Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op andere hond af laten rennen/stormen in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Re: Hond op andere hond af laten rennen/stormen in losloopge

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Nog even toevoegen: Ik wordt dus soms wel een beetje moe van alle honden die los in de wijk lopen want die komen of op die van mij af gestormd (wat hij niet altijd leuk vindt omdat hij wel vastzit) of ze gaan net een beetje in zijn buurt lopen snuffelen en doen waardoor ik de mijne steeds onder appel moet zetten om door te lopen. En tsja dat wil hij niet altijd want hij wil natuurlijk ook meesnuffelen en doen en die andere hond begroeten. Ben er hard mee aan het werk dat hij dit soort situaties negeert maar het kost me af en toe wel pijn aan mijn armen. Dus losloopgebied vindt ik prima, maar in een woonwijk....(er zijn ook mensen en kinderen die bang zijn voor honden en die weten niet dat die loslopende hond toevallig niets doet).
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

In een losloopgebied roep ik dus "wacht" en schat hond/baas in voordat ik hem laat gaan.
Of ik wacht tot deze korter bij zijn.
Is de begroeting dan verder leuk/speels dan mogen ze wat mij betreft best hun gang gaan en dan hoort een elkaar een beetje najagen daar wel bij (wel uitkijken dat je zelf niet omgekacheld wordt :)). Vaak zie je dan ook gewoon een hele mooie interactie tussen twee honden.
Als er dan een derde bij zou komen loop ik meestal door omdat ik weet dat de mijne het moeilijk vindt als zijn vriendje/vriendinnetje wordt ingenomen door een ander. Hij kan dan wel eens snauwen waar anderen van schrikken.
Sommige mensen zie ik al schrikken als ik er aankom want mijn hond is groot/zwart en niet helemaal duidelijk qua ras (iets labrador maar ook iets doggigs). Dan lijn ik hem aan en loop door.
Soms snuffelen ze even bij elkaar en vervolgt ieder gewoon zijn weg en ja sommige honden moet hij niet (new foundlanders???). Dus dat zoek ik ook niet op.
Voor de rest wandelen we gewoon veel aangelijnd.
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Ik kom liever ook niet in drukke losloopgebieden, maar dan omdat mijn hond degene is die graag op andere honden afstormt en niet altijd om te spelen (geen agressie gelukkig, maar ze maakt maar wat graag de dienst uit en pint drukke honden graag even met een hoop kabaal tegen de grond) Ze mag dit natuurlijk niet, en is eigenlijk altijd goed terug te roepen maar ik vind het niet ontspannen wandelen. Daarbij krijg ik er nog veel commentaar op, ik kom veel hondenbazen tegen die mij veel te streng vinden als ik haar bij me houd, honden zoeken het zelf we uit..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”