Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teven in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: loopse teven in losloopgebied

Ongelezen bericht door laeken »

ranetje schreef: Ik laat me niet wegsturen want ik ben er gewoon niet. :wink:

Ik weet dat er zat reuen zijn die helemaal boven hun theewater raken.
En zoals ik al schreef:
Mijn teef is niet de enige complete teef.
Ik hoef "maar" 2 x 3 weken op te letten.
Reueigenaren zitten het hele jaar met voor hun hond interessante teven.

Ik maak dus geen gebruik van mijn "recht" gedurende 6 weken per jaar.
Wat is daar nou zo moeilijk aan? :U:
Ik wel. Ik ben er wel. Ik ben er elke dag 7 dagen in de week, 12 maanden per jaar. Ik woon ook nog eens in een losloop-gebied. :F: Ik weet niet eens wanneer Eva precies loops is. Ik heb er ook nooit problemen mee. Dus waarom zou ik weg blijven/gaan? :denken: Ik neem gewoon de werparm mee en een reu die gaat dekken krijgt een tik als hij niet luistert. Wat is het probleem? Dat Beau zijn zin niet krijgt? :19:

Reuen die over de kook gaan kun je niet loslaten. Die vinden altijd wel wat. Desnoods gaan ze op castraten rijden. Of moeten die ook weg uit losloopgebieden? Als je niks te vertellen hebt over je hond en hij rent op andere mensen af dan vind ik toch dat je zelf een probleem hebt. Sorry.

Daarnaast kan het me weinig schelen als er een reu komt dus waar maakt de reueneigenaar zich dan nog druk om? :denken: Ik loop al op tijden dat er weinig honden zijn en meer kan ik niet doen. Ik kom overigens zeer geregeld loopse teven tegen. Dus als ik weg blijf helpt het toch geen zier. In mijn geval betekent dat overigens dat ik de auto naar de bebouwde kom moet nemen om mijn hond uit te laten. Wedden dat er dan meer mensen last van de geur hebben. :wink:

En natuurlijk ga ik niet met de hond los lummelen. Maar of ik nu fiets, loop, de hond los of vast heb, mensen die hun reu niet aankunnen laten hem toch achter me aan stieren. Dus wat maakt het uit? :U:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:

En zoals ik al schreef:

Ik wel. Ik ben er wel. Ik ben er elke dag 7 dagen in de week, 12 maanden per jaar. Ik woon ook nog eens in een losloop-gebied. :F: Ik weet niet eens wanneer Eva precies loops is. Ik heb er ook nooit problemen mee. Dus waarom zou ik weg blijven/gaan? :denken: Ik neem gewoon de werparm mee en een reu die gaat dekken krijgt een tik als hij niet luistert. Wat is het probleem? Dat Beau zijn zin niet krijgt? :19:

Reuen die over de kook gaan kun je niet loslaten. Die vinden altijd wel wat. Desnoods gaan ze op castraten rijden. Of moeten die ook weg uit losloopgebieden? Als je niks te vertellen hebt over je hond en hij rent op andere mensen af dan vind ik toch dat je zelf een probleem hebt. Sorry.

Daarnaast kan het me weinig schelen als er een reu komt dus waar maakt de reueneigenaar zich dan nog druk om? :denken: Ik loop al op tijden dat er weinig honden zijn en meer kan ik niet doen. Ik kom overigens zeer geregeld loopse teven tegen. Dus als ik weg blijf helpt het toch geen zier. In mijn geval betekent dat overigens dat ik de auto naar de bebouwde kom moet nemen om mijn hond uit te laten. Wedden dat er dan meer mensen last van de geur hebben. :wink:

En natuurlijk ga ik niet met de hond los lummelen. Maar of ik nu fiets, loop, de hond los of vast heb, mensen die hun reu niet aankunnen laten hem toch achter me aan stieren. Dus wat maakt het uit? :U:

Ik ben er ook en dat heeft niks te maken met mijn recht opeisen, in de wijk lopen nog meer honden dus waar moet ik anders mijn hond uitlaten, een tuin heb ik niet. Dus ik heb geen andere keus dan naar het bos te gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:

