sorry ik moet zeggen de 2 die dit filmpje goed pratenmalinois schreef:dan moet je toch beter lezentkuijernl schreef:het valt mij wel op dat degene die dit filmpje "goedkeuren" mechelse herders hebben (als ik het goed begrepen heb)

Moderator: moderatorteam
sorry ik moet zeggen de 2 die dit filmpje goed pratenmalinois schreef:dan moet je toch beter lezentkuijernl schreef:het valt mij wel op dat degene die dit filmpje "goedkeuren" mechelse herders hebben (als ik het goed begrepen heb)
tkuijernl schreef:sorry ik moet zeggen de 2 die dit filmpje goed pratenmalinois schreef:dan moet je toch beter lezentkuijernl schreef:het valt mij wel op dat degene die dit filmpje "goedkeuren" mechelse herders hebben (als ik het goed begrepen heb)
Ik heb het helemaal niet over de gemidddelde cursusganger, ik heb het over mezelf.djmallinois schreef:denk jij dat de gemiddelde cursus ganger in staat is om die hond zelf te zoekenrenee-uk schreef:Eens, dan zou ik daar heel zorgvuldig een hond voor uitzoeken.malinois schreef: maar ook niet iedereen heeft behoefte aan een correctie door een wildvreemde hond... al had ik mijn andere honden niet, dan nog had ik dit absoluut niet gewild.
Moet dat dan? Op een cursus ga ik er vanuit dat er aandacht is voor de hond maar ook voor de geleider en zijn tekortkomingen... en dus geen vreemde honden die even gaan corrigeren... ik zie werkelijk het nut niet.djmallinois schreef: denk jij dat de gemiddelde cursus ganger in staat is om die hond zelf te zoeken
natuurlijk is er aandacht voor de hond en geleider en in99% van de gevallen worden problemen niet zo opgelost.er word nu verondersteld dat bijna alle problemen zo opgelost worden.malinois schreef:Moet dat dan? Op een cursus ga ik er vanuit dat er aandacht is voor de hond maar ook voor de geleider en zijn tekortkomingen... en dus geen vreemde honden die even gaan corrigeren... ik zie werkelijk het nut niet.djmallinois schreef: denk jij dat de gemiddelde cursus ganger in staat is om die hond zelf te zoeken
Nee, maar dat heeft de gemiddelde cursus ganger ook absoluut niet nodig, eigenlijk heeft niemand dat nodig. Wat is eigenlijk de meerwaarde van een pup door een wildvreemde volwassen reu te laten corrigeren,djmallinois schreef:denk jij dat de gemiddelde cursus ganger in staat is om die hond zelf te zoekenrenee-uk schreef:Eens, dan zou ik daar heel zorgvuldig een hond voor uitzoeken.malinois schreef:
maar ook niet iedereen heeft behoefte aan een correctie door een wildvreemde hond... al had ik mijn andere honden niet, dan nog had ik dit absoluut niet gewild.
haha, dat is dus Amantje en voor de deuvel niet bang. Hij is nu al heel zelfstandig, maar helemaal verliefd op zijn bazinnetje, dus dat gaat goed.Carmen schreef:Nou als ik naar je onderschrift kijk zie ik dat de middelste pup zich verstopt achter de rest en of die angstig isMelanie 74 schreef:Trouwens, mijn teef is aangekeurd en heeft een gedragstest ondergaan. Waar uit kwam dat ze zeker maar terughoudend is. Denk je dat ik met een angstige teef toestemming zou hebben gekregen, jammer dat je zomaar oordeelt over iets waar je totaal geen verstand van hebt.
Met de keuze van de dekreu heb ik wel degelijk op het karakter gelet. Hij is open en zeer vriendelijk.
Dus je opmerking maakt mij heel pissig, alsof ik angstige pups op de wereld heb gezet.
Nee, je opmerking slaat kant noch wal.
Als het nu pup is die echt alle anderen omver donderd, is het wel een ander verhaal. Maar die puppy's kom ik gelukkig niet vaak tegen in mijn hondenschool. Dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.
