Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet meer?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet me

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Nanna schreef:Ja, die Russen ;-)
Die hebben klaarblijkelijk op dit gebied meer verstand ;-)
Prachtige honden, om te hèbben. :ok:

Afbeelding
ik vind deze ruggen ook van die glijbanen , de achterpoten moeten ook hierdoor buigen , ik zie geen verschil met de Duitse

dit speelt al zolang af , maar er wordt niets aan gedaan zolang mensen dit nog mooi vinden . :19:

Die honden lopen een berg op, als mijn honden een berg op lopen lijkt het ook net of ze aflopende ruggen hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Pakdebal schreef:
Nanna schreef:Ja, die Russen ;-)
Die hebben klaarblijkelijk op dit gebied meer verstand ;-)
Prachtige honden, om te hèbben. :ok:

Afbeelding
ik vind deze ruggen ook van die glijbanen , de achterpoten moeten ook hierdoor buigen , ik zie geen verschil met de Duitse

dit speelt al zolang af , maar er wordt niets aan gedaan zolang mensen dit nog mooi vinden . :19:

Je moet naar de bouw kijken, niet naar de stand waarin de hond staat.
Deze honden hebben een rechte rug maar lopen helling op en daarbij ook nog spelend. Of vind je van een hond in spelboog ook dat hij een kromme rug heeft (maar dan de andere kant op) :wink:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Selene schreef:Waar gaan we heen met de duitsers? ik maak me steeds meer zorgen en nee ik ben niet de eerste, het is niet nieuw maar wat zijn we in vredesnaam aan het doen met deze heerlijke honden? De dna kan toch nooit breed genoeg zijn om ook nog oud duitsers te gaan fokken zonder gevolgen?
Dat pupje is ongetwijfeld enorm lief maar dit slaat toch nergens meer op? De onderste is de welbekende kyno die ik op fb langs zie komen als een mooi voorbeeld van een fokker....

Afbeelding

Afbeelding

Ik blijf wel in de werklijn DH, mooie honden die nog gewoon hond kunnen zijn of ik stap over naar ander rassen. Straks eindigen die duitsers nog in dezelfde categorie als de kortsnuiten. Ik weet dat het twee voor twaalf is voor hen maar dat in deze tijd dit nog wordt verkocht als mooi? gemiste kans, helaas!
Voor mij dus ook de reden om geen duitse herder meer te nemen.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

sirene schreef:
CharlesvdBerkt schreef: Maar wat jij niet weet is dat deze hond zijn oefening deed en dat is vanuit looppas het commando "sta" opvolgen zonder daarna ook nog maar 1 pas te verzetten of zelfs maar recht te gaan staan. :LOL:
Nou, dat helpt zo'n foto.
Even zeggende dat dit ook mijn laatste Duitser wordt, vanwege de rug heb ik wel voldoende vergelijkingsmateriaal voor je. Mijn eigen (ontzettend slecht gefokte look-alike) Duitser in haar volle glorie. Glijbaan rug, zonder stand en volledige albums vol. Nadeel van dit verhaal: Ik zit op werk en mijn foto's zijn te groot. Het zijn dus linkjes.

http://i.imgur.com/BEV0g.jpg

Vol spanning wachtend op een bal
http://i.imgur.com/k9Q78.jpg

Staren naar andere hond
http://i.imgur.com/8XU1k.jpg

http://imgur.com/a/bZ680#23

Even zeggende dat ze hier ook wel als een mongool aan het rennen was i.v.m een stok.
http://i.imgur.com/Hs1KP90.jpg
http://i.imgur.com/joWUppw.jpg

Dan heb je wat beter materiaal. :mrgreen:
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Tara schreef:Nee, maar dan is dit niet de handigste foto om je opmerking mee te illustreren natuurlijk. :wink:
Overigens ben ik wel met je eens dat die achterlijke overstrekking vanzelf wel zorgt voor een aflopende rugbelijning, maar dat laat onverlet dat de meeste DH, ja óók die uit werklijnen, gewoonweg te sterk gehoekt zijn om nog echt goed vierkant te kunnen staan.

