Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudere mensen met een pup

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Re: Oudere mensen met een pup

Ongelezen bericht door daywalker »

->Chanty<- schreef:
Beike06 schreef:Nogmaals:

Dit topic heb ik nooit in negatieve zin bedoeld.
Ik begin me zelfs een beetje schuldig te voelen, door de reacties die ik lees.
Wil helemaal niemand benadelen of wat dan ook.
Ik gun iedereen, jong of oud, of.... wat dan ook gewoon zijn of haar eigen hond/honden.
Heb zelf juist bewondering voor de mensen die minder valide zijn, dat ze toch met de hond op pad kunnen etc. :ok:
Mijn excusses als dit topic op sommige mensen verkeerd is over gekomen :roos:
Ik kan nergens uit jou start topic iets negatiefs ontdekken hoor :80:
Omdat er mensen zijn die het ''lekker'' vinden om in een topic te gaan hakken en daardoor alles uit z'n verband word gerukt. Daar hoef jij toch geen excuus voor te maken :wink:
inderdaad :ok: chanty
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Rami schreef:
tekkel schreef:
Rami schreef: (Al houd ik - uiteraard - wel rekening met wat voor honden ik in huis haal. Zo zal een Mechelse herder pup niet echt bij me passen.)
daar gaat het natuurlijk om. dat je zelf goed inschat wat je nog aankan en wat niet.
zo heb ik een rustige herplaats-tekkelprinses gekozen: just what the doctor ordered :E:
Precies! Walk the dog a day keeps the doctor away! (Of was 'ie nou toch anders... :wink: ).
nee, precies, zo wassie :pffff:
en van appels vallen de gaten in je glazuur, die kunnen beter naar de mereltjes :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lor1_1984 schreef:Ik ben van mening dat als je ouder/ziek/'beperkt' bent en een hond/kat/*insert diersoort* wil, je daar dan een soort van back-up voor moet hebben.
En dat had de mevrouw in het verhaal van TS. Dus klaar.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inc schreef:Dan heb je het ove rmensen die nog prima ter been zijn. Dat is toch heel iets anders dan iemand die ziek is en aan het aftakelen is :19: Zo iemand zou geen pup van mij krijgen, maar het advies voor een oudere herplaatser :19:
Ha, ik zie ze hier allemaal rijden op hun mobielscooters of hoe heten die dingen voor ouderen en de hond loopt er mooi naast en als het kleine honden zijn mee op de plank.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Neeltje schreef:
Inc schreef:Dan heb je het ove rmensen die nog prima ter been zijn. Dat is toch heel iets anders dan iemand die ziek is en aan het aftakelen is :19: Zo iemand zou geen pup van mij krijgen, maar het advies voor een oudere herplaatser :19:
Ha, ik zie ze hier allemaal rijden op hun mobielscooters of hoe heten die dingen voor ouderen en de hond loopt er mooi naast en als het kleine honden zijn mee op de plank.
Scootmobiel :pffff:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik vind het juist prima dat ouderen ook kunnen genieten van een hond of kat. Mijn ouders zijn 84 en 81 jaar oud. Ze hebben 32 jaar onafgebroken honden gehad. Vorige week is hun laatste sheltie ingeslapen. Nu hebben ze gelukkig nog een lief klein herplaatsertje, die we na het overlijden van hun sheltie Percy in maart uit het asiel hebben gehaald. Zonder hond zou het snel minder met hun gaan, ben ik bang. Ze genieten iedere dag van hun hondje en lopen heel veel met haar. Het beestje kan geen betere baasjes wensen. 24 uur per dag aandacht en liefde. Als er iets met mijn ouders gebeurt van ik het hondje op. Ik ben zelf ook gek op haar. Een pup zou misschien voor hun te druk zijn , maar dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken. Het herplaatsertje van mijn ouders is net twee jaar oud.

