Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petitie tégen Cesar Milan
Moderator: moderatorteam
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Gos
- Zeer actief
Re: Petitie tégen Cesar Milan
Wat goed gezegd Jaap! Helemaal mee eens, en precies wat ik zelf ook dacht bij de Coonhound.
Het arme beest werd letterlijk gesmoord in "liefde".
Het arme beest werd letterlijk gesmoord in "liefde".
-
Marion.
En krijg je daar dan orgasmes van?LongFields schreef:Ik weet het wel hoor, iets wat Nederlanders nu eenmaal doen, ook al zijn ze geëmigreerd naar Canada:Marion. schreef:Kun je mij alsjeblieft vertellen wat je hier op een Nederlands hondenforum zoekt? Over honden kun je al niet praten, over Nederlanders ook al niet. Wat mót je hier dan????rubyred schreef:
Denk je nu echt dat zulke onzin ook in andere landen gebeurd............???
Je mag gewoon niet goed zijn, en dat is wat CM is, dus moet hij afgemaakt worden.
Klagen en zeuren en zeiken.
Ik snap gewoon werkelijk de lol van Robijntje hier op het forum niet
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb geen idee, misschien heeft ze daar zelf nog iets zinnigs op te zeggen, hoewel me de relevantie van jouw vraag wel een beetje ontgaat hoor, maar dat ligt vast aan mij.Marion. schreef: En krijg je daar dan orgasmes van?
Ik snap gewoon werkelijk de lol van Robijntje hier op het forum niet
Ik begrijp ook niet wat iemand met zo'n visie op ons kouwe kikkerlandje en de inwoners ervan hier steeds weer doet, behalve dat het bloed blijkbaar toch kruipt waar het niet gaan kan, en dus verloochent haar afkomst zich niet en klaagt, zeurt en zeikt ze met de in Nederland wonende medelanders mee.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Perfect gezegd inderdaad. Die mensen van die organisaties die tegen zijn zijn gewoon allemaal imbeciele retards. Wat weten die nu?MJ schreef:Soms hou ik wel zo van je.Budkes schreef:Och tuurlijk doet CM goede dingen, Gaus ook en een heleboel anderen ook. En allemaal doen ze ook soms onzinnige dingen. Mensen met genoeg hondeverstand pikken daarvan de dingen eruit die ze kunnen gebruiken.
Wat ik echter echt niet begrijp is hoe het kan dat hele volkstammen, ook hier op het forum, vol bewondering op kijken naar een man die met zo'n groot gemak, TT, Slipkettingen, prikbanden om allerlei soorten honden hangt terwijl hier op het hondenforum de gemiddelde KNPV-er/IPO-er bijna gestenigd wordt om zoiets. En hij hangt nota bene een prikband om een Whippet en wordt nagenoeg verafgood.
Dat valt voor mij dus absoluut niet te rijmen.![]()
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat men over de tegenstanders op die lijst doet alsof het een kudde jaloerse, onwetende groeperingen zijn. Dan moet iedereen die namen nog maar eens goed lezen, daar staan toch wel een groot aantal organisaties bij die hun sporen op hondengebied ruimschoots (en terecht) verdiend hebben. Om die nu op die manier weg te zetten gaat mij wel een beetje ver.![]()
Mij gaat het echter om niks anders dan het rukken aan prikkers. Dat is de druppel. Dat doe je niet met je volle verstand met een hond. Als je dat wel doet moet je ook niet zeiken dat ze elders honden met de poten op de rug naar de markt dragen. Ik denk nl dat dat humaner en minder erg is dan aan je nek opgetild worden aan een band met ijzeren punten in je strot waar dan ook nog eens aan gerukt wordt. Als je dat met een hond doet ben je mij kwijt. Helaas. Dat vind ik puur mishandeling. En als je honden mishandeld raak ik een beetje uitgekeken op wat je wel goed doet. Dat rijmt niet meer.
-
Marion.
