Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bezwangerd en het aftellen kan beginnen
Moderator: moderatorteam
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Re: Bezwangerd en dringend hulp nodig.
Heel veel sterkte met het aankomend nestje!
ik vind dat je het goed oppakt door zo goed mogelijke baasjes te zoeken en informatie!
helaas heb ik geen tips voor je!
Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat mensen in staat zijn gezonde pups te euthanaseren.
Maar heb dan ook geen ervaring met de karakters van dat soort honden!
ik vind dat je het goed oppakt door zo goed mogelijke baasjes te zoeken en informatie!
Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat mensen in staat zijn gezonde pups te euthanaseren.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Ik wou gewoon even zeggen dat ik vind dat je het heel goed aanpakt. Alleen al dat je hier op het forum om advies vraagt blijkt al dat je het echt goed aan wil pakken.
Heel veel sterkte met de geboorte en met het vinden van goede baasjes.
Naast marktplaats zijn er nog veel andere sites waar je je puppies op kunt adverteren, zoals op Hondenplaza, of hier: honden en puppies.nl, puppykopen.be, http://www.hondenmarktplaats.nl/, etc.
Heel veel succes.
Heel veel sterkte met de geboorte en met het vinden van goede baasjes.
Naast marktplaats zijn er nog veel andere sites waar je je puppies op kunt adverteren, zoals op Hondenplaza, of hier: honden en puppies.nl, puppykopen.be, http://www.hondenmarktplaats.nl/, etc.
Heel veel succes.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind het dapper dat je er toch voor gaat, ik hoop en duim dat het een klein nest is en dat je goeie pupkopers weet te vinden!
Ik denk dat ik in jouw geval gekozen had voor een late abortus. Moeilijk te zeggen als je er niet zelf voor staat, natuurlijk.
In elk geval sterkte en succes!
Ik denk dat ik in jouw geval gekozen had voor een late abortus. Moeilijk te zeggen als je er niet zelf voor staat, natuurlijk.
In elk geval sterkte en succes!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoewel ik normaliter het inslapen van gezonde pups verafschuw, kan ik me in dit zeer specifieke geval voorstellen dat ervoor gekozen zou worden als het inderdaad zo'n heel groot nest is en omdat dit nest eigenlijk ongewild en ongepland is.
Ik respecteer in alle opzichten van het woord de moeite die TS erin wil gaan steken en dat ze ervoor wil gaan, maar laten we eerlijk zijn; dan zijn 3 pups ook wel "goed"; dat is nog "te overzien" voor iemand die dit eigenlijk zo niet gewild heeft.
De keuze is aan TS.. en het is niets wat ik zeg 'joh, doe dat maar gewoon' want zelfs al neem je zo'n beslissing bewust, om pups te laten inslapen, makkelijk zal het niet zijn... ik wil het alleen meegeven als optie.
Suzanne
Ik respecteer in alle opzichten van het woord de moeite die TS erin wil gaan steken en dat ze ervoor wil gaan, maar laten we eerlijk zijn; dan zijn 3 pups ook wel "goed"; dat is nog "te overzien" voor iemand die dit eigenlijk zo niet gewild heeft.
De keuze is aan TS.. en het is niets wat ik zeg 'joh, doe dat maar gewoon' want zelfs al neem je zo'n beslissing bewust, om pups te laten inslapen, makkelijk zal het niet zijn... ik wil het alleen meegeven als optie.
Suzanne
- Hanneke2
- Zeer actief
Pups na de geboorte euthaniseren is inderdaad iets wat puur en alleen TS kan besluiten. Als het een nest van 10 wordt zou ik het een heel moeilijke maar toch wel verstandige beslissing vinden om er 7 of 8 in te laten slapen. Twee of drie pups, daar kan je bij de pupkopers redelijk met je neus bovenop blijven zitten, en als je er in het ergste geval eentje terug krijgt is dat ook te overzien. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op zo'n moment zelf, als het om kindjes van je bloedeigen hond gaat, zoiets gewoon niet meer kan en wil.Suzanne123 schreef:Hoewel ik normaliter het inslapen van gezonde pups verafschuw, kan ik me in dit zeer specifieke geval voorstellen dat ervoor gekozen zou worden als het inderdaad zo'n heel groot nest is en omdat dit nest eigenlijk ongewild en ongepland is.
