Nee zeker niet... tuurlijk niet, gezondheid etc. moet allemaal oke zijn en de teef moet mij aanstaan... en dat doen ze zeker niet allemaal. Overigens hebben de pups van Xito 2 mensen om eventueel op terug te vallen, zowel de fokker als op mij... heb nog met allemaal contact evenals zij heeft...chrico schreef:Maar wel na geschikt bevonden te zijn voor het africhterswereldje en niet elke willekeurige mechelteef die voorbij komt lijkt mij.malinois schreef:
ow en ja mijn reu dekt ook boomloze mechelaarteven, dit is heel normaal overigens in de africhtingswereld.
Ik neem aan dat iemand met een teef die zich bewezen heeft binnen de sport niet zomaar de mechel van de buren erop gooit en ze dan als zoete broodjes ook daadwerkelijk aan africhters verkoopt.
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de stambomen dus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit mogelijk?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: is dit mogelijk?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Inc
Nee, Maggie is helaas nog niet terecht, en ook geen spoor van haar te vinden. Alle instanties zijn op de hoogte maar in principe kan ze overal zijn.
Het is hier heel normaal om honden aan een ketting te leggen of in een rennetje te stoppen, zolang ze een hok hebben en water en voer, en geen zichtbare ziektes of afwijkingen hebben doen ze (ze= animal cops) er niets aan. Mogen ze zelfs niets aan doen, het is volgens de wet hier geen dierenmishandeling.
Nee, ik ga inderdaad geen familiecrisis veroorzaken om iets dat over een aantal jaar toch opgelost is. En Jason weet niet beter
Helaas is het meeste dat hier woont, in dit dorpje, tuig van de bovenste plank. Zelfs de halve familie. Kan er vrij weinig aan doen dat de cultuur hier zo anders is
Het is hier heel normaal om honden aan een ketting te leggen of in een rennetje te stoppen, zolang ze een hok hebben en water en voer, en geen zichtbare ziektes of afwijkingen hebben doen ze (ze= animal cops) er niets aan. Mogen ze zelfs niets aan doen, het is volgens de wet hier geen dierenmishandeling.
Nee, ik ga inderdaad geen familiecrisis veroorzaken om iets dat over een aantal jaar toch opgelost is. En Jason weet niet beter
Helaas is het meeste dat hier woont, in dit dorpje, tuig van de bovenste plank. Zelfs de halve familie. Kan er vrij weinig aan doen dat de cultuur hier zo anders is
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ongelofelijktineke schreef:Oh neeInc schreef:Neuh, ik hoef niet zonodig een pup met kromme poten.Expecting schreef: Als het lukt, kom ik mn pup met dr kromme pootjes ook wel even brengen voor een sessie![]()
![]()
viewtopic.php?f=26&t=196389&hilit=diesel+kromme+poten
-
Angelique.
malinois schreef: ow en ja mijn reu dekt ook boomloze mechelaarteven, dit is heel normaal overigens in de africhtingswereld.
En ook prachtige husky's met boom toch
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Dat vind ik ook het belangrijke verschil, niet zozeer het wel of niet hebben van een stamboom. Een weloverwogen kruising waarbij gezondheidsonderzoeken gedaan zijn, is naar mijn overtuiging niets minder 'toevoegend' dan een hond met stamboom, qua gezondheid mss juist wel meer.malinois schreef:Nee zeker niet... tuurlijk niet, gezondheid etc. moet allemaal oke zijn en de teef moet mij aanstaan... en dat doen ze zeker niet allemaal.chrico schreef:Maar wel na geschikt bevonden te zijn voor het africhterswereldje en niet elke willekeurige mechelteef die voorbij komt lijkt mij.malinois schreef:
ow en ja mijn reu dekt ook boomloze mechelaarteven, dit is heel normaal overigens in de africhtingswereld.
Ik neem aan dat iemand met een teef die zich bewezen heeft binnen de sport niet zomaar de mechel van de buren erop gooit en ze dan als zoete broodjes ook daadwerkelijk aan africhters verkoopt.
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de stambomen dus
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jazeker die husky-dame hangt nog steeds boven zn bedjeNuyvilaq schreef:malinois schreef: ow en ja mijn reu dekt ook boomloze mechelaarteven, dit is heel normaal overigens in de africhtingswereld.
