En ik hoop dat die mevrouw niet zo dom is geweest om van schrik erbij te gillen, want dan lok je een aanval juist uit! Gewoon kalm blijven als je hond dreigt opgevreten te worden!Nanna schreef:Fijn weer.Paulala schreef: daar lag een andere boot met een gozer die twee Staffords bij zich had. De honden lagen niet vast en vlogen zo de boot af en vielen Luna met z'n tweeën aan!![]()
Nou ja, ze zal wel scheef gekeken hebben en een "correctie" nodig gehad hebben.
Ja, dát mag niet hè. We gaan niet zomaar andere hondjes slaanPaulala schreef:ik weet alleen dat de moeder van mijn vriendin haar hele armen blauw heeft geslagen op die hondenwant die krijgen dan een trauma, om het over de baas ervan maar niet te hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve Luna aangevallen door Staffords
Moderator: moderatorteam
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- Aantal honden: 1
Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ah ben je nu in ene slachtoffer samen met je huntjie.Melissa schreef:Nou idd... En bij het lezen van het onderwerp weet je al wie er gaan reageren....wenmart20 schreef:Altijd mooi zo een topicje over staffords..
Uiteindelijk draait het hele topic alleen nog maar erom hoe een erge kuthonden met kutkarakters en kut kaken het wel niet zijn.
Geniet ervan..
![]()
En ja hoor.... die mensen hebben altijd het hoogste woord als het om stafford topics gaat..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
bouvierpoedel schreef:Ah ben je nu in ene slachtoffer samen met je huntjie.Melissa schreef:Nou idd... En bij het lezen van het onderwerp weet je al wie er gaan reageren....wenmart20 schreef:Altijd mooi zo een topicje over staffords..
Uiteindelijk draait het hele topic alleen nog maar erom hoe een erge kuthonden met kutkarakters en kut kaken het wel niet zijn.
Geniet ervan..
![]()
En ja hoor.... die mensen hebben altijd het hoogste woord als het om stafford topics gaat..

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Yep, na 2.5 bijtincident (waarvan 1.5 met een "pitbullachtige" 1x Stafford) loop ik Bailey ook met arendsogen uit te laten. Dan maar minder los, dan maar even niet door maar langs de buitenkant van het park als ik zoiets in het park zie lopen (maar ook andere onbekende honden van groter formaat dan Bailey). Het is helaas niet anders.Frenk schreef:Arm hondje, arme baasjes. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.
Zoiets als dit is dus mijn grootste angst..Dat ik nietsvermoedend ergens loop met Frenk en dat zo'n k*tjoekel bovenop hem duikt. Ik heb daardoor een tijdje heel gespannen rondgelopen, maar toch besloten dat dat al helemaal geen zin heeft. Maar de gedachte bekruipt me nog steeds wel eens, zeker omdat ik meer en meer 'vechthondtypes' op zie duiken in het straatbeeld

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Nou moet ik wel zeggen dat die prachtige Duitse Herder van het minimannetje met midlife crisis (waarover ik het al in meerdere topics heb gehad) wel erg eng gromt en, als hij met warm weer op het balkon van zijn baasje's huis kan, echt helemaal hysterisch uit zijn plaat gaat als hij een hond of kat ziet passeren, ongeacht ras of formaat. Toen we Bailey pas hadden, had ik meer vertrouwen in die man, hoe hij zijn hond onder controle had en netjes aanlijnde als er andere mensen met honden of kleine kinderen passeerden, maar de laatste tijd betrap ik hem op een bijna uitdagende/provocerende houding: expres zijn hond los laten als hij ziet dat er mensen aankomen en demonstratief op groepjes mensen met kleine kinderen of hondjes aflopen. Heel vreemd allemaal.Badu schreef:Leuke wijkLianJ schreef:Een derde van de honden hier zijn toch Staffords of aanverwanten rassen maar de meerderheid is lief en sociaal.![]()
En ja, Staffords & aanverwantenn zijn hartstikke sociaal en lief... tot ze een jaar of twee zijn, dan ineens is de kans heel groot dat ze datgene gaan doen waarvoor ze jarenlang gefokt zijn(doet ie anders nooit..)
Ik ken ook grommende herders & rottweilers maar die zijn i.m.h.o. toch heel wat minder griezelig dan een ogenschijnlijk relaxed langslopende Stafford.

