Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje gangwerk Duitse herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Filmpje gangwerk Duitse herder

Ongelezen bericht door kipo »

renee-uk schreef:
kipo schreef:Wanneer is die splitsing in 2 types eigenlijk begonnen?
geen idee, ik loop nog niet zo heel lang mee in de dh wereld maar het was al zo toen ik 10 jaar geleden mijn eerste dh kreeg; op het dh forum had je toen ook al twee kampen die het regelmatig met elkaar aan de stok hadden ;)
maar het neemt wel steeds ergere vormen aan die scheiding
van mij mogen ze eindelijk wel eens een keus maken: of officieel splitsen of nader tot elkaar komen en combifok zou naar mijn mening voor dat laatste een prima begin zijn :ok:
Ik zie ze nog niet tot elkaar komen, maar door officieel te splitsen beperk je wel de mogelijkheden voor fokkers die willen profiteren van het beste van beide types.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef:
renee-uk schreef:
kipo schreef:Wanneer is die splitsing in 2 types eigenlijk begonnen?
geen idee, ik loop nog niet zo heel lang mee in de dh wereld maar het was al zo toen ik 10 jaar geleden mijn eerste dh kreeg; op het dh forum had je toen ook al twee kampen die het regelmatig met elkaar aan de stok hadden ;)
maar het neemt wel steeds ergere vormen aan die scheiding
van mij mogen ze eindelijk wel eens een keus maken: of officieel splitsen of nader tot elkaar komen en combifok zou naar mijn mening voor dat laatste een prima begin zijn :ok:
Ik zie ze nog niet tot elkaar komen, maar door officieel te splitsen beperk je wel de mogelijkheden voor fokkers die willen profiteren van het beste van beide types.
hoezo dan?
kynofokkers gebruiken nu ook geen werklijnen en werkhondenfokkers geen kynolijnen dus wat dat betreft verandert er niks
en de dh is toch al ten dode opgeschreven door dit achterlijke gedoe: de kyno's worden steeds krommer en de werkhonden lijken steeds minder op dh's zoals ze moeten zijn, is het niet uiterlijk dan wel qua karakter.

maar ik was weg, weet al precies waar deze discussie op uit draait namelijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Nou als je nog heel even wil blijven :mrgreen:
Er zijn nu toch ook fokkers die voor combifok kiezen? Ik neem aan dat die dat met een reden doen, want wat je al zei, de meesten houden zich bij hun eigen type. Combifok en dan zorgvuldig je ouderdieren selecteren lijkt mij de beste (en misschien wel enige) manier om de DH te kunnen behouden zoals hij bedoelt is.
Overigens ben ik niet zo naief dat ik denk dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren en een discussie over welk type de 'echte DH' is heb ik helemaal geen zin in, dan ben ik ook weg.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef:Nou als je nog heel even wil blijven :mrgreen:
Er zijn nu toch ook fokkers die voor combifok kiezen? Ik neem aan dat die dat met een reden doen, want wat je al zei, de meesten houden zich bij hun eigen type. Combifok en dan zorgvuldig je ouderdieren selecteren lijkt mij de beste (en misschien wel enige) manier om de DH te kunnen behouden zoals hij bedoelt is.
Overigens ben ik niet zo naief dat ik denk dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren en een discussie over welk type de 'echte DH' is heb ik helemaal geen zin in, dan ben ik ook weg.
nog heel even dan ;)

ik ben het helemaal met je eens wat die combifok betreft, dat zei ik hierboven al ergens
maar je ziet ook welke reactie daarop komt en die discussie ga ik gewoon niet meer aan, dat heeft helemaal geen zin namelijk.

de fokkers van beide lijnen helpen liever een geweldig ras naar de donder dan concessies te doen en er weer een gezond ras van te maken, dan houdt het toch op :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

renee-uk schreef:
kipo schreef:Nou als je nog heel even wil blijven :mrgreen:
nog heel even dan ;)

ik ben het helemaal met je eens wat die combifok betreft, dat zei ik hierboven al ergens
maar je ziet ook welke reactie daarop komt en die discussie ga ik gewoon niet meer aan, dat heeft helemaal geen zin namelijk.

de fokkers van beide lijnen helpen liever een geweldig ras naar de donder dan concessies te doen en er weer een gezond ras van te maken, dan houdt het toch op :U:
Dan zijn we het eens :ok: (en :roos: voor ons mooie ras)
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

kipo schreef: Er zijn nu toch ook fokkers die voor combifok kiezen? Ik neem aan dat die dat met een reden doen, want wat je al zei, de meesten houden zich bij hun eigen type. Combifok en dan zorgvuldig je ouderdieren selecteren lijkt mij de beste (en misschien wel enige) manier om de DH te kunnen behouden zoals hij bedoelt is.

