Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cujo
Moderator: moderatorteam
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
*Ellen*
Re: Cujo
Wat erg om je hond zo te moeten zien lijden, vreselijk.
Ik hoop zo dat de dierenarts inmiddels geweest is.
Heel veel sterkte.
Ik hoop zo dat de dierenarts inmiddels geweest is.
Heel veel sterkte.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
als je het niet heel erg vind ga ik die discussie hier niet aan....Zeeuwse labjes schreef:Het is alleen heel lastig te bepalen wanneer die dag te laat komt... Demi dacht het ook voor te zijn door gisteren te besluiten haar vandaag in te laten slapen, maar die ene dag was er toch een te veel blijkt achteraf. Dat is alleen maar heel verdrietig voor haar en voor Cujo.LongFields schreef:Ja, ik ook hoor. Maar dat is denk ik heel persoonlijk.crutz schreef:Das overigens wel de reden dat ik zeg (ook voor mezelf overigens) liever een dag te vroeg dan te laat....LongFields schreef:Wat enorm verdrietig dat het toch nog een lijdensweg is geworden voor Cujo. Ik hoop dat er snel ingegrepen kan worden door een dierenarts, zodat ze verlost is van haar pijn en gebrek aan adem.
Heel veel sterkte Allison!
Demi, sterkte met het verlies van je meisje
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ze is om 10.00 uur heel rustig gegaan
Wij zijn echt stuk, een hond als Cujo vind ik nooit meer dat is een ding wat ik zeker weet
En inderdaad wilde ik het voor zijn, gisteren stond ze nog met een bal in haar bekkie
voor me en keek me met haar pret oogjes aan van spelen?
Als ik had geweten dat dit zo snel kon gaan, 2 weken terug gaven ze haar nog 6 tot 8 weken, ja dan had
ik het anders aangepakt
Wij zijn echt stuk, een hond als Cujo vind ik nooit meer dat is een ding wat ik zeker weet
En inderdaad wilde ik het voor zijn, gisteren stond ze nog met een bal in haar bekkie
voor me en keek me met haar pret oogjes aan van spelen?
Als ik had geweten dat dit zo snel kon gaan, 2 weken terug gaven ze haar nog 6 tot 8 weken, ja dan had
ik het anders aangepakt
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dank je wel daarvoor. Ik snap dat mensen er anders over denken ieder zijn eigen beslissingcrutz schreef:als je het niet heel erg vind ga ik die discussie hier niet aan....Zeeuwse labjes schreef:Het is alleen heel lastig te bepalen wanneer die dag te laat komt... Demi dacht het ook voor te zijn door gisteren te besluiten haar vandaag in te laten slapen, maar die ene dag was er toch een te veel blijkt achteraf. Dat is alleen maar heel verdrietig voor haar en voor Cujo.LongFields schreef:Ja, ik ook hoor. Maar dat is denk ik heel persoonlijk.crutz schreef: Das overigens wel de reden dat ik zeg (ook voor mezelf overigens) liever een dag te vroeg dan te laat....
Demi, sterkte met het verlies van je meisje
Bij mij was er zelf net nog twijfel, dat komt omdat ik het gevoel dat ik bepaal dat ik een leven afneem van een dier wat niet kan zeggen of ze dat wel wil. En tuurlijk zie ik ook dat dit niet kan, maar ze wilde niet opgeven en dat maakt het verrekte moeilijk voor mij
Dus idd discussie daarover snap ik maar al te goed maar alsjeblieft niet hier
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Heel veel sterkte! 
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gelukkig is ze rustig gegaan en heb je afscheid van haar kunnen nemen.
Een Cujo vindt je nooit meer, maar gelukkig heb je 10 prachtige jaren met haar gehad. Die pakt niemand je meer af.
For what it's worth: je hebt gehandeld naar je gevoel, jij kent je hond het beste. Ik denk dat je tot op het laatste moment hebt (proberen te doen) gedaan wat het beste was voor Cujo, hoe moeilijk dat soms ook geweest is. Je hebt voor haar geknokt en dat is het allerbelangrijkste.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
Een Cujo vindt je nooit meer, maar gelukkig heb je 10 prachtige jaren met haar gehad. Die pakt niemand je meer af.
For what it's worth: je hebt gehandeld naar je gevoel, jij kent je hond het beste. Ik denk dat je tot op het laatste moment hebt (proberen te doen) gedaan wat het beste was voor Cujo, hoe moeilijk dat soms ook geweest is. Je hebt voor haar geknokt en dat is het allerbelangrijkste.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Heel veel sterkte
Ondanks alles wat je hebt geprobeerd voor Cujo is het toch wel opeens snel gegaan, wat onwerkelijk moet het nu voor je zijn, nogmaals veel sterkte de komende tijd
Ondanks alles wat je hebt geprobeerd voor Cujo is het toch wel opeens snel gegaan, wat onwerkelijk moet het nu voor je zijn, nogmaals veel sterkte de komende tijd
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Heel veel sterkte Allison. Cujo hoeft nu niet meer te lijden. Nu rest het verwerken, wat vast heel zwaar voor je zal zijn. Veel kracht en moed toegewenst daarbij.
Zelf heb ik vaker meegemaakt dat een dier doodziek werd in het weekend of 's avonds heel laat. Twee konijnen op vrijdagavond heel laat, eentje doordeweeks 's avonds laat en een poes op vrijdagavond. Een van mijn katten viel op vrijdagmiddag uit het raam, die dierenarts was gelukkig om de hoek. En vind dan maar een dierenarts dichtbij die naar je toe wil komen, gaat niet lukken. Hier doen ze niet eens meer aan avond en nachtdiensten, ze verwijzen iedereen naar de spoedkliniek in Amsterdam. Een half uur hobbelen in de auto overleeft zo'n beestje niet en in het weekend is het daar druk op de weg. Dus je hebt wel flinke pech terwijl het al zo moeilijk voor je is.
