Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Re: dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Ongelezen bericht door labje »

Las zojuist dat de Boa's in Groningen worden wegbezuinigd :wink:
Niet dat ik er ooit last van heb met mijn 'niet stuiterbal-niet jagende- niet op de stoepen poepende- eendjes met rust latende- door zwaan terecht gezette, daarna nooit meer gedaan- niet springende etc. hond.
Oh, hij is zó niet rasspecifiek wat dit soort zaken betreft, maar zó lief! :tongue:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:Dan wordt dat weer eens tijd. Misschien een leuk idem voor de db.
als er niks is valt er ook niks tijd voor te zijn lijkt me denk je wel? :ok:
Daarnaast wordt er volop gejaagd rondom (officieel) dus ze doen maar.
Denk dat ze hun tijd en geld beter kunnen gebruiken als ik het lees her en der, dan voor jan lul ergens te gaan sneakeren zonder iets aan te treffen, want loslopen mag daar gewoon. Waar wil je dan voor bekeuren?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

malinois schreef:
nyckle schreef:Dan wordt dat weer eens tijd. Misschien een leuk idem voor de db.
Denk dat ze hun tijd en geld beter kunnen gebruiken als ik het lees her en der, dan voor jan lul ergens te gaan sneakeren zonder iets aan te treffen, want loslopen mag daar gewoon. Waar wil je dan voor bekeuren?
Even geduld. Ik ben aan het werk. Ik zal het artikel voor je opzoeken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

de DB laten die zich nou maar druk maken om het afschieten van de loslopende katten... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:
malinois schreef:
Even geduld. Ik ben aan het werk. Ik zal het artikel voor je opzoeken.
Je kunt 100 artikelen opzoeken maar waar wil je nou heen? Mijn honden lopen gewoon los waar het mag en jagen niet...
Als ze de kans krijgen zullen ze het doen, maar weet jij hoe vaak ze die kans krijgen? Denk het niet he... ik wel... dus ik weet alleen hoe vaak het voorkomt en ik kan je vertellen dat er meer vogeltjes, nijntjes en haasjes doodgereden worden in een uur dan mijn honden in 25 jaar samen te pakken zouden kunnen krijgen. De vossen die hier lopen maken daarentegen vele malen meer slachtoffers en die genieten ook van de doodvliegers tegen de windmolens. Dan kan er een leger controleurs lopen die dan hun tijd en geld beter kunnen besteden want er valt niks te bekeuren want er is niks...
Moeilijk lezen af en toe...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

nyckle schreef:
gonnie schreef:En nou ben ik toch wel heel erg benieuwd of jij vlees of eieren eet?
Dat zijn ook dieren he? Of is het dan anders omdat ze voor je doodgemaakt worden?
Met dien verstande, dat een ei een toekomstig dier is.
Min of meer :engel:

http://www.youtube.com/watch?v=a_7pnO1YoAk
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ben je zelf jager? Bang dat je minder hazen hebt om neer te knallen?

Snap echt niet waar mensen zich druk om maken zeg, als mijn honden een haas of konijn per jaar grijpen is het veel.
Waar mijn honden los mogen lopen laat ik ze toch echt los lopen. Behalve dan als de losloopstroken langs de parkeerplaatsen of wegen liggen, daar houd ik ze aan de lijn omdat daar ook katten lopen en ik wil toch niet dat ze die grijpen. En ik niet wil dat iemand zich dood rijd als mijn hond toevallig over zou steken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

PDB, ben je vegetarisch?
gonnie
Zeer actief

Emma schreef:PDB, ben je vegetarisch?
Heb ik ook al gevraagd, maar dat is anders zegt ze, ze gaat er niet zelf achteraan en ze eet ze niet rauw op.

Ik ga denk ik voortaan de konijnen vangen voor mijn honden en braad ze dan is het minder zielig schijnbaar.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:
Ben je zelf jager?
:lol1:
nyckle schreef:... Ik jaag nu toch al zo'n dertig jaar.

Een jager, die zich niet aan de weidelijkheidsregels houdt, krijgt gewoon geen poot aan de grond. Wat denk je dat boeren wild west op hun grond willen hebben? Je beschrijft jagers, als een stelletje schietgrage idioten.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

malinois schreef:
gonnie schreef:
Ben je zelf jager?
:lol1:
nyckle schreef:... Ik jaag nu toch al zo'n dertig jaar.