Budkes schreef:
Nee, maar dat heeft de gemiddelde cursus ganger ook absoluut niet nodig, eigenlijk heeft niemand dat nodig. Wat is eigenlijk de meerwaarde van een pup door een wildvreemde volwassen reu te laten corrigeren,zelfde als een pup door een wildvreemd mens laten corrigeren, geen enkele meerwaarde dus.
Op laten groeien in een roedel valt sowieso niet te vergelijken met gooi maar in de groep, en we zetten er een dominante reu op (dominant tov wie of wat? puppy's van 12 weken?) die de boel regelt.
Jij geeft zelf aan dat jouw honden opgroeien in een roedel met een dominante reu. Ja dat hebben we hier ook. Maar alle puppy's die hier binnen komen beginnen heel voorzichtig en de reuen stortten zich er ook niet in 1 keer op. Dat is aftasten en aftasten en dat wordt elke dag een stukje intensiever. Ze zullen ook wel moeten, ze moeten nog 12 jaar met elkaar en met mij samen leven. Maar niet met die dominante reu van jou, de logica ontgaat me volkomen.
en nog eenmalinois schreef:Budkes schreef:
Nee, maar dat heeft de gemiddelde cursus ganger ook absoluut niet nodig, eigenlijk heeft niemand dat nodig. Wat is eigenlijk de meerwaarde van een pup door een wildvreemde volwassen reu te laten corrigeren,zelfde als een pup door een wildvreemd mens laten corrigeren, geen enkele meerwaarde dus.
Op laten groeien in een roedel valt sowieso niet te vergelijken met gooi maar in de groep, en we zetten er een dominante reu op (dominant tov wie of wat? puppy's van 12 weken?) die de boel regelt.
Jij geeft zelf aan dat jouw honden opgroeien in een roedel met een dominante reu. Ja dat hebben we hier ook. Maar alle puppy's die hier binnen komen beginnen heel voorzichtig en de reuen stortten zich er ook niet in 1 keer op. Dat is aftasten en aftasten en dat wordt elke dag een stukje intensiever. Ze zullen ook wel moeten, ze moeten nog 12 jaar met elkaar en met mij samen leven. Maar niet met die dominante reu van jou, de logica ontgaat me volkomen.
Maar het hele punt is dat die pup zich keurig gedraagt. Ze rukt geen speeltjes uit de bek van vreemde honden, ze probeert niet bovenop ze te klimmen, ze bijt niet in hun poten en ze blaft ze niet uitdagend aan. Ze wil gewoon normaal contact maken, en die andere honden motten haar niet. En als ze enige interesse toont in een speeltje waar op dat moment helemaal niet mee wordt gespeeld, krijgt ze op haar donder.djmallinois schreef:volgens mij krijg je zelfvertrouwen als je geleerd wordt hoe je je in situaties moet gedragen, en daar is dit een voorbeeld van.
stel dat de hond op 2 jarige leeftijd voor het eerst een speeltje van een dominantere hond afpakt.
Denk je dat die hond dan even tolerant is als nu bij de pup???????
volgens mij heeft de pup wat geleerd en of bevestigd gekregen waar hij de rest van zijn leven wat aan heeft.
En natuurlijk horen daar ook heel veel positieve ervaringen bij.
Wat een rare opmerking.Martijn schreef:Waarom bespreek je het niet op een berghondenforum als je alleen maar geinteresseerd bent in wat kenners te zeggen hebben?Melanie 74 schreef: Verdiep je eerst eens in Berghonden voordat je dat soort idiote uitspraken doet..
Dit heeft waarschijnlijk ook te maken dat jij als geleider je eigen boontjes wel kan doppen,ik heb mijn jonge honden voor dergelijke problemen ook niet bij vreemde honden gehad.Maar jammer genoeg krijg ik elke cursus wel een hond die dergelijke gedrags regels niet heeft meegekregen en als de eigenaren dan ten einde raad bij ons op cursus komen is mijn ervaring dat na een dergelijke correctie de hond behoorlijk inbind en juist weer toegankelijk word voor zijn eigenaar. daarmee is uiteraard niet het probleem opgehouden, maar wel tijdelijk waardoor er mee te trainen valt[/quote]djmallinois schreef:maar ook niet iedereen heeft behoefte aan een correctie door een wildvreemde hond... al had ik mijn andere honden niet, dan nog had ik dit absoluut niet gewild.
