Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pakwerk openbare weg

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: pakwerk openbare weg

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:mrgreen: Duidelijk :ok: Ik zal lang niet zoveel indrukwekkend zijn dan bv mijn vriend (als pakwerker).

Het lijkt mij trouwens wel heel erg leuk om het eens te doen :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

bennie schreef:
Daisy@ schreef:Dat was niet de reden dat we moesten stoppen hoor. Hij vond het niet kunnen daar.
Als hij het niet kan onderbouwen zou hij er bij mij niet mee wegkomen op openbaar terrein.
Ik moest toen halverwege het gesprek accuut weg. Crisis op het werk. Dus heb het verder ook niet meer gevolgd.
Daisy@
Zeer actief

Elmo/maureen schreef::mrgreen: Duidelijk :ok: Ik zal lang niet zoveel indrukwekkend zijn dan bv mijn vriend (als pakwerker).

Het lijkt mij trouwens wel heel erg leuk om het eens te doen :mrgreen:
Heel leuk ja.... vooral als je op de grond ligt, hond aan je been, glad veld en hond trekt je gezellig rond. :engel:
Ben maar blijven liggen en ze hebben me overeind geholpen, hahaha. Kon er overigens hard om meelachen hoor!
Ik ging in het pak omdat Indy niet goed bij de man wil blijven met manrevieren. (pakwerker opzoeken en die aan blijven blaffen tot de geleider de hond komt halen) En door zelf in het pak te gaan winnen we veel met haar, dus waarom niet. Maar ja, dan moet er ook nog een andere hond de schijn doen... die natuurlijk zomaar opeens niet helemaal goed ging :engel: Maar we hebben lol gehad!

Heb diep respect voor die gasten die tig honden op een avond doen. Heftig!

Kan me overigens wel voorstellen dat mensen raar kijken die een rondje aan het fietsen zijn en je ziet opeens mensen trainen met pakken en heftige honden, die gewoon hun spelletje aan het doen zijn, maar dat weten hun niet. :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wij, politie, trainen ook gewoon in het bos, wel onze eigen blokhut, maar niet op een afgesloten terrein. Dus het komt bij ons regelmatig voor dat we even tijdens een steloefening een stapje opzij moeten doen omdat er een paar IJslandertjes (paardjes) passeren, of een auto. Of dat we aan het revieren zijn naar grote voorwerpen en dat er een aantal mountainbikers tussendoor komen fietsen, of wandelaars, en ja soms ook auto's.
En wij hebben dus honden die ook gewoon in het echie bijten zonder pak of mouw. Maar daar kunnen bij het zien van een pakwerker 10 ijslanders voor bijkomen, ze blijven gefixeerd op de pakwerker.
Uiteraard zijn we altijd scherp en letten heel erg op de omgeving en op elkaar. We trainen daar al decennia, en er is nog nooit een onschuldige voorbijganger gebeten.

@Inge, ik zie net als jou niet de meerwaarde van het leren bijten in burger tijdens de opleiding, maar het leren bijten in het echt is echter niet zo gebeurd. Dat wil nog wel eens tegenvallen, soms zo erg dat ze uiteindelijk niet kunnen blijven......
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

blondie schreef: Maar ik sta net zo verbaasd dat KNPV ook gewoon in de bossen plaats vind op plekken waar mensen de honden uit laten, heb drie clubs denk gezien en dat is gewoon in de bossen waar veel mensen honden uit laten.
Wij hebben een eigen terrein met daaraan grenzend 2 stukken bos.
Wj hadden dit jaar de najaarskeuring op ons terrein. 1 stuk bos wat aan ons terrein ligt werd gebruikt voor het kistrevieren, een andere terrein een paar honderd meter van de club vandaan werd gebruikt voor het manrevieren. Voor beide terreinen was er toestemming vanuit de gemeente.
Ik heb kort voor de keuring aangegeven dat het wellicht handig zou zijn als de gemeente verbodsborden zou plaatsen voor de weg die achter ons terrein langs loopt (daar grenst 1 van de betreffende bossen aan). Was niet nodig (ondanks dat de weg wel eens wordt afgezet als er op het eurocircuit een motorevenement oid is), dus de gemeente wilde geen borden plaatsen om de weg af te sluiten.
Tijdens 1 van de keuringsdagen schrok men wel behoorlijk toen tijdens het kistrevieren ineens een vader met zijn kind door dat bos kwam aangewandeld. :N:
Nu is er niets gebeurd en het was ook geen bijtoefening, maar dat is ook niet wat je wil. :roll:
Op het andere terrein (wat dus niet aangrenzend aan ons clubterrein was) hebben we zelf alle kanten in de gaten gehouden en was er totaal geen probleem gelukkig...mensen hielden er gewoon rekening mee.
Laatst gewijzigd door Inge op 01 dec 2010 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Kiran schreef:
magnum schreef:En geloof me de trainer en nog een club genoot zijn 2 agenten waarvan de trainer een hoge functie heeft.
Als het niet zou mogen dan zou hij het echt niet doen.
Tsja agenten doen wel meer wat eigenlijk niet zo mogen...