Een jager, die zich niet aan de weidelijkheidsregels houdt, krijgt gewoon geen poot aan de grond. Wat denk je dat boeren wild west op hun grond willen hebben? Je beschrijft jagers, als een stelletje schietgrage idioten.

O oeps, ook een keer iets niet goed gelezen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

gonnie schreef:
Emma schreef:PDB, ben je vegetarisch?
Heb ik ook al gevraagd, maar dat is anders zegt ze, ze gaat er niet zelf achteraan en ze eet ze niet rauw op.

Ik ga denk ik voortaan de konijnen vangen voor mijn honden en braad ze dan is het minder zielig schijnbaar.
oh, pardon.
tja ze moest eens weten waar haar stukje vlees vandaan komt, en hoe die gehouden worden.

ik vind het trouwens niet leuk als dieren andere dieren pakken. maar ik heb wel bewondering voor de natuur, en kan ook bewondering opbrengen dat een gedomesticeerd dier als de hond (ook al heb ik het mijn honden nooit toegestaan, ik denk dat Luca het zeker in haar heeft), nog in staat is (in veel gevallen) om hun eigen maal te vangen. leuk vind ik het niet, maar ik vind het ook niet erg. het is gewoon zo, het is soms instinct, en ik kan dat wel knap vinden.

alle dieren die op de wereld rond lopen, zijn daar met een oorspronkelijk doel. je kan dat het dier niet aanrekenen/ kwalijk nemen. een vogel vangt een spin of regenworm, een kat kan de vogel pakken, een hond kan een kat pakken. leuk is het niet, maar zo zit het wel in elkaar. het is mooi als een dier weinig jachtinstinct heeft, maar je kan een dier er niet op aankijken als het doet, waar hij oorspronkelijk voor op de wereld is.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

arme spreeuw, dacht hij even ergens op een balkonnetje tot rust te kunnen komen, kwam ie bij pdb terecht.Zoveel liefde kon hij niet aan.
Dan maar de afgrond in ,dacht hij..en stortte zichzelf over de railing...zelfmoord dus!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

en nog even wat olie op het vuur: elke keer als mijn kat een dooie muis meebrengt word ie uitgebreid bedankt voor de goede gaven :ok:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

malinois schreef:Nou ik loop hier al heeeeeeeeeeel wat jaartjes nog nooit een BOA gezien, die zouden ook wel gek zijn die kunnen hun centen veel makkelijker binnenhalen in de wijken natuurlijk (wat ze ook niet doen want ik heb ze hier ook nog nooit gezien en ik woon aan de rand van een losloopgebied) :idea: dan op de wildste tijden op een verlaten industrieterrein. Daarnaast zul je dan toch echt met een dood beest moeten aankomen en die heb ik niet hoor... :U: Zou wel een stuk in de voerkosten schelen natuurlijk :idea: Mens je hebt geen idee waar je het over hebt en daarnaast ken je me niet eens... je doet net of mijn honden dagelijks hun vreten bij elkaar moeten scharrelen, schei toch uit.
De gemeente heeft allang in de peiling dat jij daar al jaren je honden uitlaat.
Hebben ze verder geen beveiliging meer nodig...
Misschien eens een rekening gaan sturen?
Wiel
nyckle
Zeer actief

Het heeft geen zin, om jezelf aangevallen te voelen. Deze zaken kun je zowel in een losloop gebied tegenkomen, dan wel in het veld. De eigenaar van een dier blijft verantwoordelijk voor alle "daden" van het dier.

