Het lijkt mij trouwens wel heel erg leuk om het eens te doen

Moderator: moderatorteam
Ik moest toen halverwege het gesprek accuut weg. Crisis op het werk. Dus heb het verder ook niet meer gevolgd.bennie schreef:Als hij het niet kan onderbouwen zou hij er bij mij niet mee wegkomen op openbaar terrein.Daisy@ schreef:Dat was niet de reden dat we moesten stoppen hoor. Hij vond het niet kunnen daar.
Heel leuk ja.... vooral als je op de grond ligt, hond aan je been, glad veld en hond trekt je gezellig rond.Elmo/maureen schreef:Duidelijk
Ik zal lang niet zoveel indrukwekkend zijn dan bv mijn vriend (als pakwerker).
Het lijkt mij trouwens wel heel erg leuk om het eens te doen
Wij hebben een eigen terrein met daaraan grenzend 2 stukken bos.blondie schreef: Maar ik sta net zo verbaasd dat KNPV ook gewoon in de bossen plaats vind op plekken waar mensen de honden uit laten, heb drie clubs denk gezien en dat is gewoon in de bossen waar veel mensen honden uit laten.
Heb je de regel boven dit stukje ook gelezen, er staat daar dat we dan met de club erop uit zijn ivm sporen enz..... En dan word er ook wel eens gebeten of wel op het pak op of de mouw.Kiran schreef:Tsja agenten doen wel meer wat eigenlijk niet zo mogen...magnum schreef:En geloof me de trainer en nog een club genoot zijn 2 agenten waarvan de trainer een hoge functie heeft.
Als het niet zou mogen dan zou hij het echt niet doen.
Dus om hier mee aan te tonen of het wel of niet mag zegt me eigenlijk weinig. Het lijkt me toch dat je bijvoorbeeld een vergunning of iets in die zin nodig hebt het zijn uiteindelijk gevaarlijke projectielen in de verkeerde handen. (om het maar een naam te geven)
Dan heb je dus blijkbaar een "sporthond" terwijl je een "praktijkhond" had verwacht.Budkes schreef: @Inge, ik zie net als jou niet de meerwaarde van het leren bijten in burger tijdens de opleiding, maar het leren bijten in het echt is echter niet zo gebeurd. Dat wil nog wel eens tegenvallen, soms zo erg dat ze uiteindelijk niet kunnen blijven......
Dit bedoel ik, jullie zijn bewust aan het trainen en zelfs met een keuring bezig, en je schrikt om onvoorziene omstandigheden, laat staan dat je dit dus willekeurig op straat ergens gaat trainen..Inge schreef:Tijdens 1 van de keuringsdagen schrok men wel behoorlijk toen tijdens het kistrevieren ineens een vader met zijn kind door dat bos kwam aangewandeld. :N:
Nu is er niets gebeurd en het was ook geen bijtoefening, maar dat is ook niet wat je wil.![]()
Op het andere terrein (wat dus niet aangrenzend aan ons clubterrein was) hebben we zelf alle kanten in de gaten gehouden en was er totaal geen probleem gelukkig...mense hielden er gewoon rekening mee.
Mijn oudste hond kun je gewoon zodra hij lost knuffelen, geen enkel probleem.Kiran schreef:Fijn om te lezen dat het alleen om die mouw gaat, ik maakte me er toch wel wat ongerust over en net zoals enkele andere moeders hier in de omgeving.
Zoals ik al zei ben ik best wel bevooroordeeld/onwetend wat deze sport betreft. En als ik die honden zo bezig zie zal ik toch niet zo snel er op af stappen om even een gezellig praatje te maken over de hoe en wat
Dit bedoel ik, jullie zijn bewust aan het trainen en zelfs met een keuring bezig, en je schrikt om onvoorziene omstandigheden, laat staan dat je dit dus willekeurig op straat ergens gaat trainen..Inge schreef:Tijdens 1 van de keuringsdagen schrok men wel behoorlijk toen tijdens het kistrevieren ineens een vader met zijn kind door dat bos kwam aangewandeld. :N:
Nu is er niets gebeurd en het was ook geen bijtoefening, maar dat is ook niet wat je wil.![]()
Op het andere terrein (wat dus niet aangrenzend aan ons clubterrein was) hebben we zelf alle kanten in de gaten gehouden en was er totaal geen probleem gelukkig...mense hielden er gewoon rekening mee.
