Maar één kritieke opmerking heb ik toch en daar zullen meer mensen mee eens zijn, ik wil meer foto's
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze nieuwe klapkaak
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Onze nieuwe klapkaak
Heel fijn hoe dit topic nu verloopt, niet met zinloze aannames maar met begrip voor elkaar daarvoor een dikke pluim.
Maar één kritieke opmerking heb ik toch en daar zullen meer mensen mee eens zijn, ik wil meer foto's
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Oh, wat een onwijs leuk pupje
De naam vind ik ook geweldig, Tselfde!
Héél veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Héél veel plezier met je nieuwe aanwinst!

-
Mojuan
- Zeer actief
Ptje schreef:Heel fijn hoe dit topic nu verloopt, niet met zinloze aannames maar met begrip voor elkaar daarvoor een dikke pluim.
Bedankt
En foto's komen echt wel, maar ik zit nu op mijn werk.
Mijn zusje zorgt voor Tselfde als ik moet werken, dankzij haar kunnen wij dit pupje hebben.
Zij weet ook heel goed hoe ze met honden om moet gaan, met Juul kon zij ook perfect buiten lopen.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Een heerlijk pupje en ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie! Welke kant het ook uitgaat, jullie zijn voorbereid en hebben de ervaring!Mojuan schreef:Weet je wat het is Laeken, ik begrijp gewoon erg goed wat je wilt zeggen.
Je komt soms een beetje bot en onbegripvol over, maar ik snap je.
Ik laat me dit keer niet meer van de wijs brengen door wie dan ook, ik ga haar opvoeden zoals ik het in mijn hoofd heb.
Als ik haar corrigeer omdat Diva gromt, dan doe ik dat met gegronde reden. Zij moet weten dat ik bepaal wat er gebeurt, en niemand anders, ook geen andere hond.
Ik ben de enige, de opperkoningin in huis én op straat, en zo moet zij mij zien.
Inmiddels weet ik hoe ik dit moet bewerkstelligen, en daardoor sta ik nu ook zo zelfverzekerd in de weg die ik met haar zal gaan.
Ik heb een innerlijke rust weten te vinden, een zelfverzekerdheid en een kracht, waardoor ook mijn persoonlijkheid verbeterd is.
Dat merk ik gewoon aan alles, en dus ook aan hoe ik dingen opvat en met mensen omga.
Dit aspect zorgt ervoor dat niemand me meer kan laten wankelen, en daarmee bedoel ik dus dat geen enkele opmerking me meer onzeker maakt over mijn keuze, en over hoe ik met Tselfde omga.
Ik weet dat ik het goed doe, en daar was ik vroeger nooit zo zeker over. Heel veel van mijn fouten zijn daaruit ontstaan, omdat ik steeds maar weer luisterde naar de goedbedoelde adviezen van iedereen en ik wist helemaal niet meer waar ik mee bezig was.
Dus verwarring... voor mij en mijn honden. En dát is niet handig.
En ik corrigeerde hier thuis Tay als pup ook zachtjes als hij Tessa terroriseerde. Ook een onzekere hond en ik bescherm liever beide honden. Ik begrijp het dus helemaal.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het een prachtige pup.
Weet wel zeker, dat jij het goed gaat doen, omdat je dondersgoed weet wat je in handen (kunt) hebben, jij neemt gelukkig wel je verantwoordelijkheid.
Na de afschuwelijke en zinloze dood van Yla, ben ik wel huiverig geworden voor dit soort honden.
Ik wens jullie in elk geval veel plezier en geluk met het nieuwe gezinslid.
Weet wel zeker, dat jij het goed gaat doen, omdat je dondersgoed weet wat je in handen (kunt) hebben, jij neemt gelukkig wel je verantwoordelijkheid.
Na de afschuwelijke en zinloze dood van Yla, ben ik wel huiverig geworden voor dit soort honden.

