Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verboden op de bank
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: verboden op de bank
Waarom ben je in godsnaam zo star, en neem je van anderen niks aan ??
Na 40 jaar is het misschien wel een goed idee, om eens een nieuwe visie uit te gaan proberen..
Zoals je het nu doet, gaat het zeker niet goed, en heb ik medelijden met je hond.
Na 40 jaar is het misschien wel een goed idee, om eens een nieuwe visie uit te gaan proberen..
Zoals je het nu doet, gaat het zeker niet goed, en heb ik medelijden met je hond.

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Het gaat geweldig met mijn hond, en de reden waarom ik zo halsstarrig ben is omdat bepaalde zaken maar terug blijven komen, tot vervelend aan toe, en ga ik ga er nu gewoon keihard tegenin zonder 1 mm toe te geven als protest.
Er net zo tegenin gaan, als men mij blijft aanvallen, corrigeren, veroordelen.
Das trouwens uberhaupt mijn karakter, zo snel ik iets MOET dan ga ik er recht tegenin want ik MOET niks, behalve ademen, eten en poepen.
Das trouwens uberhaupt mijn karakter, zo snel ik iets MOET dan ga ik er recht tegenin want ik MOET niks, behalve ademen, eten en poepen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ja precies. Gewoon lekker doorgaan zoals je al 40 jaar doet. Het werkt ook echt, dat zie je wel bij je hondje.ArCee schreef:Het gaat geweldig met mijn hond, en de reden waarom ik zo halsstarrig ben is omdat bepaalde zaken maar terug blijven komen, tot vervelend aan toe, en ga ik ga er nu gewoon keihard tegenin zonder 1 mm toe te geven als protest.

Cash v Heiligental en Flow.
dagmar88 schreef:@ Tineke, wat een ontzettend lieve foto met je kleindochter(?)
Ik kon er ook altijd zo van genieten als Pluisje op de bank gekropen kwam.
Hij deed het maar zelden, en dan echt om even in me te kruipen![]()
en één van de laatste foto's samen.
Ja dat is mijn kleindochter ,zo leuk om te zien dat de liefde voor dieren op jonge leeftijd al zo sterk aanwezig is.
De hondne hier zijn mede de reden dat wij als grootouders mateloos populair zijn ,ze voegen echt wat toen aan de bezoeken en logeerpartijtjes,ook de dominantere rassen

Waar ik ,gezien jouw leuke foto's ook zie dat jij daar grote risico's mee neemt

Doen wij ook hier hoor.
Wat ik wel hoop is dat de liefde voor dieren er toe zal leiden dat er anders met dieren zal worden omgegaan dan het ouderwetse ik ben de baas je doet wat ik zeg/wil.
Ik hoop daar in ieder geval nu al de basis voor te leggen dat dat anders kan

Laatst gewijzigd door tineke op 07 nov 2011 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou zeker Estelle ,het werkt inderdaad zo lekker.Cash schreef:Ja precies. Gewoon lekker doorgaan zoals je al 40 jaar doet. Het werkt ook echt, dat zie je wel bij je hondje.ArCee schreef:Het gaat geweldig met mijn hond, en de reden waarom ik zo halsstarrig ben is omdat bepaalde zaken maar terug blijven komen, tot vervelend aan toe, en ga ik ga er nu gewoon keihard tegenin zonder 1 mm toe te geven als protest.
Waar trouwens het idee vandaan komt dat een hond die thuis niet constant onder de duim gehouden wordt en niet bang van zijn baas is niet gehoorzaam kan zijn is mij een raadsel

Maar goed dat zal mijn nieuwerwetse idee wel weer zijn

Je hoeft het niet van ons aan te nemen hoor Arcee ,ga eens naar een goede hondenschool toe en steek daar je licht op.
Ik denk dat er een wereld voor je open gaat

- Cash
- Zeer actief
Lieve foto's Tineke!
Hier liggen de kinderen ook naast de honden op de bank.
En dat zijn nog herders ook!!!!!
En ook nog eens herders die aan pakwerk hebben gedaan....
Ik ben trouwens ook zo'n malloot die het gewoon gezellig vind, zo savonds languit op de bank met een hond naast je die er al net zo languit bij ligt vaak.
En ook nog eens herders die aan pakwerk hebben gedaan....