Een kyno kan je vergelijken met een Ferrari, maar dan wel met de motor er in van een lelijke eend.
Een werklijn is een lelijke eend maar met de motor van een Ferrari.
Een combi is iets van beiden en kan je vergelijken met een Lada. Iedereen die er 1 heeft vindt het een mooie auto maar als je vraagt of de volgende weer een Lada is dan zeggen ze allemaal nee..........

In beide kampen zijn fokkers die doorslaan en daar moet je dus mee oppassen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het gepraat over Kyno-hondjes vs de ferrari's (sporthonden) altijd zeer denigrerend. Dat vind ik omdat africhters honden fokken die geschikt zijn voor wat zij ermee willen doen en voor de manier waarop ze dat willen bereiken. Dus ja, die honden zijn harder. Maar ze worden ook veel harder benaderd. Ze leven in een kennel vaak, krijgen toch regelmatig te maken met zeer harde africhtingsmethodes en moeten veel doen lichamelijk. Nu ben ik het eens met het feit dat een Duitse herder zwaar lichamelijk werk aan moet kunnen. Laat dat duidelijk zijn. Echter vind ik niet dat een Duitse herder altijd een harde moedige hond moet zijn. In mijn ogen moet je de geschikte exemplaren uit een nest kunnen uitzoeken. Je moet geen nesten gaan fokken die helemaal en alleen geschikt zijn voor africhting want dan ben je net zo verkeerd bezig als met fokken op schoonheid. Dat lijken africhters te vergeten..... Ze fokken nl net zo goed keihard 1 richting op als de kyno-fokkers. En dan doen ze met net zoveel lijnteelt en nauw denken als de showfokkers. Waarom ze dan denken dat ze beter bezig zijn vraag ik me af.

De africhtingsfok heeft bv besloten dat wolfsgrauw en zwart beter is. Daarmee zijn alle zwart-gele honden al op uiterlijk afgeserveerd. Bottle-neck nr 1. Vervolgens gaan ze op moed fokken en daarmee het risico nemen op overscherpte. Dat kan je nemen tegenwoordig want er bestaan kennels en TT's, prikbanden en meer. Dus een overscherpe hond kan te mannen zijn. Bottle-neck nr 2. Immers, de wat laffe hondjes worden weggeserveerd. Alleen de moedigste exemplaren worden gebruikt voor de fok. En dan gaan africhters beweren dat zij de enige echte Duitse herder hebben? Vreemd, de ouderwetse honden zijn nl wel meestal zwart-geel? En ze waren heel erg geschikt als familiehond.

Ik wil dus even de nuance maken dat africhtingsfok vaak net zo extreem is als showfok. Alleen totaal de andere kant op. Gematigde fok is de oplossing. Kies je felle donder voor africhting uit een nest waar ook zachte honden in zitten. Richt je hond af zoals hij is. Niet afserveren als de methode niet werkt. Want dan doe je net alsof je god bent en de hond niet geschikt.

Ik heb nu een hond gehad die best heel erg hevig was. Prima geschikt om over scherpte of over spel af te richten. Dapper genoeg om elke pakwerker te bijten met 11 weken en bezoek kreeg ook een knauw als madam iets niet beviel. Prima hondje en met 7 maandjes trainen kon ze wedstrijden lopen in behendigheid. Snel en goed, soms wat slordig maar dat was nog wel weg te trainen. In dat zelfde nest zat een reu die heel erg makkelijk was. Lief met bezoek, gewoon een wat minder felle hond die in een groot gezin ging leven. Die variatie moet er gewoon zijn. Anders fok je een ras sowieso kapot. Of je nu op uiterlijk of op werkdrift gaat fokken. Extreem fokken is kapot fukken. Straks komen er hoe dan ook meer problemen in de lijnen dan je lief zijn. Immers, het zijn al lijnen en dat is de start van problemen.