En ook wat anderen hier al zeggen: veel jongere mensen schaffen een hond aan terwijl ze eigenlijk de tijd er niet voor hebben. De hond is hier dan weer de dupe van.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb een mevrouw van dik in de 80 gekend die knettergek werd na het inslapen van haar oude Schipperke.Een jaar daarvoor was haar man overleden en eigenlijk durfde ze geen ander hondje meer te nemen vanwege haar leeftijd.
Tot er een nicht om de hoek kwam kijken (mensen hadden geen kinderen) die zag dat het niet goed ging met haar tante en contact opnam met de fokker van het oude Schipperke.
Toevallig had die een nest op stapel staan en kreeg mevrouw een pup uit dat nest.Met de uitdrukkelijke wens (zeg maar bevel) dat pup naar nicht ging als er problemen waren en als die niet kon dat pup terug ging naar de fokker.
Ik heb mevrouw nog een paar keer gezien met de pup en toen ging ze verhuizen naar de kust,in de buurt van nicht.Het ging hartstikke goed met het hondje :ok:
Een andere oude mevrouw (toen ook dik 70+) had een vondelingetje dat nog zeker 10 jaar bij haar heeft gewoond tot beider plezier.Na het inslapen van dit hondje werd ook deze mevrouw een beetje simpel van het alleen zijn en nu heeft ze weer een ouder asielhondje dat naar haar zoon gaat als het niet goed meer gaat.
Met mevrouw gaat het weer goed en met het hondje ook;je ziet ze vaak samen met de rollator lopen.Mevrouw erachter en hondje ernaast,en zo doen ze samen lekker boodschapjes in de buurt.De hond gaat regelmatig met iemand anders mee naar het bos enzo en komt niks tekort.
Geen probleem toch als het zo gaat?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

thom schreef:
Neeltje schreef:
Scootmobiel :pffff:
Hahha ik zat in de buurt. Maar ik denk dat die honden vaak heel wat meer aflopen dan menigeen andere hond.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Miranda schreef:
Tiny schreef:heeft dankzij het hondje zijn conditie op peil weten te houden.
Ik denk dat als ik geen hond zou hebben, ik veel en veel harder achteruit zou gaan.
Daardoor word ik gedwongen om door de pijn heen in beweging te blijven.
Weet niet of ik dat zou doen als er geen hond van me afhankelijk was, om eerlijk te zijn.
Dat is bij hun ook zo, en als het een dag niet goed gaat dan gaat buiten het p & p rondje het hondje de hele dag bij de baas op bed.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel

Ongelezen bericht door Cookie »

Als de vrouw goed instaat is om voor de pup te zorgen en voor de zekerheid al een plaatsje heb mocht ze te komen overlijden zie ik het probleem niet :D
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mijn allereerste asielhond die ik plaatse van een Xing Leonberger van 9 maanden bij een vrouw van 70 :mrgreen: was mijn toenmalige collega niet blij mee maar helaas voor haar mijn baas wel :mrgreen: inmiddels zijn we 10 jaar later en mevr. heeft hem nog steeds :D als back-up was haar dochter er maar dus vooralsnog niet nodig geweest.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik heb zelf ook ooit mijn twijfels gehad over het plaatsen van een stafford-reu van 1,5 bij een echtpaar van ruim in de 70. :scratch: Maar ze lieten foto's zien van de vorige honden die ze hadden gehad, allemaal vrij 'pittig' spul, en zij hadden dus ook hun zoon als 'backup', mocht er iets gebeuren waardoor ze niet meer voor de hond konden zorgen. :ok:
Je ziet ze toch niet vaak, oude mensen met een amstaff aan de lijn. :mrgreen: Maar ze deden het echt keurig. Dat stel heeft er wel voor gezorgd dat ik het tuthondjes-imago wat ik altijd bij oude mensen vond horen, compleet kwijt ben. :mrgreen:

Verder vind ik, zoals zovelen hier al gezegd hebben, dat als de mensen een back-up hebben in geval van nood, dat ze gewoon een hondje moeten kunnen nemen.
Beesteboelmona
Actief
Mijn ras(sen): Podenco x Bardino

Ongelezen bericht door Beesteboelmona »