Ik ben trouwens ook zo'n malloot die het gewoon gezellig vind, zo savonds languit op de bank met een hond naast je die er al net zo languit bij ligt vaak.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mijn god wat ben jij onwetend ten opzichte van hondenArCee schreef:Ga je nou toch in godsnaam eens verdiepen in honden man ,jij bent je hond aan het vernaggelen niet andersom
Om te beginnen:
Dat doe ik ongeveer 40 jaar, 40 jaar op dezelfde wijze, tot volle tevredenheid en er word niets aan veranderd omdat JULLIE nieuwe inzichten hebben, en omdat er een zogenaamde NIEUWE manier van opvoeden is. Jullie manier is niet mijn manier, niet met alles tenminste.
Er word hier helemaal niets vernaggelt. Duitse Herders, Teckeltje, kruising, Rottweilers, Grote Kruisingen, puppies en herplaatsters zijn hier allemaal op ONZE mnaier opgevoed, en allemaal waren het perfect luisterende honden die tot op hoge leeftijd bij ons zijn gebleven.
Vervolgens, zoals verwacht:
Ja praat het maar weer goed, ik wist al dit eraan kwam. Zielig hondje, tekort aandacht![]()
![]()
Dikke vinger voor je.
Ik prakkezeer er niet aan of over om zo met welke hond dan ook om te gaan. Zal wel ouderwets zijn, whatever, dan ben ik maar fokking ouderwets, en dat zal ik blijven ook. Die nieuwerwetse opvoed-onzin doe je maar lekker met je eigen hondje, en daar hoor je mij ook niet over wat IK daar van vind. Laat mij dan ook lekker mijn ding doen op mijn manier, is nog altijd zo geweest dat ik er gehoorzame honden mee had.
Betweterige gedoe komt me strot uit zo langzamerhand
Alleen maar die nieuwe manier van opvoeden willen doordrukken. Alleen dat is goed. Nou weet je wat, hoe harder jullie pushen, hoe meer commentaar jullie leveren, en hoe harder jullie mij afzeiken, hoe harder ik er tegenin ga en mijn hakken in het zand zet en lekker op MIJN manier doorga. Lekker dwars!!
Een hond die fout, of stout is word (zonder slaan) afgestraft om er van te leren, en leren doen ze ervan, geloof mij maar!! Nog nooit anders meegemaakt in de afgelopen +/- 40 jaar dat ik bewust honden opvoeding heb meegemaakt en heb gedaan.
No way dat iedereen me maar wat anders probeert aan te lullen omdat ideeen of de kijk op opvoeden verandert is. Alles verandert, maar dat houd niet in dat je maar met alles moet meegaan. Als het niet voegt, of niet bij je past, dan gewoon lekker niet.
Word er een beetje moe van!!
Stop er maar mee, ik trap er toch niet hoe, hoe hard en erg jullie mij ook door de stront trekken, en welke benamingen ik ook krijg toebedeeld.
Dat is alleen maar een teken van zwakte van jullie kant omdat je het met argumenten niet kunt winnen, dus dan gaan we schelden en tieren.
Be My Guest!!

Gila weet niet dat ze wat fout heeft gedaan! honden leven in het moment...het enige waar Gila op reageert is jou houding als je binnen komt, fijn hoor zo'n relatie met je hond, jij bulderd en zij kruipt in elkaar, arme arme hond

Ik vraag me echt af waar jij zo bang voor bent? Je weigert in alle talen open te staan voor nieuwe ideeen en te leren van mensen die wel verstand van honden opvoeden hebben.
Als je zo bang bent ondergesneeuwd te worden door je hond, waarom neem je dan geen "makkelijker" ras? zijn die niet stoer genoeg?
Ik zou als ik jou was toch eens wat boeken gaan lezen over het opvoeden van honden, als je de mensen hier niet wil geloven kan je daar misschien wat van opsteken, zal voor je hond iig een stuk prettiger zijn en voor jou uiteindelijk ook, je kan zo van je hond genieten, als je er maar voor open staat.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zo jij durftCash schreef:Lieve foto's Tineke!
En ook nog eens herders die aan pakwerk hebben gedaan....![]()