- dagmar88
- Zeer actief
Doe ik net zo goed.BAILEYSBAASJE schreef:Yep, na 2.5 bijtincident (waarvan 1.5 met een "pitbullachtige" 1x Stafford) loop ik Bailey ook met arendsogen uit te laten. Dan maar minder los, dan maar even niet door maar langs de buitenkant van het park als ik zoiets in het park zie lopen (maar ook andere onbekende honden van groter formaat dan Bailey). Het is helaas niet anders.Frenk schreef:Arm hondje, arme baasjes. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.
Zoiets als dit is dus mijn grootste angst..Dat ik nietsvermoedend ergens loop met Frenk en dat zo'n k*tjoekel bovenop hem duikt. Ik heb daardoor een tijdje heel gespannen rondgelopen, maar toch besloten dat dat al helemaal geen zin heeft. Maar de gedachte bekruipt me nog steeds wel eens, zeker omdat ik meer en meer 'vechthondtypes' op zie duiken in het straatbeeld
En ik heb als ik naar het bos/strand ga dus wel een rugzakje met 'standaard uitrusting' bij; poepzakken, lekkers, sleutels & telefoon, extra riem, ballen en breakstick.
Hier zie ik er inmiddels ook steeds meer; ook hondjes die niet lekker met anderen gaan in losloopgebied.
Als ik van veraf zoiets aan zie komen licht ik m'n hielen
Maar goed, mocht er toch ondanks alles iets voorvallen tussen mijn eigen honden of met een andere hond buiten, ben ik liever voorbereid en ga ik het niet af laten hangen van de andere eigenaar...
Als ik zie wat er vaak mee rond paradeert hoef ik daar toch al niet op te rekenen
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Uhm, zoiets zal ik in ieder geval nooit beweren, nadat we met 4 volwassen vrouwen 5 minuten bezig waren om een Stafford van Bailey af te krijgen en daar zaten in ieder geval 2 zeer ervaren hondeneigenaren bij.Valerie schreef: Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopenKomt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten.BAILEYSBAASJE schreef:Uhm, zoiets zal ik in ieder geval nooit beweren, nadat we met 4 volwassen vrouwen 5 minuten bezig waren om een Stafford van Bailey af te krijgen en daar zaten in ieder geval 2 zeer ervaren hondeneigenaren bij.Valerie schreef: Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopenKomt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren
![]()
En dan nog lopen schreeuwen dat het heel normaal is.

-
Supernova
- Zeer actief
Ik vind dat helemaal niet bezopen. Ik vind dat juist heel verstandigbouvierpoedel schreef:Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten.BAILEYSBAASJE schreef:Uhm, zoiets zal ik in ieder geval nooit beweren, nadat we met 4 volwassen vrouwen 5 minuten bezig waren om een Stafford van Bailey af te krijgen en daar zaten in ieder geval 2 zeer ervaren hondeneigenaren bij.Valerie schreef: Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopenKomt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren
![]()
![]()
-
Neeltje
Och, dat is toch hetzelfde als toen ik het verhaal van Bartje hierneer zette, die de aanval jammer genoeg niet heeft overleefd. Dan zit je schijnbaar maar te wauwelen en een verhaal te verzinnen.Paulala schreef:Wat is dit nou weer voor onzinreactiedweysel schreef:Elke aanval van een hond is natuurlijk vervelend, alleen zoveel verschillende meningen over een post door een poster die het allemaal van horen zeggen heeft!Paulala schreef:Oh bah zeg wat heb ik een naar nieuws gekregen van een heel goede vriendin van mij.
Haar Westie Luna (waarmee Room en Juul een aantal maanden in 1 huis gewoond hebben) is aangevallen door twee Staffords.
Hoe het allemaal precies is gebeurd weet ik niet, ik was er niet bij.
Ze liepen ergens langs de kade (ze hebben een boot) en daar lag een andere boot met een gozer die twee Staffords bij zich had. De honden lagen niet vast en vlogen zo de boot af en vielen Luna met z'n tweeën aan!
Hoe het allemaal verder is gegaan weet ik niet, ik weet alleen dat de moeder van mijn vriendin haar hele armen blauw heeft geslagen op die honden.![]()
Haar hondje is aangevallen, dat staat vast, en het waren twee Staffords, ook dat staat vast.
Ze kwamen vanaf een boot aangevlogen dat staat ook vast.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat het allemaal niet waar is?
In details treden kan ik niet, want ik was er idd niet zelf bij.
Maar het verhaal zoals het door mij is geplaatst is wel globaal wat er is gebeurd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik ook niet, vind het zelfs een prima idee.Denise. schreef:Ik vind dat helemaal niet bezopen. Ik vind dat juist heel verstandigbouvierpoedel schreef: Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten.![]()
En dan nog lopen schreeuwen dat het heel normaal is.Als die staffordbaas een breakstick mee had gehad dan was die hond zo weer los geweest.
beter mee verlegen dan om verlegen en gezien de bijtincidenten niet overbodig ook.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Neeltje
Ik vind dat helemaal niet bezopen. Ik vind dat juist heel verstandigDenise. schreef:Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten.bouvierpoedel schreef:
Uhm, zoiets zal ik in ieder geval nooit beweren, nadat we met 4 volwassen vrouwen 5 minuten bezig waren om een Stafford van Bailey af te krijgen en daar zaten in ieder geval 2 zeer ervaren hondeneigenaren bij.![]()
![]()
Die stafford baas had er eerst voor moeten zorgen dat zijn honden het niet in hun hoofd haalden om een andere hond aan te vallen, aangezien dit wel doen, had hij ervoor moeten zorgen dat ze niet konden uitbreken, mocht dit wel zo zijn, had hij ervoor moeten zorgen dat ze gemuilkord waren.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee dat is de andere kant opdenken.
Als je al met een stick over straat moet dan houd dat in dat er iets goed fout zit.
En kun je je zelf afvragen waarom je zo'n hond nog op straat laat komen of waarom je zo'n hond hebt.??
En dan nog lopen sommige te zeuren dat ze zio gediscrimineert worden met hun hoondje.
Als je al met een stick over straat moet dan houd dat in dat er iets goed fout zit.
En kun je je zelf afvragen waarom je zo'n hond nog op straat laat komen of waarom je zo'n hond hebt.??
En dan nog lopen sommige te zeuren dat ze zio gediscrimineert worden met hun hoondje.