Nou jij en ik zijn medelanders, maar ik geloof niet dat wij beiden aan dat klagen, zeuren en zeiken meedoen. En zo ken ik er wel meerLongFields schreef:Ik heb geen idee, misschien heeft ze daar zelf nog iets zinnigs op te zeggen, hoewel me de relevantie van jouw vraag wel een beetje ontgaat hoor, maar dat ligt vast aan mij.![]()
Ik begrijp ook niet wat iemand met zo'n visie op ons kouwe kikkerlandje en de inwoners ervan hier steeds weer doet, behalve dat het bloed blijkbaar toch kruipt waar het niet gaan kan, en dus verloochent haar afkomst zich niet en klaagt, zeurt en zeikt ze met de in Nederland wonende medelanders mee.
Uit ieder bericht van robijntje klinkt het ongenoegen over de Nederlander, dus ik begrijp echt niet wat ze hier zoekt. Over haar honden praat ze ook amper, ik weet niet eens hoeveel honden ze heeft of hoe ze heten.
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb 2 dingen (ook wel meer maar meld alleen deze ff) die ik van CM goed vind.. het No Touch, No Talk, No Eyecontact en de Exercise, dicipline and affection.
Daar pak ik mijn kalme energy bij en het gaat heel goed met mijn honden zo
Daar pak ik mijn kalme energy bij en het gaat heel goed met mijn honden zo

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Alsof jij dat wilt weten.............Marion. schreef: Nou jij en ik zijn medelanders, maar ik geloof niet dat wij beiden aan dat klagen, zeuren en zeiken meedoen. En zo ken ik er wel meer![]()
Uit ieder bericht van robijntje klinkt het ongenoegen over de Nederlander, dus ik begrijp echt niet wat ze hier zoekt. Over haar honden praat ze ook amper, ik weet niet eens hoeveel honden ze heeft of hoe ze heten.
-
laeken
- Zeer actief
Het is een Italiaans windhondje.Inge O schreef: ik zie in dat filmpje geen whippet
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Beter kan ik het niet zeggen.MARC_S schreef:Perfect gezegd inderdaad. Die mensen van die organisaties die tegen zijn zijn gewoon allemaal imbeciele retards. Wat weten die nu?Budkes schreef:Och tuurlijk doet CM goede dingen, Gaus ook en een heleboel anderen ook. En allemaal doen ze ook soms onzinnige dingen. Mensen met genoeg hondeverstand pikken daarvan de dingen eruit die ze kunnen gebruiken.
Wat ik echter echt niet begrijp is hoe het kan dat hele volkstammen, ook hier op het forum, vol bewondering op kijken naar een man die met zo'n groot gemak, TT, Slipkettingen, prikbanden om allerlei soorten honden hangt terwijl hier op het hondenforum de gemiddelde KNPV-er/IPO-er bijna gestenigd wordt om zoiets. En hij hangt nota bene een prikband om een Whippet en wordt nagenoeg verafgood.
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat men over de tegenstanders op die lijst doet alsof het een kudde jaloerse, onwetende groeperingen zijn. Dan moet iedereen die namen nog maar eens goed lezen, daar staan toch wel een groot aantal organisaties bij die hun sporen op hondengebied ruimschoots (en terecht) verdiend hebben. Om die nu op die manier weg te zetten gaat mij wel een beetje ver.Ik begrijp ook niet waarom daar zo makkelijk overheen gestapt wordt.
Mij gaat het echter om niks anders dan het rukken aan prikkers. Dat is de druppel. Dat doe je niet met je volle verstand met een hond. Als je dat wel doet moet je ook niet zeiken dat ze elders honden met de poten op de rug naar de markt dragen. Ik denk nl dat dat humaner en minder erg is dan aan je nek opgetild worden aan een band met ijzeren punten in je strot waar dan ook nog eens aan gerukt wordt. Als je dat met een hond doet ben je mij kwijt. Helaas. Dat vind ik puur mishandeling. En als je honden mishandeld raak ik een beetje uitgekeken op wat je wel goed doet. Dat rijmt niet meer.
