Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

200 honden afgemaakt...wie helpt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Adriano
Actief
Mijn ras(sen): herder

Re: 200 honden afgemaakt...wie helpt?

Ongelezen bericht door Adriano »

Zwak, maar ach ik had weinig anders verwacht
Tot het volgende zielige hondjes topic maar weer Adriano :zwaai[/quote][/quote]

Ach heb ik je mond gesnoerd, tot het volgende topic waar weer wat te rellen valt, want rellen is voor jou de fundering waar jij op leeft. :lekkerpuh:[/quote]
Nee hoor jij snoert mij de mond niet, alleen heeft met jou praten geen enkele zin dus dat hou ik vanaf nu fijn voor gezien.
Leer eerst eens quoten trouwens, zo lijkt het net of er uit jouw mond nog wat zinnigs komt en dat kan toch vast niet je bedoeling zijn geweest :LOL:[/quote]

:LOL: Ach schat, ben jij de zus van bassie en adriaan, die denken ook zo leuk te zijn. :LOL:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als het verhaal over die chloor waar zou zijn was er allang aangifte gedaan bij de betreffende instanties en zou dit meteen groot nieuws zijn geweest in de landelijke media.

Ik heb al veel gekke dingen gehoord hier in Spanje maar dit is de eerste keer dat ik de onzin hoor die jij verkondigd.
DebbieZ schreef:Da's prima natuurlijk, maar het gaat mij wat ver als je stelt dat mensen die hieraan meewerken de boel verder de shit in helpen.
Dat heb ik ook niet gezegd,

Ik zeg dat dit soort mensen een belemmering zijn bij het sneller bereiken van verbetering.
Adriano
Actief

Wil de hond schreef:Als het verhaal over die chloor waar zou zijn was er allang aangifte gedaan bij de betreffende instanties en zou dit meteen groot nieuws zijn geweest in de landelijke media.

Ik heb al veel gekke dingen gehoord hier in Spanje maar dit is de eerste keer dat ik de onzin hoor die jij verkondigd.
DebbieZ schreef:Da's prima natuurlijk, maar het gaat mij wat ver als je stelt dat mensen die hieraan meewerken de boel verder de shit in helpen.
Dat heb ik ook niet gezegd,

Ik zeg dat dot soort mensen een belemmering zijn bij het sneller bereiken van verbetering.
Hmm ik word op mijn quoten aangesproken door ene Renee , jou bericht mist ook de quote maar ik snap dat jij op mij doelt, ik zal niet flauw doen.
Maar je mist hier toch een plank terwijl ik die net had vastgeslagen met die spijker, ik beweer dit niet, maar meerdere stichtingen, het asiel zelf en de media.
Weet wat je zegt.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dan zijn al die mensen en instellingen zeer nalatig want hiervan dient onverwijld aangifte gedaan te worden.

Maar ik geef je op een briefje dat dit nooit zal gebeuren.

Want het is een verzinsel dat dient om emo-figuren als jou voor het karretje gespannen te krijgen.

Wat gebeurt er met de honden die positief getest zijn?
Zijn de honden beoordeeld op hun geschiktheid voor adoptie?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Adriano schreef:
Caro. schreef:
Wat een lullig reactie..... en vooral wat typisch dat je (tot nu toe iig) nog niet op jouw eigen totaal misgeslagen plank reageert.
Waar doel je op dat ik niet wist dat Wil de hond in spanje woont en wel eens bij de plaatselijke asiels binnenloopt ?
Wat heeft dat te maken met de mensen die zich sterkmaken voor de honden in dit deel van spanje waar honden worden ingeslapen door injecties met chloor,
Doordat hij in Spanje woont maakt dat hem alwetend.
Ik sla de plank niet mis, maar de spijker op zijn kop.

Ik doel op deze reactie van jou op Wil
Adriano schreef: Zo zie je maar weer Wil de hond hoe simplistisch mensen kunnen denken.