Waar het mij om gaat/ging is de hond staand zonder gefruts en getrut om dingen te verdoezelen.
Deze hond kan je ook aan een riempje laten staan zonder koehakkig te zijn, maar dan ben je toch weer bezig om de presentatie aan te passen.
Nu moest de hond op commando staan vanuit een looppas (dit was op een IPO wedstrijd) en dan weet hij ook dat hij beslist geen pasje bij mag zetten en dat hij moet blijven staan zoals hij stond

Inderdaad ook een werklijn is een gestrekte hond en met normale achterhandhoekingen gaat deze ook niet vierkant staan.
fredje
Actief

Ongelezen bericht door fredje »

Ik krijg op het hondenforum altijd het idee dat er bijna geen rechte ruggen meer voorkomen bij duitse herders,terwijl ik in mijn omgeving juist veel minder aflopende ruggen zie.

Als odh eigenaar denk ik echt dat foto 1 van dat pupje geen reeel beeld van een odh pup geeft.
Mijn honden hadden als pup niet zo veel vacht en zo''n klein hoofd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

CharlesvdBerkt schreef:

Waar het mij om gaat/ging is de hond staand zonder gefruts en getrut om dingen te verdoezelen.
Deze hond kan je ook aan een riempje laten staan zonder koehakkig te zijn, maar dan ben je toch weer bezig om de presentatie aan te passen.
Nu moest de hond op commando staan vanuit een looppas (dit was op een IPO wedstrijd) en dan weet hij ook dat hij beslist geen pasje bij mag zetten en dat hij moet blijven staan zoals hij stond

Inderdaad ook een werklijn is een gestrekte hond en met normale achterhandhoekingen gaat deze ook niet vierkant staan.
Kita, staand zonder gefruts en getrut:
Afbeelding

@fredje; ze zijn er ook heus wel, de dh zonder kromme ruggen en poten, maar het feit dat die kromme stakkers überhaupt bestaan is triest genoeg en helaas zijn er genoeg fokkers en keurmeesters die ervan overtuigd zijn dat een dh er zo uit hoort te zien.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Cindy52 schreef:
Selene schreef: Afbeelding

Ik blijf wel in de werklijn DH, mooie honden die nog gewoon hond kunnen zijn of ik stap over naar ander rassen. Straks eindigen die duitsers nog in dezelfde categorie als de kortsnuiten. Ik weet dat het twee voor twaalf is voor hen maar dat in deze tijd dit nog wordt verkocht als mooi? gemiste kans, helaas!
Voor mij dus ook de reden om geen duitse herder meer te nemen.
:ok: , voor de laatste opmerking , niet voor die foto. :cry:

afschuwelijk, je voelt de pijn al bij die foto .. :schrik:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik kan niet zo snel een foto vinden waar mijn logeetje stil staat ... hij rent alleen maar :hmmm: kopfoto heb ik wel maar ja daar zie je weinig rug aan :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tja mooi vind ik haar ook niet, desondanks vind ik haar ranke bouw wel mooi. Daarbij staat ze gelukkig niet te swabberen op haar poten en ze doet alles wat elke hond ook kan, ze heeft er geen hinder aan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Perry en Noah

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Vreselijk. En zo zonde.
Gelukkig zijn ze er nog wel. Al dan niet als herplaatser. Ik had het er laatst met iemand over. Die zei: tjah die glijbaan hoort nou eenmaal.
Oh waarom?
Dat moet op shows.