En zoals ik al schreef:

Ik ben er ook en dat heeft niks te maken met mijn recht opeisen, in de wijk lopen nog meer honden dus waar moet ik anders mijn hond uitlaten, een tuin heb ik niet. Dus ik heb geen andere keus dan naar het bos te gaan.
Zeg dan gewoon dat je geen andere keuze hebt in plaats van allerlei verhalen over "rechten"op te hangen. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

ranetje schreef:
laeken schreef:

En zoals ik al schreef:

Zeg dan gewoon dat je geen andere keuze hebt in plaats van allerlei verhalen over "rechten"op te hangen. :19:
Ik hang toch helemaal niet allemaal verhalen over rechten op? Ik zeg dat ik er loop. Dat zeg ik al de hele tijd. En als ik in een stad zou wonen zou ik mijn loopse teef ook buiten de stad in een losloopgebied uitlaten. :U: Beter dan in de stad waar het vol reuen is. :wink: Ik vind helemaal niet dat ik rechten heb, ik wil alleen mijn hond daar uitlaten waar ik de minste kans op problemen heb en waar ze lekker kan rennen. :ok: Ik heb nergens last van en dus loop ik daar. Ik geloof werkelijk niet dat als iemand een prima luisterend teefje heeft dat loops is dat diegene dan die hond niet meer meeneemt om wildvreemde mensen met reuen niet tot last te zijn. Wie gelooft dat nou? :denken: Vrijwel niemand wil zomaar pups van de eerste de beste reu dus de mensen met een loopse teef letten zelf wel op. :ok: Daar hoeven de eigenaren van reuen zich verder niet druk over te maken over het algemeen. Laten die zich maar druk maken om hun reu die dan niet meer luistert :F:

Want daar ging de topic over. Je mag met je teef niet naar een losloopgebied. Ik vind dat dus onzin. Ongeacht of ik daar woon. Want ik weet niet wie wel eens met een teef door de straten heeft gelopen in een woonwijk? Of in een parkje waar dan zgn aanlijnplicht is? Ik verzeker je dat je liever naar het bos gaat :F: En een jonge hond 3 weken aan de lijn uitlaten vind ik zelf dierenmishandeling. EN mensenmishandeling in mijn geval want ik trek mijn honden niet als ze boordevol energie binnen zitten :N: Ik laat ze niet voor niks elke dag rennen. Dat doe ik deels voor mezelf :smile:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben vandaag (o foei!) met mijn 3 honden, waarvan 1 loopse teef, naar een losloopgebied geweest. Ik heb daar 3 kwartier gelopen en ben geen hond (letterlijk en figuurlijk dus) tegengekomen. Pas toen ik bij de auto terugkwam stopte er een andere auto waaruit een mevrouw en haar hondje stapten.
Ik kan me niet voorstellen dat ik hiermee welke reuen-eigenaar dan ook in de weg heb gezeten. Misschien dat er later wel iemand is geweest wiens reu aan de plasplek van mijn teefje heeft geroken dat ze loops was, maar ik denk niet dat dat de eigenaar zal zijn opgevallen.
Morgen ga ik dus gewoon weer daarheen, of naar een ander rustig losloopgebied.
Op een tijd waarvan ik weet dat het dan geen spitsuur is met honden die worden uitgelaten. En die zijn er best, óók in het drukke westen van het land waar ik woon. :wink:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Suzanne123 schreef:Persoonlijk zou ik, als we ooit een teefje hebben, haar in de loopse periode niet los laten lopen. Ik vind dat in beginsel dom en vragen om problemen. Verbieden kun je het niemand, maar ik vind dat niet getuigen van goed nadenken, hoe goed een hond normaal ook luistert; als ze loops is KAN dat zomaar anders zijn.