Wel probeer ik in mijn achterhoofd te houden dat het honden zijn die al een lange tijd ernstige gedragsproblemen vertonen.
Ik ben soms "bang"dat er bepaalde mensen zijn die CM's show kijken en vervolgens die technieken toepassen (ondanks de waarschuwing) op het afleren van hele simpele dingen, die dus ook heel anders kunnen worden aangepakt.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Maar dat vind ik dus wel het risico van een aantal Milan-aanhangers. Sommige mensen hebben geen inzicht in hondengedrag en gaan bij hun eigen hond ongeacht of het past lopen rukken en trekken aan de hond want dat werkt bij Milan. Terwijl zij niet zien wat ze wanneer moeten doen. Dan kun je 100 filmpjes kijken maar als je het niet ziet ga je het ook niet zien en dat kan dan alleen maar averechts werken m.n. voor de bange en onzekere honden.Jaap* schreef:Ik vraag mij altijd heel andere zaken af bij die uitzendingen van cm geloof ik. Zo vraag ik mij dus bijvoorbeeld al geruime tijd in gemoede af hoe die extreem bange coonhound ooit aan een prikker is gekomen.
Daar snap ik echt hélemaal niks van. Hoe zit je in elkaar als je, als eigenaar, besluit om uitgerekend zo'n hond aan een prikband te hangen?
Wat Millan doet met die hond vindt ik in dit geval wel prima geloof ik, hoewel ik hem wel meteen die band af had gedaan. Hoe dan ook.
Maar blijkbaar heeft één of andere amoebe met een florence nightingale complex een hopeloos bange hond meegenomen om haar zorgdriften op bot te vieren. En toen die hond daar niet naar behoeven op reageerde ("ik praat de hele dag tegen hem en knuffel hem wezenloos maar hij vind mij nog steeds niet leuk") moest er maar een prikker omheen blijkbaar![]()
Om een zielig hoopje hond.
Het échte, vaak jarenlange, hondenleed ligt besloten in de periode vóórdat de wonderdokter langskomt denk ik.
Daarom mag iedereen van mij de hele dag rustig discussieren over de verschillende manieren van aanpak hoor. Zo is het niet.
Maar het zet die discussie voor mij altijd wel een beetje in perspectief.
Dan gaat het namelijk vooral om het begrip voor de hond. Hóe je daar dan mee aan de slag gaat, en wie dat precies doet, vind ik secundair.
Als er maar een doordacht en realistisch idee achter zit, gebasseerd op begrip voor het gedrag.
Ik begrijp die persoonsgerichte, nuanceloze discussie vol verwijten dan ook niet. Niemand is alleen maar goed of alleen maar slecht.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik weet niet waar uit opgemaakt kan worden dat CM het in een half uurtje voor elkaar hebt, van de week zei hij in een aflevering dat de hond het snel geleerd had in twee dagen al dus niks in een half uurtje, we zien maar een klein stukje van die trainingssessie. En ik vind niet dat hij nou zo verschrikkelijk hard is tegen die honden. Heb je honden elkaar weleens zien corrigeren dat gaat echt ook niet altijd zachtjes.
en hij zegt ook tegen de mensen dat ze moeten zorgen dat de honden genoeg beweging krijgen het is dus niet alleen corrigeren, zoals iemand hier zei.
Ik gebruik eruit wat me bevalt en wat me niet bevalt laat ik links liggen.
Ik gebruik zelf geen slipbanden, prikbanden of stroombanden of zo`n tuigje waarvan die smalle bandjes in de hond zijn oksels zit, maar in het geval van die hond (bij CM) die in de banden van tractors bijt vind ik toch beter dat hij om het af te leren zo schokje krijgt dan dat hij plat gereden word.
En oke, de kaartjes zijn duur, maar dat vind ik van elk kaartje voor welk evenement maar ook.
en hij zegt ook tegen de mensen dat ze moeten zorgen dat de honden genoeg beweging krijgen het is dus niet alleen corrigeren, zoals iemand hier zei.
