Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet zo tevreden over smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Niet zo tevreden over smuldier

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik dacht laat ik weer eens een pakje vlees compleet proberen, nu zal het toch wel een keer weer beter zijn.
Maar nee hoor... Julia weer vreselijk aan de diarree, ik doe het niet meer, voortaan alleen nog maar de pens/vlees compleet, daarmee totaal geen problemen.
:zweep:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hier geen problemen, ik zie geen verschil. En als ze al dunner poepen is het op de vlees/pens en niet op de vleescompleet...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Had het vroeger hier ook vaak op de vleescompleet, vandaar dat Xavi destijds ook alleen pens/vlees compleet kreeg van Smuldier. Nu voer ik het al ruim anderhalf jaar niet meer dus geen idee hoe het nu is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoep krijgt Smuldier en heeft diarree, geen idee of het met de Smuldier te maken heeft maar door al jullie verhalen ga ik toch even van voer switchen..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hier geen problemen met smuldier.
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

sybertje schreef:Ik schop het topic even omhoog.
Ik merk bij Django dat met de rode vleescompleet zijn drol aan het einde zachter wordt tot soms zelfs bijna diaree.
Bij de pensvariant heeft hij dit niet. Hebben meer mensen dit verschil.
Ik ga volgende week maar weer eens lotgering bestelling.
Mijn hondje is opgegroeid met Smuldier. Ze kreeg 4 dagen in de week compleet, 2 dagen penscompleet en 1 dag de kip. Sinds een jaar denk ik ben ik p een ander merk KVV overgegaan. Ze kreeg van de een op de andere dag aan het eind van de drol nog wat nat er achteraan. Sap zeg maar. Soms een klein ieniemie drolletje wat heel zacht was er achter aan. Dat bleef dan vaak hangen.

Op een gegeven moment moest ik iedere dag de kont vegen met babydoekjes (hele huis onder de stempels :denken: ), ze poepte een keer of 4 per dag (krijgt 3x per dag eten) en dus 4 x per dag billen afvegen. Vond ze niet leuk.

Over op de Tinlo en geen problemen meer. Baalde flink want was altijd erg tevreden met Smuldier en ging dus heel lang goed. De andere makkelijk verkrijgbare KVV's uit de supermarkt (AH eigen merk en Rodi) lust ze niet. Ben nu wel een stuk armer pff maar goed.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Marieke* schreef:Hier voer(de) ik Smuldier pens en vlees compleet. En inderdaad sinds een paar weken geeft 1 van de honden soms over (4x gebeurd). De andere vier honden hebben nergens last van. Sinds gisteren heb ik Lotgering in huis, dus even afwachten of het nu niet meer voorkomt.
Sinds dit berichtje alleen maar Lotgering gevoerd. En geen enkel probleem meer. Vorige week kwam ik echter nog een verdwaald pakje smuldier tegen in de vriezer. Dit verdeelt over een aantal honden en het was gelijk weer mis: 1 aan het overgeven en 1 aan de diarree. De anderen die het niet gehad hadden hadden nergens last van.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Marieke* schreef:Sinds dit berichtje alleen maar Lotgering gevoerd. En geen enkel probleem meer. Vorige week kwam ik echter nog een verdwaald pakje smuldier tegen in de vriezer. Dit verdeelt over een aantal honden en het was gelijk weer mis: 1 aan het overgeven en 1 aan de diarree. De anderen die het niet gehad hadden hadden nergens last van.
Geeft toch wel te denken. Mijn hond Canna heeft overigens nergens last van en het grootste deel van haar voer bestaat uit Smuldier. Zijn er soms slechte partijen geweest ?
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik vind wel dat het er anders uit ziet dan eerst :denken: Het is roder en wat smeuiger. Verder geen enkel probleem hier hoor, ze eten het met graagte en poepen normaal :wink:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Canidae schreef:
Marieke* schreef:Sinds dit berichtje alleen maar Lotgering gevoerd. En geen enkel probleem meer. Vorige week kwam ik echter nog een verdwaald pakje smuldier tegen in de vriezer. Dit verdeelt over een aantal honden en het was gelijk weer mis: 1 aan het overgeven en 1 aan de diarree. De anderen die het niet gehad hadden hadden nergens last van.
Geeft toch wel te denken. Mijn hond Canna heeft overigens nergens last van en het grootste deel van haar voer bestaat uit Smuldier. Zijn er soms slechte partijen geweest ?

Hier ook even een update.

Sinds ik ze weer op lotgering heb , heb ik totaal nergens problemen meer mee.
Geen stinkscheten , geen overdreven geboer , geen diarree of overgeven.

Ik zorg ook dat ik genoeg lotgering op voorraad heb.

Ik heb een extra vriezer erbij. Dus lotgering constant op voorraad.

Hier echt geen smuldier meer.. De prijs is omhoog gegaan maar de kwaliteit achteruit helaas.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”