- dagmar88
- Zeer actief
TessaThomas schreef: En ik corrigeerde hier thuis Tay als pup ook zachtjes als hij Tessa terroriseerde. Ook een onzekere hond en ik bescherm liever beide honden. Ik begrijp het dus helemaal.
Buiten moet ze ze niet, maar thuis is ze met goede begeleiding aardig relaxed en kan er een hoop.
Steeds ingegrepen voor het voor de ander vervelend zou worden. Ze heeft heel veel geleerd van de honden die er al waren (geweest) en Tibbe heeft ze tijdens zijn ergste angst fase keurig uit zichzelf genegeerd.
Nu weet ze heel goed wat mijn en hun grenzen zijn en kunnen ze het samen prima uitzoeken.
Denk dat een stabiele roedel het beste is wat je een staff/pit (pup) kunt geven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hartstikke goedMojuan schreef:knip ..............Ik laat me dit keer niet meer van de wijs brengen door wie dan ook, ik ga haar opvoeden zoals ik het in mijn hoofd heb.
Als ik haar corrigeer omdat Diva gromt, dan doe ik dat met gegronde reden. Zij moet weten dat ik bepaal wat er gebeurt, en niemand anders, ook geen andere hond.
Ik ben de enige, de opperkoningin in huis én op straat, en zo moet zij mij zien.
Inmiddels weet ik hoe ik dit moet bewerkstelligen, en daardoor sta ik nu ook zo zelfverzekerd in de weg die ik met haar zal gaan.
........knip ...........
-
Mariss
- Actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat een prachtige hond!
Ik zou ze niet aankunnen. Fysiek zeker weten niet, maar psychisch ook niet bepaald haha.
Veel geluk met haar!
Ik zou ze niet aankunnen. Fysiek zeker weten niet, maar psychisch ook niet bepaald haha.
Veel geluk met haar!
-
Mojuan
- Zeer actief
Is Yla doodgebeten door zo'n type hond dan?thom schreef:Ik vind het een prachtige pup.
Alles wat ik niet wil dat ze doet als ze volwassen is, wordt nu al direct afgekapt.
We zijn net even naar het park geweest, en natuurlijk is het dan leuk voor Tselfde om achter de andere honden aan te rennen.
Dit mag ze alleen nog maar aangelijnd van mij, en dan ren ik even mee zodat ze gewoon haar gang kan gaan.
Tót op het moment dat ze de intentie heeft om te gaan happen bij het rennen/spelen. Al voordat ze kans krijgt om raak te happen, krijgt ze een rukje aan de lijn, zijwaarts, weg van de plaats waar ze wilde happen.
Ik duld geen gehap van haar met spelen, die bek en die tanden worden alleen gebruikt om mee te eten en met haar speeltjes te spelen!
Gelukkig is ze erg slim, en heeft ze snel door wat ik bedoel.
Al na een paar keer rende ze normaal met de honden mee, zonder haar bek te willen gebruiken
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes, maar ik houd haar érg strak, echt ik ga dit helemaal goed doen met haar.
Ze zal respect hebben voor mij, en leren respect te tonen voor andere honden, omdat ík dat zo wil, en ze heeft het daarmee te doen.
Het is echt fijn dat ze in een roedeltje opgroeit, want nu krijg ik dus ook dagelijks de kans om haar dat respect bij te brengen.
Wat scheelt dat zeg! Want hoe vaker ze 'de fout' in gaat, hoe vaker ik haar kan leren wat ik wél wil. En zo zal het al snel ingeprent raken.
Ja, dit voelt helemaal goed, ik heb er alle vertrouwen in

- TessaThomas
- Zeer actief
Waarom mag ze wel achter andere honden aan rennen? Of zijn de andere honden jouw andere honden? Geen kritiek, ik ben gewoon heel benieuwd waarom je bepaalde dingen wel wil zien en andere niet. Heel interessant namelijk.
-
Mojuan
- Zeer actief
Het zijn mijn eigen honden, en ze mag best samen met ze rennen en spelen.
Ze moet van mij leren dat ze met de roedel prima kan spelen en rennen, zónder haar bek daarbij te gebruiken.
Ik was met Moos, Anders, Blits, Tselfde en Diva (hondje van mijn zusje die helemaal in deze roedel hoort)
De honden waren gewoon gezellig door het park aan het rennen.
Ze moet van mij leren dat ze met de roedel prima kan spelen en rennen, zónder haar bek daarbij te gebruiken.
Ik was met Moos, Anders, Blits, Tselfde en Diva (hondje van mijn zusje die helemaal in deze roedel hoort)
De honden waren gewoon gezellig door het park aan het rennen.

-
Mojuan
- Zeer actief
Nu ik het nog eens lees zie ik idd dat ik onduidelijk was ja.
Nee, ze mag niet zomaar achter vreemde honden aan rennen, dat accepteer ik ook niet.
Nee, ze mag niet zomaar achter vreemde honden aan rennen, dat accepteer ik ook niet.