Mensen die denken dat je niet om honden zou geven als je pasgeboren pups af durft te laten maken zou ik aanraden om eens te praten met DA's die vrijwillig een paar weken in een buitenlands asiel vrijwel niks anders doen dan castreren en aborteren van soms zulke late drachten dat de pups na abortie alsnog afgespoten moeten worden. Er zijn veels te veel honden op de wereld, en het is m.i. vaak humaner om een leven direct af te kappen dan een hond te veroordelen tot een leven zonder goed en blijvend thuis. Maar de mensen die dat soort besluiten moeten nemen en/of uitvoeren doen dat toch echt vanuit een hart dat helemaal op de goeie plek zit.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou de mensen hier ook niet hoor, ( het is en blijft een gok) maar die gaan voor de zekerheid vaak uit van de worst case scenarioSepje schreef:Heel veel sterkte met het aankomend nestje!
niemand kan in de toekomst kijken.
en ik heb hier al heel wat doemdenkerij voorbij zien komen
die niet uitkwam
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
S@ndr@ schreef:nou de mensen hier ook niet hoor, ( het is en blijft een gok) maar die gaan voor de zekerheid vaak uit van de worst case scenarioSepje schreef:Heel veel sterkte met het aankomend nestje!
Maar heb dan ook geen ervaring met de karakters van dat soort honden!![]()
en ik heb hier al heel wat doemdenkerij voorbij zien komen![]()
die niet uitkwam
Het is best gemakkelijk om voor iemand anders te besluiten dat inslapen beter zou zijn maar ik vraag me af hoeveel het er werkelijk zouden doen als het nestje bij hen in de woonkamer geboren werd
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die vraag zou je ook andersom kunnen stellen.Tulp schreef:S@ndr@ schreef:nou de mensen hier ook niet hoor, ( het is en blijft een gok) maar die gaan voor de zekerheid vaak uit van de worst case scenarioSepje schreef:Heel veel sterkte met het aankomend nestje!
Maar heb dan ook geen ervaring met de karakters van dat soort honden!![]()
en ik heb hier al heel wat doemdenkerij voorbij zien komen![]()
die niet uitkwam![]()
Het is best gemakkelijk om voor iemand anders te besluiten dat inslapen beter zou zijn maar ik vraag me af hoeveel het er werkelijk zouden doen als het nestje bij hen in de woonkamer geboren werd.
Hoeveel mensen die tegen inslapen zouden zijn of dat nog zo is als het nest bij hun in de huiskamer zou liggen en geen ervaring ,weinig tijd en schik om de puppen wel aan goede baasjes te kunnen slijten.
Sommige mensen nemen nog de verantwoording om hun eigen zwangerschap af te breken als zij denken dat het niets word met een kind om wat voor reden dan ook.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
wooooow schrik er gewoon van.. gezonde pups laten inslapen omdat ze toevallig een verkeerde kruising hebben.?? Waar gaat het heen zeg.. Zitten hier honden liefhebbers? Vraag t me echt af !

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee! wat mij betreft niet omdat ze de verkeerde kruising zijn, maar veel simpeler.wenmart20 schreef:wooooow schrik er gewoon van.. gezonde pups laten inslapen omdat ze toevallig een verkeerde kruising hebben.?? Waar gaat het heen zeg.. Zitten hier honden liefhebbers? Vraag t me echt af !
TS heeft niet om dit nest gevraagd, wilde dat ook niet, heeft geen idee hoe ze het moet aanpakken. Wl wil ze graag leren en gaat ze er kennelijk voor. Dat is prijzenswaardig!! Maar dan is alsnog een nest van 10 pups (ongeacht ras) voor wie dan ook, zeker voor een onervaren iemand die ditook helemaal niet wilde (!) erg veel.
