malinois schreef:Nee dat heet verantwoordelijkheid en opvoeden. Als jij intacte honden houd moet jij er voor zorgen dat er niet gedekt kan worden, heel simpel.frenchielover schreef: das dan mooi voor jou toch?
En die kutsmoesjes van loopsheidbroekjes als antidekbroekjes zien sorry daar geloof ik echt niet in. Iedere jan lul weet waarvoor die dingen zijn. Als je dat al niet weet vraag ik me af waarom je in vredesnaam gaat fokken, je weet niet eens wat een bloedlijn is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bevalling hond
Moderator: moderatorteam
- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 4
Re: bevalling hond

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee dat kan niet, heel simpel.frenchielover schreef: weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.
Daar zijn castraties voor, prikpil (niet aan te raden), en het scheiden van honden.
ps. kun je niet beter quoten ik ben alleen maar aan het corrigeren omdat al die quotes van je verkeerd zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je fokt toch? Al 2 x nu...frenchielover schreef:malinois schreef:Nee dat heet verantwoordelijkheid en opvoeden. Als jij intacte honden houd moet jij er voor zorgen dat er niet gedekt kan worden, heel simpel.frenchielover schreef: das dan mooi voor jou toch?
En die kutsmoesjes van loopsheidbroekjes als antidekbroekjes zien sorry daar geloof ik echt niet in. Iedere jan lul weet waarvoor die dingen zijn. Als je dat al niet weet vraag ik me af waarom je in vredesnaam gaat fokken, je weet niet eens wat een bloedlijn is.lees eens wat beter dan praten we verder of ik wil fokken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
weinig verstand van honden dus... en jij gaat fokken?[/quote]frenchielover schreef:nee idd ... ik vondt het proberen waard aangezien ik me reutje niet slim genoeg inschatte.. foutje dus
weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.[/quote]
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- fransoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
nathalie71 schreef:Ik kan dit allemaal echt niet begrijpen.
Hoe kan een minderjarige uberhaubt in Duitsland of België een stamboom en alles wat er bij komt gaan aan vragen als dat al had gekund.
Hoe kan zij op deze leeftijd gaan fokken?Zeker met dit ras?
Hoe kan zij alles bekostigen?
Dit klopt toch allemaal niet???
Zou wel eens willen weten waar jij alle dierenartskosten,voer,chip,papieren etc van betaald?
Je moet verplicht tot je 18e naar school,dus rijk ben je niet...
Ik blijf het raar vinden
ff lezen, ze woont gewoon thuis, honden zijn van ouders, kosten dus ook, maar zij verzorgt ze voor het merendeel
niks mis mee
verders gewoon veel jeugdige onwetendheid wat betreft administratie stambomen onzo, is ook niks raars aan
zolang ik nog reuen ken die hier in nederland geen stamboom hebben, en in duitsland nu ineens wel, is het soms voor ons al moeilijk te bedenken wat kan, en wat "ken"
en ach dit ras is niet zo moeilijk, het wordt moeilijk gemaakt door de "ervaren" fokkers
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
-
nathalie71
Weet je...ik geef het op.......
Als dit allemaal klopt,dan hoop ik dat er gezonde hondjes ter wereld komen en dat mama hond niet hoeft te lijden.
En daarna zou ik eerst eens een hele studie er van gaan maken als je ooit nog verder wil fokken.
Voor de rest hou ik mijn mond.
Ik wordt hier alleen maar heeeeel boos van,en dan snap ik je ouders ook niet.................
Als dit allemaal klopt,dan hoop ik dat er gezonde hondjes ter wereld komen en dat mama hond niet hoeft te lijden.
En daarna zou ik eerst eens een hele studie er van gaan maken als je ooit nog verder wil fokken.
Ik wordt hier alleen maar heeeeel boos van,en dan snap ik je ouders ook niet.................
- frenchielover
- Actief
he wat jij wiltmalinois schreef:nee dat kan niet, heel simpel.frenchielover schreef: weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.
Daar zijn castraties voor, prikpil (niet aan te raden), en het scheiden van honden.
ps. kun je niet beter quoten ik ben alleen maar aan het corrigeren omdat al die quotes van je verkeerd zijn.

