.
And few will ever climb