Ik kan mij er volledig in vinden als IN DIT GEVAL (en dus niet "zomaar" en "omdat het wel lekker makkelijk is") pups ingeslapen worden, mits dat humaan gebeurd!
Suzanne
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Juist omdat je een hondenliefhebber bent moet je zoiets kunnen doen.wenmart20 schreef:wooooow schrik er gewoon van.. gezonde pups laten inslapen omdat ze toevallig een verkeerde kruising hebben.?? Waar gaat het heen zeg.. Zitten hier honden liefhebbers? Vraag t me echt af !

- wenmart20
- Zeer actief
vind t walgelijk en dat is mijn mening.
Oke pups weg laten halen als mama net drachtig is alla.
Maar pups in laten slapen na de geboorte vind ik gewoon moord en dierenmishandeling !
Maar pups in laten slapen na de geboorte vind ik gewoon moord en dierenmishandeling !

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt groot gelijk Wenmart, je kunt ze beter verkopen aan wat voor hersenloos dan ook die ze niet goed opvoedt en dan met een maand of 7 weer op MP kwakt...Dan ben je pas echt een dierenliefhebber 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Verstandelijk gezien zou ik, met zo'n kruising en misschien wel 10 pups, ook minimaal de helft in laten slapen. Maar ik kan me o zo goed voorstellen dat als dat nest er eenmaal is, dat het ook heel moeilijk is. Als er nu een paar minnetjes in zitten, die het toch al niet zo goed doen, dan is de keuze makkelijker gemaakt. Maar wat als er nu 10 gelijke gezonde pups liggen? Hoe maak je dan de keuze? Deze wel, die niet...? Ik kan me toch wel voorstellen dat zoiets heel moeilijk is.

Groetjes Marja
-
Lillith
- Zeer actief
Als je het doet, dan gelijk bij de geboorte....2 aanhouden en de rest, jammer...tycha schreef:Verstandelijk gezien zou ik, met zo'n kruising en misschien wel 10 pups, ook minimaal de helft in laten slapen. Maar ik kan me o zo goed voorstellen dat als dat nest er eenmaal is, dat het ook heel moeilijk is. Als er nu een paar minnetjes in zitten, die het toch al niet zo goed doen, dan is de keuze makkelijker gemaakt. Maar wat als er nu 10 gelijke gezonde pups liggen? Hoe maak je dan de keuze? Deze wel, die niet...? Ik kan me toch wel voorstellen dat zoiets heel moeilijk is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als 12 jarige moet jij je niet bezig gaan houden met mishandeling en moord.wenmart20 schreef:vind t walgelijk en dat is mijn mening.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Mwoah weet niet wat ik hier nu echt van moet vinden. Karaker van ouderdieren (voorouders) zijn wel van dien aard dat het "goedzakken" (thuis) zijn.
Tis niet bepaald een kruising waarvan je moet verwachten dat deze nu zo ontzettend sociaal zullen zijn naar andere honden. Maar als gezinshond? Waarom verzuipen???
Denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik het zou kunnen.
Tis niet bepaald een kruising waarvan je moet verwachten dat deze nu zo ontzettend sociaal zullen zijn naar andere honden. Maar als gezinshond? Waarom verzuipen???
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Als 12 jarige moet jij je niet bezig gaan houden met mishandeling en moord.wenmart20 schreef:vind t walgelijk en dat is mijn mening.
- smoekie
- Zeer actief
IkNanna schreef:Wie heeft het nou weer over verzuipensmoekie schreef: Waarom verzuipen???
edit;
Nou ehm nee, dat nu ook weer nietCleva schreef:Kennelijk is dat bij Smoek thuis de manier.Nanna schreef:Wie heeft het nou weer over verzuipensmoekie schreef: Waarom verzuipen???
Maar goed, is natuurlijk weer gelul in de ruimte
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik ken ze niet , die verzuipen, ik ken ze wel, die pups na de geboorte in moeten laten slapen, niet op de manier en het waarom waarover het hier nu gaat, maar wel omdat er bv iets mankeert aan de pup.
en dat gaat dus echt niet met een emmer water
-
Marion.