Als je kijkt naar de mechelaar. Vaak moeten ze donker, soms zwart. Dat willen africhters vaak. Dat is ook fokken op uiterlijk. Dat zwarte komt van 1 groenendaeler af. Die zit in al die zwarte honden. Toch blijven er mensen gaan voor de zwarte mechelaar.... Geel met zwart masker is blijkbaar niet hevig genoeg om te zien.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Jip schreef:Rocco........zwart geel is dus niet altijd Kyno...... :wink: kan ook combi zijn en heel goed werken.....
Het hele verhaal van die kleuren klopt trouwens niet want er zijn ook genoeg grauwe en zwartbruine en zwarte Herders die niet geschikt zijn voor IPO....... :19:

IK heb het nou al 1000 keer aangegeven dat er ook een zwart gele combi is beter lezen !!! :oohja:

Zie Cento en Diego 2 toppers uit de combi lijnen

Verder heb ik niet gezegd dat alle zwarte en wolfsgrauwe goede honden zijn !!!!!!
Rocco
Zeer actief

Jip schreef:
Rocco schreef:
Jip schreef:Rocco........zwart geel is dus niet altijd Kyno...... :wink: kan ook combi zijn en heel goed werken.....
Het hele verhaal van die kleuren klopt trouwens niet want er zijn ook genoeg grauwe en zwartbruine en zwarte Herders die niet geschikt zijn voor IPO....... :19:

IK heb het nou al 1000 keer aangegeven dat er ook een zwart gele combi is beter lezen !!! :oohja:

Zie Cento en Diego 2 toppers uit de combi lijnen

Verder heb ik niet gezegd dat alle zwarte en wolfsgrauwe goede honden zijn !!!!!!
:oohja: oh gelukkig maar dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen...... :wink:
:blont: :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo dat hondje is gewoonn gehandicapt zeg.
Vind het filmpje van die dravende hond nu ook niet echt tof moet ik zeggen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Ik vind het gepraat over Kyno-hondjes vs de ferrari's (sporthonden) altijd zeer denigrerend. Dat vind ik omdat africhters honden fokken die geschikt zijn voor wat zij ermee willen doen en voor de manier waarop ze dat willen bereiken. Dus ja, die honden zijn harder. Maar ze worden ook veel harder benaderd. Ze leven in een kennel vaak, krijgen toch regelmatig te maken met zeer harde africhtingsmethodes en moeten veel doen lichamelijk. Nu ben ik het eens met het feit dat een Duitse herder zwaar lichamelijk werk aan moet kunnen. Laat dat duidelijk zijn. Echter vind ik niet dat een Duitse herder altijd een harde moedige hond moet zijn. In mijn ogen moet je de geschikte exemplaren uit een nest kunnen uitzoeken. Je moet geen nesten gaan fokken die helemaal en alleen geschikt zijn voor africhting want dan ben je net zo verkeerd bezig als met fokken op schoonheid. Dat lijken africhters te vergeten..... Ze fokken nl net zo goed keihard 1 richting op als de kyno-fokkers. En dan doen ze met net zoveel lijnteelt en nauw denken als de showfokkers. Waarom ze dan denken dat ze beter bezig zijn vraag ik me af.

De africhtingsfok heeft bv besloten dat wolfsgrauw en zwart beter is. Daarmee zijn alle zwart-gele honden al op uiterlijk afgeserveerd. Bottle-neck nr 1. Vervolgens gaan ze op moed fokken en daarmee het risico nemen op overscherpte. Dat kan je nemen tegenwoordig want er bestaan kennels en TT's, prikbanden en meer. Dus een overscherpe hond kan te mannen zijn. Bottle-neck nr 2. Immers, de wat laffe hondjes worden weggeserveerd. Alleen de moedigste exemplaren worden gebruikt voor de fok. En dan gaan africhters beweren dat zij de enige echte Duitse herder hebben? Vreemd, de ouderwetse honden zijn nl wel meestal zwart-geel? En ze waren heel erg geschikt als familiehond.

Ik wil dus even de nuance maken dat africhtingsfok vaak net zo extreem is als showfok. Alleen totaal de andere kant op. Gematigde fok is de oplossing. Kies je felle donder voor africhting uit een nest waar ook zachte honden in zitten. Richt je hond af zoals hij is. Niet afserveren als de methode niet werkt. Want dan doe je net alsof je god bent en de hond niet geschikt.