En ook prachtige husky's met boom toch![]()
![]()
(ben toch wel erg benieuwd wat daar voor honden uit zouden komen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Inc
Hij heeft mooie rechte poten hoor nu.
Hij liep overigens ook raar, maar dat was lastig te zien met 5 weken he.
Nog een keer die stress, neuh bedankt
Bovendien ben ik iig niet afgezet met een stamboomhond, grof geld betaald en dan heb je alsnog kromme poten
Hij liep overigens ook raar, maar dat was lastig te zien met 5 weken he.
Nog een keer die stress, neuh bedankt
Bovendien ben ik iig niet afgezet met een stamboomhond, grof geld betaald en dan heb je alsnog kromme poten
-
Angelique.
malinois schreef:
(ben toch wel erg benieuwd wat daar voor honden uit zouden komen)
Ik stiekum toch ook best wel
-
tineke
Maar als ze dood liggen te gaan en je grijpt niet in is het mishandeling,en dat was wat er aan de hand was volgens jou.Inc schreef:Het is hier heel normaal om honden aan een ketting te leggen of in een rennetje te stoppen, zolang ze een hok hebben en water en voer, en geen zichtbare ziektes of afwijkingen hebben doen ze (ze= animal cops) er niets aan. Mogen ze zelfs niets aan doen, het is volgens de wet hier geen dierenmishandeling:
Maar goed je bent niet echt consistent in je verhalen
.
Ah je bent dus laf ook nogInc schreef: Nee, ik ga inderdaad geen familiecrisis veroorzaken om iets dat over een aantal jaar toch opgelost is. En Jason weet niet beter:
Op het forum brullen over dierenleed maar als je schoonfamilie het veroorzaakt hou je je muil dicht.
Tja dat gratis wonen heeft toch zo zijn nadelen
Nou dan ben je in ieder geval op de juist plek terecht gekomen gezien je muilInc schreef: Helaas is het meeste dat hier woont, in dit dorpje, tuig van de bovenste plank. Zelfs de halve familie. Kan er vrij weinig aan doen dat de cultuur hier zo anders is
Leuk voor een kind om daarin op te groeien
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Inc schreef:Helaas is het meeste dat hier woont, in dit dorpje, tuig van de bovenste plank. Zelfs de halve familie. Kan er vrij weinig aan doen dat de cultuur hier zo anders is
Volgens mij pas je je al aardig aan hoor, aan die cultuur daar.Inc schreef:Bovendien ben ik iig niet afgezet met een stamboomhond, grof geld betaald en dan heb je alsnog kromme poten
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
@ Inc.....Eerder in dit topic vroeg ik je onderstaand vetgedrukte.
Kan aan mij liggen hoor, dus houd me ten goede. Maar wat is nu je antwoord dan? Ik bedoel. Ik lees hier echt geen antwoord in hoor
Dit wat jij hier nu zegt is een klein beetje een stukje "gepikt" antwoord van Tineke waarmee je alleen maar een beetje aangeeft dat je het dan over een beetje "verantwoordelijke" fokker hebt.(garant staan voor je "fokprodukten") Maar nog steeds niets dat je daarmee (met je pups) ook daadwerkelijk iets aan e.o.a. ras toevoegd?
Dus ja nogmaals, misschien kun je nog iets duidelijker zijn wanneer je "echt" iets toevoegd aan een ras????
Want meer dan genoeg flutfokkers die wel weten wat ze doen, hun "fokproduct" evengoed terugnemen als dat nodig mocht zijn, maar nog steeds "niets" aan het ras waarmee ze fokken toevoegen. Dus als je het niet heel erg vindt, ben ik daar oprecht benieuwd naar wanneer je als fokker zijnde daadwerkelijk iets aan een ras toevoegd
Dan kom je vervolgens uiteindelijk (nadat aman en don dit je ook had gevraagd met onderstaand vetgedrukt "antwoord"Smoekie schreef:Inc schreef:'zeg nooit nooit', een quote van je een paar berichten terug.
fokken met een boomloze hond voegt niet zoveel toe aan het toch al veel te grote hondenbestand
Misschien dat jij dan antwoord kan geven wanneer fokken dan wel iets toevoegd aan het toch al veel te grote hondenbestand
Inc schreef:Ik denk als je daadwerkelijk fokt met stamboomhonden en wat wilt verbeteren aan het ras. En daarbij garant staat voor de fokproducten.