Help jij het dierenasiel bij jou in de buurt om een hond te adopteren of verschuil je je altijd wel achter excuses zoals "Moeder Theresa" om maar niet de realiteit te willen zien.
De nieuwe vrachten honden komen toch wel, tot de educatie/sterilistatie programma s daar eindelijk zijn vruchten gaan afwerpen.
Maar voor deze 65 honden zijn er gelukkig 65 opvanggezinnen gevonden die niet Moeder Theresa uithangen maar een dier een voorzet willen geven tot een waardig leven.
Het leven van je eigen gefokt hondje is niets meer of minder dan een buitenlandertje.

Door je te verschuilen achter een cliche kun je altijd je handen in onschuld wassen
.

Of je schrijft zeer onduidelijk en in raadsels of je wist het niet. Dat laatste geeft overigens niks hoor, een mens kan niet alles weten,
maar iemand die zich juist enorm inzet hiervan beschuldigen, kwam nogal ehhh... wat is het juiste woord? dom, ja dom, over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Adriano
Actief

Wil de hond schreef:Dan zijn al die mensen en instellingen zeer nalatig want hiervan dient onverwijld aangifte gedaan te worden.

Want het is een verzinsel dat dient om emo-figuren als jou voor het karretje gespannen te krijgen.

Wat gebeurt er met de honden die positief getest zijn?
Zijn de honden beoordeeld op hun geschiktheid voor adoptie?
Als je meer wilt weten neem contact op met desbetreffende stichtingen.
Emo figuren? jij plaatst dus iedereen in een hokje, net zoals de meeste honden in spanje zitten.
Adriano
Actief

Caro. schreef:
Adriano schreef:
Caro. schreef:

Ik sla de plank niet mis, maar de spijker op zijn kop.

Ik doel op deze reactie van jou op Wil
Adriano schreef: Zo zie je maar weer Wil de hond hoe simplistisch mensen kunnen denken.

Help jij het dierenasiel bij jou in de buurt om een hond te adopteren of verschuil je je altijd wel achter excuses zoals "Moeder Theresa" om maar niet de realiteit te willen zien.
De nieuwe vrachten honden komen toch wel, tot de educatie/sterilistatie programma s daar eindelijk zijn vruchten gaan afwerpen.
Maar voor deze 65 honden zijn er gelukkig 65 opvanggezinnen gevonden die niet Moeder Theresa uithangen maar een dier een voorzet willen geven tot een waardig leven.
Het leven van je eigen gefokt hondje is niets meer of minder dan een buitenlandertje.

Door je te verschuilen achter een cliche kun je altijd je handen in onschuld wassen
.

Of je schrijft zeer onduidelijk en in raadsels of je wist het niet. Dat laatste geeft overigens niks hoor, een mens kan niet alles weten,
maar iemand die zich juist enorm inzet hiervan beschuldigen, kwam nogal ehhh... wat is het juiste woord? dom, ja dom, over.
Ik beschuldig niemand, zo ook Wil de hond niet, maar zoals jijzelf zegt: iemand kan niet alles weten zo ook Wil de hond niet.
En dom? dat is voor de dommen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wil de hond schreef:Tegen de logica van het Moeder-Theresa syndroom ga ik niet in hoor.

Jullie doen maar lekker waar je je goed bij voelt, leef maar lekker verder in de waan dat je goed bezig bent.

Ik zal het asiel hier in de buurt eens suggereren dat ze er nog 170 honden bij moeten proppen als ze door jullie geholpen willen worden. De huidige overbevolking is blijkbaar geen voldoende reden om op jullie hulp te kunnen rekenen.

Hoewel hulp, een vette vracht honden weghalen is nou ook niet bepaald hulp te noemen.

Hulp is datgene doen dat er voor zorgt dat de volgende generaties niet geboren worden en niet gedumpt worden, hier ter plaatse.

Vrachten honden weghalen maakt alleen maar ruimte voor nieuwe vrachten honden.
Het teveel aan honden hier in Nederland komt door de broodfokkers hoor, niet door buitenlandse honden. Als je nu echt om honden geeft, zou je dat veroordelen en niet gaan zeuren over mensen die iets voor honden willen betekenen i.p.v. over hun rug een hoop geld verdienen op een gemakkelijke manier.

maar ja, honden redden is volgens mij op dit forum altijd foute business. Daarom twijfel ik heel erg aan de liefde voor honden bij veel mensen op dit forum. Vraag me zelfs af waarom ze een hond hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Adriano
Actief

iones schreef:
Wil de hond schreef:Tegen de logica van het Moeder-Theresa syndroom ga ik niet in hoor.

