Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschermt je hond je??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Beschermt je hond je??

Ongelezen bericht door blondie »

crutz schreef:wat maken jullie trouwens allemaal veel mee.
denk dat mijn honden me prima zouden beschermen, 1x meegemaakt met Medusa dat een aso-wijf (man was net paar dagen los na 9 maanden vast ivm inrijden op vol terras, vrouw was zelfde type) me met een mes wilde aanvallen omdat ik er wat van gezegd had dat de buurt kinderen tegen mn voordeur aan het voetballen waren.
Maar op dat moment juist Medusa bij me gehouden (kort) ze hoeven het niet voor me op te lossen, liever niet, geeft alleen maar problemen.

Verder dus idd bij voorkeur niet opzoeken, niet zoals ik pas van een clubgenoot hoorde dat ze overstraat een "onguur persoon" tegen kwam en eerst de hond is gaan halen om te kijken wat die persoon in zn schild voerde. Spreek hem dan zelf aan denk ik dan.
Dat is mijn basis gedachte ook trouwens, zeker in deze staat met deze regels en wetgeving. En al loop ik met de honden en zie wat raars, dan loop ik ook door en bel als ik op gepaste afstand ben met de politie. Die situatie heb ik ook gehad.
Puur omdat ik niet in een situatie wil komen te staan dat ik in het nauw kan worden gedreven en dat toevallig mijn honden wel ineens bijten zonder dat ik daar toe aanzet. Al zou ik ze prijzen als ze reageren op het moment dat ze zien dat ik belaagd word en zij ingrijpen, als ze het niet zouden doen dan denk ik... lekkere waak en verdedigingshond :19: maar ik weet dat je er niet blind van op uit kan gaan dat je hond je verdedigt of inspringt als je belaagt wordt. De ene hond reageert wel en een ander zet het op een lopen.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

dagmar88 schreef:
nomo schreef:Oh, er komt trouwens niemand zomaar mijn huis in als het aan Morris ligt :mrgreen:
Er in wel, er weer uit of van de bank af komen zou ik niet aanraden.
Toen ik hier nog niet zo lang woonde had ik een buurman uitgenodigd om te komen eten en die even een paar minuten alleen gelaten om een andere buur een bakje eten te brengen.
Charlie vond hem met mij er bij erg leuk, dus zag er geen probleem in. Onderweg bedacht ik me dat het misschien toch niet zo verstandig was een onbekende alleen in m'n huis met portemonnee en alles achter te laten.
:schrik: Eenmaal terug zat hij lijkbleek in de bank geperst en zei "ik moest plassen, maar ik mocht niet".
Oeps...
Haha, dat is bij Morris dan weer geen probleem. Als ik erbij ben is het goed en als iemand al binnen is kan ik rustig even weggaan. Kan wel zijn dat persoon dan niet van de bank komt, maar dat is dan omdat Morris aandacht wenst te krijgen en op benen gaat zitten om geaaid te worden :engel:
renee-uk schreef:ik leer mijn honden dat tekeer gaan tegen iemand die in het donker opduikt juist af.
alert zijn mag, maar om nou bij iedereen die je tegenkomt in het donker een woest blaffende hond aan het riempje te hebben vind ik totaal onnodig.
ik heb liever een hond die zijn mannetje staat als het nodig is, dan eentje die op eigen houtje uit zijn plaat gaat en daar ook de kans voor krijgt.
valt volgens mij ook gewoon onder de noemer opvoeding trouwens ;)
Helemaal mee eens. Morris vind het ook steeds vaker nodig om mensen in het donker uit te kafferen. En laat ik dat nou net niet nodig vinden. Hij mag dan ook gewoon zijn mond dichthouden. Als er echt iets aan de hand is mag hij blaffen en grommen hoor, maar niet bij alles wat in het donker opduikt.
wolfslook
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wolfslook »

malinois schreef:
wolfslook schreef:die van mij staat altijd in de waakstand,
moet zelf alert blijven elke moment
dus ze zal me beschermen, zeker weten!
nou mooi hoef je het ook niet met een vliegende pakwerker over de schutting uit te proberen toch :U:

gelukkig hoeven ze hier niet 24/7 in de waakstand... dat doen ze alleen maar als het echt nodig is.
die van mij hoeft ook niet 24 op 24 u in de waakstand
echter ik heb het idee dat dat wel altijd zo is

die vliegende pakwerker over de schutting doe ik direct, prima idee!!
(enkel ik heb geen schutting :jank: )
:goeie: :LOL:
wolfslook
Actief

maart schreef:

Dat kan natuurlijk ook op angst wijzen, een hond die zichzelf niet geen rust kan geven...