Dus om hier mee aan te tonen of het wel of niet mag zegt me eigenlijk weinig. Het lijkt me toch dat je bijvoorbeeld een vergunning of iets in die zin nodig hebt het zijn uiteindelijk gevaarlijke projectielen in de verkeerde handen. (om het maar een naam te geven)
Heb je de regel boven dit stukje ook gelezen, er staat daar dat we dan met de club erop uit zijn ivm sporen enz..... En dan word er ook wel eens gebeten of wel op het pak op of de mouw.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef: @Inge, ik zie net als jou niet de meerwaarde van het leren bijten in burger tijdens de opleiding, maar het leren bijten in het echt is echter niet zo gebeurd. Dat wil nog wel eens tegenvallen, soms zo erg dat ze uiteindelijk niet kunnen blijven......
Dan heb je dus blijkbaar een "sporthond" terwijl je een "praktijkhond" had verwacht. :wink: En dat is natuurlijk balen....
Echter...puur naar mezelf gekeken, is dat dat een jammer maar helaas...
Ik wil (indien mogelijk) thuis geen hond die burger bijt. Voor mij heeft dat geen meerwaarde, alleen extra risico. :19:
Ik zie het (ook bij ons op de club) wel gebeuren hoor dat men dat de hond aanleert. Voor sommige honden heeft het ook een meerwaarde, het wordt nét even echter. :wink: Maar voor mij persoonlijk, met mijn hond, hoeft het niet. :19:
Als ik klaar ben voor PH1 en van plan ben de hond te verkopen kan ik me voorstellen dat ik et alsnog wel zou doen, maar dan dus op het einde van de opleiding...in mijn situatie wil ik geen onnodige risco's lopen (ik wil toch gewoon mijn honden in het bos los laten lopen, ik wil door de wijk kunnen lopen zonder dat een hond opgefokt raakt etc. )
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge schreef:Tijdens 1 van de keuringsdagen schrok men wel behoorlijk toen tijdens het kistrevieren ineens een vader met zijn kind door dat bos kwam aangewandeld. :N:
Nu is er niets gebeurd en het was ook geen bijtoefening, maar dat is ook niet wat je wil. :roll:
Op het andere terrein (wat dus niet aangrenzend aan ons clubterrein was) hebben we zelf alle kanten in de gaten gehouden en was er totaal geen probleem gelukkig...mense hielden er gewoon rekening mee.
Dit bedoel ik, jullie zijn bewust aan het trainen en zelfs met een keuring bezig, en je schrikt om onvoorziene omstandigheden, laat staan dat je dit dus willekeurig op straat ergens gaat trainen..
Ik vind het gewoon dus niet kunnen pakwerk door mensen die pakwerk doen met de hond op een openbare weg, ik kan echt niet aan zijn neus zien of die meneer weet waar hij mee bezig is en of zijn hond weet wat de bedoeling is.

Overigens als je op een eigen terrein traint.. en hek staat open omdat je geen geheimen hebt kun je ook voor verassingen komen te staan... JR die terrein op komt rennen omdat de geluiden spannend zijn, staffie die getriggerd terrein oprent of mensen met hond die komen kijken en niet er bij stilstaan dat hun rustige hond ook reageert op het pakwerk..
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Kiran schreef:Fijn om te lezen dat het alleen om die mouw gaat, ik maakte me er toch wel wat ongerust over en net zoals enkele andere moeders hier in de omgeving.