Ik gebruik eruit wat me bevalt en wat me niet bevalt laat ik links liggen.
Ik gebruik zelf geen slipbanden, prikbanden of stroombanden of zo`n tuigje waarvan die smalle bandjes in de hond zijn oksels zit, maar in het geval van die hond (bij CM) die in de banden van tractors bijt vind ik toch beter dat hij om het af te leren zo schokje krijgt dan dat hij plat gereden word.
En oke, de kaartjes zijn duur, maar dat vind ik van elk kaartje voor welk evenement maar ook.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Amen.Carmen schreef:Ik ga de petitie niet tekenen en ik ga ook geen kaartjes kopen voor zijn show. Hij heeft soms best goede dingen en die neem ik mee, net zoals ik goede dingen meeneem van boeken of andere mensen. Ik vind hem ook soms wat hard en wil niet zo met mijn honden omgaan, die hebben dat ook niet nodig. In mijn ogen gebruikt hij ook wel een harde hand bij honden die dat niet nodig hebben en van onnodig machtsvertoon houd ik niet. Dat mensen dat rucksichtlos overnemen zegt meer wat over die mensen dan over Ceasar Milan en tegen domme mensen kun je toch niets doen.
Ik vond de vergelijking van Budkes met die tellsell reclames niet gek. Mensen willen graag een brave hond en graag met 1 druk op de knop en niet met een lange training. Zij zien de directe resultaten van CM en horen dan niet dat hij zegt dat dit nog een heleboel werk vraagt van de eigenaren. Zij zien het op de rug gooien en tssss-en en kijk, hondje is braaf.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
MARC_S schreef:Perfect gezegd inderdaad. Die mensen van die organisaties die tegen zijn zijn gewoon allemaal imbeciele retards. Wat weten die nu?MJ schreef:Soms hou ik wel zo van je.Budkes schreef:Och tuurlijk doet CM goede dingen, Gaus ook en een heleboel anderen ook. En allemaal doen ze ook soms onzinnige dingen. Mensen met genoeg hondeverstand pikken daarvan de dingen eruit die ze kunnen gebruiken.
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat men over de tegenstanders op die lijst doet alsof het een kudde jaloerse, onwetende groeperingen zijn. Dan moet iedereen die namen nog maar eens goed lezen, daar staan toch wel een groot aantal organisaties bij die hun sporen op hondengebied ruimschoots (en terecht) verdiend hebben. Om die nu op die manier weg te zetten gaat mij wel een beetje ver.![]()
Ik begrijp ook niet waarom daar zo makkelijk overheen gestapt wordt.
dom rukken niet idd. maar hij is niet dom aan het rukken, hij gebruikt hem op de juiste manier en dat is wel een goede manier van gebruik.
Maar goed, het is bij jou praten tegen een muur wat dit betreft, jij ziet het zo en blijft daarbij, ik zie het totaal tegenovergesteld en ik blijf daar ook bij... als jij dit zware mishandeling vind dan is dat jouw goed recht... ik vind het zeer overdreven....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- rubyred
- Zeer actief
Die prikbanden gebruikt hij al een tijd niet meer, dat was alleen in de oude afleveringen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Met dat verafgoden had ik nou ook niet direct Tineke of jou voor ogen.Inge O schreef:dat dus.tineke schreef:maar het is natuurlijk onzin dat iedereen die zegt dat cm ook wel goede dingen heeft dat ook zo doen.
Ik ben sowieso niet per definitie het met alles eens wat hij doet of zegt en houd zelf helemaal niet van hulpmiddelen met pijnprikkels bij honden .