De meest snelle en genadeloze (en goedkoopste) manier om van een pupje af te komen is nog steeds in een zak stoppen en tegen de muur aan meppen. Zelfs bij mijn vader vroeger werden pups niet verzopen, maar tegen de muur aan gekletterd (1940).smoekie schreef:Nou ehm nee, dat nu ook weer nietMaar dat was vroeger (en nog steeds) wel de meest snelle (pijnloze) en goedkoopste manier als er een "ongewenst" nest was
![]()
Ik wens jou succes met het verzuipen van pups van jouw Nellebel. Hoop - voor de pups - dat het een snelle dood is.
Allemachtig, hoe durf je dit te typen zeg? Gun je jou kinderen ook een verdrinkings-dood ipv een snelle in-één-klap dood?
- smoekie
- Zeer actief
Kheb mijn tekst voor het op "bevestig" klikken maar aangepast en besloten serieus antwoord te gevenMarion. schreef:De meest snelle en genadeloze (en goedkoopste) manier om van een pupje af te komen is nog steeds in een zak stoppen en tegen de muur aan meppen. Zelfs bij mijn vader vroeger werden pups niet verzopen, maar tegen de muur aan gekletterd (1940).smoekie schreef:Nou ehm nee, dat nu ook weer nietMaar dat was vroeger (en nog steeds) wel de meest snelle (pijnloze) en goedkoopste manier als er een "ongewenst" nest was
![]()
Ik wens jou succes met het verzuipen van pups van jouw Nellebel. Hoop - voor de pups - dat het een snelle dood is.
Allemachtig, hoe durf je dit te typen zeg? Gun je jou kinderen ook een verdrinkings-dood ipv een snelle in-één-klap dood?
Maar goed, kan me niet heugen dat er ooit werd verteld dat iemand (fokker of niet) een zak met een pup(of meerdere pups) tegen de muur aan mepte/kletterde
Bij kittens daarentegen was dit (verzuipen) meer regelmaat dan uitzondering maar ook bij ongewenste) pups gebeurde dit.
Ik weet eerlijkwaar niet wat nu de meest snelle (pijnloze) en goedkoopste manier is (verdrinken of tegen de muur aan meppen) dus wat dat betreft zou je best gelijk kunnen hebben hoor
En oh, nog ff want ik weet niet wat jij hebt of wat jij gezopen hebt, of misschien heb je nu eindelijk eens een keer een b gehad. Mijn "Nellebel" is lang geleden al geholpen
Maar voel je je nu goed/beter dan ofzo????? Ik bedoel, nogmaals. Bij ons thuis is er nooit een hond verzopen (geen pup niks)
edit;
yamie schreef:ik ken ze niet , die verzuipen, ik ken ze wel, die pups na de geboorte in moeten laten slapen, niet op de manier en het waarom waarover het hier nu gaat, maar wel omdat er bv iets mankeert aan de pup.
Ik "ken" ze "persoonlijk" ook niet. Maar weet wel dat dit vroeger vaak genoeg werd gedaan om kosten van een oeps (waar men niet op zat te wachten) nest te drukken of als er redenen waren om aan te nemen dat de pups geen goed/lang leven beschoren waren.
Vroeger deed men wel "raardere" dingen die men nu als
Kom zeg, nog ff en die debiel verklaard me nog voor gek ook
- wenmart20
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Als 12 jarige moet jij je niet bezig gaan houden met mishandeling en moord.wenmart20 schreef:vind t walgelijk en dat is mijn mening.
12 jaar ?
Waar haal jij die onzin vandaan ?
Jou reactie lijkt wel op een 12 jarige.
En zover ik weet mag ieder zijn mening hebben en dit is de mijne.
Er had eerder ingegrepen kunnen worden.
Maar dat is niet gebeurt dus nu moet de ts maar de pups in laten slapen.
Walgelijk.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
En wat is het verschil als ik vragen mag?wenmart20 schreef: En zover ik weet mag ieder zijn mening hebben en dit is de mijne.