Maar zomaar wat fokken met een stamboomloze hond vind ik hier niet zo bij passen....Ook niet als die een paar gezondheidstestjes heeft gehad en misschien leuk over een hoogtesprongetje en zich door een paar paaltjes kan wurmen. Of wat je dan ook voor sport wilt gaan doen.
Iemand heeft als onderschrift iets van...'het feit dat je kunt fokken, wil niet zeggen dat je dat dan ook maar moet doen'.
Doe dat dan ook niet, en als je perse voor fokker wilt spelen koop dan een hond met stamboom en verdiep je er fatsoenlijk in.
Kan aan mij liggen hoor, dus houd me ten goede. Maar wat is nu je antwoord dan? Ik bedoel. Ik lees hier echt geen antwoord in hoor
Dit wat jij hier nu zegt is een klein beetje een stukje "gepikt" antwoord van Tineke waarmee je alleen maar een beetje aangeeft dat je het dan over een beetje "verantwoordelijke" fokker hebt.(garant staan voor je "fokprodukten") Maar nog steeds niets dat je daarmee (met je pups) ook daadwerkelijk iets aan e.o.a. ras toevoegd?
Dus ja nogmaals, misschien kun je nog iets duidelijker zijn wanneer je "echt" iets toevoegd aan een ras????
Want meer dan genoeg flutfokkers die wel weten wat ze doen, hun "fokproduct" evengoed terugnemen als dat nodig mocht zijn, maar nog steeds "niets" aan het ras waarmee ze fokken toevoegen. Dus als je het niet heel erg vindt, ben ik daar oprecht benieuwd naar wanneer je als fokker zijnde daadwerkelijk iets aan een ras toevoegd
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Bij Lotus kan het ook prima goedkomen hoor, net zoals bij Diesel.
Daarnaast ben ik zeker niet tegen het fokken van kruisingen, ik ben wel tegen het fokken van een wannabe rashond aangezien daar vaak inteelt en andere rare dingen in zit.
Daarnaast ben ik zeker niet tegen het fokken van kruisingen, ik ben wel tegen het fokken van een wannabe rashond aangezien daar vaak inteelt en andere rare dingen in zit.
-
Inc
Die honden van hun liggen niet dood te gaan hoor, waar haal je die onzin nou weer vandaan? Ze zitten wat meer opgesloten dan de gemiddelde hond. Ben het er niet mee eens, maar van de drie zit er nog maar 1 die er nu vaker uitkomt.tineke schreef: Maar als ze dood liggen te gaan en je grijpt niet in is het mishandeling,en dat was wat er aan de hand was volgens jou.
Maar goed je bent niet echt consistent in je verhalen![]()
Heeft niets met laf zijn te makentineke schreef:
Ah je bent dus laf ook nog![]()
Op het forum brullen over dierenleed maar als je schoonfamilie het veroorzaakt hou je je muil dicht.
Tja dat gratis wonen heeft toch zo zijn nadelen![]()
Moet je horen wie het zegttineke schreef:
Nou dan ben je in ieder geval op de juist plek terecht gekomen gezien je muil![]()
Leuk voor een kind om daarin op te groeien
Oh nee wacht, tuig als wij zijn kunnen wij dat vast niet betalen
-
Inc
@smoekie: schoonheid, karakter, sport?
Overigens veranderd mijn mening niet; fokken met rasloze honden voegt weinig tot niets toe.
En het spijt me zeer, ik weet hoe leuk jullie het vinden om allll mijn berichten na te zoeken op een of ander dingetje dat misschien niet helemaal klopt met jullie overtuiging, maar ik ben een paar dagen er tussenuit
Inc bashing moet even wachten tot dinsdag.

Overigens veranderd mijn mening niet; fokken met rasloze honden voegt weinig tot niets toe.
En het spijt me zeer, ik weet hoe leuk jullie het vinden om allll mijn berichten na te zoeken op een of ander dingetje dat misschien niet helemaal klopt met jullie overtuiging, maar ik ben een paar dagen er tussenuit
-
tineke
Dit zei je toen en dit is dus wel mishandeling want er gaan dieren dood aanInc schreef:Die honden van hun liggen niet dood te gaan hoor, waar haal je die onzin nou weer vandaan? Ze zitten wat meer opgesloten dan de gemiddelde hond. Ben het er niet mee eens, maar van de drie zit er nog maar 1 die er nu vaker uitkomt.tineke schreef: Maar als ze dood liggen te gaan en je grijpt niet in is het mishandeling,en dat was wat er aan de hand was volgens jou.