Tja ik zie er geen probleem in als oudere mensen die minder goed ter been zijn een jonge hond nemen.
Wel zou ik het verstandig vinden als ze nadenken over of ze het betrefende ras wel alles kunnen bieden.
Zo zou ik als ik 80 ben en in zo`n booster zit niet meer voor een podenco mix die toch wel minimaal 3,5 uur per dag moet kunnen loslopen in het bos gaan maar voor een wat rustiger ras.
Tenzij is verder nog zo energiek ben dat ik met mijn booster door het bos over de mulle zandpaden en door de modderoelen "race". (ik zie het eigenlijk wel voor me :lol1: )
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Beesteboelmona schreef:Tja ik zie er geen probleem in als oudere mensen die minder goed ter been zijn een jonge hond nemen.
Wel zou ik het verstandig vinden als ze nadenken over of ze het betrefende ras wel alles kunnen bieden.
Zo zou ik als ik 80 ben en in zo`n booster zit niet meer voor een podenco mix die toch wel minimaal 3,5 uur per dag moet kunnen loslopen in het bos gaan maar voor een wat rustiger ras.
Tenzij is verder nog zo energiek ben dat ik met mijn booster door het bos over de mulle zandpaden en door de modderoelen "race". (ik zie het eigenlijk wel voor me :lol1: )
Mijn honden lopen 10 à 15 km per dag naast de scoot. Ja, ik ga de bospaadjes op met mijn scoot en hun lopen dan vaak de dubbele afstand die ik rij. Rambo is 13 jaar en heeft nog steeds een topconditie.
De scoot hoeft geen beperking te zijn om je honden goed uit te laten. Ik denk dat een podenco hier juist erg van zou genieten!
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Je kunt op diverse manieren tegen dit aankijken.

Er zijn oudere mensen die werkelijk niemand hebben. Geen man meer (misschien nooit gehad), geen kinderen etc.
Mijn vrouw heeft in een bejaardenhuis gewerkt waar een oud vrouwtje zat van, ik meen, 94 jaar oud, die al haar kinderen al had zien gaan. :( Dat hoort niet maar zo ging het. Sterker nog, zij was al iets van 15 jaar geleden opgegeven, en ze liep nog op deze wereld. Welliswaar maar het een en ander aan pennen etc in haar lichaam, maar ze was er nog, en vrij gezond van lijf en geest.
Dat soort mensen kunnen en zullen verpieteren als ze niets om handen hebben. Zeker als zij een groot deel van hun leven dieren gehad hebben. Ik kan in dat geval begrijpen dat zij niet zonder kunnen. Nu is het sowieso al verschrikkelijk moeilijk om een (bejaarden) tehuis te vinden waarbij dieren zijn toegestaan, zo "normaal"is dat namelijk al helemaal niet. Mijn schoonmoeder zit na een bereorte in een verzorgingstehuis waar het wel mag, mits men er zelf voor kan zorgen. Gun dat soort mensen, als ze er behoefte aan hebben, een hond, kat, van mijn part een vissenkom.

Een andere kant is dit:
Ik kwam, toen ik ook nog dagelijks in het bos liep met King en Hayleigh, elke dag een oudere vrouw tegen met een joekel van een Pyrenese Berghond. Dag in, dag uit, weer of geen weer, WIJ liepen daar, soms alleen zij en ik met de honden.
Zie haar nog staan op regenachtige dagen. Lange regenjas, rubber laarzen, maar ze ging wel.
Dan loop je met elkaar op, je leut wat met elkaar blabla :blah:
Die vrouw die ik rond achter in de vijftig gokte, was dus al 72 jaar oud en zo kwiek als ik weet niet wat :E:
Zwaar respect!!
Helaas overleed haar Pyr al eerder als mijn honden. Hond had al suiker, werd op een gegeven moment blind, maar ze bleven lopen, maar op een gegeven moment was haar hond op. :(
Ik kwam haar daarna tegen, omdat ze nu met een vriendin mee liep maar een roedel Collies. Maar toch...........toch was dat anders volgens haar, omdat dit geen eigen honden waren. Ze was ook van mening dat zij te oud was om nog aan een hond te beginnen.
Ik zei: Meid, je bent kwiek genoeg, je zou nog wel 20 jaar kunnen hebben, maar niemand heeft een blanco garantie. Ik kan morgen ook dood gaan tijdens een auto ongeval, zo moet je niet denken. Als je per se een hond nodig hebt en wilt, kijk dan desnoods voor een wat ouder hondje van een jaar of 6 of zo?
Nou, daar ging ze toch over nadenken want deze vrouw geef ik echt nog wel een jaar of 20 a misschien zelfs 30 zoals ze erbij loopt.