Jullie doen maar lekker waar je je goed bij voelt, leef maar lekker verder in de waan dat je goed bezig bent.

Ik zal het asiel hier in de buurt eens suggereren dat ze er nog 170 honden bij moeten proppen als ze door jullie geholpen willen worden. De huidige overbevolking is blijkbaar geen voldoende reden om op jullie hulp te kunnen rekenen.

Hoewel hulp, een vette vracht honden weghalen is nou ook niet bepaald hulp te noemen.

Hulp is datgene doen dat er voor zorgt dat de volgende generaties niet geboren worden en niet gedumpt worden, hier ter plaatse.

Vrachten honden weghalen maakt alleen maar ruimte voor nieuwe vrachten honden.
Het teveel aan honden hier in Nederland komt door de broodfokkers hoor, niet door buitenlandse honden. Als je nu echt om honden geeft, zou je dat veroordelen en niet gaan zeuren over mensen die iets voor honden willen betekenen i.p.v. over hun rug een hoop geld verdienen op een gemakkelijke manier.

maar ja, honden redden is volgens mij op dit forum altijd foute business. Daarom twijfel ik heel erg aan de liefde voor honden bij veel mensen op dit forum. Vraag me zelfs af waarom ze een hond hebben.
Amen :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Adriano schreef:
Ik beschuldig niemand, zo ook Wil de hond niet, maar zoals jijzelf zegt: iemand kan niet alles weten zo ook Wil de hond niet.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er met jou niet op een normale manier te praten valt; belachelijke antwoorden die nergens op slaan, je gaat nergens echt op in en roept alleen maar wat in het wilde weg.
Bovendien is je quote waardeloos en schuif jij mij nu jouw woorden in de schoenen :schrik:

Succes met je actie, ik hoop van harte dat er iemand bij zit met wat meer verstand die dit project enigszins redelijk kan begeleiden.

Verder laat ik het, wat jou betreft i.i.g., hier maar bij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Wil de hond schreef:Dan zijn al die mensen en instellingen zeer nalatig want hiervan dient onverwijld aangifte gedaan te worden.

Dat dingen verboden zijn en er aangifte van gedaan zou moeten worden is geen sluitend argument dat het niet gebeurt natuurlijk. Ik sta serieus te kijken van het feit dat er in heel Spanje op een fatsoenlijke wijze geeuthanaseerd wordt. Dat is nieuw voor mij.

Hoe gebeurt dat dan in de perrera's?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:

Dat dingen verboden zijn en er aangifte van gedaan zou moeten worden is geen sluitend argument dat het niet gebeurt natuurlijk. Ik sta serieus te kijken van het feit dat er in heel Spanje op een fatsoenlijke wijze geeuthanaseerd wordt. Dat is nieuw voor mij.
Hoe gebeurt dat dan in de perrera's?
Wederom trek je voorbarige conclusies en leg je mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. Erg vermoeiend communiceren zo. Daar heb ik ook helemaal geen zin in.

Geloof nou maar lekker dat jullie bezig zijn iets geweldigs te doen door al deze zielige honden te redden van de dood door inspuiting met chloor.

Dat lijkt me wel zo makkelijk en aangenaam voor jullie allen.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Wil de hond schreef:Wederom trek je voorbarige conclusies en leg je mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. Erg vermoeiend communiceren zo. Daar heb ik ook helemaal geen zin in.

Geloof nou maar lekker dat jullie bezig zijn iets geweldigs te doen door al deze zielige honden te redden van de dood door inspuiting met chloor.