TT ,prikker,slip ik gebruik het nooit bij mijn honden dus het is niet zo dat dat onlosmakelijk met elkaar verbonden is als je zo af et toe naar cm kijkt,ik zie het nog geeneens zeer regelmatig,je direct voor dat soort middelen gaat.
wat betreft die ongenuanceerdheid zijn pot en ketel weer tegelijkertijd bezig vrees ik.
ik zie in dat filmpje geen whippet (toch niet dat zwart-witte gillertje, daar vond ik eerder ook wat terriërachtigs inzitten) en geen prikband (maar dat laatste durf ik niet te beweren, ik heb er wel op gelet maar zag het gewoon niet).Budkes schreef:En hij hangt nota bene een prikband om een Whippet en wordt nagenoeg verafgood.
en wat dat verafgoden betreft : daarvoor ben je hier in ieder geval aan het verkeerde adres maar ja, het bekt wel lekker hè.
Het gevaar van Milan schuilt er voor mij in dat hele volkstammen hem klakkeloos na gaan doen. Ik snap dat die gasten dat ook bij de adviesen van de buurvrouw doen, maar Milan doet in mijn ogen gewoon soms hele gevaarlijke dingen doet, zowel voor hond als mens.
En ik krijg daarnaast ook maar niet het beeld van mijn netvlies van die zogenaamde calm and submissive kruising Husky, die helemaal niet calm and submissive lag te zijn, maar gewoon buiten bewust zijn was omdat ie door Cesar net zo lang gestot was tot het lichtje uit ging.
En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn.......
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
rubyred schreef:Die prikbanden gebruikt hij al een tijd niet meer, dat was alleen in de oude afleveringen.
Oh, ja maar dat kunnen wij hier niet weten hé, wij lopen hopeloos achter hier.....
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geen vuile agressie? Ik heb deze aflevering gezien en ik vond het wel dergelijk een kreng van een hond.... zeker onzekerheid maar ook zeker een bijtertje, dat was ie al binnen in huis tov andere honden en ook buiten... Daarnaast gebruikt hij altijd de middelen die de eigenaar ook gebruikt, dus in dit geval een prikker...Eline* schreef:Je betrekt het veel te veel op jezelf.malinois schreef: Een hond die in verweer gaat bijt ook heel anders dan een hond die uit agressie of onzekerheid bijt.
Als je nu toch dit filmpje ziet:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Een whippet met een prikband..sorry hoor, maar dat vind ik tamelijk ziek eerlijk gezegd. De hond heeft een hoge schelle blaf, angst, opwinding, onzekerheid, maar zeker geen vuile agressie. Millan doet best leuke dingen, maar soms doet hij dingen die ik echt met geen enkele mogelijkheid kan respecteren.
Als mijn hond zo doet, dan gilt iedereen dat die vuile agressieve herder afgespoten moet worden, maar dit is niet zo erg?
Ik vond dat hij het nog heel goed en rustig heeft aangepakt trouwens, ik denk dat ik dat geduld niet had gehad met mijn hond, want die doen dit maar 1 x en ook niet weer dat idiote gedrag.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moeten we alles op tv maar afschaffen, want we zouden ook maar zo jackass na kunnen doen en ook steven segall in films...Budkes schreef:Met dat verafgoden had ik nou ook niet direct Tineke of jou voor ogen.Inge O schreef:dat dus.tineke schreef:maar het is natuurlijk onzin dat iedereen die zegt dat cm ook wel goede dingen heeft dat ook zo doen.
Ik ben sowieso niet per definitie het met alles eens wat hij doet of zegt en houd zelf helemaal niet van hulpmiddelen met pijnprikkels bij honden .
TT ,prikker,slip ik gebruik het nooit bij mijn honden dus het is niet zo dat dat onlosmakelijk met elkaar verbonden is als je zo af et toe naar cm kijkt,ik zie het nog geeneens zeer regelmatig,je direct voor dat soort middelen gaat.
wat betreft die ongenuanceerdheid zijn pot en ketel weer tegelijkertijd bezig vrees ik.
ik zie in dat filmpje geen whippet (toch niet dat zwart-witte gillertje, daar vond ik eerder ook wat terriërachtigs inzitten) en geen prikband (maar dat laatste durf ik niet te beweren, ik heb er wel op gelet maar zag het gewoon niet).Budkes schreef:En hij hangt nota bene een prikband om een Whippet en wordt nagenoeg verafgood.
en wat dat verafgoden betreft : daarvoor ben je hier in ieder geval aan het verkeerde adres maar ja, het bekt wel lekker hè.![]()
Het gevaar van Milan schuilt er voor mij in dat hele volkstammen hem klakkeloos na gaan doen. Ik snap dat die gasten dat ook bij de adviesen van de buurvrouw doen, maar Milan doet in mijn ogen gewoon soms hele gevaarlijke dingen doet, zowel voor hond als mens.