Maar goed je bent niet echt consistent in je verhalen![]()
Inc schreef:Voordeel was dat we inmiddels het huis helemaal af hebben, en een nestje pups hebben liggen van mijn schoonouders. Mijn schoonouders zijn de eigenaren van de pups. Ze hebben een bruine Lab die in een ren zit normaal, maar die is dus gedekt door een van de heren. . Tja. Maar de hond lag dus buiten, en het nestje is dus buiten geboren. Letterlijk in de vrieskou. Wel in het hondenhok maar dat helpt niet veel als het vriest en ze niet van de grond af liggen. Ik heb letterlijk gesmeekt o ze binnen te halen maar dat was niet nodig volgens hun. De eerste nacht zijn er 4 gestorven, en 4 nog levend.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee dat denk ik ook niet gebaseerd op wat ik zo links en recht gelezen hebInc schreef: Moet je horen wie het zegtEn we willen ergens volgend jaar een huis kopen, in de stad.
Oh nee wacht, tuig als wij zijn kunnen wij dat vast niet betalen![]()
je bent knap misselijk bezig Inc en het wordt steeds erger met je,
vooral zo doorgaan

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
tineke
Dan is al dat opknappen dus voor niets geweest of bevalt het tante niet meer in de trailerInc schreef: En we willen ergens volgend jaar een huis kopen, in de stad.
Oh nee wacht, tuig als wij zijn kunnen wij dat vast niet betalen![]()
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
veel plezier met je familie, geniet er vanInc schreef:@smoekie: schoonheid, karakter, sport?
En het spijt me zeer, ik weet hoe leuk jullie het vinden om allll mijn berichten na te zoeken op een of ander dingetje dat misschien niet helemaal klopt met jullie overtuiging, maar ik ben een paar dagen er tussenuit![]()
altijd fijn om wat goede herinneringen mee terug te nemen naar je huisje weltevrêe!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Inc schreef:Dan is het toch bijzonder vreemd dat er geen stamboom bij zit.
Als jij lekker wilt gaan fukken met je boomloze hond, moet je dat vooral doen. Denk alleen niet dat je ook daadwerkelijk iets bijdraagt voor de honden zelf. Die hebben er nu eenmaal niets aan.
En wanneer draag je iets bij, en wanneer heeft welke hond dan ook "er" wel iets aan
tineke schreef:Mens houd je schijnheilige muil toch eens dicht.Inc schreef:Wattes? Als je het over Jackson hebt, dat is zeker een broodfokpupje, kostte 10 dollar en als het aan mij lag was ie er ook niet gekomen![]()
Ik heb geen enkele hond met stamboom, maar ga er ook niet mee fokken.Moeilijk he, dat verschil
Dit is het soort fokkers waar jij je honden vandaan haalt ,snel en goedkoop ,precies wat jij zoekt
Deze had ik even gemist
En jij denkt dat je daar antwoord op krijgt ofzo???bouvierpoedel schreef:Maar wat is er nu mis mett een nestje bastaarden of nestje zonder stamboom.?Inc schreef:Dat betekent niet dat je er ook maar mee moet gaan fokken![]()
'k Zal een dezer dagen wel aangeven dat Sophie met de volgende loopsheid gedekt zal worden door....Nou ja, Jackson of Diesel.
Zul je zien dat het forum dan op z'n kop staat![]()
Wat ook dom gefokte kruisingen zijn welkom heb ik in de laatste 10 minuten geleerd![]()
Gezellig, puppies!
Met liefde gefokt en grootgebracht en op een leuke plaatst terecht gekomen.
Ken zat stambboom honden die minder waardevol terecht zijn gekomen dan bastaarden.
Jij stelty het nu heel zwart/wit om dan maar alles op elkaar te pleuren ,maar een overwogen xsing tussen 2 rashonden is niets mis mee als de karakters niet botsen van beide.
Hoeveel werkhonden lopen er wel niet rond zonder boom.?
En hoeveel rassen zijn zo de lul dat ze nu andere rassen in gaan xsen om de genen poel te verfrissen .
Dat mag dan wel ter ere om iets tte redden.?
En de bijprodukten zijn niets waard en voegen niets toe,.