Dat lijkt me wel zo makkelijk en aangenaam voor jullie allen.
Euhm, ik heb werkelijk de indruk dat ik een vraag stel en niet eens een erg foute? Ik vind het gelukkig ook niet zo fijn communiceren met jou, dus dan laten we het gewoon hierbij, geeft niks! :W:
Adriano
Actief

Caro. schreef:
Adriano schreef:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er met jou niet op een normale manier te praten valt; belachelijke antwoorden die nergens op slaan, je gaat nergens echt op in en roept alleen maar wat in het wilde weg.
Bovendien is je quote waardeloos en schuif jij mij nu jouw woorden in de schoenen :schrik:

Succes met je actie, ik hoop van harte dat er iemand bij zit met wat meer verstand die dit project enigszins redelijk kan begeleiden.

Verder laat ik het, wat jou betreft i.i.g., hier maar bij.
Een antwoord die niet in je straatje past zal altijd dom betiteld worden.
Laten we nogmaals bij de feiten blijven, dit project is niet mijn initiatief dus roep hier niet jouw valse aannames, je kan met een gerust hart gaan slapen, dan sluit je ook letterlijk je ogen voor de realiteit.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Wil de hond schreef: Ik ben zo vrij om hier heel serieuze twijfels bij te hebben want we hebben het hier over een bedrag van minimaal een 7.000 euro.

Maar als het inderdaad waar blijkt te zijn dan had er van dat hele fikse bedrag dat nodig is om 65 honden "reisklaar" te maken beter bvb. een nette inslaap-procedure bekostigd kunnen worden.

Want over een week of wat zitten er weer 400 ipv 200 honden in dat asiel.

Ik snap wel dat mensen bezwijken onder de dreiging van "adopteren of ze worden afgemaakt" maar dit soort acties zijn volledig misgeschoten in een land waar op ditzelfde moment 100.000 honden "over" zijn en onder erbarmelijke omstandigheden gehouden worden.

Bovendien, dit soort massa-importen dragen enorm bij aan het creëren van het klimaat waarin in Nederland veel strengere eisen gesteld gaan worden aan de import van honden uit "probleemlanden".

Je zegt dat al die honden dat bovenstaande rijtje bij zich hebben.
Zijn ze dan ook allemaal negatief getest of worden de positief geteste honden ook lekker met wijd gespreide armen ontvangen en onder de Nederlandse knuffels bedolven als ze uit het blik komen rollen?
Het gaat me aan m'n hart dit...

Vooropgesteld dat ik iedere hond een heel fijn baasje en een warm thuis toewens, heb ik ook iets tegen dit 'massale'.

Moritz, mijn hond uit Griekenland, kwam mee met zo'n massaal transport omdat een asiel gedwongen zou sluiten en alle honden afgemaakt zouden worden. Twee buitenlandse stichtingen sloegen de handen ineens en transporteerden per vrachtwagen zo'n 70 honden naar Nederland.

Wat gaat er fout bij zoiets? Niemand kent die 65 of 70 honden, niemand die een goede inschatting van hun karakter, hun gezondheid en hun trauma's kan maken. Geen stichting weet meer bij wie, welke hond hoort en niemand neemt enige verantwoordelijkheid.

En zo krijg je 'Moritzen'.... zwaar getraumatiseerde honden die ook nog eens dagen in een overvolle vrachtwagen (in dit geval bestelbus) zitten. Uitgemergeld en nog erger getraumatiseerd hier komen en baasjes die hun hart verliezen aan zo'n hondje. En dan heeft de hond nog mazzel als een baasje werkelijk d'r hart verliest eraan, want anders wordt het getraumatiseerde van hort naar her gesleurd.

En och, een gezondheidtestje meer of minder, dat heeft geen stichting meer in de gaten. Voorlichting? Ehhh... over wat? waar hoort die hond eigenlijk bij? Wiens verantwoordelijkheid was het ook alweer? Mevrouw, ocht wat sneu dat hij zo vreselijk bang is, we bellen u terug hoor.
Maar ja, wie moet er ook alweer bellen en waarover? Verdorie, 70 honden, we zijn het overzicht kwijt.