Zoals ik al zei ben ik best wel bevooroordeeld/onwetend wat deze sport betreft. En als ik die honden zo bezig zie zal ik toch niet zo snel er op af stappen om even een gezellig praatje te maken over de hoe en wat :hmmm:
Mijn oudste hond kun je gewoon zodra hij lost knuffelen, geen enkel probleem.
Hij gaat alleen puur voor de mouw/pak, en als hij lost en da mouw gaat weg dan is het klaar en is het gewoon weer de gezellige knuffelkont als voor hij mocht bijten.
de meeste honden kunnen perfect schakelen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge schreef:Tijdens 1 van de keuringsdagen schrok men wel behoorlijk toen tijdens het kistrevieren ineens een vader met zijn kind door dat bos kwam aangewandeld. :N:
Op het andere terrein (wat dus niet aangrenzend aan ons clubterrein was) hebben we zelf alle kanten in de gaten gehouden en was er totaal geen probleem gelukkig...mense hielden er gewoon rekening mee.
Dit bedoel ik, jullie zijn bewust aan het trainen en zelfs met een keuring bezig, en je schrikt om onvoorziene omstandigheden, laat staan dat je dit dus willekeurig op straat ergens gaat trainen..
Ik vind het gewoon dus niet kunnen pakwerk door mensen die pakwerk doen met de hond op een openbare weg, ik kan echt niet aan zijn neus zien of die meneer weet waar hij mee bezig is en of zijn hond weet wat de bedoeling is.

Overigens als je op een eigen terrein traint.. en hek staat open omdat je geen geheimen hebt kun je ook voor verassingen komen te staan... JR die terrein op komt rennen omdat de geluiden spannend zijn, staffie die getriggerd terrein oprent of mensen met hond die komen kijken en niet er bij stilstaan dat hun rustige hond ook reageert op het pakwerk..
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef: Er zijn genoeg honden die best zouden durven te bijten in zo'n pak, die het ook te leren is. Maar de dreiging die er van een pakwerker uitgaat moeten ze ook aan kunnen. Moeten ze 'doorheen' om toch de boef tot staan te brengen. (ga nu even van knpv uit, uiteindelijk honden die getraind gaan worden voor de praktijk, al wordt het ook veel voor de hobby gedaan)
Biène heeft nog nooit een aanval geweigerd. Echter...zij oogt niet geheel zeker als er dreiging komt...ze wordt vooral vocaal (whoewhoehoe) voor het inbijten.
1x (ruim 2 jaar geleden) heeft zij na het inbijten op een voor haar vreemde pakwerker uit zichzelf losgelaten en op het moment dat ik het veld op kwam wilde ze naar mij toe komen. Dat is de enige keer geweest dat zij écht duidelijk weg leek te willen uit de situatie.
Ik heb haar daarna stilgelegd in het bijten (alleen wekelijks bijten om haar agressie kwijt te raken) en ben overgestapt naar het zoekhondenprogramma.
Na het behalen van dat certificaat hebben we haar helemaal op het been gezet, met de gedachte dat ze dan 4 poten aan de grond kon houden en daaruit wellicht iets meer zelfvertrouwen zou krijgen. Nu stelt ze op ongeveer 40 meter de stok. Ze whoehoehoe't nog steeds, maakt een kleine bocht vlakbij de pakwerker, maar nooit heeft ze geweigerd....ondanks dat Peter er soms behoorlijk wat dreiging opzet. Zal ze PH1 ooit kunnen halen....geen idee. Ik ga alleen naar de keuring als ik er van overtuigd ben dat ze het kan en momenteel twijfel ik daaraan, maar ik zie haar wel weer groeien en plezier hebben, dat is voor mij het belangrijkste. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Daar hebben we bij ons geen last van. Om ons trainingsveld zelf staat een hek, dus we hebben er geen last van dat er ineens honden het veld oprennen. Wel dus heel af en toe in het bos naast het veld (hoewel dat op onze trainingsdagen ook geen probleem is, alleen op zondag hebben we ooit mountainbikers wiens route door ons bos lijkt te lopen, maar met wedstrijden zijn we daarvan op de hoogte gebracht).
Een andere club hier in Valkenswaard heeft echter een veldje in een bos waar loslopen min of meer gedoogd wordt, die hebben er dus wel regelmatig "last" van. Vlak daarbij is de plaatselijke hondenclub waar gehoorzaamheid en behendigheid getraind wordt, in de tijd dat ik daar trainde werd er ook weleens een hond daar gevangen die van de KNPV-club aldaar afkomstig bleek te zijn en tijdens het revieren de weg bleek te zijn kwijtgeraakt. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Het verbaast mij dat de personen die totaal nul komma nul verstand hebben van de bijtsport, kost wat het kost dit toch in een kwaad daglicht willen zetten.
En dan tot overmaat van ramp beoefenaars van deze sport wil gaan verbieden te oefenen waar zij willen.
En eigenlijk alleen maar omdat ze geen idee hebben wat het inhoud en iets ver en/of beoordelen door hun eigen angsten.

