Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
Nee er is dan geen direct nummer meer wat je kan bellen, je moet een 0900 nummer bellen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update Amy moet toch naar de orthopeed en vraagje
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Godverdomme ik ben er zo klaar mee!!

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Yep, gewoon een 0900 nummer bellen->Chanty<- schreef:Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
Nee er is dan geen direct nummer meer wat je kan bellen, je moet een 0900 nummer bellen
Reageer zo verder net bij de DA geweest met Amy en ook hier een flinke discussie over gehad
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met Ellen?Demi schreef:Yep, gewoon een 0900 nummer bellen->Chanty<- schreef:Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
Nee er is dan geen direct nummer meer wat je kan bellen, je moet een 0900 nummer bellen![]()
Reageer zo verder net bij de DA geweest met Amy en ook hier een flinke discussie over gehad

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
De DA van de honden van mijn ouders heeft zelf een keuze menu->Chanty<- schreef:Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
moosje schreef:Met Ellen?Demi schreef:Yep, gewoon een 0900 nummer bellen->Chanty<- schreef:Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
Nee er is dan geen direct nummer meer wat je kan bellen, je moet een 0900 nummer bellen![]()
Nee Gepco
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Machie schreef:De DA van de honden van mijn ouders heeft zelf een keuze menu->Chanty<- schreef:Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
Ja hier ook, toets 1 voor hond/poes toets 2 voor paard etc etc
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
gelukkig bij onze DA dat je gewoon een bandje krijgt met het mobiele nummer van de eigen dienstdoend DA...
& daarnaast hebben wij het prive nummer van een van de "oprichters" van de maatschap...
& daarnaast hebben wij het prive nummer van een van de "oprichters" van de maatschap...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maar hoe is het nu met Amy, want je moest dus weer naar de DA, controle of omdat het niet goed ging???
-
hambra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever
Slechte ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor nu. Wij doen ons best idd als dierenambulance en bestaan idd uit 100% vrijwilligers. Het hangt ervan af wie er dienst heeft, maar als er eentje bij je om de hoek woont die dienst heeft dan zijn we dus heeeeel snel bij je, maar dat is dus wel afhankelijk van wie er dienst heeft, want de ambu staat bij degene die er dienst heeft. Wij zijn ook helemaal niet blij met alle ontwikkelingen en moeten ook veel kwade mensen aanhoren die dit niet willen. Het enige wat je kunt doen is je bezwaar indienen bij je eigen dierenarts en een kopie sturen aan de da van Nieuwland, want die is de voorzitter van de kring Amersfoort en hij is ook niet helemaal een voorstander van de situatie. Binnenkort moeten ze nog gaan evalueren.
Hoe is het afgelopen met Amy bij de dierenarts?
Onze hond heeft ook een enorme snee opgelopen toen hij in de vijver bij Birkhoven in een stuk glas sprong. Hij is direct geopereerd in Woudenberg en dat is perfect genezen. We moesten wel om de 4 dagen terug komen om het verband te wisselen, buiten een leren sokje omgedaan met een plastic zakje zodat het niet nat werd en voor de nacht een babysokje om te voorkomen dat meneer gelijk het verband er af kauwde. Hij kreeg wel een aantal dagen pijnstilling, maar hoefde geen benchrust: hij bleef zelf aardig rustig omdat het niet lekker voelde.
Knuffel voor Amy
Hoe is het afgelopen met Amy bij de dierenarts?
Onze hond heeft ook een enorme snee opgelopen toen hij in de vijver bij Birkhoven in een stuk glas sprong. Hij is direct geopereerd in Woudenberg en dat is perfect genezen. We moesten wel om de 4 dagen terug komen om het verband te wisselen, buiten een leren sokje omgedaan met een plastic zakje zodat het niet nat werd en voor de nacht een babysokje om te voorkomen dat meneer gelijk het verband er af kauwde. Hij kreeg wel een aantal dagen pijnstilling, maar hoefde geen benchrust: hij bleef zelf aardig rustig omdat het niet lekker voelde.
Knuffel voor Amy
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zolang ik ze in de kennel liet was ze best rustig. Maar zodra ik het deurtje open deed klom ze tegen de muren op. En dan mocht ze maar een piepklein rondjeDemi schreef:Kon je Indy een beetje rustig houden? En zo ja, hoeDaisy@ schreef:Jemig... het wil dus nog niet echt.
Vind dit echt enorm sneu. Geef haar maar een knuffel.