En ik krijg daarnaast ook maar niet het beeld van mijn netvlies van die zogenaamde calm and submissive kruising Husky, die helemaal niet calm and submissive lag te zijn, maar gewoon buiten bewust zijn was omdat ie door Cesar net zo lang gestot was tot het lichtje uit ging.
En weet je wat het is, ik kan daar zelfs nog wel mee leven ook, sterker nog ik doe zelf een heleboel dingen die hij ook doet, maar zeg dat dan ook gewoon; "Kijk die hond deinst achteruit als ik bij zijn voerbak kom omdat ie net een optater stroom heeft gehad van de Dogtra." Of in het geval van die Husky; "Ik heb hem net zolang gestrot tot hij het bewustzijn verloor" Dan benoem je de dingen tenminste zoals ze zijn.......
dat is natuurlijk onzin, natuurlijk zullen er idioten zijn, maar die zijn er altijd en blijven er ook.., daar heeft CM niks mee te maken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dat moment was hij totaal niet bereikbaar dat gaf hij ook toe en daarom hield hij er de 1e keer ook mee op en ging er daarna nog een keer naar toe... naar die hond.MARC_S schreef:Het is een Italiaans windhondje.Inge O schreef: ik zie in dat filmpje geen whippetZo'n trilding wat blijkbaar teveel hond is om normaal iets af te leren. Kom op!

- Budkes
- Zeer actief
Nee hoor, dat is geen onzin. In Steven Segall films zie je dat je doodgaat als je geraakt wordt door een kogel. En bij Jack Ass dat het zeer doet als je een bowlingball in je kloten krijgt.malinois schreef:dan moeten we alles op tv maar afschaffen, want we zouden ook maar zo jackass na kunnen doen en ook steven segall in films...Budkes schreef:
Met dat verafgoden had ik nou ook niet direct Tineke of jou voor ogen.![]()
dat is natuurlijk onzin, natuurlijk zullen er idioten zijn, maar die zijn er altijd en blijven er ook.., daar heeft CM niks mee te maken.
Bij Cesar Milan zie je dat een bullebak van een AB achteruit wijkt bij zijn voerbak op een zacht uitgesproken tsssssshhhh.
Ik heb wel een idee waar je het grootste rad voor ogen wordt gedraaid, maar heeft Truus op de hoek met haar Baknijdmecheltje dat ook ????
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals je kunt niet met iedereen rekening houden, als er op zondag mensen die langsfietsen bij ons IPO training staan kijken en thuis een bijtmouw + stok aanschaffen omdat het zo leuk is om te zien kun je daar ook niks mee en aan doen... als diezelfde mensen even zouden stoppen en kwamen vragen wel... dan zou je het kunnen uitleggen... hetzelfde geldt voor alle trainingen dus ook voor CM.Budkes schreef:Nee hoor, dat is geen onzin. In Steven Segall films zie je dat je doodgaat als je geraakt wordt door een kogel. En bij Jack Ass dat het zeer doet als je een bowlingball in je kloten krijgt.malinois schreef:dan moeten we alles op tv maar afschaffen, want we zouden ook maar zo jackass na kunnen doen en ook steven segall in films...Budkes schreef:
Met dat verafgoden had ik nou ook niet direct Tineke of jou voor ogen.![]()
Bij Cesar Milan zie je dat een bullebak van een AB achteruit wijkt bij zijn voerbak op een zacht uitgesproken tsssssshhhh.
Ik heb wel een idee waar je het grootste rad voor ogen wordt gedraaid, maar heeft Truus op de hoek met haar Baknijdmecheltje dat ook ????