- renee-uk
- Zeer actief
ja als hadden komt is hebben te laat en as is verbrande turfNeeltje schreef: Die stafford baas had er eerst voor moeten zorgen dat zijn honden het niet in hun hoofd haalden om een andere hond aan te vallen, aangezien dit wel doen, had hij ervoor moeten zorgen dat ze niet konden uitbreken, mocht dit wel zo zijn, had hij ervoor moeten zorgen dat ze gemuilkord waren.
het gebeurt nou eenmaal en dan kun je gaan staan gillen dat het niet mag gebeuren maar dat helpt niet
een breakstick wel
*quote aangepast

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Supernova
- Zeer actief
Als ik het me goed herinner nam die staffordbaas ook zijn verantwoordelijkheid, maar werd de hond afgelijnd door iemand anders. Had die baas dan een breakstick op zak gehad dan was Bailey nooit zo gewond geweest. Ik begrijp echt niet wat er zo verschrikkelijk onverstandig is aan een breakstick mee nemen. Zelfs al hou je je staff altijd keurig aangelijnd en vermijd je alle honden, een ongeluk zit in een klein hoekje. Als je dat ding dan mee hebt scheelt dat heel veel ellende.Neeltje schreef: Die stafford baas had er eerst voor moeten zorgen dat zijn honden het niet in hun hoofd haalden om een andere hond aan te vallen, aangezien dit wel doen, had hij ervoor moeten zorgen dat ze niet konden uitbreken, mocht dit wel zo zijn, had hij ervoor moeten zorgen dat ze gemuilkord waren.
@Renee, precies
- renee-uk
- Zeer actief
Allemaal waar, maar dat maakt het aantal bijtincidenten niet minder.bouvierpoedel schreef:Nee dat is de andere kant opdenken.
Waarom je niet aanpassen aan een bestaande situatie en daar oplossingen voor bedenken in plaats van blijven gillen dat iets dat toch niet verandert niet deugt?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je kuntt datt beest ttoch ook gewoon een goede korf om doen.renee-uk schreef:Allemaal waar, maar dat maakt het aantal bijtincidenten niet minder.bouvierpoedel schreef:Nee dat is de andere kant opdenken.
Waarom je niet aanpassen aan een bestaande situatie en daar oplossingen voor bedenken in plaats van blijven gillen dat iets dat toch niet verandert niet deugt?