Kom zeg een leuk gefokte bastaard/stamboomloos hondje kan net zo waardevol en net zoveel toevoegen hoor.
Vraag de meeste huis/tuin en keuken liefhebbers waar de boom van hun hond is.?
Die weten ze geen eens meer te vinden en sommige weten de kennelnaam van die hond nog geen eens uit hun hoofd.
Weet het niet hoor, maar "men" heeft hier altijd de bek vol over iets "toevoegen" aan een ras en dat je niet aan "vermeerderen" moet doen. Maar wanneer je om antwoord vraagt krijg je daar nagenoeg nooit een duidelijk antwoord op
Ik ben echt, oprecht benieuwd wanneer je met je pups iets aan een ras toevoegd en ja, graag wil ik dat antwoord van Inc. Een ander mag dat ook geven, daar niet van. Maar heb zo het vermoeden dat Inc dat antwoord dan half "overneemt" en dus nog steeds "zelf" geen antwoord geeft, of weet te geven
Zo'n (weggehaalde) opmerking richting Expecting zegt mij meer dan genoegInc schreef:Kan ook wel roepen dat hij tenminste geen kromme poten heeft, maar daar gaat het topic ook niet over.
tineke schreef:Oh neeInc schreef:Neuh, ik hoef niet zonodig een pup met kromme poten.Expecting schreef: Als het lukt, kom ik mn pup met dr kromme pootjes ook wel even brengen voor een sessie![]()
![]()
viewtopic.php?f=26&t=196389&hilit=diesel+kromme+poten
Inc schreef:Helaas is het meeste dat hier woont, in dit dorpje, tuig van de bovenste plank. Zelfs de halve familie. Kan er vrij weinig aan doen dat de cultuur hier zo anders is
Nou ehm, sorry dat ik het zeg, maar met veel reacties die jij hier plaats zit jij daar zelf ook niet zoveel vanaf hoor (van vetgedrukte).
Je bent toch neit met de halve familie (tuig) getrouwd. Je kunt toch altijd je kerel toch wel een beetje "proberen" op te voeden. Zo niet is het wel heel erg triest, want jullie krijgen straks toch samen een kindje, en daarvoor wil je lijkt mij zo ongeveer het beste.
Lijkt me niet dat jullie kindje straks ook zo'n stuk tuig wordt. Dus misschien nu maar eens een keer op je strepen gaan staan en jezelf en je kerel een schop onder de hol geven (de halve familie lekker buiten de deur houden) zodat jullie kindje straks niet op de andere "helft" van de familie lijkt
Inc schreef:@smoekie: schoonheid, karakter, sport?
En het spijt me zeer, ik weet hoe leuk jullie het vinden om allll mijn berichten na te zoeken op een of ander dingetje dat misschien niet helemaal klopt met jullie overtuiging, maar ik ben een paar dagen er tussenuit![]()
Nou, me dunkt dat ik meer dan genoeg "kruisingen" ken die mooier zijn dan een "echte" rashond. Die een karakter hebben waarvan je zou willen dat ze die allemaal zouden bezitten. En sport? Pff dat is maar net wat je zelf van plan bent met de hond te willen gaan doen.
Bovenstaande is dus naar mijn mening zeker niet alleen maar "weggelegd" voor fokkers die er een flutpapier bij "verkopen" hoor. Daarvoor hoef je alleen maar ff je ogen open te gooien. Zowel hier. Als gewoon in het dagelijkse leven. Me dunkt, dat 9 van de 10 fokkers (hier en elders) niet doen aan verbeteren, maar gewoon aan "vermeerderen". Dus ja, ach, nogmaals. Behalve bij rassen die niet zo groot is in zijn populatie denk ik dat je als fokker zijnde mits je alle gezondheidsonderzoeken doet. De vader en moederskant nagaat op erfelijke (gezondheidsgebreken) op karakter fokt. Je wat toevoegd aan een ras. Maar in alle andere gevallen waarvan er al veel en veel te veel van zijn. Doe je niet aan "verbeteren" (al doe je nog zo je best) maar ben je gewoon aan het vermeerderen
Ik hoef je berichten niet terug te zoeken hoor. Je bent naar mijn idee gewoon een asociaal kreng die straks zeer waarschijnlijk de deksel op de neus krijgt en op handen en knieën weer terugkomt naar Nederland. En die benaming heb ik volgens mij nooit eerder gegeven aan iemand. Dus ja, dat wil volgens mij toch wel wat zeggen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Rebble
- Zeer actief
Bij Izzy d'r vorige loopsheid heb ik ook wel gedroomd hoor
Maar er zijn dingen die mij tegen houden maar dat ze geen rashond is behoort niet tot die dingen. Ik zal wsl. ook altijd kruisingen of herplaatsers hebben. Mijn man gaat van z'n leven niet zoveel geld uitgeven aan een hond en daar zal ik het mee moeten doen
Er zijn zát leuke en fatsoenlijk gefokte rasloze pups.