Artikel 4

1. Als beschermde inheemse diersoort worden aangemerkt:
a. alle van nature in Nederland voorkomende soorten zoogdieren, met uitzondering van gedomesticeerde dieren behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten en met uitzondering van de zwarte rat, de bruine rat en de huismuis;
b. alle van nature op het Europese grondgebied van de Lid-Staten van de Europese Unie voorkomende soorten vogels met uitzondering van gedomesticeerde vogels behorende tot bij algemene maatregel van
bestuur aangewezen soorten;
c. alle van nature in Nederland voorkomende soorten amfibieën en reptielen en
d. alle van nature in Nederland voorkomende soorten vissen, met uitzondering van de soorten waarop de Visserijwet 1963 van toepassing is.
2. Als beschermde inheemse diersoort kunnen voorts bij algemene maatregel van bestuur worden aangewezen diersoorten die van nature in Nederland voorkomen en die:
a. in hun voortbestaan worden bedreigd of het gevaar lopen in hun voortbestaan te worden bedreigd;
b. niet noodzakelijkerwijs in hun voortbestaan worden bedreigd of dat gevaar lopen, doch ter bescherming waarvan maatregelen noodzakelijk zijn ter voorkoming van overmatige benutting;
c. uit Nederland zijn verdwenen doch ten aanzien waarvan gerede kans op terugkeer bestaat of
d. zodanige gelijkenis vertonen met soorten die zijn aangewezen op grond van het bepaalde in de onderdelen a, b of c, dat aanwijzing ervan noodzakelijk is ter bescherming van die soorten.
3. De aanwijzing van een diersoort als beschermde inheemse diersoort geschiedt in afwijking van het bepaalde in het tweede lid bij ministeriële regeling indien die aanwijzing noodzakelijk is ter uitvoering van internationale verplichtingen of bindende besluiten van organen van de Europese Unie of andere volkenrechtelijke organisaties.
4. Onze Minister maakt in de Staatscourant bekend welke de soorten, bedoeld in het eerste lid, zijn.

Artikel 9
Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te doden, te verwonden, te vangen, te bemachtigen of met het oog daarop op te sporen.

Artikel 10
Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, opzettelijk te verontrusten.

Artikel 11
Het is verboden nesten, holen of andere voortplantings- of vaste rust- of verblijfplaatsen van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te beschadigen, te vernielen, uit te halen, weg te nemen of te verstoren.

Artikel 12
Het is verboden eieren van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te zoeken, te rapen, uit het nest te nemen, te beschadigen of te vernielen.

Artikel 14

1. Het is verboden dieren of eieren van dieren in de vrije natuur uit te zetten.
2.Het is verboden planten behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten in de vrije natuur te planten of uit te zaaien.
3. Het is verboden planten of dieren, behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten, onder zich te hebben, binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen, te koop te vragen, te kopen of te verwerven, ten verkoop voorradig of voorhanden te hebben, te verkopen of ten verkoop aan te bieden, te vervoeren, ten vervoer aan te bieden of af te leveren, te gebruiken voor commercieel gewin, te huren of te verhuren, te ruilen of in ruil aan te bieden.
4. Krachtens het tweede en derde lid kunnen slechts worden aangewezen soorten die een gevaar kunnen opleveren voor het voortbestaan van beschermde inheemse dier- of plantensoorten of die aanmerkelijke verslechtering kunnen veroorzaken van omstandigheden die voor het voortbestaan van die soorten noodzakelijk zijn.
5. Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor het uitzetten van bij algemene maatregel van bestuur aangewezen vissoorten, waarop de Visserijwet 1963 van toepassing is. terug naar de FF-wet

Artikel 17
Bij algemene maatregel van bestuur kan in het belang van de instandhouding van beschermde inheemse plantensoorten of beschermde inheemse diersoorten het verrichten van bij die maatregel aangewezen
handelingen worden verboden of aan beperkingen worden gebonden, voorzover die handelingen een ernstige bedreiging kunnen vormen voor planten of dieren behorende tot die soorten, dan wel kunnen leiden tot aanmerkelijke verslechtering van omstandigheden die voor het voortbestaan van die soorten noodzakelijk zijn.

Tot slot wat jurisprudentie: http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... R3215.html
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

nyckle schreef:Het heeft geen zin, om jezelf aangevallen te voelen. Deze zaken kun je zowel in een losloop gebied tegenkomen, dan wel in het veld. De eigenaar van een dier blijft verantwoordelijk voor alle "daden" van het dier.