Ik blijf erbij dat je dan direct alle tv moet afschaffen, ook journaals, ook dat kan je nadoen.

-
laeken
- Zeer actief
Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoor
En een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd
Ik vind het goed hoor, maar gek ben ik niet 
-
laeken
- Zeer actief
Ach kom! Die hond kent CM niet eens.malinois schreef:Op dat moment was hij totaal niet bereikbaar dat gaf hij ook toe en daarom hield hij er de 1e keer ook mee op en ging er daarna nog een keer naar toe... naar die hond.MARC_S schreef:Het is een Italiaans windhondje.Inge O schreef: ik zie in dat filmpje geen whippetZo'n trilding wat blijkbaar teveel hond is om normaal iets af te leren. Kom op!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Had ik ook gedaan, ik laat me niet bijten door een hond, de mijne niet en een ander niet.. ik pijn = hij pijn.MARC_S schreef:Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoorEn een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd
Dat is op dat moment de enige rustige manier... heb het trouwens al een keer gedaan toen Xantos Xito vast had... en dat werkt uitstekend moet ik zeggen. Natuurlijk doe ik dat niet om elk wissewasje maar wel als het moet in mijn ogen. Een hond die mij wil bijten is zoiets....
Daarnaast hebben mijn honden onderling zich idd. maar aan te passen aan wat ik toesta.... en dat is onderling niet enorm veel. Daar heb ik genoeg ellende meegemaakt helaas, door dat wel toe te staan, bij verschillende honden inmiddels dus door schade en schande wordt men wijs....
Ik beslis of er gegromd of uitgehaald wordt en ik beslis of er geknokt wordt.. Ik beslis of en door wie er gedomineerd wordt etc. En dat bevalt uitstekend. Ik heb nu een leuke roedel die erg goed bij elkaar kan lopen en ook de rust heeft wat mijn roedel nodig heeft.
Een simpele 'eh' of 'nee' is nu voldoende om ongewenst gedrag te laten stoppen...
Wat mijn honden zijn? Mijn maatjes waar ik voor door het vuur ga! Maar wel maatjes respect voor me hebben en luisteren naar mij.

- rubyred
- Zeer actief
Geen idee. Waarschijnlijk wel omdat jullie het nog over prikbanden hebben.Budkes schreef:
Oh, ja maar dat kunnen wij hier niet weten hé, wij lopen hopeloos achter hier.....
-
Neeltje
Gewoon niet meer op in gaan, heeft toch helemaal geen zin. Ze weten niet wat ze missen.malinois schreef:Had ik ook gedaan, ik laat me niet bijten door een hond, de mijne niet en een ander niet.. ik pijn = hij pijn.MARC_S schreef:Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoorEn een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd
Dat is op dat moment de enige rustige manier... heb het trouwens al een keer gedaan toen Xantos Xito vast had... en dat werkt uitstekend moet ik zeggen. Natuurlijk doe ik dat niet om elk wissewasje maar wel als het moet in mijn ogen. Een hond die mij wil bijten is zoiets....
Daarnaast hebben mijn honden onderling zich idd. maar aan te passen aan wat ik toesta.... en dat is onderling niet enorm veel. Daar heb ik genoeg ellende meegemaakt helaas, door dat wel toe te staan, bij verschillende honden inmiddels dus door schade en schande wordt men wijs....
Ik beslis of er gegromd of uitgehaald wordt en ik beslis of er geknokt wordt.. Ik beslis of en door wie er gedomineerd wordt etc. En dat bevalt uitstekend. Ik heb nu een leuke roedel die erg goed bij elkaar kan lopen en ook de rust heeft wat mijn roedel nodig heeft.
Een simpele 'eh' of 'nee' is nu voldoende om ongewenst gedrag te laten stoppen...
Wat mijn honden zijn? Mijn maatjes waar ik voor door het vuur ga! Maar wel maatjes respect voor me hebben en luisteren naar mij.
