Dat is mijn basis gedachte ook trouwens, zeker in deze staat met deze regels en wetgeving. En al loop ik met de honden en zie wat raars, dan loop ik ook door en bel als ik op gepaste afstand ben met de politie. Die situatie heb ik ook gehad.crutz schreef:wat maken jullie trouwens allemaal veel mee.
denk dat mijn honden me prima zouden beschermen, 1x meegemaakt met Medusa dat een aso-wijf (man was net paar dagen los na 9 maanden vast ivm inrijden op vol terras, vrouw was zelfde type) me met een mes wilde aanvallen omdat ik er wat van gezegd had dat de buurt kinderen tegen mn voordeur aan het voetballen waren.
Maar op dat moment juist Medusa bij me gehouden (kort) ze hoeven het niet voor me op te lossen, liever niet, geeft alleen maar problemen.
Verder dus idd bij voorkeur niet opzoeken, niet zoals ik pas van een clubgenoot hoorde dat ze overstraat een "onguur persoon" tegen kwam en eerst de hond is gaan halen om te kijken wat die persoon in zn schild voerde. Spreek hem dan zelf aan denk ik dan.
Puur omdat ik niet in een situatie wil komen te staan dat ik in het nauw kan worden gedreven en dat toevallig mijn honden wel ineens bijten zonder dat ik daar toe aanzet. Al zou ik ze prijzen als ze reageren op het moment dat ze zien dat ik belaagd word en zij ingrijpen, als ze het niet zouden doen dan denk ik... lekkere waak en verdedigingshond