Honden op de bank is uiteraard niet verplicht als je dat niet wil moet je het niet doen.
Maar dat het altijd tot dominatieproblemen zal leiden is ook onzin.
Heb je wel die problemen zullen ze waarschijnlijk op andere vlakken ook voorkomen die niets met de bank te maken hebben.
Dan is zoiets toestaan wellicht minder handig om te doen.
Maar zoals ik het lees zijn er op dat vlak geen prolemen met de hond van Arcee,eerder andersom

- Cash
- Zeer actief
Ik denk dat mensen zoals Arcee het ook echt niet zo slecht bedoelen maar dat ze ook gewoon niet beter weten.tineke schreef:Nou zeker Estelle ,het werkt inderdaad zo lekker.
Waar trouwens het idee vandaan komt dat een hond die thuis niet constant onder de duim gehouden wordt en niet bang van zijn baas is niet gehoorzaam kan zijn is mij een raadsel![]()
Maar goed dat zal mijn nieuwerwetse idee wel weer zijn![]()
Je hoeft het niet van ons aan te nemen hoor Arcee ,ga eens naar een goede hondenschool toe en steek daar je licht op.
Ik denk dat er een wereld voor je open gaat
Arcee zegt het zelf al; hij doet het al 40 jaar zo en schijnbaar heeft het 40 jaar prima gewerkt.
Alleen nu heeft hij een hondje waarbij het niet zo werkt en dan is het de kunst om andere methodes te gaan proberen, minder hard en streng. Maar dat is lastig, wat ik ook best wel kan begrijpen.
Maar mij zou dat nou juist een uitdaging lijken.
Als ik naar mijn eigen honden kijk; Woopy kan ik echt niet zo behandelen als ik met de herders doe. Woopy heeft bijv. aan een "uhhh!!" genoeg om te stoppen met wat hi jdeed terwijl de herders dan nog niet omkijken bewijs van spreken.
Cash is overigens een hond die absoluut niet bang voor ons is. Die de strijd met ons aan durft te gaan als je hem fysiek zou corrigeren. Maar hij luisterd als een speer, kan met alles en iedereen overweg en is gewoon een hele zoete hond in/om het huis.

- Cash
- Zeer actief
Toen ik in verwachting was van Rosalie en wij Ghaya en Chello en Hera hadden werd ons in de dierenwinkel serieus een muilkorf aangeraden om uit voorzorg maar gewoon om te doen.tineke schreef:Zo jij durftCash schreef:Hier liggen de kinderen ook naast de honden op de bank.
En ook nog eens herders die aan pakwerk hebben gedaan....![]()
.![]()
:
Uberhaupt kregen wij veel 'commentaar' van familie en wild vreemde mensen om een baby 'bloot te stellen' aan zulke honden.

- dagmar88
- Zeer actief
tineke schreef: Ja dat is mijn kleindochter ,zo leuk om te zien dat de liefde voor dieren op jonge leeftijd al zo sterk aanwezig is.
De hondne hier zijn mede de reden dat wij als grootouders mateloos populair zijn ,ze voegen echt wat toen aan de bezoeken en logeerpartijtjes,ook de dominantere rassen![]()
Waar ik ,gezien jouw leuke foto's ook zie dat jij daar grote risico's mee neemt![]()
:

Als kind was ik altijd 2 handen op één buik met de honden; samen in de fietskar op vakantie, stiekem onder de dekens

Met m'n eerste hond kon het destijds echt niet, en dat vond ik jammer.
Hij sliep wel lekker naast m'n bed met z'n kop naast de mijne

Bij z'n huidige baasjes heeft meneer zijn eigen bank.
Charlie ligt op de wandelingen etc. na de hele dag op haar rug vreselijk dominant te zijn onder haar dekentje...

En het loeder claimt ook nog eens m'n vriend

Die '40 jaar ervaring' met een hoop blabla hoor ik trouwens altijd uit de mond van mannen die menen dat je je pup moet meppen wanneer die niet binnen een seconde voor je staat met roepen.
Dat ik m'n reu zou moeten castreren omdat ie anders hoe dan ook een loopje met me gaat nemen zodra hij volwassen is.
Die hun pup met de neus door de zeik heen halen en die om het minste en geringste moeten sjorren, rukken en schreeuwen

Met Charlie (m'n eerste pupje) heb ik door dat soort types best aan mezelf getwijfeld.
Ben toch maar wat blij dat ik er uiteindelijk niet naar geluisterd heb

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hingen vanmorgen onze 'kleindochters' in pyama, Ria en ik in badjas én onze Rottweiler heerlijk samen op de bank, dat is zoooooooooo genieten.. 