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- frenchielover
- Actief
en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...frenchielover schreef:malinois schreef:Nee dat heet verantwoordelijkheid en opvoeden. Als jij intacte honden houd moet jij er voor zorgen dat er niet gedekt kan worden, heel simpel.frenchielover schreef: das dan mooi voor jou toch?
En die kutsmoesjes van loopsheidbroekjes als antidekbroekjes zien sorry daar geloof ik echt niet in. Iedere jan lul weet waarvoor die dingen zijn. Als je dat al niet weet vraag ik me af waarom je in vredesnaam gaat fokken, je weet niet eens wat een bloedlijn is.lees eens wat beter dan praten we verder of ik wil fokken

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Gut, wat ben jij een onbeschoft k*tkind zeg...
Allereerst ben je te stom om voor de duvel te dansen, daar laat je je hond de dupe van worden en vervolgens doe je onbeschoft tegen iedereen die je probeert te helpen...
Echt een aanwinst voor de maatschappij zeg maar
Allereerst ben je te stom om voor de duvel te dansen, daar laat je je hond de dupe van worden en vervolgens doe je onbeschoft tegen iedereen die je probeert te helpen...
Laatst gewijzigd door fes/lou op 03 mei 2013 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- smoekie
- Zeer actief
nathalie71 schreef:Ik kan dit allemaal echt niet begrijpen.
Hoe kan een minderjarige uberhaubt in Duitsland of België een stamboom en alles wat er bij komt gaan aan vragen als dat al had gekund.
Zou wel eens willen weten waar jij alle dierenartskosten,voer,chip,papieren etc van betaald?
Ik blijf het raar vinden
Waarom raar? Gewoon je eigen verstand gebruiken
Ouders fokken voor wat extra inkomsten bulletjes en het dametje in kwestie vind het maar wat interessant
Kan me namelijk niet voorstellen dat ook maar 1 weldenkende ouder is met gezond verstand die zijn/haar dochter op deze leeftijd een dusdanige verantwoordelijkheid geeft
Voor een puber van die leeftijd niks leuker dan lekker knuffelen en kneuteren met opgroeiende pups
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
Ach ik zou er niet zo boos over worden. Als je verder niet wilt fokken en met dit nestje een inschattingsfout hebt gemaakt... tjah... dat kan gewoon.
Geniet maar gewoon van de pups... maak er wat moois van

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
- frenchielover
- Actief
ik laat je wel even weten of het goed is gegaan, voor de gemoedstoestand, maak je geen zorgen komt goeddnathalie71 schreef:Weet je...ik geef het op.......

- smoekie
- Zeer actief
Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zetfrenchielover schreef:en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...
- frenchielover
- Actief
jaa het heele gebeuren is super om mee te makensmoekie schreef:nathalie71 schreef:Ik kan dit allemaal echt niet begrijpen.
Ik blijf het raar vinden
Waarom raar? Gewoon je eigen verstand gebruiken![]()
Ouders fokken voor wat extra inkomsten bulletjes en het dametje in kwestie vind het maar wat interessantMeer is het niet hoor. Althans daar ga ik persoonlijk vanuit
![]()
Kan me namelijk niet voorstellen dat ook maar 1 weldenkende ouder is met gezond verstand die zijn/haar dochter op deze leeftijd een dusdanige verantwoordelijkheid geeftDus ja, tis leuk, het brengt wat extra inkomsten (zeker als er weer 11 pups geboren worden), dus wat wil je nog meer
![]()
Voor een puber van die leeftijd niks leuker dan lekker knuffelen en kneuteren met opgroeiende pups