Walgelijk.
Tussen een late abortus en een vroege dood bedoel ik?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ach lieverdje je reageert met de emotie van een 12 jarige over moord en mishandelingwenmart20 schreef:bouvierpoedel schreef:Als 12 jarige moet jij je niet bezig gaan houden met mishandeling en moord.wenmart20 schreef:vind t walgelijk en dat is mijn mening.
12 jaar ?
Walgelijk.
En TS MOET helemaal NIETS ,maar ze kan en mag die keus maken.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je goed gelezen had, had je geweten dat TS dit geprobeerd heeft maar dat de dierenartsen om onbegrijpelijke redenen niet mee wilden werken...wenmart20 schreef:bouvierpoedel schreef:Als 12 jarige moet jij je niet bezig gaan houden met mishandeling en moord.wenmart20 schreef:vind t walgelijk en dat is mijn mening.
12 jaar ?
Walgelijk.
En ja Wenmart, je gedraagt je inderdaad als een overemotionele puberale snotneus zonder een greintje gezond verstand....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
linlin
Was jij dat niet, die muisjes door de plee spoelde?Marion. schreef:
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nou, mijn pa fokte vroeger mechelse herders en verkeerde veel in de kringen van fokkers.
Ik kan me niet anders herinneren dat er bij elke bevalling een emmer water stond.
Alle kneusjes en in het geval van bijv. boxers, de witte pups, werden gelijk verzopen. Ik heb het trouwens over zo'n 35/40 jaar geleden.
Ons huishondje Pukkie werd ook ongewenst zwanger, en wonder boven wonder kreeg ze maar een pup.
Jaren later vertelde mijn moeder dat ze 9 pups had, maar de emmer had uitkomst geboden.
Ik griebel ervan hoor, maar zo deden zo veel mensen het vroeger. Ook de fokkers deden het zo.
On topic; ik vind dat je de pupjes beter in kan laten slapen direct nadat ze geboren zijn, is stukken beter dan een leven lang geleur met ze en dat ze uiteindelijk in het asiel belanden.
Of ik het zelf zou kunnen weet ik niet.
Ik kan me niet anders herinneren dat er bij elke bevalling een emmer water stond.
Alle kneusjes en in het geval van bijv. boxers, de witte pups, werden gelijk verzopen. Ik heb het trouwens over zo'n 35/40 jaar geleden.
Ons huishondje Pukkie werd ook ongewenst zwanger, en wonder boven wonder kreeg ze maar een pup.
Jaren later vertelde mijn moeder dat ze 9 pups had, maar de emmer had uitkomst geboden.
Ik griebel ervan hoor, maar zo deden zo veel mensen het vroeger. Ook de fokkers deden het zo.
On topic; ik vind dat je de pupjes beter in kan laten slapen direct nadat ze geboren zijn, is stukken beter dan een leven lang geleur met ze en dat ze uiteindelijk in het asiel belanden.
Of ik het zelf zou kunnen weet ik niet.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik weet ook wel van vroeger dat mensen hele nesten kittens verzopen. Mensen wisten ook niet beter misschien, maar het is natuurlijk wel een afgrijselijke doodsstrijd. Tegen de muur (niet in een zak, die zak is alleen om je eigen zieltje te behoeden voor rondspetterend bloed) is/was veel humaner. Of met je maatje zoveel in 1 x dat koppie pletten.Anja schreef:Nou, mijn pa fokte vroeger mechelse herders en verkeerde veel in de kringen van fokkers.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bezwangerd en dringend hulp nodig.
Verzuipen of tegen de muur slaan is totaal niet van toepassing. TS heeft nl de DA aanwezig begreep ik, neem aan dat die dan ook voldoende roze spuiten/T61 bij zich heeft.....if not, mss zorgen dat er bv een jager aanwezig is die ze kan "strekken" das t snelste & meest diervriendelijk, verzuipen duurt even & tegen de muur slaan kan je ook verkeerd doen waardoor ze niet gelijk dood zijn...