(Indy haar poot is net goed genezen van een wondje wat tig keer kleiner was, en daar baalde ik al van.. zo ook Indy de stuiterbal)
En dat was echt maar een piepklein plekje vergeleken de wond van Amy.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier is het: toets 1 voor levensbedreigend, toets 2 voor een afspraak, toets 3 voor een recept enz enzDemi schreef: Ja hier ook, toets 1 voor hond/poes toets 2 voor paard etc etc
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Das alleen bij het 0900 nummer toch?Demi schreef:Machie schreef:De DA van de honden van mijn ouders heeft zelf een keuze menu->Chanty<- schreef:Gaan de DA nu ook aan de 009 nummersDemi schreef:
Ja hier ook, toets 1 voor hond/poes toets 2 voor paard etc etc

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- meriam
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje wat een jaap
Beterschap voor Amy
Beterschap voor Amy
- KyraYouri
- Actief
- Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador - Aantal honden: 2
Hoe gaat het nu met Amy?
Ik woon in Drenthe en wij hebben dat soort problemen helemaal niet met de dierenartsen. Het is gewoon bellen en langskomen of de da aan huis laten komen.
Lijkt me echt afschuwelijk als je een levensbedreigende situatie hebt en je krijgt een keuze menu en je moet dan ook nog een eind rijden met je zieke dier.
Misschien dat het verschil ook zit in het feit dat de meeste dierenartsen hier ook vee behandelen en als een koe moet kalven of een paard heeft koliek dan moeten ze toch aan huis komen of het nu midden in de nacht is of niet.
Ik woon in Drenthe en wij hebben dat soort problemen helemaal niet met de dierenartsen. Het is gewoon bellen en langskomen of de da aan huis laten komen.
Lijkt me echt afschuwelijk als je een levensbedreigende situatie hebt en je krijgt een keuze menu en je moet dan ook nog een eind rijden met je zieke dier.
Misschien dat het verschil ook zit in het feit dat de meeste dierenartsen hier ook vee behandelen en als een koe moet kalven of een paard heeft koliek dan moeten ze toch aan huis komen of het nu midden in de nacht is of niet.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een update over Amy. Gisteren is het verband er bij de DA even afgehaald en het zag er op zich goed uit. Had idd behoorlijk doorgebloed, maar het belangrijkste, het bloed niet meer. Hechtingen zagen er goed uit. Nu weer verband, maar met betadine en honingzalf eronder voor snellere genezing.
Ze mag nog steeds niks, rust en ja Amy en rust
Gelukkig doet ze alles op 3 poten. Ook buiten bij het poep en plasrondje houdt ze netjes haar poot omhoog.
Af en toe mag ze van mij de bench echt wel uit en even in het zonnetje zitten. Vind het echt te zielig om haar 16 uur op een dag in een bench te houden.
Buiten in de zon blijft ze rustig zitten met, jawel, haar pootje van de grond af
Ze mag nog steeds niks, rust en ja Amy en rust
Af en toe mag ze van mij de bench echt wel uit en even in het zonnetje zitten. Vind het echt te zielig om haar 16 uur op een dag in een bench te houden.
Buiten in de zon blijft ze rustig zitten met, jawel, haar pootje van de grond af
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Demi schreef:Even een update over Amy. Gisteren is het verband er bij de DA even afgehaald en het zag er op zich goed uit. Had idd behoorlijk doorgebloed, maar het belangrijkste, het bloed niet meer. Hechtingen zagen er goed uit. Nu weer verband, maar met betadine en honingzalf eronder voor snellere genezing.
Ze mag nog steeds niks, rust en ja Amy en rustGelukkig doet ze alles op 3 poten. Ook buiten bij het poep en plasrondje houdt ze netjes haar poot omhoog.
fijn dat het niet meer bloed,
maar zou toch opletten met belasten (ongemerkt doen ze toch meer dan je denkt)
hoe zielig ook, heb Umi toen met haar gebroken achterpoot echt 6 weken op 4x een poep-plasrondje na in de varikennel gehouden, daarna opgebouwd per half uur in de kennel en met iets langere wandelingen waarbij ze los mocht.
Toen na 9 weken de pennen er uit mochten heeft ze het zelf nog even rustig aan gedaan en was daarna gelukkig het leed geleden...Kappen gaf toen wel aan dat het "zo snel" goed genezen was omdat ze alle verplichte rust had gekregen, had ik haar te veel laten doen had het ook nog langer kunnen duren....