Ohh Gajes is ook zo dominant ja, die ligt ook de hele dag bij me als de andere 2 niet bij mij liggen.
HIj legt ook altijd zijn kop op mijn gezicht zodat ik hem kan zoenen(wel laat hij altijd zijn keel bloot )
Als hij naast mij of mijn vriend ligt en hij wilt aandacht slaat hij ene poot om je heen van hallooo baas.
Ik ben nu zwanger en maak mij er totaal niet druk over hoe het zal gaan, want het gaat gewoon goed meneer is stapelgek op kinderen.
Hij mag als de uk geboren is dus ook gewoon erbij op de bank, als hij maar rustig doet en is.
Als ik echt goed boos ben op Gajes dan hoef ik hem alleen maar zijn huid vol te schelden en hij kruipt voor mij en komt heel onderdanig naar mij toe, alleen het is wel zo hoe bozer ik ben hoe meer hij komt van Sorryyyy rn komt mijn mond likken en kruipt in mij.
Hoe vaak ik al niet gehoord hebt van mensen van het is een staff dus als hij wat fout doet moet je hem een pak slaag geven of een hoek intrappen , nou ik dacht het niet .
HIj legt ook altijd zijn kop op mijn gezicht zodat ik hem kan zoenen(wel laat hij altijd zijn keel bloot )
Als hij naast mij of mijn vriend ligt en hij wilt aandacht slaat hij ene poot om je heen van hallooo baas.
Ik ben nu zwanger en maak mij er totaal niet druk over hoe het zal gaan, want het gaat gewoon goed meneer is stapelgek op kinderen.
Hij mag als de uk geboren is dus ook gewoon erbij op de bank, als hij maar rustig doet en is.
Als ik echt goed boos ben op Gajes dan hoef ik hem alleen maar zijn huid vol te schelden en hij kruipt voor mij en komt heel onderdanig naar mij toe, alleen het is wel zo hoe bozer ik ben hoe meer hij komt van Sorryyyy rn komt mijn mond likken en kruipt in mij.
Hoe vaak ik al niet gehoord hebt van mensen van het is een staff dus als hij wat fout doet moet je hem een pak slaag geven of een hoek intrappen , nou ik dacht het niet .
- ArCee
- Zeer actief
Dagmar88, ik zei met NADRUK dat mijn hond geen klappen krijgt!!
Ik denk dat mensen zoals Arcee het ook echt niet zo slecht bedoelen maar dat ze ook gewoon niet beter weten.
Arcee zegt het zelf al; hij doet het al 40 jaar zo en schijnbaar heeft het 40 jaar prima gewerkt.
Alleen nu heeft hij een hondje waarbij het niet zo werkt en dan is het de kunst om andere methodes te gaan proberen, minder hard en streng. Maar dat is lastig, wat ik ook best wel kan begrijpen.
Jij leest, en reageert in ieder geval volwassener als de meeste anderen die in dit topic op mij moeten reageren. Dank daarvoor Cash.
Wel leuk om te lezen hoe fout het is, om Gila zo te "straffen" maar de goede manier, volgens de afkrakers lees ik niet??
Da's leker makkelijk zo zeg
Ik denk dat mensen zoals Arcee het ook echt niet zo slecht bedoelen maar dat ze ook gewoon niet beter weten.
Jij leest, en reageert in ieder geval volwassener als de meeste anderen die in dit topic op mij moeten reageren. Dank daarvoor Cash.

Wel leuk om te lezen hoe fout het is, om Gila zo te "straffen" maar de goede manier, volgens de afkrakers lees ik niet??