Ik ken een aantal RS'en, ik ben toch niet helemaal overtuigd van hun durf :wink: De meeste weten serieus van dreiging.
Daarnaast wel een hele goede in Duitsland gezien en 1 die meedeed aan het WK IPO afgelopen september Heel indrukwekkende hond.

op sportgebied wel te verstaan, hoe die in onverwachte situaties is, geen idee.

Leren bijten over je omheining zou ik toch echt wel niet doen. dat nodigt je hond alleen maar uit om alles te grijpen wat zich dan aanbiedt bij die omheining en dat lijkt me toch niet bepaald een aan te raden gedragsuiting.
Zomaar een hond leren bijten vind ik trouwens helemaal niets, want het grotendeel beseft echt niet wat ze daarmee aan het leren zijn.
ze ligt anders genoeg te suffen door de dag, dus rust is er ook genoeg
ze mag van mij naar harte lust bijten in de omheining (de welke???)
ik heb mijn hond nooit leren bijten, dat deed ze al van eigens,
en vooral de kluiven en bullepezen vind ze heerlijk, levend vlees heeft ze niet echt ervaring mee....
wolfslook
Actief

korthaar schreef:
malinois schreef:
nou mooi hoef je het ook niet met een vliegende pakwerker over de schutting uit te proberen toch :U:

gelukkig hoeven ze hier niet 24/7 in de waakstand... dat doen ze alleen maar als het echt nodig is.
Wolfslook heeft misschien een Dobermann?
Die honden zijn doorgaans super alert.
ik heb een kaukasische owcharka korthaar
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

De ene hangt bij iedere man die het hek doorkomt direct in de enkels, maar dat is angst en geen beschermen.
Van Cas wist ik zeker dat hij er zou staan indien nodig.
Suske twijfel ik over.
Ze heeft de lef ervoor, dat wel.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

wolfslook schreef:
korthaar schreef:
malinois schreef:

Wolfslook heeft misschien een Dobermann?
Die honden zijn doorgaans super alert.
ik heb een kaukasische owcharka korthaar

Waarom zou je in vredesnaam het risico nemen om een hond te trainen op bijten in armen (of andere lichaamsdelen) die over je schutting komt?
Het zal toch verdorie maar een buurkind zijn die een balletje uit de heg of zo wil vissen. :schrik:
Da's dan gelijk dé reden om je hond kwijt te raken want er zijn genoeg gemeenten die zo'n incident aangrijpen om direct de hond in beslag te nemen.

Ik hou niet van pakwerk, heb er ook niet de honden voor, maar áls je zoiets wilt doen, zoek dan een goede club uit met goede trainers die dergelijk gedrag in goede banen kan leiden zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren. Want je hond is de sjaak als het fout gaat. Niet jij.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lieke, je haalt nu volgens mij twee gebruikers door elkaar? Wolfsblut wil trainen met die schutting en een pakwerker, wolfslook heeft een hond die 24/7 in waakstand staat.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

TessaThomas schreef:Lieke, je haalt nu volgens mij twee gebruikers door elkaar? Wolfsblut wil trainen met die schutting en een pakwerker, wolfslook heeft een hond die 24/7 in waakstand staat.

O jee ja (krijg je als je snel even het forum doorpluist in je lunchpauze :lol1: ). Maar het gaat in idd. om degene die zijn hond in over de schutting wapperende armen wil leren bijten. :ugh:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

lieke schreef:
TessaThomas schreef:Lieke, je haalt nu volgens mij twee gebruikers door elkaar? Wolfsblut wil trainen met die schutting en een pakwerker, wolfslook heeft een hond die 24/7 in waakstand staat.

O jee ja (krijg je als je snel even het forum doorpluist in je lunchpauze :lol1: ). Maar het gaat in idd. om degene die zijn hond in over de schutting wapperende armen wil leren bijten. :ugh:
Ik moest zelf ook 2 keer kijken :D
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

ik heb geen idee wat Sjoerd zou doen, ik vermoed dat hij in het donker bij dreiging wel tekeer zal gaan. Overdag denk ik dat hij het eens goed gaat bekijken en wat hij dan gaat doen ik weet het niet.
de tibetanen, zullen wel grommen om vervolgens achter mijn benen proberen indruk te maken of degene te begroeten in het donker, overdag vinden ze gewoon dat iedereen leuk is.
mijn nizinny Abby, zou vroeger in het donker voor mij gaan staan om te kijken wat er gebeurt en ik denk als die persoon aan mij zou zitten dat ze wel degelijk gebeten zou hebben. Nu is ze 14jaar en krijgt alles niet meer goed mee, dus die moet ik nu gaan beschermen
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn honden zouden beiden achter mij gaan staan en mij mooi laten verrekken.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

