Leuke edit van je Frenk maar mijn honden lopen aan de lijn waar het hoort ik reageerde niet op de incidenten met dat commentaar.Frenk schreef:Waarom zou hij naast mijn voet lopen? Hij scharrelt wat in het rond als hij los loopt.Tamara&Dana schreef:Als jouw hond los loopt en zich nergens mee bemoeit zal hij toch niet gegrepen worden?
Hij bemoeit zich immers nergens mee en loopt naast jouw voet toch?
Maar goed, maakt ook niet uit. Hij doet geen vlieg kwaad.
edit:
de bijtincidenten waar het in Bussum over gaat zijn bijvoorbeeld een hondje dat gegrepen werd door een hond die zich lostrok uit de handen van zijn baasje die op de fiets langskwam. Hond stortte zich op nietsvermoedende hondje en beet hem dood. De man probeerde zijn hondje nog boven zijn hoofd te houden, maar liep daarbij zelf krabben en happen op.
Maar goed, die vrouw had 'm los gelaten 'want ze kon 'm niet houden'. Nou, over mijn lijk dat me dat gebeurde. Dan maar met fiets en al over de grond, maar no way dat ik 'm los liet om een andere hond op te gaan vreten.
En gaan fietsen met een hond die je in het ergste geval niet kunt houden vind ik echt oliedom.
Andere geval was tijdens een wandeling op straat en een man met 3 loslopende honden (die nog steeds loslopen waar dat niet mag). Die honden hebben zich op hun slachtoffer gestort en hem voor de ogen van zijn baasje doodgebeten.
Dat soort incidenten zijn onacceptabel. En wat mij betreft je hond los laten lopen waar het niet hoort ook.