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Toen Branco verplichte benchrust moest, was het ook zulk mooi weer als nu. Wat ik dan deed, was een stukje in de tuin afzetten (klein hokje) en hem dan lekker buiten neerleggen, ik bleef er dan zelf bij zitten. Hij vond dat zelf ook veel lekkerder dan de hele dag binnen in de bench, hij ontspande buiten veel meer en ging dan lekker liggen slapen, of als hij uitgeslapen was, lekker rond liggen kijken.
Ik vond dat persoonlijk toch fijner, voor ons allebei.
Ik vond dat persoonlijk toch fijner, voor ons allebei.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat Nakisha hieronder zegt, doen we ook. We zetten een stukje tuin af voor haar en dat is niet veel groter dan haar bench. De DA zei idd dat het veel sneller geneest met rust, dus het moet maarcrutz schreef:Demi schreef:Even een update over Amy. Gisteren is het verband er bij de DA even afgehaald en het zag er op zich goed uit. Had idd behoorlijk doorgebloed, maar het belangrijkste, het bloed niet meer. Hechtingen zagen er goed uit. Nu weer verband, maar met betadine en honingzalf eronder voor snellere genezing.
Ze mag nog steeds niks, rust en ja Amy en rustGelukkig doet ze alles op 3 poten. Ook buiten bij het poep en plasrondje houdt ze netjes haar poot omhoog.
hoe zielig ook, heb Umi toen met haar gebroken achterpoot echt 6 weken op 4x een poep-plasrondje na in de varikennel gehouden, daarna opgebouwd per half uur in de kennel en met iets langere wandelingen waarbij ze los mocht.
Toen na 9 weken de pennen er uit mochten heeft ze het zelf nog even rustig aan gedaan en was daarna gelukkig het leed geleden...Kappen gaf toen wel aan dat het "zo snel" goed genezen was omdat ze alle verplichte rust had gekregen, had ik haar te veel laten doen had het ook nog langer kunnen duren....
Ze is wel rustiger als ze buiten ligt/zit dan in de bench. Kon jij Umi rustig houden in de varikennel? Ik krijg haar niet rustig in de bench. Ze wil er echt uit en ramt steeds met die poot tegen de tralies
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Godverdomme ik ben er zo klaar mee!!
redelijk rustig ja. Maar de Varikennel stond dan op de slaapkamer, deur dicht & kleedje voor t deurtje, maximale rust dus...Demi schreef:Wat Nakisha hieronder zegt, doen we ook. We zetten een stukje tuin af voor haar en dat is niet veel groter dan haar bench. De DA zei idd dat het veel sneller geneest met rust, dus het moet maarcrutz schreef:Demi schreef:Even een update over Amy. Gisteren is het verband er bij de DA even afgehaald en het zag er op zich goed uit. Had idd behoorlijk doorgebloed, maar het belangrijkste, het bloed niet meer. Hechtingen zagen er goed uit. Nu weer verband, maar met betadine en honingzalf eronder voor snellere genezing.
Toen na 9 weken de pennen er uit mochten heeft ze het zelf nog even rustig aan gedaan en was daarna gelukkig het leed geleden...Kappen gaf toen wel aan dat het "zo snel" goed genezen was omdat ze alle verplichte rust had gekregen, had ik haar te veel laten doen had het ook nog langer kunnen duren....Het op 3 poten lopen bedoelde ik mee buiten.
Ze is wel rustiger als ze buiten ligt/zit dan in de bench. Kon jij Umi rustig houden in de varikennel? Ik krijg haar niet rustig in de bench. Ze wil er echt uit en ramt steeds met die poot tegen de tralies
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier past de bench niet op de slaapkamer, maar staat in een stil hoekje vd kamer. Maar ja, dan ziet ze en hoort ze alsnog alles wat er om haar heen gebeurd. Het is bij haar meer denk ik dat ze haar energie niet kwijt kan, normaal klimt ze ook tegen de muur op bij wijze van spreken als ze te weinig beweging heeft. En nu krijgt ze natuurlijk nul beweging.crutz schreef:redelijk rustig ja. Maar de Varikennel stond dan op de slaapkamer, deur dicht & kleedje voor t deurtje, maximale rust dus...Demi schreef:Wat Nakisha hieronder zegt, doen we ook. We zetten een stukje tuin af voor haar en dat is niet veel groter dan haar bench. De DA zei idd dat het veel sneller geneest met rust, dus het moet maarcrutz schreef:Demi schreef:Even een update over Amy. Gisteren is het verband er bij de DA even afgehaald en het zag er op zich goed uit. Had idd behoorlijk doorgebloed, maar het belangrijkste, het bloed niet meer. Hechtingen zagen er goed uit. Nu weer verband, maar met betadine en honingzalf eronder voor snellere genezing.