Wat mij wel tegen houdt is de verantwoordelijkheid die ik dan heb/voel voor de pups, ook wanneer ze bij hun nieuwe baasjes zijn. Wat nou als ik merk dat ze het daar niet goed hebben, en wat is niet goed? En als er dan 1 (of 2 of 3) herplaatst moeten worden haal ik ze dan terug? Houden de pupkopers nog wel contact met iemand die 'maar' een kruising gefokt heeft? Hoe beslis ik überhaupt of ik baasjes goed genoeg vind
. En dan krijgt Izzy natuurlijk 19 pups, hoe raak ik ze in hemelsnaam kwijt!? Pffff, fokken is niet voor mij
En zoals ik al zei, ik heb echt wel gedroomd. Izzy kon kiezen uit een hele leuke toller, spaanse waterhond en een corgi achtige kruising met mooie lange haren (waar overigens niks van een corgi in zit maar voor de beeldvorming) en ik heb aardig wat moeten doen om die dekkingen te voorkomen (vooral van die kruising, je had me moeten zien rennen
)
Wat mij wel tegen houdt is de verantwoordelijkheid die ik dan heb/voel voor de pups, ook wanneer ze bij hun nieuwe baasjes zijn. Wat nou als ik merk dat ze het daar niet goed hebben, en wat is niet goed? En als er dan 1 (of 2 of 3) herplaatst moeten worden haal ik ze dan terug? Houden de pupkopers nog wel contact met iemand die 'maar' een kruising gefokt heeft? Hoe beslis ik überhaupt of ik baasjes goed genoeg vind
En zoals ik al zei, ik heb echt wel gedroomd. Izzy kon kiezen uit een hele leuke toller, spaanse waterhond en een corgi achtige kruising met mooie lange haren (waar overigens niks van een corgi in zit maar voor de beeldvorming) en ik heb aardig wat moeten doen om die dekkingen te voorkomen (vooral van die kruising, je had me moeten zien rennen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar aangezien ik niet beter weet dat je alleen stambomen krijgt als de dekaangifte tijdig ingestuurd is, de papieren die je dan terug krijgt (geboorte aangifte/nest aangifte) tijdig ingestuurd hebt & je accept giro op tijd betaald zodat de Chipper kan komen als de puppen nog bij mams zitten. Achteraf kan je in NL geen FCI stamboom krijgen.chrico schreef:Dan ben ik benieuwd naar hoe het in zijn werk gaat volgens de fokker.aman.en.don schreef:ja dat heeft ze uitgelegd
(ik ben de deur uit)
En omdat je blijkbaar geen antwoord geeft als het geen rechtstreekse vraag is bij deze, hoe gaat dat in zijn werk dan? Wat gaat de fokker doen voor het papier van paps en hoe krijg jij het papier van Kayla?
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
oeps, ik open weer eens iets en verandert binnen no time in een rel topic.
bedankt voor de steunende antwoorden, mensen die me wel begrijpen en de respectvolle antwoorden.
verder lijkt mijn mening wel duidelijk te zijn
bedankt voor de steunende antwoorden, mensen die me wel begrijpen en de respectvolle antwoorden.