Da's leker makkelijk zo zeg

Laatst gewijzigd door ArCee op 06 nov 2011 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Tjongejonge wat bij jij een ontzettende lul.ArCee schreef:Alles wat ooit papier was waren nu snippers.
Alles wat eetbaar was zoals 3 appels, zakje Fishermans friend was op (niet zo sterk spul dus voor Gila, schijnbaar), 2 pakjes Sultana, die hoog op de eettafel lagen waren op, 2 kussens van de bank uit elkaar gerukt etc. Een bende.
En mevrouw wist dat ze fout was, want ze sloop op haar buik haar bench in![]()
Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken. Bende opgeruimd en moeten dweilen. Heerlijk op je zaterdagavond![]()
Beppie gaat dus voorlopig gewoon de bench in, al moeten we 8 uur weg. Bekijk het maar met die slopert.![]()
Ze kan het dus overduidelijk niet aan om met die ruimte en vrijheid om te gaan. Nou, dan niet!!
Zelf vernaggelt, "dame".
Je vraagt iets van je hond wat ze niet beheerst, en vervolgens geef je daar de hond de schuld van.
Want tja, jóuw schuld is het nooit natuurlijk

Het is die hond, die doet het allemaal om jouw te pesten

Ik denk dat je in de veronderstelling verkeert dat je "duidelijk" bent, maar je laat je alleen maar leiden door frustratie.
En daar snapt een hond niks van.
En nou heb je het dus zover dat ze je zó onbetrouwbaar vind dat ze al voor je kruipt. Grote stoere vent hoor, knap gedaan

Wanneer gaat het eens doordringen dat je hond je niet begrijpt. Het is bij jou allemaal éénrichtingsverkeer. De hond moet van alles, en die moet vooral naar jou luisteren. Maar de hond probeert jou óók van alles te vertellen, en daar wil je niet naar luisteren blijkbaar.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ArCee
- Zeer actief
Nou Jaap, geef jij dan maar eens aan hoe het dan WEL moet lul met vingers, want daar hoor ik je niet over, simpele.................... 

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Het was geen heterdaadje?ArCee schreef:Vrouw en ik gister lekker eten bij de buren omdat we haar moeder geholpen hadden met huisje opknappen en verhuizen. Arme mensje woont helemaal in Lelystad, gaat niet goed (kanker) en buuf moet elke keer de dijk over naar Lelystad, dus nu een huisje/kamer in een verzorgingstehuis veel dichterbij wat veel meer rust geeft aan Yvonnen die zowat op haar laatste tenen loopt.
Afijn, alle stoelen dusdanig op de bank en stoelen gedeponeerd dat Gila er dus echt niet op kon.
na anderhalf a 2 uur komen we thuis, WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT??![]()
Alles wat ooit papier was waren nu snippers.
Alles wat eetbaar was zoals 3 appels, zakje Fishermans friend was op (niet zo sterk spul dus voor Gila, schijnbaar), 2 pakjes Sultana, die hoog op de eettafel lagen waren op, 2 kussens van de bank uit elkaar gerukt etc. Een bende.
En mevrouw wist dat ze fout was, want ze sloop op haar buik haar bench in![]()
Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken. Bende opgeruimd en moeten dweilen. Heerlijk op je zaterdagavond![]()
Beppie gaat dus voorlopig gewoon de bench in, al moeten we 8 uur weg. Bekijk het maar met die slopert.![]()
Ze kan het dus overduidelijk niet aan om met die ruimte en vrijheid om te gaan. Nou, dan niet!!
Zelf vernaggelt, "dame".
Dan heb je met een beetje pech een nog groter probleem veroorzaakt.
Jij komt thuis, hond is blij, jij wordt kwaad......
Daar snapt ze echt geen jota van hoor.
Sterker nog, dat zal haar vertrouwen in jou geen goed doen

En voortaan gewoon de spullen waar ze bij kan opruimen, voor je weggaat
een lekkere wandeling, eventueel een Kong vullen met kaas.
En een hond die voor je wegkruipt is geen goed signaal.
Daarmee zal je nog heel hard aan wederzijds vertrouwen moeten werken.
- dagmar88
- Zeer actief
Kennelijk voel je je aangesproken...ArCee schreef:Dagmar88, ik zei met NADRUK dat mijn hond geen klappen krijgt!!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar is al genoeg over uitgelegd.ArCee schreef:Nou Jaap, geef jij dan maar eens aan hoe het dan WEL moet lul met vingers, want daar hoor ik je niet over, simpele....................
Dat hoefde Jaap dus niet meer uit te leggen.