Dan ben je wel een beetje uitgepraat.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wauw die is echt heel mooi Nanna!
Die lijkt ook erg op een hond die ik altijd tegenkom in het bos, dezelfde kruising en echt een mooie atletische hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De volgende wordt toch weer een DH, mijn vriend kwam er zelf mee dat hij sinds hij die twee van mij meemaakt(e) het toch wel erg fijne honden vindt. Voorheen moest hij er niet veel van hebben.
Wél heb ik fokkers in gedachten waar ik graag bij in aanmerking wil komen voor een pup t.z.t.. Was altijd duitse herder fan, van jongs af aan al. Maar pas toen ik mijn eerste herder kreeg leerde ik over de verschillen binnen het ras en helaas ook over de medische kwalen van het ras. Bij toeval kreeg ik dus een werklijn. En daarbij kwam nog een werklijn.
En ik was en ben trots op ze, ook wat uiterlijk betreft.
Afbeelding
Zo ziet het er dan uit in stand gezet
Bluf
Afbeelding
Finn
Afbeelding
Vlak voor zijn dood
Afbeelding

Finn was helaas geen gezonde herder, hij had wel de mankementen die voorkomen bij een dh, maar zijn karakter was geweldig en een heerlijke hond in de omgang.
Blufje is gezond en qua bouw zeker niet verkeerd en voor mensen en de meeste dieren is het ook een fijne hond :mrgreen: Beetje een eigenwijs karaktertje, dat wel, maar dat heeft vaak ook wel weer zijn charmes.
Ook hier hoor ik soms nog wel de vraag wat Bluf dan is voor ras. De mensen kennen vaak het type wolfgrauw niet, maar ook qua bouw hoor je te vaak dat je het niet meer zo vaak ziet, zo'n rechte rug.

Maar goed, ieder zijn ding. Hier zie ik veel rechte ruggen, ook een behoorlijk aantal die bij broodfokkers vandaan komen en 1 van de boerderij. Maar er lopen er ook die van de showlijnen afkomen. Als je ze dan zo bij elkaar ziet staan dan gaat mijn eigen voorkeur ook uit naar de bouw zoals die van mijn honden. Maar neemt niet weg dat bijvoorbeeld in Finn zijn geval hij er mooi uitzag, maar niet gezond was en die andere hond uit de showlijn niets mankeerde.

Graag hier weer een dh, maar wel bij fokkers vandaan die zelf weten waar ze mee bezig zijn, die veelal uit eigen nesten ook weer een pup aanhouden om de lijn mee voort te zetten. Dat zijn de fokkers die ook de medische achtergronden meenemen in hun besluit welke reu en welke teef elkaar aanvullen en zo gezond mogelijk willen fokken. Ter verbetering van gezondheid en karakter, ja daar wil ik graag een pup van. 100 % gezondheid garantie heb je nergens.
blondie
Zeer actief

Kan me overigens ook voorstellen dat sommige mensen die alleen de "standaard" duitsers kennen dit niet geheel als Duitse herders herkennen, de ene is Bluf, de ander Kenai uit Tsjechische lijnen
Afbeelding
Bluf
Afbeelding
Jonge reu toen nog Kenai
Afbeelding
Afbeelding
Chase is dit geloof ik.. doet het enorm goed een pupje zoals ik ze mooi vind om te zien, wel Tsjechische lijnen
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

blondie schreef:Bluf
Afbeelding
Finn
Afbeelding
.

dit zijn enge heupen, ik zie hem al sluipend lopen met zijn achterpoten , het blijft dus een gok, ook al zegt de fokker dat alles oke , is ..:19:
blondie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Afbeelding
Finn
Afbeelding
.

dit zijn enge heupen, ik zie hem al sluipend lopen met zijn achterpoten , het blijft dus een gok, ook al zegt de fokker dat alles oke , is ..:19:
Wat ben jij een idioot zeg. Met zijn heupen was niets mis.
Pak je bal en ren er zelf heel hard achteraan, hoop dat je de bal kwijt raakt dan blijf je hopelijk zoeken, dat doet een duitser namelijk ook. Of ze graven een kuil.
Bedankt voor je reactie pakdebal.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Zo op het blote oog lijken Bluf's heupen me nog iets beter dan die van Finn, maar voor beiden zou ik meteen tekenen als alle Duitse herders zulke heupen hadden.
Nu ben ik gewend aan saarloosheupen en die kijken weer anders natuurlijk. HD komt wel voor bij de Saarloos maar gelukkig heel weinig.
Ik snap alleen niks van die showstand van de Duitser. Waarom niet gewoon recht laten staan? Naar mijn mening zie je dan de bouw zeker zo goed. Maar wellicht zie ik dat anders omdat ik totaaaaal geen verstand van showen heb.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

blondie schreef:
Pakdebal schreef:
Afbeelding
Finn
Afbeelding
.