- Roompie
- Zeer actief
Ik ben het met mailnois eens.. ook mijn roedel zal naar mij luisteren. Ik heb niet veel regels en commando's maar degene die ik heb zullen ook opgevolgt worden. Als je het bekijkt bij de wolven zal een ondergeschikte het ook niet wagen om iets te doen waar de alfa het niet mee eens is.
En reken maar dat die ondergeschikte ook een fikse afstraffing zal krijgen als hij het wel waagt tegen de alfa in te gaan.
Nu zijn honden geen wolven maar ergens klopt het wel.
En reken maar dat die ondergeschikte ook een fikse afstraffing zal krijgen als hij het wel waagt tegen de alfa in te gaan.
Nu zijn honden geen wolven maar ergens klopt het wel.

- Budkes
- Zeer actief
Oh, ik misschien ook wel, maar dan ga ik niet lopen roepen dat ik hem calm and submissive heb gemaakt, dan zeg ik gewoon dat ik hem net zolang heb gestrot tot het licht uit ging.malinois schreef:Had ik ook gedaan, ik laat me niet bijten door een hond, de mijne niet en een ander niet.. ik pijn = hij pijn.MARC_S schreef:Daarnaast komt het op mij over alsof je niks meer van je hond mag pikken. Dat je de leider moet zijn die alle dingen die hem niet bevallen de kop in moet drukken. Gaat het niet meteen goedschiks, dan maar kwaadschiks. Luisteren zal hij! Ik pik dat niet! Waar is de hond in vredesnaam nog? Ergens als een zandkorrel onderaan het kasteel dat leider heet? Jeetje, zo hoef ik dus echt geen honden hoor. Mag het ook een beetje leuk zijn? Hier = hier en dat soort dingen bevallen mij gewoon niet. Als iemand tegen mij zegt dat ik moet springen spring ik ook niet meteen. Wel als er anders een stropje om mijn nek wordt aangetrokken trouwens. Maar leuk wordt het daar niet bepaald door. En ik merk dat veel honden die hard aangepakt worden domweg zelf hard worden en helemaal niet meer prettig zijn in de omgang. Dat hoef ik allemaal niet. En ik vind het ook niet amusant om naar te kijken. Ik kijk wel, leer wel, maar blijf wel kritisch. Zouden meer mensen moeten doen. Want om nu mij en god weet wie blind te gaan noemen als ik zeg dat honden deemoedig worden en soms zelfs bijna gewurgd, opgehangen in prikkers en meer van dat gaat me veel te ver. Er is niks mis met mijn ogen en ik heb genoeg honden gehad om te weten hoe gedragingen eruit zien hoorEn een bek die open en dicht gaat met een schokkende beweging en een hond die de ogen wegdraaid en op de grond valt is geen hond die calm en submissive doet maar een hond die geen zuurstof meer heeft. Gelukkig heb ik dat pas 1 keer gezien en dat was omdat de ene hond de andere bij de keel had. Maar dat ziet nooit iemand blijkbaar als CM het doet. Ook niet als ik er een filmpje van post. Denk eens aan die wolfhond. Die stikte letterlijk. Maargoed, dat zie ik verkeerd
Gr. Aniek

-
laeken
- Zeer actief
Oh gut, het wordt een zij wij verhaal.
En Neeltje, als jij denkt dat je CM bent dan kom je maar eens gezellig bij ons op bezoek en laat je maar eens zien wat je met mijn honden kan bereiken.
Want ik begrijp dat ik wat mis en dat jij het allemaal beter kan en weet?
Voorlopig kom ik niks te kort en gaat het hier helemaal prima. Maargoed, als jij me iets kan laten zien wat ik nooit verwacht had dan sta ik daar zeker voor open. Dus als je zin en tijd hebt dan kom je die Belg en die zwerfhond van mij maar eens amuseren 
En Neeltje, als jij denkt dat je CM bent dan kom je maar eens gezellig bij ons op bezoek en laat je maar eens zien wat je met mijn honden kan bereiken.