Laatste voorbeeld:
Een vrouw hier op de buurt heeft haar leven lang Bouviers gehad, als laatste een blonde. Ze was al een tijd gescheide en alleenn, enige kind het huis uit, dus ze had ook niet anders als haar hond. Dat was het enige waardoor ze nog een sociaal leven had. Ze is nu denk ik, rond de 68 of zo (als ik te hoog zit dan hoop ik dat ze geen account heeft op dit forum). :mrgreen:
In ieder geval kwam ik haar ook overal tegen met haar Bouvier, tot deze overleed. Zij vond het ook een slecht idee om weer een hond te nemen vanwege haar leeftijd. Vervolgens zagen we haar nooit meer. Achteraf bleek dat zij zich zelf een beetje begon op te sluiten, ze had niets meer. Ik hoorde van Carla (haar dochter) dat ze echt begon af te takelen vanwege het alleen zijn en niet meer uit huis komen.
Haar dochter zag dat gelukkig ook, en heeft haar naar een maand of 6 een Cocker Spaniel kado gedaan. Geen grote Bouvier meer omdat ze wat ouder werd en deze gewoon niet meer hield, maar een kleiner hondje. Je komt er nu weer overal tegen en ziet haar gewoon weer (op)leven.

Ik zeg, gun mensen het gezelschap en de liefde van een hondje. Geef ze het voorrecht om ergens voor te moeten zorgen. Geef ze een reden om eruit te gaan, vele hebben het nodig, blijven hierdoor veel langer aktief, en zijn gewoon gelukkiger.
Onze tijd komt namelijk ook nog wel. :mann:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Beesteboelmona
Actief

nance schreef:
Beesteboelmona schreef:Tja ik zie er geen probleem in als oudere mensen die minder goed ter been zijn een jonge hond nemen.
Mijn honden lopen 10 à 15 km per dag naast de scoot. Ja, ik ga de bospaadjes op met mijn scoot en hun lopen dan vaak de dubbele afstand die ik rij. Rambo is 13 jaar en heeft nog steeds een topconditie.
De scoot hoeft geen beperking te zijn om je honden goed uit te laten. Ik denk dat een podenco hier juist erg van zou genieten!
Dat bedoel ik dus ook als ik dat zou kunnen als ik 80 was zou ik zo weer een podenco nemen.
Maar als ik niet instaat ben om met een booste/scootmobiel uren door het bos te gaan zou ik voor een rustiger ras gaan.
Ik bedoelde dus niet dat een booster/scootmobiel een beperking is om je hond goed uit te laten.
Ik bedoelde dat je mensen van 80 ziet in zo`n ding die de supermarkt om de hoek net redden ermee maar ook mensen die er overal in heen scheuren. (ik ben zelfs wel eens bijna omver gereden door een oud vrouwtje in zo`n ding)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Je hoeft niet 80 te zijn om in zo'n ding te zitten hoor :roll:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Beesteboelmona
Actief

Miranda schreef:Je hoeft niet 80 te zijn om in zo'n ding te zitten hoor :roll:
Dat weet ik ik gaf gewoon een voorbeeld mijn moeder is 54 en die zit ook in zo`n ding.
Maar de meeste mensen die in zo`ding zitten en geestelijk ook niet meer jong en fris zijn, zijn vaak toch wat ouder vandaar.
De kans dat iemand van 20 die in een booster zit geestelijk nog jong en fris is, is nu eenmaal groter dan bij iemand van 80.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Beesteboelmona schreef:
Dat weet ik ik gaf gewoon een voorbeeld mijn moeder is 54 en die zit ook in zo`n ding.
Maar de meeste mensen die in zo`ding zitten en geestelijk ook niet meer jong en fris zijn, zijn vaak toch wat ouder vandaar.
De kans dat iemand van 20 die in een booster zit geestelijk nog jong en fris is, is nu eenmaal groter dan bij iemand van 80.
Nou, je za het vast anders bedoelen maar je moet dus geestelijk van het padje zijn voor zo'n ding?

