Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedels als kunst

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Poedels als kunst

Ongelezen bericht door Supernova »

Lin-C schreef:Sorry maar ik vind het erg bijzonder dat jij vind dat dit niets met elkaar te maken heeft. Je ziet soms niet eens meer dat het een poedel is omdat ze er een pony of iets anders van hebben gemaakt met behulp van verf en allemaal andere onzinnige dingen. En dan vind jij een jurkje erger? Ik vind het beide bizar en onnodig maar ik vind die poedels minstens net zo erg (misschien nog wel erger) als die chihuahua's met jurkjes aan.

Edit; Het zijn beide honden die niet honds behandeld worden en waar dingen mee gedaan worden waar de gemiddelde hond niets leuk aan vindt en werkelijk niets aan heeft.
Maar dan kun je natuurlijk discussiëren over hoe honds wij honden tegenwoordig nog behandelen.
Een hond in een kennel opsluiten is ook niet honds, een hond elke dag een paar uur alleen laten is ook niet honds, een hond een riempje om doen is ook niet des honds :19:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:Waarom vindt een poedel dit wel leuk

...en de gemiddelde berghond niet :19:
Poedels zijn "attention whores" :mrgreen: En bovendien veel slimmer en leergieriger.
Wowww knap die poedels! Ze stralen veel vreugde uit, vooral dat kleine grijze ding is een felle donder :engel: Zelf hou ik absoluut niet van trucjes, maar deze honden stralen!

Zelfde met dat verven, mijn ding is het niet, maar blijf het mooi vinden om te zien
Perry en Noah

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Nanna schreef:Waarom vindt een poedel dit wel leuk

...en de gemiddelde berghond niet :19:
Poedels zijn "attention whores" :mrgreen: En bovendien veel slimmer en leergieriger.
Wat een geweldig filmpje :cheer:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Denise. schreef:
Lin-C schreef:Sorry maar ik vind het erg bijzonder dat jij vind dat dit niets met elkaar te maken heeft. Je ziet soms niet eens meer dat het een poedel is omdat ze er een pony of iets anders van hebben gemaakt met behulp van verf en allemaal andere onzinnige dingen. En dan vind jij een jurkje erger? Ik vind het beide bizar en onnodig maar ik vind die poedels minstens net zo erg (misschien nog wel erger) als die chihuahua's met jurkjes aan.

Edit; Het zijn beide honden die niet honds behandeld worden en waar dingen mee gedaan worden waar de gemiddelde hond niets leuk aan vindt en werkelijk niets aan heeft.
Maar dan kun je natuurlijk discussiëren over hoe honds wij honden tegenwoordig nog behandelen.
Een hond in een kennel opsluiten is ook niet honds, een hond elke dag een paar uur alleen laten is ook niet honds, een hond een riempje om doen is ook niet des honds :19:
Natuurlijk doen wij dingen met onze honden die niet honds zijn. Alleen je kan overal in doorschieten en ik vind dat dit doorgeschoten. Zoals ik al zei; net als met die peuter-missverkiezingen, ook zo gestoord en allemaal voor vermaak van de ouders (vaak moeder).
Supernova
Zeer actief

Lin-C schreef:
Denise. schreef:

Natuurlijk doen wij dingen met onze honden die niet honds zijn. Alleen je kan overal in doorschieten en ik vind dat dit doorgeschoten. Zoals ik al zei; net als met die peuter-missverkiezingen, ook zo gestoord en allemaal voor vermaak van de ouders (vaak moeder).
Wij doen zo'n beetje alleen maar dingen met onze honden die niet honds zijn, want wij zijn geen honden :mrgreen:
Maar meningen verschillen, ik zie absoluut het probleem niet zo met een wedstrijdje poedelverven. Het wordt natuurlijk wat anders als die dieren maanden nauwelijks buiten komen, maar dat is een aanname en sowieso echt niet alleen weggelegd voor geverfde poedels.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ik vind het wel grappig, de dieren zullen er zelf ook niet echt last van hebben, en het is ook niet het hele jaar door. Lijkt mij niet veel anders dan een "normale" trimwedstrijd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lin-C schreef: Edit; Het zijn beide honden die niet honds behandeld worden en waar dingen mee gedaan worden waar de gemiddelde hond niets leuk aan vindt en werkelijk niets aan heeft.
Niet om het een of ander hoor, maar hoe honds is obedience eigenlijk?
En wat heeft een hond daaraan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mag je het zonder al die bovengenoemde argumenten voor en tegen ook gewoon afgrijselijk vinden?
ja?
fijn, want dat vind ik het namelijk :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:mag je het zonder al die bovengenoemde argumenten voor en tegen ook gewoon afgrijselijk vinden?
ja?
Tuurlijk.
Als je het maar niet zielig vindt.
Want dat zou ik een beetje onzinnig vinden.
Maar hee, ik houd ook niet van Karel Appel, dus van mij mag je het lelijk vinden ;)