Artikel 4

1. Als beschermde inheemse diersoort worden aangemerkt:
a. alle van nature in Nederland voorkomende soorten zoogdieren, met uitzondering van gedomesticeerde dieren behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten en met uitzondering van de zwarte rat, de bruine rat en de huismuis;
b. alle van nature op het Europese grondgebied van de Lid-Staten van de Europese Unie voorkomende soorten vogels met uitzondering van gedomesticeerde vogels behorende tot bij algemene maatregel van
bestuur aangewezen soorten;
c. alle van nature in Nederland voorkomende soorten amfibieën en reptielen en
d. alle van nature in Nederland voorkomende soorten vissen, met uitzondering van de soorten waarop de Visserijwet 1963 van toepassing is.
2. Als beschermde inheemse diersoort kunnen voorts bij algemene maatregel van bestuur worden aangewezen diersoorten die van nature in Nederland voorkomen en die:
a. in hun voortbestaan worden bedreigd of het gevaar lopen in hun voortbestaan te worden bedreigd;
b. niet noodzakelijkerwijs in hun voortbestaan worden bedreigd of dat gevaar lopen, doch ter bescherming waarvan maatregelen noodzakelijk zijn ter voorkoming van overmatige benutting;
c. uit Nederland zijn verdwenen doch ten aanzien waarvan gerede kans op terugkeer bestaat of
d. zodanige gelijkenis vertonen met soorten die zijn aangewezen op grond van het bepaalde in de onderdelen a, b of c, dat aanwijzing ervan noodzakelijk is ter bescherming van die soorten.
3. De aanwijzing van een diersoort als beschermde inheemse diersoort geschiedt in afwijking van het bepaalde in het tweede lid bij ministeriële regeling indien die aanwijzing noodzakelijk is ter uitvoering van internationale verplichtingen of bindende besluiten van organen van de Europese Unie of andere volkenrechtelijke organisaties.
4. Onze Minister maakt in de Staatscourant bekend welke de soorten, bedoeld in het eerste lid, zijn.

Artikel 9
Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te doden, te verwonden, te vangen, te bemachtigen of met het oog daarop op te sporen.

Artikel 10
Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, opzettelijk te verontrusten.

Artikel 11
Het is verboden nesten, holen of andere voortplantings- of vaste rust- of verblijfplaatsen van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te beschadigen, te vernielen, uit te halen, weg te nemen of te verstoren.

Artikel 12
Het is verboden eieren van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te zoeken, te rapen, uit het nest te nemen, te beschadigen of te vernielen.

Artikel 14

1. Het is verboden dieren of eieren van dieren in de vrije natuur uit te zetten.
2.Het is verboden planten behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten in de vrije natuur te planten of uit te zaaien.
3. Het is verboden planten of dieren, behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten, onder zich te hebben, binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen, te koop te vragen, te kopen of te verwerven, ten verkoop voorradig of voorhanden te hebben, te verkopen of ten verkoop aan te bieden, te vervoeren, ten vervoer aan te bieden of af te leveren, te gebruiken voor commercieel gewin, te huren of te verhuren, te ruilen of in ruil aan te bieden.
4. Krachtens het tweede en derde lid kunnen slechts worden aangewezen soorten die een gevaar kunnen opleveren voor het voortbestaan van beschermde inheemse dier- of plantensoorten of die aanmerkelijke verslechtering kunnen veroorzaken van omstandigheden die voor het voortbestaan van die soorten noodzakelijk zijn.
5. Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor het uitzetten van bij algemene maatregel van bestuur aangewezen vissoorten, waarop de Visserijwet 1963 van toepassing is. terug naar de FF-wet

Artikel 17
Bij algemene maatregel van bestuur kan in het belang van de instandhouding van beschermde inheemse plantensoorten of beschermde inheemse diersoorten het verrichten van bij die maatregel aangewezen
handelingen worden verboden of aan beperkingen worden gebonden, voorzover die handelingen een ernstige bedreiging kunnen vormen voor planten of dieren behorende tot die soorten, dan wel kunnen leiden tot aanmerkelijke verslechtering van omstandigheden die voor het voortbestaan van die soorten noodzakelijk zijn.