Toen na 9 weken de pennen er uit mochten heeft ze het zelf nog even rustig aan gedaan en was daarna gelukkig het leed geleden...Kappen gaf toen wel aan dat het "zo snel" goed genezen was omdat ze alle verplichte rust had gekregen, had ik haar te veel laten doen had het ook nog langer kunnen duren....Het op 3 poten lopen bedoelde ik mee buiten.
Kluif geven oid heeft ook geen zin, want dan gebruikt ook weer die poot en het zit precies aan de binnenkant.
Alleen als ik boos word is ze weer even rustig
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik had destijds voor Kaya een deel van de huiskamer afgezet door panelen van een kippenren.
Zo had ze meer ruimte dan in een bench, kon ze ook makkelijker rechtop staan, maar niet genoeg ruimte om te rennen of gek te doen.
Ik vond dat echt perfect
(zo'n 1,5 x 1,5 meter of zoiets).
Zo had ze meer ruimte dan in een bench, kon ze ook makkelijker rechtop staan, maar niet genoeg ruimte om te rennen of gek te doen.
Ik vond dat echt perfect
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet echt een duidelijke foto, maar het is dan ook alweer 9 jaar geleden 

Dus panelen van een soort kippenren / gaas (met een los deel een soort deurtje van maken). Van boven is het
dan helemaal open zodat je ze ook gewoon kan aanhalen enzo.
Dekbed erin, waterbak en voerbak stond erin.... en ja, soms ook de kat in plaats van Kaya dus

Dus panelen van een soort kippenren / gaas (met een los deel een soort deurtje van maken). Van boven is het
Dekbed erin, waterbak en voerbak stond erin.... en ja, soms ook de kat in plaats van Kaya dus
- Daisy@
- Zeer actief
Goed nieuws dan toch dat het wel netjes dicht is en niet meer bloed. Sterkte met rustig houden....
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Zier er goed uit, alleen Amy springt daar met gemak overheenCaro. schreef:Niet echt een duidelijke foto, maar het is dan ook alweer 9 jaar geleden
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Uit stilstand 1.20 meter?
Ze hebben geen ruimte voor een aanloop he?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat is zo, dan redt ze het niet, maar met aanloop wil je niet weten waar ze allemaal overheen vliegtCaro. schreef:Uit stilstand 1.20 meter?![]()
Zal het eens met Michael overleggen, want dit vind ik echt sneu en ze raakt er enorm opgefokt van in die bench
- MJ
- Zeer actief
Ah goss arm ding...voorzichtige beterschapsknuffel voor d'r en sterkte met rustig houden. 
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja joh, in die bench kunnen ze zich echt niet bewegen. Zo'n soort afgezette kennel, die kan je zo naast de bank zetten, bovenin jouw hand van de bank en mevrouw voelt zich helemaal of ze erbij hoortDemi schreef:Nee dat is zo, dan redt ze het niet, maar met aanloop wil je niet weten waar ze allemaal overheen vliegtCaro. schreef:Uit stilstand 1.20 meter?![]()
Ze hebben geen ruimte voor een aanloop he?.
Zal het eens met Michael overleggen, want dit vind ik echt sneu en ze raakt er enorm opgefokt van in die bench
De ruimte groot genoeg maken dat ze er goed in kan draaien en een paar passen kan verzetten, maar klein genoeg dat ze geen gekke dingen kan doen.
Ik vond het echt ideaal! Kijk, voor een paar dagen zo'n bench oké, maar 6 weken... pfff
- Daisy@
- Zeer actief
Grootste maat bench, scheelt dat niet, of heb je die al?
-
Asta
Je kan de gemeente echt wel aansprakelijk stellen hoor, net zoals een doorgaande fietsroute niet gestrooid word en je gaat op je mik met schade. Kwestie van veiligheid, niet schoon, maar veiligheid en daar is de gemeente toch echt primair verantwoordelijk voor op haar grondgebied.
Een particulier is verantwoordelijk voor hetgeen op zijn/ haar terrein word gedumpt, al word er nucleair afval gedumpt. Gemeente grond= gemeente verantwoordelijk.
Wat vervelend voor je hond, misschien is zo'n ren een goed idee? heel veel sterkte in ieder geval
Een particulier is verantwoordelijk voor hetgeen op zijn/ haar terrein word gedumpt, al word er nucleair afval gedumpt. Gemeente grond= gemeente verantwoordelijk.
Wat vervelend voor je hond, misschien is zo'n ren een goed idee? heel veel sterkte in ieder geval