Suzanne
Je schrijft al dat je zelf geen teef hebt, hoe denk je dan de situatie van iemand anders in te kunnen schatten? Ik wordt altijd erg moe van dit soort reacties van (sommige) reu-eigenaren. Mijn teven liepen als ze loops waren gewoon los. Zelfs op hoogtijdagen stonden ze prima onder appèl. Dat kan ik toch zeker zelf prima beoordelen?

Ik vind het belachelijk als mensen roepen dat loopse teven niet in een losloopgebied mogen. Ik lijn de loopse teef altijd aan als we een andere hond naderen, niet voor mezelf maar voor de ander, meld ook altijd even dat ze loops zijn zodat de reu-eigenaar zijn of haar maatregelen kan treffen.

En inderdaad, de 'gezellige zondagmiddagwandeling' die sla ik over, maar ach, dat doen we eigenlijk altijd wel.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

LongFields schreef:Ik ben vandaag (o foei!) met mijn 3 honden, waarvan 1 loopse teef, naar een losloopgebied geweest. Ik heb daar 3 kwartier gelopen en ben geen hond (letterlijk en figuurlijk dus) tegengekomen. Pas toen ik bij de auto terugkwam stopte er een andere auto waaruit een mevrouw en haar hondje stapten.
Ik kan me niet voorstellen dat ik hiermee welke reuen-eigenaar dan ook in de weg heb gezeten. Misschien dat er later wel iemand is geweest wiens reu aan de plasplek van mijn teefje heeft geroken dat ze loops was, maar ik denk niet dat dat de eigenaar zal zijn opgevallen.
Morgen ga ik dus gewoon weer daarheen, of naar een ander rustig losloopgebied.
Op een tijd waarvan ik weet dat het dan geen spitsuur is met honden die worden uitgelaten. En die zijn er best, óók in het drukke westen van het land waar ik woon. :wink:

Suzanne, je hebt alle rechten ook met je loopse teefje. Waarom niet? :19: Leven en laten leven en wandel gewoon zoals je gewend bent.

Maar ik word wat kriegelig als ik dit lees:
Ik neem gewoon de werparm mee en een reu die gaat dekken krijgt een tik als hij niet luistert. Wat is het probleem?
De eerste de beste die meent naar mijn reu een tik uit te delen heeft een hèèl groot probleem! Net zo goed dat een teefeigenaar niet wenst dat ik een tik naar die teef uitdeel, wens ik dat je met je jatten van mijn reu afblijft. Je vraagt maar eerst netjes of mijn hond een reu is en je zegt gewoon vriendelijk dat je een loops teefje bij je hebt. Dan lijnen we de boel even aan, passeren elkaar vriendelijk en vervolgen onze wandeling.

Ik hoop je in die hoedanigheid nooit tegen te komen want ik heb geen werparm nodig om jou te vertellen dat je heus te ver bent gegaan. Ik als reu eigenaar hoef jouw aparte tikgedrag absoluut niet te accepteren en zal dit ook niet doen.

Hier vind ik je denkraam erg abstract, het loopse tevenprobleem volledig bij de reu neerleggend en de oplossing is: de reu luistert maar! Wedden dat ik je zo aan je verstand breng dat je hierin veel te ver bent gegaan. Wel als je met je werparm mijn reu raakt, die kans krijg je maar 1 keer! En dan mag je nog heel blij zijn dat je het nog kunt navertellen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wilm@ schreef: Suzanne, je hebt alle rechten ook met je loopse teefje. Waarom niet? :19: Leven en laten leven en wandel gewoon zoals je gewend bent.
O, dank je. :wink:
Wilm@ schreef: Maar ik word wat kriegelig als ik dit lees:
Ik neem gewoon de werparm mee en een reu die gaat dekken krijgt een tik als hij niet luistert. Wat is het probleem?
Dat heeft toch niks met mij te maken? Ik snap dus ook de samenhang tussen mijn reactie en deze hierboven niet. :19:
laeken
Zeer actief