Ik geloof trouwens dat stervende dieren (trouwens stervende mensen ook) in de stervensfase minder waarnemen van pijn en ongemak. Het lichaam zorgt voor chemische processen die het sterven vergemakkelijken. Klinkt naar maar ik denk dat Cujo er niet meer helemaal bij was om nog ongemak bewust mee te maken. Ik heb veel boeken gelezen over bijna-doodervaringen van mensen (okee, héél veel boeken daarover, ik had een fase dat ik nogal bang was voor de dood) en ik blijf sceptisch en kritisch over hoe het precies zit maar één ding weet ik heel zeker, het kan er naar uitzien, maar de stervende maakt daar niks van mee. Die wordt beschermd door (zeggen sommige) natuurlijke lichaamsprocessen. Sommige zeggen dat ze worden beschermd door engelen, of iets spiritueels. Je mag natuurlijk geloven wat je wil.
Ik denk in ieder geval dat als Cujo zich ergens bewust van was tijdens het sterven, het jullie liefde en zorg was. Dus mijn advies is probeer je niet te richten op de laatste, nare momenten. Toen ze stierf, was ze rustig, vertel je dus ze ging in ieder geval kalm en met liefde omringd. Dat zou ik koesteren. Rust zacht, mooie Cujo.
Zelf heb ik vaker meegemaakt dat een dier doodziek werd in het weekend of 's avonds heel laat. Twee konijnen op vrijdagavond heel laat, eentje doordeweeks 's avonds laat en een poes op vrijdagavond. Een van mijn katten viel op vrijdagmiddag uit het raam, die dierenarts was gelukkig om de hoek. En vind dan maar een dierenarts dichtbij die naar je toe wil komen, gaat niet lukken. Hier doen ze niet eens meer aan avond en nachtdiensten, ze verwijzen iedereen naar de spoedkliniek in Amsterdam. Een half uur hobbelen in de auto overleeft zo'n beestje niet en in het weekend is het daar druk op de weg. Dus je hebt wel flinke pech terwijl het al zo moeilijk voor je is.
Ik geloof trouwens dat stervende dieren (trouwens stervende mensen ook) in de stervensfase minder waarnemen van pijn en ongemak. Het lichaam zorgt voor chemische processen die het sterven vergemakkelijken. Klinkt naar maar ik denk dat Cujo er niet meer helemaal bij was om nog ongemak bewust mee te maken. Ik heb veel boeken gelezen over bijna-doodervaringen van mensen (okee, héél veel boeken daarover, ik had een fase dat ik nogal bang was voor de dood) en ik blijf sceptisch en kritisch over hoe het precies zit maar één ding weet ik heel zeker, het kan er naar uitzien, maar de stervende maakt daar niks van mee. Die wordt beschermd door (zeggen sommige) natuurlijke lichaamsprocessen. Sommige zeggen dat ze worden beschermd door engelen, of iets spiritueels. Je mag natuurlijk geloven wat je wil.
Ik denk in ieder geval dat als Cujo zich ergens bewust van was tijdens het sterven, het jullie liefde en zorg was. Dus mijn advies is probeer je niet te richten op de laatste, nare momenten. Toen ze stierf, was ze rustig, vertel je dus ze ging in ieder geval kalm en met liefde omringd. Dat zou ik koesteren. Rust zacht, mooie Cujo.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Heel veel sterkte voor julli allebei. Het gemis en verdriet zullen enorm zijn maar bedenk dar Cujo uit haar lijden verlost is en dat ze al die jaren een gouden mandje bij jullie gehad heeft. 
-
Gos
- Zeer actief
Hier sluit ik me bij aan. Het is ook het enige wat je nu kunt doen.Fizgig schreef: Ik denk in ieder geval dat als Cujo zich ergens bewust van was tijdens het sterven, het jullie liefde en zorg was. Dus mijn advies is probeer je niet te richten op de laatste, nare momenten. Toen ze stierf, was ze rustig, vertel je dus ze ging in ieder geval kalm en met liefde omringd. Dat zou ik koesteren. Rust zacht, mooie Cujo.
Een nabeschouwing is gemakkelijk gemaakt van buitenaf, maar daar is het nu niet het moment voor, en is bovendien iets wat aan jezelf is. En hopelijk blijf je nog een hele tijd verschoond van een nieuwe ronde wat dit soort dingen betreft.
Heel veel sterkte met het verlies van je Cujo.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Beter kan ik het niet verwoordenEilfy schreef:Gelukkig is ze rustig gegaan en heb je afscheid van haar kunnen nemen.
Sterkte Allison!
Rust zachte lieve, lieve Cujo
RIP Cena
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Sterkte wijffie!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Sterkte Allison! 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Heel veel sterkte.
En je hebt het met de allerbeste intentie zo gedaan, uiteindelijk is ze rustig gegaan. Wellicht kun je zelf ook rust in vinden dat het echt op was voor Cujo. Als je haar in had moeten laten slapen terwijl ze momenten daarvoor nog wil spelen had je je misschien altijd afgevraagd of het toch niet te vroeg was
En je hebt het met de allerbeste intentie zo gedaan, uiteindelijk is ze rustig gegaan. Wellicht kun je zelf ook rust in vinden dat het echt op was voor Cujo. Als je haar in had moeten laten slapen terwijl ze momenten daarvoor nog wil spelen had je je misschien altijd afgevraagd of het toch niet te vroeg was