Jee, Miranda, en jij hebt zelfs een enge herder! :Q:

Ik ga het nogmaals zeggen: een van de pups van mijn stabijnest gaat naar iemand van 81.
En stomtoevallig blijken zijn buren mijn schoonmoeder te kenne, die ervan hoorde en ook dat die pup in de hele buurt van harte welkom gaat worden geheten!
Iedereen is blij dat er iemand de ballen heeft gehad niet moeilijk te doen over zijn leeftijd en hem gewoon een pup te verkopen. :pffff: :klaar:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Beesteboelmona
Actief

Marjoleine schreef:
Beesteboelmona schreef:
Nou, je za het vast anders bedoelen maar je moet dus geestelijk van het padje zijn voor zo'n ding?

Jee, Miranda, en jij hebt zelfs een enge herder! :Q:

Ik ga het nogmaals zeggen: een van de pups van mijn stabijnest gaat naar iemand van 81.
En stomtoevallig blijken zijn buren mijn schoonmoeder te kenne, die ervan hoorde en ook dat die pup in de hele buurt van harte welkom gaat worden geheten!
Iedereen is blij dat er iemand de ballen heeft gehad niet moeilijk te doen over zijn leeftijd en hem gewoon een pup te verkopen. :pffff: :klaar:
Nee zo bedoel ik het ook niet.
Oo wat ben ik slecht in uitleggen.
Ik bedoel met jong en fris mensen die zich nog jong voelen en nog op pad gaan en plezier maken.
In het bos bij mijn vorige woonplaats kwam ik vak een oudere vrouw tegen in een booster die door het bos "scheurde" met haar hond en er ook echt plezier in had.
Maar als ik naar mijn moeder kijk die moppert dat ze niet ver kan lopen en probeert zelfs niet om plezier te hebben ondanks dat ze in een booster zit.
Als ze de hond al uitlaat dan is dat naar het grasveldje aan de overkant en weer terug dat is mischien net aan 1 minuut.

Snap je nu wat ik bedoel?
Het verschil tussen de mensen die er het beste van maken en lekker op pad gaan met de hond en de mensen die alleen de dingen zien die ze niet meer kunnen en niet de dingen die ze nog wel kunnen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Marjoleine schreef:Jee, Miranda, en jij hebt zelfs een enge herder! :Q:
Ja, die is al net zo gestoord als ik ben :LOL:

@BBMona: Ik snap nu wel wat je bedoeld, maar het stond er heel lullig :mrgreen:
Overigens is het niet waar wat je zegt.
Ik ken ouderen met een lijf dat totaal op is die vól levenslust zijn, en jongeren in een rolstoel die het gewoon hebben opgegeven. Zo depressief als een deurmat. En alles daartussen. Het ligt niet aan je leeftijd, het ligt aan je karakter. Wat je kunt hebben en hoe je omgaat met pijn en beperkingen.

Zo. En dan gaat deze van het padje af geraakte 80-jarige die gestoorde herder eens op de buitenwereld loslaten.
Met een beetje mazzel ram ik wat kinderen en/of auto's met mijn scoot (dubbele punten voor kinderen in autos) terwijl ik kwijlend onderuit gezakt in dat ding hang, en vreet mijn losgeslagen enge hedduh wat kutkeffers op. Ruimt zo lekker op in de buurt :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Iedereen kan het beste zelf inschatten wat hij wel of niet aankan....
Maar een actieve jonge hond die veel beweging nodig zal (in mijn ogen) minder goed matchen bij een bejaarde die slecht te been is.
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Om op jouw verhaal in te haken Renee zelf werd ik een verzorginghuis in HHW waar het gelukkig is toegestaan.
Helaas wordt er naar m.i. te kort gebruikt van gemaakt.
Bij ons is iemand in de 90 goed ter been en de rest idem :wink: , die heeft sinds een paar weken een nieuwe pup een handzaam formaat genomen.
De koning te rijk en een goede afspraak met de fokker indien er met haar iets mocht gebeuren, dan kan het hondje retour.

Zelf heb ik mijn hond af en toe meegenomen naar een afdeling of met dierendag, en als je dan ziet hoe de gezichten van een hoop mensen een glimlach krijgen dan is het toch een kleine moeite om dat af en toe te doen.
Sommige mensen krijgen gedachten van vroeger terug, bij ons hadden wij ook een hond zo een of in die kleur.
Mijn ouders zijn 80 jaar en lopen nog met een RR van hun zelf en mijn Hovawart te wandelen als die een dagje te gast is.
Het houdt ze jong van geest en lijf en leden, maar het moet je wel gegeven zijn.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mariaa schreef:Iedereen kan het beste zelf inschatten wat hij wel of niet aankan....
Maar een actieve jonge hond die veel beweging nodig zal (in mijn ogen) minder goed matchen bij een bejaarde die slecht te been is.
ben ik met je eens maar het punt is dan het slecht te been zijn, niet de leeftijd.