En na 4 jaar komt zo'n hond eindelijk zijn ergste trauma's te boven, maar helaas.... de stichting had geen gezondheidstesten gedaan en geen enkele informatie aan de nieuwe eigenaars gegeven (want 'wie, wat, waar?' ook alweer?) en het beestje wordt letterlijk doodziek en sterft een vreselijke dood en laat de bazin totaal ontredderd achter.

Emotioneel? Ja, ik schrijf het heel erg emotioneel op, want dit soort emoties komen hierbij namelijk om de hoek kijken.
Ik gun echt iedere hond een fijne baas, maar haal honden met beleid en op een verstandige manier hierheen. Haal alleen honden waarbij bekeken is of ze niet te zwaar getraumatiseerd zijn en je die honden überhaupt wel een plezier doet met al dat gesjouw. Wellicht zijn sommigen beter af als wat geld besteed wordt aan een zachte dood....
Emotioneel?

Het verhaal kennende vind ik dat je dit behoorlijk neutraal weet te houden.

Je geeft heel duidelijk aan dat er meer is dan alleen maar een transport regelen om zo een fikse meute stumpers van de dood te redden.

Als ik zie hoe moeilijk het al is om op een verantwoorde manier 1 hond naar Nederland te halen en geadopteerd te krijgen dan is het voor mij duidelijk dat zo'n massa-gedoe als dit op de lange duur heel veel hele ernstige problemen gaat geven.

Niet in de eerste plaats voor degenen die dit gebeuren georganiseerd hebben maar voor degenen die uiteindelijk het slachtoffer worden van dit soort emo-acties, de nieuwe eigenaars en hun honden.

Uiteraard, er zullen vast succes-verhalen tussen komen te zitten, gezonde en probleemloze honden die bij geschikte mensen terecht zijn gekomen.

Maar wat hebben mensen als jij en honden als Moritz aan zulke dingen?

En wat heeft de situatie in Spanje eraan?
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Ik snap sowieso het verschil niet. Wat maakt het nu uit waar je je hond "redt"? Nederland of Spanje, het blijven toch honden?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Daar gaat het helemaal niet om.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lin-C schreef:
iones schreef:God wat zou ik er graag een paar op willen vangen maar dat krijg ik hier nooit klaar. Voel me machteloos!
Balen is dat he? Ik heb precies hetzelfde. Zou graag willen helpen door er maar eentje op te vangen, gaat helaas echt niet. :oeps:
Mijn hart breekt vooral bij die optimistische podencobekkies die er tussen zitten, maar ik doe het niet, want een opvanger gaat hier waarschijnlijk nooit meer weg en een nieuwe hond moet 100% passen in mijn hond/katroedeltje.

Wel petje af voor alle mensen die wel een hondje opvangen, hoe je er ook tegenaan kijkt zijn dat hondjes de boffen dat ze een nieuwe kans krijgen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Wil de hond schreef:
DebbieZ schreef:
Wil de hond schreef:Jawel dus. :Q:

En al die honden hebben vast en zeker een geldig paspoort, chip, gezondheidsverklaringen en uitslagen van bloedonderzoeken bij zich.

Over twee weken zit dat asiel weer tot de nok toe vol.
De honden zijn allemaal reisklaar gemaakt en hebben bovenstaand rijtje inderdaad allemaal bij zich.
Ik ben zo vrij om hier heel serieuze twijfels bij te hebben want we hebben het hier over een bedrag van minimaal een 7.000 euro.

Maar als het inderdaad waar blijkt te zijn dan had er van dat hele fikse bedrag dat nodig is om 65 honden "reisklaar" te maken beter bvb. een nette inslaap-procedure bekostigd kunnen worden.

Want over een week of wat zitten er weer 400 ipv 200 honden in dat asiel.

Ik snap wel dat mensen bezwijken onder de dreiging van "adopteren of ze worden afgemaakt" maar dit soort acties zijn volledig misgeschoten in een land waar op ditzelfde moment 100.000 honden "over" zijn en onder erbarmelijke omstandigheden gehouden worden.

Bovendien, dit soort massa-importen dragen enorm bij aan het creëren van het klimaat waarin in Nederland veel strengere eisen gesteld gaan worden aan de import van honden uit "probleemlanden".