malinois schreef:
korthaar schreef:
malinois schreef:[
ik heb er 2 gehad, maar ik vind de MH toch veel betere wakers. Sowieso een veel gezonder ras, de dober hangt van ellende aan elkaar.
Bedankt voor de info.
Had uit een andere posting al begrepen dat je Dobers hebt gehad.
Was eigenlijk benieuwd, waarom de switch naar de Mechelaar.
Mijn (nu) ex wilde graag een dober, had deze vroeger ook altijd gehad. Dus vandaar begonnen met dobers. Gaan sporten met hem en daar begon het probleem al, daar zijn ze niet meer voor gebouwd... veel te fors en te log.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij zou naar de WK IPO van de dobers gaan toen er een nekhernia geconstateerd werd en direct einde oefening. Operatie kans was 5% dus te weinig om te gokken. Ondertussen had ik al wel gemerkt dat een dober een geweldige hond was maar niet voor mij om mee te trainen... ik wilde toch liever een herder dat werd de MH ook gezien de mindere gezondheid van de DH. Ondertussen mn toenmalige partner ook een MH genomen maar de dober bleef toch kriebelen en hij heeft er toen eentje uit Duitsland gehad, uit werklijnen. Een heel ander type hond, veel atletischer en veel gedrongener... ook die stond klaar voor de WK voor de dobers en is op 5 jarige leeftijd ingeslapen vol met kanker.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn keuze voor de mechelaar was toen allang definitief en had al mijn 2e mechelaar... dat is het ras wat me het liefste is en wat het beste bij me past.
Nooit geweten dat het zo gesteld is met de Dobermann. Heb er wel eens overna gedacht, maar dat laat ik nu dus achterwege.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Hier komt niemand zonder toestemming binnen. aan de ene kant kan het prettig zijn (beetje waaks zijn mag), maar ik vind het ook vervelend :wink:
Dit geldt alleen voor Kyara, zij hangt gelijk in je, iemand die binnenkomt waar wij niet bij zijn die heeft een paar gaten in zijn/haar been :ugh:
iedereen die ons kent, weet dit dan ook en mensen die ze goed kent mogen wel binnen komen als wij er niet bij zijn (al doe ik dat nooit). en er niet bij zijn bedoel ik ook als wij binnen zitten en iemand komt de tuin in waar de honden ook zijn.

Chiko kan ook wel beschermend gedrag vertonen, alleen die is met 1 goede trap van de overvaller het hoekje om :schrik:
en Yuki vertrouw ik ook niet, als ik beroofd/aangevallen zou worden :wink: die is nu wat volwassener aan het worden en als het erop aankomt dan is ze denk ik niet meer zo zoetjes.

Maar ik denk niet dat iemand met 4 honden er aantrekkelijk uit ziet, om proberen te beroven :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik had ze idd ook door elkaar. Vervelende nicknames.... vorige post was dan ook over de schuttingbijter.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben ik eigenlijk niet zo mee bezig of ze mij zouden beschermen.
Heb ze geleerd om zich te gedragen en niet ergens in te gaan hangen of te waaks te zijn.
Kan goed voor mijzelf opkomen en heb mijn hond niet om mij te beschermen.
Als het erop aan komt geloof ik het wel maar geloof niet dat ze bij mij de kans krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Malinois: mooie foto's van de Dobermann.
Zie ze nu pas.
wolfslook
Actief

maart schreef:

ik had ze idd ook door elkaar. Vervelende nicknames.... vorige post was dan ook over de schuttingbijter.
naar aanleiding van dit even het volgende;
(niet persoonlijk naar maart, maar aan ieder die het leest en aangesproken kan voelen)
even rustig alles bekijken en doorlezen zou een optie kunnen zijn
zo blijven oa "relletjes" door misverstanden weg
misschien kan dan iets minder gepost worden in de "verloren tijd"
maar kan het forum enkel ten goede komen!
ik zou zeggen dan laten jullie de wolf bij mij weg, blijft de LOOK nog over
duidelijker kan het niet :LOL:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wolfslook schreef:
maart schreef:

(niet persoonlijk naar maart, maar aan ieder die het leest en aangesproken kan voelen)
of mensen kunnen iets origineler zijn in het verzinnen van nicknames zodat er geen verwarring hoeft te ontstaan :F:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

wolfslook schreef:ik zou zeggen dan laten jullie de wolf bij mij weg, blijft de LOOK nog over
Precies, zo onthoud ik het ook. Ik vind je toch al een ui :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

van de 5 honden ben ik van 1tje heel erg zeker dat ze zal bijten als ze mij iets zouden doen en dat is Guapa
Ik moet Guapa sowieso al heel erg in de gaten houden bij vreemde mensen, als die te hard met hun armen gaan zwaaien, brut gaan doen en zo, staat ze er gelijk al grommend tegen op