- TessaThomas
- Zeer actief
Dank je voor de uitleg! Ik vind het erg knap dat je nu al een beeld hebt van wat je wel wil en wat je niet wilt en waarom. Eigenlijk wel logisch dat je het zo aanleert.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb een plaatje voor ogen van de hond die ik graag wil dat ze zal zijn.TessaThomas schreef:Dank je voor de uitleg! Ik vind het erg knap dat je nu al een beeld hebt van wat je wel wil en wat je niet wilt en waarom. Eigenlijk wel logisch dat je het zo aanleert.
En dat is waar ik naartoe aan het werken ben.
Ik zie in mijn gedachten een prachtige, stevige, gespierde en glanzende teef naast me lopen, die netjes wacht bij de stoeprand, die rustig naast me loopt, die gewoon haar neus gebruikt om even te weten met wat voor andere hond ze te maken heeft als ik die tegen zou komen.
Ik zie een teef die heerlijk kan rennen met een andere hond nadat ze elkaar op de juiste manier hebben leren kennen.
Een hond waarbij ik goed kan zien welke andere hond zij zelf leuk vindt om mee te spelen, en die mij op sociale manier te kennen geeft welke honden ze minder gecharmeerd van is.
Zij en ik die elkaar helemaal door en door kunnen vertrouwen, en elkaar begrijpen. Ik zal altijd haar houding serieus nemen, en als zij aangeeft een hond niet leuk te vinden, haar nooit of te nimmer proberen te forceren om met die hond gezellig te doen.
Ik zal haar respecteren om wie en wat zij is, maar haar typische eigenschappen die zij in haar genenpakketje heeft die onwenselijk zijn, niet stimuleren.
Zij is een Pitbull, en mag dat zijn, maar boven alles is zij een hond, en ik zal haar hond laten zijn op haar manier, op de manier waar zij gelukkig van wordt. Dan pas ben ik zelf ook gelukkig.
Als ik naar haar kijk zie ik een klein en onwijs schattig pupje, maar tegelijk zie ik een grote, gespierde en krachtige hond waar pit in zit.
Ik zie wíe zij is, en wát zij is, en wat ze zal worden.
Ze wordt een stabiele hond, dat is 1 ding dat zeker is. En als alles gaat zoals ik voor me zie, dan zal zij mij volledig gaan vertrouwen, en zelf niets op willen, en hoeven lossen, want dát is waar ik voor ben, haar grote leider.
En zij wordt mijn beste vriendin

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wat een knap kind!
veel geluk met haar!
ik roep al jaren dat ik geen klapkaak meer wil, maar het kriebelt altijd dus ik zeg nooitnooit. het zijn gewoon rotbeesten waar je aan verslaafd raakt.
veel geluk met haar!
ik roep al jaren dat ik geen klapkaak meer wil, maar het kriebelt altijd dus ik zeg nooitnooit. het zijn gewoon rotbeesten waar je aan verslaafd raakt.

-
Mojuan
- Zeer actief

En slapen maar, met haar kop op een knuffeltje.
Ze is helemaal zelfstandig in een mandje gaan liggen, zonder perse tegen mij of een hond aan te willen.
Af en toe gaan haar oogjes even open als ze iets hoort, maar dan slaapt ze ook zo weer verder.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Smelllttttt, ze is werkelijk een pláátje 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze is echt heel erg mooi. Dat zeg ik niet bij elke pitbull. Ze heeft een fantastisch mooi koppie. De rest kan ik zo niet beoordelen. Bij staffies is het kopje met deze leeftijd meestal ook de uitstraling die ze later in het strak krijgen. Super mooi vol koppie. Denk dat de ambull mooi meewerkt hier.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ja, helaas is Yla vermoord door de loslopende Stafford van 1 van onze buren.
Hier staat het hele verhaal zo ongeveer van minuut tot minuut.
viewtopic.php?f=16&t=277974&hilit=Verdomme+Yla

-
Mojuan
- Zeer actief
Wat vreselijkthom schreef:Ja, helaas is Yla vermoord door de loslopende Stafford van 1 van onze buren.