Je zegt dat al die honden dat bovenstaande rijtje bij zich hebben.
Zijn ze dan ook allemaal negatief getest of worden de positief geteste honden ook lekker met wijd gespreide armen ontvangen en onder de Nederlandse knuffels bedolven als ze uit het blik komen rollen?
Ik kan me ergens wel vinden in die twijfels, ik gok dat een aanzienlijk deel van die 65 wel wat problemen zal hebben, van gedrag tot aan LM. Aan de andere kant zie ik dit een beetje als een op zich zelf staand iets. Dat asiel gaat dicht dus loopt niet meer vol, er zitten heel veel makkelijk plaatsbare hondjes tussen, en wat er op het laatste moment nog weg kan, is voor die individuele honden toch wel heel erg fijn.
Hanneke2
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Als je zo nodig iets wil doen doe het dan in eigen land ,maar laat die zooi lekker daar zitten .
Als er steeds maar karrenvrachten hierheen word gehaald dan zullen ze het daar ook wel lekker vinden en weinig doen.
Maar goed het zal wel het Gaus syndroom zijn.
Die kwam met een kat/hond op TV en iedereen wilde dat kreng hebben.
Terwijl sommige al een redelijke tijd in het asiel zaten weg te rotten en hele hordes mensen langs zijn kennel hebben zien gaan en het beest geen blik waardig gunden.
Dit is een eeuwenoude discussie, jij zit hier al eeuwen, kom op zeg.

In Nederlandse asiels zitten plaatsbare honden die binnen no-time weg zijn. Iets van 90% wordt succesvol herplaatst. Wat blijft zitten zijn herders, rottweilers en meer groot stoer spul, vaak met gedragsproblemen. Ik en velen met mij zouden daar geen goeie baas voor zijn, terwijl er dus wel een enorme vraag is naar 'makkelijke' volwassen asielhondjes.

In Spanje zitten de asiels vol met vrolijke sociale 'makkelijke' honden. Goeie organisaties plaatsen ook vooral dat makkelijke spul. Dat geeft nul negatieve invloed op het plaatsen van Nederlandse asielhonden.
Roo
Zeer actief

Ik vind dat dat wel is waar het om gaat. Je kunt alles wel in cijfers, feiten en met een globale blik gaan bekijken, maar uiteindelijk zijn het de kleine gebeurtenissen en de kleine succesverhalen die er toe doen. Het kan best zijn dat er honden in die bus zitten die je er inderdaad niet veel plezier meer mee doet, maar die andere 40 honden geef je een betere wereld en een leven! Als die impulsieve acties er niet zouden zijn, zou het maar een gevoelloos geheel zijn. Onze hond werd met zijn 6 broertjes en zusjes op een leeftijd van drie weken bij het asiel afgegeven om een spuitje te krijgen. Hij had er niets van geweten als hij netjes afgemaakt werd, er niets van gevoeld en door hem niet mee te nemen zou zijn plaats inderdaad ook niet meteen opgevuld worden door een andere hond. Zo had hij ook geen ziektes kunnen verspreiden.
Maar natuurlijk hebben ze hem proberen te redden, waarom? Omdat op dat moment die pups hulp nodig hebben en die werd ze gegeven door mensen die het beste voor met ze hebben en die hun gevoel lieten spreken. Ik hoop ook dat die mensen dat altijd blijven doen. Om deze mensen te gaan vergelijken met broodfokkers is ronduit belachelijk. Waarom wordt er nooit gekeken naar gewone fokkers? Ook die fokkers die zich netjes aan de regels houden. Ik zal wel weer duizend dingen naar mijn hond gegooid krijgen, maar waarom wordt dit nooit gezegd. Er zijn teveel honden, fokkers blijven doorfokken, en juist DIE mensen moeten mij en vele anderen maar vertellen dat we geen honden moeten helpen, maar ze daar maar moeten laten zitten en wachten tot het wonderbaarlijk opgelost wordt.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik snap dit soort akties niet goed. Het is een aktie waarin op de emotie van mensen gespeeld wordt en dat kan niet (of zelden) goed voor de honden in kwestie zijn.