- aman.en.don
- Zeer actief
kayla is gechipt nog in het nest.crutz schreef:Ben ik ook wel nieuwsgierig naar aangezien ik niet beter weet dat je alleen stambomen krijgt als de dekaangifte tijdig ingestuurd is, de papieren die je dan terug krijgt (geboorte aangifte/nest aangifte) tijdig ingestuurd hebt & je accept giro op tijd betaald zodat de Chipper kan komen als de puppen nog bij mams zitten. Achteraf kan je in NL geen FCI stamboom krijgen.chrico schreef:Dan ben ik benieuwd naar hoe het in zijn werk gaat volgens de fokker.aman.en.don schreef:ja dat heeft ze uitgelegd
(ik ben de deur uit)
En omdat je blijkbaar geen antwoord geeft als het geen rechtstreekse vraag is bij deze, hoe gaat dat in zijn werk dan? Wat gaat de fokker doen voor het papier van paps en hoe krijg jij het papier van Kayla?
klein stukje tekst van de foksters:
Dat met de stamboom gaat niet zo makkelijk als ik net zei hoor... Je moet min. 3 shows lopen, en dan drie keer een GOED of UITSTEKEND halen op exterieur, en ze moeten verder voldoen aan de ras standaart en het helpt als ze wedstrijden in het een of ander doen (behendigheid ofzo en dan ook heel goed zijn he), dan moeten ze HDA hebben (dat heeft ie) en dan krijgen pups uit de derde generatie een stamboom.
Gezien wij een dochter van hem hebben gehouden is dat voor ons wel interessant.
Als je het via belgie laat lopen heeft Kayla meer kans om een stamboom te krijgen als de vader zelf (en kenners schatten voor hem de kans goed in)
Kayla komt namelijk uit een Stamboom moeder, dus voor de helft de lijnen al bekend. Moet je dan wel via DNA laten testen. maar dat is niet zo'n grote ingreep
En als de vader dan ook nog geacepteerd word heeft ze een grote kans. Maar dat is alleen belangrijk als je ook echt met haar wil fokken denk ik.
-
Supernova
- Zeer actief
Een groot deel was niet tegen jouw gericht hoor.aman.en.don schreef:oeps, ik open weer eens iets en verandert binnen no time in een rel topic.
Nog even ontopic:
Border x MH lijkt mij echt een verschrikkelijke kruising voor alleen heel erg ervaren mensen.
Je zegt nu al dat de kans op een oepsnest aardig groot is, dat komt wel wat vreemd over
Dat komt een beetje over alsof je het niet zo heel erg vindt als er toch een nest geboren wordt.
Als het klopt wat je zegt en je wil echt geen nest dan zou ik je reu laten steriliseren.
Dan heb je ook geen risico op oepsjes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dan krijg je een bijlage stamboom, zij krijgt dan geen stamboom maar eventuele nakomelingen.

- aman.en.don
- Zeer actief
ik denk dat de kans erg klein is op een oepsnestje. 100% kan ik alleen niet garanderen. daro krijgt zo'n chip. castratie wil ik niet als daar verder geen reden voor is wat daro zelf betreft.Denise. schreef:Een groot deel was niet tegen jouw gericht hoor.aman.en.don schreef:oeps, ik open weer eens iets en verandert binnen no time in een rel topic.
Nog even ontopic:
Border x MH lijkt mij echt een verschrikkelijke kruising voor alleen heel erg ervaren mensen.
Je zegt nu al dat de kans op een oepsnest aardig groot is, dat komt wel wat vreemd over![]()
Dat komt een beetje over alsof je het niet zo heel erg vindt als er toch een nest geboren wordt.
Als het klopt wat je zegt en je wil echt geen nest dan zou ik je reu laten steriliseren.
Dan heb je ook geen risico op oepsjes
ik acht de kans vrij klein doordat ze allebei hun eigen bench hebben en daar dus om de beurt uit mogen, al baal ik wel dat ze er dus gedurende 3 weken meer in zullen moeten dan de rest vande tijd. ik heb echter wel 2 kids van 7 en 10. ze weten dondersgoed dat ze de bench niet zonder toestemming open mogen maken maar heel af en toe vergeten ze het nog wel is. het zijn nou eenmaal geen robotjes. een ongelukje zit dan in een klein hoekje. neemt niet weg dat ik er wel alles aan wil doen om het te voorkomen. misschien heb ik het zo duidelijker uitgelegd?