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als ik moet kiezen kijk ik tien keer liever naar een werk van Appel dan naar deze kermisattracties, ze kunnen zo op de draaimolen :schrik:
maar goed, ik loop ook niet warm voor blingbling halsbanden, dus zal dat wel de reden zijn dat ik het zo afschuwelijk lelijk vind.
gelukkig valt over smaak niet te twisten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:mag je het zonder al die bovengenoemde argumenten voor en tegen ook gewoon afgrijselijk vinden?
ja?
:wink:
Sommige zien er voor mij ook niet uit. :ok:
Maar anderen vind ik wel heel kunstig en knap gedaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Laat ik voorop stellen dat ik het niet zielig vind (mits de hond er geschikt voor is).
Maar mooi vind ik het niet. Ik vind het heel leuk om als hondentrimster een hond een mooi model te geven dat bij het ras past. Maar om nou van een poedel een kameel te maken is niet echt mijn ding.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Kijk, dít is pas zielig en je hebt er al helemáál niks aan!

Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Rosita Compagner schreef:Kijk, dít is pas zielig en je hebt er al helemáál niks aan!

Afbeelding

Ooh geweldig !!!! :E:
Maar inderdaad wel echt zielig voor die pony hoor :pffff:

:mrgreen:
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

:schrik: :LOL: die pony is opslag al zijn zelfvertrouwen kwijt.. Arm ding.

Hoe kom je er in godsnaam bij van: " nou jongens vandaag trekken we de pony een poedel kostuum aan "? :ugh:
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Zilla schreef::schrik: :LOL: die pony is opslag al zijn zelfvertrouwen kwijt.. Arm ding.

Hoe kom je er in godsnaam bij van: " nou jongens vandaag trekken we de pony een poedel kostuum aan "? :ugh:
Of.. "vandaag gaan we onze hond verven en maken we er een pony van"
Zilla
Zeer actief

Fafo schreef:
Zilla schreef::schrik: :LOL: die pony is opslag al zijn zelfvertrouwen kwijt.. Arm ding.

Of.. "vandaag gaan we onze hond verven en maken we er een pony van"
Idem..
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik heb vroeger mijn pony ook eens verkleed als spook hoor ;-) Was met een halloween springwedstrijd, alle pony's en ruitertjes kwamen dus verkleed. Ik was gewoon 1 wit geheel samen met mijn pony, helemaal onder de lakens :mrgreen:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Marjoleine schreef:
Lin-C schreef: Edit; Het zijn beide honden die niet honds behandeld worden en waar dingen mee gedaan worden waar de gemiddelde hond niets leuk aan vindt en werkelijk niets aan heeft.
Niet om het een of ander hoor, maar hoe honds is obedience eigenlijk?
En wat heeft een hond daaraan?
Ik vind dat toch echt op een andere manier bezig zijn met je hond en geloof wel dat er honden zijn die daar plezier in hebben. Dat sommige mensen doen alsof dit normaal is en zo geweldig leuk voor de honden vind ik een beetje gestoord. Ik vind het niet leuk en onzinnig. Ik heb volgens mij al een keer of 10 uitgelegd waarom en het is volgens mij ook wel duidelijk wat mijn punt is.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik vind het hilarisch. Waarom moet alles altijd zo serieus zijn?
Zolang de hond een hond mag blijven heb ik er geen problemen mee.
Overigens prefereer ik toch het oude ontwerp, de bolletjes:

Afbeelding
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Mijn persoonlijke smaak is dat bolletjes op de staart leuk zijn, en een beetje afro ook, maar van die bolletjes op de poten enzo vind ik zelf niet zo.