Ik heb nu een hond gehad die best heel erg hevig was. Prima geschikt om over scherpte of over spel af te richten. Dapper genoeg om elke pakwerker te bijten met 11 weken en bezoek kreeg ook een knauw als madam iets niet beviel. Prima hondje en met 7 maandjes trainen kon ze wedstrijden lopen in behendigheid. Snel en goed, soms wat slordig maar dat was nog wel weg te trainen. In dat zelfde nest zat een reu die heel erg makkelijk was. Lief met bezoek, gewoon een wat minder felle hond die in een groot gezin ging leven. Die variatie moet er gewoon zijn. Anders fok je een ras sowieso kapot. Of je nu op uiterlijk of op werkdrift gaat fokken. Extreem fokken is kapot fukken. Straks komen er hoe dan ook meer problemen in de lijnen dan je lief zijn. Immers, het zijn al lijnen en dat is de start van problemen.

Als je kijkt naar de mechelaar. Vaak moeten ze donker, soms zwart. Dat willen africhters vaak. Dat is ook fokken op uiterlijk. Dat zwarte komt van 1 groenendaeler af. Die zit in al die zwarte honden. Toch blijven er mensen gaan voor de zwarte mechelaar.... Geel met zwart masker is blijkbaar niet hevig genoeg om te zien.
Ehm even hoor, in de ipo zie je weinig tot geen zwarte mechels. Simpelweg om het feit dat hij dan stamboomloos is en je geen wk, nk, cacit etc. kan draaien. Een mechel moet ook niet geel/ zwart zijn trouwens maar rood met zwart masker. Persoonlijk vind ik de scheiding bij de mechelaars prima, ik hoef echt geen showlijn in mijn honden en toch zijn ze prima rastypisch.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik ken nu toch ook geen enkele serieuze africhter die zwarte mechelaars wil hoor, laat staan nakomelingen van groenendaelers.
Rocco
Zeer actief

maart schreef:ik ken nu toch ook geen enkele serieuze africhter die zwarte mechelaars wil hoor, laat staan nakomelingen van groenendaelers.

Ik ken in de KNPV wel en aantal X mechelaars die zwart zijn die zijn wel gewilt :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

@maart, ik ook niet, de gemiddelde africhter interesseerd zich weinig voor kleur, maar hé, wij zitten nu eenmaal ook niet zo in die wereld hè.
Binnen de KNPV in het oosten deed Jari het super goed, Jari was zwart, logisch dat er nu wat meer zwarte mecheltjes rondlopen, alhoewel er ook heel veel anders gekleurde Jari's rondhuppeken.
Ze willen een jonge Jari, geen zwarte.
Maw ze zoeken een afstammeling uit een lijn als eerste vereiste, daarna komt de kleur pas.
Gr. Aniek

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Rocco schreef:
maart schreef:ik ken nu toch ook geen enkele serieuze africhter die zwarte mechelaars wil hoor, laat staan nakomelingen van groenendaelers.

Ik ken in de KNPV wel en aantal X mechelaars die zwart zijn die zijn wel gewilt :wink:
dan zijn het x mechelaars en geen mechelaars. groenendaelers in de KNPV zie ik ook niet meteen gewenst.
en zoals Budkes zegt, ze gaan vooral een nakomeling van de hond willen omwille van de hond zijn karakter en kunnen en niet omwille van het kleur.
Een goeie hond heeft geen kleur.

Maar ok, ik ben maar een amateurtje, zoveel weet ik er ook niet van :wink:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

zoals ik het als leek lees wil iedereen van deze fantastische reu een pup. Of zoek in iedergeval een lijn waar hij in zit.

deze reu dekt zich dus een slag in de ronte om zo de hele genen pool te verkleinen.

Bij de kino's is dat net zo. Daar dekt een winnende reu zich ook een slag in de ronte want dat is wat mensen willen zien of willen hebben.

De gewoon leuke gezins Duitser bestaat dus niet meer.

Je hebt of een kreupel geval, of een overscherp geval.
T'is maar net wat je met een ras wil denk ik dan.
Afbeelding
gevni havanezers
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Dat lees je verkeerd, het gaat sowieso niet om een duitse herder, maar om een x mechelaar.
En ook in die wereld wordt inderdaad vaak behoorlijk ingeteeld opsommige reuen, maar Jari valt best mee. Ik had het ook over het oosten van het land, alleen om even aan te geven waar ineens soms een bepaalde kleur vandaan komt. Maar de genenpool bij de xmechelaar/hollander is over het algemeen nog wel behoorlojk groot.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