Als iemand een hondje uit het buitenland wil halen dan heb ik daar niks op tegen. In dat geval heeft iemand gekozen voor die hond op bepaalde gronden. Dan is er ook (vaak) specifiek voor dát ene hondje gekozen. Hebben mensen vrij goed overwogen wat het inhoudt om juist die hond op te vangen. Is er eea bekend over die specifieke hond, etc.

Met deze aktie haalt men 65, willekeurige, honden uit een overvol asiel naar Nederland om op goed geluk te herplaatsen.
Ik vind dat waanzin :S: .
Als ik het goed begrepen heb is dit asiel een (voormalig) dodingsstation. Ik vraag me af hoeveel er bekend is over de individuele honden aldaar. Waarschijnlijk niks tot een beetje, want wie maakt zich druk om honden die het loodje gaan leggen :19: .
Hoe wil je dan honden, op zo'n korte termijn, uitzoeken die geschikt kunnen zijn om herplaatst te worden? Heb ik het nog niet over de formaliteiten er omheen.

Ik heb er echt mijn ???? bij of je die honden en toekomstige eigenaren wel zo'n plezier doet met deze, in mijn ogen, overhaaste aktie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:maar ja, honden redden is volgens mij op dit forum altijd foute business. Daarom twijfel ik heel erg aan de liefde voor honden bij veel mensen op dit forum. Vraag me zelfs af waarom ze een hond hebben.
Toe maar veel mensen op dit forum houden dus niet van hun hond of honden in het algemeen.
Alleen de Ionessen van deze wereld houden veel van , en zorgen goed voor hun hond(en).
Hoe dom ,arrogant, en bevooroordeeld kun je zijn.
Maar goed ondertussen neem je er zelf ook geen een in huis voor opvang en blijft het enkel bij blaten over andere :ugh:
Het blijft bij jou enkel maar bij woorden,jij de naam en iemand als Wil de daad dat dan weer wel.
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Antwoord op de vraag of er zieke honden hierheen komen kun je hier vinden (antwoord van Jeanneke):
http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... &start=462

Antwoorden op vragen ivm vervoer zijn hier te vinden:
http://www.prozus.nl/index.html
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Als je geraakt bent door het buitenlandse dierenleed en iets wilt doen, zoek dan een betrouwbare stichting en word daar lid van. Staar je niet blind op hoeveel beeldmateriaal van zielige honden je voorgeschoteld krijgt, maar kijk naar de jaarverslagen en de financiële transparantie. Kijk naar de samenstelling van het bestuur en hun werkwijze. :wink:

van de ongeveer 71 stichtingen die zich richten op de hulp aan buitenlandse honden, zijn er een heleboel die als niet bonafide kunnen worden bestempeld.
Het zijn commerciële stichtingen waar het te doen is om de centen. Onder het mom van het goede doel worden soms busladingen opgestapelde pups en jonge honden uit het buitenland gehaald voor de verkoop en om mee te fokken. Dit is natuurlijk wel iets om terdege rekening mee te houden !!!!

Mocht je toch een buitenlandse hond willen, controleer dan hoe jouw pup aankomt in Nederland. Is hij gechipt, zijn er inentingsbewijzen, is er een gezondheidsverklaring van het land van herkomst met bloeduitslagen, waaruit blijkt dat de waardes voor ziektes als Parvo, Leismaniosis en hondsdolheid negatief zijn? Als dat allemaal zo is, kun je met een gerust hart je buitenlandse hond kopen(adopteren) :ok: Ik heb het 1 keer gedaan en heb er nooit spijt van gehad :W:

Ook kan je je bedenken bedenken dat de Nederlandse asielen vol zitten met honden die op zoek zijn naar een veilig en liefdevol huis. :wink:
Daarnaast kan je ook de betrouwbare stichtingen steunen om structureel aan oplossingen te werken op de plek waar het thuis hoort: in het land zelf.