De eerste de beste die meent naar mijn reu een tik uit te delen heeft een hèèl groot probleem! Net zo goed dat een teefeigenaar niet wenst dat ik een tik naar die teef uitdeel, wens ik dat je met je jatten van mijn reu afblijft. Je vraagt maar eerst netjes of mijn hond een reu is en je zegt gewoon vriendelijk dat je een loops teefje bij je hebt. Dan lijnen we de boel even aan, passeren elkaar vriendelijk en vervolgen onze wandeling.
Denk je dat ik een hond voor de lol een tik geef? Ik wil geen nest en als jij je reu er niet af haalt moet ik dat toch doen? Jeetje, reageer niet zo overtrokken. Als jij een teef had die loops was en ik let niet op mijn reu en die gaat dekken krijgt die net zo hard een voetje voor zijn daad. Denk eens na? :wink: Een tik met de werparm? Dat is niks.
Ik hoop je in die hoedanigheid nooit tegen te komen want ik heb geen werparm nodig om jou te vertellen dat je heus te ver bent gegaan. Ik als reu eigenaar hoef jouw aparte tikgedrag absoluut niet te accepteren en zal dit ook niet doen.
En ik hoef je reu niet op mijn teef. Wat wil je nou met dit domme agressieve praten bereiken? Dat ik maar weg ga en thuis ga zitten bibberen met mijn hond omdat jij anders agressief wordt? Jeetje, doe normaal joh.
Hier vind ik je denkraam erg abstract, het loopse tevenprobleem volledig bij de reu neerleggend en de oplossing is: de reu luistert maar! Wedden dat ik je zo aan je verstand breng dat je hierin veel te ver bent gegaan. Wel als je met je werparm mijn reu raakt, die kans krijg je maar 1 keer! En dan mag je nog heel blij zijn dat je het nog kunt navertellen.
Gut, het wordt steeds erger. Straks moet ik nog dood. :smile: Als jij je reu niet van mijn loopse teef af komt halen doe ik het. Dat is doodnormaal hoor. Je reageert hysterisch op iets wat niks voorstelt. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ga ook gewoon of jantje, pietje of klaasje dat nu leuk vind of niet... het bosje zit voor mn deur en ik ga dus echt niet eerst rijden als ze het net een fulltime werkdag opgehouden hebben...
dan mogen ze de druk eraf gooien en dus lekker los lopen en plassen...
Nogmaals mijn teef luistert uitstekend dus ik maak geen problemen...overigens accepteer ik zo goed als nooit andere honden in de buurt van de mijne dus dan ook niet...
zal ook gezellig worden want ik heb altijd een van de reuen erbij mee dus ook als ze loops is.. en die vinden een vreemde reu dan echt geen strak plan... :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
Wilm@ schreef: Suzanne, je hebt alle rechten ook met je loopse teefje. Waarom niet? :19: Leven en laten leven en wandel gewoon zoals je gewend bent.
O, dank je. :wink:
Dat heeft toch niks met mij te maken? Ik snap dus ook de samenhang tussen mijn reactie en deze hierboven niet. :19:
Pas maar op Suzanne, als je een Briard tegenkomt die Tapas wil dekken zit jij met het nest. :pffff:
Want als je die hond duwt of een tik geeft ga je eraan...... :smile:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

laeken schreef: Pas maar op Suzanne, als je een Briard tegenkomt die Tapas wil dekken zit jij met het nest. :pffff:
Oei! :N: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Persoonlijk zou ik, als we ooit een teefje hebben, haar in de loopse periode niet los laten lopen. Ik vind dat in beginsel dom en vragen om problemen. Verbieden kun je het niemand, maar ik vind dat niet getuigen van goed nadenken, hoe goed een hond normaal ook luistert; als ze loops is KAN dat zomaar anders zijn.