- renee-uk
- Zeer actief
ja dat kan, maar dat wordt niet gedaan dus wat schiet je er mee op dat dat kan als het niet gedaan wordt?bouvierpoedel schreef:Je kuntt datt beest ttoch ook gewoon een goede korf om doen.renee-uk schreef:Allemaal waar, maar dat maakt het aantal bijtincidenten niet minder.bouvierpoedel schreef:Nee dat is de andere kant opdenken.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
En ben je tevreden met hoe jouw topic loopt?Paulala schreef:Wat is dit nou weer voor onzinreactiedweysel schreef:Elke aanval van een hond is natuurlijk vervelend, alleen zoveel verschillende meningen over een post door een poster die het allemaal van horen zeggen heeft!Paulala schreef:Oh bah zeg wat heb ik een naar nieuws gekregen van een heel goede vriendin van mij.
Haar Westie Luna (waarmee Room en Juul een aantal maanden in 1 huis gewoond hebben) is aangevallen door twee Staffords.
Hoe het allemaal precies is gebeurd weet ik niet, ik was er niet bij.
Ze liepen ergens langs de kade (ze hebben een boot) en daar lag een andere boot met een gozer die twee Staffords bij zich had. De honden lagen niet vast en vlogen zo de boot af en vielen Luna met z'n tweeën aan!
Hoe het allemaal verder is gegaan weet ik niet, ik weet alleen dat de moeder van mijn vriendin haar hele armen blauw heeft geslagen op die honden.![]()
Haar hondje is aangevallen, dat staat vast, en het waren twee Staffords, ook dat staat vast.
Maar het verhaal zoals het door mij is geplaatst is wel globaal wat er is gebeurd.
- Liesbeth
- Zeer actief
renee-uk schreef:ja dat kan, maar dat wordt niet gedaan dus wat schiet je er mee op dat dat kan als het niet gedaan wordt?bouvierpoedel schreef:Je kuntt datt beest ttoch ook gewoon een goede korf om doen.renee-uk schreef: Allemaal waar, maar dat maakt het aantal bijtincidenten niet minder.
Ik ga er een beetje vanuit dat iemand die zijn of haar agressieve hond niet wil muilkorven, ook niet met een breakstick op zak loopt.
Ik zou toch echt liever zien dat zo'n hond een muilkorf omkrijgt, zodat je sowieso geen breackstick 'nodig' hebt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Nou inderdaad ....Valerie schreef:En ben je tevreden met hoe jouw topic loopt?Paulala schreef:Wat is dit nou weer voor onzinreactie![]()

- renee-uk
- Zeer actief
Ik denk dat je juist meer kans hebt dat iemand een breakstick meeneemt dan dat ie z'n hond een muilkorf omdoetLiesbeth schreef: Ik ga er een beetje vanuit dat iemand die zijn of haar agressieve hond niet wil muilkorven, ook niet met een breakstick op zak loopt.
Ik zou toch echt liever zien dat zo'n hond een muilkorf omkrijgt, zodat je sowieso geen breackstick 'nodig' hebt.
Een breakstick is stoer, een muilkorf niet dus daar spreek je juist ook de wat minder sociale eigenaren mee aan.
Denk ook niet dat de keus is muilkorf of breakstick, denk dat de keus is breakstick of niks en doe mij dan toch maar die breakstick.
Ik ben blij hoor met mensen zoals Valerie en Dagmar, die denken tenminste na, zijn realistisch en kijken niet door een roze gekleurd brilletje

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Een gat in de markt zo'n breakstick.Misschien kan ik er een handel in beginnen 
Hier alvast de gebruiksaanwijzingen.
http://www.tegenpitjes.info/bibliotheek/breekstok.html
edit: toevoeging
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Men probeert dat dan te verkopen als "verantwoordelijk eigenaarschap", immers: je vermoed dat je hond misschien plotseling eens trek in een ander hondje krijgt en dan kun je dat hondje makkelijk uit de kaken van je hond redden. Misschien begint verantwoordelijk eigenaarschap toch iets eerder bij de vraag of je wel een hond moet willen aanschaffen die toch al min of meer bekend staat om dergelijk gedrag of het nu ingefokt of aangeleerd is.....bouvierpoedel schreef:Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten.BAILEYSBAASJE schreef:Uhm, zoiets zal ik in ieder geval nooit beweren, nadat we met 4 volwassen vrouwen 5 minuten bezig waren om een Stafford van Bailey af te krijgen en daar zaten in ieder geval 2 zeer ervaren hondeneigenaren bij.Valerie schreef: Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopenKomt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren
![]()
![]()
Ik kan die vraag niet (of juist wel) beantwoorden omdat ik gewoon niet op dat type (hoe ze eruit zien) honden val, net zo min als ik bijvoorbeeld een Chihuahua of een Naakthond zou aanschaffen: gewoon niet het type hond waar ik op val.
Duitse Herders zijn nog steeds mijn lievelingshonden, maar ik weet dat ik als baas daar niet geschikt voor zou zijn (ook qua woonomgeving en wat wij fysiek aan zo'n hond kunnen bieden) en dus hebben wij niet voor een DH gekozen.