Wat ben jij een idioot zeg. Met zijn heupen was niets mis.
Pak je bal en ren er zelf heel hard achteraan, hoop dat je de bal kwijt raakt dan blijf je hopelijk zoeken, dat doet een duitser namelijk ook. Of ze graven een kuil.
Bedankt voor je reactie pakdebal.
Laat gaan.....

Bluf is :I: wat een mooie hond is dat toch, ik zie ze zelf ook graag grauw. Moet weer eens foto's maken van rayos staand, moet ik hem wel aan de lijn hebben anders rent hij alleen maar of gaat af voor de bal :wink:
Sep is nu nog echt een slungel, lekker ding
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vind het ook erg mooie herders, Blondie! Ook Fin was gewoon een mooie hond, vreselijk dat hij niet gezond was...

Van Tay valt er geen standfoto te maken, slaat nergens nog op nu, hoewel hij wel redelijk in verhouding blijft groeien.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Afbeelding
Finn
Afbeelding
.

Ben ik nou gek of zie ik geen heupfoto's???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief

blondie schreef:Kan me overigens ook voorstellen dat sommige mensen die alleen de "standaard" duitsers kennen dit niet geheel als Duitse herders herkennen, de ene is Bluf, de ander Kenai uit Tsjechische lijnen
Afbeelding
Bluf
Afbeelding
Jonge reu toen nog Kenai
Afbeelding
Afbeelding
Chase is dit geloof ik.. doet het enorm goed een pupje zoals ik ze mooi vind om te zien, wel Tsjechische lijnen
Afbeelding
Nu weet ik dat Kenai goed opgedroogd was, maar als ik zijn polsen zie, schrik ik wel :80: Zulke polsen zijn niet gezond lijkt mij, zo vreselijk zwak en naar binnen gedraaid
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

frank1985 schreef:Vreselijk. En zo zonde.
Gelukkig zijn ze er nog wel. Al dan niet als herplaatser. Ik had het er laatst met iemand over. Die zei: tjah die glijbaan hoort nou eenmaal.
Oh waarom?
Dat moet op shows.

Tot nu toe heb ik ook nog nooit echt een zinnig antwoord gehad, behalve dat het dravers zijn en door ze zo in stand te zetten en te fokken dat ze beter kunnen draven
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Tara schreef:
duitse herder schreef:
frank1985 schreef:Vreselijk. En zo zonde.
Oh waarom?
Dat moet op shows.

Tot nu toe heb ik ook nog nooit echt een zinnig antwoord gehad, behalve dat het dravers zijn en door ze zo in stand te zetten en te fokken dat ze beter kunnen draven
En dat verhaal klopt dus gewoon niet.
Als je dit topic eens doorleest kom je er achter waarom dat verhaal niet klopt. Klikkerdeklik
Weet ik, dit word gezegd door fokkers. Helaas verder ook nooit echt antwoord gekregen. Zag wel een mooie tekening van de verandering van de bouw
Perry en Noah

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Bluffie is echt een prachtige hond,en Finn was dat ook.
Ik vind de herders die je erbij plaatste nog steeds niet zo mooi als Bluf ,Bluf staat veel beter op haar poten!
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

[/quote]
Nu weet ik dat Kenai goed opgedroogd was, maar als ik zijn polsen zie, schrik ik wel :80: Zulke polsen zijn niet gezond lijkt mij, zo vreselijk zwak en naar binnen gedraaid[/quote]

Nou Kenai is niet beter opgedroogd hoor :mrgreen: heeft nog net zulke zwakke polsen als op de foto, hij heeft het echt heel erg maar nooit last van.
Ik dacht die dingen breken nog eens in tweeën maar hij is nu bijna 7 jaar en ze doen het nog steeds, maar goed is het zeker niet! Kenai heeft vind ik ook geen mooie bouw zeker niet voor een werklijn, te lang lijf en te aflopend.
Chase vind ik meer mijn type, hieronder in gewone natuurlijke stand.