- smoekie
- Zeer actief
fes/lou schreef:Gut, wat ben jij een onbeschoft kutkind zeg...
ben het met je eens
- frenchielover
- Actief
af een toe een nestje voor het leuke ervan?smoekie schreef:Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zetfrenchielover schreef:en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb meer nuttige dingen gezegd in die paar posten hier dan jij in al je posten volgens mij... ik hoop dat andere (nieuwe) mensen die met verbazing jouw verhalen lezen en misschien ook nog weinig verstand hebben van honden en hun voorplanting kunnen lezen hoe ze nesten moeten voorkomen.frenchielover schreef:he wat jij wiltmalinois schreef:nee dat kan niet, heel simpel.frenchielover schreef: weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.
ps. kun je niet beter quoten ik ben alleen maar aan het corrigeren omdat al die quotes van je verkeerd zijn.maar even los daarvan ga je nou alleen maar nutteloze discussie proberen aantevechten waar niemand verder iets aan heb of ga je nog wat nuttig zeggen?
Maar dat jij iets niet wil horen dat is dan heel jammer voor jou, ik hou mijn mond nl. niet voor fuckers als jou. Die met het ene kutsmoesje na het andere komen, loopsheidbroekjes en gewoon stug vol blijven houden dat ze daar wel voor werken. Je weet niet half waar je het zelf over hebt.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Een nestje fokken is een nestje fokken, zo heet dat gewoon. In verantwoord fokken zit meer werk, waaronder je verdiepen in honden. Zodat jouw ouders geweten hadden dat een loopsheid broekje alleen is tegen het bloed op de grond en niet om een dekking tegen te gaan.frenchielover schreef:af een toe een nestje voor het leuke ervan?smoekie schreef:Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zetfrenchielover schreef:en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...fokken zit wat meer werk in en planning.. en geplant is anders
Als je alles zo goed weet en geen kritiek wil of kan handelen, moet je geen topic openen. Mensen proberen je hier te helpen, maar niks klopt en iedereen heeft het fout in jouw ogen.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 02 mei 2013 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
smoekie schreef:nathalie71 schreef:Ik kan dit allemaal echt niet begrijpen.
Ik blijf het raar vinden
Waarom raar? Gewoon je eigen verstand gebruiken![]()
Ouders fokken voor wat extra inkomsten bulletjes en het dametje in kwestie vind het maar wat interessantMeer is het niet hoor. Althans daar ga ik persoonlijk vanuit
![]()
Kan me namelijk niet voorstellen dat ook maar 1 weldenkende ouder is met gezond verstand die zijn/haar dochter op deze leeftijd een dusdanige verantwoordelijkheid geeftDus ja, tis leuk, het brengt wat extra inkomsten (zeker als er weer 11 pups geboren worden), dus wat wil je nog meer
![]()
Ik hoop dat je daar gelijk in hebt,en als die andere topics hier inderdaad bij horen,dan heeft ze ook echt het goede voorbeeld
Jammer dat mensen op dit forum mee leven en mee denken,hulp bieden.......
En dan had je dat in dit geval maar beter niet kunnen doen.
Sorry hoor maar ik heb er geen goed woord voor over.
-
Neeltje
Dat had je al 8 weken geleden moeten doen. Erger nog, nog voordat je hond überhaupt gedekt zou zijn, niet op het allerlaatste moment. Als je dat had gedaan, ja dan had je recht van spreken, nu niet.frenchielover schreef:jezus ik vroeg alleen maar of er MEER dan normale kenmerken waren in het uiterlijk, mensen zoek het uit als ze dr zijn en het is gewoon zonder DA prima gelopen hoop ik dat jullie inzien dat niet iedereen met een vraag "dommer dan jullie is"Neeltje schreef:Dat klopt ook Ida, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent, en ik krijg bij haar niet echt het gevoel dat ze er ook maar iets vanaf weet, of al veel eerder hulp had ingeroepen en dan niet op een forum maar van een DA die ze vertrouwt. Want ook jij weet dat fokken zonder ook maar voldoende verstand te hebben van de Franse Bulldog zeer zeker vragen is om problemen.fransoos schreef:zal maar niet reageren op al wat hier gezegt wordt![]()
![]()
denk dat je toch echt ff moet gaan temparaturen als je het niet vertrouwd, het kan zijn dat ze al lang bezig is, maar ik vermoed dat ze nu dus juist haar water was verloren , en dat je vanacht pups gaat krijgen
uiterlijke tekens zijn allemaal al opgenoemd hier, maar die kunnen achterwege blijven
zolang ze nog niet gewoon gaat persen, en haar temp blijft onder de 38 graden, zou ik me nog geen zorgen maken
je zou desnoods haar ook kunnen toucheren, is alles nog nauw en voel je geen pups in of voor het bekken, is ze nog niet zover
Een natuurlijke bevalling vorige keer geeft geen 100 % zekerheid voor nog een natuurlijke bevalling, maar zonder de normale complicaties die bij iedere hond voor kunnen komen, mag je er wel gewoon van uitgaan dat ze het deze keer ook zelf kan, maar een dwarsligger is altijd mogelijk uiteraard
Laat je de kop niet gek maken door de meningen van anderen, er zouden veel meer natuurlijke bevallingen van fransjes mogelijk zijn, als de fokkers zich hier voor in zouden zetten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
sterker nog, 1 nest is al fokken inderdaad.frenchielover schreef: en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weer
Jij fuckt overigens, want fokken kun je dit niet noemen.
Daarnaast heb ik niet de illusie dat ik een expert ben, maar ik ben wel zo brutaal dat ik inderdaad geloof dat ik over wat meer kennis beschik qua honden dan jij.

