De volgende wordt toch weer een DH, mijn vriend kwam er zelf mee dat hij sinds hij die twee van mij meemaakt(e) het toch wel erg fijne honden vindt. Voorheen moest hij er niet veel van hebben.
Wél heb ik fokkers in gedachten waar ik graag bij in aanmerking wil komen voor een pup t.z.t.. Was altijd duitse herder fan, van jongs af aan al. Maar pas toen ik mijn eerste herder kreeg leerde ik over de verschillen binnen het ras en helaas ook over de medische kwalen van het ras. Bij toeval kreeg ik dus een werklijn. En daarbij kwam nog een werklijn.
En ik was en ben trots op ze, ook wat uiterlijk betreft.

Zo ziet het er dan uit in stand gezet
Bluf

Finn

Vlak voor zijn dood
Finn was helaas geen gezonde herder, hij had wel de mankementen die voorkomen bij een dh, maar zijn karakter was geweldig en een heerlijke hond in de omgang.
Blufje is gezond en qua bouw zeker niet verkeerd en voor mensen en de meeste dieren is het ook een fijne hond

Beetje een eigenwijs karaktertje, dat wel, maar dat heeft vaak ook wel weer zijn charmes.
Ook hier hoor ik soms nog wel de vraag wat Bluf dan is voor ras. De mensen kennen vaak het type wolfgrauw niet, maar ook qua bouw hoor je te vaak dat je het niet meer zo vaak ziet, zo'n rechte rug.
Maar goed, ieder zijn ding. Hier zie ik veel rechte ruggen, ook een behoorlijk aantal die bij broodfokkers vandaan komen en 1 van de boerderij. Maar er lopen er ook die van de showlijnen afkomen. Als je ze dan zo bij elkaar ziet staan dan gaat mijn eigen voorkeur ook uit naar de bouw zoals die van mijn honden. Maar neemt niet weg dat bijvoorbeeld in Finn zijn geval hij er mooi uitzag, maar niet gezond was en die andere hond uit de showlijn niets mankeerde.
Graag hier weer een dh, maar wel bij fokkers vandaan die zelf weten waar ze mee bezig zijn, die veelal uit eigen nesten ook weer een pup aanhouden om de lijn mee voort te zetten. Dat zijn de fokkers die ook de medische achtergronden meenemen in hun besluit welke reu en welke teef elkaar aanvullen en zo gezond mogelijk willen fokken. Ter verbetering van gezondheid en karakter, ja daar wil ik graag een pup van. 100 % gezondheid garantie heb je nergens.