Kita doet niks, die heeft niks met vreemde en gaat er ook niet naar toe
Darko vind iedereen geweldig, maar in het donker is hij wel allerter, maar of hij ook effectief iets zou doen, geen idee
Zena ook geen idee, zij vind mensen meestal wel leuk, maar als wij bv gek aan het doen zijn, kan ze der niet tegen en wringt ze zich er tussen, maar Zena heeft heilig respect voor mijn vriend, dus doet enkel dat, moest het vreemde dat doen, denk ik wel dat ze gaat blaffen of zo, ze durft wel grommen en snauwen naar vreemde als die te druk doen rond haar
Jänta geen idee, die vind iedereen geweldig, maar doe een mouw aan en ze hangt er in (nooit niet echt aangeleerd, deed ze van de 1ste keer zelf), maar ze is wel waaks

heel veel mensen dat hier komen, willen altijd eerst naar Guapa, dat is gewoon de kleinste en fijnste (zelfs Kita vinden de meeste niet geweldig, ondanks dat die een pak braver is als Guapa) ze snappen ook dikwijls niet, dat ze beter die dikke (Darko) of lompe Jänta aandacht kunnen geven ipv Guapa
Afbeelding
wolfslook
Actief

maart schreef:
wolfslook schreef:
maart schreef:

of mensen kunnen iets origineler zijn in het verzinnen van nicknames zodat er geen verwarring hoeft te ontstaan :F:
mijn nickname is orgineel genoeg voor mij, want het is mijn nickname,
dat jij daar in tegen een probleem er mee heb om de een of ander reden, hoef je niet naar mij/andere af te schuiven
het ligt toch echt bij jezelf maart
wolfslook
Actief

Miranda schreef:
wolfslook schreef:ik zou zeggen dan laten jullie de wolf bij mij weg, blijft de LOOK nog over
dat is dan wederzijds :F:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Onze bordeauxdog denk ik niet??? Neem ik haar ook helemaal niet kwalijk heeft genoeg meegemaakt.
Onze cane corso denk ik wel maar ben niet zeker. Als ik in problemen kom denk ik dat hij denkt los het maar op, maar vriendin en dochter durf ik met gerust hart donker bos in te sturen,hij zal geen seconde ze uit het oog verliezen en is in alert modus ,waar hij bij mij in bos opgaat en eigen ding doet zal hij partner en dochter omdat hij onzekerheid aanvoelt niet uit oog verliezen en beschermen (hoop ik) gelukkig nooit nodig geweest. Onze mislukte teckel zal denk ik blaffen , maar wie weet is dat de grootste held als het er op aankomt hahaha
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

wolfslook schreef:
Miranda schreef:
Dat geeft niet, hoor. Ik heb iig lef genoeg om mijn eigen naam te gebruiken, dat is niet iedereen gegeven *geeft klopje op hoofd*
And few will ever climb
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck wel, de rest niet. Ik moet Buck altijd heel erg in de gaten houden als hij losloopt bij passanten of andere honden. Dan loopt hij netjes naast me op commando en gebeurd er niks.

Maar ooit een keer stond ik stil in het bos en knielde om m'n veter vast te maken en lette niet goed op. Toen kwam er een jogger aan achter ons, maar die hoorde ik niet aankomen. Buck ging naast me staan, en op het moment dat die jogger (dicht) langs Buck en mij liep beet Buck in z'n bovenbeen. Helemaal verkeerd natuurlijk maar ik weet wel dat hij waaks is op het moment dat ik dat niet ben. En het dan overneemt, wat niet de bedoeling is.
wolfslook
Actief

Miranda schreef:
wolfslook schreef:
Miranda schreef:
Dat geeft niet, hoor. Ik heb iig lef genoeg om mijn eigen naam te gebruiken, dat is niet iedereen gegeven *geeft klopje op hoofd*
goed zo flinke meid, :E: en blij en kwispelen!!
al eens over na gedacht dat een eigen naam al in gebruik kan zijn??? :oohja:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

wolfslook schreef: al eens over na gedacht dat een eigen naam al in gebruik kan zijn??? :oohja:
Ja, uiteraard. Daar ging ik van uit. Dus ik bedacht wat variaties op mijn naam.
Nogmaals, dat is niet iedereen gegeven, hoor. Trek het je niet aan.
And few will ever climb
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:
wolfslook schreef: al eens over na gedacht dat een eigen naam al in gebruik kan zijn??? :oohja:
Ja, uiteraard. Daar ging ik van uit. Dus ik bedacht wat variaties op mijn naam.
Nogmaals, dat is niet iedereen gegeven, hoor. Trek het je niet aan.
Niet zeiken meer dan de helft zit hier niet op eigen naam. Ik ook niet. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Discussie gaat weer lekker de verkeerde kant op.... Jammer want ik vind het een leuk topic.
Overigens heb ik volledig het verkeerde ras gekozen als het om beschermen gaat. Maar mijn lab is zwart en dat is vaak al genoeg om mensen op afstand te houden.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”