Als je thuis komt en je hond heeft iets op gevreten of wat dan ook.
DAN KAN JE HEM/HAAR NIET MEER STRAFFEN!!!!!
Ze weten niet meer waarvoor.
RUIM DAN GEWOON JE TERINGZOOI OP ALS JE WEG GAAT PUNT!!!!
- ArCee
- Zeer actief
Suske, LEZEN!
Het was wel een heterdaadje. Al was ik maar 2 minuten te laat geweest, dan had ik haar NIET gestraft, want dan slaat het nergens op!!
Ik heb ook nog never iets gedaan waardoor Gila zo laag bij de grond weg liep. Als dat al een kwestie is van angst, dan is dat veroorzaakt door de vorige mensen, niet door mij!!
Ik had nog niks gezegt, niets gedaan, stond alleen de zooi te bekijken, en toen liep ze ze al vanaf haar eigen haar bench in.
Ik heb hem alleen een beetje demonstratiever als anders gesloten, wast harder en bozer ja met een dikke foei.
Dat is voor mij de bench discht knallen, en er een tijdje negeren omdat ik dit niet goed keur. Dat mag, en moet ze voelen.
Haar na 5 minuten eruit laten terwijl ik nog pislink ben, dat doet geen van beide goed!!
Het was wel een heterdaadje. Al was ik maar 2 minuten te laat geweest, dan had ik haar NIET gestraft, want dan slaat het nergens op!!
Ik heb ook nog never iets gedaan waardoor Gila zo laag bij de grond weg liep. Als dat al een kwestie is van angst, dan is dat veroorzaakt door de vorige mensen, niet door mij!!
Ik had nog niks gezegt, niets gedaan, stond alleen de zooi te bekijken, en toen liep ze ze al vanaf haar eigen haar bench in.
Ik heb hem alleen een beetje demonstratiever als anders gesloten, wast harder en bozer ja met een dikke foei.
Dat is voor mij de bench discht knallen, en er een tijdje negeren omdat ik dit niet goed keur. Dat mag, en moet ze voelen.
Haar na 5 minuten eruit laten terwijl ik nog pislink ben, dat doet geen van beide goed!!
Ik moet ook alles uit de bij keuken weghalen wat Gajes kan slopen.
vergeet ik wat dan heb ik pech simpel.
vergeet ik wat dan heb ik pech simpel.
- ArCee
- Zeer actief
Je doet je naam eer aan, zo klink je ook, als een stuk gajes.Gajes schreef:Als je thuis komt en je hond heeft iets op gevreten of wat dan ook.
Ik ook, PUNT!!

Half lezen = automatische dom antwoord van Ome ArCee tuttebel.

ach krijg toch de rambam jij bent geen hond waard,met je ik weet alles beter mentaliteit want ik doe het al jaren zo bah.ArCee schreef:Je doet je naam eer aan, zo klink je ook, als een stuk gajes.Gajes schreef:Als je thuis komt en je hond heeft iets op gevreten of wat dan ook.
Ik ook, PUNT!!![]()
Half lezen = automatische dom antwoord van Ome ArCee tuttebel.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
O ja?ArCee schreef:Suske, LEZEN!
Wou je zeggen dat ze aan het versnipperen was toen jij binnen kwam?
Je stond te zooi te bekijken.
Ik kan al zo voor me zien hoe jouw stemming daarbij was.
Dat kon je hond dus nog veel beter.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
1. je had gewoon de spullen op moeten ruimen.
2. je begroet haar zoals altijd.
3. daarna haar even naar buiten, om op te ruimen.
4. Gila weer terug en over tot de orde van de dag.
Dus NIET kwaad worden, en al helemaal niet kruipend naar de bench, waar je de deur dichtsmijt, en haar de rest van tijd negeert.
Je hebt nu bereikt, dat ze bang voor je is geworden, dat lijkt me toch zeker niet de bedoeling.
2. je begroet haar zoals altijd.
3. daarna haar even naar buiten, om op te ruimen.
4. Gila weer terug en over tot de orde van de dag.
Dus NIET kwaad worden, en al helemaal niet kruipend naar de bench, waar je de deur dichtsmijt, en haar de rest van tijd negeert.
Je hebt nu bereikt, dat ze bang voor je is geworden, dat lijkt me toch zeker niet de bedoeling.