Tot slot wat jurisprudentie: http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... R3215.html
soms wel moeilijk hoor, want wat de ene dag een beschermde diersoort is kan de andere dag ineens gerekend worden tot
ondier en dan mag het op alle mogelijke manieren om zeep geholpen worden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:
malinois schreef:Nou ik loop hier al heeeeeeeeeeel wat jaartjes nog nooit een BOA gezien, die zouden ook wel gek zijn die kunnen hun centen veel makkelijker binnenhalen in de wijken natuurlijk (wat ze ook niet doen want ik heb ze hier ook nog nooit gezien en ik woon aan de rand van een losloopgebied) :idea: dan op de wildste tijden op een verlaten industrieterrein. Daarnaast zul je dan toch echt met een dood beest moeten aankomen en die heb ik niet hoor... :U: Zou wel een stuk in de voerkosten schelen natuurlijk :idea: Mens je hebt geen idee waar je het over hebt en daarnaast ken je me niet eens... je doet net of mijn honden dagelijks hun vreten bij elkaar moeten scharrelen, schei toch uit.
De gemeente heeft allang in de peiling dat jij daar al jaren je honden uitlaat.
Hebben ze verder geen beveiliging meer nodig...
Misschien eens een rekening gaan sturen?
Klopt :wink:
Ze hebben daar een eigen beveiligingsbedrijf voor het hele terrein en ik spreek die mensen bijna elke avond wel ff, hoi, alles goed, niks gezien oke, hoe is het met de hondjes, veel plezier.. :wink: Het bedrijf waar ik altijd 'omheen' loop is er ook maar wat blij mee, krijg 's winters als ze moeten overwerken 's avonds regelmatig een bakje chocomelk aangeboden, hondjes mogen dan ook ff lekker binnen liggen, ze hebben al 3x aangeslagen wat daarna bleek dat er ook echt ongenode gasten liepen. Bedrijf ligt daar in het stikdonker achteraf dus ik denk niet dat ze het zo enorm vervelend vinden. ff een belletje naar hun beveiligingsbedrijf en ze staan er binnen 3 minuten en dan mogen ze het verder afhandelen. :wink: Tja honden ruiken/horen toch meer dan een mens met een zaklamp... Ook de politie heb ik daar met enige regelmaat bij me staan omdat er dan een auto buiten het hek staat en dat verdacht is natuurlijk... (Xantos heeft er destijds compleet in modder gedompeld al ingezeten op de bestuurdersstoel omdat ze uit waren gestapt om bij mijn auto te kijken en hij inmiddels alweer bij de auto gearriveerd was, ze konden er hartelijk om lachen) nu hangt er een foto van mijn auto met kenteken in het kantoor van 't beveiligingsbedrijf dat als die auto er staat en ze zien het op de camera ze niet de politie hoeven te bellen.
Rekening hoeft niet hoor, zolang ik daar lekker kan lopen hebben we er allemaal iets aan :wink:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Tara schreef:Ik denk eigenlijk niet dat iemand dat gaat lezen Nyckle. :wink:
Dat denk ik ook niet Tara.
De dames beginnen niet voor niets over- assertief te worden en beginnen zaken te ontkennen en te verdraaien. Ik ken het verschijnsel maar al te goed.

Jagers zijn weet de kwaaie pier. Dat hun lievelingen hun natuur mogen volgen dat moet vooral kunnen en mijn hemel als je daar kritiek op hebt. DAt kan niet.

Maar ik wil niet op de dingen vooruit lopen. Ik zit ook met mijn vooroordelen. Net als ieder ander mens.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mijn hond is tegennatuurlijk.
Hapte eens spontaan een duif op, die haar zowat in de bek vloog in een losloopgebiedje.
duif liet van schrik veertjes los en fladderde wild.
daar schrok mijn held zo van dat ze de duif weer los liet.
Die scharrelde snel de bosjes in.
Die heeft een aardje naar haar baasje... :LOL: :wink:
nyckle
Zeer actief

gonnie schreef:
Ben je zelf jager? Bang dat je minder hazen hebt om neer te knallen?

Snap echt niet waar mensen zich druk om maken zeg, als mijn honden een haas of konijn per jaar grijpen is het veel.
Waar mijn honden los mogen lopen laat ik ze toch echt los lopen. Behalve dan als de losloopstroken langs de parkeerplaatsen of wegen liggen, daar houd ik ze aan de lijn omdat daar ook katten lopen en ik wil toch niet dat ze die grijpen. En ik niet wil dat iemand zich dood rijd als mijn hond toevallig over zou steken.
Nee, als het me zou gaan om enkel het schieten, dan was ik niet goed bij mijn hoofd. Dat jij je hond wild laat vangen cq doden, dan heb jij je honden niet onder controle. Als er een zo'n puntje is, dan moet je mooi met je hondjes aan een riem gaan lopen. Geen mooie verhalen vertellen, dat je honden zo prima luisteren.

Over het algemeen zou ik willen zeggen, dat veel mensen de balk in hun eigen oog niet willen zien.
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
nyckle schreef:
Tara schreef:Ik denk eigenlijk niet dat iemand dat gaat lezen Nyckle. :wink:
Dat denk ik ook niet Tara.
De dames beginnen niet voor niets over- assertief te worden en beginnen zaken te ontkennen en te verdraaien. Ik ken het verschijnsel maar al te goed.