Suzanne
Nee dat is niet zomaar anders, ik ken mijn teef en die luistert prima dus dan ook.
Dat jij mij dan dom vind dat is jouw probleem, mijn meisje kan lekker poepen en plassen want dat weigert ze resoluut aangelijnd.
Ik vind het dom om een teef die luistert niet los te laten, zeker van het type hond wat ik heb, honden die hun energie kwijt moeten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou zitten we hier wel allemaal te speculeren, inclusief werparmen, en acties die daar dan weer op zullen volgen :mrgreen: Maar ik vraag me af hoeveel mensen in het dagelijks leven echt serieuze problemen meemaken rondom loopse teef/reu die wil dekken? Nou loop ik dus gewoon op losloopplekken met mijn loopse teef, hele rustige losloopplekken. En ook gewoon aan de flex grote rondes door de wijk. Ik roep ruim van afstand dat ze loops is, en de zeer zeldzame keren dat er toch een reu de baas te slim af is (dat is overigens altijd gewoon ergens in een straat) graai ik die bij de halsband en laat de baas zijn hond op komen halen.
Ik heb eigenlijk nooit woorden, laat staan slaande ruzie, rondom mijn loopse teef en andermans reuen. En volgens mij ben ik daar helemaal niet zo uitzonderlijk in? :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

laeken schreef: En een jonge hond 3 weken aan de lijn uitlaten vind ik zelf dierenmishandeling. EN mensenmishandeling in mijn geval want ik trek mijn honden niet als ze boordevol energie binnen zitten :N: Ik laat ze niet voor niks elke dag rennen. Dat doe ik deels voor mezelf :smile:
Ja, precies. Dat hoef ik bij Tapas ook écht niet te doen, dan word ik gillend gek na een aantal dagen alleen aangelijnd uitlaten. Die heeft echt de uitlaatklep van het lekker hard rennen en achter haar moeder en oma aan racen nodig om thuis moe maar voldaan en lekker rustig te zijn.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Moos schreef:Ik heb eigenlijk nooit woorden, laat staan slaande ruzie, rondom mijn loopse teef en andermans reuen. En volgens mij ben ik daar helemaal niet zo uitzonderlijk in? :wink:
Ik ook niet, dat schreef ik eerder ook al inderdaad. En ik heb toch de afgelopen 10 jaar 2x per jaar een loopse Sjefke gehad, en een jaar of 6 een 2x per jaar loopse Nozem, en dan nu 2x een loopse Tapas erbij.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Nou zitten we hier wel allemaal te speculeren, inclusief werparmen, en acties die daar dan weer op zullen volgen :mrgreen: Maar ik vraag me af hoeveel mensen in het dagelijks leven echt serieuze problemen meemaken rondom loopse teef/reu die wil dekken? Nou loop ik dus gewoon op losloopplekken met mijn loopse teef, hele rustige losloopplekken. En ook gewoon aan de flex grote rondes door de wijk. Ik roep ruim van afstand dat ze loops is, en de zeer zeldzame keren dat er toch een reu de baas te slim af is (dat is overigens altijd gewoon ergens in een straat) graai ik die bij de halsband en laat de baas zijn hond op komen halen.
Ik heb eigenlijk nooit woorden, laat staan slaande ruzie, rondom mijn loopse teef en andermans reuen. En volgens mij ben ik daar helemaal niet zo uitzonderlijk in? :wink:
afgelopen loopsheid 1 vreemde reu, een BC... Xena was duidelijk genoeg tegen hem, 'dat dacht ik niet' :N: :F:
ps. gelukkig liep ik toen alleen met haar....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
laeken schreef: En een jonge hond 3 weken aan de lijn uitlaten vind ik zelf dierenmishandeling. EN mensenmishandeling in mijn geval want ik trek mijn honden niet als ze boordevol energie binnen zitten :N: Ik laat ze niet voor niks elke dag rennen. Dat doe ik deels voor mezelf :smile:
Ja, precies. Dat hoef ik bij Tapas ook écht niet te doen, dan word ik gillend gek na een aantal dagen alleen aangelijnd uitlaten. Die heeft echt de uitlaatklep van het lekker hard rennen en achter haar moeder en oma aan racen nodig om thuis moe maar voldaan en lekker rustig te zijn.
Precies. Het is wel erg makkelijk praten als je zegt dat je je teef maar aangelijnd moet houden. Misschien willen zij onze honden 3 weken in huis zonder ze te laten rennen? :engel: Ik niet in elk geval en geen haar op mijn hoofd die daar aan gaat beginnen. Zeker niet omdat ze gewoon los kan, loops of niet loops.