Biène heeft nog nooit een aanval geweigerd. Echter...zij oogt niet geheel zeker als er dreiging komt...ze wordt vooral vocaal (whoewhoehoe) voor het inbijten.Daisy@ schreef: Er zijn genoeg honden die best zouden durven te bijten in zo'n pak, die het ook te leren is. Maar de dreiging die er van een pakwerker uitgaat moeten ze ook aan kunnen. Moeten ze 'doorheen' om toch de boef tot staan te brengen. (ga nu even van knpv uit, uiteindelijk honden die getraind gaan worden voor de praktijk, al wordt het ook veel voor de hobby gedaan)
Daar hebben we bij ons geen last van. Om ons trainingsveld zelf staat een hek, dus we hebben er geen last van dat er ineens honden het veld oprennen. Wel dus heel af en toe in het bos naast het veld (hoewel dat op onze trainingsdagen ook geen probleem is, alleen op zondag hebben we ooit mountainbikers wiens route door ons bos lijkt te lopen, maar met wedstrijden zijn we daarvan op de hoogte gebracht).blondie schreef:
Overigens als je op een eigen terrein traint.. en hek staat open omdat je geen geheimen hebt kun je ook voor verassingen komen te staan... JR die terrein op komt rennen omdat de geluiden spannend zijn, staffie die getriggerd terrein oprent of mensen met hond die komen kijken en niet er bij stilstaan dat hun rustige hond ook reageert op het pakwerk..
NBvdD:Inge schreef: Werkhondenlijst is bij mijn weten afgeschaft.![]()
Daisy@ schreef:Heel leuk ja.... vooral als je op de grond ligt, hond aan je been, glad veld en hond trekt je gezellig rond.![]()
Ben maar blijven liggen en ze hebben me overeind geholpen, hahaha. Kon er overigens hard om meelachen hoor!
Ik ging in het pak omdat Indy niet goed bij de man wil blijven met manrevieren. (pakwerker opzoeken en die aan blijven blaffen tot de geleider de hond komt halen) En door zelf in het pak te gaan winnen we veel met haar, dus waarom niet. Maar ja, dan moet er ook nog een andere hond de schijn doen... die natuurlijk zomaar opeens niet helemaal goed gingMaar we hebben lol gehad!
Heb diep respect voor die gasten die tig honden op een avond doen. Heftig!
Kan me overigens wel voorstellen dat mensen raar kijken die een rondje aan het fietsen zijn en je ziet opeens mensen trainen met pakken en heftige honden, die gewoon hun spelletje aan het doen zijn, maar dat weten hun niet.
Je hebt het over Indy!Inge schreef:Biène heeft nog nooit een aanval geweigerd. Echter...zij oogt niet geheel zeker als er dreiging komt...ze wordt vooral vocaal (whoewhoehoe) voor het inbijten.Daisy@ schreef: Er zijn genoeg honden die best zouden durven te bijten in zo'n pak, die het ook te leren is. Maar de dreiging die er van een pakwerker uitgaat moeten ze ook aan kunnen. Moeten ze 'doorheen' om toch de boef tot staan te brengen. (ga nu even van knpv uit, uiteindelijk honden die getraind gaan worden voor de praktijk, al wordt het ook veel voor de hobby gedaan)
1x (ruim 2 jaar geleden) heeft zij na het inbijten op een voor haar vreemde pakwerker uit zichzelf losgelaten en op het moment dat ik het veld op kwam wilde ze naar mij toe komen. Dat is de enige keer geweest dat zij écht duidelijk weg leek te willen uit de situatie.
Ik heb haar daarna stilgelegd in het bijten (alleen wekelijks bijten om haar agressie kwijt te raken) en ben overgestapt naar het zoekhondenprogramma.
Na het behalen van dat certificaat hebben we haar helemaal op het been gezet, met de gedachte dat ze dan 4 poten aan de grond kon houden en daaruit wellicht iets meer zelfvertrouwen zou krijgen. Nu stelt ze op ongeveer 40 meter de stok. Ze whoehoehoe't nog steeds, maakt een kleine bocht vlakbij de pakwerker, maar nooit heeft ze geweigerd....ondanks dat Peter er soms behoorlijk wat dreiging opzet. Zal ze PH1 ooit kunnen halen....geen idee. Ik ga alleen naar de keuring als ik er van overtuigd ben dat ze het kan en momenteel twijfel ik daaraan, maar ik zie haar wel weer groeien en plezier hebben, dat is voor mij het belangrijkste.
Daisy@ schreef: @Elmo/maureen Het is ook best heel leuk om te doen. Maar ik hoef geen mega-honden van 60 meter, dan kan ik beter gelijk maar gaan liggen!
Kiran schreef:Fijn om te lezen dat het alleen om die mouw gaat, ik maakte me er toch wel wat ongerust over en net zoals enkele andere moeders hier in de omgeving.
dat wil ik toch liever niet horen bij mijn honden, grommen is in mijn ogen vaak een teken van onzekerheidbieb4 schreef:lMijn friese stabij vind het bijtkussentje geweldig en die moet je eens horen grommen!!
waarom? Die hond heeft gewoon lolCash schreef:En nu bij die Golden echte dreiging erop zetten....
ja natuurlijk heeft die hond lol.maart schreef:waarom? Die hond heeft gewoon lolCash schreef:En nu bij die Golden echte dreiging erop zetten....![]()
waarom zou die zich moeten bewijzen ofzo? Gewoon wat dollen met de baas, die zo te zien wel handeling heeft in pakwerk en niet onbezonnen wat staat te jutten zoals nu de mode is