- aman.en.don
- Zeer actief
voor mij is dat papiertje weinig waard. het maakt mij ook niets uit of zij hem krijgt of niet. als ik een nestje bewust zou fokken betekend dat dat zowel de reu als teef compleet getest zouden zijn en daar goed uit komen. vooralsnog acht ik de kans klein dat er uberhaubt een nestje komt. het lijkt mij veel te moeilijk om er weer afstand van te doen.malinois schreef:maar dan krijg je een bijlage stamboom, zij krijgt dan geen stamboom maar eventuele nakomelingen.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik bedoel geen castratie hoor, dat zou ik voor mijn reu ook niet willen. Ik bedoel een vasectomie, zijn zaadleiders doorsnijden. Dan is hij nog een echte kerel maar hij kan zich niet meer voortplantenaman.en.don schreef: ik denk dat de kans erg klein is op een oepsnestje. 100% kan ik alleen niet garanderen. daro krijgt zo'n chip. castratie wil ik niet als daar verder geen reden voor is wat daro zelf betreft.
ik acht de kans vrij klein doordat ze allebei hun eigen bench hebben en daar dus om de beurt uit mogen, al baal ik wel dat ze er dus gedurende 3 weken meer in zullen moeten dan de rest vande tijd. ik heb echter wel 2 kids van 7 en 10. ze weten dondersgoed dat ze de bench niet zonder toestemming open mogen maken maar heel af en toe vergeten ze het nog wel is. het zijn nou eenmaal geen robotjes. een ongelukje zit dan in een klein hoekje. neemt niet weg dat ik er wel alles aan wil doen om het te voorkomen. misschien heb ik het zo duidelijker uitgelegd?
Zo'n chip is ook rommel en dat kun je niet elke loopsheid laten zetten lijkt mij. Dan is een vasectomie een handigere oplossing. En ik begrijp dat kinderen geen robotjes zijn en je bent eerlijk dat een oepsnest wel kan gebeuren. Als je dat echt niet wil (en daar zou ik dus voor kiezen) dan is een vasectomie een prima oplosssing lijkt mij. Hoeven de honden ook niet 3 weken veel in de bench.
- aman.en.don
- Zeer actief
maar een vasectomie geeft wel alle nadelen van een castratie lijkt mij? lelijke vacht, dikker worden, gedragsveranderingen etc. als daro lichamelijke klachten zou krijgen of te veel hormoon gedrag zou ik dat wel overwegen. we hopen dat we een oeps nestje gewoon kunnen voorkomen.Denise. schreef:Ik bedoel geen castratie hoor, dat zou ik voor mijn reu ook niet willen. Ik bedoel een vasectomie, zijn zaadleiders doorsnijden. Dan is hij nog een echte kerel maar hij kan zich niet meer voortplantenaman.en.don schreef: ik denk dat de kans erg klein is op een oepsnestje. 100% kan ik alleen niet garanderen. daro krijgt zo'n chip. castratie wil ik niet als daar verder geen reden voor is wat daro zelf betreft.
ik acht de kans vrij klein doordat ze allebei hun eigen bench hebben en daar dus om de beurt uit mogen, al baal ik wel dat ze er dus gedurende 3 weken meer in zullen moeten dan de rest vande tijd. ik heb echter wel 2 kids van 7 en 10. ze weten dondersgoed dat ze de bench niet zonder toestemming open mogen maken maar heel af en toe vergeten ze het nog wel is. het zijn nou eenmaal geen robotjes. een ongelukje zit dan in een klein hoekje. neemt niet weg dat ik er wel alles aan wil doen om het te voorkomen. misschien heb ik het zo duidelijker uitgelegd?![]()
Zo'n chip is ook rommel en dat kun je niet elke loopsheid laten zetten lijkt mij. Dan is een vasectomie een handigere oplossing. En ik begrijp dat kinderen geen robotjes zijn en je bent eerlijk dat een oepsnest wel kan gebeuren. Als je dat echt niet wil (en daar zou ik dus voor kiezen) dan is een vasectomie een prima oplosssing lijkt mij. Hoeven de honden ook niet 3 weken veel in de bench.
wat ik erover gelezen heb kan je een chip heel lang gebruiken, chemische castratie via een injectie(?) niet
-
Supernova
- Zeer actief
Nee een vasectomie heeft niets met een castratie te maken. Aan de hond veranderd niks want hij houdt al zijn hormonen gewoon. Het enige dat veranderd is dat hij geen puppen meer kan verwekken.aman.en.don schreef: maar een vasectomie geeft wel alle nadelen van een castratie lijkt mij? lelijke vacht, dikker worden, gedragsveranderingen etc. als daro lichamelijke klachten zou krijgen of te veel hormoon gedrag zou ik dat wel overwegen. we hopen dat we een oeps nestje gewoon kunnen voorkomen.
wat ik erover gelezen heb kan je een chip heel lang gebruiken, chemische castratie via een injectie(?) niet