-
Marion.
En in het topic van Cleo met haar paardenwereld briest ook al zo'n tiener van zich af. Meent Kees even op zijn plaats te moeten zetten. Werkelijk hoorfes/lou schreef:Gut, wat ben jij een onbeschoft kutkind zeg...
- frenchielover
- Actief
ja me ma wilt over 2 jaar nog 1 nestje met een van de puppys voor de rest was dsat het.. dankjee zal ik zeker doennailaina schreef:Ach ik zou er niet zo boos over worden. Als je verder niet wilt fokken en met dit nestje een inschattingsfout hebt gemaakt... tjah... dat kan gewoon.

- smoekie
- Zeer actief
frenchielover schreef:af een toe een nestje voor het leuke ervan?smoekie schreef:Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zetfrenchielover schreef:en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...fokken zit wat meer werk in en planning.. en geplant is anders
Ja, maar een ongelukje/oepsnestje of niet. Voor het leuke ervan. Het is en het blijft een nestje fokken meidje
Tis echt neit zo dat bij "fokken" meer komt kijken hoor. Als jij(je ouders) een nestje voor de leuk op de wereld zetten (nou ja de hond dan) dan ben jij (je ouders) toch de fokker
- frenchielover
- Actief
dat is dan heel mooi voor joumalinois schreef:sterker nog, 1 nest is al fokken inderdaad.frenchielover schreef: en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weer
Daarnaast heb ik niet de illusie dat ik een expert ben, maar ik ben wel zo brutaal dat ik inderdaad geloof dat ik over wat meer kennis beschik qua honden dan jij.

-
Neeltje
Nee, dat kan ze niet begrijpen omdat ze pas 16 is. Ze kan nog niet de gevolgen van haar acties overzien. Dat duur nog 'n jaar of 8 of zo voordat dat gedeelte van de hersenen volgroeid is.nathalie71 schreef:Nee lieve schat,maar je vertelt allemaal dingen alsof je dit ook allemaal alleen doet.Neem aan dat je thuis woont?frenchielover schreef:16 bijna 17, gaan we daar ook nog vooroordelen over hebben?
Heb je hulp van je ouders?
Je zegt dat dit echt niet je eerste nestje is hoor.....
Ik vind het nogal een verantwoordelijkheid voor jou leeftijd...
Kun je dat ook snappen?Dat ik het vreemd vind dat je dit in je eentje zit te doen en als mensen op het forum,die veel ervaring hebben advies geven dat je dan soms ondankbaar reageert.?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
frenchielover schreef:af een toe een nestje voor het leuke ervan?smoekie schreef:Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zetfrenchielover schreef:en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...fokken zit wat meer werk in en planning.. en geplant is anders
fokken = vee of andere dieren houden om ze jonge dieren te laten voortbrengen
http://www.encyclo.nl/begrip/Fokken

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
kanonnen wat een grootblaatbek
echt een aanwinst weer
echt een aanwinst weer

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
frenchielover schreef:ja me ma wilt over 2 jaar nog 1 nestje met een van de puppys voor de rest was dsat het.. dankjee zal ik zeker doennailaina schreef:Ach ik zou er niet zo boos over worden. Als je verder niet wilt fokken en met dit nestje een inschattingsfout hebt gemaakt... tjah... dat kan gewoon.
en dit zijn geen broodfokkers...
het prototype met een van de ongezondste rassen ter wereld. Een ras wat letterlijk uit zou sterven zonder menselijke hulp.

-
nathalie71
frenchielover schreef:dat is dan heel mooi voor joumalinois schreef:sterker nog, 1 nest is al fokken inderdaad.frenchielover schreef: en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weer
u voor jou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (jeetje,had mijn kind niet moeten zijn!)