PreciesInge O schreef:zou het nu maar net de lengte van dit filmpje hebben geduurd - ach, dan was ze weer een ervaring rijker en geen man overboord. maar als dit langer en herhaaldelijk op die manier doorgaat vind ik het verre van een leerrijke boodschap voor een toch al niet rouwdouwerige pup.
Ik had mijn hond/pup meteen weggehaald als die op zo'n manier omver was gelopen door die zwart-witte. Ik zie daar geen correctie in (de pup deed in mijn ogen niks verkeerd), maar meer een afreageren omdat die hond zelf niet aan de speeltjes mocht komen.Inge O schreef:dat is dus ook waarom ik er niks leuks kon in ontdekken en waarom ik er nul toegevoegde waarde zou in zien voor mijn pup.Hanneke2 schreef:
Maar het hele punt is dat die pup zich keurig gedraagt. Ze rukt geen speeltjes uit de bek van vreemde honden, ze probeert niet bovenop ze te klimmen, ze bijt niet in hun poten en ze blaft ze niet uitdagend aan. Ze wil gewoon normaal contact maken, en die andere honden motten haar niet. En als ze enige interesse toont in een speeltje waar op dat moment helemaal niet mee wordt gespeeld, krijgt ze op haar donder.
zou het nu maar net de lengte van dit filmpje hebben geduurd - ach, dan was ze weer een ervaring rijker en geen man overboord. maar als dit langer en herhaaldelijk op die manier doorgaat vind ik het verre van een leerrijke boodschap voor een toch al niet rouwdouwerige pup.
Ja en nee. Je hebt hier wel te maken met een GT die deze manier hanteerd en daar ook haar (in mijn ogen) niet zo geschikte honden voor gebruikt.Jaap* schreef:PreciesInge O schreef:zou het nu maar net de lengte van dit filmpje hebben geduurd - ach, dan was ze weer een ervaring rijker en geen man overboord. maar als dit langer en herhaaldelijk op die manier doorgaat vind ik het verre van een leerrijke boodschap voor een toch al niet rouwdouwerige pup.![]()
Het verhaal er omheen maakt dat het een vervelend gebeuren is.
jij bent instructeur?djmallinois schreef:niet iedereen op de puppiecursus heeft thuis zon hondmalinois schreef:Ik denk dat je dan hele grote problemen met mij als baasje zou hebben ik zou dat dus absoluut niet accepterendjmallinois schreef: Als ik bij ons op de puppiecursus dominante pups heb die zich niet laten corigeren door leeftijdgenoten,en niet door voorzichtig corrigerende volwassen honden dan laat ik ze kennis maken met mijn eigen reu die zeer dominant is en stevig ingrijpt.
De pup schrikt zich een hoedje , maar weet wel voor de rest van zijn leven dat er regels zijn.Dat doet mijn teef wel zulke dingen daar heb ik geen vreemde reu voor nodig....
djmallinois schreef:volgens mij heb ik gezegd dat daar vaak niet op gelet word en dat ik dat jammer vind. ik heb niet gezegd dat jij daar niet op gelet hebt. Ook vind ik je pup op het filmpje in tegenstelling tot anderen niet angstig, hij gedraagd zich gewoon wat onderdanig en daar zie ik gezien de situatie geen probleem in.Melanie 74 schreef:Trouwens, mijn teef is aangekeurd en heeft een gedragstest ondergaan. Waar uit kwam dat ze zeker maar terughoudend is. Denk je dat ik met een angstige teef toestemming zou hebben gekregen, jammer dat je zomaar oordeelt over iets waar je totaal geen verstand van hebt.
Met de keuze van de dekreu heb ik wel degelijk op het karakter gelet. Hij is open en zeer vriendelijk.
Dus je opmerking maakt mij heel pissig, alsof ik angstige pups op de wereld heb gezet.
Nee, je opmerking slaat kant noch wal.
Als het nu pup is die echt alle anderen omver donderd, is het wel een ander verhaal. Maar die puppy's kom ik gelukkig niet vaak tegen in mijn hondenschool. Dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.