Er zijn dus genoeg mogelijkheden in binnen- en buitenland om honden structureel te helpen zonder elkaar hier op het forum voor rotte vis te hoeven uitschelden :evil:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

"Inspelen op emoties". Nog zo'n dooddoener.
Is het niet zo dat alle instellingen die opkomen voor dieren en mensen in beroerde situaties, zoals ontwikkelingslanden, ravage na natuurramp inspelen op emotie?
Mensen geven alleen maar hulp uit empathie en zonder empathie zou geen enkel goed doel bestaan.

Zullen we dan alle goede doelen maar afschaffen en alle hulp omdat "men inspeelt op emoties"?????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

renee-uk schreef:Ik zal wel weer geen vrienden maken met deze post maar dat moet dan maar.
Bij mij komt het een beetje over als een pup kopen bij een broodfokker, je helpt een hondje maar neemt het probleem niet weg en creëert alleen maar nieuwe ruimte voor de volgende lading puppen uit uitgemolken moeders.
Als het daarom gaat staan veel mensen die hier nu op hun achterste benen staan, wel klaar om die pupkoper te veroordelen en te vertellen dat dat een hele slechte zaak is en dat er een hele problematiek achter dat zielige pupje schuil gaat.
In mijn ogen worden diezelfde mensen opeens ziende blind als het om buitenlandse honden gaat, dan heiligt het doel de middelen opeens wel en dat klopt niet vind ik.

Nogmaals en misschien ten overvloede, ik ben helemaal niet tegen hulp aan buitenlandse honden, voor mij kent liefde geen grenzen, maar als er niks aan de oorzaak gedaan wordt hou je dit soort verschrikkelijke toestanden alleen maar in stand en is de hulp geen daadwerkelijke hulp maar een druppel op een gloeiende plaat.
En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat ik ook niet zo geloof in al die gezondheidsonderzoeken die in deze korte tijd gedaan zouden moeten zijn.
Heel erg "dit dus"!!!

Suzanne
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

gonnie schreef:En al zou ik er een kunnen redden dan is dat toch maar een druppel op een gloeiende plaat.
Nah, daar ben ik het niet mee eens. Als je er één redt, heb je er toch maar één gered... En als er meer mensen zo over denken en naar handelen, dan zou de wereld er een stuk leuker uitzien ;)
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Roo
Zeer actief

Robin schreef:
gonnie schreef:En al zou ik er een kunnen redden dan is dat toch maar een druppel op een gloeiende plaat.
Nah, daar ben ik het niet mee eens. Als je er één redt, heb je er toch maar één gered... En als er meer mensen zo over denken en naar handelen, dan zou de wereld er een stuk leuker uitzien ;)
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Suzanne123 schreef:
renee-uk schreef:Ik zal wel weer geen vrienden maken met deze post maar dat moet dan maar.
Bij mij komt het een beetje over als een pup kopen bij een broodfokker, je helpt een hondje maar neemt het probleem niet weg en creëert alleen maar nieuwe ruimte voor de volgende lading puppen uit uitgemolken moeders.
Als het daarom gaat staan veel mensen die hier nu op hun achterste benen staan, wel klaar om die pupkoper te veroordelen en te vertellen dat dat een hele slechte zaak is en dat er een hele problematiek achter dat zielige pupje schuil gaat.
In mijn ogen worden diezelfde mensen opeens ziende blind als het om buitenlandse honden gaat, dan heiligt het doel de middelen opeens wel en dat klopt niet vind ik.

Nogmaals en misschien ten overvloede, ik ben helemaal niet tegen hulp aan buitenlandse honden, voor mij kent liefde geen grenzen, maar als er niks aan de oorzaak gedaan wordt hou je dit soort verschrikkelijke toestanden alleen maar in stand en is de hulp geen daadwerkelijke hulp maar een druppel op een gloeiende plaat.
En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat ik ook niet zo geloof in al die gezondheidsonderzoeken die in deze korte tijd gedaan zouden moeten zijn.
Heel erg "dit dus"!!!

Suzanne

Nou, een broodfokker doet het allemaal zelf om aan geld te komen. Zonder klant geen broodfokker, toch?
Buitenlandse/asielhondjes zullen er áltijd zijn. 'Klanten' of niet.
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”