En inderdaad, ik heb wel eens een beetje last van reuen gehad en ook wel eens best erg, maar dat was niet eens in een losloopgebied. Dat was een losgebroken ambull. Die liep achter mijn aangelijnde loopse teef aan in aanlijngebied op het fietspad. In een losloopgebied heb ik nooit problemen gehad maar daar zijn meestal ook reuen die lekker mogen rennen en die dus niet helemaal gefrustreerd zijn als in een woonwijk aan de lijn. :pffff:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Die ene keer dat ik op een zeer onchristelijke tijd eens met mijn teef het losloopgebied bezocht had ik direct een vreemde reu op bezoek.
Nadat ik deze met grote moeite van mijn teef had afgewerkt en vasthad aan zijn halsband kwam de reuenbaas opdagen..."als jij zo stom bent hier met je loopse teef te lopen mag hij van mij" kreeg ik toegebeten.

Jammergenoeg ben ik niet zo ad rem in het echte leven als op een forum....

Ik zoek het echt niet op, maar ik woon in een dusdanig druk gebied dat ik het simpelweg niet ontwijken kan. Het losloopgebied is druk, de wijk is druk :19:
En niet alle honden luisteren perfect, ik zou liegen als ik deed alsof mijn teef super onder appel staat, ook ik moet wel eens mijn verontschuldigingen aanbieden bij een andere hondenbaas.....maar dat laatste vinden mensen blijkbaar zo moeilijk dat het makkelijker is een ander voor rotte vis uit te maken......
Wilm@

laeken schreef:

-----------------------------------------------------------------------------
Pas maar op Suzanne, als je een Briard tegenkomt die Tapas wil dekken zit jij met het nest. :pffff:
Waarom moet Suzanne oppassen? Zij dreigt toch niet om een reu bij voorbaat al met een werparm te meppen? Jij wel. Als jij zo bang bent voor een nest dien je gewoon even je teefje aan te lijnen, elkaar vriendelijk te passeren en je wandeling te vervolgen zoals ik al eerder schreef.

Beetje menselijkheid naar elkaar toe, zonder dreigementen over het meppen naar een reu, komt niet in jouw denkraam voor. Je doet maar wat je niet laten kan, maar van mijn reu blijf je gewoon af.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

nou ik loop er ook gewoon met mn loopse teven die willen toch niet gedekt worden door vreemden reuen die snauwen ze wel af en mocht er toch een reu op komen haal ik hem er af als er geen eigenaar in de buurt is
en als hij er niet af wilt moet je toch wat
ik zou dan ook rustig de ballen werper gebruiken aleen die heb ik nooit bij me ik heb geen ballen gekken :engel:
maar ik snap de reacties hier boven wel en kan me er helemaal in vinden
als ik aleen met me honden in het bos loop en er komt een reu op mijn teven en krijg hem er niet af zal ik toch in sommige hun ogen hard iets moeten toepassen ik met mn 168m en 54 kilo ongeveer zou er dan niet zomaar ff een grote reu af kunnen krijgen die er echt niet af wil
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mijn teven lopen los, ook als ze loops zijn. Maar wel altijd bij me in de buurt. Ik heb zelf alle eventuele tegemoetkomende reuen (nou ja, honden) in de gaten en voordat de reu erop kan zitten, heb ik mijn teef aan het zitten en zit ik er zelf bovenop. Knappe reu die er dan nog bij kan.

Ik heb wel eens gehad dat een reu een apport aan het halen was in het bos (officieel aangelijnd) en hij kwam ons tegen met aangelijnde Miep, en de bazen waren een eind weg maar aan het fluiten. Gelukkig had ik toen alleen Miep loops. Maar daar zat ik dan bovenop Miep met die dode fazant een meter van ons af. Ik heb Saar als lokkertje voor ons uit laten rennen, reu aan de korte jachtlijn van Saar gedaan en Miep aan haar eigen lijntje. Beiden aan een andere kant naast me en Saar opdracht gegeven om te gaan rennen (en ik dus ook rennen).
Reu bij eigenaar afgeleverd met de mededeling dat de fazant helaas nog daar en daar lag, maar dat ik zo snel mogelijk het bos uit zou gaan zodat hij het apport overnieuw kon proberen.