Afbeelding
Afbeelding

Het verschil tussen Kenai en Chase is ook heel duidelijk zichtbaar in het bewegen, waar Chase soepel is snel en wendbaar, is Kenai alleen snel op een recht stuk en niet erg wendbaar.
Ook qua spring is er echt enorm verschil.
duitse herder
Zeer actief

Kenai, nu moet ik even denken of ik niet in de war ben. Is hij die uit Tsjechische lijnen? Maar de Kenai die ik ken is volgens mij overleden, dan zal het niet dezelfde zijn. Connie kan jij mij even helpen :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

duitse herder schreef:Kenai, nu moet ik even denken of ik niet in de war ben. Is hij die uit Tsjechische lijnen? Maar de Kenai die ik ken is volgens mij overleden, dan zal het niet dezelfde zijn. Connie kan jij mij even helpen :mrgreen:
Ik denk dat je Itan bedoeld, hij kwam ook net als Kenai en Chase uit Tsjechische lijnen maar had gelukkig niet van die zwabberpoten als Kenai :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Simon & Troy
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Simon & Troy »

Ik had dus hetzelfde probleem met de dh voor een poos geleden een programma gezien op tv over het "aus" van de Duitse Herder en zijn aangefokte kwalen. Wat ze die dieren hebben aangedaan is vreselijk. Door zoeken heb ik nu een Altdeutscher langhaar Schäferhund met een absoluut rechte rug en zonder onderwol een heerlijk beest erg rustig karakter en kan ook goed alleen zijn (als het ff moet). Een keffer is het helemaal niet wat vaak gezegd wordt. Maar wel een volbloed Herder met het juiste karakter uit Oostenrijk waar ze wel erkent worden.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3U7PUBPL.jpg
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Simon & Troy schreef:Ik had dus hetzelfde probleem met de dh voor een poos geleden een programma gezien op tv over het "aus" van de Duitse Herder en zijn aangefokte kwalen. Wat ze die dieren hebben aangedaan is vreselijk. Door zoeken heb ik nu een Altdeutscher langhaar Schäferhund met een absoluut rechte rug en zonder onderwol een heerlijk beest erg rustig karakter en kan ook goed alleen zijn (als het ff moet). Een keffer is het helemaal niet wat vaak gezegd wordt. Maar wel een volbloed Herder met het juiste karakter uit Oostenrijk waar ze wel erkent worden.

Voor mij zou dat dan al geen volbloed herder meer zijn.
Bij de Duitser moet er wel een beetje pit inzitten en helaas mis ik dat in veel hochzucht (show)lijnen en ook bij de ODH
malinois
Zeer actief
Contacteer:

CharlesvdBerkt schreef:
Simon & Troy schreef:Ik had dus hetzelfde probleem met de dh voor een poos geleden een programma gezien op tv over het "aus" van de Duitse Herder en zijn aangefokte kwalen. Wat ze die dieren hebben aangedaan is vreselijk. Door zoeken heb ik nu een Altdeutscher langhaar Schäferhund met een absoluut rechte rug en zonder onderwol een heerlijk beest erg rustig karakter en kan ook goed alleen zijn (als het ff moet). Een keffer is het helemaal niet wat vaak gezegd wordt. Maar wel een volbloed Herder met het juiste karakter uit Oostenrijk waar ze wel erkent worden.

Voor mij zou dat dan al geen volbloed herder meer zijn.
Bij de Duitser moet er wel een beetje pit inzitten en helaas mis ik dat in veel hochzucht (show)lijnen en ook bij de ODH
Idd. ik blijf erbij dat een DH gewoon nog moet kunnen doen waarvoor hij gemaakt is... en daarvoor heb je een flinke dosis moed en karakter nodig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”