niet dat ik hier voldoende verstand van heb maar ik had gehoort datjans&co schreef:Bijzonder dit weer net zo bijzonder als ik een huiskat met een tijger wil gaan kruizen omdat de tijgen nog echt zo kats is.
Een dingo heeft eigenlijk niks met honden te maken, ze vallen volgens mij wel onder de hond-achtigen maar daar is het ook mee gezegt.
Je wilt dus eigenlijk iets gaan doen waar de australiers mee gestopt zijn.
De eerste dingo was denk ik net zoals de wolf niet tam te krijgen, dat jouwn dingo wel (tam) is komt omdat de australiers het met de hond heeft gekruist maar zoals jij al gemerkt hebt kost het wat bankstellen voordat deze huiselijk is.
De australiers zijn ermee gestopt en de dingo is weer verwilderd (straathond geworden)
Je houd van puur hond zo dicht mogelijk bij de natuur, je kan je pup ook niet opvoeden (slaafs maken) en je hebt puur hond.
Jij vind dat wij de honden slaafs maken, waarom weet ik niet maar je doet hetzelfde bij de dingo want aan een wilde dingo in huis heb je niks.
aan een onopgevoede hond heb je ook niks want dan wordt het een zooi.
Tja dan heb je straks een nest en 10 extra bankslopers erbij en de volgende eigenaren zitten die daar wel op te wachten dat je met 1 zo'n pup eigelijk 10 puppen in huis hebt qwa werk, misschien wel ik niet. En als deze nou niet zo worden als de jouwe wat dan.
Wat als de volgende kopers er lekker mee gaan doorfokken en ze ook weer op de markt gooien. Zitten we straks met allemaal bankslopers is het asiel.
Ik vind het een onverstandig idee maar goed het is jouw keuze.
Dan had ik wel een vraag aan jou.
vele denken dat de hond van de wolf afstamt maar mijn theorie is na veel lezen: de wolf en de hond stamt af van de tomarctus.
Hier maak ik op uit dat de hond helemaal niet van de wolf afstamt maar ze hebben de zelfde voorouders.
Hierdoor lijken hun DNA ook zoveel opelkaar.
In der loop der tijd hebben ze misschien wel de wolf met een hond gekruist en lijken sommige honden op wolfen maar stammen ze er niet van af. Vroeger had men de hond al en later is een groep wolfen dichter bij de mens gekomen en die hebben ze er in gekruist, het zelfde wat de australiers met de dingo hebben gedaan.
Ik zou goed over de gevolgen gaan nadenken voordat je met een experiment aan de slag gaat.
het meer waarschijnlijk is dat elk vleesetend dier in leven vandaag haar voorouders terug te traceren naar Miacis , een iets groter, wezel-achtige wezen dat ongeveer 55 miljoen jaar geleden leefde, . Miacis was verre van een angstaanjagende moordenaar, maar: dit kleine haarbal was ook in bomen, en smulden op insecten en eieren en kleine dieren.
(ongeveer 40 tot 35 miljoen jaar geleden) kwam uit de miacis de Hesperocyon die was rechtstreeks de voorouder van alle latere hondachtigen - en dus tot het geslacht Canis, die zich verder vertakt tot de een onderfamilie van de hondachtigen
hond evolutie nam een scherpe bocht naar rechts ongeveer 15.000 jaar geleden, toen de eerste wolven werden gedomesticeerd door de vroege mens
Voor zover wij kunnen nagaan, de eerste domesticatie van de Grijze Wolf zich ergens in Europa of Azië overal van 30.000 tot 15.000 jaar geleden. Na 40 miljoen jaar van evolutie, was de moderne hond eindelijk zijn debuut gemaakt!
Amphicyon , blijken meer verwant aan beren dan honden
het is niet dat je exact hoeft te weten hoe het in elkaar zit dat hoef ik ook niet maar ik geloof dat die Australiërs waar je het over hebt (het los gebroken Azië ) 30.000 jaar geleden leefde
hoe hebben die er nu straat honden van kunnen maken
de reden waarom dat de domesticatie daar stop is niet geheel duidelijk
waarschijnlijk is de mens anders gaan eten of anders gaan jagen
in ieder geval werd de dingo niet meer gebruikt als hond
uiteraart denk ik heel goed na over een nest of niet
en ja ik stel je mening op prijs
ook ik kan slechts beredeneren hoe dat de pup zich ontwikkelen uit deze combinatie
F1 of F2 achtige misschien