blacky schreef: De gewoon leuke gezins Duitser bestaat dus niet meer. Je hebt of een kreupel geval, of een overscherp geval. T'is maar net wat je met een ras wil denk ik dan.
Dat vind ik nu wel héél kort door de bocht.
Heb 2 werklijnen maar die kunnen prima in huis en mee op visite of buiten tussen de mensen lopen. Als ik manwerk deed zag je ineens de andere kant van de honden. Nu zijn het niet de top of the top honden maar ergens zit er een mate van natuurlijke scherpte in die er ook in hoort te zitten, ze vallen niet voor niets in de groep waak en verdedigingshonden.
Nu heb ik de pech dat 1 van de twee niet geheel gezond is, geen hd maar wel een andere aandoening. De ander is vooralsnog op alles nagekeken heeft goede heupen, ellebogen en rug.
Ken overigens ook honden uit showlijnen die ineens in huis moeilijk te hanteren waren. Er werd dan vaak toch te weinig mee gedaan of te weinig leiding gegeven, en dan blijft het een hond (in zijn algemeenheid niet specifiek het ras) die zijn grenzen gaat verleggen en kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Het lijkt voor veel mensen dat de wat aflopende ruggen gelijk staat aan HD, in negen van de tien gevallen is dat slechts de bouw van de hond en zitten de koppen wel degelijk goed in de kom.
Het is mijn type herder niet, maar ik vind niet dat ze weggezet moeten worden als zielige honden die totaal medisch niet in orde zijn. Netzomin als ik vind dat werklijnen weggezet moeten worden als honden die overscherp zijn en niet in een "normaal" gezin te hanteren zijn.
Hoezeer ze bijten en manwerk hier ook waardeerden, een jaar het niet gedaan te hebben maakte ze hier geen bijtgrage monsters omdat ze al zo lang niet op een mouw gebeten hadden. Maar neem je ze weer mee naar een veld, dan gaan ze er weer voor.
Maar gok zomaar dat als ik behendigheid oefeningen ga doen ze ook staat te springen van ongeduld om te beginnen. Het zijn vaak toch honden die graag wat te doen hebben :19:
Rocco
Zeer actief

@ budkes
Zomaar ff zijn er nog ergens filmpjes of foto,s van Cento en Diego te bewonderen op het net op pakwerk.nl is niet veel
meer te vinden ik had Richard en Diego wel een tijdje gevolgd destijds....
Laatst gewijzigd door Rocco op 02 sep 2012 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Toch vreemd dat zowel de mechelaars als de X-mechelaars als de DH in africhting donkerder zijn over het algemeen. Duitse herders liefst zwart, wolfsgrauw en black and tan. Mechelaars donker vaak en de X-mechelaars tot aan zwart. De groenendaeler die daarvoor gebruikt werd was overigens een goede werkhond. :wink:

Zwarte mechelaars, X-mechelaars om precies te zijn, komen bijna allemaal uit africhtingslijnen. Beter gezegd, ze komen daar allemaal uit want de kleur is in de showhonden niet erkend. :wink: Wolfsgrauwe showhonden en black and tan showhonden en ook de zwarte showhonden bestaan haast niet. Net zo goed vreemd hoor, maar bij de Duitser is er dus ook keihard weggefokt met lijnen die op zijn minst zeer strak genoemd mogen worden. Immers, de hele kleur zwart/geel is zo ongeveer verdwenen. Dan sluit je nogal wat honden uit lijkt mij.... :denken:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De honden waar in aanvang het ras mee op de kaart werden gezet ogen ook niet geheel zwart geel hoor :wink:
http://www.vdhbrabant.nl/documenten/ges ... erder.html

goed het zijn zwart/wit afbeeldingen maar dan nog.. :wink:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

laeken schreef:Toch vreemd dat zowel de mechelaars als de X-mechelaars als de DH in africhting donkerder zijn over het algemeen. Duitse herders liefst zwart, wolfsgrauw en black and tan. Mechelaars donker vaak en de X-mechelaars tot aan zwart. De groenendaeler die daarvoor gebruikt werd was overigens een goede werkhond. :wink:

Zwarte mechelaars, X-mechelaars om precies te zijn, komen bijna allemaal uit africhtingslijnen. Beter gezegd, ze komen daar allemaal uit want de kleur is in de showhonden niet erkend. :wink: Wolfsgrauwe showhonden en black and tan showhonden en ook de zwarte showhonden bestaan haast niet. Net zo goed vreemd hoor, maar bij de Duitser is er dus ook keihard weggefokt met lijnen die op zijn minst zeer strak genoemd mogen worden. Immers, de hele kleur zwart/geel is zo ongeveer verdwenen. Dan sluit je nogal wat honden uit lijkt mij.... :denken:
Dit gaat niet helemaal op, er zijn best nog wel zwart/gele duitsers in de werklijnen, de moeders van prado en rayos hebben die kleur en zijn gemixt met een wolfsgrauwe.
Hier de uitslag van freule donja (fiesta de moeder van prado) http://www.duitseherder.nl/index.php?op ... t%20color=

Dat je nauwelijks wolfsgrauwe tegenkomt in de show lijkt me duidelijk, de kleur en de bouw kloppen niet :wink:

Verder ga ik met ondermeer renee mee dat de combifok de redding kan zijn van het ras.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Budkes
Zeer actief

Rocco schreef:@ budkes
Zomaar ff zijn er nog ergens filmpjes of foto,s van Cento en Diego te bewonderen op het net op pakwerk.nl is niet veel
Pff weet ik niet, ik heb alle foto's wel verzameld zelf. Rich nog veel meer. Ik heb met hem nog steeds contact, ben vorige maand nog ff een bakkie wezen doen bij hem, en we wonen niet echt naast elkaar. :F:
Diego is helaas niet zo heel oud geworden. Cento toch nog 12 en een half. Gouden hond, in het werk, maar ook voor thuis. Diego ook. Ik heb nog wel een leuke foto uit de oude doos. Ik plaats hem zo ff.....
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:
Rocco schreef:@ budkes
Pff weet ik niet, ik heb alle foto's wel verzameld zelf. Rich nog veel meer. Ik heb met hem nog steeds contact, ben vorige maand nog ff een bakkie wezen doen bij hem, en we wonen niet echt naast elkaar. :F:
Diego is helaas niet zo heel oud geworden. Cento toch nog 12 en een half. Gouden hond, in het werk, maar ook voor thuis. Diego ook. Ik heb nog wel een leuke foto uit de oude doos. Ik plaats hem zo ff.....
Van Diego wist ik het .... dat je nog zo lang van Cento heb mogen genieten helemaal top natuurlijk zijn toch wel
2 uitzonderlijke honden die de D-H uitstraling gaven nu zijn het allemaal X mechelaars die je ziet bij politie helaas geen D-H
maar ben ook fan van de mecheltjes :wink:

Leuk dat je nog ff wat gaat plaatsen hier :E:
Budkes
Zeer actief

Komt ie, aah nostalgie. :I:

Afbeelding

Das toch algauw 9 jaar geleden. Pfff, veel gebeurd. En speuren dat die broertjes konden, daar streefden ze de gemiddelde surveillancehond echt in voorbij. Ik heb daarna een hollander gehad en nu een mechel. Maar die duitsers waren toch wel heel bijzonder en uniek.
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

JAAAAAA daar zijn ze BEDANKT :ok:

Ik kan het me goed voorstellen unieke honden voor altijd in je hart
Laatst gewijzigd door Rocco op 02 sep 2012 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

En ze leken ook nog best veel op elkaar ook, de heren. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Budkes schreef:En ze leken ook nog best veel op elkaar ook, de heren. :F:
Mooi koppel hoor. :I:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Rocco schreef:
Budkes schreef:En ze leken ook nog best veel op elkaar ook, de heren. :F:
Mooi koppel hoor. :I:
Inderdaad!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Toch vreemd dat zowel de mechelaars als de X-mechelaars als de DH in africhting donkerder zijn over het algemeen. Duitse herders liefst zwart, wolfsgrauw en black and tan. Mechelaars donker vaak en de X-mechelaars tot aan zwart. De groenendaeler die daarvoor gebruikt werd was overigens een goede werkhond. :wink:

ik geloof echt niet dat kleur er mee te maken heeft... echt niet... iig niet bij de mechelaars...
Dit is ongeveer een beetje de wereldtop in de IPO:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik zie geen zeer donkere mechelaar... ja natuurlijk zie ik ze ook af en toe, maar zeker niet regelmatig...
Ik vind de donkere honden overigens prachtig om te zien... ik heb ze nooit gehad... Xito was bij zwart af als pup... zelfs toen ik hem mee nam met 7 weken... nou roder dan rood kon ie niet worden uiteindelijk, geen zwart meer te vinden (op de haarpuntjes na).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”