Kan zo'n tester niet beoordeeld/berispt worden, want van enige kennis is hier geen sprake is wel gebleken....tineke schreef:Nou zeker en dan vraag ik me toch af ,hoeveel honden hebben zij getest waar er meer voor op het spel stondJaap* schreef: En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
tineke
Nou volgens mij ook ,maar goed die vijf koters zullen ook wel wat kosten natuurlijkLongFields schreef:Dat zei ik hier ook al tegen Eric.gonnie schreef:Die mensen waren gewoon op een koopje uit.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Dat en ook het leek wel of ze in plaats van te gaan bingooeen, die middag eens een MAG test gingen afnemen, om verveling te voorkomenLongFields schreef:Je hond zal van die "deskundigheid" afhankelijk zijn voor wat betreft een inbeslagname na een incident...Nawosh schreef:Als je het van zulke deskundigen moet hebben.....
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dit dus. Hond leek mij weinig mis mee. Niets wat je niet met wat geduld had kunnen verhelpen.tineke schreef:Mijn god wat een aanfluiting zeg deze deskundige ,baasjes en fokker trouwens ook en een flutuitsspraak.
Ik vond het absoluut geen agressieve hond ,ze herstelde best snel als ze schrok en toen ze zo nerveus stond te blaffen was dat omdat haar baasje achter zo'n hokje stond.
Ze had totaal nergens aandacht voor omdat ze daar naar keek.
Wat een zak van een fokker ,hond verkocht op afbetaling aan baasjes die er eigenlijk al geen vertouwen in hadden gezien de situatie bij fokker ,maar ja 150 euro en die afbetaling was wel makkelijk natuurlijk![]()
Arme stumperd van een hond en met de kennis van haar nieuwe baasjes viel het ook wel mee.
Ze blafte in de auto naar passerende honden ,ja dan is een hond uiteraard echt agressief
En dat zo'n fokker een hond die ongewild is niet terug neemt...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste snap ik ook niet, had direct die hond teruggenomen ik zou niet eens willen dat zulke kwalleballen maar een haartje zouden krijgen van die hond...Branka schreef:Dit dus. Hond leek mij weinig mis mee. Niets wat je niet met wat geduld had kunnen verhelpen.tineke schreef:Mijn god wat een aanfluiting zeg deze deskundige ,baasjes en fokker trouwens ook en een flutuitsspraak.
Ik vond het absoluut geen agressieve hond ,ze herstelde best snel als ze schrok en toen ze zo nerveus stond te blaffen was dat omdat haar baasje achter zo'n hokje stond.
Wat een zak van een fokker ,hond verkocht op afbetaling aan baasjes die er eigenlijk al geen vertouwen in hadden gezien de situatie bij fokker ,maar ja 150 euro en die afbetaling was wel makkelijk natuurlijk![]()
Arme stumperd van een hond en met de kennis van haar nieuwe baasjes viel het ook wel mee.
Ze blafte in de auto naar passerende honden ,ja dan is een hond uiteraard echt agressief

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
tineke
Berispt ,opzouten moet je als dat je niveau is in het vak wat je nu uitoefent.malinois schreef:Kan zo'n tester niet beoordeeld/berispt worden, want van enige kennis is hier geen sprake is wel gebleken....tineke schreef:Nou zeker en dan vraag ik me toch af ,hoeveel honden hebben zij getest waar er meer voor op het spel stondJaap* schreef: En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Wat een domme type's waren dat zeg en die Drs Planta is ook niet serieus meer te nemen als ze ,na dit gezien te hebbenm ,een prima uitslag vind.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Op een gegeven moment ging de tester op een enorm debiele manier oogcontact (proberen te) maken met de hond. Ik weet zeker dat er een heleboel honden zijn (waaronder die van mij) die dat niet accepteren en daar op reageren. De Airedale deed dat totaal niet, die wilde alleen maar dat dat irritante mens dat in de weg stond tussen haar en de begeleider wegging.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Onbegrijpelijk inderdaad. Je zou als fokker toch blij moeten zijn dat mensen zoals dit gezin de hond terugbrengen voordat er blijvende ellende is aangericht?malinois schreef:Dat laatste snap ik ook niet, had direct die hond teruggenomen ik zou niet eens willen dat zulke kwalleballen maar een haartje zouden krijgen van die hond...Branka schreef:Dit dus. Hond leek mij weinig mis mee. Niets wat je niet met wat geduld had kunnen verhelpen.tineke schreef:Mijn god wat een aanfluiting zeg deze deskundige ,baasjes en fokker trouwens ook en een flutuitsspraak.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Belachelijk zeg.
Dat die test ook nog bestaat.
Manga kan ook niet met kinderen volgens deze test. Ze deed 1 stapje terug voor
die domme/irriterende pop.
Nou 0,0 problemen met kinderen en die hond hoor, maar goed.
Erg jammer dit programma.
En jammer voor die hond dat ze bij die schoonzus blijft.
Dat die test ook nog bestaat.
Manga kan ook niet met kinderen volgens deze test. Ze deed 1 stapje terug voor
die domme/irriterende pop.
Nou 0,0 problemen met kinderen en die hond hoor, maar goed.
Erg jammer dit programma.
En jammer voor die hond dat ze bij die schoonzus blijft.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou idd. dat bedoel ik dus, het is nu openbaar op tv geweest en ze hebben werkelijk een belachelijk oordeel gegeven.tineke schreef:Berispt ,opzouten moet je als dat je niveau is in het vak wat je nu uitoefent.malinois schreef:Kan zo'n tester niet beoordeeld/berispt worden, want van enige kennis is hier geen sprake is wel gebleken....tineke schreef:Nou zeker en dan vraag ik me toch af ,hoeveel honden hebben zij getest waar er meer voor op het spel stondJaap* schreef: En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Wat een domme type's waren dat zeg en die Drs Planta is ook niet serieus meer te nemen als ze ,na dit gezien te hebbenm ,een prima uitslag vind.
Ik zou Xavi rustig bij die teef gelaten hebben los, geen probleem... dat was na wat gemopper over en weer uitstekend gegaan. Dat was geen echte agressie dat was opwinding icm wat onzekerheid dat ziet toch elke gek. En die man die met de hond er langs moest lopen ken ik, die gaat echt dat veld niet op als die hond niet deugd. Wel als er zo'n tuthola aan de andere kant van de lijn hangt die zelf al doodangsten uitstaat als ze een hond gespot heeft. Nee dan heb je een geweldig uitgangspunt ook voor de hond...
Wat een blammage...