Ik had hun jachttraining even verstoord (maar ja, wist ik ook niet). Reu keurig afgeleverd en medegedeeld dat ik via het kortste pad het bos zou verlaten. Prima toch?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vanavond dus gewoon wezen trainen. Was niet eens een probleem. Alle reuen deden gewoon wat ze moesten doen. Terwijl ze toch allemaal intakt zijn.
En ook Indy deed het prima.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ik heb mijn teven altijd los laten lopen ook als ze loops zijn/waren, en als er een reu komt kijken moet de teef gaan zitten. Tegenwoordig hoef ik ook niet meer bang te zijn voor mensen als Wilm@, mijn reu zorgt er wel voor dat er geen andere reu in de buurt komt. :zweep: :N:

Als je een hond los laat lopen, reu of teef maakt niet uit, dan hoort die gewoon onder appèl te staan, ook als er een loopse teef in de buurt is en anders moet je de hond gewoon aanlijnen.
Afbeelding
Mona Lispet
Actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mona Lispet »

ook ik loop altijd met mijn loopse teef los in het losloopgebied.
wel vind ik dat je rekening met elkaar dient te houden.
als ik een andere hond tegen kom gaat ze aan de lijn tot ik weet wat het is.
laat ook even weten dat ze loops is.
heb eingelijk nog nooit problemen gehad buiten een hele hitsige flatcoat.
maar die was altijd hitsig of ze nu loops waren of niet.
dus mijn eigen teef op zit en blijf en de reu aangelijnd tot de bazin bij me was.
geen probleem doorlopen en rekening houden met elkaar.
Mijn Weimaraner is mijn grootste vriend
Afbeelding
http://www.fromlunaslegacy.nl
Wilm@

Jay schreef:Ik heb mijn teven altijd los laten lopen ook als ze loops zijn/waren, en als er een reu komt kijken moet de teef gaan zitten. Tegenwoordig hoef ik ook niet meer bang te zijn voor mensen als Wilm@, mijn reu zorgt er wel voor dat er geen andere reu in de buurt komt. :zweep: :N:

Als je een hond los laat lopen, reu of teef maakt niet uit, dan hoort die gewoon onder appèl te staan, ook als er een loopse teef in de buurt is en anders moet je de hond gewoon aanlijnen.
Ik wist niet dat je bang zou moeten zijn 'zoals mensen als Wilma'. Wilma is een uitermate vriendelijk persoon die verwacht dat zowel de loopse teef als de reu even worden aangelijnd als ze elkaar passeren. Dus niet de teef los en de reu aangelijnd.

Leg de loopsheid van je teef niet volledig neer bij de reu maar neem ook je eigen verantwoording. Doe ik ook met mijn reu. Barca is een herder en blijft bij mij in de buurt. Zodra er een loopse teef aan komt lopen zal hij, en daar is hij een intacte reu voor, heus wel een reactie geven. Dan lijn ik hem vooraf gewoon even aan, niks mis mee. En, wens jij dan met je loopse teef los door te lopen? Waarom leg je de verantwoording van jouw loopse teef volledig bij mijn intacte reu neer!

Hoeveel loopse teven denk jij dat ik weg heb moeten houden bij mijn uit voorzorg aangelijnde reu? En nee, ik mep geen loopse teef met een werparm, ook niet als de eigenaresse denkt dat die loopse teef wel los mag lopen want de reu dient onder àppel te staan? Wel eens gehoord van normaal dierlijk instinkt?

