Jullie hebben wel gelijk, alleen weet je niet of diegene altijd maar tiert, vloekt en trekt. En wanneer is het schelden en tieren?Punzel schreef:Dit idee kreeg ik dus ook een beetje. Ga nu maar fijn allemaal tegen mij tekeer, maar ik ben het wel deels met pdb eens hoor. Al ben ik dan wel zo'n schijterd dat ik op straat waarschijnlijk niks tegen die persoon zeg (en er ook geen topic over open later) , maar ik vind het dus echt niet normaal om maar lekker tegen je hond te schreeuwen en te tieren of zelfs schoppenmassam schreef: ik snap ook niet waarom iedereen het zo grappig vindt om te vertellen hoe stoer ze tegen hun hond tieren en rukken alleen om het vooral niet eens te zijn met pdb lijkt het welIk begrijp best dat je soms je geduld verliest, maar er zijn mensen die dat gewoon regelmatig doen en ik denk dat je dan beter naar jezelf kan kijken in plaats van naar de hond.
Ik vind het dan moeilijk om daar iets over te zeggen, omdat ik het ook gedaan heb. En op dat moment had ik echt geen commentaar gewild van iemand die dacht dat er geen trigger was en ik om niks liep te schelden. Maar aan de andere kant had ik dan wel achteraf kunnen nadenken dat het niet opschoot, ik was lucht voor hond, dus het luchtte alleen op voor mij. Heel veel voorbeelden die hier gegeven worden vind ik geen schelden en tieren. Een keer roepen dat het een rothond is en dat hij/zij op moet houden en een ruk aan de riem geven is wat anders als continu door het lint gaan natuurlijk. Dat 1e kan wel eens gebeuren als je je geduld verliest (of als grapje je hond een rothond noemen, maar dat klinkt anders natuurlijk), hoewel dat natuurlijk niet hoort. Dat 2e is een zwaktebod, dat is idd niet normaal. Ook al heb ik het wel gedaan, het was wel een zwaktebod.
Dan heb ik het niet over schoppen he?