Hmm ik als, tsja maak er eens iets van, vind het erg kwalijk dat er personen in het wild rond lopen met een hond die met moeite voor de kachel weg kan komen. Totaal geen appel op hun honden hebben, ze vervolgens toch los laten lopen en, wanneer zij een aangelijnde hond tegen komen, van een afstand al roepen "HIJ DOET NIETS HOOR".

Voed ze op, lijn ze aan, zorg dat een ander geen last heeft van jullie hond en/of honden.

Oeps dat mag niet gezegd worden van deze schattige losgeslagen projectielen.
Si vis pacem, para bellum
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Dankzij vele van jullie ben ik er toch anders tegen aan gaan kijken en zal de drempel voor mij minder hoog zijn om deze persoon eens aan te spreken en eens te gaan kijken op een club heb eens gegoogled en kwam een club tegen in Pekela dus zal eens gaan kijken!

Zoals jullie hier praten over jullie hondjes en de sport neemt al een groot vooroordeel weg en dat er toch ook met veel enthousiasme en liefde er over gesproken word. (en niet alleen maar de stoere doeners zoals vaak gedacht word)

@Kyra niemand hier wilt denk ik de sport in kwaad daglicht stellen er is alleen heel veel onbekend over deze sport onder de mensen en daardoor lijkt het bijzonder agressief als je het toevallig tegenkomt op straat. Over de honden die geen opvoeding of training krijgen is weer een heel ander onderwerp lijkt me.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Inge schreef: Werkhondenlijst is bij mijn weten afgeschaft. :wink:
NBvdD:
Tot de keuring voor het certificaat beveiligingssurveillancehond worden toegelaten, honden die behoren tot één van de volgende rassen: herdershond (in al zijn variëteiten), Dobermann, Bouvier, Riesenschnauzer, AiredaleTerriër, Rottweiler, Boxer en alle kruisingen tussen deze rassen.
Het hoofdbestuur is bevoegd honden van andere rassen tot een keuring toe te laten.

KNPV:
Tot de keuring voor het certificaat politiehond 1 worden toegelaten honden, die behoren tot één van
de volgende rassen: herdershond (in al zijn variëteiten), Dobermann, Riesenschnauzer, Bouvier,
Airedale Terrier, Rottweiler, Boxer en alle kruisingen tussen deze rassen.
Het hoofdbestuur is bevoegd honden van andere rassen tot een keuring toe te laten.
Pitbull terriërs en kruisingen daarvan zijn uitgesloten van keuringen.

Ondanks dat de WH lijst is afgeschaft mag je niet met ieder ras of kruising deelnemen aan de trainingen binnen de bond en KNPV.

Daarbij komt dat er een min van 55 cm en een max van 70 cm is vastgesteld.
Si vis pacem, para bellum
Elmo/maureen
Zeer actief

Daisy@ schreef:Heel leuk ja.... vooral als je op de grond ligt, hond aan je been, glad veld en hond trekt je gezellig rond. :engel:
Ben maar blijven liggen en ze hebben me overeind geholpen, hahaha. Kon er overigens hard om meelachen hoor!
Ik ging in het pak omdat Indy niet goed bij de man wil blijven met manrevieren. (pakwerker opzoeken en die aan blijven blaffen tot de geleider de hond komt halen) En door zelf in het pak te gaan winnen we veel met haar, dus waarom niet. Maar ja, dan moet er ook nog een andere hond de schijn doen... die natuurlijk zomaar opeens niet helemaal goed ging :engel: Maar we hebben lol gehad!