-
tineke
Fokker was ook een zakmalinois schreef:Dat laatste snap ik ook niet, had direct die hond teruggenomen ik zou niet eens willen dat zulke kwalleballen maar een haartje zouden krijgen van die hond...Branka schreef:Dit dus. Hond leek mij weinig mis mee. Niets wat je niet met wat geduld had kunnen verhelpen.tineke schreef:Mijn god wat een aanfluiting zeg deze deskundige ,baasjes en fokker trouwens ook en een flutuitsspraak.
En haar nog proberen te verpatsen op mp ook
Ik vond het prima dat hij zijn geld niet kreeg ,maar wmb hadden ze best wel mogen betalen ,aan een goed pension bijv. terwijl er op zoek werd gegaan naar een wel betrokken baasje voor de hond en graag ook met wat meer kennis dan deze nitwits
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
eens dat moet ze hier ook niet doenLongFields schreef:Op een gegeven moment ging de tester op een enorm debiele manier oogcontact (proberen te) maken met de hond. Ik weet zeker dat er een heleboel honden zijn (waaronder die van mij) die dat niet accepteren en daar op reageren. De Airedale deed dat totaal niet, die wilde alleen maar dat dat irritante mens dat in de weg stond tussen haar en de begeleider wegging.

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Yep.Jaap* schreef:Wat een ergernis. En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Van alle kanten.
Ben er nogal boos over, merk ik.
Wiel
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ik zal nog gaan slaan van zo'n test. Bloedje irritant.
Maar ik zal d'r ook zo ophalen hoor, lijkt me een leuke hond
Maar ik zal d'r ook zo ophalen hoor, lijkt me een leuke hond
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou werkelijk mn bek viel open, ik heb veel gezien en gehoord maar dit slaat werkelijk alles...Biet schreef:Yep.Jaap* schreef:Wat een ergernis. En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Van alle kanten.
Goede vriend van me zei al, ben heel blij dat ik niet meer fok...

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hier ook niet, dat pikt Tama echt niet, die is van dik hout zaagt men planken, die waarschuwt geeneens.malinois schreef:eens dat moet ze hier ook niet doenLongFields schreef:Op een gegeven moment ging de tester op een enorm debiele manier oogcontact (proberen te) maken met de hond. Ik weet zeker dat er een heleboel honden zijn (waaronder die van mij) die dat niet accepteren en daar op reageren. De Airedale deed dat totaal niet, die wilde alleen maar dat dat irritante mens dat in de weg stond tussen haar en de begeleider wegging.
Die Airedale is gewoon een lekker poepie.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ja ze zullen hier wel waarschuwen maar dat herkent zo'n idioot niet natuurlijk dus dan is het mis...gonnie schreef:Hier ook niet, dat pikt Tama echt niet, die is van dik hout zaagt men planken, die waarschuwt geeneens.malinois schreef:eens dat moet ze hier ook niet doenLongFields schreef:Op een gegeven moment ging de tester op een enorm debiele manier oogcontact (proberen te) maken met de hond. Ik weet zeker dat er een heleboel honden zijn (waaronder die van mij) die dat niet accepteren en daar op reageren. De Airedale deed dat totaal niet, die wilde alleen maar dat dat irritante mens dat in de weg stond tussen haar en de begeleider wegging.
Die Airedale is gewoon een lekker poepie.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hier waarschuwen ze ook, maar dat zou dan ongetwijfeld direct als "overmatige agressie" de boeken in gaan.
Ik ben echt blij dat we bij ons ras een wat realistischere gedragstest hebben.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou ja, ze waarschuw wel, maar dat is voor als je haar niet kent haast niet te herkennen.
Laat ik het zo zeggen, ze gaat heel snel tot actie over, ze gromt niet maar aan haar kop kan je zien dat ze ergens niet van gediend is.
Laat ik het zo zeggen, ze gaat heel snel tot actie over, ze gromt niet maar aan haar kop kan je zien dat ze ergens niet van gediend is.
Laatst gewijzigd door gonnie op 01 okt 2013 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep... heb je de uitzending inmiddels al gezien?Nanna schreef:De test is naar ik begrijp afgenomen door officiële gedragsdeskundigen? Ik neem aan, voor zo'n tv programma, van het hoogste echelon?
Dat we ook meteen weer even helder hebben hoeveel fiducie we daar in moeten hebben
Zo niet, pak een stoel met een goede leuning en knoop je goed vast...
Ja dat was het hoogste echelon en zelfs de ontwikkelaarster (toch??) was erbij

