De enige 'nadelen' van BARF vind ik o.a. het portioneren. Wij doen dat op dit moment voor 4 honden en 2 katten.
Over een poosje sowieso 5, misschien zelfs 6 honden en 2 katten. Op dit moment is de verdeling heel handig,
maar met 1 (2 of tijdelijk zelfs 3) extra honden is het niet handig. Maar goed, wij zijn met zijn tweetjes en staan
dan gewoon een uur of 3 in de keuken en dan is het ook weer klaar voor 8 weken, beestjes blij -> wij blij.
Andere nadeel is ook al vaak genoemd: vriezer -> duur in aanschaf en extra stroomverbruik.
Tja wij hebben nu een 210 liter vriezer in de schuur staan en dit was echt PRECIES goed voor 4 honden en 2 katten.
Als er straks dus 6 (tijdelijk 7) (of 5 en dan tijdelijk 6) honden zijn en de 2 katten komt dat niet meer uit. We hebben
alweer flink op marktplaats zitten spitten. Een extra vriezer erbij OF een grotere vriezer is gewoon nodig. Tja en dat
regelen we dan maar hè.
Ik zou never nooit meer terug willen op brok. Elke dag is voedsel hier nog steeds feest. Ik heb 1 hond waarmee we
1,5 jaar gekloot hebben met het voer, en uiteindelijk is hij EINDELIJK steady met Carnibest. Daar laten we het dus
maar bij. Ik heb nog één keer een poging gedaan hem toch mee te krijgen met de rest (BARF), maar hij vreet het
gewoon echt niet en wordt dus heel snel weer mager. Aangezien je zo'n beetje elke gram van zijn lijfje ziet
verdwijnen (nadeel van die kale knakkers hè) gaan we er gewoon mee akkoord dat hij altijd Carnibest eet. Hij eet
's morgens trouwens wel met de kippennekken/eendennekken/kalkoennekken mee. Dat lust hij wel graag!
Ik was met brokken duurder uit dan met KVV/BARF. Natuurlijk kun je goedkoper uit zijn als je gewoon het merk pakt
wat in de aanbieding is of wat standaard het goedkoopst is, maar ja..... Mensen die dat doen snap ik sowieso al niet
zo goed.