Ik moet eerlijk zeggen: ik zie veel (en ook hier op het forum :wink: ) ontzettend onstabiele jongere mensen met een pup, dan denk ik dat een pup beter af is bij een bejaarde. :8):
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:
Marjoleine schreef:Jee, Miranda, en jij hebt zelfs een enge herder! :Q:
Ja, die is al net zo gestoord als ik ben :LOL:

@BBMona: Ik snap nu wel wat je bedoeld, maar het stond er heel lullig :mrgreen:
Overigens is het niet waar wat je zegt.
Ik ken ouderen met een lijf dat totaal op is die vól levenslust zijn, en jongeren in een rolstoel die het gewoon hebben opgegeven. Zo depressief als een deurmat. En alles daartussen. Het ligt niet aan je leeftijd, het ligt aan je karakter. Wat je kunt hebben en hoe je omgaat met pijn en beperkingen.

Zo. En dan gaat deze van het padje af geraakte 80-jarige die gestoorde herder eens op de buitenwereld loslaten.
Met een beetje mazzel ram ik wat kinderen en/of auto's met mijn scoot (dubbele punten voor kinderen in autos) terwijl ik kwijlend onderuit gezakt in dat ding hang, en vreet mijn losgeslagen enge hedduh wat kutkeffers op. Ruimt zo lekker op in de buurt :engel:
Dat je nog alleen de openbare wegh op mag ,en dan nog wel met zo'n klote herder. :80:
Maar ook een voordeel is dat je hangend en kwijllend in je karretje toch niet meer in de gaten hebt wat er onderweg gebeurd en met wat voor hond je thuis komt. :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Sas schreef:
mariaa schreef:Iedereen kan het beste zelf inschatten wat hij wel of niet aankan....
ben ik met je eens maar het punt is dan het slecht te been zijn, niet de leeftijd.

Ik moet eerlijk zeggen: ik zie veel (en ook hier op het forum :wink: ) ontzettend onstabiele jongere mensen met een pup, dan denk ik dat een pup beter af is bij een bejaarde. :8):
Wat te denken van meerddere kleine rondjes per dag.
Of al die hulpmiddelen zoals scoot mobiel.??
Of met de auto naar het bos en daar lekker de hond zijn gang laten gaan en baasje neemt een rustpauze tussen door.
Ik geloof dat dde oudere tegenwoordig meer oplossings gericht bezig zijn dan de jongeren.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Sas schreef:
Dat vind ik ook geen criterium hoor. Ik ben van tijd tot tijd (zeer) slecht ter been maar mijn honden lijden daar niet onder.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

bouvierpoedel schreef:
Sas schreef:

Wat te denken van meerddere kleine rondjes per dag.
Of al die hulpmiddelen zoals scoot mobiel.??
Of met de auto naar het bos en daar lekker de hond zijn gang laten gaan en baasje neemt een rustpauze tussen door.
Ik geloof dat dde oudere tegenwoordig meer oplossings gericht bezig zijn dan de jongeren.
tuurlijk, dat zijn mensen die weten wat een hond nodig heeft, dan komt het altijd goed... ben ik het helemaal mee eens.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

alm@ schreef:
Sas schreef:
Dat vind ik ook geen criterium hoor. Ik ben van tijd tot tijd (zeer) slecht ter been maar mijn honden lijden daar niet onder.
Dan word het tijd dat je je joekeltjes in leverd dame. :pffff:
Zet de geraniums maar vast voor de ramen. :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef:
alm@ schreef: Dat vind ik ook geen criterium hoor. Ik ben van tijd tot tijd (zeer) slecht ter been maar mijn honden lijden daar niet onder.
Dan word het tijd dat je je joekeltjes in leverd dame. :pffff:
Zet de geraniums maar vast voor de ramen. :ok:
Ik zal de geraniums uit de tuin wel in de vensterbank zetten en er achter gaan zitten :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”