Jagers zijn weet de kwaaie pier. Dat hun lievelingen hun natuur mogen volgen dat moet vooral kunnen en mijn hemel als je daar kritiek op hebt. DAt kan niet.

Maar ik wil niet op de dingen vooruit lopen. Ik zit ook met mijn vooroordelen. Net als ieder ander mens.
Dan lees je toch andere dingen dan ik. Ik lees hier van niemand dat ze hun honden maar rücksichtlos laten stropen, integendeel eigenlijk. :wink:
Iedereen zit hier over en weer met zijn eigen vooroordelen, ik ook (maar dan op heel andere vlakken), en het heeft niet zoveel zin om over en weer verwijten te maken, want iedereen zet vooral heel erg de hakken in het zand.
Als iedereen nou voor de gein eens zou proberen om onbevooroordeeld en zonder verwijten naar de ander te luisteren, dan kom je zoveel verder. :U:
Yep :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
nyckle
Zeer actief

Ok jullie zij verstandige dames Tara en Ranetje.

Ik negeer beter onzin die wordt uitgekraamd over jagers.
nyckle
Zeer actief

Waarom word ik dan wel weggezet als een moordenaar? Ik heb een license to kill. Hard voor gestudeerd. Veel geld gekost. Nu nog veel meer, als je je jacht diploma wil gaan halen.
Meer dan 50 jaar in het veld, en durven mensen mij er op aan te spreken, dat ik een moordenaar ben. Daar komt het wel op neer in elk geval.
Één foute keuze, en het kost je je akte voor drie jaar. En je kan een jonge kolgans heel snel verwisselen voor een rietgans. Geen hond die daar bij stil staat.

Je hebt wapens in huis. Geen drankje met alcohol na een feestje. Als je onverantwoordelijk op de weg bent, kun je ook een gevaar vormen voor de samenleving.

De meeste jagers die ik ken zijn mensen die heel betrokken zijn bij de natuur. Het is zo, dat wij jagers over- gecondoleerd worden.
Niet dat ik dat erg vind hoor! Verre van dat.

Wat mij steekt is, dat de burgen met hond en kat, zijn verantwoordelijkheid vaak niet weet.
Het droppen van konijnen, kippen, zonnebaarsen, parkieten, nijlganzen en alle andere exoten hier.

Ja, en dan ben ik meteen weer een of andere Hitler als iemand het in de kop heeft. Laat ik duidelijk zijn, neen! We hebben te doen met een gecultiveerde natuur. Door boeren gemaakt. Of je dat nu wilt of niet het is zo.

Deze boeren hebben schade aan hun gewassen. 1800€ per maand van oktober tot mei, door ganzen. Ik heb nog zo'n boer. Wie wil hem even helpen voor 3 maanden? Hij krijgt niks omdat het oud gras is.

Komen we op katten.
Lieve dieren. Niks mis mee. Ik ben geen kattenhater, en geen dieren hater.
Als ik zie, dat er in mijn veld een verwilderde kat is, onderneem ik actie. Of jullie dat nu verachtelijk vinden of niet. Een verwilderde kat in je veld is erger dan 3 vossen. Een verwilderde kat blijft moorden. Met moorden bedoel ik alle dieren wat in haar bereik is, wordt dood gemaakt. Of het nu met volle maag of lege maag is.

Katten worden tot de natuur gerekend. Net als de vos. Ik denk toch dat de vos de oudste rechten heeft. De vos is een niet gedomesticeerd dier. Het is al moeilijk genoeg om een vos binnen de perken te houden. We hebben al predatoren genoeg.

Hiermee wil ik even stoppen.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik vind het wel interessant om te lezen hoe een jager dit ziet en te werk gaat :) on topic heb ik een hond die hazen interessant vindt maar alleen aangelijnd/strak volgend door haasrijk gebied mag.
gonnie
Zeer actief

Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen jagers, maar wordt wel een beetje ziek van dat gezeur wat sommige doen als je hond eens een keertje een konijn of een haas vangt en dan opvreet.

Ik probeer het heus wel te voorkomen, maar Pinschers zijn zelfstandige honden en als die een konijn zien dan gaan ze er achteraan. En natuurlijk kan ik altijd mijn hond aan de lijn houden maar daar heb ik totaal geen zin in.
Als de meiden loops zijn, en dat zijn ze drie keer per jaar, dan worden ze chagrijnig als ze dan twee weken aan de lijn lopen, laat staan als ze hun hele leven aan de lijn moeten lopen.