Wat ik dan onbegrijpelijk vind is dat je schrijft dat je tegenwoordig niet meer bang hoeft te zijn zoals mensen als 'Wilma.' Tamelijk overdreven hysterisch gezwam en onnodig sfeerbepalend. Bovendien grievend omdat je mij in persoon totaal niet kent.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik wou al vragen of deze honden eigenaar zou wedden, met zijn reu :engel: .
maar goed ik mag niet kinderachtig doen :engel:
ik ben gewoon niet blij met loopse teven, ik snap dat ze uit moeten , maar ik wordt niet vrolijk van de reactie van Gil op die geurtjes.
dan maar een aansteller :pffff: :U: kan me niet schelen .
ik kom ze lieve niet tegen :Q:
laeken
Zeer actief

Wilm@ schreef:
laeken schreef:

-----------------------------------------------------------------------------
Waarom moet Suzanne oppassen? Zij dreigt toch niet om een reu bij voorbaat al met een werparm te meppen? Jij wel. Als jij zo bang bent voor een nest dien je gewoon even je teefje aan te lijnen, elkaar vriendelijk te passeren en je wandeling te vervolgen zoals ik al eerder schreef.

Beetje menselijkheid naar elkaar toe, zonder dreigementen over het meppen naar een reu, komt niet in jouw denkraam voor. Je doet maar wat je niet laten kan, maar van mijn reu blijf je gewoon af.
Laatste keer. Er staat: een reu die niet luistert en die gaat dekken. Ik ga echt geen reu een tik geven die je gewoon komt halen hoor. Wat denk je nou? :denken: En waarom hou je dat zo vast? Of mijn teef nu aan de riem is of los maakt overigens weinig tot niks uit. Waar ik het over heb is een reu die ondanks alles toch erop springt. Dan ga ik niet meer hopen dat het dan maar mislukt ofzo. Zou jij ook niet doen. Je doet gewoon boos om het boos doen want je blijft aankomen met voorbeelden die niet van toepassing zijn. Natuurlijk lijn ik mijn hond aan, natuuurlijk vraag ik jou dat te doen. Natuurlijk is er dan niks aan de hand. Maar ik heb ook wel eens honden achter me aan gehad waar ik helemaal geen baas bij zag. Waar ik NEE! :neenee: tegen gezegd heb. En als die dan gewoon op mijn teef springen...tja....ik neem die pups niet. Klaar. En de enige reden dat die reu dan een tik krijgt is omdat de baas niks doet, niks anders helpt en ik geen pups wil. Dat is normaal. :wink:
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Lief schreef:Die ene keer dat ik op een zeer onchristelijke tijd eens met mijn teef het losloopgebied bezocht had ik direct een vreemde reu op bezoek.
Nadat ik deze met grote moeite van mijn teef had afgewerkt en vasthad aan zijn halsband kwam de reuenbaas opdagen..."als jij zo stom bent hier met je loopse teef te lopen mag hij van mij" kreeg ik toegebeten.

Jammergenoeg ben ik niet zo ad rem in het echte leven als op een forum....

Ik zoek het echt niet op, maar ik woon in een dusdanig druk gebied dat ik het simpelweg niet ontwijken kan. Het losloopgebied is druk, de wijk is druk :19:
En niet alle honden luisteren perfect, ik zou liegen als ik deed alsof mijn teef super onder appel staat, ook ik moet wel eens mijn verontschuldigingen aanbieden bij een andere hondenbaas.....maar dat laatste vinden mensen blijkbaar zo moeilijk dat het makkelijker is een ander voor rotte vis uit te maken......
:ok: Kan het niet meer met je eens zijn.

Senna luistert over het algemeen erg goed, maar het zal maar net die éne keer niet zo zijn.
Ze noemen het niet voor niets LOOPS zijn. Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ze gaat gewoon 2,5 a 3 weken aan de lijn.

Ongeacht of sommigen dat dierenmishandeling vinden of niet. :19: Ik heb geen zin in een 'oepsnestje'.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Daisy@ schreef:Vanavond dus gewoon wezen trainen. Was niet eens een probleem. Alle reuen deden gewoon wat ze moesten doen. Terwijl ze toch allemaal intakt zijn.
En ook Indy deed het prima.
Dat is niet het zelfde als een wandeling in een losloopgebied :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”