ArCee schreef:Nou Jaap, geef jij dan maar eens aan hoe het dan WEL moet lul met vingers, want daar hoor ik je niet over, simpele....................
Allemachtig waarom zo associaal/grof ?

Ik vraag me serieus af waarom je nou niet iets aan wil nemen ? als zoveel mensen zeggen dat het niet de manier is waarom ga je dan niet bij jezelf nadenken goh zou het dan ook anders kunnen ?
De afgelopen weken heb ik onwijs veel goede tips voorbij zien komen van mensen die het heus goed bedoelen voor jouw meisje.
Ik heb oprecht medelijden met jouw hond, voorheen sprak er nog liefde voor haar uit je berichten ondanks dat ik je aanpak uh niet zo fijn vind (laten we het daar maar op houden) die liefde is in dit topic helaas ook al ver te zoeken

- ArCee
- Zeer actief
Omdat Jaap zijn openingszin was:
Tjongejonge wat bij jij een ontzettende lul.
Tjongejonge wat bij jij een ontzettende lul.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als je hond nog niet alleen kan zijn, dan is dat het.ArCee schreef:Nou Jaap, geef jij dan maar eens aan hoe het dan WEL moet lul met vingers, want daar hoor ik je niet over, simpele....................
Dan kan je hond dus nog niet alleen zijn. Dat moet je accepteren en respecteren, want met het dichtslaan van benchdeuren ga je het heus niet oplossen.
Jij ziet het als jóuw probleem, terwijl het juist een probleem van de hond is, waar je haar mee moet hélpen in plaats van van wat je nu doet.
Je hond wordt waarschijnlijk bang als je weggaat, en dat is niet zo gek voor een dier dat van oudsher alleen in roedelverband kan overleven. Uitsluiting van de groep, alleen achtergelaten worden, dat zijn hele sterke beangstigende signalen voor een hond. En vervolgens versterk je die indruk nog eens door kwaad te zijn als je thuiskomt.
Je moet kwaad zijn op jezélf. Omdat je iets blijft vragen wat gewoon niet geleverd kan worden op dit moment.
Je kunt dat alleen oplossen door je hond duidelijk te maken dat je te vertrouwen bent. Dat je altijd terug komt.
Je zult haar dus niet langer alleen moeten laten dan ze alleen kán zijn, en je zult zéker niet kwaad op háár moeten worden omdat jíj dat verkeerd inschat.
Je zult het alleen zijn met kleine stapjes moeten opbouwen, net zoals praktisch ieder ander dat heeft moeten doen.
Wat is trouwens precies "die nieuwerwetse opvoed onzin" waar je het over hebt?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Jaap* schreef:Als je hond nog niet alleen kan zijn, dan is dat het.
Dan kan je hond dus nog niet alleen zijn. Dat moet je accepteren en respecteren, want met het dichtslaan van benchdeuren ga je het heus niet oplossen.
Jij ziet het als jóuw probleem, terwijl het juist een probleem van de hond is, waar je haar mee moet hélpen in plaats van van wat je nu doet.
Je hond wordt waarschijnlijk bang als je weggaat, en dat is niet zo gek voor een dier dat van oudsher alleen in roedelverband kan overleven. Uitsluiting van de groep, alleen achtergelaten worden, dat zijn hele sterke beangstigende signalen voor een hond. En vervolgens versterk je die indruk nog eens door kwaad te zijn als je thuiskomt.
Je moet kwaad zijn op jezélf. Omdat je iets blijft vragen wat gewoon niet geleverd kan worden op dit moment.
Je kunt dat alleen oplossen door je hond duidelijk te maken dat je te vertrouwen bent. Dat je altijd terug komt.
Je zult haar dus niet langer alleen moeten laten dan ze alleen kán zijn, en je zult zéker niet kwaad op háár moeten worden omdat jíj dat verkeerd inschat.
Je zult het alleen zijn met kleine stapjes moeten opbouwen, net zoals praktisch ieder ander dat heeft moeten doen.