-
Supernova
- Zeer actief
Nou dat ligt er een beetje aan hoor. Als Kenzo echt honger heeft dan ga ik dat hondje niet uit zijn kaken redden natuurlijk.BAILEYSBAASJE schreef: Men probeert dat dan te verkopen als "verantwoordelijk eigenaarschap", immers: je vermoed dat je hond misschien plotseling eens trek in een ander hondje krijgt en dan kun je dat hondje makkelijk uit de kaken van je hond redden.
Is ook zo zielig om zijn eten af te pakken.
Ooit al eens bedacht dat ongelukken nu eenmaal gebeuren? Alsof je als eigenaar van een hondagressieve hond gaat zitten wachten totdat dat beest trek in een hondje krijgt
Dan kun je weer 10 minuten gaan staan schreeuwen en schoppen, werkt ook prima natuurlijk.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik denk dat veel mensen het daar wel mee eens zijn. Maar we kunnen wel roepen dat idioten geen staffs mogen kopen, maar gebeuren doet het toch. Dan maar kijken naar een andere oplossing en dan lijkt mij een breakstick mee nemen een goed beginNanna schreef: Ik was het eigenlijk meer met dit stukje eens...Misschien begint verantwoordelijk eigenaarschap toch iets eerder bij de vraag of je wel een hond moet willen aanschaffen die toch al min of meer bekend staat om dergelijk gedrag of het nu ingefokt of aangeleerd is.....
- dagmar88
- Zeer actief
Maryanne schreef:Een gat in de markt zo'n breakstick.Misschien kan ik er een handel in beginnen
Ik vind 'verantwoordelijk eigenaarschap' beginnen bij beseffen dat in de eerste plaats veel mensen zich daar niet mee bezig houden.BAILEYSBAASJE schreef:
Men probeert dat dan te verkopen als "verantwoordelijk eigenaarschap", immers: je vermoed dat je hond misschien plotseling eens trek in een ander hondje krijgt en dan kun je dat hondje makkelijk uit de kaken van je hond redden. Misschien begint verantwoordelijk eigenaarschap toch iets eerder bij de vraag of je wel een hond moet willen aanschaffen die toch al min of meer bekend staat om dergelijk gedrag of het nu ingefokt of aangeleerd is.....![]()
Ik kan die vraag niet (of juist wel) beantwoorden omdat ik gewoon niet op dat type (hoe ze eruit zien) honden val, net zo min als ik bijvoorbeeld een Chihuahua of een Naakthond zou aanschaffen: gewoon niet het type hond waar ik op val.
Duitse Herders zijn nog steeds mijn lievelingshonden, maar ik weet dat ik als baas daar niet geschikt voor zou zijn (ook qua woonomgeving en wat wij fysiek aan zo'n hond kunnen bieden) en dus hebben wij niet voor een DH gekozen.
Ik doe er alles aan te zorgen dat mijn hond agressieve hond geen andere hond kwaad doet en ik haar niet tekort doe.
Zou er ondanks alles toch iets voorvallen of wordt één van mijn honden gebeten door een andere hond of stafford, kan ik in ieder geval iets doen dat snel werkt en waarbij ik nog alle 10 vingers heb na afloop.
- Valerie
- Zeer actief
Nee joh een beetje raaskallen op een forum is veel leuker.
Ik muilkorf mijn honden niet nee, ze hebben nog nooit een hond gebeten tijdens het uitlaten. Geen gaatjes, geen krasjes, geen enkel haartje gekrenkt. Mijn eigen honden niet, en geen enkele hond die ik ooit uitgelaten heb.
Hoeveel mensen in dit topic kunnen hetzelfde zeggen?
Ik muilkorf mijn honden niet nee, ze hebben nog nooit een hond gebeten tijdens het uitlaten. Geen gaatjes, geen krasjes, geen enkel haartje gekrenkt. Mijn eigen honden niet, en geen enkele hond die ik ooit uitgelaten heb.
- Valerie
- Zeer actief
Leugenaar. Jij schrijft zelf over de gaten die jouw honden gemaakt hebben.Nanna schreef:Meld zichValerie schreef: Ik muilkorf mijn honden niet nee, ze hebben nog nooit een hond gebeten tijdens het uitlaten. Geen gaatjes, geen krasjes, geen enkel haartje gekrenkt. Mijn eigen honden niet, en geen enkele hond die ik ooit uitgelaten heb.