Heb diep respect voor die gasten die tig honden op een avond doen. Heftig!

Kan me overigens wel voorstellen dat mensen raar kijken die een rondje aan het fietsen zijn en je ziet opeens mensen trainen met pakken en heftige honden, die gewoon hun spelletje aan het doen zijn, maar dat weten hun niet. :wink:
:smile: Zo zag ik het dus ook voor mij :smile: :mrgreen: Het lijkt mij trouwens ook best wel 'eng' om een hond te zien aankomen.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Inge schreef:
Daisy@ schreef: Er zijn genoeg honden die best zouden durven te bijten in zo'n pak, die het ook te leren is. Maar de dreiging die er van een pakwerker uitgaat moeten ze ook aan kunnen. Moeten ze 'doorheen' om toch de boef tot staan te brengen. (ga nu even van knpv uit, uiteindelijk honden die getraind gaan worden voor de praktijk, al wordt het ook veel voor de hobby gedaan)
Biène heeft nog nooit een aanval geweigerd. Echter...zij oogt niet geheel zeker als er dreiging komt...ze wordt vooral vocaal (whoewhoehoe) voor het inbijten.
1x (ruim 2 jaar geleden) heeft zij na het inbijten op een voor haar vreemde pakwerker uit zichzelf losgelaten en op het moment dat ik het veld op kwam wilde ze naar mij toe komen. Dat is de enige keer geweest dat zij écht duidelijk weg leek te willen uit de situatie.
Ik heb haar daarna stilgelegd in het bijten (alleen wekelijks bijten om haar agressie kwijt te raken) en ben overgestapt naar het zoekhondenprogramma.
Na het behalen van dat certificaat hebben we haar helemaal op het been gezet, met de gedachte dat ze dan 4 poten aan de grond kon houden en daaruit wellicht iets meer zelfvertrouwen zou krijgen. Nu stelt ze op ongeveer 40 meter de stok. Ze whoehoehoe't nog steeds, maakt een kleine bocht vlakbij de pakwerker, maar nooit heeft ze geweigerd....ondanks dat Peter er soms behoorlijk wat dreiging opzet. Zal ze PH1 ooit kunnen halen....geen idee. Ik ga alleen naar de keuring als ik er van overtuigd ben dat ze het kan en momenteel twijfel ik daaraan, maar ik zie haar wel weer groeien en plezier hebben, dat is voor mij het belangrijkste. :wink:
Je hebt het over Indy!
Er was iets anders voorgevallen waardoor ze een beetje van de kook was. Ze bijt nu op het ogenblik ook alleen op het been, om ook zekerder te worden. En dat lijkt te werken. Ze heeft ook bij mij op het been gezeten toen ik in het pak stond. Dat is voor haar helemaal veilig en prima. En ach, welke hond gaat er zo nu en dan eens niet door een dalletje!
Willen wel proberen om ze ook weer netjes op de arm te krijgen, zonder bochtje. :wink: Maar goed, ik heb er ook totaal géén haast mee. Zolang we samen genieten is het prima. Natuurlijk zou ik verschrikkelijk graag ph1 erop zetten, maar genieten staan bovenaan.
En jou insteek om niet te gaan voordat je er echt van overtuigd bent dat het gaat lukken heb ik ook wel. Onze instructeur zegt zelf ook altijd dat als een hond het kán je nog maar een half jaartje moet doortrainen. Zodat echt alles goed erin zit, dat het routine is.