Maar jij weet net zo goed als mij dat er bij veel honden die op schoonheid gefokt worden de karakters op de laatste plaats komen om die ene kampioen te fokken. Ben 20 jaar instructeur in gehoorzaamheid en africhting en kan hier helaas handen vol voorbeelden van geven.
djmallinois schreef:natuurlijk is er aandacht voor de hond en geleider en in99% van de gevallen worden problemen niet zo opgelost.er word nu verondersteld dat bijna alle problemen zo opgelost worden.malinois schreef:Moet dat dan? Op een cursus ga ik er vanuit dat er aandacht is voor de hond maar ook voor de geleider en zijn tekortkomingen... en dus geen vreemde honden die even gaan corrigeren... ik zie werkelijk het nut niet.djmallinois schreef: denk jij dat de gemiddelde cursus ganger in staat is om die hond zelf te zoeken
alleen in extreme omstandigheden waarbij de geleider ondanks alles wat regulier een oplossing is geen grip op zijn te dominante hond krijgt,heb ik dit wel eens gedaan. en mijn ervaring is dat de hond in kwestie daarop reageerde door niet als een dwaas naar alles te willen bijten waardoor er een situatie ontstaat waar de geleider grip op krijgt en daar op voort kon bouwen.
bij dit voorbeeld was de situatie zo dat als deze cursus niet zou lukken ze de hond zouden laten inslapen.
ze hebben na deze cursus nog twee cursussen gevolgd en hebben de hond nog steeds.
Hier ookrenee-uk schreef:en nog eenmalinois schreef:Budkes schreef:
Helemaal mee eensmassam schreef:jij bent instructeur?malinois schreef:Ik denk dat je dan hele grote problemen met mij als baasje zou hebben ik zou dat dus absoluut niet accepterendjmallinois schreef: Als ik bij ons op de puppiecursus dominante pups heb die zich niet laten corigeren door leeftijdgenoten,en niet door voorzichtig corrigerende volwassen honden dan laat ik ze kennis maken met mijn eigen reu die zeer dominant is en stevig ingrijpt.
De pup schrikt zich een hoedje , maar weet wel voor de rest van zijn leven dat er regels zijn.Dat doet mijn teef wel zulke dingen daar heb ik geen vreemde reu voor nodig....
![]()
ik snap de meerwaarde van een stabiele volwassen teef!! bij de opvoeding van je pup. maar als jij je reu op mijn pup af zou sturen zou ik toch echt niet klaar met jou zijn
Krijg je pups van 12 weken met zulke problemen dat de eigenaars ten einde raad zijn op les?djmallinois schreef: Dit heeft waarschijnlijk ook te maken dat jij als geleider je eigen boontjes wel kan doppen,ik heb mijn jonge honden voor dergelijke problemen ook niet bij vreemde honden gehad.Maar jammer genoeg krijg ik elke cursus wel een hond die dergelijke gedrags regels niet heeft meegekregen en als de eigenaren dan ten einde raad bij ons op cursus komen is mijn ervaring dat na een dergelijke correctie de hond behoorlijk inbind en juist weer toegankelijk word voor zijn eigenaar. daarmee is uiteraard niet het probleem opgehouden, maar wel tijdelijk waardoor er mee te trainen valt
en dan weet je niet wat een dominante hond is of probeer je dan niet serieus te zijnmalinois schreef:djmallinois (mallinois met dubbel l?????)
Ik weet uit ervaring dat Mascha duvelsgoed weet waar ze het over heeft, zij is een goede instructrice.
Nog bij scholing nodigdjmallinois schreef:en nog iets. wat in godsnaam is een dominante hond
dagmar88 schreef:Dacht het niet, jij wel in quoten.djmallinois schreef:Nog bij scholing nodigmassam schreef:en nog iets. wat in godsnaam is een dominante hond![]()
?????????????????????????????
Dacht het niet, jij wel in quoten.[/quote]dagmar88 schreef:Nog bij scholing nodigdjmallinois schreef:en nog iets. wat in godsnaam is een dominante hond![]()
?????????????????????????????