Ik weet b.v. dat er een plek is waar ze elke ochtend graag gaan kijken, vlakbij woonhuizen aan de rand van het bos daar stikt het van de konijntjes, en als ik er echt goed op let en ze bij me roep dan luisteren ze over het algemeen heel goed, maar wat ik zeg dan moet ik echt super goed opletten en soms ben ik dan te laat omdat ik even in gedachte was.

Maar ander wild dan hazen en konijnen gaan ze niet achteraan, dus als ze een keer per jaar eens een konijn of haas te pakken hebben kan ik daar niet mee zitten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
nyckle
Zeer actief

Nanna schreef:
nyckle schreef: Het is zo, dat wij jagers over- gecondoleerd worden.
Met de dood van het beestje? :engel:
Als ik zie, wat hondenliefhebbers allemaal maken? ja.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
nyckle schreef: Het is zo, dat wij jagers over- gecondoleerd worden.
Met de dood van het beestje? :engel:
Overgecontroleerd denk ik?
Vanwege de in bezit zijnde wapens e.d.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Ik vind het allemaal best dat ik, en vele jagers met wij over-gecontroleerd worden omdat we wapens hebben.
gonnie
Zeer actief

nyckle schreef:Waarom word ik dan wel weggezet als een moordenaar? Ik heb een license to kill. Hard voor gestudeerd. Veel geld gekost. Nu nog veel meer, als je je jacht diploma wil gaan halen.
Meer dan 50 jaar in het veld, en durven mensen mij er op aan te spreken, dat ik een moordenaar ben. Daar komt het wel op neer in elk geval.
Één foute keuze, en het kost je je akte voor drie jaar. En je kan een jonge kolgans heel snel verwisselen voor een rietgans. Geen hond die daar bij stil staat.

Je hebt wapens in huis. Geen drankje met alcohol na een feestje. Als je onverantwoordelijk op de weg bent, kun je ook een gevaar vormen voor de samenleving.

De meeste jagers die ik ken zijn mensen die heel betrokken zijn bij de natuur. Het is zo, dat wij jagers over- gecondoleerd worden.
Niet dat ik dat erg vind hoor! Verre van dat.

Wat mij steekt is, dat de burgen met hond en kat, zijn verantwoordelijkheid vaak niet weet.
Het droppen van konijnen, kippen, zonnebaarsen, parkieten, nijlganzen en alle andere exoten hier.

Ja, en dan ben ik meteen weer een of andere Hitler als iemand het in de kop heeft. Laat ik duidelijk zijn, neen! We hebben te doen met een gecultiveerde natuur. Door boeren gemaakt. Of je dat nu wilt of niet het is zo.

Deze boeren hebben schade aan hun gewassen. 1800€ per maand van oktober tot mei, door ganzen. Ik heb nog zo'n boer. Wie wil hem even helpen voor 3 maanden? Hij krijgt niks omdat het oud gras is.

Komen we op katten.
Lieve dieren. Niks mis mee. Ik ben geen kattenhater, en geen dieren hater.
Als ik zie, dat er in mijn veld een verwilderde kat is, onderneem ik actie. Of jullie dat nu verachtelijk vinden of niet. Een verwilderde kat in je veld is erger dan 3 vossen. Een verwilderde kat blijft moorden. Met moorden bedoel ik alle dieren wat in haar bereik is, wordt dood gemaakt. Of het nu met volle maag of lege maag is.

Katten worden tot de natuur gerekend. Net als de vos. Ik denk toch dat de vos de oudste rechten heeft. De vos is een niet gedomesticeerd dier. Het is al moeilijk genoeg om een vos binnen de perken te houden. We hebben al predatoren genoeg.

Hiermee wil ik even stoppen.
Ik vind je geen moordenaar hoor, snap heus wel dat jagers nodig zijn.

Zoals ik al zei: wordt er een beetje kriegel van als mensen zeuren als je hond eens een konijntje pakt. Zou het ook liever niet hebben dat ze het doen, maar ik heb ook geen zin om mijn honden levenslang aan de riem te houden, want dat vind ik niet fijn voor mijn honden en niet voor mezelf. En ik denk niet dat het nou zo erg is als er in een stadspark, dat is het Schollebos eigenlijk, weleens een konijntje verdwijnt of een haas.
Het Schollebos is een losloopgebied dus ik vind dat mijn honden daar gewoon los kunnen of er nou konijntjes lopen of niet.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”