-
Mojuan
- Zeer actief
Wel leuk dat je dat zegt, want ik merk in haar karakter toch ook meer Ambull dan Pit om het zo maar te zeggen.laeken schreef:Ze is echt heel erg mooi. Dat zeg ik niet bij elke pitbull. Ze heeft een fantastisch mooi koppie. De rest kan ik zo niet beoordelen. Bij staffies is het kopje met deze leeftijd meestal ook de uitstraling die ze later in het strak krijgen. Super mooi vol koppie. Denk dat de ambull mooi meewerkt hier.
Zij was van alle pups daar echt de meest afwachtende.
En dat relaxe wat ik ook altijd in de manier van lopen zie bij de Ambullen hier in de buurt, zie ik bij haar ook.
Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen bij haar, en of ik dat nou juist moeilijker of makkelijker ga vinden.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Oh ik vind haar prachtig, en moeders vind ik helemaal geweldig om te zien!!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Oh wat een mooi meisje!
heel erg veel plezier met haar, lekker genieten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mama is ook om te zoenenMojuan schreef:Mama's koppie
Veel plezier van de spruit. Je dochter? is er ook al gek mee
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Mojuan
- Zeer actief
Mijn nichtje, we hebben geen kinderen.toots schreef:
Veel plezier van de spruit. Je dochter? is er ook al gek mee
En ja, zij heeft deze pup min of meer uitgekozen, ze is heel goed met honden, en zij is erg gevoelig voor het karakter.
Deze pup kroop vrijwel direct bij haar op schoot en ging haar kusjes geven, terwijl de andere pups alleen maar aan het springen en happen waren.

-
Mojuan
- Zeer actief
Pakketje van Zooplus aan de deur!
Wat zit daar nou voor lekkers in? Wauw, gedroogde kalkoennekken! Hmmmmm dat smaakt!

Wat zit daar nou voor lekkers in? Wauw, gedroogde kalkoennekken! Hmmmmm dat smaakt!

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat een leukerd, heel veel plezier met haar
en ik herken het hoor. Ik roep al jaren dat ik na de herders alleen nog maar kleine hondjes wil. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en nu loopt er een Laekense herder hier.

-
Mojuan
- Zeer actief
Wat doet ze het goed zeg.
Ze is gewoon echt al zindelijk.
Vannacht heb ik mijn wekker niet gezet, en haar gewoon in de bench gelegd (in de slaapkamer). En ja hoor, ze maakte me halverwege de nacht wakker met gepiep.
Ik zet haar buiten, en ze ging meteen plassen en poepen!
Overdag doet ze ook niets in huis, ze loopt rond, ze speelt etc, en zodra ik haar dan maar eens oppak en op het grasveld zet, gaat ze meteen plassen.
Ik ben een trotse puppenmama!
Werkelijk, ik heb bijna geen omkijken, ze is vrij rustig, speelt tussendoor wat met het speelgoed dat hier ligt, wil af en toe met de andere honden spelen, krijgt dan een grom of snauw, en stopt weer. Ze draait zich dan meteen om en gaat iets anders doen.
En als dat gaat vervelen, gaat ze ergens liggen, en het maakt haar niets uit waar dat is. Ze slaapt overal, het kan haar echt niets schelen.
Ik kan gewoon boven bezig zijn met het huishouden en de kooien van de ratten, zonder dat ze zit te zeuren of janken.
En als ik dan weer beneden kom, doet ze haar ogen even open, kijkt me aan, en legt haar kop weer neer.
Ze is geweldig!
Ze is gewoon echt al zindelijk.
Vannacht heb ik mijn wekker niet gezet, en haar gewoon in de bench gelegd (in de slaapkamer). En ja hoor, ze maakte me halverwege de nacht wakker met gepiep.
Ik zet haar buiten, en ze ging meteen plassen en poepen!
Overdag doet ze ook niets in huis, ze loopt rond, ze speelt etc, en zodra ik haar dan maar eens oppak en op het grasveld zet, gaat ze meteen plassen.
Ik ben een trotse puppenmama!
Werkelijk, ik heb bijna geen omkijken, ze is vrij rustig, speelt tussendoor wat met het speelgoed dat hier ligt, wil af en toe met de andere honden spelen, krijgt dan een grom of snauw, en stopt weer. Ze draait zich dan meteen om en gaat iets anders doen.
En als dat gaat vervelen, gaat ze ergens liggen, en het maakt haar niets uit waar dat is. Ze slaapt overal, het kan haar echt niets schelen.
Ik kan gewoon boven bezig zijn met het huishouden en de kooien van de ratten, zonder dat ze zit te zeuren of janken.
En als ik dan weer beneden kom, doet ze haar ogen even open, kijkt me aan, en legt haar kop weer neer.
Ze is geweldig!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Klinkt bijna eng
Ideaal hoor
Ideaal hoor
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik blijf foto's maken hihi, ik vind haar echt prachtig, ze heeft zo'n uitstraling.