@Elmo/maureen Het is ook best heel leuk om te doen. Maar ik hoef geen mega-honden van 60 meter, dan kan ik beter gelijk maar gaan liggen! :engel:
Elmo/maureen
Zeer actief

Daisy@ schreef: @Elmo/maureen Het is ook best heel leuk om te doen. Maar ik hoef geen mega-honden van 60 meter, dan kan ik beter gelijk maar gaan liggen! :engel:
:mrgreen: Ik maak mijzelf al uit de voeten als Elmo recht op mij af komt gescheurd. :smile:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Kiran schreef:Fijn om te lezen dat het alleen om die mouw gaat, ik maakte me er toch wel wat ongerust over en net zoals enkele andere moeders hier in de omgeving.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

één en dezelfde hond :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Als KNPV erkende lub heb je een door t HB goedgekeurd terrein nodig & ken toch in mijn oude provincie diverse clubs die in een openbaar park trainen & erkent zijn.
bieb4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij

Ongelezen bericht door bieb4 »

lees met toch wel veel verbazing dit topic.

wij trainen met onze beaucerons IPO maar zelfs onze inmiddels overleden Golden Retriever die een trekspelletje helemaal geweldig vond stelt de mouw!! Om maar ff een ras te noemen!!! Deze geweldige hond heeft nog nooit van zijn leven argesie getoont. Mijn friese stabij vind het bijtkussentje geweldig en die moet je eens horen grommen!!

Afbeelding
Afbeelding
en trots dat ie is!!!
Afbeelding

En dan het IPO programma....hoeveel bijt handelingen zitter er nu in het C gedeelte......volgens mij is het veel meer appél en dan ook nog super strak appél want ander verlies je behoorlijk punten tijdens een examen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bieb4 schreef:lMijn friese stabij vind het bijtkussentje geweldig en die moet je eens horen grommen!!
dat wil ik toch liever niet horen bij mijn honden, grommen is in mijn ogen vaak een teken van onzekerheid :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

En nu bij die Golden echte dreiging erop zetten.... :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
bieb4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij

Ongelezen bericht door bieb4 »

ik zie dat grommen niet als onzekerheid omdat de hond totaal niet onzeker in het leven staat. Maar heb daar nooit zo op gelet ze doet het direct als je een flosje pakt en ze die in haar bek heeft. We doen met haar ook geen ipo of zo hoor gewoon voor de lol af en toe omdat ze het zo leuk vind. ze loopt ook altijd met stokken te zeulen en voor een bal doet ze veel.

en natuurlijk is die Golden niet zo hard als IPO honden en zal die bij een goede dreiging van een vreemde pakwerker(deze pakwerker is jeroen zijn eigen baas) er af gaan, daar is die nooit op getraint hij had alleen een enorme buit drift; dummie, blok, bal of dus mouw het maakte hem niet uit. Ook met de Golden is geen IPO getraint dit is gewoon 1 malig in onze tuin om te zien of hij hem wilde pakken

Het was een voorbeeld omdat mensen zo slecht over IPO denken dat we honden vals maken, ze een lage bijtdrempel krijgen en dat soort onzin. Vaak worden rassen als de mechelse herder en de duiste herder over 1 kam geschoren en dat het allemaal asobakken zijn dat is natuurlijk onzin. Vind juist bij de IPO dat het appél zo perfect moet zijn en dat in het c gedeelte eigenlijk maar 3 bijthandelingen zitten(IPO1 dan he)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Cash schreef:En nu bij die Golden echte dreiging erop zetten.... :wink:
waarom? Die hond heeft gewoon lol :19:
waarom zou die zich moeten bewijzen ofzo? Gewoon wat dollen met de baas, die zo te zien wel handeling heeft in pakwerk en niet onbezonnen wat staat te jutten zoals nu de mode is :ugh:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

maart schreef:
Cash schreef:En nu bij die Golden echte dreiging erop zetten.... :wink:
waarom? Die hond heeft gewoon lol :19:
waarom zou die zich moeten bewijzen ofzo? Gewoon wat dollen met de baas, die zo te zien wel handeling heeft in pakwerk en niet onbezonnen wat staat te jutten zoals nu de mode is :ugh:
ja natuurlijk heeft die hond lol.
Vind ik ook niks mis mee hoor.
Ik heb ook wel een labrador mee zien trainen op een club en een jack russell.... geinig om te zien.

Ik begreep de posting niet en dacht dat diegene deze foto's liet zien om aan te tonen dat ook Goldens prima aan pakwerk konden doen.
Vandaar mijn opmerking 'zet er nu eens echte dreiging op'.

Nu lees ik dat hij alleen wilde laten zien dat honden er niet vals/agressief van worden.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”