Ik vind die shows ook erg grappig, maar zo loop je natuurlijk niet dagelijks met je hond op straat lol.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:Deze is ook leuk verzonnen, de zombiepoedel ;-)

Afbeelding
Zo Hey, vet leuk man! Past helemaal in het nu!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lin-C schreef:Ik vind dat toch echt op een andere manier bezig zijn met je hond en geloof wel dat er honden zijn die daar plezier in hebben. Dat sommige mensen doen alsof dit normaal is en zo geweldig leuk voor de honden vind ik een beetje gestoord. Ik vind het niet leuk en onzinnig. Ik heb volgens mij al een keer of 10 uitgelegd waarom en het is volgens mij ook wel duidelijk wat mijn punt is.
Blijft de vraag waarom dit voor een hond niet leuk zou zijn en obedience wel?

Obedience is even onzinnig. Ik kan wel op andere manieren aan mijn hond uitleggen dat ik de baas ben.
Of wacht, ging het daar niet om? Ging het om strikte gehoorzaamheid? Was het een wedstrijd??

Nou, dat is dit dus ook.
En de hond krijgt ook aandacht, net als bij obedience, en hij moet ook dingen doen, net als bij obedience.
En hij wordt beloond als het goed gaat, net als bij obedience. En wie er wint, dat is de verdienste van de baas. net als bij obedience, inderdaad.

Even vertalen:
het gaat om winnen en je doet het samen met je hond.

Wat boeit het hoe je dat doet en waarmee, als die hond er niet mee geschaad wordt en je er allebei blij van wordt?
Leg me dat eens uit?

Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik schreef toevallig net ergens anders over dingen in hun waarde laten :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ik schreef toevallig net ergens anders over dingen in hun waarde laten :wink:
Ja, ik zag het.
Ik schreef net over de verschillen tussen dit soort dingen en obedience.
Okee, jij wint ;)

Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Afbeelding
Die vind ik geweldig! :E:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat hoeft niet hoor :wink:
Ik hou gewoon van geen van beide. Niet van opgedirkte honden en niet van rare vormen van sport, omdat ik me bij beide niet prettig voel :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zilla
Zeer actief

Afbeelding
Haha :schrik: nou als die snachts uit de bosjes springt zou ik het wel op t rennen zetten hoor :LOL:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Dat hoeft niet hoor :wink:
Ik hou gewoon van geen van beide. Niet van opgedirkte honden en niet van rare vormen van sport, omdat ik me bij beide niet prettig voel :wink:
Nee, weet ik ;)
Anderzijds zie ik er geen kwaad in zolang het niet escaleert te koste van de hond.
Ik geef toe dat ik met mijn eerste wettertje Lobke altijd erg veel pret had tijdens de G&G, en inderdaad, met name als ze er een bende van maakte :mrgreen:
Iets dat ze volgens mij zeer gericht deed omdat ze er zichtbaar van genoot als mensen om haar moesten lachen overigens ;)

Maar laten we eerlijk zijn: wat heeft het voor zin?
Evenveel als een hond die wild binnenhaalt, alleen scheelt dat laatste jou lopen.
En G&G bezorgt mij en de hond plezier en meer krijg je er niet voor.
Okee, jij hebt een konijn, ik niet. Meer is het niet, toch?

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou liever mee gaan als poedel naar zo'n kleur/knip wedstrijd dan thuis te liggen in de bench omdat baasje hele dagen werkt.
Of liever dan iedere 3 maanden aangeboden worden bij een trrimsalon die je weer iedere keer uren lang gaat zitten ontklitten.
Iedereen neemt een hond /huisdier op zijn voorwaarden en eisen en verlangens pakketje en niet op dat van de hond .
Zowieso is het houden van een huisdier al helemaal niets natuurlijks.
De poedels die hiervoor gebruikt worden zijn altijd wel altijd goed onderhouden en verzorgd lichamelijk en geestelijk dus ondanks of het mooi is of niet ,het is geen mishandeling of zielig .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”