-
tineke
En wat te zeggen van die seniele bejaarde dame die onder het zeggen van de meest idiote teksten ,we gaan op vakantiemalinois schreef:eens dat moet ze hier ook niet doenLongFields schreef:Op een gegeven moment ging de tester op een enorm debiele manier oogcontact (proberen te) maken met de hond. Ik weet zeker dat er een heleboel honden zijn (waaronder die van mij) die dat niet accepteren en daar op reageren. De Airedale deed dat totaal niet, die wilde alleen maar dat dat irritante mens dat in de weg stond tussen haar en de begeleider wegging.
Zijn er geen speciale sessies met caveliertjes bijv. voor dat soort dementerende oudere meer
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Hier waarschuwen ze ook, maar dat zou dan ongetwijfeld direct als "overmatige agressie" de boeken in gaan.

-
tineke
Volgens mij is dat die Drs Planta toch?malinois schreef:Yep... heb je de uitzending inmiddels al gezien?Nanna schreef:De test is naar ik begrijp afgenomen door officiële gedragsdeskundigen? Ik neem aan, voor zo'n tv programma, van het hoogste echelon?
Dat we ook meteen weer even helder hebben hoeveel fiducie we daar in moeten hebben
Zo niet, pak een stoel met een goede leuning en knoop je goed vast...![]()
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik maak me niet zo snel druk, zeker niet als het over hondengedrag gaat waar ik echt niet heel veel verstand van heb. Maar dit? Ik ben nu toch wel een beetje pissig, ik snap die uitslag echt echt echt niet. Ik zag een hartstikke leuke hondmalinois schreef:Nou werkelijk mn bek viel open, ik heb veel gezien en gehoord maar dit slaat werkelijk alles...Biet schreef:Yep.Jaap* schreef:Wat een ergernis. En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Van alle kanten.
Goede vriend van me zei al, ben heel blij dat ik niet meer fok...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou idd. daar zat een hoog waarheidsgehalte, het is toch triest dat zelfs mensen die amper wat weten van honden nog meer weten dan de mensen die er zogenaamd voor geleerd zouden hebben...Jion schreef:Het publiekspanel zei nog de meest zinnige dingen.
Krijg je dat papiertje bij een pakje boter ofzo, dan ga ik ook es zoeken...

-
gonnie
- Zeer actief
tineke schreef:Volgens mij is dat die Drs Planta toch?malinois schreef:Yep... heb je de uitzending inmiddels al gezien?Nanna schreef:De test is naar ik begrijp afgenomen door officiële gedragsdeskundigen? Ik neem aan, voor zo'n tv programma, van het hoogste echelon?
Ja, dat was ze.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja die blonde muts die op rij 2 zat...tineke schreef:Volgens mij is dat die Drs Planta toch?malinois schreef:Yep... heb je de uitzending inmiddels al gezien?Nanna schreef:De test is naar ik begrijp afgenomen door officiële gedragsdeskundigen? Ik neem aan, voor zo'n tv programma, van het hoogste echelon?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
tineke schreef:
Volgens mij is dat die Drs Planta toch?
Ja, maar die was niet aanwezig bij het afnemen van de test.
Die fokker zat ook fout en had de hond gewoon die zondag zelf moeten ophalen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Liesbeth
- Zeer actief
Mijn eerste reactie was 'kom maar hier met Anouk' (zou ze direct een ander naam gekregen hebben). Niks mis met die hond.
Tweede was dat ik mijn honden liever meteen een spuitje zou geven dan dat ik ze met die test(personen) zou confronteren.
Tweede was dat ik mijn honden liever meteen een spuitje zou geven dan dat ik ze met die test(personen) zou confronteren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik denk dat iedereen hier het daar wel mee eens is. Maar dat neemt niet weg dat zo'n officiële en gevalideerde test die nu als belangrijk onderdeel wordt meegewogen in de beslissing over de hond echt totaal nergens op slaat.marian* schreef: Die fokker zat ook fout en had de hond gewoon die zondag zelf moeten ophalen.
Daar ben ik zelf het meest kwaad en geïrriteerd over.